- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lmh
őstag
Sziasztok!
Sokáig gondolkoztam, h van-e értelme ennek a kérdésnek, de csak felteszem:
Szóval pár hónapja váltottam egy Sapphire HD6850 2gb-ról egy MSI 1050 2gb-ra. Tehát sokkal erőssebb kártyára.
A HD6850 alatt szolgált korábban Phenom 965BE, FX6300 és i3 6100 is. Mindhárom proci+HD6850 konfiggal egész jó kétmonitoros géphasználati élményem volt. Sokféle kisebb változás volt még a gépemben közben, de most hogy Nvidia kártyára váltottam, szinte azonnal az tűnt fel, hogy bár jobb lett a játékokban az FPS-em, de az asztali élmény mintha sokat romlott volna.
Nálam úgy kell elképzelni, hogy ha be van kapcsolva a gépem, 90%-ban fut a guild wars 2 ( vagy valamilyen játék) legalább, a háttérben. Ez van a főmonitoron, illetve a főmonitorra nyitom meg az alap böngésző oldalakat (facebook, email, hírportálok, ph...stb. és alttabozgatok) a második monitoron pedig általában megy valami youtube, twitch, online stream, online tv, vlc...
Namost ennek a sok megnyitott katyvasznak a simasága lett sokkal rosszabb. 2. monitoron youtube , röcög, döcög...windows szarakodik, akadozik, böngészők úgyszintén... ezek többnyire nem igazán komoly hibák, de szinte folyamatosak. Emellé azért vannak kifagyások, komolyabb nehézségek is...Teóriám: Lehet, hogy az nvidia több erőforrást ad a játéknak és elvesz egyébtől? AMD pedig jobban csinálja ezt a balance részt?
Mit gondoltok? Elképzelhető vagy másfelé keressem a hiba okát?Előre is köszi!
-
oAcido
aktív tag
Most már értem miért ilyen szarok a Vega eredmények... Biztos Win 8.1-en lettek mérve.. Grat AMD
És akkor még páran azt ecsetelik a kommentekbe, hogy milyen jó döntést hozott az AMD.. Eszem megáll...
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #29192 üzenetére
NCU az AMD új multiprocesszora, a GCN4 pedig egy GPU mikroarchitektúra.
CU (Compute Unit, GCN1-től GCN4-ig) --> NCU (Next/New Compute Unit, GCN5)
GCN4=Polaris
GCN5=Vega -
#00137984
törölt tag
válasz
imi123 #29193 üzenetére
Az Nvidia fejlesztéseiben látom még a teljesitményszint ugrásokat. Ha ezt még a GTX 1170 kapcsán meglépik és a fogyasztása ilyen mérsékelt marad, akkor tőlem még megkapják a következő gépfejlesztésre szánt összeget. Nem lesz itt addig semmi AMD előny. Talán majd a Navi új vizekre evez... akarom mondani, hogy csillagképekre ugrik.
-
#00137984
törölt tag
GCN architektúra finomitása és az optimalizálások mindig hoznak egy kis teljesitménynövekedést. Viszont ez nem egy simán járható út, mert a shaderek számának növelése és egyéb szük keresztmetszetek kijavitása miatt a tranzisztorigény is növekedett. Ez magával hozta a fogyasztás drasztikus emelkedését, amit mára a HBM2 videómemóriával és a memóriavezérlővel kell kiegyensúlyozni. Ezért viszont az elérhető órajelek megint korlátozottak lesznek, nehogy a kártya melegedése idő előtt visszavegye a teljesitményét. GTX 1080 főlé aligha várható az új VEGA 10, még a fejlettebb GCN 4.0 architektura tudása ellenére sem. AMD következő Navi architekturáját teljesen át kell majd tervezni, mert a GCN tovább nem bővithető a TDP limit vagyis a magas fogyasztás miatt. A Volta lehet képes ezektől többet nyújtani teljesitményben és akkor lehet, hogy majd egy GTX 1170 még bekerülhet a gépembe.
-
imi123
őstag
Szerintem ha megnéznénk az "elvakult" hívők életkorát mindkét oldalon igencsak alacsony átlag életkor jönne ki.
Mondjuk a gyerekes viselkedés nem minden esetben nőhető ki.
Magamfajta őskövület már rég nem hisz a mesékben. Mindig azt veszem ami a vásárlás pillanatában a legjobb ár teljesítmény mutatókkal rendelkezik. Én ma akarok teljesítményt nem 2 év múlva.Mondjuk én pont azok közé tartozom akinek a minimum FPS fontosabb mint a max.
Ha tényleg arra gyúrtak rá a VEGA-nál akkor töröm is fel a malacperselyt. -
.LnB
titán
válasz
füles_ #29188 üzenetére
Nem, nem tudom melyik topik. Csak a 1070/1080 nvs topikba fordultam meg. Keress rá a nevemre az említett topikokban. Sose fikáztam az Amd-t. De elég csak kritikusnal lenni az amd-vel szemben és páran rögtön rádaggatják az nv fan jelzőt. Pedig ha tudnák, hogy hány évig kizárólag csak amd cpu-t és vga-t használtam..
-
füles_
őstag
Nincs több AMD fan itt PH-n, mint zöld fan. Az AMD fikázására van egy konkrét nVidiás off topik, gondolom tudod melyik az. De már a nem off topikokban is (GTX 1060 topik pl) gyakran megemlítésre kerül az AMD, ezzel nem is lenne gond, ha nem hazugságokat meg nulla valóságalappal rendelkező dolgokat írnának le a cég termékeiről. Nekem ez megy az agyamra. Én az RX 470/480/570/580 topikban voltam napi szinten aktív tag, amíg nem adtam el a kártyámat, oda is folyamatosan jártak át a 1060 topikból trollkodni, sokszor 1 egész oldalon keresztül ment a vita. Aztán amikor benéztem a 1060 topikba azt láttam, hogy az AMD-t már kvázi szarként írják le (az RX topikban emlékeim szerint ilyen nem igazán volt az nVidiával).
Ugyanúgy megvan mindkét faj itt PH-n. -
.LnB
titán
válasz
füles_ #29185 üzenetére
Nekem sincs vele bajom. Csak megtanultam helyén kezelni az irományait. Még ha a cikkeinek el is nézem a GPUOpen.com-os áthallást. Akkor is ott vannak a kommentjei bizonyítéknak. Évek óta ismerem őt, nem egyik pillanatról a másikra fogalmazódott meg bennem ez a gondolat.
Nem tudom, hogy nélküle lenne e ennyi fanatikus .... itt a fórumba. Mert némelyik akkora hülyeségeket ír, hogy az arcomat lekaparnám legszívesebben kínomban. És ha írok valamit neki (ne adj isten idegállapotban) akkor jön még nyó'c hozzá hasonló, rögtön.
De van olyan NV-s is aki vállalhatatlan módon szokott megnyilvánulni. Szóval itt nem csak "fekete van", mindenki hibás.
(#29186) ->Raizen<- Hétfőtől elszabadul a pokol az biztos. Aztán kicsit ülepszik majd. De akkor megjelenik majd a Vega teszt itt a Ph!-n, és újra elölről kezdődik az egész.
-
füles_
őstag
Már sokszor elmondták mások is, hogy Abu nem egyenlő az AMD-vel. Ő csak azt mondja, amit tud, amit olvas, aztán hogy ez be igazolódik-e az már nem rajta múlik. Ha szoktad olvasni a GPUOpen.com-on az írásokat és rendszeresen olvasod Abu cikkeit, akkor rájössz, hogy Abu ugyanazt írja le, amit leírtak a GPUOpen.com-on (a GPUOpen.com csak egy példa), nem változtatja meg az eredeti hírt, esetleg különböző forrásból (vagy a fejéből, mert ért hozzá) jobban kifejti a témát.
Egyébként azok a bizonyos fórumozók annak ellenére is követik Abu-t, hogy folyton azt szájkózzák, hogy nincs valóságtartalma az írásainak meg hazudozik stb stb, és újra meg újra eljátszák, hogy márpedig Abu megmondta. Aki nem akarja olvasni a hozzászólásait az görgessen túl rajta.
Még arra lennék kíváncsi, hogy mi lenne akkor, ha Abu rohadt nagy nVidiás meg Inteles lenne (külföldön nem egy ilyen ujságíró van, mégsem ékezi őket senki), akkor is ugyanígy sírna a szájuk az itteni fórumozóknak, akik most elégedetlenek? Mert szerintem rohadtul nem, és megint oda kötöttünk ki, hogy ez csak a hiten múlik, ami kialakult a gyártók iránt.
Nekem nincs gondom Abuval, én szeretem a technoblabla (mások szerint) írásait, mert újakat tanulhatok belőle.Szerintem egyáltalán nem lenne hülyeség létrehozni egy fikázós (AMD, Abu) topikot/közösséget PH-n kívül, és akinek itt sír a szája az elmehetne oda, mert a többségnek már betelt a hócipője a folyamatos ékezéssel.
-
imi123
őstag
ABU leírja hogy elméletben mit lehet kihozni az újításokkal.
Viszont csak nagyon fanatikusok gondolják komolyan hogy ilyen alacsony részesedés mellett az AMD speciális funkcióit használni fogják. Majd akkor ha NV oldalon meglesz az alternatívája.
A csodavárással egyébként nincs gond amíg saját magunkat álltatjuk vele, de amit egy két kolléga amit művel az finoman szólva is bosszantó. Arról nem is beszélve hogy az AMD-nek is rosszat tesznek vele.
Nem kell itt alázásra számítani. Legyen egy versenyképes kártyája felső kategóriában az AMD-nek . Legyen "most" jó.Ne 2 év múlva. -
.LnB
titán
válasz
füles_ #29180 üzenetére
Ezt írtam ma le a találgatós topikba, hogy mindenki úgy értelmezi a pletykákat ahogy a szívének jobban esik. És nem diskuráció folyik a pletykákról. Csak mindenki bizonygatja, hogy bezzeg úgy van ahogy ő gondolja.
A félreértések pedig Abu miatt vannak. Tudjuk mennyire AMD-s, és látjuk mennyire AMD fele húz minden írása. Ő nem csak leír egy-egy feature-t, hanem leírja, hogy az AMD most ezzel akkorát újított, hogy "aztarohadt és 4 évig jobb termés lesz tőle a badacsonyi borvidékeken is!". Ezért odafigyelve kell olvasni amik itt le vannak írva a hírekben. Mert az AMD mindig borzasztó nagy újításokat vezet be a driverébe, minden driver +20% fps növekedést eredményez, az AMD a leginnovatívabb, legbarátibb cég.
Aztán sokan be is veszik ezeket, sokan pedig folyamatosan támadják ezeket a kijelentéseket. És mindig vitába torkollik az egész.
-
füles_
őstag
Viszont NV-s oldalról is van pár ember aki borzasztó túlzásokba tud esni.
Pár ember?
Azt bírom amikor bizonyos fórumozók a kedvükre illő pletykákat, kijelentéseket hivatalos tényként a fejükbe vésik, majd a megjelenés után szidják az AMD-t, hogy pedig megígérték és nem teljesítették.
-
Yutani
nagyúr
válasz
#45997568 #29177 üzenetére
Ja, hogy feljebb azt mondtam, hogy a Vega sz@r lesz, azt ne vedd komolyan, mert az elvakult wjbhasdfshersddfyvcsdf nevű fórumtárssal komolyan nem is lehet kommunikálni.
A Vega valószínűleg az 1080 körül lesz teljesítményben (lásd FE). Fogyasztásban várhatóan rosszabb lesz (lásd FE). Innentől csak az áron múlik, hogy megítélése milyen lesz. Ha az AMD a teljesítményének megfelelő áron dobja piacra (felejtsük el egy pillanatra a mining craze által felvert árakat), akkor jó lesz a megítélése, bár a magasabb fogyasztásba mindig bele fognak kötni az Nvidióták, ahogy ez megy a Maxwell óta. Aki viszont AMD-t akar ezen a teljesítmény szinten, örül és megveszi az egyik jobb hűtővel felszerelt AIB kártyát.
Ha az AMD valamiért drágán fogja adni a Vegát (rossz perf/price mutatóval), akkor jogos lesz, ha lesz@rozzák.
Ha abszolút teljesítményben gondolkodunk, és marad az 1080 szint, akkor is le lehet sz@rozni a Vegát, hogy az AMD megint nem tudja utolérni a csúcson lévő NV kártyákat. És le is fogják, már készítem a popcornt a PH cikk/teszt/fórum olvasáshoz.
-
Crytek
nagyúr
válasz
FollowTheORI #29174 üzenetére
Ja prociba is ez volt soha nem éri be az intelt fényévekre van az amd előtt stb ..most meg...
Majd figyeld meg 3-4 év múlva érkező csúcs nv vel is versenyezni fog ez a Vega és nem marad alul
-
#45997568
törölt tag
válasz
Yutani #29175 üzenetére
Azert mert paran ugy gondoljak hogy szerintuk a Vega vagy akarmi nem jo attol meg nem feltetlen van igazuk. Te tudod neked mire van szukseged es mi arra a legmegfelelobb eszkoz. Innentol kezdve hogy ki mit gondol az olyan mint a szelbe szort lepkefing
Szoval igenyek osszevetese a kiszemelt termekkel es meg lehet hozni a dontest.
-
Yutani
nagyúr
Ja én nem b*szódom rajta, nekem csak érdekesség a Vega, nem fogok venni. Érdekel, hogy milyen lesz végül, de jobb, ha senki nem él álomvilágban, mert nagy csalódás is lehet a dologból, aztán akkor megy majd a fika, hogy az AMD megint hazudozott össze-vissza. Közben nem, csak a nedves fórumozók srófolták az egekig az elvárásokat, amit már most lehet sejteni, hogy nem fogja hozni a Vega. Sejteni, nem tudni, hangsúlyozom. Tudod, Ockham borotvája, mert nem olyan zseni az AMD marketing teamje, hogy ennyire be tudja altatni az egész IT világot és aztán legyen egy áll-leejtős bumm.
(#29174) FollowTheORI: Azért tippelnék a NAVI-ra mint game changer, mert ha igaz, amit az IF-ről és a multi die felépítésről mondanak, azaz kiváltanák a monolitikus GPU-kat egy összetokozásos megoldással, és a skálázódás is közel legalább 90% lenne, akkor azzal olyat tennének le az asztalra, ami még nem volt. Ráadásul állítólag az NV is elindult ebbe az irányba, legalábbis kutatják a multi die GPU megoldási lehetőségeket. Állítólag.
-
válasz
Yutani #29170 üzenetére
Jah mindig a következő lesz majd az igazi... 2 éve is ez volt, meg azelőtt is, muhhahahaaa...
Szerintem kár reménykedni. A konkurencia jelenleg kb 2x gyorsabban dolgozik, így nem tudják utolérni őket.
Ettől független tényleg jó lenne magukra találnának, de valamiért ezt a fogyasztás problémát nem tudják megoldani, valószínűleg valami erős gyártás-tervezés filozófiai váltás kéne náluk... az tisztán látszik ami vonalon most mozognak nem működik.
-
jacint78
addikt
válasz
Yutani #29170 üzenetére
Bírom, hogy mindíg a verseny miatt számítanak egyesek jó árakra, de ahogy ez szinte mindíg bebizonyosodott, a gyártók kartelleznek, senki sem akar lemondani az extra profitről, persze az ilyen ügyek akár évtizedekkel is később derülnek ki, de mindíg kiderül, hogy szépen fel van osztva a piac és nincs semmiféle verseny.
Biztos vagyok abban, hogy hiába van az NV-nek, vagy az Intel-nek versenytársa, az árak sokat nem fognak változni, ha egyáltalán változnak.
-
Asbee
veterán
válasz
Yutani #29170 üzenetére
Abu elmondása alapján, jelenlegi kártyákhoz mérten, mostani játékokban nem lesz előrelépés. Hogy ez a szint melyik lesz az jó kérdés. Valószínű kb 1080. Elvileg a Volta is ilyen lesz. Sajnos ez megint egy kockázatos lépés az amd-től. Lehet más lehetőségük nem volt. Kérdés mikor következik be, amikor olyan játékok jönnek, hogy a sok újdonságot amit a hardver tud kihasználnak. R9 290 óta várjuk a nagy áttörést, de elég lassan halad.
NV-nek pedig valószínű nem is kell siettetnie a Voltát. Nincs konkurencia a felsőházban, egy fél évre legalább még simán ott lesz az 1080ti az élen. Nehogy megint az legyen, hogy vegával kitapossák az ösvényt, elhúzódnak a nagy újítások a Volta pedig berobban.
Nem beszélve arról, a startnál szeretik elkönyvelni azért a tapasztalatokat. Ha túl magas lesz az ár, nem lesz elég a teljesítmény, kezdeti problémák lesznek, a szokásost fogják elkönyvelni az amd-vel szemben. -
Yutani
nagyúr
Én szeretném, hogy a Vega jó legyen, de hol talál az AMD +30% teljesítményt az FE-hez képest? Tartok tőle, hogy nem fog.
Az a valószínű, hogy marad ez az 1080 körüli teljesítmény,viszont ezt úgy kell árazni, hogy per/ár viszonylatban jobb legyen az 1080-nál. Ha nem úgy árazza az AMD, akkor vagy mert nem tudja a magas költségek miatt, vagy mert nem is érdekli, hogy ebből mennyi fogy, úgyis a mainstream a lényeg, ahol most akármilyen okból is, de minden kártyájuk azonnal elkel.
Nem a Vega lesz a game changer (a'lá Ryzen CPU fronton), hanem majd a NAVI jövőre. Legalábbis most nekem ez tűnik valószínűnek.
Világszerte megy a spekulálás, hogy mi ez az óriási keverés a Vega launch körül. Egyesek azt feltételezik, hogy az AMD rejtegeti a valós teljesítményt, ami szerintük sokkal magasabb, mint amit látni engednek, de én Ockham borotvájának elve alapján azt mondom, azért van ez az egész kavarás, mert egyrészt nem lett olyan jó a GPU, mint ahogy szerették volna, másrészt a szoftver részleg sincs a helyzet magaslatán, hiába volt rá legalább fél évük, hogy összerakjanak egy jó launch drivert.
Szurkolok az RTG-nek, de még nem jött el az idejük, Rádzsa még nem ülhet tort az Nvidia teteme felett. (Ezt nem is akarnám, kell a két versenyző a piacra.)
(#29169) imi123: Biztos nem, én nem tudok és nem is akarok már ennyit VGA-ra fordítani, maradok a mainstreamnél.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
bertapet11 #29162 üzenetére
keményen alávágnak a Titan Xpnek, zöldeknél púposodik a gatyó volta sehol bedőlhet a cég ha nincs terméke ezellen és AMD annyi vegát gyárt hogy minden gamernek jut belölle?
-
-
füles_
őstag
válasz
FLATRONW #29152 üzenetére
Az interposer ára nincs benne, de az abból adódó kölcségtöbbletet valamilyen szinten kompenzálja az egyszerűbb PCB.
Egy komplett HBM2-es videokártya biztos drágábban állítható elő, mintha GDDR5X-szel lenne felszerelve, de szerintem itt nem kell egetrengető különbségekre gondolni. A HBM és a GDDR5 között volt nagy az árkülönbség, HBM2 vs GDDR5X esetén ez jelentősen csökkent.(#29153) Szeszkazán
Egy biztos, hogy nagyon furcsán viselkedik az AMD, ha a Vegáról van szó. Az eddig látottak alapján én nem fűzök hozzá nagy reményeket. -
Szeszkazán
senior tag
A Vega vagy nagyot fog szólni szerintem vagy láthatunk egy újabb bulldozer hypeot csak GPU fronton.
-
FLATRONW
őstag
válasz
gainwardgs #29148 üzenetére
Szerintem a HBM miatt nem tudják majd jól beárazni.
-
oAcido
aktív tag
válasz
gainwardgs #29144 üzenetére
Ugyan már, ez a kis Vega vágott verziójának a vágott verziója, amihez még driver sincsen. Lesz majd még itt poor Volta, meg hamm-hamm
-
gainwardgs
veterán
Vega 3d Mark [link]
-
Raggie
őstag
Én sem tudom, hogy számít-e, hogy 8 vagy 6 GB de gyanítom, hogy nem. Illetve az én összehasonlítási módszerem szerint teljesen mindegy, mert az árukat kell nézni. Az meg kb-ra megegyezik. (természetesen az életszerű, bányászat előtti árakra gondolok)
Lehetséges, hogy mindegyik Fury drága volt, ezt bevallom nem tudom. Ha valóban ez volt, akkor a felsőházban valóban nem jól áll a dolog, deha megnézed az én általam linkelt képet amin régebbi kártyák is vannak ott az alábbiakat látod:
-380X úgy feljött, hogy a 970-el van egy szinten!!
- 390 veri az 1060-at és a 980-at is!
- Nano egy szinten van az 1070-el!Szerintem ezek nem rossz eredmények!
-
.LnB
titán
válasz
Raggie #29138 üzenetére
Emlékeim szerint az összes Fury borzasztó drága VGA-volt, nem csak az X. A 1070-nél jóval drágábbak. A 480 valóban előrébb van mint a 1060. Nem tudom számít e, hogy a 480 az 8GB-os a 1060-az meg 6Gb-os. Lehet nem.
(#29139) ->Raizen<- FH3-ban az AMD-seknek is volt bajuk. A topikban ezt rengetegszer kiveséztük. Mármint én a "városban beakad" problémára gondolok. Remélem te is. De azóta viszont teljesen eltűnt a próbléma ahogy te is írod.
-
Raggie
őstag
Szerintem semmi baj nincsen azzal az eredménnyel!
Egy vagy két generációval régebbi hardverek tartják/lehagyják a másik oldal azonos árban kapható újabb generációs darabjait.
Ebből a FuryX talán a kivétel, mert flagship kártyaként eléggé drága volt a teljesítményéhez képest.Nézd meg az azonos generációbeli és azonos árszintbeli teljesítményt rajta pl. 1060 vs 480.
Ott nagyon is jól teljesít az AMD... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég sokat profitáltak belőle. Azért van jóval kevesebb teljesítményprobléma AMD hardverrel a DX12 és Vulkan API-val, mert jóval több idő van a meghajtó implementációjában.
Eleve rendkívül speciális az AMD meghajtója. Van egy PAL rétege és több ICD fölötte. A PAL-t a Mantle-höz fejlesztették ki és az ICD-t (legyen az Mantle, Vulkan vagy DX12) erre a rétegre húzzák fel. Ergo már a DX12-nek is úgy fogtak neki, hogy ott volt a PAL és csak húztak fölé egy másik ICD-t. Mára az NV is áttért erre a modellre, de az elején másképp csinálták. Viszont ezek a stratégiai váltások sok erőforrást elvisznek, és rövidtávon inkább károsak, amellett persze, hogy a hosszabb távú előnyük vitathatatlan. Most is láthatod, hogy az NV megint változtatott a DX12 meghajtón, még nem találják az optimális működést.
-
.LnB
titán
válasz
Locutus #29131 üzenetére
Tökéletesen leírtad.
(#29133) Raggie Erre gondolsz? [link] Ez a "megmutatta az amd" ? Én nem lennék azért ezzel annyira boldog.
(#29134) Abu85
"mert két és fél évvel több idejük volt az alapvető implementációt kifejleszteni mindenki máshoz viszonyítva"
És ebből a két és fél év four-ból egy fikarcnyit se profitáltak még. És köztudott, hogy a Vega driverrel bajlódnak még mindig lóhalálában. Ennyit a "kétésfélévről". -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #29131 üzenetére
Mindenki erre tervezi már generációk óta a hardverét. Egyetlen olyan hardvert sem találsz a piacon, amely legalább ne a mintavételezőbe kötné be az erőforrást. Az utolsó hagyományos működésű architektúrának a Fermi, a TeraScale 2 és a Gen7.5 számított.
A játékbeli problémák nagy része még mindig abból ered, hogy több gyártó ma sem alakította még ki megfelelően a meghajtóra vonatkozó hátteret. Folyamatosan változtatnak rajta, mert keresik, hogy miképp működhetne jobban. Egyedül az AMD háttere nem változik egy ideje, de őket ne vegyük számításba, mert két és fél évvel több idejük volt az alapvető implementációt kifejleszteni mindenki máshoz viszonyítva.
A legtöbb probléma abból ered, hogy túl gyorsan jönnek a játékok, és túl kevés a gyártók többségének a tapasztalata. -
-
Ez a mellébeszélés megy már évek óta... mégis mikorra akarnak elkészülni, vagy miért nem tavaly voltak már ezekkel meg? Az AMD már generációk óta erre készíti a kártyát, de generációk óta nem képes kiaknázni semmi a hiperszuper képességeiket. Az RX Vega is megy még a süllyesztőbe, vagy mi a terv?
Elvégre tavalyra volt ígérve már 30 AA játék, ezzel szemben egyetlen olyan top (sőt bármilyen) játék sincs a piacon jelenleg sem, amiben ezt a technológiai hipertérugrást tetten lehetne érni, akár fps számban, akár a grafika minőségében. Amiben van is DX12 támogatás, az is csak ott kóvályog a DX11 szintje körül, vagy alatta, megannyi új problémával fűszerezve.
-
#45185024
törölt tag
Ugyanez MÉMbe foglalva, szerintetek ezt vegyem fel az AMD pesti bemutatójára ?
-
#45185024
törölt tag
válasz
Fred23 #29127 üzenetére
Kijavítalak én gyorsan
Az FE jelenlegi eredményeiből NEM lehet levonni következtetéseket az RX-re, mert nem driver optimalizálásról van szó ahol valóban max 10-15 jönne pluszban hanem a GCN5 funkcióinak inaktivitásáról van szó.
Következtetéseket lehet levonni a HBM2 húzásáról a Mhz OCról, és az az adat hiteles jelenleg amikor a Pro driver vizes húzásából való teljesítmény növekedést elemzi.
Áttételesen ezt lehet alkalmazni a levegős RX vega kontra Vizes RX főkártya teljesítményére, de ezt is csak nagyon áttételesen.
A jelenlegi FE fogyasztás adatok sem relevánsak az RX-re. -
válasz
Raggie #29126 üzenetére
Majd a rendes driverrel sokkal jobb lesz? Nem hinném, de javítsatok ki nyugodtan! Ki mit vár a későbbi drivertől? Én nem sokat. Mintha teljesítményben lemaradt volna az AMD a VGA-k piacán, a VEGA sem lett hipermegaűberbrutkó.
Pedig a szívemnek kedves gyártó nálam nem az NV. Ha lenne keretem erre a karira, kifejezetten mérges lennék; még jó, hogy nincs.
-
Raggie
őstag
válasz
Fred23 #29123 üzenetére
Ez még mindig "csak" a VEGA FE, és ugyan azzal a driverrel, mint az eddig is tesztelt levegős változat. Szóval itt a különbséget kizárólag a nagyobb TDP és a jobb hűtés adja. Semmi más.
Szóval, aki ezek miatt +50% sebességet várt az el van tévedve kicsit.Személy szerint elég jó eredménynek tartom azt, hogy még így is ennyi plusz kihozható a chip-ből a jobb hűtéssel. Ez azt is jelenti, hogy a gyártók jobb aftermarket hűtéseivel szintén szignifikánsabban jobban fog teljesíteni a kártya! Számomra ez bíztató.
-
imi123
őstag
válasz
Fred23 #29123 üzenetére
Várd meg amíg lesz normális driver hozzá.
Kicsit korai még temetni.
Az más kérdés hogy elég nagy (szerintem túlzott) elvárások lettek támasztva a kártyával szemben.A lényeg hogy legyen Nv-nek versenyképes alternatívája. Utána választhat mindenki szívének kedves gyártótól kártyát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Crytek #29121 üzenetére
Amint nem lesz DX11-re támogatást elkezd jelentősen nőni a rajzolási parancsok száma, elvégre erre valók az új API-k. Nélkülük nem lenne ez lehetséges, ahogy a bemutató is prezentálja igen konkrét gyakorlati mérésekkel.
A mikor az kiadótól függ. A Stardock ezzel a munkával kész. Az Ubisoft az AnvilNextet most írja át a root signature modellhez, tehát bármi, ami a következő generációs AnvilNext motort használja már helyből DX12-es lesz. Az EA esetében a Frostbite Teamet vezető Repi nagyjából egy éve mondta, hogy 2017 végén akarja dobni a DX11-et. Nyilván azért, mert át akar váltani az új modellre. Az ID tech 7 helyből Vulkan API-ra készül, visszafelé kompatibilitás nélkül. Mindegyik ilyen fejlesztés azt szolgálja, hogy sok lehessen a rajzolási parancs, és hogy skálázódjon a rendszer sok magon keresztül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #29118 üzenetére
Megvalósul. [link] - láthatod, hogy csak kellő rajzolási parancs kell hozzá, és az explicit API 2-3x gyorsabb. A DX12 és a Vulkan ugyanígy működik, hiszem mindkettő alapja a Mantle (a DX12 esetében ennek a prototípusa), tehát ugyanez lenne az eredmény a DX11-hez viszonyítva.
-
HSM
félisten
Érdekes mód a játék erőforrás igénye nem lényegesen kisebb Mantle alatt sem. Ott 5 szálat eszik meg 6 helyett [link] a 12-ből, ami azért nem egy eget verő különbség. A processzor összterhelésében nem volt jelentős különbség, ahogy a futási sebességben sem. Szval nekem nem úgy tűnik, mintha a rajzolási parancsok előkészítésére vagy a driveres háttérszálakra ment volna el a processzor ereje, mert akkor 100X jobban kellett volna fusson Mantle alatt, és sajnos nem ez volt a helyzet.
Nyilván tisztában vagyok vele, hogy a DX11 alatt ez mennyire korlátozó tényező, hogy egy magra van csomó minden korlátozva, plusz a driveres ellenőrzések overhead-je, de ettől függetlenül mégis a gyakorlatban az jön ki, hogy eggészen jól karban tudták ezt tartani a fejlesztők, és amíg ezen API képességein belül maradtak, addig nem okozott ez olyan borzalmas nagy bajokat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És azokhoz a processekhez kapcsolódnak kernel driver szerver szálai. Ezért dobjuk ki ezt a feldolgozási konstrukciót, mert óriási fogyasztó maga a driver, és ráadásul a párhuzamosítás hatásfokát is rontja. Ezt úgy kell elképzelni, hogy az OS terhelésjelzője szart sem ér. Az csak arra képes, hogy meghatározza a CPU és a magok maximális terhelését, de nem tudja megállapítani, hogy valóban annyi-e, vagy éppen stallba futott a rendszer. Ezekre vannak külön segédprogramok.
-
HSM
félisten
"A PC-t ne számítsd, mert ott a driver elvisz egy rakás szálat a saját feladataira."
Neeem, nem.Én itt a játékról beszéltem, nem a driverről, ami a VGA-t hajtja.
Pl. egy BF4 DX11 multiban csak a játék aktívan kb. 6 szálat dolgoztat, elég rendesen.... Ezek nem az OS, vagy a driver, hanem csak a játék processzének szálai.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #29111 üzenetére
Nem nekik kellene ezzel foglalkozni, hanem a Unity és az UE fejlesztőinek, de ott is nagyobb fókuszt kap az ultramobil, mint bármelyik másik rendszer.
(#29112) HSM: Arányaiban a rajzolási parancsok kiadása a legnagyobb munka, főleg a mai játékokban. A PC-t ne számítsd, mert ott a driver elvisz egy rakás szálat a saját feladataira. Persze, hogy skálázódik. Gyakorlatilag minden rajzolási parancsnál ellenőrzi a meghajtó, hogy a szükséges erőforrások megvannak-e. Ez azért nem kis meló. A konzolon ez nem így történik meg, ezért nem pontosan a meghajtó felel itt.
-
HSM
félisten
"Nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a rajzolási parancsok feldolgozásával járó munka teszi ki a processzor feladatainak döntő többségét."
Ezzel kapcsolatban azért szkeptikus vagyok. DX11-ben is jópár játék volt, ami 5-6 vagy akár több magig skálázódott, pedig ott legjobb tudomásom szerint szigorúan egy mag adhatja csak a rajzolási parancsokat. Tehát akad még más feladat is bőven a CPU-nak.Egyébként a rajzolási parancsok gyorsítása fix hardverrel jópofa ötlet, sanszosan remekül hat a fogyasztás/teljesítmény mutatóra is, miközben felszabadít ha nem is 8 Jaguar magnyi, de néhánynak megfelelő számítási teljesítményt biztosan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #29109 üzenetére
Azon, hogy az egyes stúdiók problémájára van megoldás, míg a komolyan optimalizáló, főleg first party stúdiókéra nem volt, tehát világos, hogy melyiket kellett orvosolni. Az, hogy ki él a megoldásokkal, nos mindenki eldöntheti maga, senkinek nincs pisztoly szorítva a fejéhez, hogy optimalizáljon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most is óriási különbség lesz az Xbox One (S) és az Xbox One X között. Azzal, hogy az újabb gép a rajzolási parancsok feldolgozását nem a processzoron, hanem fixfunkciós hardveren végzi lényegében jóval nagyobb előnyre tesz szert, mintha kapott volna nyolc extra magot. Nem szabad ugyanis elfelejteni, hogy a rajzolási parancsok feldolgozásával járó munka teszi ki a processzor feladatainak döntő többségét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #29105 üzenetére
De ez egyáltalán nem igaz. A köztes generációt a first party fejlesztők visszajelzései szerint tervezték, és világos volt az az elsődleges visszajelzés, hogy a GPU a kevés. Nem csak a Sony kapta ezt az üzenetet, hanem a Microsoft is, tehát nem egyedi az esetről van szó. Ha az lett volna a visszajelzés, hogy kevés a CPU, akkor kapott volna az Xbox One X és a PS4 Pro még nyolc magot. A lapka kiterjedését alig növelte volna, technikailag lehetséges, mert az AMD mondta korábban, hogy 16 magig lehet skálázni a Jaguárt, illetve a kompatibilitást sem érte volna hátrány, mert ezeket a magokat olyan módban lehet működtetni, ahogy akarják, tehát futna minden eddig megjelent program. Ellenben azt látta a Sony és a Microsoft is, hogy azok küzdenek CPU-limittel, akik a magasabb szintű hozzáférési felületeket használják, holott pont a CPU-limit leszorítása érdekében van mindkét konzolnál igencsak alacsony szintű hozzáférési szint is, amelyeket a first party stúdiók használnak, és az tőlük származó visszajelzések szerin GPU-limit van. Ergo mindenki, aki CPU-limittel küzd csupán a motorjának limitációit tapasztalja nem a hardverét, és bármikor tudnak rajta javítani, amint jóval hardverközelibb elérésre váltanak. Ellenben a GPU-limiten nem tudnak igazán javítani a first party stúdiók, hiszen assembly szintre azért nem célszerű már lemenni, így a Sony és a Microsoft is úgy döntött, hogy érdemes lenne a GPU erejét növelni ebben a köztes generációban.
-
HSM
félisten
Talán nem a legszerencsésebb szó a kompatibilitás itt. A lényeg, hogy nem rakhattak volna az új játékokba lényegesen erősebb processzort követelő dolgokat, mert akkor az botrányosan futott volna az alap gépen, márpedig az új gép lényege éppen az, hogy kompatibilis maradjon a játék-park a régivel is. A grafikából könnyen lehet csinálni két profilt a két géphez, de a játékmenetet érintő, processzorfüggő dolgoknak a megcélzott leggyengébb processzorhoz kell igazodnia.
Mi következik ebből? Amit mondtam, hogy nem igazán rakhattak volna be jobbat, mint amit tettek, +30% órajelből, ez még menedzselhető.
A fixfunkciós blokk is mire és miért kell, igen, talált süllyedt, a gyengus processzor tehermentesítésére....
Amúgy a pénz csak a dolgok egyik fele. A kiadónak kész termék kell. Határidőre. A programozónak ezt kell teljesíteni. Persze, százezer dollárok elmennek optimalizálásra, de egy drasztikusabb átalakításhoz adott esetben hosszú hónapok munkája kellhet, akár évek, az pedig a meg nem jelent program miatti kiesett bevételt is beleszámolva már iszonyat költség lehet.... -
FLATRONW
őstag
Ezt nem úgy értettem, hogy tegyünk még át valamit GPU-ra.
Arra gondoltam, hogy a gyenge CPU rész miatt még úgy is CPU limites a rendszer, hogy sok minden át van téve GPU-ra.szerk.: Lehet, hogy a legtöbb first party studió GPU limittel küzd, de a többiek (ők a többség) CPU limites.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #29092 üzenetére
De mit akarsz még átrakni a GPU-ra? A modernebb motorokban már rég ott van az összes GPU-val hatékonyan gyorsítható fizikai számítás. Ami nincs ott az azért nincs, mert nem hatékony a GPU-val való gyorsítása, vagy azért, mert egyéb limitációk miatt nem használható az eljárás egy játékban.
(#29094) FLATRONW: A legtöbb first party stúdió GPU-limittel küzd a konzoloknál. Azért kaptak erősebb GPU-t a köztes lapkák. A többi stúdiónak nem nagyon éri meg fejleszteni a hardveren, mert nekik ott az előrelépés lehetősége a legalacsonyabb szintű hozzáférési móddal. Nekik csak ez egy jelentős gyorsulási lehetőséggel kecsegtet anélkül, hogy a felhasználónak új verziójú, erősebbre tervezett konzolt kellene venni.
(#29095) #Morcosmedve: A motor fejlesztésének a gyártók nézőpontjából addig semmi értelme, amíg a fejlesztői igény nincs meg rá. Ott a Nitrous példának. Mindegyik gépen rendkívül jól skálázódik, rendkívül újszerű a leképezője, és mindegyik platformra a legalacsonyabb hozzáférési rétegre van optimalizálva. Ennél jobbat az AMD és az NV sem tudna csinálni, és ez licencelhető bárkinek, mégis a tömeg Unity-t vagy UE4-et választ, amelyek az ultramobil eszközökre optimalizált leképezője mérföldekre van a kiadók által finanszírozott, amúgy nem licencelhető motorokról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De miért ne lett volna kompatibilis? Ugyanaz az ISA, ugyanaz a memóriamodell, még azt is meg tudják határozni, hogy a késleltetések is ugyanazok legyenek, mert ez csak egy működési módra vonatkozó beállítást igényel. Simán be tudták volna építeni, ha azok a fejlesztők, akikkel ezt fejlesztették azt mondják, hogy szükség van rá. De nem azt mondták, így inkább más költötte el a Microsoft a tranzisztorokat, például egy rakás fixfunkciós blokkra, amelyek teljesen hiányoznak az eredeti Xbox One-ból.
Alapvetően a hozzáállás a baj. Mert nekem ne mondja azt senki, hogy egy olyan cégnél, ahol a marketingköltségre elvernek több tíz millió dollárt, nem jut pár százezer az optimalizálásra.
-
HSM
félisten
válasz
#Morcosmedve #29101 üzenetére
Nem akarnak, mert akkor meg azon menne a panaszkodás, hogy nem elég vékony, kigyullad a rárakott TV, hangos a hűtés, meg különben is miért kerül egy 10 éves használt autó árába...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- Milyen légkondit a lakásba?
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- Bomba ár! Dell Latitude E7470 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest