- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: AMD Ryzen 7 7700X vs AMD Ryzen 9 9900X Cinebench R23 & R24 Benchmarkokban mérve
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
#20844032 #29097 üzenetére
Az igény általában azhogy megfizethető is legyen, meg jó is, ezt kéne valahogy összerakni. Aki 120FPs-el akar játszani, annak nem ez való.
Könnyű mindent a fejlesztőkre fogni, de ők sem mindenhatóak. Ha a vas keveset tud, akkor nem tudsz vele csodát tenni, főleg korlátos idő alatt.Ez nem lustaság, hanem technikai korlát.
-
#20844032
törölt tag
-
HSM
félisten
válasz
#Morcosmedve #29095 üzenetére
Nem mesterséges butítás, hanem "természetes". Olcsón, kicsi TDP-ből kellett valami jóféle játékra alkalmas szerkezetet összedobni. Amennyiből ezt kihozták, egy korrekt irodai PC nem jön ki, nemhogy egy fullos játék PC.
Ehhez képest nagyon jó lett viszont ezt el kell ismerni. -
#Morcosmedve
veterán
válasz
FLATRONW #29094 üzenetére
Egyébként én elég szánalmasnak tartom, hogy még mindig FHD 30fps (max) mellett vannak leragadva, hihetetlen gyenge... PS3 ugyan ez volt. Nyilván adott időszak grafikai színvonala mellett, de ez nem magyarázza, hogy "nyomi"-ezer verziós PC konfigurációkon jobban fut minden. Hovatovább mesterséges butításnak tartom. Az a másik kérdés, hogy mind a két gyártó, miért nem ad egy alap, de jó motort adott konzol mellé, hogy ki lehesen használni, legalább azon a szinten, amit tud. Kíváncsi lennék egy játékra kigyúrt intel/ryzenv2-amdvga platformra is. De mivel látszik, hogy nem 6-8 év, hanem 2-4 évre akarják eladogatni a konzolokat is (amig megtehetik), szépen bele fognak kakikálni a továbbiakban is ezekre a dolgokra.
-
FLATRONW
őstag
Őszintén a jelenlegi konzol fizika minőségével semmi baj nincsen.
Hogyha nem törődnének a visszafele kompatibilitással és bevetnék dupla CPU magszám mellett az összetettebb fizikát, akkor sem lennénk előrébb. FullHD mellett ugyanúgy 30 fps-re limitálna a CPU, miközben a játékosok észre sem vennék a fejlettebb fizikát, közben a GPU továbbra is kihasználatlan lenne.
Én azt mondom, hogy egyáltalán nem kell a játékmenetet módosítani, az extra CPU erőforrást nem kell elpocsékolni néhány effektre, hanem egyszerűen ki kell ütni vele a CPU limitet, hogy fullHD mellett ne lustálkodjon a GPU és meglegyen mindig a 60 fps.
4k-ra meg elég a 30 fps, azon tényleg nem segít a CPU. -
HSM
félisten
válasz
FLATRONW #29092 üzenetére
Az lenne a sorsa, mint a PhysX-nek. Néhány játékmenetet nem érintő effektre be lehetne vetni, és ennyi. A lényeg, a játékok komplexitása érdemben nem változna, mert annak a kis gépen is ugyanúgy mennie kell.
Plusz ne felejtsük el, a nagygépnek 4K a célterülete, oda már a nagyobb GPU sem annyira izmos, mint elsőre tűnik. -
FLATRONW
őstag
Például a jelenlegi fizikai beállítások mellett a CPU csak 30 képkockát képes előkészíteni, miközben a GPU ennél jóval többet is képes lenne kiszámolni. Ilyenkor azért jól jönne a dupla magszám, ami nem korlátozza be a GPU-t.
Az a lényeg, hogy a játékmenetet érintő fizikát nem kell módosítani és akkor máris van értelme a több CPU magnak. -
HSM
félisten
válasz
velizare #29086 üzenetére
Ó dehogynincs. Ez a lényeg. Tény, belerakhatták volna, ahogy írod, csak nem lehetett volna használni, amiatt, amit én írtam.
(#29087) Loha: Köszi a linket, érdekes volt.
(#29088) Abu85: Ezzel tisztában vagyok. De nem azért nem került bele a dupla CPU, mert volt jobb felhasználása annak a vacak 15mm2-nek, hanem a kompatibilitás miatt.
(#29089) Abu85: "Ott a fejlesztők nem panaszkodnak, hanem dolgoznak"
Nem a fejlesztők hozzáállása a baj. Hanem elsősorban a pénz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
DudeHUN #29085 üzenetére
A Bungie libGNMX-et és D3D11.x-t használ. Ezeknél van sokkal gyorsabb hozzáférés a gépekhez libGNM és D3D12 mono néven. Az, hogy a saját döntésük miatt nem használják a nagymértékű párhuzamosításhoz kialakított API-kat, és utána panaszkodnak, hogy sokáig tart a parancskreálás... Akár milliószor gyorsabban megcsinálja ugyanazt a munkát a libGNM, mivel három DWORD csak a parancs beírása a parancspufferbe, szemben a libGNMX több millió ciklusával. Szóval ezek a nyilatkozatok nem fogják meghatni a Microsoftot vagy a Sony-t. A saját döntésükkel szopatják magukat ezek a stúdiók. Nem véletlen, hogy annyival jobbak tudnak lenni a Microsoft és a Sony saját exkluzív címei. Ott a fejlesztők nem panaszkodnak, hanem dolgoznak, na jó persze a gyártóhoz közeli háttérmunka miatt sokkal könnyebb dolguk is van, ez nyilván sokat számít.
A Microsoft egyébként eléggé más stratégiát fontolgat innentől. Inkább a hardverfejlesztésre állnak rá, mivel szoftveres oldalról lemaradtak a Sony-tól. Effektíve egy előre összeszerelt, amolyan speciális PC-t csinálnának az Xboxból. Három évente frissítik és kész. Ez elsődlegesen hátrány lesz a first party címeiknek, mert nem éri meg a gépet kihasználni, viszont előny lesz a third party címeknél, mert maga a hardver gyorsul, és csak kompatibilitási módokat kell beépíteni a korábbi játékok támogatására. Erről majd később írok bővebben. Van benne ráció, de eléggé kockázatos.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS4 Pro és az Xbox One X sem kompatibilis az előddel. Egyszerűen csak van egy kompatibilitási módjuk, ami a részegységeket úgy működteti, mintha ugyanazt a lapka lenne benne, ami az első verziókba. Az Xbox One X esetében egy rakás dolog változott a CPU-magokban, de mégis ebben a kompatibilitási módban ugyanúgy viselkedik, mintha Xbox One (S) lenne. Szóval lehet változtatni, elég sokat, ellenben az igény az volt, hogy a GPU-rész legyen erősebb, mert a CPU-kat elég erősnek tartották a first party stúdiók, akiknek a véleménye alapján fejlesztik ezeket a gépeket. 14 nm-en nyolc extra CPU-mag nem lett volna több 15 mm2-es kiterjedésnél, de nem kellett, mert fontosabbnak számított számos más tényező, amelyekből sokkal több sebességet lehet nyerni.
Az eredeti játékok csak akkor futnak jobb minőséggel, ha készült hozzájuk patch, amivel támogatják a magasabb teljesítményű működési módot. Ha egy program nem ad erről visszajelzést az indítás elején, akkor a kompatibilitási módban fut, vagyis olyan, mintha PS4 Pro helyett PS4-et, míg Xbox One X helyett Xbox One (S) konzolod lenne. Semmit sem számít ilyenkor, hogy az erősebb gépet vetted.
-
Loha
veterán
DigitalFoundry-nak pont volt erről egy átfogó videója (angolul értőknek):
Why Next-Gen Consoles Need Ryzen CPU Technology! -
DudeHUN
senior tag
-
HSM
félisten
"Csak ezek kutatása pénzbe kerül, és nagyon sok cég képtelen levezényelni."
Pontosan itt a bökkenő.Ezért írtam, hogy elkélt volna ide egy erősebb CPU. Rengeteg pénzzel a top stúdiók elértek korlátozott eredményeket. Hát, azért ez nem az, amitől eldobom az agyam....
"Nem azért, mert nem lehetne rajta változtatni..."
Pedig pont, hogy nem lehetett változtatni, mert kompatibilisnek kellett maradni az előddel."A GPU erejére voltak panaszok, és ezekre reagált is a Sony és a Microsoft."
Igen, 4K-n már az volt a kevés, nem túl meglepő módon. Ezért hozták ki a komolyabb GPU-s verziókat 4K-hoz, amiken az eredeti géppel kompatibilis játékok szaladhatnak magasabb képminőséggel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyakorlatban nagyon jól megvalósult már. A GPU-driven pipeline, a GPU skinning, a korábbi CPU-s szimulációk GPU-s gyorsítása, ezek mind ennek a váltásnak köszönhetők. Csak ezek kutatása pénzbe kerül, és nagyon sok cég képtelen levezényelni. Ezáltal választanak egy olcsó motort, amelyek pedig mobil fókuszúak, mert onnan jön nekik a pénz, és emiatt hoppon maradnak egy csomóan. De a nagy stúdiók/kiadók már átálltak. Egy rakás új motor GPU-driven pipeline, sok GPU-s skinninget is használ, az Activision aszinkron compute-ban. A részecskéket, a clothot, és más szimulációkat is a GPU csinál már a top rendszerekben. Persze nem az olcsó motorokban, azok butácskák, mert nincs mögöttük az a pénz, amivel versenyezni lehet egy kiadói háttérrel. Nagyon jó példa erre a Microsoft Unreal Engine 4 portja, szemben a gyári főveztióval. A Microsoft megoldása fényévekkel fejlettebb, sokkal gyorsabb, sokkal jobb a leképező is. Viszont ez a Microsofté, és már nem írják vissza a módosítást az Epicnek. Akinek nincs meg az anyagi háttere, hogy az olcsó, alapvetően mobiltelefonokhoz tervezett motorokat így átalakítsa az meg van lőve.
Ugyanarra felhasználhatod a multiprocesszorokat. Csak nem érdemes. Viszont sok régi rendszer még azt is a CPU-n futtatja, ami sokkal gyorsabb lenne a multiprocesszorokon.
A GPU-driven pipeline, a GPU skinning, a különböző GPU-s szimulációk nagyon jól működnek PC-n is. Ezekhez nem muszáj CPU-s round trip.
Nem a CPU-k gyengesége a téma. Ha megnézed a köztes generációt, akkor a CPU-hoz alig nyúltak. Nem azért, mert nem lehetne rajta változtatni (simán bepakolható még 4-8 mag), hanem azért, mert a legtöbb közvetlen visszajelzés alapján a CPU ereje még sok is. A GPU erejére voltak panaszok, és ezekre reagált is a Sony és a Microsoft. Aki szerint a CPU a kevés, annak az az általános üzenet, hogy rosszul építették fel a motort. -
HSM
félisten
"De eleve úgy tervezték a konzolt, hogy ha kevés a processzor, akkor vigyék át a feldolgozást a GPU multiprocesszoraira."
Ez így van. Viszont a gyakorlatban ez elég korlátozottan látszik megvalósulni, viszont rengeteg bosszankodásról hallani fejlesztői körökből, hogy így lassú a CPU meg úgy, ami nem is csoda, amikor a 8 mag tud összesen annyit, mint egy modern kétmagos i3..."Ugyanolyan egységek, mint a CPU-magok."
Ez viszont óriási és súlyos tévedés. Egészen másra használható, egészen más tulajdonságú egységek. Bizonyos algoritmusok az egyiken, mások a másikon futnak jól, és ez nem felcserélhető. Most az, hogy a memóriához ugyanúgy hozzáférnek az alap, az a koncepció lényege, de ettől nem lesznek hasonlóak sem a különböző részegységek."Amelyik fejlesztő ezt nem követi magára vessen."
A fejlesztő kezét köti az idő, és a költségvetés. Ezen már millió jópofa fejlesztés megbukott. Kapásból PC-re nem lehet áthozni, mert PC-n nagy a PCI-E késleltetése. Akárhonnan nézzük, elbaltázott koncepió volt ennyire gyenge CPU-t belerakni, és a fejlesztőkre bízni a kemény munkát, hogy főzzön valami látványosat a nagyon kevés erőforrásból....
Nem kellett volna ennyire spúrkodni a chippel, simán belerakathattak volna egy kisebb órajelű és így étvágyú Vishera FX-et, rendes 8-magosat, máris szóba sem került volna a CPU-gyengeség még évekig.... Ráadásul ahogy a blogban is írják, azért is butaság volt így csinálni, mert így hiába raknak erősebb GPU-t a nagyobb gépbe, a játékokat nem írhatják komplexebbre, mert az alapoknak a kis gépen is futnia kell, legfeljebb több konfettit kaphat ugyanaz.... De azt is érzéssel, mert a konfettit is a CPU animálja... -
Abu85
HÁZIGAZDA
De eleve úgy tervezték a konzolt, hogy ha kevés a processzor, akkor vigyék át a feldolgozást a GPU multiprocesszoraira. Ugyanolyan egységek, mint a CPU-magok. Ugyanolyan jogkörrel rendelkeznek a memória hozzáférése szempontjából. Amelyik fejlesztő ezt nem követi magára vessen. Persze nyilván a Hazelight számára ez kellemetlen helyzet, mert mobilra optimalizált motorral dolgoznak. Ott még a PC-s technikákat sem használják ki.
Amelyik stúdió UE és Unity motorral dolgozik nem várhat túl sokat, mert ezeket a motorokat Androidra és iOS-re optimalizálják, ugyanis a licencelők 60-70%-a erre figyel. A PC/konzol ezen a területen nagyon háttérbe van szorítva. Az Unreal Engine 4 például a konzolok legmagasabb hozzáférési szintjén fut, aminél például elvi szinten van olyan szint is, ami egymilliószor gyorsabban is beír egy parancsot a parancspufferbe. Persze senki sem tart pisztolyt a Hazelight tarkójához, hogy ezt ne írják át, de lepkefing stúdióról van szó, egy ilyen volumenű munkához. Az Epic eleve arra számít, hogy a Vulkan leképzőjük jó lesz mindenhova, de egyelőre a Sony és a Microsoft nem különösebben érdeklődik a Vulkan API irányában. A konzolt figyelembe véve a Unity például sokkal jobb, mert ott alacsonyabb szintű támogatás is van az Xboxra és a PS4-re.
(#29077) Crytek: Igen csak az első motorja rendkívül elavult volt. Az új résznél már a motor struktúrája is megváltozott. Két szintre választották a leképezőt. Vagy egy magas szintű felülete, és egy alacsony szintű, ami az explicit API-khoz igazodik, és ez ki van egészítve egy legacy API wrapperrel. PC-n még nem tudni, hogy melyik lesz használva, de maga a leképezési technika, ami a rendszer mögött van elavult maradt, így még a wrapper használatával is jó lesz a sebesség, mert alig lesz a GPU-nak dolga.
-
huskydog17
addikt
válasz
Locutus #29075 üzenetére
Ez eddig nyitott könyv volt.
Amúgy úgy tűnik még az Xbox One X sem elég erős:Xbox One X Successor Already In Development
Crytek: AZ első és második rész teljesen különbözik technikai szempontból, nem lehet és nem is szabad össze hasonlítani őket. Az első rész katasztrofális volt, a másodiknál már rendesen odafigyeltek a PC portra.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #29074 üzenetére
Azért be lehet lőni az első részt is úgy hogy a 980Ti-vel is csak 3x fps-t megy. Szóval tudja zabálni a gépet rendesen ha akarja az ember.
-
Akkor most mégsem ért egyet mindenki azzal, hogy milyen szuper és előremutató űrtechnika van a konzolokban?
-
huskydog17
addikt
Egy kis Project CARS 2 infó a fejlesztőktől:
"The game is running at 4K @ 120FPS with 8 cars on the track. It runs at around 80-90FPS with rain at night."
"Running on a i7 6850K and Titan Xp (2017)"
Vajon mennyire lenne képes a VEGA Frontier na és mennyit fog tudni az RX VEGA? Türelmetlenül várjuk!
Sz*r, elavult DX11 alatt csak 120 FPS 4K alatt, fúj!
-
#45185024
törölt tag
válasz
imi123 #29068 üzenetére
és nyílván semmi köze a Budapesti helyszínnek Tungler Antal-hoz az AMD SR Manageréhez
-
imi123
őstag
válasz
FollowTheORI #29067 üzenetére
Nagy piros pont hogy nem Bukarestet írtak.
Ezek szerint csak számítunk. Szerintem ABU annyi levelet ír nekik mint az egyéb országok újságírói összesen, ezért esett a választás ránk. -
válasz
Crytek #29066 üzenetére
De már közben olvastam hogy hivatalos event nem lesz fb-n, meg a programba kitéve... csak így közölve van, hogy akkor és ott.
Ha tudok elnézek akkor... legalább lássak is valamit már ebből.
(Mondjuk tuti tömegnyomor lesz így már sajnos.)Még a végén kiderül pár magyar mérnökembernek is köze van a termékhez. Máris megvan magyarázva a sok csúszás.
-
Crytek
nagyúr
válasz
FollowTheORI #29065 üzenetére
Facebook pedig tele van ezzel...
-
-
imi123
őstag
-
#45185024
törölt tag
Vita indítónak átteném ide ezt a táblázatot a Direct X 12 funkcióiról.
Tehát az GCN5 előnyei:
-16 Bites futtatás
-Tier3
-Stencil reference value from Pixel Shader.
A 12.1 pedig már mindkét oldalon valid. -
válasz
#45185024 #29056 üzenetére
Olcsóbban kell adni a miner kártyát, akkor azt fogják vinni.
+ a Gamer vs Miner driver és HW DRM kell, hogy csak játékra legyen jó, a minerre jó funkciókat meg tiltani (amennyire lehet).
Kicsit úgy mint pl a Quadro vs Geforce vonal szoftver oldalon.
Amugy kriptopénzre gondoltam... ez még most boom alatt van... szvsz lesz még pár ilyen, utána kezd el majd csak tisztulni és konszolidálódni... ez évek kérdése lehet.
Egyet tehetsz, amikor épp jó, akkor veszel kártyákat... kivéve ha nem csinálják meg a gyártók a fentit.
-
#45185024
törölt tag
válasz
FollowTheORI #29055 üzenetére
Egy új bitcoin vagy vírus ?
Az lesz hogy elkezd fejlődni egy új irány fontos lesz a PCIe 4.0 és mi másféle TESZTeket fogunk olvasni.
Szerintem ez hamarosan fegyvertény lesz AMD VS NVIDIA hogy ki tudja megakadályozni hogy a minerkártyáikat vigyék és ne a Gamereket. Biztos van valami módszer erre hogy ha rigbe van kötve akkor ne működjön, max crossfirebe 2 kártya. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #29041 üzenetére
Nem igazán. A Volta leginkább egy technikai ugrás lesz. Sok új képességet hoz, illetve aktuálisan elérhető képességeket tesz használhatóvá, amelyeket ma szimplán nem lehet használni, mert nagyon lassúvá válik tőlük a Pascal. A Volta leginkább ezekre reagál. A Kepler-Maxwell váltás nem igazán realitás akkor, amikor technikai problémákat kell leküzdeni. Ettől függetlenül nyilván a Volta sokkal jobb lesz az új képességekben, mint egy Pascal, mert arra lesz tervezve, hogy a modern igények mellett legyen gyors. De a régi programokban nem lesz nagy előnye, mert azok nem használják az új lehetőségeket.
-
-
HSM
félisten
Új vagy jelentősen módosított architektúránál mindig gyengébb a kezdés mindkét oldalon. A Vega-nál ez a helyzet, elég sok jelentős újdonságot/módosítást pakoltak bele. Most az Nv nem lépett nagyot a Pascal-okkal, nem csoda, hogy nem "60%-ról" indult a driveres teljesítményük.
Szval, jelenleg így fest a helyzet, hogy míg az Nv Pascal-os driverei már kiforrottnak tekinthetőek, így jelentős gyorsulásra viszonylag kicsi az esély, addig az új Vega architektúránál komoly gyorsulások is benne vannak a pakliban az első ~ fél évben. Plusz nyilván sok minden függ attól is, mennyi új képességet tudnak engedélyezni a megjelenéskori driverbe. -
HSM
félisten
Itt félreértés van kéremszépen. Nem kell várni. Vehetsz Nv-t is.
Nem is értem, miért jönnek párhetente a frissített Nv driverek, amikor már megjelenéskor tökéletesen meghajtják a kártyáikat és a kártya teljesítményének 100% azonnal megjelenéskor rendelkezésre áll. Oh wait, hogy mégsem...
-
do3om
addikt
válasz
nubreed #29034 üzenetére
Én még azt is kinézem belőlük hogy 1 féle vega jön a többi meg hónapokkal később. Annyi hogy szerintem a leggyorsabb lesz az.
Az viszont biztos hogy az AMD mondás megmarad: Majd sokkal jobb lesz, csak várni kell valamire.
[link]
Ezt meg amikor majd leírják az szánalmas lesz. Reméljük nem fog rászolgálni a Fury 2 névre. -
-
Yutani
nagyúr
válasz
FragMaster #29029 üzenetére
Ha az RX Vega a GTX 1080-at hozza, akkor az ára is ott lesz mellette, ezt borítékolható. Nem fog az AMD jótékonykodni, el lehet felejteni az "1080 teljesítményt 1070 áron" álmot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
elfelejtette #29021 üzenetére
Attól függ, hogy milyen a ROP, mert ROP és ROP között is lehet nagy különbség.
Az egyébként teljesen normális, hogy a shader:blending arány növekszik. A Microsoft hozza a programozható blendinget és azt nem a ROP-okkal képzeli el egyik gyártó sem. Ergo a programozható blending mellett a ROP-ok feladatát átveszik a multiprocesszorok. Ezek az egységek ilyen környezetben csak ott lesznek a hardverben, de nem csinálnak majd semmit.
-
Malibutomi
nagyúr
3DMark11 performance 1280-as felbontason, jo nagy cpu limittel
-
nubreed
veterán
válasz
gainwardgs #29018 üzenetére
Nem biztos, hogy kevés lesz attól függ honnan nézzük. Szerintem annak akartál hangot adni, hogy sokan nem ezt várták, de várjuk ki a végét. Viszont a "Poor Volta" -zást egyre inkább túl erősnek érzem az AMD részéről, totális marketing fail. Mert most azt látjuk, hogy még az 1080Ti sem lesz meg, bár nem tudjuk milyen lesz a játékos Volta, de van egy olyan érzésem, hogy erős, nagyon erős.
-
elfelejtette
veterán
Nem lesz kevés az a 64 ROP? Annó a GTX650 sebessége majdnem fele volt a GTX560Ti-nak, hiába volt bennük ugyanúgy 384SP, ha a GTX560Ti 32ROP/64TMU egységét megfelezték a GTX650-ben 16ROP/32TMU-ra... Meghát ugye azóta a ROP/SP arányt mégjobban lecsökkentették egy-két generáció alatt 1/12-ről 1/32-re.
-
válasz
gainwardgs #29018 üzenetére
Miert, te mar az arat is tudod?
-
-
-
Crytek
nagyúr
Már nem kell sokat aludni a Radeon RX Vegáig A nap amikor felrobban az internet
-
#45185024
törölt tag
Szoktatok 8K youtubber videókat nézni ?
Home News Video Cards 8K gaming on 4 x TITAN X: 7680x4320 never looked better -
válasz
s.bala31 #29006 üzenetére
Látom még dúl benned a fájdalom a Találgatós topicból.
Nah segítek kicsit:
- VS topic: Kb szabad játszótér, itt majdnem minden elfér, lényegében ez a napi trolletető.
- Találgatós topic: szakami topic, lényegében nagyrészt valóban szakmai content-nek, hsz-nek lenne ildomos szerepelnie.#ennyihke
-
s.bala31
őstag
válasz
Petykemano #29004 üzenetére
Ez a hsz meg Yutani-é is inkább a Radeon találgatós topicba való, ennek mi köze a vs-hez?
-
Petykemano
veterán
Vega10 esetén akkor látnám életképesnek, ha egy nagyon vágott verziót adnának nagyon olcsón, ami annyira selejt, hogy nem megy rajta kompletten az egyik HBM , vagy az egyik memóriavezérlő - és így még mindig gyorsabb, mint a vega11.
Azért tettek le végül a 4GB-os teljes, vagy kissé vágott vegáról, mert eladhatatlan, vagy mert nem minden fog 100%-osan kompatibilisen működni a HBCC-vel és 8GB-tal még eldöcög majd valahogy de a 4GB ilyen esetekben vállalhatatlanul kevés lenne?
Arra a kérdésre explicit nem válaszoltál, hogy megépítheti-e az AMD a vega11-et úgy, hogy L alakban építi a HBM köré a grafikus chipet és akkor csak egy torony kell. Ami lehet 4GB is, meg 8 GB is.
Vega11-nek elégnek kell lennie a fele sávszél is, de akkor már 2Ghz-cel.
(Sávszél sezmponjából persze járható út lenne a HBM-et alacsonyabb órajelen járatni is: 2 torony 8GB, 1.6Mhz)
De ha igaz, amit Yutaninak írtál, hogy 2 core végülis nem lesz, akkor 4GB vega11 csak úgy jöhet létre, ha
- 2 tornyos a vega11, de egyiket letiltják
- 1 tornyos a vega11
(feltéve, hogy A HBM tornyokból nem lehet szinteket letiltani.) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #29002 üzenetére
A terveket felesleges nézni. Nem mindegyik memóriát gyártják. Egy csomó minden változott azóta, és a gyártás is az igényekhez igazodott. Például "2 core" HBM2-t senki sem gyárt. Senki sem rendelt eddig. A jövőben persze ez változhat, mert eléggé egyszerű a dolog, elvégre csak konfiguráció kérdése, de akkor is gyártósort kell kialakítani hozzá.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano #29000 üzenetére
Nyilván két HBM stack lesz rajta, mert kell az alacsony órajelhez a széles adatbusz.
Mert hogy a HBM2-ből a 2GB a legkisebb stack:
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #29000 üzenetére
A Vega 11-ből biztos lesz 4 GB-os verzió. A Vega 10-ből csak szó volt róla, de újabban sztornóról hallani. Az a gond vele, hogy úgyis ki kell fizetni a legkisebb HBM2 konfigurációt, amivel pedig 8 GB építhető. Ennek a felét letiltani pazarlás.
A következő körben egyébként az AMD 4-16 GB közötti HBC-t fog használni. Az NV a Voltához pedig 16-48 GB-nyi VRAM-ot. Nekik szinte biztos, hogy nem fog működni a PC-s host CPU-kra a GPMP-jük (IBM Power9-re igen), így jóval több memóriára van szükségük.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen okosórát?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire Nitro+ RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- EVGA RTX 3070 8Gb
- SAPPHIRE Radeon RX 5700 XT NITRO+ 8GB GDDR6 256bit videokártya
- Hétvégi akció!!!Hibátlan,garanciás Gainward GeForce RTX 4070 Ghost OC 12GB/ beszámolok
- GARIS - GIGABYTE Radeon RX 6800 GAMING OC 16GB
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- LG 27UP850NP-W - 27" IPS LED - 3840x2160 4K - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync
- Apple iPhone X 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Meta Quest 3 akkumulátoros fejpánt
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest