- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crytek
nagyúr
Kingdom Come Deliverance Beta GPU/CPU teszt .... amd powa!!!
-
Crytek
nagyúr
-
szmörlock007
aktív tag
Üdv
Akit érdekel itt egy cikk hogy a mining miatt mindenhol hiány van rx 570/580-ból. Van ahol háromszoros áron árulják.
[AMD GPU Supply Exhausted By Cryptocurrency Mining, AIBs Now Directly Advertising To Miners
-
válasz
atok666 #28289 üzenetére
nem. a konzolok bottleneckei mások. kizárólag a kirajzolás szempontjából (trolloknak: amikor azt írtam, hogy a kizárólag a kirajzolás szempontjából, akkor azt is értettem, hogy kizárólag a kirajzolás szempontjából, ennek megfelelően azt is gondoltam, hogy kizárólag a kirajzolás szempontjából): képes lenne részletesebb modelleket is használni, de kevés shader van benne (az xoneban 768, a ps4ben 1152, a multiplatform címeknél a kevesebbre fejlesztenek, így a ps4nél meg örülnek, hogy gyorsabban fut), ergo felesleges (és végeredményben nagyon kínos) olyan modelleket használni, amelyekre az effektek kiszámítása meghaladja a készülék erejét.
a különbséget a shadinges és shading nélküli képen inkább szemléltetném (általános érvényű, nem ogl specifikus):
a pc, ahol ilyen 2-3-4ezres shaderű vga-k mászkálnak, ráadásul jellemzően magasabb órajeleken, mint a konzolokon, tud mit kezdeni vele. -
-
#20844032
törölt tag
válasz
Petykemano #28276 üzenetére
Én ahányszor leírva látom ebben a témában az x86-ot az éghez fohászkodom. Mintha valami köze lenne az ISA-nek a játékkészítéshez (vagy bármihez).
/a gcc/cmake-nek nem tökéletese mindegy mire fordít, vagy még mindig többen azt haluzzák, hogy ajátékokat ma is asm-ben írják.
-
#20844032
törölt tag
válasz
Callisto #28288 üzenetére
Natehát a ps4 kínálatból felszippantod az felsőházat, minden másra meg inkább vettél egy leendő ps5 szintű pécét, hogy ne legyen gond, de amikor a konzolos mundért kell védeni, akkor megjelensz, és simán belököd, hogy nincs ott a ps4-en semmi baj, minden panaszmentes.
Szerintem kéne még kommentelned minden témában, ennyi ésszel amivel rendelkezel, simán menni fog. Ami csak szemebejön. Nem kell válogatnod. -
válasz
atok666 #28285 üzenetére
az artistoknak, akik a modelleket késztik a játékokhoz, nem kell annyira alacsony rajzolási számra optimalizálniuk a modelleket. ez nettóban részletgazdagabb modelleket engedélyez, bruttóban az erre elköltött pénzt (munkaórát) fel lehet használni máshol.
érezni nem fogod a különbséget, mert nincs mihez viszonyítani. sosem tudjuk meg, mi marad ki 1-1 játékból. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666 #28285 üzenetére
Mert úgy fogod fel az egészet, hogy a grafika sosem fog fejlődni az aktuális szintről. Most már maradunk itt, és nem lesznek többen a jelenetben, nem lesz a látótávolság nagyobb, nem lesz több shadow casting fényforrás, nem lesznek részletesebbek a modellek, stb. De ez téves álláspont. Amint eldobják a motorok a legacy API-kat és azokat a leképezőket, amelyeket igazából a legacy API-k kényszerítenek ki, egy elég nagy ugrásnak lehetünk majd szemtanúi. Ez már nincs messze, hiszen láttunk már next-gen leképezőt lásd object space rendering. De vannak még fejlesztések, például a Frostbite-hoz készülő tiled light tree renderer. Ezek egészen komoly előrelépést kínálnak a mostani tipikus mozaikos vagy jobb esetben klaszteres leképezőkhöz képest. Az egyetlen hátrányuk, hogy kétpofára zabálják a rajzolási parancsot. De ez sem a konzolokon, se a PC-n nem gond, amióta az explicit API létezik. Szóval végre lépkedhetünk tovább. Vannak még egyébként érdekes kutatások, mint például a LABS (az Eidos Montreal R&D részlege) deferred+ koncepciója, tehát nehéz lenne egy domináns irányt kijelölni, de az látszik, hogy az aktuálisan tipikus leképezőkről lépünk tovább.
-
atok666
őstag
válasz
velizare #28283 üzenetére
Ok, csak azert kerdem, mert abbol amit Abu irt - egy rajzolási parancs beírása a parancspufferbe egymilliószor gyorsabb lett, tehát az az előny, amit a konzolnak biztosítottak az alacsonyabb szintű hozzáférések tulajdonképpen elszállt. nekem az jott le, hogy ez segitett behozni a konzolok oriasi elonyet. De ha ebbol a millioszoros gyorsulasbol semmit sem erezni, akkor nemigazan ertem.
Atok
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atok666 #28281 üzenetére
Játékok alatt nem, mert azok messze nem csak rajzolási parancsból állnak, és itt csak a parancs beírása van mérve, miközben azért van más munka is bőven. Viszont a 3DMark API Overhead tesztjében érezhető az ebből eredő gyakorlati gyorsulás. Az direkt erre a problémára lett kialakítva, és mivel nem játék, így olyan mértékű rajzolást is beledobtak, amivel egy mai játék még nem dolgozik. De ez egyébként valós szám, bár az igaz, hogy inkább egy megközelítőleges átlag, mivel nem minden rajzolási parancs egyforma.
A PC-ről most elmondható, hogy túl van a fejlesztési szakaszon. Tehát a megkezdett munkát az év végére befejezik, és igazából szinte minden le lesz másolva a konzolokról. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem marad probléma, de azokat már úgy kell megoldani, hogy a konzolos megoldásokat nem lehet áthozni, mert azok nem használnak akkor, ha sok konfigurációval lehet számolni. De ha valami áthozható volt PC-re az aktuális hardverekre, és a konfiguráció sokszínűsége sem akadály, azt lényegében áthoztuk. Ezzel a résszel kész, illetve az év végére kész lesz az ipar/Microsoft. Nem sokkal később a Khronos is. Sok szempontból most sínen van a PC.
-
válasz
atok666 #28281 üzenetére
nem érezni, de nem marketing. a korlátokat meg lehet kerülni. pl. erre optimalizálták a modelleket. egy 3d modell akkor volt jó, ha megfelelő idő alatt be lehetett tölteni. ergo a rajzoló addig rajzolta újra és újra, amíg ez nem teljesült. a különbséget nem érzed, mert az eredeti változatot sosem láttad.
-
rumkola
nagyúr
konzolok és a behozhatatlan előny...
ezt nem hiszem el bakker, elképesztő -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#20844032 #28275 üzenetére
A konzolok addig voltak behozhatatlan előnyben, amíg nem voltak itt az explicit API-k. Amióta ezek itt vannak, egy rajzolási parancs beírása a parancspufferbe egymilliószor gyorsabb lett, tehát az az előny, amit a konzolnak biztosítottak az alacsonyabb szintű hozzáférések tulajdonképpen elszállt. De amikor bejelentették a konzolokat, akkor senki sem beszélt explicit API-król. Legkorábban az AMD hozta fel a témát a konzolok megjelenésének évében, de csak ősszel, vagyis jóval a bemutatók után. Akkor már lehetett sejteni, hogy jó lesz ez, mert a PC-s gyártók is látják a problémát és nagyon sürgősen dolgoznak ellene. A többi probléma kezelhető, mert alapvetően csak programozástechnikai. Jobban programozható a konzol? Igen, de mindegy, mert shader modell 6.0-t bármikor kaphat a PC, ahogy a Creators Update-ben már van is egy publikusan tesztelhető implementáció rá. Ezt véglegesítik és a PC ezt a hátrányát is behozza, és onnantól PC-specifikus shaderek sem kellenek a játékokba, vagyis már úgy jöhet a port, hogy a konzolhoz írt, alapvetően optimalizált shadert másolják PC-re. Ergo átjön az optimalizálás is. A shader modell 6.1 is jön igen hamar és az lehetővé teszi azoknak az eljárásoknak a portolását, amit például az Ubi használ a PS4 és X1 játékaihoz (HRAA).
A WDDM 2.x képességei sincsenek túl messze a konzoloktól, tehát ezekhez is hozzá lehet nyúlni, ha az adott port igényelné. Nem egy az egyben ugyanaz a rendszer, de nem megoldhatatlan az egyes technikák portolása. Persze Windows 10 kell hozzá minimum, de működni fog.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kizárólag azért kapott, de a Softbank számára igen kellemetlen a Qualcomm-NXP felvásárlás. Elég csak arra gondolni, hogy milyen jónak tűnt az okostelefonok piaca. Az NV hozta a tök versenyképes Tegrákat, és mindenki vette a Qualcommot. Hasonlóan az Intel ölte a milliárdokat ebbe a piacra, aztán az új CEO mondta, hogy elég és lelőtt minden projektet. Szóval a tervek tök jók, csak egy olyan piacról van szó, amit magasan az NXP ural, és őket most akarja felvásárolni a Qualcomm, amely cégnek alapvető stratégiája az értékesítési csatornák kézben tartása és így a veszélyes konkurensek kiűzése vagy kivéreztetése. Tehát ha a Softbank szeretné, hogy ezen a piacon verseny legyen, ami elemi érdeke, hiszen többen fognak licencelni tőle, akkor muszáj beszállnia tőkével, mert a Qualcomm-NXP felvásárlással olyan óriás születik, ami ellen az NV (vagy az Intel) egymaga nehezen fog megküzdeni. Még az Intel igen, és emiatt nem is érdekesek, de az NV-t ugyanúgy ki akarják majd szorítani.
Értsd ezt úgy, hogy mindent tudni fog a Qualcomm-NXP páros, amit az NV (vagy az Intel), tehát miért is akarnák az NXP-vel való viszonyt megtörni a partnerek? Ugyanaz áll elő, mint a Tegránál. Jó-jó, de tudja a Qualcomm is, miért is kellene Tegrát venni. Ellenben nyilván, ha van kellő akarat és kellő tőke, akkor mindenki legyőzhető. A Softbank sem a Qualcomm-NXP párosnak, mint partnerüknek akar rosszat, csak magának akar jót. Most invesztálnak ide azért, hogy a jövőben a verseny megmaradjon, és ezt a beinvesztált pénzt 10-20 éves távon simán vissza visszakapják a licencekből. Ez most a logikus lépés. -
Egon
nagyúr
Mellesleg nem is értem miért nincs törlés a topicban: jó ideje AMD vs. Intel megy, aminek van külön topic...
-
Egon
nagyúr
válasz
Petykemano #28276 üzenetére
Ha még csak ennyi lenne. De az ilyen kommentjei veszélyesek csak igazán, Csípőből löki, hogy "kiveri a víz" az adott nagybefektetőt (aki többmilliárd dolláros üzleteket köt, tehát nem igazán sz*rral gurigázik), egy adott ügylettől, és "logikusan" megmagyarázza, hogy csakis és kizárólag azért kapott az nV egy csomó pénzt az adott banktól, nehogy túl erős legyen a konkurencia (még véletlenül sem azért, mert potenciált látnának a cégben - ááá, dehogy!!! A potenciál nyilvánvalóan az AMD-ben van, a vak is látja; csakis a sportszerűség kedvéért nem tolonganak a befektetők náluk, mert sportszerűtlen lenne egy ekkora potenciállal rendelkező cég dolgát holmi piszkos anyagiakkal megkönnyíteni, hiszen akkor abszolút esélytelenek lennének a vetélytársai...
).
Egyyszersmint önmagának mond ellent a másik kommentjében, hiszen Aztán itt sem az Intelnek, se az NV-nek, se senki másnak nem lesz esélye nagyobb megrendelésekhez jutni. [link]
Persze, nyilván befektetnének egy halott piacba milliárdokat, nyilván. Nem is értem, miért nem alkalmazzák Abut befektetési tanácsadónak... -
Petykemano
veterán
válasz
#20844032 #28275 üzenetére
Abu jóslatait oszd el kettővel És vonjál ki belőle kettőt.
Mert
A) vagy abu hírforrása egyfajta izgatott a tervektől, vagy maga abu "izgul", de a lényeg, hogy abu jóslatai mindig terveken alapulnak, elképzeléseken. Az amd tervein, elképzelésein, ami ennek a nempublikus változata, belső marketing , ami abuhoz mégis kiszivárog. Abu ezt mondja el. Egy tervet. Például azt, hogy ha majd x86 alapú konzol van, milyen könnyű lesz programozni, meg az amd majd így mekkora piaci részesedést szerez, és hogy a kutya sem fog nvidiára optimalizálni, amikor konzolról portolva amd kártyán alapból kész. Ez volt az elképzelés. A terv, a vágy, a cél. Aztán ami lett, az már többmimdentől függött.
B) például pont attól, hogy piac más szereplői mit lépnek, mit gondolnak, terveznek és tesznek. Abu elképzelés-terv interpretációiból mindig hiányzik a valóságnak ez a része is. -
#20844032
törölt tag
válasz
Callisto #28273 üzenetére
Minek ha amúgy az igényeidet tökéletesen lefedi a konzol? Vagy azért vettél egy jobb pécét, mert a fórumokban ezt láttad?
Melyik az az önállónak vélt gondolatod, amelyikkel képes vagy azonosulni?
Látod, ilyeneken kéne gondolkodni a semmibevigyorgás helyettPetykemanó: én ezt nem is vitatom. A maga közegében a konzolok ár/értékben jók. De nem is ez volt a téma, hanem abu jóslásai a behozhatatlan konzolelőnyökről a hardverekben.
-
Petykemano
veterán
válasz
#20844032 #28268 üzenetére
Az elégedetlenség érthető.
De valójában a PS3 $599 áron debütált, míg a PS4 $399-en. Tehát harmadával olcsóbb és ez persze meg is látszik a beépített hardver erején. Ez nálunk azért nem érződött, érződik, mert a dollág erősödött, a forint meg folyamatosan gyengül.Persze nem azt mondom, hogy a gyenge, de olcsó PS jó. És lehet, hogy konzolról PC-re játékot áthozni egyszerűbb lett, csak egy nyilván ez a vásárlónak nem igazán fog látszódni.
Ha megkérdezel valakit, aki rendszeresen vett videokártyákat az elmúlt 10-15 évben, biztosan azt fogja mondani, hogy a videokártyák drágultak. Ugyanaz a tier.
-
#20844032
törölt tag
válasz
#45997568 #28267 üzenetére
Nem hallottad őket panaszkodni? Szerintem nem jó helyen hallgatózol. Nem szeretek más nevében beszélni, szal én csak magamat tudom mennyit panaszkodom. Sokat. 2013 dec.13 óta vagyok ps4 tulaj. Aznap jelent meg a gép itthon. De meséld el kérlek milyen az élet a konzolkkal heti pár órában.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#20844032 #28265 üzenetére
Azóta a PC kapott már három explicit API-t is, ebből kettő szabványos, szóval legnagyobb problémákat leküzdöttük. Persze van még lemaradás, de ezekre is jön megoldás idén. A Microsoft már publikus szinten teszteli a Creators frissítésben, ősszel be is vetik.
Szerintem a Scorpio célhardvereit is szabványosítani lehet majd. Nincs igazából akadálya. Valószínűleg ez most egy aktív téma lehet, hiszen már dolgozniuk kell a következő DirectX verzión.
-
#20844032
törölt tag
Nagyjából ugyanezt leírtad a currgen elején a pécére átmenthetetlen fícsörökről. A százezerért mindent eltipró konzolhardverekről. Ehhez képest a százezres konzolhardverrel a pokoli küzdelmet kaptuk a fullhd@30-ért. A csodavárást meg a boost modeot. Szerintem mindenképp célszerű minden újabb hw megjelenésénél ezt megismételned. Feltétlenül. Told bele a fejekbe a tutit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #28263 üzenetére
A program szempontjából a szál és a mag között nincs különbség. Gyakorlatilag a szál a lényeg az alkalmazásnak. De azt figyelembe kell venni, hogy miképpen működik a program. Ha a játékokra gondolsz, akkor a legtöbb új motor simán job rendszerű lesz, tehát a terheléstől függ, hogy valós erőforrásban kér legalább nyolc szálat, vagy jó lesz esetleg a kevesebb valós erőforrás is a szálak mögött. 6 valós maggal egyébként simán el lehet majd lenni, de azt nem tudom, hogy például a kávétó belemegy-e a Z170-es lapokba. Elvileg nincs akadálya, de a gyártók számára inkább az a jó, ha a 200-as sorozat a minimum igény, és ezt mérlegelnie kell az Intelnek is, amikor az alaplapok eladása esik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #28256 üzenetére
Egészen messzire lehet skálázni a játékot főleg az Xbox Scorpio miatt. Ott ugye konkrétan célhardver felel a rajzolási parancsokért, tehát olyan erő lesz benne, amivel nagyon sok maggal lehet csak tartani a lépést, mert PC-ben ilyen célhardver nincs és valószínűleg nem is lesz egy darabig. Szóval a PC szintjén az lesz a legfőbb procizabáló, hogy marha sok lesz a rajzolási parancs, mert az API már nem jelent korlátot, és igazából a Scorpio sem. A látótávolság pedig széles skálán állítható. Egyébként nem hiszem, hogy a 18 mag kelleni fog. A következő körben leginkább 6-8 mag lesz az igény. A 12 mag valószínűleg kihasználható lesz, de hogy nem lesz megkövetelve az biztos.
(#28261) Petykemano: Ez erősen feladatfüggő. Aszinkron compute-tal is jó lehet a GPU offload akár dedikált GPU-ra is.
Az AMD ROCm implementációja Windows 10-re a következő update után jön, kb. az év végén. Más HSA implementációt nem csinál PC-re. A WDDM 2.x lesz az elterjedt megoldás.
Egyhamar biztos nem. IGP mellé a négy mag ideális, de hat maggal jön a Coffee Lake. -
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #28259 üzenetére
Sajnos ez a szakma ilyen
Nagyon sajnálom amikor egy grafikailag elég rendben lévő cuccot elcsesznek egy rossz optimalizációval.Szerintem az Inner Chains képi világa szenzációs pláne egy kis stúdióhoz képest.
Bízom benne, hogy a rengetek negatív visszhang nem törte meg őket és rendbe fogják tenni...
Na de elég ebből mert ez már inkább Eredeti Játékaink Off-ba való téma -
-
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #28256 üzenetére
Miért eddig nem ez volt/van? Sokszor ps2-es game-ek akadnak....... trehány gány munkák mindig is lesznek ezeken a 798 magos megfizethetetlen csodákon is....
-
->Raizen<-
veterán
Tehát a legtöbb esetben a fő kutatási terület a GPU offload lesz. Akkor mi a fenének 18 magos intel?
Meg hogy low level alatt tehermentesül a low proci is...? Kipukkadni látszik ez az egész lufi mert jönni fognak a szándékosan magas gépigényre írt programok, csak hogy vegye az user a 18 magos procit. .
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Erdei88 #28254 üzenetére
Most akkor sem járna jól a cserével. Eleve még DDR3-on van. Tehát azt is váltani kell. Anyagilag elég sokba kerülne és túl nagy hasznát ma még nem érezné.
(#28236) Crytek: A fizika nem skálázható. Azt mindenképpen a legkisebb lehetséges konfigurációra kell tervezni.
(#28240) darkhorse: Ezek egy részét nem tudod igazán skálázni. Tehát itt a minimum konfigoknak kell elérni a négymagos szintet. Jelenleg az AI esetében sokkal több kutatás zajlik a GPU-s útkeresés szintjén.
Azt is számításba kell venni, hogy a konzolokra nagyon sok tartalom készül, és ott a CPU-k eléggé hurkák. Igaz, hogy sok az optimalizálási lehetőség, de ezekkel együtt is maximum egy négymagos Haswell szintjét tudják elérni, de tényleg agyonoptimalizálva. Tehát a legtöbb esetben a fő kutatási terület a GPU offload lesz. -
Erdei88
veterán
válasz
füles_ #28225 üzenetére
Amikor megvetted akkor még sehol nem volt Ryzen. Szerintem jól kiszolgált a proci és most hogy van választék, le tudod cserélni egy számodra szimpatikus AMD procira
Nekem nem érné meg cserélni, mert sajnos nincs normális itx/matxes lapjuk (még) , a használt/új ár közötti különbségről nem is beszélve. -
#00137984
törölt tag
válasz
jacint78 #28250 üzenetére
Kérdés még, hogy az AMD videókártya milyen zajforrást keltett. Az olcsóbb Asus Xonar hangkártyákon nincs EMI pajzs, és talán a videókártyán valamelyik alkatrész gondot jelentett. Persze ettől még lehet a tápegység 12V-os ága nem kap ekkora terhelést mint az RX 470-nél, de nemtom...
-
#00137984
törölt tag
válasz
->Raizen<- #28248 üzenetére
Jó-jó, de ez a régebbi konfigon támogatott volt. Még most is ott van a programban az AMD logó és a támogatás, csak a driver nem tudja. Azért az újabb GCN verziókkal és az OpenCL 2.0 biztos gyorsult volna.
-
jacint78
addikt
válasz
#00137984 #28246 üzenetére
Én mindíg a hanggal küzdöttem az AMD konfigokon, ASIO mellett pláne. Tegnap meg azt vettem észre, hogy megy a zene ASIO-val 7ms pufferrel(!) és közben az NV drivert telepítettem és meg sem torpant... Az AMD konfig mellett, meg néhány nyitott böngészőtől is hajlamos volt megakadni 10-20ms puffer mellett...
-
#00137984
törölt tag
Nekem az AMD-ről az Intel-Nvidia váltás hozott egy igen jó változást (+teljesitményen kivül).
Videókonvertálás közben megint megy a hardveres gyorsitás OpenCL 1.2 Cuda beállitáson. Valahol HD 6850 és HD 7850 idejében még használhattam, majd ez idővel és a Crimson driverek terjedésével nem gyorsitotta a konvertálás sebességét a hardveren. Listában ott volt az AMD Phenom II x4 és az újabbnál-újabb videókártyák, de a program csak a procin futott jóval lassabban. Intel i5 és az AMD videókártyával szintén a procin futott a konvertálás, de az a gyorsulás az i5 érdeme volt. Most megy az Nvidia-val a konvertálás, de jó fürgén. Mivel a játékon kivül van egyéb felhasználási terület, szerintem ez is fontos lehet. Talán a programok ebben valamennyire közrejátszottak, vagy csak a driveres támogatás hiánya miatt nem ment. A hardver az AMD videókártyán OpenCL 2.0 verziót tudott. Lehet kizáró ok a magasabb verziószám, de szerintem a frissitett programok miatt, és hogy ez az Nvidian meg megy... hát nemtom.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #28243 üzenetére
Nekem BF4-ben a Shangai pályán a legtöbb helyen 100% közelében teker mind a négy mag, a GPU meg képes ledroppolni 80%-os kihasználtságig.
Akkor hasonlítsuk össze a 6 magos Intelt a 6 magos AMD-vel: [link]
Ha az összegezve nézzük a játékokat és egyéb alkalmazásokat akkor egálban van a két processzor. Játékokban úgy 5%-kal erősebb az Intel.
R5 1600: 75 000 Ft
i7 6800K: 125 000 Ft
És még az alaplap is jóval drágább az Intel processzor alá.Mindenki eldöntheti magának, hogy melyik processzort veszi meg.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Crytek #28241 üzenetére
4 magost hasonlítsunk 4 magossal 6 magost az intel párjával így tovább. Akkor már mindjárt nem így állnak a dolgok, de az új intel platform tisztábban fogja megmutatni az erőviszonyokat hiszen x299-be jön 4 magostól kezdve 18 magosig bezárólag minden fajta proci.
(#28242) fules
: Nem voltam limitbe bf3-ban de bf4ben sem. A bf1-et meg elkurták mert a béta teljesen fluid volt multiba még 6600k-val is.
-
füles_
őstag
válasz
->Raizen<- #28239 üzenetére
Ha van bármilyen R5-ösöd és nem tetszik akkor szívesen elcserélem rá a negyedik generációs i5-ösömet. Még rá is fizetek.
Én nem az ezeréves játékokkal szeretnék játszani, hanem az újakkal. BF1-ben bármilyen i5 képes meghalni egy erősebb VGA mellett, de már BF4-ben is 64 slotos szerveren CPU limitem van bizonyos pályákon egy RX 470 mellett. -
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #28239 üzenetére
Eléggé magad felé fordítod a dolgokat... Gamegpu oldal Vanquish ami elég jól skálázodik.... 1600x veri az i7 6700k-t... AMD kb 20k-val olcsóbb.... Aki pl ebben nézi az még szép hogy az mondja megérte váltani... vagy ha másik pont olyan 4-5 game-et tol amiben megint jobb az amd... Onnantól a friss Ryzen tulajnak te tolhatsz 678 másik game tesztet amiben jobb az i7 őt nem fogja érdekelni mivel nem azokkal játszik így neki a váltás megérte.....
Szóval ezt kell nézni nem azt neked mikben gyorsabb , hiszen nem neked vették hanem maguknak játszani -
darkhorse
tag
"Az Intel már most erősen azon van, hogy a fejlesztők nyomják ki a látótávolságot az egekig, és építsenek olyan hangmotort a rendszerbe, amivel a négymagosok nem bírnak el." - ez elég szomorú. Ahelyett hogy értelmesebb dologra használnák fel a plusz erőforrást (pl jobb MI, jobb fizika, rombolhatóság stb), értelmetlen baromságokra pazarolják az erőforrást.
Tök jó lesz majd ha például látni lehet egy játékban az 500km-re lévő várost vagy akármit kb 50 pixelen. De legalább lesz mit számolnia a CPU-nak.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Crytek #28238 üzenetére
Sokat érzik ezt a pénzkidobás effektust ne félj. 1 játék miatt nem éri meg 8 magos konfigba invesztálni jelenleg. Sokan csak azért cserélték mert bevallották szeretnek legózni na ez az igazi wtf kategória. Meg i7 6700k-t kidobtak kvázi az ablakon egy ryzen 1500x-ért. És jampiskodnak hogy ugyan olyan gyors sőt gyorsabb hát nem.
A régebbi multis címekbe sosem fogják ezek a ryzenek utolérni a 4,5-5 ghz-es 4 magos inteleket. Cs go elég jó példa.
Én csak ezzel multizom meg a cs 1.6-al amúgy single player gamer vagyok.
-
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #28237 üzenetére
"Akkor mi akadályoz meg hogy vegyél egy rízsszemet?"
Amiket néztem teszteket pl az említett + 50 fps-es eset stb... 60hz-es monitorom van jelenleg és nem multizom. Szóval nekem most nem kell hogy a BF1 80 helyett 130-al menjen jelenleg nekem pénzkidobás ..
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Crytek #28236 üzenetére
Akkor mi akadályoz meg hogy vegyél egy rízsszemet?
Mondanám azt hogy jöjjenek a ryzen tulajok és a tesztjeiket linkeljék be a blog bejegyzésembe de 1 se fog versenyezni...
Engem nem fog vásárlásra késztetni ha a jövőbeli játékok csak annyi extrát hoznak majd hogy ki van tolva a látóhatár maxra, a víz alatt is lesz majd brutál geometria ami megfogja a 4 magos procikat, meg esetleg újabb hangmotor amivel szintén nem fog állítólag elbírni egy 4 magos.. majd butítok. Intelnél meg a 18 magos proci kb 2000 dolcsis ára még jobban nem késztet mozgolódásra, a tesztemben látszik, inkább vga-t éri meg egy gamernek upgradelni.
-
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #28233 üzenetére
Ilyet senki nem is mondott hogy mindenhol és mindenben jobb..... Ezért írtam el kell dönteni ki mikkel játszik + akar -e mellette programokkal bíbelődni stb...
Van ahol elég jelentős a Ryzen előny 50+ fps ami nem kevés.... De mivel 4 mag vs 8 ez alap..Abu85:
"Az Intel már most erősen azon van, hogy a fejlesztők nyomják ki a látótávolságot az egekig, és építsenek olyan hangmotort a rendszerbe"
Ez a szomorú és szánalmas világfájdalom....nehogy véletlenül legyen értelmes fizika a játékokban.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Crytek #28231 üzenetére
Itt igazából az lesz az érdekes, amikor megjönnek tényleg a szörnyprocik. 12-16-18 maggal. Az Intel már most erősen azon van, hogy a fejlesztők nyomják ki a látótávolságot az egekig, és építsenek olyan hangmotort a rendszerbe, amivel a négymagosok nem bírnak el. Ezzel tudják terelni a játékosokat minimum 6 magra. Ez lesz a választóvonal majd. És gond sem lehet vele. Elvégre akinek négymagosa van, majd leveszi a látótávolságot és a reverbek hosszát minimumra. A játékélményt így is megkapja, csak nem úgy, akinek több magja van négynél.
-
#65755648
törölt tag
válasz
Petykemano #28216 üzenetére
Na ezek már hihetőbb adatok. Az arányok tehát:
7700(K) - 2:1 - 1700(X)
7600(K) - 1:2 - 1600(X)Vagyis a 300-350 eurós katgóriában 2x annyi procit ad el az Intel, mint az AMD de a 200-250 eurós katgeróiában már fordított a helyzet. Fog ez még az AMD javára is fordulni!
Pl. nálunk a cég professzionális felhasználásra Fujitsu desktop-okat vásárol már évek óta, és náluk még nem jelent meg a Ryzen, csak I5/I7 van. De ilyen ár/érték arányú procik mellett, csak idő kérdése mikor hozzák ki a Ryzen-es szériát is. Ha csak az Intel le nem fizeti őket persze...
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Crytek #28231 üzenetére
Én a saját tesztjeimnek hiszek maximálisan.
Még ma sem mondhatjátok el hogy mindenben jobb egy 6/8 magos rízsszem. A tomb raider készítői kijöttek egy patchel amivel kb 30%ot gyorsultak ezek az új amd-s rendszerek de azt nem szabad elfelejteni hogy ez csak csepp a tengerben, a fejlesztők intelre optimalizálnak, a gamerek többsége intellel rendelkezik a régi progik nem fognak rízsszem patchet kapni és ott mindig meg lesz a lemaradás a "nagy varázsló" ryzennek.. -
Malibutomi
nagyúr
Akinek egy jo i5 procija van annak nyilvan nem eri meg valtani.
De ha mar ugyanazaert a penzert megkapom ~ ugyanazat a jatek teljesitmenyt + meg egy csomo tartalek teljesitmenyt (magot) akkor csak abban az esetben vennek i5-ot ha nagyon kell az IGP (nekem nem kell meg soha nem volt az i7-en sem bekapcsolva) -
Crytek
nagyúr
válasz
->Raizen<- #28230 üzenetére
Gamegpu.com elég jól tesztel mostanában és ott eég jól látszik ,hogy sok esetben a Ryzen simán elpicsázza az i5-öt....
De amelyik game úgy van megírva ott az i3 is ugyanúgy megy mint a 4ezer magos akármiEzért jó ha egy piac sokrétű és van 567 ezer féle proci mindenki el tudja dönteni mi kell neki és mire + mennyi időre....
-
->Raizen<-
veterán
válasz
füles_ #28225 üzenetére
Sokan így vélekednek ahogy te de ebben a tesztben jól látszik hogy még manapság is derekasan helyt áll egy 4/4es i5 proci. 6600k gtx 1080at hajtott meg nálam. És még igp is van benne. Továbbá nem kell várni semmilyen csoda biosra és a játékokhoz patch-re hogy a rendszer ki fussa magát maximálisan.
-
#45185024
törölt tag
Jön Intelnek a 18 magosa 1999 dollárért meg AMD 16 magosa (Threadripper) ne cikiskedjetek már itt ilyen 4 magosokkal...
Nagymamám megybefőttjébe is több mag van ... -
jacint78
addikt
válasz
füles_ #28227 üzenetére
A ryzen gyári órajelei sem érnek sokkal többet, mint a gyári órajelen üzemelő intel. Azért lássuk be, az AMD részéről a nyitott szorzó azt is jelenti, hogy alapban nem mernek bevállalni magas órajeleket, hanem old meg, ugyanez volt az FX-nél is. Rá volt írva a dobozukra, hogy akár 5GHz-et is mehet, de, ha nem megy, akkor bocsi, az tuning és arra nincs garancia...
-
füles_
őstag
-
-
#45997568
törölt tag
válasz
Malibutomi #28222 üzenetére
Hm, ezt le is tudom merni, van mindketto itthon, ha lesz kedvem meg is csinalom
1700 vs 6600K. Most mar kivancsi vagyok, mindketto alatt ROG lap van, Crosshair 6 es Maximus 8.
-
Petykemano
veterán
válasz
rumkola #28209 üzenetére
Különös. Nem gondoltam volna, hogy az i5 és mögötte az i7 ilyen toronymagasan előzi a i3 és pentium változatokat. Pont az olcsóbbra gondoltam volna, hogy nagyobb tételben fogy. Persze lehet, hogy azok nem a DIY ', hanem az OEM piacon fogynak.
Mindenesetre van német minta is. Ott azért van eladás.
-
füles_
őstag
válasz
Malibutomi #28213 üzenetére
Csak az 1600-as helyett? Szerintem az összes 5-ös Ryzen helyett hülye aki i5-öt vesz csak akkor nem, ha nem valami speciális igényei vannak.
A leggyengébb R5 is 4/8, míg az összes i5 4/4. -
#45997568
törölt tag
válasz
Malibutomi #28213 üzenetére
A berogzodeseket nehez levetkozni, AMD-nek nem csak egy procival lell bizonyitani, hanem hosszu evek munkaja var rajuk. Jo uton indultak el. Sokan mostanra vesznek procit, nem jovo evre.
Ugyanez kell a VGA piacra is.
-
smkb
őstag
válasz
jacint78 #28205 üzenetére
Benne. Amúgy az AMD a teljes IGP+GPU piacon még rosszabbul fog állni, mivel a sokéves nagy APU mantra után a Ryzenek mind igp nélkül jöttek. Elég nagy arcvesztés ám ez azért... Vagyis, még nagyobb lesz a részesedés csökkenése globálisan, mint dvga szinten, mert az Intel eddig is csak igp-vel volt jelen, az NV csak dvga-val így indirekt módon mindkettejük IGP+GPU piac beli részesedése nőni fog.
-
rumkola
nagyúr
válasz
Petykemano #28208 üzenetére
Már nem vagyok a gép előtt, érzésre I5>I7>Penya>I3 a sorrend 4-3-2-1 arány (celeron nem is emlékszem mikor volt a kezemben utoljára).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
BlackSoft
addikt
válasz
Milka 78 #28201 üzenetére
1700X FHD-ban nem minősíthető. Egy i3-7100 szintjét hozza egy erős VGA-val... 4K-ban jó, simán elbír egy nagy kártyát, de alacsonyabb felbontásnál nem lehet használni játékban.
Jövőhéten, ha lesz időm majd, akkor 4K teszteket fogok csinálni Kaby i7 vs Sandy i7-tel, és akkor beteszek közben egy 1700X-et is a mérésekbe, meglátjuk hogyan alakul a dolog
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3235
- Logitech MX Anywhere 3 egér
- Apple iPhone 15 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
- Lenovo ThinkPad P1 Gen2 intel i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD 15,6" 4K OLED TOUCH 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest