Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#33001) SunMount3r válasza Atilla001 (#32996) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Ha jól értem ő pont arról beszélt, hogy HDR->SDR konverzióval jobb a kép a natív HDR-nél, míg te arról, hogy a "natív" SDR esetén jobb, mint a HDR->SDR konverziónál. Tehát még mindig nyerő bizonyos esetekben a "natív" SDR. Azért mondok "bizonyos eseteket", mert ez nyilván a használt lejátszó szoftvertől is függ (ismét: HDR->SDR konverzióra pl. nincs "szabvány"), másrészt a megjelenítőtől is. TV-k esetén is más lehet a helyzet (típustól is függően) és a projektoroknál meg pláne, mert ott eléggé zsebbe nyúlós még egy jobb TV-hez képest is, ha valaki rendes HDR-t akar. Egy "HDR plecsni" a megjelenítők esetében (és ugye főleg a projektoroknál) még önmagában nem sokat jelent. Nem "okoskodni" akarok megint, csak így összegezni a megfigyeléseket és össze vetni azzal, amiket már korábban is olvastam ezekről...

(#33002) Khaosz55 válasza Fandango (#33000) üzenetére


Khaosz55
addikt

Nincs probléma, tehát ki tudom HDR-ben és HDR-SDR konverzióban is küldeni a képet. Mindegyiket felismeri a projektor. Az volt a megállapításom, hogy projektoron jobb a kép HDR-SDR konverzióval mint HDR-el.

(#33003) Khaosz55 válasza SunMount3r (#33001) üzenetére


Khaosz55
addikt

Igen alapbból 4k-s képpel akarom etetni a projektort mert natív 4k-s. A 4K-s anyagnak jobb a képe mint a FHD-nek. Ezt teszteletem a projin, viszont a 4K-s filmek HDR-es verziók. A projektoron van BT2020 SDR kalibráció és azt használom HDR-SDR konverzió esetén. A feketék részletessége jobb lett.

(#33004) niof válasza SunMount3r (#33001) üzenetére


niof
addikt

Én is csak a meglátásaimat ecseteltem. Mindenesetre érdekes, hogy 2 h265, DoVi-HDR anyag ilyen durván eltérhet egymástól. Mondjuk mindegyiknél vannak sötét jelenetek, és mégis, az egyiknél vannak részletek, a másiknál, ahogy Khaosz55 is látta, szinte semmit nem látni a jelenetből. A másik filmnél meg parádésan jól néz ki minden. Ezért gondolom azt, hogy itt alapvetően a film eredeti kódolásával, a konténerrel, vagy t*köm tudja mivel lehet gond ilyen esetben. Pláne, ha a 2 rilízt ugyanaz a banda követte el... Sőt, továbbmegyek, esetleg a stúdió is ugyanaz (FOX, Disney, stb...). Szerencsére ez nem gyakori, legalábbis nekem nem tűnik annak, 10 filmből talán 1, ami "problémás".

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#33005) thomasrc válasza Khaosz55 (#32999) üzenetére


thomasrc
tag

Szerintem első körben ott ezeket érdemes piszkálni:

Színekkel jelöltem, hogy melyik opció mennyire van hatással a képre (piros->zöld: nagyon->kevésbé). Ha módosítás előtt a bal oldalon megduplikálod copy-val a kijelzőt vagy csinálsz egy screenshotot, akkor marad referenciád az alapbeállításokról, így vissza tudsz térni arra szükség esetén.

A display peak luminance-hez elvi szinten*** a megjelenítőn mért képfényességet kellene írni cd/m^2-ben értve, de nekem úgy értelmezhetetlenül fényes lett a kép (a projektoron 14 fL-t mértem akkor, így lett nálam 48 beállítva), ezért finomítottam a dynamic target nits-en.

A konkrét algoritmust nem találtam meg közzétéve, de nagy vonalakban amit olvastam róla az arról szólt, hogy alapesetben a peak luminance alapján működik az algoritmus. Ezzel az a probléma, hogy nem szabályozható a kép dinamikatartománya, mert az arról szóló döntés be van drótozva az algoritmusba, ezért ki lett egészítve a dynamic target nits-el, amivel mindez szabályozhatóvá vált (konyhanyelven megfogalmazva így már lehet finomhangolni, hogy mennyire próbálja meg megtartani a hdr effektet a képen belül).

A don't add peak nits kiveszi az algoritmusból az aktuális képkockán mért csúcsfényességet. Ez is utólag lett berakva egy felvetésre. Egyébként a hatása annyi, hogy bepipálva a csúcsfények fényesebbé válnak úgy, hogy a sötét részek nem változnak meg. Ha nincs bepipálva (default), akkor viszont fényes jeleneteknél kontrasztosabb a képérzet, de tompábbak a csúcsfények, szóval ezzel is lehet akár kísérletezni egy sort, hogy összességében melyik állásban tetszik jobban.

A recovery opciók szerintem érthetőek maguktól is, azokat nem akarom magyarázni... Ugye arról van szó, hogy a lekonvertálás során a dinamikatartomány megváltozik, ami hatással van a csúcsfényekre, kontrasztra, árnyékokra is és ezeket az elveszett képi jellemzőket próbálja visszahozni a recovery.

A highlight recovery-vel kapcsolatban esetleg annyit, hogy én minimális különbséget vettem észre, pedig kimerevítve is egy tucat jeleneten próbáltam végig... Ahol volt különbség, ott minimális élességérzetet adott a megjelenő plusz részlet, de szinte mindenhol nem kívánt artifactet is rakott mellé. Lehet, hogy más beállítások mellett ez jól működik, de nálam ilyesformán nem volt pozitív befolyással a képre.

*** Na és miért mondom, hogy elvi szinten: Ennek a koncepciója ugye az, hogy a megjelenítő képességéhez mérten a legjobb hdr élményt adja vissza a madvr. Magyarul, ha én mindhárom képernyőn, ami előttem van, más-más peak luminance-t állítok be, akkor mindhárom képernyőn tök más képet kapok a lekonvertálás után. Viszont, ha az a cél, hogy maga a kép ne változzon meg attól, hogy áthúzom egy másik monitorra, akkor mindegyik monitoron pontosan ugyanazokat a beállításokat kell használnom, ami már nem egy kijelzőn mért érték lesz.

[ Szerkesztve ]

(#33006) Khaosz55 válasza thomasrc (#33005) üzenetére


Khaosz55
addikt

Köszi :R , így is tanultam és előrébb vagyok.
24fL-et mértünk maxra a projektoromnál kalibráció során. Van BT2020 SDR kalibrációm. Megnézem miylen a kép így.
Teljesen nem értema dinamic target nits értelmét. Mire jó ha amúgy is beállítod a peak luminance-ot.

(#33007) thomasrc válasza Khaosz55 (#33006) üzenetére


thomasrc
tag

Nagyon fényes jeleneteknél tud hasznos lenni, de nem minden filmnél jön ki.

Mutatom a problémát, amit orvosolni tud, mert pont van kéznél egy film, amiben szerintem túlzásba vitték a hdr-t.

- Dynamic nits OFF, Target nits: 48
https://i.imgur.com/du8XvJk.png
Túl fényes a kép. Kompenzálásként növelem a target nits-et 160-ra.

- Dynamic nits OFF, Target nits: 160
https://i.imgur.com/kYM6RaT.png
Itt már elfogadható a kép.

Beletekerek a filmbe, jön egy kevésbé jól bevilágított jelenet:
https://i.imgur.com/3dhqZe2.png

Hát itt meg túl sötét a kép. Basszus, elrontottam! Kompenzálésként megpróbálok visszatérni 48 nitre.

- Dynamic nits OFF, Target nits: 48
https://i.imgur.com/ntcdsXS.png

Kissé világos lett, de nagyjából látom, hogy ennek a környékén kezd jó lenni. Na jó, de ha 48 környékén mozgok, akkor a világosban játszódó jelenetek meg túl fényesek lesznek. Mi a megoldás?

- Dynamic nits ON 20-80, Target nits: 48
https://i.imgur.com/v4IosE4.png
Jó a kép, elfogadom.

Vissza a legelső jelenetre, hogy az mit mutat.

- Dynamic nits ON 20-80, Target nits: 48
https://i.imgur.com/Y9L3QUP.png
Ez is jó, nem rontotta el.

A 20-80 beállítást próba alapon csináltam, azt még variálni fogom, mert nem érzem teljesnek...

A kiindulási javaslat egyébként az, hogy a dynamic target nits-et érdemes 50-en vagy afelett tartani és a no compr limit-et legfeljebb a display peak luminance-el egyezőre állítani vagy 0-ra (0 esetén gyakorlatilag átveszi a display peak luminance-ben beállított értéket).

Ha van kedved olvasgatni angol írásokat, akkor itt van egy elméleti anyag a tone mappingről, ami érinti a dynamic targets nitset és a compression limitet is:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=223175&pid=2046309#pid2046309

Ui.: Igazából a fentiek alapján azt mondanám, hogy ha a dynamic target nits-et akarod tesztelni, akkor próbáld ki először 50-0 beállításon, hogy mit mutat (0 helyére mehet a display peak luminance-ben beállított érték is, ugyanazt kell kapnod úgy is).

Ha 24 fL-t tud a projektor, akkor papírforma szerint a display peak luminance nálad 82, de mondom, érdemes ezzel kísérletezni, hiába az elmélet...

[ Szerkesztve ]

(#33008) SunMount3r válasza niof (#33004) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

A rilízekre figyelni kell, már médai lejátszós Topic-okban is téma, hogy sajnos sok a kókány munka, vagy a hamis közöttük. Főleg a "Hybrid"-ekkel van baj, meg alapból amiben külön kombózzák a DV-t és a HDR-t. Gyakran ilyenkor a DV csak kamu, vagy még mellé a HDR is el van rontva.

(#33009) niof válasza SunMount3r (#33008) üzenetére


niof
addikt

Én 3-4 team-mel "foglalkozok", akik nem ma kezdték, inkább nagyon régen. Más csak akkor jöhet szóba, ha tőlük nincs meg, amit keresek.

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#33010) Khaosz55 válasza thomasrc (#33007) üzenetére


Khaosz55
addikt

Köszi így értem.
Vannakl filmek aminél nagyon jó a HDR szerintem pl az utolsó James Bond film, viszont a filmek többségénél rossz, nem hiába a projektorok is játszanak a tone to mappal. Azt vettem észere, ha film tele van CGI-vel akkor általában rossz a HDR, ilyen a Dzsungeltúra is.
Tegnap a Han Solo fimnél próbáltam, de Top Gun is jobban tetszett konverzióval.
HDR: [kép]
HDR-SDR konverzió: [kép]
A Peak luminance-ből még vehetek vissza hogy jobban kivilágosodjon a kép.
HDR -SDR (50 peak luminance): [kép]
Úgy érzem a HDR egy mesterségesen túltolt valami, vagy rosszúl vannak kódolva a filmek.

[ Szerkesztve ]

(#33011) Atilla001 válasza Khaosz55 (#33010) üzenetére


Atilla001
senior tag

Én ebből egyet biztosan látok hogy a három kép teljesen különböző. Na most itt jön fel a kérdés melyik az eredeti amit valóban szeretne láttatni az operatőr és melyik az amely a szemednek szép és így akarod nézni? Harmadik kép a legjobb telefonon de biztos vagyok benne hogy nem így néz ki a film. Így már meg se nézném hiába szebb a szemnek. És itt kezdődik el megint a tökéletesség hajszolása ahelyett hogy a filmet néznénk a végtelenségig lehetne szarakodni ezzel.... Ugyanúgy ahogy a zenében sem itt sem fogok belemenni már tapasztalatból sem inkább nézem a filmet és kész. Thx :))

Védd a természetet!

(#33012) SunMount3r válasza Khaosz55 (#33010) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Az a HDR-es kép nyilván nem HDR-es, mert HDR-el nem tudsz screenshot-ot csinálni, csak SDR-ben. Tehát az semmilyen szempontból nem releváns. A harmadikon meg egyértelműen látszik, hogy a sötét részeken ott van a legkevesebb részlet.

(#33013) Khaosz55 válasza SunMount3r (#33012) üzenetére


Khaosz55
addikt

Elméletileg az. Mivel a hdr megjelenítőn csináltam a képkivágást, ilyenkor azt vágja ki amit éppen megjelenít. Aztán lehet rosszúl tudom. Majd csinálok képet FHD Rec709-es mitáról is.
Illetve csinálok majd képet egy jó minőségű HDR filmről.

(#33014) SunMount3r válasza Khaosz55 (#33013) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Már hogy vágná ki azt amit a kijelző megjelenít? A kijelző csak "megjelenít" visszafelé a PC-d irányába semmi ilyen adatot nem tud továbbítani. Az a lejátszó applikáció "képe", csak éppen HDR nélkül. Mivel a HDR metaadatok feldolgozását és megjelenítését a kijelző/megjelenítő végzi el a lánc legvégén a saját hardverével/szoftverével. Erről te nem tudsz így screenshot-ot csinálni PC-ről, hogy hogyan is néz ki valójában.

[ Szerkesztve ]

(#33015) Khaosz55 válasza SunMount3r (#33014) üzenetére


Khaosz55
addikt

Igen igazad van, képernyő kivágás nem működik, nem adja vissza a képet.
Viszont néztem FHD Rec 709-ben, 4K HDR-ben és 4K SDR-ben (HDR-SDR konverzió). Projektoron, a 4K HDR túl sötét legalábbis ennél a filmnél. Vannak filmek aminéj jó HDR, de itt egyértelműen a 4K SDR és FHD Rec709 a jobb.

(#33016) thomasrc válasza Khaosz55 (#33010) üzenetére


thomasrc
tag

Ezt én is tapasztalom, hogy eléggé változó a HDR. A Shazam! például nagyon túl van tolva és nagyon szemcsés a képe. Mondjuk SDR változatban is az, de SSIM 1D 25%-al leskálázva sokkal élesebben kirajzolódnak a szemcsék a HDR változatban.

SW 7-9-et nem éreztem rossznak a konverzió után, sőt nekem sokkal jobban tetszett a tone mappelt kép, mert az SDR változatban az űrhajó fehér beltere enyhén zöldes árnyalatú, a tone mappelt képnél viszont teljesen fehér és természetesebbnek érződött.

A Croods határozottan jobb, sokkal élettel telibb a lekonvertált HDR képe. De úgy vettem észre, hogy ez általánosságban így van a legtöbb rajzfilmnél, ami a szaturált képi világra épít. Ezeknél nagyon sokat dob a látványvilágon a nagyobb színtérben való visszanézés.

A Thor is és a Black Adam is tetszett.

Hirtelen ennyi, amit a közelmúltban néztem újra UHD HDR forrásból. Egyébként ha rajtam múlna, akkor nem foglalkoznék az egész HDR-rel, csak éppen az összes release, ami nagyobb színtérben van, az már mind HDR is egyben és én szeretném kihasználni a projektorom P3-közeli színterét...

(#33017) Khaosz55 válasza thomasrc (#33016) üzenetére


Khaosz55
addikt

Pont az SW-t teszteltem, HDR-ben nem okés a fehér rész (projektorom kalibrált). A világos részekkel még talán annyi gond nincs is (igaz konvertálás után az is jobb), de sötét részeken annyi részlet veszik el, hogy katasztrófa.
Ilyen a Holnap határa HDR változat is illetve legtöbb film . Az Utazók-nak elég jó a HDR képe, de konverzióval a sötét részekből sok részletgazdagságot lehet még előhozni. Valahogy ez a HDR összemossa sötét részeket, pedig a projektorom elég jó feketében és környezet is már ideális.

(#33018) devil-k válasza thomasrc (#33016) üzenetére


devil-k
nagyúr

A “szemcsésség” (film grain) nem a HDR vs. SDR függvénye.

Khaosz55
Mivel végzed a HDR >>> SDR átalakítást?

- mozi bolondéria -

(#33019) Khaosz55 válasza devil-k (#33018) üzenetére


Khaosz55
addikt

MPC-HC + madVR
Most így hagyom.

Este tesztelem megmutatom páromnak, ő az igazi teszt, megmondja melyik tetszik neki.
Valami bugom van, vagy valamit elállítottam, mert korábban a MPC-HC és BE esetén is az ablak érintés belülről volt és tökéletesen működött. Most 21:9-es 4k film esetén belezoomol és kizúzza 16:9-re és a széleit levágja. Ha "normál méretű" beállításon hagyom, akkor rendebe van. Viszont FHD esetén amit 4k-ra upscale-zek annál meg "dupla méretű" képméretet kell használnom, hogy kitöltse képernyőt.
Nem tudom mi történt, alapértelmezett képarányon van, meg ha képarányt is változtatok 235:100, 135:100-ra akkor sem lesz jó. mindegy, hogy HC-t vagy BE-t használok. BE-ben van képarány megtartása be van pipálva mégis kihúzza 16:9-re...

(#33020) thomasrc válasza Khaosz55 (#33017) üzenetére


thomasrc
tag

Én az SW 9. epizódját direkt össze is hasonlítottam az SDR verzióval és a sötét jeleneteknél nem láttam kevesebbet részletet ahhoz képest a lekonvertált képen. Vagy arra gondolsz, hogy a HDR változatból több részlet is kihozható még azon felül? Az igaz, de az ellenkezője is: Be lehet állítani úgy is, hogy a sötét jeleneteknél elvesszenek a részletek.

> "A “szemcsésség” (film grain) nem a HDR vs. SDR függvénye."

Persze, de amire céloztam, hogy a Shazam! esetén a leskálázás a HDR változaton kiélesíti a szemcsézettséget. Ezt más filmek esetén még nem tapasztaltam, hogy ennyire markáns különbség legyen a lekonvertált HDR és az SDR kép szemcsézettsége között. Olyan, mintha ennél a filmnél az UHD HDR kiadás gyengébb minőségű lenne a megszokottnál.

(#33021) VoidXs válasza thomasrc (#33020) üzenetére


VoidXs
nagyúr

Pont hogy a szemcsésedés jelez jobb minőséget, ugyanis ez a tömörítésben elveszik. A legegyszerűbb zajszűrés pont a tömörítés.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

(#33022) Khaosz55 válasza thomasrc (#33020) üzenetére


Khaosz55
addikt

Arra gondolok, hogy HDR esetén a sötét részek annyira sötétek, hogy összemosódnak és nem részletgazdagok. Éppen a HDR esetén elveszik a sötét részek részletei. Nyilván egy Oled TV más a szitu, de 122" projektoron nem frankó.
Ez egy HDR-SDR konverzió [kép] . Egy ilyen résznél ami még nem is legsötétebb projektoron HDR-ben alig kivehető kőfal részletessége, megvan de nem annyira jól látható mint konverzió után. A kőfalba befúrt szerkezet is elveszik a sötétben HDR esetén. Nem a projektor gyenge hozzá mert 0,005 nit a fekete szint és 1:12000 natív kontrasztom van írisz nélkül.

(#33023) SunMount3r válasza Khaosz55 (#33022) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Szintén nem "okoskodás", dehát erről már korábban is írtam: a megjelenítő/kijelező HDR képességei itt azok amik végeredmény szempontjából szintén sokat számítanak, a "lejátszó forrás" csak egy dolog. Bár gondlom ezzel tisztában vagy te is, csak épp azt ecsetelem miért ne várjunk pont a HDR esetén "tökéletes" képet a megjelenítőtől (legalábbis bizonyos körülmények és árkategóriákon belül). Bár a HDR "megjelenítésének" már lehet vannak bizonyos szabványai, ilyen pl. HDR besorolás, főleg annak függvényében, mennyi nit-et tud kipréselni a megjelenítő eszköz, de pl. egy projektoros megoldásnál még zsebbenyúlósabb a dolog és még van hozzá jó pár egyéb dolog amin állhat, vagy bukhat a dolog. A "média lejátszós" Topic-ban a HDR-es projektoros kérdés is alapból úgy van kezelve, hogy "olyan projektor nincsen", legalábbis kb. Mert ugye csak az az utolsó láncszem és még két egyforma típusú TV sincsen, ami pont ugyan úgy (és ugyan olyan "jól") jelenítené meg a HDR-t (nem is beszélve a kalibrációk okozta eltérésektől). A HDR és "társai" technológiák nagyon bekavartak ebbe a házi mozizós képminőség értékelés témába sajnos, már nem annyira egyértleműek a dolgok, mint az SDR only korszakban voltak.

[ Szerkesztve ]

(#33024) Khaosz55 válasza SunMount3r (#33023) üzenetére


Khaosz55
addikt

Igen én is így látom, és már megnéztem sok HDR filmet, de mindíg mondtam magamba ez túl sötét nem él a kép. Aztán megnéztem FHD SDR verzióját és jobban tetszett. Ezért vettem elő újra a HDR-SDR konverziót, mert a natív 4K-val akarom etetni a projektort, 4K SDR film meg kb nincsen.

(#33025) Atilla001


Atilla001
senior tag

[kép] csak úgy

[ Szerkesztve ]

Védd a természetet!

(#33026) devil-k válasza Atilla001 (#33025) üzenetére


devil-k
nagyúr

Azért ilyenkor tök jó lenne valami leírás, miért hagytad itt ;)

- mozi bolondéria -

(#33027) PuMbA válasza devil-k (#33026) üzenetére


PuMbA
titán

Úgy látom, hogy az FullHD SDR világosabb, mint a 4K HDR változat SDR konverzióval.

[ Szerkesztve ]

(#33028) Atilla001 válasza devil-k (#33026) üzenetére


Atilla001
senior tag

csupán a fenti témához kapcsolódva, ezt csinálj az összefoglaós beállítás. Ilyen a konverzió ami nekem nem teszik. ezen a képen meg kikapcsoltam a konverziót.
[kép]
hiába 2160p, nincs türelmem szépítgetni, főleg ha ahány rip annyi féle kódolás.
és még megjegyzem, klasszikusokat szeretem, a mai filmek nekem nem jönnek be..

Védd a természetet!

(#33029) niof válasza Atilla001 (#33028) üzenetére


niof
addikt

Az első képen nekem a jobb oldali kép tetszett. A második, ez a fakó szürkeség nem gyere be.
Amúgy az én HTPC-men (de gondolom más Windows-on is), lehet külön állítani a HDR/SDR fényerejét (W11, Gépház beállításai, nem a lejátszóé). Igyekeztem egyforma formára belőni, de legalábbis az SDR-t visszavenni, mert alapállapotban a 100% fényerő egy kicsit sok, normál filmhez. A HDR-t nem piszkáltam.

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#33030) Atilla001 válasza niof (#33029) üzenetére


Atilla001
senior tag

Elvileg ha a jobboldali HDR konverzió esetén megnövelem egy picit a fényerőt az már jó lehet? Kipróbáltam és elkezdett hasonlítani a baloldali hoz de most akkor melyik az "eredeti"? És akkor itt visszatértünk az elejére, leültem. :D

Védd a természetet!

(#33031) niof válasza Atilla001 (#33030) üzenetére


niof
addikt

Hat, nem tudom. En ebbe ennyire nem maszok bele. Nekem az tulajdonkeppen eleg, ha latvanyosan nem rossz a kep, nincs tul nagy hibaja, es "folyekony" a megjelenites, pl. 60Hz-esse interpolalas.

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#33032) thomasrc válasza Khaosz55 (#33022) üzenetére


thomasrc
tag

Ja, így értem mire gondolsz. :) Én amikor HDR-t írok, akkor azt mindig úgy értem, hogy a film HDR kiadásáról beszélek, amit lekonvertálva "értékelek ki" (pl. írtam korábban, hogy a HDR változaton én nem látok elvesző részleteket, azt itt is úgy értettem, hogy az általam használt HDR->SDR beállítások mellett nézve a film HDR kiadását).

A monitorom az tud natívan HDR-t megjeleníteni, de sosem néztem még rajta úgy filmet, meg amúgy sem filmnézésre való (gaming monitor). Amikor beszereltem, akkor kíváncsiságból kipróbáltam demoanyagokkal, de pozitív tapasztalatról nem tudok beszámolni. Én azon a véleményen vagyok, hogy a HDR arra jó, hogy kézbe ad egy olyan anyagot, amit utána kiválóan lehet tone mappelni a körülményekhez igazítva. Persze itt van a bökkenő is, hogy ezzel el is lehet rontani a rendező szándékait. Én emiatt igyekszem abba az irányba terelni a madVR beállításait, hogy adjon nagyjából egyező képet az SDR kiadás képi világával, mert az egy jó referencia a rendezői szándékról.

@SunMount3r
> "A "média lejátszós" Topic-ban a HDR-es projektoros kérdés is alapból úgy van kezelve, hogy "olyan projektor nincsen", legalábbis kb."

Ezt a kérdést a Dolby úgy kezeli, hogy van az ún. SDR CINEMA 48 nits csúcsfényességgel és van a HDR CINEMA 108 nits-el, amiket a HOME MASTER-ből készítenek el (javaslat). Amennyire én tudom, szabványosításban eddig jutottak el, de a Dolby Vision kicsit más témakör, mert ugye az fizetős. Egyáltalán nem is tudom, hogy ezek a cinema master anyagok elérhetőek-e otthoni felhasználó számára, de egy HDR-es Dolby Cinema-ban szívesen megnézném, hogy milyen a végeredmény.

@Atilla001
> "Ilyen a konverzió ami nekem nem teszik. ezen a képen meg kikapcsoltam a konverziót. [kép]"

A kikapcsolt konverziós kép szerintem is jobban ki van exponálva, de teljesen elveszik a kép szaturációja (fószer arca a háttérben szinte hullafehér), ennyi hibát látok benne.

[ Szerkesztve ]

(#33033) Khaosz55


Khaosz55
addikt

Van egy kis problémám a megjelnített kép méretével.
A PC-re két mejelítő van csatlakoztatva.
DVI-n egy 3440X1440 -es monitor 21:9-es
HDMI megy az AVR-be aztán tovább a Projetorba ami 3840X2160 16:9-es.
Újra felraktam MPC-HC-t és MPC-BE-t illetve a madVr-t, mert már nem tudtam mi lehet a probléma, de nem oldódott meg.
Következő a gondom bármelyik lejátszót használom amikor a
Monitor 21:9: 16:9-es videó esetén a képet kinyúltja 21:9. Hiába állítom be az "ablak érintés belülről". MP-BE-ben hiába pipálom ki a méretarány megtartása opciót. Akkor jó a 16:9-es videó ha felezett méretűre állítom be a képet és használom a nyújtás szélesvásznúra opciót. :F
21:9-es filmeknél tökéletes működik az "ablak érintés belülről".
Projektor 16:9: Ha 16:9-es filmet játszok le tökéletes minden. Ha 21:9-es filmet játszok le, akkor a képet kinyúltja 16:9-re. Itt is meg tudtam oldani, de most fejből nem emlékszem mi volt a megoldás.
Mind a két lejátszóval szinte az összes képarány stb opciót végig játszottam.

Korábban nem így volt, méretarány megtartásával minden tökéletesen működött MPC-HC és MPC-BE esetén is, teljes képernyő esetén.
Van ötletetek ?

[ Szerkesztve ]

(#33034) PuMbA válasza Khaosz55 (#33033) üzenetére


PuMbA
titán

És amikor újra raktad őket, törölted / alapértelmezettre raktad a beállításaikat (madVR-ét is)? A két megjelenítő Kiterjesztett módban működik? Mert olyan mintha klónozva lennének.

[ Szerkesztve ]

(#33035) Khaosz55 válasza PuMbA (#33034) üzenetére


Khaosz55
addikt

Uninstaláltam madVr-t is, de az volt az érdekes, hogy amikor felraktam akkor a madVR megjegyezte a beállításokat. Nem tudom hova rakra ini file-t. A koplett madvr könyvtárat letöröltem.
Megjelenítő nincs klónozva két külön felbontáson és HZ-en mennek.

[ Szerkesztve ]

(#33036) PuMbA válasza Khaosz55 (#33035) üzenetére


PuMbA
titán

A madVR mappájában az install.bat mellett van egy reset_settings.bat, azzal kell a beállításokat alapértelmezettre raknod.

[ Szerkesztve ]

(#33037) Khaosz55 válasza PuMbA (#33036) üzenetére


Khaosz55
addikt

Most ismét uninstall és csak a MPC-HC-t raktam fel. Most jó minden szóval a madVR kavar be. Felrakom és minden resetelek.

(#33038) PuMbA válasza Khaosz55 (#33037) üzenetére


PuMbA
titán

Biztos, hogy az kavar be :)

(#33039) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Kíváncsiságból, MPCHC-BE + MPC Renderer:
Eredeti SDR:

HDR->SDR konverzió:

Hát nem viszi túlzásba a konverzió a szín szaturáltságot az biztos. Én ilyen eltérésekkel biztos maradok az eredeti SDR-nél. Vagy van valami módja, hogy ezen javítani lehessen?

(#33040) niof válasza SunMount3r (#33039) üzenetére


niof
addikt

Hát, ha neked a felső - szerintem túlszaturált - kép jön be!... Na de ez már bőven az egyéni ízlés kategóriája. Vsz. az alsó verzió közelebb állhat a valósághoz, mint a felső. Szinte biztos vagyok benne, hogy ez a gyík nem virít ennyire, sem a levelek nem ennyire (neon)zöldek. (A valóság sosem ennyire színes, csak ezt sikerült megszoktatniuk mindenkivel. :U ) De mondom, ez már erősen egyéni preferencia.

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#33041) PuMbA válasza niof (#33040) üzenetére


PuMbA
titán

A természetfilmeket manapság szeretik túlszaturálni.

[ Szerkesztve ]

(#33042) SunMount3r válasza niof (#33040) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Hát ez az, nekem akkor is jobban tetszik úgy, de nem csak azért, hanem mert sötétebb is a konverzió képe. Szerintem egy trópusi napsütésben inkább nézne ki úgy a valóságban, mint az eredeti SDR-es képen, már úgy általánosságban.

#33041 PuMbA: Lehet kicsit az, de akkor meg nekem ez bejön. Ha nagyon szembántóan túlszaturált, vagy valótlan lenne, akkor biztos jobban feltűnt volna, azt nyílván én sem szeretném. De amúgy meg, ha úgy általánosságban "A természetfilmeket manapság szeretik túlszaturálni." igaz, akkor a HDR->SDR konverziónál is ugyan úgy ez kellene, hogy legyen. Mert miért tennének kivételt, vagy különbséget a HDR verzióval, ha már egyszer úgyis...
Igazi HDR-ben nem tudom megnézni, mert nincs HDR-es megjelenítőm, de gyanítom, hogy akkor is legalább ennyire szaturált lenne. Szóval szerintem itt még mindig a konverzió okozza a különbséget. Az meg hogy, vagy mi alapján döntené el magától egy videó esetén, hogy "szerintem ez túlszaturált, akkor most vissza veszek belőle", stb...

De legyen akkor és következőnek már "sima filmes" képekkel jövök...

[ Szerkesztve ]

(#33043) SunMount3r válasza SunMount3r (#33042) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Na erre már senki nem mondhatja, hogy túlszaturált:
SDR:

HDR->SDR konverzió:

Sőt, itt még jobban előjött a különbség és most már egyértelműen azt mondom, hogy én ezt a fajta konverziót nagy ívben kerülni fogom. Azért a MadVR-esre is kíváncsi lennék, lehet majd később azt is lecsekkolom (már amennyire az UHD 630-as IGP-m engedi), de csodát ezek alapján nem nagyon várok attól sem.

(#33044) Khaosz55 válasza niof (#33040) üzenetére


Khaosz55
addikt

Szerintem is egyértelműen az SDR túlszaturált. Már annyira, hogy piros szín összemosódik és elveszti a részletességét. Kaméleon lábának a felső részén látszik legjobban, de zöld ágon is látszik.

(#33045) Khaosz55 válasza SunMount3r (#33043) üzenetére


Khaosz55
addikt

Mivel csinálod a konverziót ?

(#33046) SunMount3r válasza Khaosz55 (#33044) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Én meg pl. a jobb alsó sarokban lévő "növényen" látom inkább azt, hogy a konverziós képen eltűnnek a részletek, legalábbis a növény sárgás és zöldes részei jobban összemosódnak. Mozgásban lehet fel sem tűnne, hogy bizonyos részein még sárgás részek is vannak benne.

#33045 Khaosz55:

[ Szerkesztve ]

(#33047) niof válasza SunMount3r (#33043) üzenetére


niof
addikt

Itt meg a konverzió olyan sötét, mintha be lenne borulva, vagy este lenne. Meg kicsit fakó is. Ez esetben határozottan az SDR vátozat tetszik. Nekem...

Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

(#33048) Khaosz55 válasza SunMount3r (#33046) üzenetére


Khaosz55
addikt

Na ezért is jó a madVR. Van állítási lehetőség, és ugyan azt lehet kihozni 4K HDR filmből.
A monitorom 3440x1440.
Ez a FHD SDR.

4K HDR-SDR 120 nit dinamic target nit 50 konverzió 2K monitorra.

4K HDR-SDR 80 nit dinamic target nit 10 konverzió 2K monitorra.

Madvr-el lehet játszani. A 80nit, dinamic target nit 10 lehet már túl világos SDR-hez képest, csak példa miatt raktam be.

A feltöltött kép nyilván kicsit butított, de eredetiben látszik, hogy a 4K kép részletgazdagabb.
Most azt nem tudom megmondani, hogy FHD megjelenítőn hogy néz ki, de 4K megjelenítőn egyértelműen. Tehát nálam jobb a kép, ha FHD SDR helyett 4K HDR-SDR konverzióval etetem a projektort.

[ Szerkesztve ]

(#33049) devil-k válasza SunMount3r (#33043) üzenetére


devil-k
nagyúr

Nekem az első jobban tetszik.

- mozi bolondéria -

(#33050) Khaosz55 válasza devil-k (#33049) üzenetére


Khaosz55
addikt

Persze mert nem mindegy mivel konvertálod...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.