- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván, ha a motorok többsége nem működne rosszul ilyen szempontból, akkor a HBCC ötlete sem merült volna fel.
Abszolút tök jó lenne, ha olyan lenne a PC, mint a konzol, hogy az OS-től elvehető lenne a rendszermemória egy része és a VRAM, így a program ezeket közvetlenül vezérelhetné. De annyiféle konfiguráció van, hogy ilyen sosem lesz. Szóval lábon vagyunk lőve, és gondolkodni kell a PC-ben is alkalmazható megoldáson.
-
HSM
félisten
Teljesen hibás az érvelésed. Nem állítottam ilyesféle FPS növekedést egy szóval sem.
De mondom, ha neked jó a 8GB ramod, nekem is. Én teljesen jól elvagyok a magam 12GB-jával.
A notebookomban pl. egész ritkán fogy el a 8GB.
(#29795) Abu85: Oké, de ilyenkor a motor működik rosszul. Így könnyű nyerni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tud a rendszermemória kárára dolgozni. Most is sok rendszermemória kell a hagyományos vezérlésnek, mert a rendszermemóriában van tárolva rengeteg CPU és GPU számára is elérhető adat. A különbség annyi, hogy a HBCC-vel elég csak az igényelt lapokat bemásolni, míg a hagyományos vezérléssel a teljes allokációt el kell helyezni a VRAM-ban, annak ellenére is, ha csak a 0,1%-ára van szükséged belőle. Aztán ha ideálisan tekintünk a menedzsmentre, akkor lényegében arról szól az egész, hogy az allokációkat ide-oda helyezgesse a rendszer a VRAM és a rendszermemória között. A gyakorlatban azonban ez nem feltétlenül valósul majd meg és onnantól kezdve, hogy valami gikszer van a menedzsmentstratégiában rögtön drámaian elkezd nőni a memóriaigény. A HBCC ezekre a gikszerekre immunis.
Az, hogy a QC-nek ma 16 GB RAM és 8 GB VRAM igénye van ultra beállítással egy gikszer eredménye. Nem működik jól a motorban a menedzsment. Később meglátjuk, hogy mire mennek, amint itt a Vulkan és azzal a motorstruktúra frissítése.
-
HSM
félisten
Mondjuk onnan tudom, hogy 4-5 évvel ezelőtt nekem is 8GB volt, csak már fájdalmasan kevés volt akkor is, és fejlesztettem 16-ra?
De nem győzködni akarlak, ha neked jó így nekem is.
(#29791) Abu85: Pedig ott az ábra a PH cikkben is... HBCC-vel is valahol allokálni kell a helyet, csak a VGA ramjával tud hatékonyan spórolni a rendszermemória kárára a lapos szervezéssel. [link]
-
.LnB
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A high-ot WHQD-hez, míg az ultrát 4K-hoz szabták. Későbbre tervben van egy extrém szint a 8K-hoz igazítva, de ez külön opciós DLC-ként jöhet csak és nyilván előbb megvárják a 8K terjedését. A HBCC támogatása is valószínűleg ezért került fel a todo listára.
(#29788) HSM: Attól függ, hogy milyen móddal támogatják. A Saber motor elsődlegesen azzal küzd, hogy nagyon rossz hatásfokkal menedzseli a rendszermemória GPU számára is látható részét, illetve a GPU saját memóriáját. Ezért van most meghúzva egy minimum limit 16 GB-nál. Az a gond, hogy valamiért extrém nagyok maguk az allokációk, amiket a VRAM-ban és a RAM-ban is tárolni kell. A HBCC-vel ez a probléma nem létezik. Elképzelhető egyébként, hogy szimplán egy meghajtóprofil is elég ehhez, de ez majd később kiderül, nyilván a limiteket mindenképpen fel kell oldani, mert a profil csak a működést biztosítja, de a lekódolt hard limitet nem oldja automatikusan fel.
-
.LnB
titán
Tegnap néztem, hogy ez a medium is tű éles. A high-nak meg az ultra-nak az FHD fölötti felbontáson van értelme nem?
(#29788) HSM Ne is mond, 3perc után megtelik, durva stuttering, majd még a gép is leáll. Volt olyan, hogy a biztosítékot is leverte.. Csak tudnám, hogy ezeket az ősi Maja bölcsességeidet honnan szeded...
-
HSM
félisten
Ha neked jó, hogy 200FPS, amíg meg nem telik, nekem is....
(#29787) Abu85: HBCC-vel is VALAHOL lenne kell az allokációnak. Az nem lesz túl sebességbarát, ha az SSD-ről kell mindig előkotorászni az adatokat a virtuálisból...
Plusz az SSD élettartamára sincs épp jó hatással. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez normális. A QC a nyáron kapott egy nagy update-et, ami 16 GB-os rendszermemória meglétéhez kötötte a két legnagyobb textúrabeállítást. Nem biztos, hogy ez így marad, később érkeznek még fejlesztések. A nagy változások majd a Vulkan leképezővel jöhetnek, mert a motor struktúrája is eléggé átalakul, és akkor az aktuális limitek is változhatnak, emellett azt is tudni, hogy a QC egy későbbi verziója támogatni fogja a Vega HBCC-t is, ami tulajdonképpen minden beépített hard limitet megszüntet.
Szóval egyelőre ezek a paraméterezések az aktuális béta verzióra vonatkoznak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert velük szerződtek. A Square Enix keleti divíziói az NV-vel állnak szerződésben, míg a nyugatiak, főleg az Eidos Montreal az AMD-vel.
A PES 2018-at az NV azért húzta be, mert az AMD reklámszerződést kötött a FIFA 18-ra. Rájöttek, hogy ezek a focis programok PC-n is fontosak, így elkezdik ezeket is támogatni. Egyelőre csak reklám szintjén.
Az EA-nek nincs általános szerződése. Már nem foglalkoznak ezzel. Bizonyos címekre van az NV-nek és az AMD-nek előszerződési joga. Az NV-nél ilyen a Mirror's Edge, a Mass Effect és a Need for Speed sorozat. Az AMD-nél ugyanez van csak a Battlefield és a Dragon Age sorozatra, illetve a Star Wars játékokra. A Frostbite-hoz az AMD-t és az NV-t nem engedik közel. Van egy külön Frostbite Team és mellé létrejött még a SEED, amely csapatok minden fejlesztést és R&D-t elvégeznek. Kikérik az AMD és az NV tanácsát, de végül maguk döntenek mindenről.
-
-
.LnB
titán
Csak mondjuk vicces, egy FFXV esetében azt látni, hogy NV által támogatott PC-s kiadást kap, mikor alapjáraton egy AMD-s konzolról portolják át. És kb az az egy bejelentés üti az összes AMD-s címet, akkora szenzáció. De ott a Destiny 2-is ami konzolos cím (PES is) ... A NFS pedig Frostbite, ami köztudottan AMD barát engine-nek indult. Mégis az NV felé fordult az EA.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már elmondták korábban, hogy milyen címekre szerződött specifikusan az AMD: Quake Champions, The Evil Within 2, Wolfenstein 2: The New Colossus, Far Cry 5, illetve keletnek a Justice (alternatív néven Treacherous Waters) Online. Ez megy a King of Wushu ellen, ami az NV keleti címe, bár utóbbit az eredeti tervekhez képest átalakították, így végül MOBA lesz és nem MMO, ezért is csúszik lassan két éve.
A Gamesconon a Quake Championsön volt a fókusz, mert az jön leghamarabb. Illetve a VR tekintetében a Fallout 4 VR számított. E mellé még a VR-es AMD-s cím a Skyrim VR és a Doom VR is.
-
.LnB
titán
Nvidia @ Gamescon Mivel ez a VS topik, begyszó kerestem AMD-s játékot is, de max a Quake Champions Early Access trailert tehetném ide.
Látszik, hogy a Vega tényleg megreformálta a játékipart és mindenki kapkodva elkezdett Vega feature-öket kihasználni.
-
-
do3om
addikt
Egy kezeden megtudod számolni hány boltban kapható vega?
Ne felejtsétek el hogy ez még ref. , ha jönnek a gyártók akkor láthatunk durva árakat. Persze kérdés hogy készítenek e rá igazán brutál gamer karikat mint a Ti-kre. Vagy továbbra sem éri meg ezekbe fektetni, és nem lesznek luxus kivitelek (nem mintha hiányozna de van aki rendesen ki van tömve pénzel és simán megvenné) -
->Raizen<-
veterán
válasz
FollowTheORI #29770 üzenetére
185-ért alzánál van, csak rendelni sem lehet még a vegát.
-
De ha úgy nézem, hogy GTX1080 meg 170től már van... akkor mégsem annyira jó.
(#29771) ->Raizen<-
Hát ez az... hogy a 1080-ért meg már holnap mehetnék (ha vennék).
Az meg, hogy mit mennyiért nem lehet kapni lényegtelen ilyen szempontól... legalábbis a nem kapható termék ügyét nem segíti.
-
.LnB
titán
válasz
->Raizen<- #29768 üzenetére
Alza-nál van 206k-ért is.
-
->Raizen<-
veterán
225k itthon a vega64. Annyira nem is hű de vészes ár érte.
-
válasz
FollowTheORI #29765 üzenetére
Vicc az egész....
-
-
Crytek
nagyúr
Hoppácska máris price cut van
-
#45185024
törölt tag
Ma igen jobb megoldás... mert amit 449 fontért (159 ezer ft) árultak azt most 579 fontért lehet megkapni.
Kétfelé kell venni a történetet, alulfeszelve (most tette lehetpvé a driver) már más a helyzet fogyasztásban és teljesítményben is, de teljesen egyet kell érteni a dühös Tesztelőkkel is !
Na nem JayZ-vel mert mióta láttam a kommentjét hogy "az utálat segít kifizetni a számlákat" nem tudom komolyan venni, de pl a Tech of Tomorrow véleményére már adok ! (Ha piros pólóban szidják az AMD-t azt komolyan kel venni)
Tehát az hogy a tesztelő letesztel egy terméket akkor az a véleményét az árral együtt adja, ha ezután pár nappal megváltoztatja a cég (vagy a piac) az árat akkor nyel egyet a tesztelő mert nem ehhez adta a véleményét EZ JOGOS!
Ezzel együtt mi még látunk 20%ot a kártyában, az hogy ez mikor fog kijönni már kérdéses... Szóval egy mondattal : Komplex a helyzet. -
ÁdiBá
veterán
válasz
#45185024 #29759 üzenetére
Még a végen beéri a 1080 a Vega64. Csak ne zabálna annyit...
Ha mind a kettő hasonló áron van, jelenleg jobb megoldásnak tűnik az nvidia. 8GB - 8GB 100W kevesebb fogyasztás, brutál tuningpotenciál.
Kívancsi vagyok hogy ez a helyzet mikor fog változni. Mennyit hoznak a driverek... -
#45185024
törölt tag
Az eddigi legnagyobb szabású VS teszt
27 játék azon belül 4 felbontás
Vega 64 “Unleashed” – 27 Games tested using the Liquid Cooled Edition vs. the GTX 1080 & GTX 1080 Ti -
HSM
félisten
válasz
proci985 #29749 üzenetére
Na ja... Az UI... Amit műveltek a részletes monitor időzítéseket beállító ablakban, azt elrettentő példaként lehetne oktatni...
De nagy mellénnyel harangozták be, hogy lecserélték az utolsó ablakait is a régi drivernek... Bár ne tették volna. Az lehet, plusz 5 másodperc volt, mire betöltött, de legalább épeszű UI volt, nem egy összevissza gányolás. Azt a megnyert 5 másodpercet 10X bukom el az újon, mire kibogarászom az opciókat.
A Wattman is egy óriási FAIL. Remek koncepció, szó szerint botrányosan implementálva.Amúgy a 390X és a Fury szerintem jól megfért egymás mellett. A 390X olcsóbban hozott hasonló teljesítményt, a több ramja miatt néhol jobbat is, viszont annak botrányosan magas volt a többmonitoros és videólejátszós fogyasztása, míg a Fury ezen a téren klasszisokkal jobb volt a HBM révén. 74W [link] vs 16W [link] azért nagyon nem mindegy, ha sokat megy a gép, mert mondjuk napi 8-10 órát dolgozol rajta.
Nekem már a 290X ilyen terű fogyasztása is necces volt, a 390X-é az már teljesen kívül lett volna az ingerküszöbömön. -
#45997568
törölt tag
Ha kovetkezetesen az alaporajelhez merik az nem gond, ha varialjak ahhoz kepest mi all erdekukben az nem
jofair. A 1080 FE-m alap orajele 1607MHz volt, innen -> 2088 ment stabilan az kereken 30% tuning, amint rendezodnek a Vega ref kartyak orajele koruli mizeriak, megnezzuk azt isBar azt is erdemes megnezni hogy az alap orajelhez kepest ha radobsz X%-ot akkor az mekkora plusz teljesitmenyben manifesztalodik.
Szerintem az FE kartyak eleg combosak voltak ilyen tekintetben, 1x8pin tapellatas es ha az alaporajelhez nezed stabilan ment 30%-al magasabb orajelen (nalam, vizzel). 30% teljesitmeny tobblet nem manifesztalodott ettol ez meg nem rossz.
-
do3om
addikt
válasz
proci985 #29741 üzenetére
Felhívnám figyelmedet hogy a tuningban nagyon jó! Tudhatnád hogy az alap órajelhez kell nézni az elért tuningot, így sokkal jobbnak mutat a kapott szám, sőt alapból sokkal több van húzva rajta mint egy 1080-on.
A most szóban forgó vizest felhúzhatod 1406-ról 1900/fölé ez min. 500Mhz!!
Sokkal jobban mutat mintha azzal menőznének hogy felhúzzák 1677-ről 1900 felé, amin mindjárt alig több mint 10%Persze az NV kariknál eddig az bost volt az alap és onnan mérték AMD-s fanboy barátaink a tuningot, de most ez hirtelen megtávozott.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#45997568 #29743 üzenetére
jaja, EK pl remek lesz (nekem az van mindket hawaiin), vagy barmelyik masik normalis FC.
viszont megiscsak ez volt az elso custom huteses teszt amit lattam.
(#29744) HSM : ja hat a crimson layoutjaval azota se vagyok kibekulve UX szempontbol. es az huz fel, hogy lehetne jo is, csak csomo apro hulyeseg van benne (pl mindket kartyat miert nem lehet monitorozni? wattmant es monitorozast miert kell elrejteni a gaming ful alatt a global settings ala? ki talalta ki az egyseges designt ugy hogy a tileok egy resze csinal valamit a tobbi meg nem?), tetejeben ahogy hallom nem teljesen stabil.
Fury legnagyobb baja szvsz az aran kivul az volt, hogy a 390X kb kannibalizalta hazon belul.
-
HSM
félisten
válasz
Raymond #29747 üzenetére
Ugye, ebből az eredményből indultunk ki: [link].
Itt a 1080Ti előtt van a Vega56, ha jól látom.
Ugye, ez az előny olvad el csúnyán 8X-os MSAA-val.Amúgy, bár arról nem szólt a fáma, most ezzel a színtömörítéses dologgal hogy áll az AMD a Vega-nál, de az Nv algoritmusa már egy ideje elég jól szuperál (11. oldal [link]), leginkább MSAA-val, ami így rengeteg sávszélességet megspórol.
-
Raymond
titán
Lehet, viszon ez igy picit lenyegtelen:
"Miért okozna bajt az MSAA a Vega-nak?
Én csak azt mondtam, hogy ha olyan beállítást tesztelünk, ami memória sávszélesség limites(ebb), akár Vega-n, akár 1080Ti-n, akkor csökkenni fog a Vega előnye Dirt-ben"
mert nem arrol van szo hogy csokken a Vega elonye es raadasul nem is a 1080Ti ellen, hanem eleve a sima (raadasul FE) 1080-at se eri be. Es nem kell ehhez 4K, a felbontas meg mindig az aranylag alacsony 2560x1440:
Pegig savszelbol a Vega-nal van messze legtobb, itt 484GB/s megy a 320GB/s es a 256GB/s ellen megis az van hogy alig elozi meg a majdnem csak feleannyibol gazdalkodo 1070FE-t.
-
HSM
félisten
válasz
proci985 #29741 üzenetére
Nekem most driveres oldalról nem annyira tetszik, amit látok. Rengeteg kapkodás, meggondolatlanság van mostanság (~ az idei év történései). Évekig teljes mértékben meg voltam a driveres oldallal elégedve, de az utóbbi szűk egy évben rengeteg nem tetsző dolog történt. Remélem év végéig összekapják magukat, egy kipofozott driver a Vega-nak is jót tenne. Pl. az OC is furán működik, a skálázódás is fura, néhol nagyon megy, néhol semmi extra.... Szerintem ki fog forrni ez pár hónap alatt, de így elstartoltatni egy ilyen terméket szerintem kicsit gáz.
Nekem amúgy lapjában véve a Fury tetszett, 3 dolog nem jött be benne, egyfelől ott is a driver, ami főleg az elején nem mindig bírta az iramot a kártyával, a másik az erőhöz képest kissé szűkös 4GB vram, de a legnagyobb baj, hogy nem igazán lett versenyképes az ára.
-
#45997568
törölt tag
válasz
proci985 #29741 üzenetére
Az EK blokkjait lesz erdemes megvarni, az rendesen hut mindent amit kell, FC blokk es backplate installation guide.
Itt ki is elemzik szepen az FE kartyat, a compatibility list alapjan ugyan a nyak, azt az AC fortelmet en nem szerelnem fel az is tuti.
-
HSM
félisten
válasz
FLATRONW #29740 üzenetére
Miért okozna bajt az MSAA a Vega-nak?
Én csak azt mondtam, hogy ha olyan beállítást tesztelünk, ami memória sávszélesség limites(ebb), akár Vega-n, akár 1080Ti-n, akkor csökkenni fog a Vega előnye Dirt-ben, ami teljesen érthető, hiszen ezen paraméterükben igen hasonlóak.
Így nem fog kijönni az architekturális előny az regiszterigényes shadereknél, mert elmegy a szűk keresztmetszet más irányba.
-
proci985
MODERÁTOR
water cooled VEGA, ugyan az alphacool kb a legprosztobb "fullcover" blokk (igazabol GPU bazinagy bordaval a VRMnek), de remekul mutatja a jelenlegi helyzetet. plusz tomshardware akik valamennyire megbizhatoak es nem pistikeyoutube, tehat pl van normalis gpu clock plot.
ugy nez ki vagy
- a wattman meg mindig bugos mint annak a rendje (nem lenne meglepo)
- vagy tuningpotencialban a hawaii szintjen mozoga gpu clock plot alapjan mindketto lehet, nekem nagyon gyanus, hogy vizen is dobalja az orajeleit ami siman lehet amiatt, mert a wattman nem hajlando kitolni a power maxot rendesen. az, hogy nem skalazodik az orajelekkel szinten lehet architekturalis bottleneck, vagy a statek vezerlese irdatlanul bugos. vagy csak a wattman X fokos VRMnel visszavesz egy statet (ill egyeb vezerlesbeli dolog amit meg nem tudunk).
(#29739) HSM: meglatjuk hogy lesz, a Fury utan en azert valamennyire szkeptikus vagyok.
-
FLATRONW
őstag
Ok, ez mind szép és jó, de megint úgy van beállítva az egész, hogy ők megváltják a világot ezekkel a megoldásokkal, pedig csak a saját elbaltázott architektúrájuk hatásfokán próbálnak javítani.
Jó esetben elérik azt, hogy 484GB/s mellett nem fog problémát okozni pl. az MSAA, miközben a konkurenciánál ez 256 GB/s mellett sem okoz bajt. -
HSM
félisten
válasz
proci985 #29737 üzenetére
Valóban.
Első blikkre sejtek némi összefüggést, hogy az AMD a DSBR-el kicsit az nv-féle raszterizációs irányba ment, spórolni a memória sávszélességgel.
Kíváncsi leszek amúgy, fog-e ez valamerre változni pl. ahogy majd alakulnak a drivereik. Sok múlhat annak hatékonyságán is.
(#29738) FLATRONW: Inkább olvasd el a whitepaper-jét. Jópár újítás éppen ezért került bele, hogy olyan dolgok is megvalósíthatóvá váljanak, amik korábban elvéreztek volna a memória sávszélesség igényük révén.
A raszterizáció elmozgatása a tiled irányba, illetve a primitive shader. -
FLATRONW
őstag
Ez csak azért vicces, mert 2-3 évvel ezelőtt az volt az érvelés a 256 bites memória felépítésű NV-k ellen , hogy a jövő játékaiban mekkora hátrányt is fog az jelenteni. Mivel a különféle modern grafikai megoldások nagyon nagy mértékben meg fogják növelni a sávszélesség igényt.
Ok, az MSAA-at feleslegesnek érzed jelen esetben, de mi lesz akkor, amikor nem lesz felesleges? Vagy mi lesz akkor amikor a beígért grafikai megoldások miatt is meg fog nőni a sávszélesség igény?
Akkor ragadjunk le a mai grafikánál, mert a jövő hardvere kényes a sávszélességre?
Ebből is látszik, hogy nagyon rossz az az irány amit a GCN képvisel. -
HSM
félisten
válasz
FLATRONW #29734 üzenetére
A (nem OC) 1080Ti-nek ugyanaz a 480GB/s van, mint a nagy Vega-nak. Ha eltoljuk MSAA-val (lehetőleg 8X-ossal, mert minimum nagyítóval kell keresni a különbséget a mozgóképen, de legalább két pofára zabálja az erőforást) a szűk keresztmetszetet a memória sávszélesség felé, akkor apadni fog az előnye, mert itt tök egálban vannak.
Nekem megfelelőnek tűnik amúgy ez a 480GB/s, főleg a Vega architektúrális fejlesztéseivel, amit sosem tartottam szükségesnek, az a 8X-os MSAA. Szűk keresztmetszet mindig lesz valami, mivel minden programnak, beállításnak más az ideális, nem tudsz "tökéletes" arányú VGA-t alkotni. -
#45185024
törölt tag
56 az a legkisebb Vega
-
ÁdiBá
veterán
Sziasztok,
A multi gpu megint ütött, [link]
Fury X és egy VEGA...
Nekem kevés csak az eredmény? -
Crytek
nagyúr
Observer és Agents of Mayhem CPU/VGA teszt
AoM-nél vajon mi az ennél a hígcsirafos grafikánál ami ennyire lezabálja a gépeket??
-
#45185024
törölt tag
stoon :
jó a kép én szeretem az öniróniát is MÉMben.
Tényleg nincs kép? Mert én látom.
LINK
Megjött az első Custom Vega eredmény ezt akartam megosztani veletek.
Elképesztő fogyasztási anomáliák vannak még a történetben.
MSI gaming x 1080 alá jön 2 FPSel a Strix vega 64 , vele egyenlő FPS-re meg a MAX, de ne tudjátok meg az a 2 FPS mennyi fogyasztás növekedést okoz
Egyenlőre van egy Bugos Driverünk ami nem kezeli rendesen a húzást, amint rendesen lehet majd OC-olni jelentkezem -
stoon
addikt
-
#45185024
törölt tag
-
Raymond
titán
válasz
Puma K #29716 üzenetére
Mester, az ilyenekre van a Monospace
<- GTX 1070 | RX Vega 56 ->
---------------------------------------
1506 : GPU base clock (MHz) : 1156
1683 : GPU boost clock (MHz) : 1630
64 : ROP pixels/clock : 64
120 : Texels filtered/clock : 224
1920 : Shader processors : 3584
256 : Memory path (bits) : 2048
259 : Memory bandwidth (GB/s) : 410
150W : Total Board Power (W) : 210 -
Puma K
nagyúr
válasz
#45185024 #29711 üzenetére
GTX 1070 vs RX Vega 56
1506 : GPU base clock (MHz) : 1156
1683 : GPU boost clock (MHz) : 1683
64 : ROP pixels/clock : 64
120 : Texels filtered/clock : 224
1920 : Shader processors : 3584
256 : Memory path (bits) : 2048
(GDDR5) 259 GB/s : Memory bandwidth : 410 GB/s (HBM2)
150W : Board power : 210W -
Oliverda
titán
A legtöbb vállalat még nagyobb piaci részesedést szeretne, de azzal valószínűleg tisztában vannak, hogy az AMD inkább beker áron adná a GPU-kat a Apple-nek, minthogy egy újabb presztízs veszteség árán elveszítse a három nagy cég (Apple, MS, Sony) közül az egyik kvázi kizárólagos partnert. A driver egyelőre csak arra jó, hogy odapiszkáljanak egy kicsit, bár ha az AMD nem kapja össze magát a Navival, akkor könnyen lehet, hogy majd integethetnek az Apple-nek is.
-
#45185024
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #29708 üzenetére
Hogyne sikerülne. Meg is oldják, csak nem mindegy, hogy milyen hatékonyan.
Nem csak nekik készül, de valószínűleg megkérdezték őket, hogy mit látnának szívesen. A véleményük minden bizonnyal komoly szempont volt.
(#29709) Oliverda: Mert vissza akarnak kerülni. Az pedig csak úgy megy, ha megmutatják, hogy tudnak legalább annyit, mint az AMD. Ha vakargatnák a tökeiket, akkor soha többet nem választaná őket az Apple.
-
namaste
tag
Attól még nem dobják ki a fix funkciós részeket, ha a plusz utasításokkal emulálnak valamit.
Ha sikerült megoldani a DX12 TIER3 bekötést, akkor sikerülhet megoldani a Metal 2-t is.
De ez megint lehet üzleti döntés, főleg ha KL-G valóban az Apple-nek készül és ezt a két cégtől rendelte. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #29705 üzenetére
Megfelelt akkor, amikor még nem próbálták ki. Azóta már nem az eredeti implementációt használják, hanem átálltak emulációra. Ezzel ugyan sebességet vesztenek, de sokkal jobban tudnak igazodni a készülő motorokhoz. Valószínűleg ezt ők a laborjaikban már látják, hiszen számos ilyen játék készül őszre és télre. Tehát a pro-kontra érveket átnézve úgy gondolták, hogy az emulációval jobban járnak, még a sebességcsökkenés ellenére is.
Leginkább abból, hogy a Kaby Lake-G-hez az Intel is az AMD-t választotta. Holott választhatott volna NV-t is.
(#29706) Oliverda: Sokat a TB3-mal nem érnek el. Az Apple kemény nulla devkitet szállított GeForce-szal. Akkor érne ez valamit, ha legalább egy dizájnba visszakerülnének.
-
Oliverda
titán
"Ha nem lenne fontos az Apple, akkor az Intel is hagyná, hogy az AMD vigye el az egészet"
CPU mindegyik Macben van, diszkrét GPU viszont csak néhány konfigurációba kerül, ergo ez egy sokkal kisebb szelet, a profittartalomról nem beszélve.
Az Nvidia a Thunderbolt 3 miatt kezdett el drivert fejleszteni, azaz a külső GPU lehetősége miatt, a Mac miatt baromira nem érné meg átrajzolni a GPU-t:
-
namaste
tag
De minden funkciójának megfelel az NV-ben egy fixfunkciós egység. Amennyivel esetleg többet fogyaszt az utasítások dekódolása, az jelentéktelen, a fixfunkciós egységeknek is kell energia.
Igazából csak a korlátozott számú erőforrásszám a probléma (64 UAV, 14 CBV), ha ez probléma, amit emulálni kell.Miből gondolod, hogy ez műszaki és nem üzleti döntés?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #29703 üzenetére
Az NV is nagyon vissza akar kerülni, még a meghajtót is erősen fejlesztik, csak az AMD Metal implementációja sokkal hatékonyabb. Ha nem lenne fontos az Apple, akkor az Intel is hagyná, hogy az AMD vigye el az egészet, mert nem éri meg, de a helyzet az, hogy nagyon megéri. Ezért is tervez az Intel AMD GPU-val dolgozó terméket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #29701 üzenetére
A skalár egység alapvetően hozzájárul a hardver vezérléséhez, hiszen számos fixfunkciós egységek kivált, amellett persze, hogy felkínálja a programozhatóságot, így optimálisan rámappelhető a hardver rengeteg API-ra. Gyakorlatilag teljesen mindegy az API által használt bekötési modell, a GCN-en csak le kell programozni és működik. Más hardveren esetleg emulációhoz kell nyúlni. Szerinted az Apple miért nem tért még vissza NV-re? Nem igazán tudják hatékonyan rámappelni a Metal 2-t.
-
namaste
tag
Korábban azt írtad, hogy a vezérlés miatt fogyaszt sokat a GCN, most azt, hogy a skalár egység miatt. Ez már haladás, de ne állj meg itt, van még ott sok-sok tranzisztor.
Ha mindenképpen kis számú tranzisztorra akarod fogni, akkor az energiagazdálkodást szabályozó áramkörök a felelősök. És a Jolly Joker, a magas feszültség.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- PlayStation 5
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Watch 5 /12 Hó Garanciával
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E6500 - Intel P8600 I 3GB I 160GB I DVDROM I 15,4" WXGA+ I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest