Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
Quake Champions (Beta 11): Benchmarks
980 Ti >>> Fury X
970 > RX 580Ez is úgy lesz AMD-re optimalizálva mint a Prey.
-
VTom
veterán
válasz
Petykemano #28885 üzenetére
Én is arra tippeltem, hogy nem mennek rá a HBM2-re. Ennek szerintem az is lehet az oka, hogy az AMD bukdácsol a gyártás miatt, és szerintem az nV nem fogja ezt megkockáztatni, inkább kiad még egy generációt GDDR5X-szel, hogy tartani tudja a jelenlegi ütemet, és megőrizze a vezető pozícióját a piacon.
Egyébként nekem teljesen mindegy, hogy mit csiszolnak rajta, mit építenek/nem építenek bele, ha hozza azt a teljesíménynövekedést, amit szokott, pl. 70-es kártya = előző gen. 80Ti.
-
válasz
Petykemano #28885 üzenetére
"Vajon a Vega lesz az AMD maxwell momentuma?"
Nem hiszem, Raja szerint sem ülnek fel a trónra Vegával.
-
Petykemano
veterán
New Geforce will be incremental
tl:dr
A következő geforce még nem az igazi volta (kivéve persze a V100)
A következő geforce még nem hbm2
A TSMC 12nm valójában csak optimalizált 16FFNem lényeges, hogy a cikk tartalma igaz-e. Bizonyára tényleg azt gondolja az nvidia, hogy nyugodtan ticktockolhat, mert van abban a helyzetben, mint az intel volt évekig a CPU piacon.
A lényeg ez a megállapítás:
"The dedicated follower of Pascal is now "a Pascal influenced design derived shrink down". With Maxwell architecture, Nvidia chose to optimise the GPU for better memory management. Back then, it became apparent to Nvidia that HBM and HBM 2 would not become mainstream in time for Pascal. Fudzilla already mentioned the fact that Pascal follower will not use HBM 2 memory."Vajon a Vega lesz az AMD maxwell momentuma?
-
#00137984
törölt tag
Ez a téma részben azért foglalkoztat, mert a mostanság megjelent játékok grafikai megjelenését nem tudták kellőképpen jól ráfejleszteni a hardvereikre, miközben a hardveres erőforrásokat látszólag kihasználják. Mass Effect Andromeda, Dirt4 és lehetne néhány más játékot még idevenni... Közben meg nem látható a látványban értékelhető előrelépés (DX11-hez képest sem), de a teljesitményigény már igy is magasan fent van. A játékfejlesztők nem tudnak nagyot lépni, de a fejlődést most inkább a konzolokon látom. Egy-két új konzolos cimet mégsem tudnak majd egy az egyben áthozni PC-re, mert le kell hozni a PC szintre a játék grafikai megvalósitását. A PC-be erősebb hardverek vannak, de még mindig fejletlenebbek... ezért ez a NEXT GEN csak időnként mutatja meg magát. Mindig várom azokat a nagy izgalommal beharangozott játékokat, amik látványban és valamikor játékmenetben, történetben is alulmaradnak a PC Gaming 2017-es szinvonalától. Assassins Creed Origins és Metro Exodus talán a jobbak közé fog tartozni PC-n.
-
#00137984
törölt tag
A régen alig 1-2 játékban és programban alkalmazott hybrid GPU használat javitana a PC játékok sebességén vagy látványos effekteket lehetne megint engedélyezni. Sok prociban ott van az IGP, vagyis egy integrált GPU. Ehez megint megegyezés szükséges a gyártók között, de a DX12 és talán a Vulkán is alkalmas lenne befogni a videókártya mellé az IGP-t ilyen feladatokra. Most ez a téma megint jegelve van egy ideje. A konzolok fejlődése miatt időnként szóba jőn. Jaguar CPU és az ARM alapú procimagok gyengék a konzolokban, de oda is megérkezhet a Ryzen idővel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megközelítőleg sem. A szálak mögötti fizikai erőforrás mindig lényegesen kedvezőbb eredményt ad. Az ilyen SMT-szerű megoldások akkor jönnek jól, ha az egyik szál valamire vár, és akkor át lehet válltanai a másik szálra, de ez nem duplázza meg a magok számát. Többek között az ilyen megoldásokat az új konzoloknál ezért hanyagolják. Többet ér a több, de kisebb mag, mint a kevesebb, de nagyobb SMT-s opció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #28874 üzenetére
A konzolok a köztes generáció alapján teljesen más irányba mennek, mint a PC. Az Xbox One X esetében a Microsoft az extra processzormagok helyett, inkább fixfunkciós blokkokat épített a sűrűn használt feladatokra. Tehát amíg mondjuk a PC-nél sok mag kell a rajzolási parancsok feldolgozásához és beírásához, addig egy Xbox One X-en ez mindegy, nem a procimagokat terheli vele, hanem egy erre kialakított célhardvert. Ez nem csak gyorsabb megoldás, hanem még leveszi a terhet a procimagokról is. Az a helyzet állt elő most, hogy a draw call kezelés szempontjából messze az Xbox One X a legerősebb gép azzal, hogy az MS erre célhardvert épített. Egyébként azt nem tartom kizártnak, hogy a jövőben a PC is erre megy, és akkor a procik képesek lesznek gyorsítani a rajzolási parancsok feldolgozását és beírását, de ehhez kell a megegyezés a gyártók között, és nyilván egy API is, ami ezt kezelni tudja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert még nem próbáltál modern nyolcmagost. Az erős multis terhelésben a négynél több magnak már nagyon sima előnye van. Ezt a tesztek sosem tudják megmutatni, mert senki sem mér multis terhelést. A gyártók viszont igen, és nem véletlen, hogy hozzák le megfizethető szintre legalább a hat magot. Már érezhető a különbség a négy maghoz képest.
Azt nehéz megmondani, hogy ez merre megy tovább. Annyi biztos csak, hogy a DX12 és a Vulkan a több mag-kisebb órajel kombónak fog kedvezni. Valószínűleg a 6-8 magon megint parkolunk egy darabig, viszont ez a parkolás más lesz, mint régen, mert az explicit API-k akkor is skálázódni fognak, tehát aki 10-12-1x magot vásárol kap némi előnyt, annak ellenére, hogy mondjuk 6-8 mag már simán elég lesz egy programnak. -
#00137984
törölt tag
Részben találgatás a mostani trendek szerint, de nem valótlan vagy felesleges információk. Egy részét itt a PH! topikokban olvastam össze, a többit meg összeilleszthette volna bárki. Amúgy meg nem kizárólag a magok egyre nővekvő száma dönthet, hanem a mögöttes teljesitmény a játékokban, ahol az AMD Ryzen és a konzolokban található CPU jelenleg gyengébb. Ez idővel a konzolokban javulni fog és a PC-n meg kezdetét veszi megint a számháború.
-
#00137984
törölt tag
A gemer PC konfigok jővőjét a sok magos CPU (6-12 mag vagy a legalább 10szál) jelenti. GPU erőben a még több VRAM és a még nagyobb sávsélesség igény. Látjuk az AMD mire ment a 32 ROP és egyéb limitek hátráltatása miatt. Videókártyák piacán nem nagy tényező, ha komoly játékra kell a videókártya, ahova ilyen sok magos CPU is kell. Konzolokban müködik a kémia, de PC-re az egyre magasabb FPS számok és a lehető legjobb teljesitménybeállitások elérése a cél. Már manapság is egy 4.2GHz-es magas órajelű i5 proci egy GTX 1060-at képes teljesen kihajtani majd minden játékban. GTX 1070-et már határesetként jellemezném, de majdnem teljesen megmozgat egy i5 egy GTX 1070-et, de néha maradhat a kártyában valamennyi tartalék amit egy 4 magos HT-s (8szál) i7 jobban kihajtana. A jővőben vagy a sok magos CPU és a 12-16GB (24GB a prémium felső kategóriában) VRAM a cél, vagy egy új megjelenésű PS5 PRO vagy egy ezzel egyenértékű XBOX (2018-ra). Jelenleg tényleg elég egy i5 magas órajelen járatva a játékra, vagy egy i7 némelyik CPU igényesebb játékra. Ha ez idővel eltolódik a 10szálas gépigény főlé, akkor ez drága játékot jelent. A "Ki tud több magot megmozgatni és kihasználni?" versenyben talán a játékok látványa is javulni fog, ami az egész PC platform árköltségét feltornázza. Nyerő a konzol lehet, mert igy két évente frissitve alacsonyabb kiadást jelent, mint egy komplett konfig fejlesztés. Igy a videókártya bányász-válság idejében kaptunk egy kis izelitőt a jővőt illetően.
-
ÁdiBá
veterán
válasz
Petykemano #28869 üzenetére
Ahogy tapasztalom a játékokban, magas órajel 4 maggal a nyerő.
Eddig ez volt a tendencia. -
Petykemano
veterán
Nem sok értelme van a jövő termékeiből a múltban tett összehasonlítások alapján választani. Ne azért vegyél intel terméket, mert 3-4 évvel ezelőtt nem volt alternatíva.
Ettől persze még láthatod a jelenlegi kínálatot az inteltől a magad részére jobbnak. Lehet, hogy neked nem is 6magosban hanem a 8 vagy 10 magosban kéne gondolkodnod inkább. -
Asbee
veterán
-
ÁdiBá
veterán
Volt AMD is még ezek előtt, na az volt pénzkidobás.
(#28856) rupsz 2600K és a 7700K között mennyi volt a fejlődés?!
Szerintem ne erőltessük ezt a témát, mert évek óta nem lehetett hasonló teljesítményű AMD vásárolni, így az Intel saját magával versenyzett...
Vagy szerinted FX kellett volna vásárolni, vagy valami APU-t?! Szarból fosba lépni?
NA ne...de nem érzem, hogy kevés lenne - Ez pl, sok dologtól függ, mit mikor miért érzel kevésnek szindróma.
Valaki azt mondja folyamatosan 165 - 144 FPS Gszinkronnal, valaki áhh hülye vagy?! 60 fps-nél már álom kategória. -
ÁdiBá
veterán
válasz
Petykemano #28850 üzenetére
Nekem ez egyáltalán nem probléma, mindenki azt vásárol amit szeretne, illetve amire van pénze.
Nekem lehet bármilyen gyors az AMD, én a 2600K óta folyamatosan Intel választottam.
2600K-3770K-4770K-4790K-6700K és most 7700K-val gazdagodtam.
Nyilván nekem se lenne rossz ha már ebben a szegmensben előkerülnének a 6 magos processzorok.
VGA-ban szinten főleg csak nvidia.
GTX780Ti majd SLi, GTX980- 980Ti majd 1080 és most 1080Ti, úgy hogy nem túlzás ha azt mondom pár terméket kipróbáltam.
AMD-nél egyedül a 290X használtam utoljára, de nem voltam vele maradéktalanul elégedett, ez miatt nekem lehet bármilyen áttörés a VEGA, jövőre is a Voltával fogok kisétálni a boltból. -
Petykemano
veterán
miért nincs készlet?
miért nincs sehol a Vega?
Ryzen eladások
Az intelnek milyen forradalmian új szériája van, amit előkapva visszaküldi az AMD-t a sarokba, mint a bulldozeres időkben?
- Megújította a magok közötti kommunikációt, ahogy amúgy is tette volna, hogy több magot tudjon rátenni egy lapkára.
- a threadripper miatt kényszerűségből lehozta a 4x5 cellás Xeon processzorokat a HEDT szegmensbe, ebből lesz majd a 12-18 magos változat.
- A következő generációs processorok i7 csúcsa 6 magos lesz, ahogy már régóta lennie kellett volna.
- Folyamatosan fejleszti a gyártástechnológiáját, ahoggy amúgy is tette volna.
Én azt látom, hogy az intel a megszokott és tervezett tevékenységen túl az eddig a magasabb profit érdekében mesterségesen visszafogott fejlődést ereszti ki. De egyelőre nincs szó dédelgetett überarchitektúráról. Nem kell túlzásokba se esni, arról sincs szó, hogy az AMD maholnap letaszítja a trónról az intelt. Nyilván ehhez sem a technológiai lehetőségek nem adottak, és az intelnek viszont adottak lennének azok a pénzügyi lehetőségei, amelyekkel egy technológiai kihívást sikeresen hárítani tud. (ahogy tette anno)
Viszont verseny az lehet. Ha mindazok, amiket felsoroltam kijönnek az inteltől, akkor
a) legalább több érték kiadására kényszerült az intel feladva a korábbi mesterséges visszafogást
b) az előrelépés az intel részéről az AMD-t is árversenyre készteti, tehát mindenképpen lehetőség nyílik arra, hogy olcsóbban jussunk hozzá a nagyobb teljesítményhez. Ez a következő években nyilvánvalóan a magok számában fog kibontakozni. És ebbe a versenybe - nincs mese - ezúttal az intel is kénytelen belépni. -
ÁdiBá
veterán
Csak úgy válaszoltam ahogy azt ő tette egy szakmai topikban. Mert ugye a kolléga feltett egy kérdést az AMD - vel kapcsolatban, erre írja, hogy menjen inkább éljen picit.
Mi ez már?! Tudjuk mi nagyon jól a választ, miért nincs készlet, miért nincs sehol a Vega, és sorolhatnám, illetve milyen bevételekkel dolgoznak a pirosak.
Ráadásul mikor kijött az új AMD processzor mindenki megmondta, hogy az Intelnek esélye sem lesz mert nincs semmi tartalékuk, új szériájuk, itt szakemberek mondták azt hogy az Intel közeljövőben nem fog tudni semmit lehozni a piacra.
Körbe néztetek?! Ti hisztek még a mesékben?!
Úgy hogy kettőnk között nem én élek álomvilágban, ha tetszik, ha nem. -
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #28845 üzenetére
Igy vigad a Magyar. Epic pillanatok...
-
ÁdiBá
veterán
válasz
#45997568 #28840 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, vagy most ezt miért írod?!
Ne nekem ne sírjál hogy lassú a géped...
Be kell sétálni egy informatikai boltba és vásárolni kell... ennyi az egész.(#28839) Puma K Az lehet hogy velem van a baj, hogy nem AMD-vel tolom, ez miatt nem is élek! Most már értem!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Titan Xp egy úgynevezett prosumer kategóriás termék. Az a Frontier ellenfele, ami szintén a prosumer kategóriába készült. Ezek ilyen félprofi megoldások. Ugyanúgy a Frontiert is meg lehet venni játékra, augusztusban kap hozzá drivert, de legalább annyira nem érdemes, mint a Titan Xp-t, mert sokkal olcsóbban alig más teljesítményű, csak gaming modellt lehet kapni.
-
Balazs_
senior tag
válasz
SenorGrande #28832 üzenetére
Hát az AMD kártyák nem is kaptak optimalizálást a programban (vagy friss drivert), de a Ryzen azért szépet megy.
-
SenorGrande
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raggie #28829 üzenetére
Az Intelen múlik, meg később az AMD-n is, mert kell az AMD64 is, de utóbbi cég odaadja, ha az x86 megvan. Az AMD oldalán a licenceknek csak ára van. Lehet, hogy drága lesz, de ha kifizeti az NV, akkor viheti. Az Intel a probléma, mert nekik még sok pénz mellett sem éri meg az x86-ot osztogatni, pláne nem az NV-nek. De gondolom ezt majd meg fogja vizsgálni az FTC, mert az Intel már befenyítette levélben a cégeket, hogy aki emulálni mer, annak nekimegy. Ebből előbb-utóbb egy általános versenyhatósági vizsgálat lesz.
A hiányát amúgy túl lehet élni, csak az ideálisnál sokkal több memóriát kell pakolni a VGA-kra. Ha nem lesz megegyezés a Voltára, akkor 16-24 GB-os csúcsmodelleket is láthatunk majd, az optimális 8-12 GB helyett.
-
Raggie
őstag
"A Volta esetében ugyanúgy megvan a HBCC alternatívája, csak az NV még nem tudott megegyezni az Intellel az x86 licencről, így egyelőre kénytelenek ezt hanyagolni, különben az Intel felnyomja őket a versenyhatóságoknál."
Ezt már nagyon sokszor leírtad, de én továbbra is kétlem, hogy ne szülessen egy megegyezés ami megengedi ezt használni a Volta-n, ha ez a HBCC fícsör tényleg olyan jó és tényleg ennyire kell. Szóval nem aggódok én az Nvidia miatt... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#45185024 #28827 üzenetére
Semmi probléma nincs a többiekkel. A Volta is hoz egy rakás packing és cross-line fejlesztést. Ez lesz a következő körben a fontos irány, hogy a shaderek igenis fussanak olyan precizitással, ami sebességben és minőségben kedvező, elvégre ilyenkor kétszer is gyorsabban számolhat ugyanaz a hardver, illetve az LDS bandwith legyen tehermentesítve, mert aránylag sok limit keletkezik itt. Az nem véletlen, hogy a Vega és a Volta is ezekre optimalizál. A többi képesség pedig extra. A Volta esetében ugyanúgy megvan a HBCC alternatívája, csak az NV még nem tudott megegyezni az Intellel az x86 licencről, így egyelőre kénytelenek ezt hanyagolni, különben az Intel felnyomja őket a versenyhatóságoknál. Persze folyamatosan tárgyalhatnak, mert kell nekik is ez a fícsőr, nem akarnak 48-64 GB-nyi memóriát pakolni a next-next-gen hardverekre , aminek a 60-70%-a úgysem lesz használva csak fogyasztani fog.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #28821 üzenetére
Én abszolút megértem az álláspontod.
Próbáljuk meg ezt picit globálisan szemlélni...
Nem véletlenül hoztam fel a kommentemben a Schrödinger macskáját.
Abban a kvantum fizikai alaptézisben megengedik hogy a macska egyszerre éljen és haljon meg a dobozban.
Nagyon jól szemlélteti a Vega változásait, és annak kettősségét.
Minden ami új kétféle megítéléssel fog találkozni.
Az NV fanok természetesen azzal fogják kezdeni na jójó de hogy fut ez Direct X11 alatt a Tomb Raider orosz pályáján és a GTAban , na meg olyan játékokban ami a látótávolság drasztikus növelésével visz a Full HD játékokba is extrém gépigényt...
Tehát fontos hogy működjenek az újdonságok automatikusan is...
Másrészt csinált az MS magának egy Eszkalibúrt (szigorúan tünde acélból) az Xboxba nem tudja belevinni a VEGÁ-t (egyelőre, szerintem lesz idő hogy lesz konzolokban).
Viszont a Polarisszal belecsempészte a GCN5-öt.
És voala itt a VEGA xbox mennyország,
Iratok játékokat 40 Millió xboxra (csak mondtam egy számot) meg még szépen fut vegán.
(Xbox &Vega exclusive) többiek meg a "futottak még" kategóriával majd konvertálják.Van a Vevőknek egy olyan része akik buknak az ilyen technikai újdonságokra, (én is ilyen vagyok) akiknek ezt kilóra el tudják adni.
A siker mögött sok van abból is hogy ezekből az újdonságokból mit tudnak általánosan beépíteni pl a nagy játék motrokba... (és saját címekbe)
Van ebben egy nagy adag irány mutatás és abban igazad van hogy önmagában PC-re ehhez kártyarészesedés kellene ahhoz meg sok sok pénz... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #28821 üzenetére
Az MS-t kiemelve, még megjegyeznék annyit, hogy pont az a baj, hogy az MS ezért nem csókol kezet senkinek. Őket ez a két probléma nem érdekli. Amiatt nem, hogy az Xbox az nem PC, tehát egy program teljesen közvetlenül tudja kezelni a memóriáját, és a mono hozzáférési mód lehetővé teszi az egyedi futószalagok kreálását is. A Microsoft tehát ezeket a problémákat pusztán szoftveres szinten abszolút kezelni tudja, innentől kezdve pedig ezek PC-t érintő gondok, majd két-három év múlva kitalálnak rá valamit, ha nagyon veri már az ipar az asztalt. De addig minek ugye. Nem olyan nagy PC-barát az MS, ahogy azt manapság mutatja. Kifelé imádják, de valójában csak az számít, hogy a PC-t és az Xboxot a shader nyelv szempontjából egy szintre helyezzék, hogy ne kelljen a két platformhoz külön kódokat írni. A többi problémát lényegtelennek tekintik, amíg azok csak a PC-t érintik.
-
imi123
őstag
válasz
Petykemano #28821 üzenetére
Jól összefoglaltad.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik nagy probléma a komplex geometria. Itt nem a minél kisebb háromszögekről van szó, hanem arról, hogy a látótér geometriája egyre jobb, és egyre több az átfedés is. Egy rakás háromszög nem fog látszódni a végső képen, de át fog jutni még a raszterizáláson is, ami az erőforrások nagymértékű pazarlása. Erre jó ideje felfigyeltek, de csak hat éve kutatják komolyabban azt, hogy a geometria komplexitásának növelése aránytalanul nagy mértékben növeli a végeredmény tekintetében nem fontos számítások elvégzését. Tehát minél több háromszög van a jelenetben, annál rosszabb a hatásfok. A problémát azonban az okozza, hogy a mai culling megoldásokat nem ezekre a terhelésekre tervezték, így új konstrukciókat kell bevetni. A Vega 10 lesz az első hardver, amely meg tudja majd mondani még az első shader lépcsőn, hogy egy olyan háromszög, amely minden culling szitán átment, végül látszódni fog-e vagy sem, és erre anélkül képes, hogy azt a háromszöget átküldené a raszterizálón. Ez ugye a primitive shader fő előnye, amiért beépítették.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #28821 üzenetére
Ezek a problémák már léteznek. A legsúlyosabb, hogy ma egy játék a VRAM kapacitásának jó ha a 30-40%-át tölti fel hasznos adattal. A többi szemét. Orbitálisan nagy problémáról van szó, mert emiatt nem lehet szállítani a legjobb elkészült tartalommal egy játékot PC-re. A legtöbb PC-s játék valójában nem 4K-s. Akkor lenne az, ha a textúrák felbontása is illeszkedni a függőleges pixelek számához, de nem illeszkedik. Kisebb szokott lenni, mert ezzel a kisebb felbontással is problémás beleférni a 8 GB-nyi VRAM-ba. De nem azért, mert ez kevés, hanem mert ebből 2-3 GB a valóban hasznosítható tárterület. A Vega 10 az első hardver, ami ezt a problémát megoldja és szállíthatóvá teszi a valóban 4K-hoz igazított tartalmat. Egy 4K-ra tervezett hardvernél az nagyon komoly előny, hiszen hiába 4K-s a felbontásod, ha a textúrák egyszerűen túl picik, hogy jól illeszkedjenek 2160 függőleges pixelhez.
-
Petykemano
veterán
Csodálatosak ezek a képességek, egyet kell értsek az előttem szólókkal, és az is fantasztikus, hogy jövőbeni problémákat szimuláló tesztprogramokban elképesztően jót megy a Vega. Van itt még egy aprócska probléma, amin az AMD elkezdhetne dolgozni: piaci részesedés.
Persze ez elsősorban az ő problémájuk és csak közvetetten a vásárlóké, de hát mégse érdektelen. Itt vannak például ezek a remek jövőbeni képességek: értem én, hogy megveregetik egymás vállás, meg a háttérben esetleg a MS és más fejlesztők is kezet csókolnak nekik, hogy megoldanak olyan problémákat, amik majd csak 1-2 év múlva fognak felmerülni és akkor nem kell majd vakarnia a fejét a fejlesztőnek, hogy na ezzel most mit csináljunk. Állati jó, hogy az ipar nem áll bele évekre egy problémába, mert van valaki, aki már évekkel ezelőtt gondolt rá, pénzt, időt nem sajnálva belefektetett abba, hogy irányt mutasson. De nekik nem rossz érzés, hogy a folyamatos innovációikból nem lesz nagy pénz, nem lesz elismerés, nem lesz részesedés, nem tódulnak a vásárlók nagy számban, a médiának csak az az elvetemült és elfogult technomániás szelete tapsol, mint Abu85 és Charlie, mindenki más meg azt mondja: "yeah, very promising, yet still Nvidia/intel is better"
? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #28819 üzenetére
Minek? Egy hónapig csak Pro driver lesz hozzá. A normál, játékokhoz való driver augusztus elején jön.
A legtöbb bejelentésre a SIGGRAPH-ig van az NDA. Tesztelni amúgy lehet.(#28818) rupsz: RX-ből nem lesz előrendelés. Az csak a Frontierre vonatkozik.
-
->Raizen<-
veterán
A frontiner vegát le fogják tesztelni a nagyobb oldalak játékokkal?
Meddig van nda?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #28815 üzenetére
Arra gondoltam, amit írt a teljesítményről. Legalább négy kiemelendő képessége van a Vega 10-nek. Ezek egyébként a HBCC, a primitive shader, az SDWA/packing (AoS és SoA), illetve a cross-lane/DPP fejlesztések. Természetesen vannak már eredmények, és ezeket látva mondhatja az MSI rep. azt, hogy a teljesítményből ítélve a fogyasztás teljesen ok. Ez azonban nem általánosítható. A Vega 10 az elkövetkező időszak problémáinak megoldására készült, míg a korábbi hardverek az elmúlt időszak problémáit oldották meg. Természetes, hogy egy ilyen hardver a közeljövő limitjeit előtérbe helyező szimulációkon széttép/szétgyaláz mindent, mivel a korábbi hardvereket megközelítőleg sem tervezték olyan terhelésre, amit ez az új dizájn elvisel. De például a Volta is hoz packinget, kb. hasonló cross-lane képességeket, és akár még a HBCC alternatívája is jöhet, ha az Intel ad az NV-nek x86 licencet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #28812 üzenetére
Igazából inkább meg se szólalt volna, mert a meglepiket nem kotyoghatja el, így viszont egy mondatban foglalja össze azt, amiről szerintem hat oldalban is kevés lenne írni.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi #28812 üzenetére
Hát egyébként igen... van az a teljesítmény amiért fogyaszthat
De nekem ez az egész olyan mint a Schrödinger macskája ... hogy egyszerűen nem tudod mi van a dobozban.
És ha kinyitottad lehet még akkor se... -
Malibutomi
nagyúr
Szoval az MSI ficko a Veganak sok kakao kell megjegyzeserol lemaradt a vege.
MSI person said:
Specs Vega RX seen. Discounting what power is needed.
We are working on it, that's a start so launch gets closerforum member said:
That aint a positive sign.reply by MSI person said:
Depends what kind of performance you sure get back
[link] -
Malibutomi
nagyúr
Mondjuk ez logikus en ezt mondtam elsore is hogy a vizesen a hutes miatt kiengedtek a TDP-t.
A tuningot varjuk meg a valisagban, mert azt tudjuk hogy sima levegon 99% mulik a GPU-n, 1% a nyakon es VRM-en. Nitro, es tarsainal extrem feszen mar szamit, de az elenyeszo azert.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #28806 üzenetére
Mindkettő ugyanaz, csak az air verzióban 300 a BIOS Max TDP-je, míg a vizesben 375 watt. A gyakorlati fogyasztásuk között egyébként alig van különbség, szóval mindegy, hogy melyiket veszed. A vizes tuningra jobb. De még jobb lesz az RX Vega tuningra, mert az más NYÁK-ot kap. A Frontier NYÁK-ja a WX és az Instinct modellekkel egyezik meg.
-
Malibutomi
nagyúr
En kivarom amig megjelenik.
Fury X eseteb pont ugyanez ment, elore le lett sajnalva hogy annyit zabal hogy csak vizzel johet, levegovel felforrna...aztan ez nem jott be.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3332
- HP 14 Elitebook 840 G10 FHD+ IPS i5-1335U 10mag 32GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3364
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest