- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #48199 üzenetére
Neked mi bajod van?
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #48197 üzenetére
Ez mi? Többet vártam.
Vicc, többet fogyaszt mint a 7800X3D és alig gyorsabb...
-
gainwardgs
veterán
9800X3D berúgta az ajtót
[link]
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #48195 üzenetére
> Az általad linkelt információknak ..
Több mindenről írtál - pl "Dragon Age: The Veilguard PC Benchmark" - kapcsán,
és mellékeltél 2 tesztet is.A probléma oka lehet:
- az adott játék jobban Nvidia optimalizált
- Automatikus lebutítja a játék az alacsony VRAM esetén a minőséget, emiatt az gyorsabbnak tünik.
- az RDNA3 ( driver, hw ) nem optimális erre
- vagy mindegyik.Az alacsony VRAM például befolyásolhatja az általad említett példát, mivel 16GB VRAM vs. 12GB VRAM - ot hasonlítottál.
"Az RX 6900 XT 1080p-n még a sima RTX 4070-es tempóját sem hozza, de 4K-ban már gyorsabb."
És míg 16 GB VRAM -nál még nem biztos, hogy aktiválódik a grafika automatikus lebutítása, egy 12GB -os-nál már valószínűbb a szoftveres butítás - és az ezzel járó sebességelőny.Amúgy a felvetett probléma érdekes,
de 16GB VRAM -ot kellene 16GB VRAM-al hasonlítani, hogy korrekt legyen
és ki lehessen zárni más dolgokat.A PS5-ös portok amúgy is érdekesek, főleg hogy már PS5 PRO -ra is optimalizáltak, mivel azok több mint 12 GB VRAM-ra vannak optimalizálva;
ráadásul eleve a zen2-es cpu-val kell beérniük a játékoknak -
huskydog17
addikt
válasz
Chiller #48188 üzenetére
Jó kérdés. Elképzelhetőnek tartom, hogy az RDNA3 specifikus optimalizálást igényel 1080p-hez. Ez esetben nem ez volt az utolsó ilyen eset.
Ez annak fényében nagyon érdekes, hogy itt korábban számtalanszor lett reklámozva, hogy az AMD-nek milyen überfasza a DX12-es drivere, merthogy sokkal kisebb a CPU többletterhelése, amiatt alacsonyabb felontásokon gyorsabb. Hát most a valóság megint közbeszólt.#48192 S_x96x_S: Az általad linkelt információknak az égvilágon semmi közük ahhoz, hogy az RDNA3 CPU limitbe ütközik több játékban.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
> Dragon Age: The Veilguard PC Benchmark
> Ez már a sokadik játék, ahol az RDNA3 arch masszív CPU limitbe fut 1080p felbontáson.Jellemzően ez - nVidia optimalizált és szponzorált - PC-s port.
"DLSS 3 Accelerates Performance In Dragon Age: The Veilguard, Horizon Zero Dawn Remastered and Red Dead Redemption This Week"
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dragon-age-veilguard-dlss-3-ray-tracing/"Game Ready For Dragon Age: The Veilguard, Featuring DLSS 3, Reflex & Ray Tracing"
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/gfecnt/202410/dragon-age-veilguard-geforce-game-ready-driver/> 1080p/1440p felbontáshoz leendő a 10-12 GB VRAM.
> 4K maxhoz (beleérte az RT-t is) ajánlott a 16 GB.A VRAM egyre inkább számít,
és a 12GB -os kártyákat hamar kinövik a játékok.
- RTX 4070 Ti GeForce
- RTX 4070 SUPER GeForce
- RTX 4070 -
3L1T3
addikt
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
köszi az összefoglalást
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
Ez tényleg nagyon érdekes, hogy hogy visszacsúsztak az AMD-k ebben a tekintetben, mikor a kezdetekben simán vezettek 1080p alatt. A nemrég megjelent God of War: Ragnarok-ban is nagyon rosszul szerepelnek még az RDNA2-k is 1080p-n az NVIDIA-khoz képest.
-
Chiller
őstag
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
"Ez már a sokadik játék, ahol az RDNA3 arch masszív CPU limitbe fut 1080p felbontáson. "
Érdekes, amúgy nem pont erre lenne jó elvileg az infinity cache?
Lehet nincs(enek) rá optimalizálva (ezek a játékok) ? -
huskydog17
addikt
Dragon Age: The Veilguard PC Benchmark
Ez már a sokadik játék, ahol az RDNA3 arch masszív CPU limitbe fut 1080p felbontáson. E miatt az RDNA3 alapú kártyák teljesítménye egy kategóriával lejjebb került. Például a csúcs Radeon, az RX 7900 XTX az RTX 4070 Ti (Super) szintjét hozza, míg 4K felbontáson már jelentősen ellép tőle, nagyjából helyreáll a sebesség.
Az RX 6900 XT 1080p-n még a sima RTX 4070-es tempóját sem hozza, de 4K-ban már gyorsabb. Mind a CB, mind a TPU tesztjében tökéletesen látszik a CPU limit az RDNA3-nál és ahogy írtam, ez nem az első játék, ahol ez előfordul. Számos játékban az RDNA3 valamiért jelentős CPU limitbe fut 1080p felbontáson.
Korábban itt regényeket lehetett olvasni arról, hogy az AMD DX12-es drivere mennyivel jobb és alacsonyabb a CPU többletterhelése, mint a zöldeknél. Nos, RDNA3 esetén úgy tűnik pont fordítva van. A zöldeknél jól láthatóan kisebb a CPU limit.Felskálázók közül szokás szerint a DLSS adja a legjobb képminőséget, viszont itt az FSR végre nem lett hulladék, annak ellenére, hogy a 3.0 verziót használja a játék.
Frame Gen kizárólag DLSS esetén van, azaz FSR Frame Gen nincs.
1080p/1440p felbontáshoz leendő a 10-12 GB VRAM. 4K maxhoz (beleérte az RT-t is) ajánlott a 16 GB. -
hokuszpk
nagyúr
még az EPYC elotti korszakról beszélek, valamikor 2008-2010 kornyeken volt F1 csapat, aki az AMDvel allt neki a fejleszteseknek.
-
3L1T3
addikt
válasz
hokuszpk #48181 üzenetére
Az AMD a Mercedes-AMG Petronas F1 Team partnere volt. Az együttműködés során az AMD EPYC™ processzorokat használták a csapat aerodinamikai modellezésének teljesítményének növelésére, ami hozzájárult a 2021-es F1 konstruktőri bajnokság megnyeréséhez.
Az AMD korábban a Scuderia Ferrari partnere is volt, mielőtt a Mercedes-AMG Petronas F1 Team-hez csatlakozott. Az AMD hardverei segítették a Ferrari csapatot a számítógépes modellezés és aerodinamikai fejlesztések terén.
-
fLeSs
nagyúr
Épp próbálgatom a különböző keresőket, és a Perplexity nevezetű engine-ben miután rákerestem a Ryzen 9600x-re a jobb oldalon a videó ajánlásoknál annak az idióta HUB-nak az idióta thumbnailje jött be amin az áll, hogy DISASTER lefelé tartó hüvelykujjal.
Ha esetleg vki csak ezen találatok alapján akarna vásárolni akkor azt gondolná, hogy ez a proci egy sz@r. Amikor ezt megláttam eléggé meghökkentem.
Ezért ki nem állhatom ezeket a clickbait yt hardware-csatornákat.Szerk: Intel arrow lake-re keresve egy "not a failure" feliratú yt videó thumbnailje jön be...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
S_x96x_S #48177 üzenetére
Az AMD nem most lett F1 sponzor, régebben is volt csapat, aminel ( allitolag ) AMD procikon mentek pl. a szelcsatorna szimulaciok. Legalabbis az AMD logo ott volt; aztan lehet a versenykepesseg miatt pult alatt hasznaltak Intel vasat is, de papiron az AMD intezte a szamitastechnikai hatteret.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kell. A gaming a teljes kliensnek csak egy picike szelete. Ráadásul folyamatosan egyre kisebb.
Hidd el, Pat Gelsinger nem azért alszik nehezen, mert nem veszik a gémerek az Intel procikat, hanem azért, mert a Foundry égeti a pénzt, és közben a nagyvállalati szférában nem mennek a cuccok. Ha utóbbi menne, minden rendben lenne, még a gémereket is magasról leszarná Pat, mert úgyis kevés pénz van bennük.
-
S_x96x_S
addikt
> épp ezért kéne nagyon beleállniuk Intel oldalról a gamer piacért folytatott versenybe.
az Intel a túlélésért küzd.
focis hasonlattal: a kiesést kell elkerülnie. ( vagy másképpen a csődöt ) és nem az a probléma, hogy nem a dobogós helyen végez.Süllyedés közben felesleges a Titanic fedélzetén átrendezni a székeket,
különösen azért, hogy a high-end gamer piaci szereplők közelebb ültessenek a kapitányhoz.Nem az a legfontosabb.
Elsőként meg kell állítani a süllyedést.Vészhelyzet esetén teljesen mások a prioritások.
-
D55
senior tag
válasz
S_x96x_S #48177 üzenetére
"A Volkswagen sem versenyzik a Forma-1-ben."
A Volkswagen sikerének titkát ahhoz hasonlítanám, mint az Internet Explorer egykori sikerét... Aztán ugye ha jól emlékszem, pont az a kéktollú bagoly is tette azt hiszem ezt a legjobban szóvá
"A high-end gaming - csak a piac töredéke:"
Ez így igaz, ellenben itt most a gond, hogy az AMD 3D V-Cache-es procijai bőven a prémium szegmens alatt lopják a zászlót, épp ezért kéne nagyon beleállniuk Intel oldalról a gamer piacért folytatott versenybe. Sőt, így ugye akár nem is feltétlenül flagship szintjén lenne muszáj mindenképp odaverniük a csatában, csakhogy az Arrow-t úgy sikerült árazniuk / pozícionálniuk. Ha helyette akár csak egy tier-t lejjebb mentek volna, már akkor jobban néznénk ki (tehát ha pl. a 285K az csak Core Ultra 7 vagy akkor már inkább Ultra 5 néven jött volna és természetesen ahhoz illő, megnyerőbb áron és így tovább sorban a kistestvérek mellé).(Közben elnézést, ha ez amúgy OFF, mert látom, hogy ez alapvetően videokártya topic... De a Google hozott ide az előbb, miután a Bartlett Lake kilátásai kapcsán próbáltam frissebb infókra keresni
)
-
S_x96x_S
addikt
> Mintha csak a Ferrari kiszállna a Forma 1-ből,
A Volkswagen sem versenyzik a Forma-1-ben.
Az csak a prémium márkák - nagy árrésses - luxusa.Amúgy az AMD ( Lisa Su ) - amióta több pénze van - Forma1 rajongó lett.
valószínüleg ugyanaz a szerepe - mint a magyar focinál - a nagy üzletek ott köttetnek.
( és nem a golf pályán )
https://www.amd.com/en/corporate/sponsorship/mercedes.html
És bár az AMD - nem versenyzik az RDNA4 -el a high-end ben,
mert ebben a körben a market share -re mennek rá,
( és majd az RDNA5 lesz becélozva a csúcsdöntésre )A high-end gaming - csak a piac töredéke:
Mert mennyi az RTX 4090 és az RTX 3090 részaránya ? ~2.0 %
- 4090 : 1.19%
- 3090 : 0.63%Persze a Youtuberek alapján, az a benyomása lehet sokaknak;
hogy az RTX4090 - a gamerek 20-40 %-nak van.
de az csak egy illuzió.-------
és ha tűzoltás van az AMD és az Intel háza tájékán - akkor a high-end gaming piac az amit a relative kis piaci súlya miatt be lehet áldozni.
Steam Hardware & Software Survey: October 2024
https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/ -
-
D55
senior tag
De a technológiai penetrációnak viszont a mindenkori kulcsához vezető egyik legfontosabb és leginkább kirakatban lévő piac.
Sosem szabad ezt csak pénzügyi oldalról nézni, mert sikeres és etalonnak tekintett, a lehető legszélesebb rétegek számára elérhető és általuk jól ismert technológia nélkül sehol, semmiféle eredmény nem lesz egyszer csak majd a végén. Ehhez pedig a fogyasztói piacokat le kell mindig tarolni, még ha ez akár veszteséges is (azt is akkor nyugodtan kerekítési hibának lehet tekinteni és az enterprise szektorok nyereségeiből nagyvonalúan áthidalni - ha már itt tartunk, az NVIDIA-nak is pontosan ugyanezt a szemléletet ajánlanám magukévá tenni, bár tény, hogy náluk ez most annyira épp még nem égető, mint az Intel esetén).
-
DaVE-1
senior tag
Ha azt vesszük hog a jelenlegi pc-s arm cumot azon kivül, hogy keveset esznek gamingre alkalmatlanok akkor az nvidia igp itt nagyon nagyot dobhat az egész arm pc-s piacon...
Mert ha teszem azt bele*kurnak kezdésnek egy rtx 2050-es szintet akkor a többiek csak lesnek majdÉs akkor belelogott a kezem a bilibe
-
D55
senior tag
"Viszont ez nem tetszik a menedzsmentnek, mert azt az üzenetet közvetítené, hogy a hibrid téves irány, és már lengetik a kaszát. Jelen pillanatban sokkal hasznosabbnak tartják elengedni a gaminget, mint egyedi dizájnt fejleszteni ide."
Csakhogy a menedzsment valószínűleg akkor azzal az apró bökkenővel nincs tisztában, hogy a gaming elengedése pedig azzal az üzenettel ér fel, hogy a cég konkrétan lehúzza a rolót. Mintha csak a Ferrari kiszállna a Forma 1-ből, mondván mit erőlködjenek, ha lassan két évtizede nem tudnak nyerni, meg amúgy sem onnan van a nyereségük. Aha. Az emberek utána az összes Ferrari szalon ajtajára tudat alatt odaképzelnék a "FELSZÁMOLÁS MIATT ZÁRVA" feliratot és az összes új utcai modell bemutatóján ott sírnának az érdeklődők attól a téves, ám de számukra a napnál is vakítóbb gondolattól, hogy "milyen kár, hogy mire ezek a szalonba érnének, addigra a cég már pont megszűnik, mert hát ugye a Forma 1-ből kivonultak, az a vég, az az egyértelmű vég".
Számtalan ok vezetett idáig, de a gaming piac a technikai fejlődés bölcsőjeként teljesedett ki mára és aki "abban fogant" (illetve az Intelt pedig az IBM PC vérvonal kötötte ide kellően korán), az ha hirtelen megtagadja azt, ha nem tesz ki magáért, ha ezt még a vásárlók felé is ki-ki mondja, akkor azzal pontosan a fenti üzenetet küldi az embereknek.
Józan érdekük a Bartlett Lake-S emiatt, épp mint egy kanál víz a sivatagban.
-
[link]
"Nvidia has agreed to a 5% price hike on TSMC 3nm chip production and 10%-20% on CoWoS advanced packaging, depending on how much TSMC is able to expand capacity, media report, citing investment banker Morgan Stanley, which reportedly sees TSMC’s 2025 capex at US$38 billion as the chip foundry giant expands 3nm capacity at 120,000 wafers per month (wpm) next year, from 90,000wpm this year, and 2nm capacity to 50,000wpm from 10,000wpm this year, and 80,000wpm in 2026." -
S_x96x_S
addikt
> Akkor hosszútávon a desktop pc-k esetében is a diszkrét artchitektúra megfog szünni?
nem lehet biztosan tudni,
( azért se mert néha egyes technológiák feltámadnak )
de a költséghatékonyság az egylapkás rendszerek felé tol sok mindent.
https://en.wikipedia.org/wiki/System_on_a_chipelső lépésben szerintem inkább olyan lesz mint a
[ mobiltelefonos/notebook-os] integráció - és erős IGP/APU, ami a feladatok 90%-ra elég.Ha az nVidiának lesz saját Desktop platformja, akkor a verseny teljesen átalakul.
Azt is eldöntheti az nVidia, hogy egyes újdonságokat elsőként a saját platformjára hoz ki
és az Intel/AMD/.. platformokat majd később támogatja.
Vagy úgy áraz, hogy a saját platformja felé lejtsen a lejtő.
Persze már régóta az AMD és az Intel is dolgozik a saját egyre fejlettebb IGP-s megoldásain ( főleg a mobil piacot célozva )
és az nVidia tere amúgy is kezd beszűkülni.És a Microsoft is elég sokáig kivárt -
de most már látja, hogy csak az X86 -al nem lesz versenyképes a jövőben - és több lábra kell állnia.
És az Intel sorsa is bizonytalan. -
S_x96x_S
addikt
> Valóban van ráció abban, hogy az NVIDIA beléphet a CPU szegmensbe is?
Az integrált SOC -oké a jövő; az nVidiának is lépni kell.
- 2020 -ban - meg akarta venni az ARM -es chip fejlesztő céget,
( de nem sikerült )- és dolgoznak a saját pc-s chip-jükön is ( a Mediatek -el )
"Nvidia's 'high-end' Arm-based chip for PCs will reportedly go into production in 2025"- A [HPC/DC] : "NVIDIA Grace CPU (arm) " - pedig már kapható.
https://www.nvidia.com/en-eu/data-center/grace-cpu/ -
3L1T3
addikt
válasz
huskydog17 #48147 üzenetére
Ők a krém ez egyértelmű.
-
3L1T3
addikt
Valóban van ráció abban, hogy az NVIDIA beléphet a CPU szegmensbe is?
-
Alogonomus
őstag
válasz
DaVE-1 #48155 üzenetére
Sok játékban elért eredményeket átlagolva raszterben nagyjából azonosak, RT-ben a 4070 Super az erősebb.
Amennyiben egy konkrét játékhoz vennéd valamelyiket, akkor valójában nem is az áruk a döntő tényező, hanem hogy abban a konkrét játékban melyik produkál erősebb értékeket, mert játéktól függően viszont bőven van +/- 10% különbség az egymáshoz viszonyított teljesítményükben.
Amennyiben viszont csak általánosan bővíteni szeretnél, és majd később kiderül, hogy mivel játszanál, akkor valószínűleg a 4070 Super a jobb választás, ha azonos áron kaphatóak, mert kevésbé valószínű, hogy végül a rosszabbik döntést hoztad.
Amit még érdemes lehet figyelembe venned, hogy részletesebb látványvilágú játékokkal szeretsz játszani, vagy egyszerűbb látványvilágúakkal, mert a komolyabb látványvilágú és így nagyobb textúraméretet használó játékokban a 7900GRE 16 GB-ja általában előnyt jelent a 4070 Super 12 GB-jával szemben. Vagy kevésbé lesznek mikroszaggatások a játékban, vagy ritkábban lesz homályosabb a kép a nem teljesen betöltődő textúrák miatt. -
gV
őstag
illetve raszterben picit a 4070S jobb
Graphics Card Ranking 2024: GPUs Compared - ComputerBase -
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48156 üzenetére
Pontosan, de az NVIDIA oldalon véletlenül kihagytad a gyorsabb RT-t
Úgy már 100%-osan pontos.
-
DaVE-1
senior tag
7900GRE vs 4070 Super?? Melyiket és miért ? Por kontra ? Árban ugyanannyi mindkettő
(+ 4070 supert vagy hasonló erős vgat- érdemes 2 ventisbe venni vag el kell engedni?) -
Egyre nagyobb gondban az Intel.
[link]"Nvidia bought Mellanox (networking) for $6.9 billion. $6.9 billion. It’s now doing $14 billion+ annual run-rate revenue, growing triple digits."
"AMD overtook Intel for the first time in data center revenue in 3Q24. But, their DC revenue scale is small that they are less than NVIDIA's networking (non compute) revenue alone."[Nvidia to replace Intel in Dow Jones Industrial Average — Intel's 25-year reign has come to an end]
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48152 üzenetére
Hát jah, bíztam benne
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48150 üzenetére
A Dead Space Remake-ben valóban vannak traversal akadások, amiket sose javítottak, viszont ez nem jellemző a Frostbite-ra, a több Frostbite játéknál nem jön elő, lásd most a napokban jelent meg az új Dragon Age játék szintén Frostbite motorral, ott semmi akadás sincs. A Frostbite tehát nem stutter engine, valamiért a Dead Space remake-ben csesztek el valamit, de ami még szomorúbb, hogy sosem javították azokat a traversal akadásokat.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48149 üzenetére
Újabb stutter engine, Dead space remake.
Direkt nem vettem meg az elején, mondom eddig biztos kijavították valamelyest.
Hát katasztrófa még most is -
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48148 üzenetére
Sajnos az új TR-t biztosan nem a Nixxes fogja csinálni, ugyanis a Nixxes kizárólag Sony címeket portol PC-re, néhány éve ezért vette meg őket a Sony. Igen, az új TR sajnos Stutter Engine 5-t használ majd.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48147 üzenetére
Új Tomb Raider-t is remélem ők csinálják, bár az is UE5 stutterfest engine lesz ahogy hallom
-
huskydog17
addikt
Ismét a Nixxes mutatja meg hogyan is kell igazán jó PC portot csinálni, a Horizon Zero Dawn Remaster verziója kiváló lett.
Horizon Zero Dawn Remastered im Test: Remastered und Original im Benchmark- und Grafik-Vergleich
-
Raymond
titán
Most hogy hivatalosan is megerositett hogy az RTX 50-es sorozat januarban lesz bejelentve es hogy osszel semmi nem jon az AMD-tol es az uj sorozat jovore igy az ezek megjelenesi datumaval most mar nem lehet klikkeket gyartani es kell valami uj suletlenseg amire ugranak majd az emberek.
-
[Apple and Samsung in the Fray to Acquire Intel: Rumor]
Wtf..
Mondjuk MLID pletyka.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48141 üzenetére
Mindhárom gyártó szponzorálta ezt a címet igen sok pézzel. AMD-n csak azért gyorsabb, mert a Call of Duty-n dolgozó stúdiók évek óta kizárólag AMD hardveren fejlesztenek. Ez önmagában nem lenne gond az Intel és az NVIDIA szempontjából, de annyira specifikus optimalizálást kapnak az AMD hardverek, hogy az a pár hétnyi optimalizálási munka az Intel és az NV hardvereken ezt nem tudja behozni.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
gainwardgs #48142 üzenetére
Mondjuk én, aki nem szokott ilyen skálázókat használni, csak nevetek ilyenkor amennyit sírni tudnak egyesek a felskálázók miatt
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48141 üzenetére
De legalább van Vram
-
huskydog17
addikt
Teljesen lényegtelen amit írsz, ugyanis egyrészt a sebesség alapból elég magas, de akinek kevés, az kiválasztja a Balanced vagy Performance presetet, ami még mindig jobb képminőséget ad, mint a natív, másrészt az FSR minősége annyira pocsék, hogy kb senki nem fogja használni, még Radeonon is az XeSS az ajánlott, így valószínűleg a fejlesztőket se fogja érdekelni, hogy az FSR fos minőséget ad. Még jó, hogy AMD által szponzorált címről van szó, még saját reklámjátékban sem sikerült az FSR értékelhetőre faragni.
#48139 gV: Senki nem sz*patott be senkit (feltételezem erre gondoltál). Az megszokott és bevett gyakorlat, hogy a nagy kiadók egy korai, úgynevezett sajtó hozzáférést adnak a játékhoz. Ez azonban általában egy koraibb verzió, mint amit a játékosok meg tudnak venni, például Steam-en. Az valóban a fejlesztők hibája, hogy a Gamepass verzió hiányos. A Frame Gen hiánya egy ilyen gyors játéknál nem nagy érvágás. Ettől függetlenül gáz, hogy egyik platformon hiányzik egy feature, viszont erősen kétlem, hogy szándékos, valószínűleg inkább egy bug.
Nagy valószínűséggel emiatt is lehet nagyobb különbség a teljesítmény adatokban, mivel a Steam verzió, amit a TPU tesztelt megkapta az AMD optimalizálásokat, amit a press build még nem. Ha ez így van, akkor viszont az Activison nem a sajtót, hanem pont az AMD-t sz*patta meg alaposan, miközben partneri szerződésben vannak.#48140 gainwardgs: Azt már megszoktuk igen, de itt megint arról van szó, hogy ez a játék egy AMD szponzorált cím, az AMD fizetett ezért és még így se sikerült az FSR-t értékelhető minőségben szállítani. Ez különösen gáz.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48134 üzenetére
Amd-nél már megszokhattad, csak a magyarázkodás van
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48134 üzenetére
rendben. akkor ez az AV sara. jól besz..ta a CB-t a rossz változattal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48134 üzenetére
De 67% nekik is a Quality, csak van valami bug, ami miatt nem skálázódik a sebesség. Nem tudják, hogy hol. Ők már a DirectSR implementációt használják, így gyanítják, hogy ott van valami gabesz. A Microsoft azt javasolta nekik, hogy használjanak újabb Agility verziót, hogy el tudják érni natívan az FSR-t, mert az garantáltan nem ront a sebességen, egyébként meg a driverek a ludasak, és nem tudják program oldalról megoldani. Viszont az Intel és az NV szerint a játék a hibás, és a driverek jók. Az AMD meg azt javasolja, hogy implementálják az új Agility-vel natívan az FSR-t, mert azzal nem is megy ki a program a driverig. Itt állunk most. Kb. mindenki egymásra mutogat, és mivel nincs elérhető profilozó az ilyen jellegű, új API-t használó munkafolyamatra, nem tudják eldönteni, hogy kinél van a hiba.
Valószínű egyébként, hogy valami az Agility betöltőmoduljában van, mert az azért eléggé durva lenne, hogy mindhárom cég drivere ugyanazt a hibát tartalmazza. Csak a Microsoft nem akar ennek a körmére nézni, mert nekik az lenne az érdekük, hogy a DLSS-t és az XeSS-t is natívan tudják implementálni, és ha elkezdenek jönni azok a játékok, amiknél az FSR skálázódik, de a DLSS és az XeSS nem, akkor az NV és az Intel esélyes, hogy ugyanúgy odaadja a kódot natív Agility implementációra. És akkor nem is kell a driver tovább. Szóval elképzelhető, hogy az MS tudja hol a gond, csak addig akarja taknyosra szopatni a renitenseket, amíg nem ugrálnak a kedvük szerint. És alapvetően az MS-nek haszna lenne a natív implementációból, mert akkor azokat tudnák majd szállítani Xboxra is.
-
S_x96x_S
addikt
egységben az erő.
"UALink Consortium poised to compete with Nvidia's NVLink — AMD and Intel-led group opens doors to contributor members"
TomsHW"""
The UALink standard's release in Q1 2025 will line up with the release of version 1 of Ultra Ethernet, and AMD recently announced the industry's first Ultra Ethernet-ready 400GbE card. UALink and Ultra Ethernet are both made up of industry giants seeking to dethrone Nvidia and are almost assured to succeed as open standards in the AI data center space thanks to their wide levels of support. "The work being done by the companies in UALink to create an open, high performance and scalable accelerator fabric is critical for the future of AI," said Forrest Norrod, executive VP and general manager of the Data Center Solutions Group at AMD.
Samsung is likely to be among the first Contributor members of the Consortium, as it announced its intentions to join back in June. The Ultra Ethernet Consortium will also likely see a lot of crossover, and industry giants such as Baidu, Dell, Huawei, IBM, Nokia, Lenovo, Supermicro, and Tencent joined as contributors to UE in the last few months. Nvidia is expected to remain outside of the Consortium, as its NVLink and Infiniband technologies are proprietary and have seen widespread use already thanks to the company's dominance of the AI data center market.
""" -
huskydog17
addikt
COD Black Ops 6-nál a PCGH egy korai Windows Store (GamePass) verziót tesztelt, amiben nincs DLSS Frame Gen. A CB szintén egy korai press build-et tesztelt, de ők nem Windows Store-on. TPU pedig a Steam verziót tesztelte. GameGPU-t felejtsd el és légyszi ne hivatkozz rájuk, az egy scam oldal, semmi köze a valósághoz amit ott közzé tesznek. Ez már számtalanszor ki lett tárgyalva és többször is lett kérve, hogy senki ne linkelje azt a hulladék oldalt, szóval azt nyugodtan ignorálhatod, mert bullshit adatokat közölnek.
Tehát nem csak a más buildet használnak a három oldalnál de más a test scene is emiatt nem lehet közvetlenül összehasonlítani az eredményeket.
A felskálázók ebben a játékban Quality preset esetén alig gyorsabbak, mint a natív, nem tudni miért, valószínűleg a Quality itt nem 67%-on, hanem sokkal magasabb felbontáson számol, ezért lehet annyira pici a tempóelőny. Még így is megéri használni, mert a DLSS adja a legjobb képminőséget a játékban, minden esetben szebb, mint a natív (ennek a natív hívők ismét nem fognak örülni). Alacsonyabb preseten már megjön a sebesség, azok valszeg jól vannak beállítva.
Az FSR itt annyira pocsék képminőséget ad, hogy a Radeon felhasználóknak az XeSS az ajánlott, mivel az Intel felskálázója nem rondább, mint a natív. Nesze neked FSR 3.1: egy újabb játék, ahol semmit nem ér.
-
-
-
gV
őstag
CoD-al mivan? a CB DLSS/XeSS számai mintha azt mutatnák, nem megy csak GeForceon a felskálázás mert a GameGPU és TPU mérései mást mutatnak, de a PCGH is natív felbontáson mért a CB-hez inkább passzoló teljesítményt.
De van AW2 is. 1 év alatt nem kevés tempót találtak, a legjobb: 4k-n a 4080 most majdnem annyit tud és így játszható lett vele mint tavaly a 4090. ez a játék megmutatja mi a valódi baj az AMD-vel, úgy nem fejlődnek legalább annyit a kártyáik (gen->gen) mint az nV-k, hogy még hatalmas a hátránya is RT-ben. egyébként továbbra is fantasztikusan néz ki ezzel a Northlight motorral kellene még több játék, nem UE5-el.
-
huskydog17
addikt
Ez tök szépen hangzik meg minden, de ez a tipikus "hiszem, ha látom" szcenárió. Ígéretekből már tele van az a bizonyos padlás, ráadásul majd a GSC ígérget ilyet, akik a végtelenül fos X-Ray motort dobták régen össze és most a piac stutterfest motorjával ígérik, hogy nem lesz gond. Nem akarok túl negatívnak tűnni, de én itt nagyon szkeptikus vagyok.
Azt már két hete tudjuk, hogy egy jelentősen módosított átírt UE 5.1-et fognak használni, erről írtam korábban.
Három hét múlva kiderül igazat mondtak-e a fejlesztők, de én továbbra is szkeptikus maradok főleg a GSC múltja (X-Ray) és UE miatt.
-
gejala
őstag
Nem csak az ütemezőket. AM5-nél a két CCD-s prociknál kell Game Mode és Game Bar, hogy ne keverje össze a szálakat. De 13-14 gen is instabil, csak másképp (nem a degradálódására gondolok).
Sajnos bármilyen mai procit vesz az ember, nagyon imádkozni kell, hogy menjen rendesen és ne akadjon el rögtön valami RAM inkompatibilitásban vagy más random dologban. -
PuMbA
titán
Elég vicces, hogy manapság kijön egy új proci és emiatt folyamatosan b*sztatni kell az ütemezőket. Intelnél big.Little miatt, AMD-nél X3D miatt. Aztán majd 1 év múlva végre lehet, hogy jó lesz, addig meg nézhetünk ki a fejünkből vagy évekig rossz marad, mint a nem rég kiderült Windows 24H2-es AMD-s kálváriában
-
fLeSs
nagyúr
válasz
gainwardgs #48123 üzenetére
Ja, úgy tűnik cudimmel elég sokat nyer a proci, minél gyorsabb a memória (ha az elérése alapból lassú), annál jobb. Csak ez tovább drágítja a platformot és éppen csak elég behozni az AMD-t.
Sztem a háttérben az Intel elég rendesen b@sztatja MS-ot az ütemező miatt, mert tuti hogy gond van vele. -
fLeSs
nagyúr
csak most láttam egy másik fórumon a következő kifejezéseket:
"Degradation Lake or ArrowFlop"
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48004 üzenetére
Újabb jó hírek. Rákérdeztek, hogy mi várható, a sok UE5 "stutter fest" után: STALKER 2 Will Keep a Stable Frame Rate at All Times, Promises Developer
"To meet our expectations for optimization on Xbox and PCs, we made a lot of changes to render threads, some CPU optimizations, and a lot of RAM optimizations. Now we are pretty much close to finishing the whole polishing process. Our aim is to provide a game that is running constantly in stable FPS and with stable performance all the time."
"Our engine is based on Unreal Engine 5.1, but we internally call it 5.1.GSC because to make a world this big, we had to adopt and, let's say, maybe rewrite and upgrade some tools that were provided by the basic Unreal Engine to fit our needs to create the world of STALKER 2."
Nem lennék meglepve, ha az ő kódjuk egy része lenne az 5.4-be berakott optimalizációkba. A CD Projekt RED is úgy ment át az Unreal Engine-re, hogy kapnak támogatást, hogy az ő szájuk íze szerint lesznek módosítások nekik.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Chiller #48112 üzenetére
(panaszkodás, first world problem)
én a memória áraktól kapok sokkot, legalábbis egyes konfigoknál.
Az Asus ProArt P16 ( Ryzen™ AI 9 HX 370 + RTX4070M(8GB) + OLED )
A 64 GB LPDDR5X on board memóriás változat = ( a 32GB változat + ~700 EUR )
amiből a végén "1 455 990 Ft" lesz.
vagyis a +32GB RAM-ot +700 EUR -ért adják.
És mennyi lesz a StrixHalo 128GB -os verziója?-----
ehhez képest
a MacBook Pro 36GB->96GB ( +60GB = +920 EUR )
már gazdaságosnak tűnik. -
Chiller
őstag
válasz
S_x96x_S #48110 üzenetére
Érdekes, köszi. Ettől még lehetne a régebbi is jó proci, ahogy pletykálják 20-25%-nál több növekedésre laptop VGA fronton amúgy sem érdemes számolni.
Amennyiben nem lesz 8magos X3D proci jó áron mellé (lassan 3 évvel az 5800x3d után), akkor viszont fix, hogy nálam az RTX 5xxxM széria is kimarad...
-
S_x96x_S
addikt
(várhatóan) lesz chiplet GPU - az Inteltől is.
"Intel Files a Patent For “Disaggregated GPU” Design, Are We Going To See “True” Multi-Chiplet GPUs Soon?"
https://wccftech.com/intel-files-patent-disaggregated-gpu-design-true-multi-chiplet-gpus-soon/
-
S_x96x_S
addikt
spekuláció:
"Next-Gen GeForce RTX 50 laptops to rely mainly on older Intel and AMD CPU architectures"
https://videocardz.com/newz/next-gen-geforce-rtx-50-laptops-to-rely-mainly-on-older-intel-and-amd-cpu-architectures
Remélhetőleg - azért lesznek kivételek is. -
S_x96x_S
addikt
> Miért adott ki nem rég az AMD "új" Zen 3-as procikat, mikor már van Zen5?
közgazdaságtan.
+ Hogy növelje a bevételt és a piaci részesedését
+ Mert lehajol a legkisebb fillérért is ( a zsiros dolgok után )
+ és mert csak az AM4-el tud versenyképes - budget - platformot szállítani. ( ahol az alaplap és a memória ára is számít a cpu -val )
+ hogy összezavarja az Intel vásárlókat, emlékeztetve őket - hogy az AM4 platform jó döntés volt. -
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S #48106 üzenetére
"de ha a vásárlók elégedetlenek ÉS veszik a terméket"
A valóság az, hogy a vásárlók elégedetlenek és nem veszik a terméket
Vajon miért adott ki nem rég az AMD "új" Zen 3-as procikat, mikor már Zen5-nél járunk? (AM4 lives on: AMD launches Ryzen 5 5600XT and Ryzen 5 5600T) Vajon miért adtak ki még RDNA2 kártyákat pár hete? (ZEPHYR introduces Radeon RX 6800/6900 with white PCB, four years after AMD release)
Magamon is látom, hogy semmi olyan termék nem jött mostanában a piacra, amit nagyon meg akarnék venni. 4-5 éve mondjuk sokkal többször volt ilyen érzésem.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Devid_81 #48101 üzenetére
> AMD eleve nem tud normalisan arazni, ezt lattuk mar parszor,
Mutass egy céget, aki jól tud árazni -
De úgy hogy szubjektíven nem a saját zsebedhez viszonyítod!Amúgy te milyen módszertannal - áraznál az nVidia/AMD/Intel helyében?
úgy, hogy a rendszer fenntartható legyen hosszú távra!Lehetőleg úgy, hogy:
- a dolgozók is elégedettek legyenek
- a befektetők is elégedettek legyenek
- és a vásárlók is elégedettek legyenekÉs ha nem lehet mindenkit boldoggá tenni, mi legyen a jó választás?
Mert:
- ha a dolgozók is elégedetlenek - elhagyják a céget, annyi a cég jövőjének
- ha a befektetők elégedetlenek - akkor leváltják a menedzsmentet.
- ha a vásárlók elégedetlenek - és nem veszik a terméket : akkor baj van!de ha a vásárlók elégedetlenek ÉS veszik a terméket : akkor nincs akkora baj
-
S_x96x_S
addikt
válasz
paprobert #48103 üzenetére
> Az Asus vagy a Lenovo szemszögéből persze hogy drágább
> a Lunar, mint egy Celeron vagy egy Mendocino,
> de látni kell hogy közben az almánál milliószámra hordják
> a vásárlók kb. ugyanezt a szintű hardvert (drágábban).Hogy tisztázzuk a félreértést:
Az Asus és a Lenovo
- meglepő módon nem gyárt Apple-t
- és a saját nyeresége érdekli - nem az ami a mások zsebébe csorog.> Szóval hol megy félre a versenyképesség?
Ez csak egy jelzés, hogyha drága az Intel,
akkor az AMD alapú gyártást fogják jobban preferálni, mert arra lesz jobban kereslet. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48099 üzenetére
Nemtom, hogy a "szennyezés" az az OEM-eket mennyire érdekli. Ha megnézed a Lenovo, Dell, HP hármas gépeit akkor nem igazán zavarja őket, márpedig ők a három legnagyobb. A system integratorok sem vették ki a Raptor Lake-es gépeket a kínálatukból.
Utólag belegondolva egyébként ha LGA1700-on ha csak a Bartlett menne utolsó generációként akkor eltudnám képzelni abból a szempontból, hogy az Intel foundry gyártson vmit. De arra elég a 14xxx széria.
Meg ha ez a Bartlett túl gyors lenne az Arrow Lake-hez képest akkor az elég nagy blama lenne az Intelnek minden szempontból. -
paprobert
őstag
"Lunarral eleve nem mennek semmire, mert csak olcsón veszik meg a gyártók - túl drágának tartják a gyártók a processzort"
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy mi is volt az indok M1-M4 chipes Macbookot, vagy SD Elite X-es
Chromebook-otWinARM-os laptopot venni.
10+ óra üzemidő, pörgős laza használathoz.Most ezekhez nagyon hasonló, ugyanúgy integrált memóriás x86 csomag lett a Lunar, és már piacképtelen? Ez hogy jön ki?
Az Asus vagy a Lenovo szemszögéből persze hogy drágább a Lunar, mint egy Celeron vagy egy Mendocino, de látni kell hogy közben az almánál milliószámra hordják a vásárlók kb. ugyanezt a szintű hardvert (drágábban).
Szóval hol megy félre a versenyképesség?
Költségre nem lehet nagy különbség az M chipek és a Lunar között, az Apple belső profitrátája pedig biztosan magasabb annál, mint amit az Intel kér a gyártóktól. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az tényleg létezik. Csak az a kérdés, hogy kell-e a gaming, és jelenleg úgy néz ki, hogy Pat elengedte, mert nem tartja fontos piacnak.
A Lunarral eleve nem mennek semmire, mert csak olcsón veszik meg a gyártók, és nem is készül belőle sok. Így nem hasznos fejlesztés. A Panther nagyobb mennyiségben készül majd, és nagyobb is lesz rajta a haszon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- OLED TV topic
- Projektor topic
- Synology NAS
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN Z1 Plus Be quiet! 650W
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- Dell Latitude 8-11. gen i5, i7, 2-in-1 szinte minden típus csalódásmentes, jó ár, garancia
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged