- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LOGOUT - ezmiez?
- DraXoN: Utolsó 2011-3
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Carlytoo: Pánikszindróma #3
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem előnytelen a TSMC-nél gyártani. Attól függ az egész, hogy milyen lapkák készülnek ott. Ha drágán kerül eladásra a termék, akkor akár licitháborúzni is lehet az Apple-lel. Az NV a Samsunghoz a kisebb lapkákat viszi, ahol nincs igazán lehetőség nagy árcédulát szabni, a GP107-nél már előnytelen lenne a TSMC, mert nem kiszámítható. A Samsung a GTX 1050-es sorozat árszintjére, illetve ez alá, sokkal jobb ajánlatot tud adni. És arányaiban a GTX 1050-es sorozat fontos, mert messze többet adnak el belőle, mint a gyorsabb modellekből, tehát számít, hogy ezek milyen áron készülnek.
A mennyiségkülönbség határozza meg az eredményeket. Ha az AMD adna el annyit, amennyit az NV, akkor az NV-nek lenne problémája a profittal. -
Egon
nagyúr
Valójában az NV sem gyártat mindent a TSMC-nél. A kisebb GPU-kat a Samsunghoz viszik, mert egyszerűen túl drága a TSMC, hogy ezek egy licitálós modellel nyereségesek legyenek. A Samsung kiszámíthatóbb, és olcsóbb.
Adódik a kérdés: ha ilyen fenemód előnytelen a TMSC-nél gyártatni, az nV vajh' miért szívatja magát? Miért nem megy mondjuk a Samsunghoz?
Másrészt felmerül az emberfiában az is, hogy miképp lehetséges, hogy ha az nV aranyárban gyártat, az AMD meg gombokért, mégis az előbbi halmozza a nyereséget, negyedévről negyedévre rekordokat döntögetve; míg utóbbi örül ha pár dollár pluszt fel tud mutatni... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
lezso6 #30894 üzenetére
Igazából ma már nincs tipikus ételemben vett High Performance node. Ilyen alacsony csíkon már nem tudsz akkora különbséget betervezni. A manapság élő modell az, hogy lesz egy LP node tervezve, és azt alakítják a továbbiakban. A GloFo 7 nm-es node-jánál azért alakult ki ez a nézet, mert az IBM technológiája, de ez nem fog drámai különbséget okozni.
Az AMD leginkább a Common Platform miatt marad, mert a Samsung és a GloFo még mindig együttműködik bizonyos technológiákkal kapcsolatban. Ráadásul elég szorosan. A GloFo új eljárásai például támogatni fogják a Samsung második generációs I-Cube tokozását, ami már lehetőséged ad a szilícium nélküli interposer alkalmazására.
-
huskydog17
addikt
-
Szerintem tök egyértelmű, hogy az AMD a GloFo-nál fog maradni, ugye anno az a saját fabja volt, nagyon közeli kapcsolatban vannak, ez pedig nagyon nem elhanyagolható. A 28nm-rel elég komoly gondok lehettek, mert a GCN-eket a TSMC-nél gyártották, viszont a 14nm eléggé bejött. A linkelt cikk után pedig nem sokkal kiderült, hogy a GloFo-nál lesz egy 12nm halfnode is, s ezt jövőre az AMD használni fogja. Meg 2019-től a 7nm-t is, ami a TSMC 7nm-ével ellentétben nagy teljesítményű lapkákra lesz kihegyezve. Csak oldják meg azt, hogy legyen elég GPU, gondolom most azért nincs, mert a CPU-kra koncentrálnak, az jóval nagyobb piac.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Anubris #30886 üzenetére
Ez nem érdekes. Ez a normális. Attól, hogy a textúra részletessége nő, még ugyanannyi mintavételezés történik a hardver részéről, mintha low lenne a beállítás. Egyedül memóriából kell több, de ha az megvan, akkor a textúrarészletesség állítása nem okozhat érezhető sebességkülönbséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #30882 üzenetére
API interoperability-vel létezik ilyen. Valszeg ID3D11Device5-ös interfészt használ Windows 10 alatt a program. Ezért is ajánlott hozzá a Creators. Ezzel az interfésszel az API-n belül szinkronizálhatók a létrehozott eszközök. Nem kell hozzá NVAPI-t vagy AGS-t használni. Cserébe Creators frissítés alatt nem is szinkronizál, tehát jelentős hatékonyságot veszít a több eszköz kezelése. Emellett ezzel elérhető az OS által menedzselt shader cache is, cserébe a driver által menedzselt módok ugranak. Ezzel hiába DirectX 11-es a program, jó minőséget csak a Windows 10 Creators biztosít, mert a Device5-ös interfészre írt funkciók Device1-gyel nem futnak, és a Microsoft a Device5-ös interfészt egyetlen korábbi OS-be vagy frissítésbe sem portolta vissza.
A feature_level itt lényegtelen, egyszerűen azért igényli, mert a Device5-ös interfész a legmagasabb szinteken van definiálva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van a szerződésnek árnyoldala. Az AMD bizonyos események teljesülése után büntetést fizet, cserébe rohadt olcsón kapja a wafert. Az AMD-nek ebben az az üzlet, hogy így mindenkinél olcsóbban tud gyártatni, viszont ha az egyik kritérium bukott, akkor büntetést fizet érte. A GloFo-nak ebben az az üzlet, hogy az AMD termékei szolgálnak alapként a gyárak kihasználtságához, ezért cserébe nagyon olcsón adja a wafert.
Ha nem kötik meg ezeket a feltételeket, akkor nem kapnak olcsón wafert.
(#30879) Loha: Valójában az NV sem gyártat mindent a TSMC-nél. A kisebb GPU-kat a Samsunghoz viszik, mert egyszerűen túl drága a TSMC, hogy ezek egy licitálós modellel nyereségesek legyenek. A Samsung kiszámíthatóbb, és olcsóbb.
-
X Factor
addikt
válasz
bertapet11 #30885 üzenetére
Bench esetleg külön nem elérhető?
-
Crytek
nagyúr
Shadow of War CPU/VGA teszt (Gamegpu)
-
Anubris
őstag
válasz
bertapet11 #30885 üzenetére
Érdekes, hogy az UHD textúrák bekapcsolásával csak minimálisan romlik az FPS érték.
-
bertapet11
tag
-
Oliverda
félisten
Már több, mint egy éve nem:
A frissített, nagyjából 5 évre szóló megegyezés keretein belül megszűnik a korábbi take-or-pay (vedd át, vagy fizess) forma, mely eddig kötelezte az AMD-t a rögzített éves mennyiség átvételére a mindenkori piaci igényektől függetlenül. Ennek hatásáról legutóbb tavaly írtunk, a 2015-re érvényes WSA értelmében az AMD vállalta, hogy legalább évi 1 milliárd dollárnyi bérgyártó kapacitást vesz igénybe, amiből tavaly július közepéig csupán 400 milliót használt fel a cég, tehát valószínűleg nem tudta kihasználni az év végéig a keretet.
A tervezőcégnek könnyebb dolga lehet a jövőben, ugyanis évente módosíthatja a számára épp szükséges szilíciumostyák mennyiségét, bár a lehetőségért cserébe az AMD gyakorlatilag kártérítést fizet a bérgyártónak. A megcélzott, a tervek szerint évről-évre növekvő volumennek, illetve az aktuális megmunkálásnak (pl. gyártástechnológia) függvényében egyezhet meg a mindenkori árazásról az AMD. Amennyiben a tervezőcég az igényelt kapacitást végül mégsem használja ki, úgy az általa korábban megadott mennyiség, illetve a leszállított ostyák közötti különbség egy (ismeretlen) részét kell majd kifizetni kárpótlásul. A két fél ehhez kapcsolódóan abban is megállapodott, hogy 2017-től kezdődően az AMD kvázi büntetést fizet a más gyártóktól vásárolt bizonyos waferek után, melynek pontos mértéke a volumentől (is) függ majd.
-
#85552128
törölt tag
Ezt meg hogy ? DX12 a 11-ben ?
-
Loha
veterán
Pár dolog a GloFlo meg az AMD közötti szerződésből:
- Az AMD 100M USD-t fizet a GloFlonak egy év alatt azért, hogy mással is gyártathasson.
- Az AMD minden egyes mással gyártatott wafer után büntetést fizet a GloFlonak.
- Az AMD azért is büntetést fizet a GloFlonak, ha nem veszik meg az előre megbeszélt számú wafert.
Ha olyan jó biznisz lenne az AMD-nek a GloFlonál gyártatni, akkor ezekre megkötésekre semmi szükség nem lenne, de ezen büntik mellett az AMD-nek tényleg olcsóbb lehet a GloFlo-nál gyártatni, mint gyártatni a TSMC-nél és benyelni mellé a büntiket.
-
Loha
veterán
Csak az effektív órajel magasabb a GDDR5X esetében, amit az egy órajel alatt átvihető adatok duplázásával értek el, a tényleges órajel nem nőtt a sima GDDR5 -höz képest, tehát pl. a 6GHz-es GDDR5 és a 12GHz -es GDDR5X azonos tényleges órajelen mennek.
Petykemano: Kb. 5-6000 USD lehet most egy wafer 14-16nm -en, amire kb. 100db csúcs GPU fér el, de a nagy kérdés mindig az, hogy abból a ~100db -ból mennyi lesz használható, mert az az ami igazán meghatározza egy GPU előállítási költségét.
lezso6: Ha a GloFo jelentősen olcsóbb lenne a TSMC-nél, akkor mindenki ott akarna gyártani, de nincs így.
-
HSM
félisten
A kisebb feszültség oké, de magasabb órajelen... Az alsó hűtés pedig a PCB-n keresztül hűti a felső ramokat is, amik ráadásul könnyebben szellőznek. Szval sejthetően határeset velük a psszív üzem.
A táblázat teljesen relevánsnak tűnik nekem is. Ezek alapján viszont gyakorlatilag csak a GPU-nak és memóriáknak van jelentős szerepe a kártya előállítási költségében, illetve az extrább hűtések tudnak még dobni rajta. Nagy kérdés, mennyire drága pl. a GDDR5X mondjuk egy HBM2-höz és macerásabb összerakáshoz viszonyítva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem ilyen egyszerű. A szerződés is sokat számít. Az NV a TSMC-nél licites ügyfél, míg az AMD a GloFo-nál take-or-pay modellel van. Ez azt jelenti, hogy az NV úgy szerez kapacitást, hogy licitál a gyártósorra az Apple-lel, és más konkurens megrendelőkkel, és a TSMC annak adja el, aki a legtöbbet fizeti. A GloFo és az AMD előre meghatározott mennyiségre kötött szerződést, vagyis az AMD nem licitál, de van például büntetés. A két modell alapvetően különbözik. A licitálás hátránya, hogy eléggé drága lehet a wafer a versenyhelyzetben, viszont annyit rendelsz, amennyi igazából kell, tehát nagyon jól lehet igazodni az igényekhez. A take-or-pay modellnél a bérgyártó számít arra, hogy az igényelt kapacitást tuti kihasználja a partner, ez garantálja, hogy a gyár normális kihasználással üzemeljen. Cserébe olcsó a wafer, viszont ha mégse teljesülnek a szerződési feltételek, akkor a megrendelő büntetést fizet, így ennek a modellnek ez az igazi hátránya.
A memóriák helyzete sem egyszerű. A memória akkor olcsó, ha legalább két gyártó kínálja. Ugyanis így versenyhelyzet alakul ki, és a memória kezdeti ára folyamatosan lefelé halad. Az a memória hátrányos, amit csak egy gyártó kínál, mert a kezdetekhez képest az ár folyamatosan növekszik. Utóbbi azért van, mert az adott gyártó nem tudja elfogadtatni a megoldását a többi konkurenssel, így alapvető érdeke lesz egy generáció alatt visszatermelni a befektetett pénzt (elvégre nem lesz következő generáció), azt pedig csak folyamatos árnövelés mellett lehet megtenni.
A memória mennyisége is számít. Nem mindegy, hogy elég 1-2-4 lapka az adott kapacitás eléréséhez, vagy szükséges 12-16-24-32 lapka.Az interposer legalább annyira előnyös, mint amennyire hátrányos. A rendkívül sok lábas routing nem egy olcsó dolog a méretesebb VGA-knál. Azért a legerősebb VGA-kon 12-16 memóriacsatorna kivezetésre kerül.
-
Loha
veterán
A Titánokon a Titan X (Maxwell) -ig bezárólag, a GPU felőli oldalon lévő GDDR5 chipeken voltak a hővezető padok meg a hűtőborda, a kártya hátulján lévő ugyan ilyen chipeken meg nem volt semmi, és a GDDR5 magasabb feszültségen megy mint a GDDR5X...
A Mercury Research régebben csinált VGA gyártási költség kalkulációkat, szerintem ezek most is jó kiinduló alapot képeznek az arányok tekintetében (kattra nagyobb lesz):
Első oszlop az akkori eladási átlagára a kártyáknak, az utolsó pedig a gyártási összköltség, közte pedig részletezve vannak a költségek.
-
TTomax
félisten
Na csak a Vega64 jelenleg a GTX1080al van pariban,az meg ugye 256bites.A 1080Tit meg drágábban adjatják mert gyorsabb.
-
HSM
félisten
A 1080Ti-s PCB képeken azért csak ott figyelnek a hűtők/hűtőpárnák, tehát ráteszik a gyártók. Hogy kell-e, erről innentől szerintem kár vitázni.
Az 512-es kártyák ellenérve mindig is az volt, hogy drága a kivitelezés, igaz, ennek csak egy kis része a NYÁK. Ahogy a 384 bites NYÁK is tipikusan drágának számít, mert rengeteg kivezetést kell elvezetni, amihez sok réteg kell, kérdés, hogy a GDDR5X mennyire bonyolítja a helyzetet esetleges speciális árnyékolási igényekkel.
Igen, a durva VRM egészen biztosan nem olcsó a mostani VEGA kártyákon. Ezen én is vakargattama fejem, minek teszik rá pl. a VEGA56-ra a vizes Vega fullos atomdurva tápkörét fele fogyasztáshoz, nem tűnik túl racionális lépsnek. -
Loha
veterán
Nem írtam le, mert nyák egy kis része csak a költségeknek, és a 384 bites nyákban semmi extra nincs.
Az AMD és az NV is használt már 512 bites nyákokat nem csillagászai áru kártyákon, és ha itt nyer vmit az AMD a HBM2 -nek köszönhetően, azt a Vega esetében a drágább 12 fázisú tápáramkörrel el is veszíti.GDDR5X meg valszeg nem is igényel hűtőbordát.
-
Loha
veterán
válasz
korcsi #30865 üzenetére
"Forrás?"
Na ez az a hozzáállás amiből jóval több kellene ebbe a topikba.
Egyébként az előállítási költségekről hivatalos adatot nem fog találni senki, ezért csak becsülni lehet:
Legdrágább összetevő maga a GPU, de azt a legkönnyebb megbecsülni is, mert hasonló méretű, hibátlan GPU-k gyártási költsége, hasonló gyártástechnológiával, nagyon hasonló lesz:
Vega 64: 484 mm² (hibátlan)
Vega 56: 484 mm² (kicsit hibás)TITAN Xp: 471 mm² (hibátlan)
1080 Ti: 471 mm² (kicsit hibás)Vegákat a HBM2 miatt drágább gyártani, mert míg az NV -nek egy GP102 -re épülő VGA legyártatás annyiból áll, hogy megkapják a TMSC -től a GPU-t, validálják, aztán továbbküldik a gyártó partnereknek akik ráforrasztják a nyákra a memóriákkal együtt, addig az AMD -nek 3 gyártót kel összehangolnia és többször validálnia, hogy elkészüljön egy Vega GPU + Interposer + HBM2 összeállítás, ami nyilvánvalóan drágább és bonyolultabb folyamat.
Ribi: Mi a baj az első pár mondatommal? Nem pontosan úgy van, ahogy írtam?
-
Loha
veterán
válasz
sakal83 #30839 üzenetére
Az AMD a VGA -k Coca-Colája.
A Vegával nem csak egy VGA -t veszel, hanem egy életérzést is, mert hülye nem vagy, és bónuszként bekerülsz egy szűk, elit körbe.
Amikor játék közben olyan modern technológiák dolgoznak a gépedben mint a HBCC, na az az érzés megfizethetetlen.
Petykemano: A Vega előállítási költségei:
Vega 64: TITAN Xp+
Vega 56: 1080 Ti+ -
Petykemano
veterán
válasz
sakal83 #30859 üzenetére
Jó, hát persze, ha így nézzük, nincs rossz termék, csak rossz ár.
De a vegával szerintem több baj is van: nem működnek a funkciók, drága, túlhúzták, hogy elérje a performance targetet (1080) és ezért sokat fogyaszt.Se az AMD se az nvidia nem jófiúk. Akkor se, ha történetesen nvidia kártya kapható, az AMD meg nem hozta azt az elvárást, hogy "ugyanazt
féláronjóáron" Kétségtelen, hogy az egész GPU piac áremelkedésen esett átA vega esetén vagy az előállítási költségek túl magasak, vagy az ellátás túl alacsony ahhoz, hogy magasabb volumenben és olcsóbban értékesítsék. Ez hiba, meg rossz.
-
Petykemano
veterán
válasz
Puma K #30858 üzenetére
"elmondták" - nem az AMD, hanem más fórumozók.
Én is sajnálom, hogy nem jött be a vega, hogy látszólag nem sikerütl, de hát ez van. látszólag az AMD így is elégedett, tehát lehet, hogy a közönség nincs kielégítve, de a tervek (realitások) szerint állnak, amit persze nem fognak az orrunkra kötni.
vagy még nem látszik az elégedetlenség eredménye (Raja feje hullik-e?) -
Petykemano
veterán
azt mondtam én is lehetséges oknak:
azért nem gyártanak polarist már, mert nem akarják ezzel elárasztani a piacot.
De megírták korábban mások is, hogy az AMD nem áll bele a miningba, mert kockázatos a piac hullámzó jellege. Vagyis azért, mert most a bányászat miatt magasabb a kereslet, nem fog többletkapacitást vásárolni, főleg nem egy kifutó termékre. -
sakal83
addikt
válasz
Petykemano #30854 üzenetére
A Vegával nincs baj, annak az árával van.
A 470/480-as bevezetését is elszúrták, mert drágább volt, mint a 1060. Csak november/december tájékán lett best buy az MSI Gaming miatt, Közben a 1060 meg tarolt... utána meg a bányászláz jött.
Sajnos a marketing osztályt még nem rúgták fenékbe A-Zs-ig.
A Ryzen jó lett nagyon végre, a vgak is meglennének..., csak az árazást/gyártást szúrták el már 2X-ra. Ami lehet, hogy nem is hiba, és én ettől félek leginkább.
Nem hittem volna, hogy az Nvidia lehet a jófiú az AMD-vel szemben...
-
Puma K
nagyúr
válasz
Petykemano #30854 üzenetére
"Elmondták, hogy
- a polaris és a vega nem veri agyon a konkurens pascal termékeket"Mikor mondták el vagy hol említik ezt?
Mert én annyit láttam hogy #BETTERRED, meg #PoorVolta. Ezekből meg azt lehetett sejteni, hogy na odapörköl az AMD az Nvidia-nak...
"It's hilarious how bad VEGA is and then seeing this advert."
Aztán meg láthatjuk mi lett ebből...
Ja és +1
A FreeSync vs FreeSync 2 hogy is van?
Mivel jobb a második F.S. mint az első?
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #30854 üzenetére
"azért nem gyártanak többet (polarist)"
Az egyik fele ez, hogy nem akarják feltölteni a raktárakat a Vega11 érkezése előtt, a dolog másik fele, hogy egy gyártósort nem lehet csak úgy a semmiből felhúzni, meglehetősen költséges a csipgyártáshoz szükséges kellékek legyártása is, ami egyáltalán nem profitábilis, ha nem társul mellé kellő volumen. -
Raymond
titán
-
Petykemano
veterán
válasz
sakal83 #30850 üzenetére
Semmi, de ezt Te is tudod. Elmondták, hogy
- a polaris és a vega nem veri agyon a konkurens pascal termékeket
- (vélhetően) a bányászat teremtette kereslet miatt másfélszer drágábban kaphatók a polarisok, mint kéne.Én tavaly 66e Ft-ért vettem RX 470-et. Ma ugyenezek a termékek 80-100 között mennek.
(Ráadásul úgy tűnik a megjelenő nvidia bányász kártyák alapján, mintha már nem csak a boltokban nem lehetne polarist kapni, hanem mintha a gyártók se jutnának hozzá.)A kérdés: miért nem gyártanak többet, jogos. Erre néhány magyarázat lehet:
- nincs kapacitás. Mert a kapacitást elviszi a summit ridge lapka gyártása (ryzen, epyc), vagy esetleg a vega (vega 11)
- azért nem gyártanak többet (polarist), mert már életciklusa végén van, nem akarják ezzel megtölteni a piacot
- azért nem gyártanak többet (polarist) a tervezettnél, mert a bányászok vásárolják fel, akik aztán visszaöntik a piacra használtan, vagy gariztatni.
- azért nem gyártanak többet (vega-t), mert az összeszerelési kapacitás végesAz biztos, hogy valami valahol limites és látszólag az AMD-t ez nem zavarja, vagy nem tud ellene tenni.
Nincs semmilyen előny, amit ebben a szituációban fel lehetne hozni az AMD mellett, ha valaki GPU-t akar vásárolni. Amennyivel drágább (mint kéne) a FineWine nem kárpótolja.
-
-FreaK-
veterán
-
X Factor
addikt
válasz
sakal83 #30850 üzenetére
Freesync.
Aki gyorsan reagált vehetett 131k-ért, én is annyiért vettem, annyiért jó deal.
Már máshol is Írtam, de szerintem itt sokan ezen a véleményen vannak. Nem is a kártyával vana baj, hanem a körÍtéssel.
Például, hogy nem igazán kapni, mondjuk itthon, ha igen akkor meg túlárazva. Elég kevés ideig lehetett a külföldi shopokban a lecsupaszÍtott példányokhoz hozzájutni reális áron (vega56 389gbp, vega 64 469gbp). Nem végleges a driver. AIB kártyák késése. Aftermarket coolerek hiánya.
Illetve a megfelelő teljesÍtményehez a vega56-ra 64-es bios kell és rendesen UV-zni.
Ez meg már együtt annyi mókolás, amit azok lehet, hogy csÍpnek, akik szeretik az otthoni konfigot bütykölni, de az átlag user-nek ez csak külön szenvedés és out of box simán bukja a teljesÍtmény 25%-át, cserébe még forró és hangos is a kártya...
-
Raymond
titán
válasz
sakal83 #30850 üzenetére
"A hiányról meg ne beszéljünk, mert nagy ívben nem érdekel."
Sot, nincs is hiany. Per pillanat is van 3 brand a Vega 56-bol, 5 brand a Vega 64-bol plusz ket vizes valtozat raktaron a Mindfactory-nal: [link] A megjelenes ota van raktaron kartya, soha nem volt olyan nap hogy legalabb 3-4 kulonbozo brand ne lett volna raktaron naluk. Csak nemigen viszik a V56-ot 500EUR-ert vagy a V64-et 600-650EUR-ert. Nem csoda mikor 20 kulonbozo custom GF1080 kaphato 500 es 600 EUR kozott: [link]
-
sakal83
addikt
válasz
Raggie #30843 üzenetére
Igen. Amiről kiderült, hogy az AMD is csak viccből csinálta 2 hétig
AZ ára az 56-nak 150k. Ennyi és pont
Tehát az ára nem 399. A hiányról meg ne beszéljünk, mert nagy ívben nem érdekel. Gyártsanak többet.
Akkor még fennáll a kérdés:
Mi az előnye az AMD-nek jelenleg?
Teszem hozzá, hogy az elmúlt 12 évben az idő 95%-ban ATI/AMD-m volt. De most egyszerűen nincs ésszerű ok, hogy valaki AMD-t vegyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #30847 üzenetére
Meg igazából a D3D12-ben a kernel driver tűnt el, és nem a user mode driver. Utóbbi ugyanúgy megvan, és például shader cserékkel, fordítóoptimalizálással, bekötésre vonatkozó rutinokkal ugyanúgy lehet még optimalizálni. Az NV-t ma inkább az hátráltatja, hogy volt egy relatíve jól összerakott D3D12 implementációjuk, de ezt a nyáron kicserélték egy másikra. Tehát két év munkát csak úgy kidobtak. Az meg világos, hogy egy három hónapos implementáció lehet, hogy stabil, de az is biztos, hogy messze van még az optimálistól. De mondjuk egy-másfél éves távlatban simán elképzelhető, hogy ez az új implementáció jobb lesz, mint a leváltott verzió. Valszeg számítottak arra is, hogy az első fél-egy évben lesznek problémáik vele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30844 üzenetére
Nem érdemes a Vulkan API-t általánosítani az ID software játékokra. Az ID ugyanis nem úgy dolgozik, ahogy egy másik cég. Az ID tech6 abban mindenképpen egyedi, hogy amikor szállítják rá a portot, akkor nem egységes a motor. Két csoport van a programfuttatás szempontjából. Egy általános, amelynél szabványos GLSL kódot fordítanak SPIR-V-re, és egy speciális, amelynél PSSL kódot fordítanak SPIR-V-re. Előbbi esetben a SPIR-V kód csak KHR előtagú SPIR-V kiterjesztést használ, míg utóbbinál KHR, EXT és AMD előtagút (itt vannak a kiterjesztések: [link]).
-
válasz
cskamacska #30844 üzenetére
Az NV CPU-n futtat pár DX12 cuccot, így nem csoda ha időről időre bele kell nyúlni meg "optimalizálni" egy-egy játékhoz... ezért lehetnek (ha tényleg vannak) itt-ott DX12-ben is gyorsulások.
-
cskamacska
addikt
válasz
sakal83 #30839 üzenetére
"Most akkor mi az előnye az AMDknek?"
Ohó, DX12.
(Bár azt megjegyezném, hogy a Wolfenstein II: The New Colossus a Vulkánnal szerintem megint szépet gyorsul majd GCN-en, lesznek még itt valódi könnyek október 27 után, nem csak elrontott kopipészt konzolportok miatt
)
Mert hogy
Egyáltalán nem gáncsol senkit... Csak szegény nVidiák öregek lettek... Azaz idejétmúltak ... Majd a következő generáció már talán tudni fogja ezt....meg egyébként is ki akarna nV-t venni mikor
"Nekem erről az jön le, és kb ezt látom a többiek hozzászólásában is, hogy NV csak időt akar nyerni a voltáig. A piac jelentős százaléka az övé és így akarja eltolni az érdemi fejlődést, nehogy amd ebből még többet profitáljon mint kellene. Elég undorító hozzáállás, de a piacon ezt el lehet követni. Részükről ez volt a logikus lépés..."más
Abu megnyilatkozott a Battlefront 2-ről is
"Az SW BF2 még béta. Nincs aktiválva az aszinkron compute, és a szervizkönyvtárak támogatása is le van még lőve. Ezek jókora boostot okozhatnak, de a működéshez új meghajtók kellenek. Végeredményben azt várják, hogy a GCN-en a DX12 GPU-limites környezeteben 5-7%-kal lesz gyorsabb a DX11-nél, tehát nagyjából azt hozza majd, amit a Battlefield 1."
De tényleg érdemes elolvasni a topikot, inkább nem kopipasztálnák be 3 képernyőnyi Abu választ.
Furcsa eredményeket hoz a Forza Motorsport 7
Viszont a nemzetközi helyzet meglepően gyorsan változik, kijött az új 387.92 nV meghajtó, és javultak az fps értékek. Egy drivertől, DX12-ben? Wat?
Még csak az kéne, hogy kapjon a játék "rendes" többszálúsítást, memóriaszivárgás elleni és általános teljesítményjavító peccset, erre nV élre kerülne, aztán kitörne a FineWine ribillió.
-
Televan74
nagyúr
válasz
sakal83 #30839 üzenetére
A bányászat és a hiány,ez a kettő együtt.
Mert ugye nem érkezett 1000db ref Vega56 az országba,ami meg erre tévedt,kis hazánkba,az 200.000Ft körül van.Bármennyire vagyok fanatikus,azért van egy határ.130.000Ft -ért kaptam az aprón(igaz nagykeres) GTX1070 -et. Nagyon jól megy eddig,és a Voltáig marad.Aztán ha a Navi jó lesz,akkor visszatérek a pirosakhoz.Polaris már nem kell, Vega úgy néz ki kimarad. -
sakal83
addikt
válasz
huskydog17 #30836 üzenetére
A nagy AMD hype alatt sikerult elerni; hogy a mindig olcsobb es ezert szimpatikus AMD szep csondban az olcsonak nem mondható Nvidia arazasa fölé ment
de legalabb nem is gyorsak a vgai...
Mar csak az AMD fanatizmust nem ertem. Sokaig az volt a mondás hogy a gonosz nvidia magas árakat csinal mert monopolhelyzetben van.
Most akkor mi az előnye az AMDknek?
-
huskydog17
addikt
ComputerBase Grafikkarten-Rangliste
Minden árkategóriában NVIDIA ajánlott. Nem véletlen. AMD oldalon nagyon elcseszett árak vannak.
-
huskydog17
addikt
Azt tudni kell, hogy a PCGH sehol nem a beépített benchmarkokat használta, hanem egyedi útvonalat, mert csak így lehet reprodukálni a valódi sebességet (a beépített benchmarokok ritkán tükrözik vissza a valódi játékmenetbeli sebességet).
Szerintem semmi gond a sorrenddel, minden a helyén van. Nyilván azt is figyelembe kell venni, hogy három felbontás értékeit átlagolták a felsorolt 19 játékban.
-
Egon
nagyúr
válasz
huskydog17 #30833 üzenetére
Érdekes teszt. A középmezőnyben picit talán furcsa eredmények születtek néhol (főleg a 970 teljesít várakozáson alul, de AMD fronton is vannak vitatható értékek), ugyanakkor az élmezőnyben a megszokott erősorrend fedezhető fel (a kis Vega és a 1070 között gyakorlatilag nincs különbség).
-
huskydog17
addikt
-
cskamacska
addikt
válasz
Venyera7 #30829 üzenetére
Szerintem vizes Vega 267 ezerért csak azért van a listában hogy olyan is legyen, de eladni nem akarják.
Eladni 210 ezerért akarják a léghűtéses 64-et. Persze az sincs könnyű helyzetben, teszkógazdasáos GTX1080 167 ezertől kapható, és 210000 körül már akad Inno3D és EVGA hibrid vizes hűtésű is.Egyébkén a játékos kártyák ára még mindig gyalázat, GTX 1060 3GB kártyák nagyjából visszaálltak régi árukra 70k környékén, de 6GB még mindig 90000 fölött, Polarist meg nem lehet kapni 100000 forint alatt.
-
Venyera7
senior tag
-
FLATRONW
őstag
válasz
cskamacska #30819 üzenetére
Vicces, hogy a Windows feladatkezelőjére van fogva a 2 magos terhelés.
Ugyanez volt a a helyzet az FH3-al is. A feladatkezelő szerint 2 magos volt a terhelés és szaggatott a játék, majd a javítással megszűnt a szaggatás és a CPU magok terhelése is egyenletes lett a feladatkezelő szerint is.
Józan paraszti ésszel egyértelmű, hogy jelenleg is a játék a hibás és nem a feladatkezelő mutat csalóka terhelést. -
huskydog17
addikt
Hibás az anizotróp szűrő a 17.9.2 és 17.9.3 driverekben.
Egy driverbug hibás anizotróp szűrést eredményez a Vega kártyákon különböző játékokban. Az AMD elismerte a hibát és dolgoznak a javításon. Azt még egyelőre nem tudni, hogy melyik driver-ben lesz javítva.
A hibajelenség csak mozgás közben látható, mivel a textúrák nagyon erősen zizegni kezdenek, nem olyan nyugodt a kép, mint normál filtering esetében, ami rosszabb képminőséget eredményez. -
DudeHUN
senior tag
válasz
cskamacska #30819 üzenetére
Nem mintha a 60fps-hez erős proci kellene, amikor a One-ban lévő is hozni tudja. Így meg legalább több gépen tud szaladni. Szóval ez 2017-ben nem probléma. Probléma akkor lenne, ha rosszul futna tőle a program. Ilyenkor nem tök nyolc hány szálon fut a program?
-
Puma K
nagyúr
válasz
cskamacska #30819 üzenetére
-
cskamacska
addikt
válasz
Crytek #30818 üzenetére
Hogy mi baja szegény SWBF2-nek DX12-ben majd Abu jól megírja(azon túl hogy béta az béta, mert várhatóan pont ilyen lesz a végleges is.. esetleg kicsit bugosabb
), de a Forza probléma az kapott vs topikba való saját PH! hírt is:
Furcsa eredményeket hoz a Forza Motorsport 7
A tldr az, hogy nincs semmi gond, ez ilyen. Proci kihasználás meg tökéletes, csak rosszul tartjuk a resource monitort.
-
Crytek
nagyúr
SW BFII béta CPU/VGA teszt (By Gamegpu)
Látom ebbe is ott van a dx12-es lassító gomb
Eddig az volt a gond hogy a dx11 limitált most meg a dx12 fogja a VGA-kat
-
do3om
addikt
válasz
rumkola #30814 üzenetére
Én aztán nem várok semmiféle sebességnövekedést!
Sőt az lenne természetes ha csökkenne, viszont jöjjenek vele az új effektek, szebb grafikai megoldások.......mint régen amikor jelentett valamit egy ilyen váltás. Meg a vga-t is cserélted mert megérte, jó öreg már a dx11 de úgy látszik nem igen találtak ki semmit amivel előrébb lenének abban amit írtam. A sebesség ami miatt meg jött na az szintén befuccsolt.
Az hogy az AMD-nek jobb a dx12 mint a 11 nem igen érdekel, nem azért kell hozni az új dx-et mert valaki nem képes a régire normális drivert adni, az az ő baja!!
Az Abu féle technoblala szintén nem érdekel, lehet nálam nem jó a DX értelmezése és nem azt várom el amit jelent.Én jobb grafikai megvalósítást, látható javulást, új effektek, részletesebb megjelenítési lehetőséget.... ezeket várnám, nem leírt értelmezhetetlen szavakat ami mögött nincs semmi csak űres magyarázkodás hogy milyen jó.
Ezek természetesen sebesség csökkenéssel járnak. Ha van előző verzióra is a game (11) ott lehet gyorsabb de hiányosabb a megjelenítés. Na most van különbség a két dx között ebben?
Az meg hogy a DX12 több munkával de jobb sebességet hoz ugyan azon a megjelenítési szinten....... ki az a hülye aki bízott benne hogy a készítők ezzel fognak pöcsölni amikor egy játékot nem képesek még tartalmilag sem befejezni, de dlc pénzlehúzó formában végül többszörös áron megkapod egyszer.
Amúgy sok mindent a konzol rovására írók, igaz hogy nagy réteg van rajta aki jól (pénz) és fenntartják a játékipart, de a minőséget, és a fejlődést erősen korlátozza. De talán ez is olyan hogy valamit valamiért, el kéne fogadni hogy erre van igény. -
rumkola
nagyúr
-
do3om
addikt
Nem tudom, én csak ilyen 25%-os teljesítménykülönbségekre meg hasonlókra emlékszem.
Ja ez meg is van, akkor még a dx12 javára volt említve
Ugyan már annyira Ő sem lehet naiv hogy mondanak egy elméleti számításigényt és azt úgy képzeli hogy majd szépen lejön a valós alkalmazásokban is.
Na mindegy nem kell hogy gyorsabb legyen elég ha láthatóan szebb -
Shing
őstag
Egyébként nem úgy volt, hogy ez már TÉNYLEG csak DX12 lesz? Abu-t nem kell bántani, mert sokkal jobban ért hozzá mint mi (na jó más nevében nem beszélek de tőlem biztos). Azt tudom elképzelni, hogy az eddigi előadások és kiadott dokumentációk tévesek voltak. Az ilyen-olyan fícsörök nem hozzák az elméleti FPS boostot, bármilyen jól hangzó magyarázatot is mellékeltek hozzá. Félrecsúszott fejlesztés lett a DX12, ez van. Csak akkor már tovább kellene lépni.
-
cskamacska
addikt
-
Egon
nagyúr
válasz
#85552128 #30803 üzenetére
Kíváncsi lennék, hogy hol helyzkedne el a kisebb Vega és a 1070.
Egyébként meg minimum fps-ben (és mint tudjuk: a vörös szemüvegesek szerint csak az számít...), nagyobb felbontásban, még egy ilyen AMD-s címben sincs számottevő különbség a 1080 és a nagyobbik Vega között...
-
#85552128
törölt tag
Star Wars Battlefront 2 Beta benchmark
Elég jól optimalizált. A DX12-es mód viszont rosszabb mint a BF1-é.
-
Yutani
nagyúr
Jó lenne, mert Oliverda több, mint 2 éve csinált ilyet, azóta sok Radeon és GeForce lefolyt a Dunán!
(#30800) Ribi: ...és milyen meglepetést okozott sokaknak akkor, hogy az AMD kártyái vannak a szavazók között többségben. Senki nem gondolta volna!
Ja és természetesen 1 felhasználó = 1 szavazat kell legyen a megfeleltetés, tehát csak regisztrált emberkék szavazhassanak. Mert különben lehetne torzítani az eredményt a több helyről-több eszközről történő szavazással, és én nem arra vagyok kíváncsi, hogy ki hányszor tudja beszavazni az AMD/NV kártyáját.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- PlayStation 5
- Bittorrent topik
- Hill Climb Racing 2 bemutató (Android, iOS)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- Új középpályást igazolt a Qualcomm
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu Motorola Edge 60 Pro Green Használt, karcmentes állapotban 512 GB tárhely
- Bomba ár! Dell Latitude 5401 - i5-9400H I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest