Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-01 20:29:55

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#61151) Jester01 válasza Cybex (#61150) üzenetére


Jester01
veterán

Kell. Fizetésnél majd levonja az ÁFÁt mert ez már drágább mint 150EUR és nem esik az IOSS hatálya alá. Majd a DHL fogja vámolni, annak is van díja, plusz vám plusz áfa (a szállítási költséggel növelt összegre).

Jester

(#61152) galervin93 válasza V/ (#61146) üzenetére


galervin93
őstag

December 7-ei az utolsó rendelésem, simán kijött postával. Nem nézegettem (eddig) a rendelésszámot, néztem a trackinget és kész, szerintem már 100+ alkalommal rendeltem, és egy-kettő kivételével minden megjött tökéletesen, ami nem, az is meg lett oldva Őszintén szólva ilyen 2-10 dolcsis tételeknél engem nem izgat, hogy a vége esetleg 12 vagy 14 dollár, csak jöjjön meg (általában mütyüröket rendelek viszonylag nagy darabszámban), mert még így is sokkal-sokkal olcsóbb, mint itthon, szóval engem az se zavar ha a posta rátesz 1-2-3 dolcsit, csak ha valamiért fizetek az jöjjön meg. És a postával sosem volt bajom, mindig jött az értesítő, ha nem voltam otthon, besétáltam, átvettem, öröm-bódottá.
Az én munkahelyem olyan, hogyha telefonon megbeszélek valamit, akkor azt simán felhasználhatják ellenem a bíróságon. Itt meg egy szaros dátumot sem tudnak feljegyezni, ami nem gond, csak az hibázik aki dolgozik, de hogy utána még gúnyos megjegyzéseket is tesz, ott azért hagy szakadjon el a cérna.
De akkor tanultam ma is, köszi az infókat mindenkinek, van ami újdonság volt!

[ Szerkesztve ]

Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!

(#61153) lacoka55 válasza galervin93 (#61145) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Nekem se volt még problémám velük a csomag követhető hogy hol jár bár ez a rendszerük nem teljesen megbízható utolsó csomagomnál néztem mikor ér hozzám az oldalukon az volt hogy a futár még a depóban van mikor csöngött a telefon és láttam hogy megállt a kocsi a ház előtt
mindig küldtek e-mailt reggel 6 óra körül benne a várható időponttal és a futár telefonszámával
átvétel után újabb e-mail ahol minősíthetem a szállítást és egyebeket

(#61154) stomi61 válasza lacoka55 (#61153) üzenetére


stomi61
tag

Nekem sem volt még gondom velük.
Ahogy leírtad úgy történt minden alkalommal, pedig havi 2-3 csomagomat ők szállítják.

(#61155) mályva


mályva
aktív tag

Sziasztok,
van esélyem, hogy ezt megkapjam péntek délutánig?

RE248489889CN

Ajándék lenne, így izgulok, köszönöm.

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61156) mályva válasza mályva (#61155) üzenetére


mályva
aktív tag

Ma fizettem rá vám dijat.

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61157) V/ válasza mályva (#61155) üzenetére


V/
Topikgazda

Ma délután átküldték az OLK-ra valószínű hogy csütörtökön megkapod, mert ez egy könyvelt küldemény és semmi csúcsforgalom nincs náluk.

(#61158) stomi61 válasza mályva (#61156) üzenetére


stomi61
tag

Szia!
Nekem az utolsó ilyen, ( Továbbítás belföldre ) még 5 napig csücsült az OLKT-ban. (április eleje)
Legyen szerencséd, vannak még csodák!

(#61159) cof válasza stomi61 (#61158) üzenetére


cof
veterán

Bizony vannak. Nekem az utolsó szintén áprilisban 10 nap alatt a kezemben volt rendeléstől.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#61160) stomi61 válasza cof (#61159) üzenetére


stomi61
tag

Nekem holnap jön egy Express One összecsomagolt.
Május 13-án rendeltem.
Postás még nem ért ide ilyen hamar.

(#61161) Gica válasza V/ (#61109) üzenetére


Gica
csendes tag

Bocsánat, hogy ismét zavarom. Mi az a vámolásos igazolás? A problémás csomagomat a postán fizettem (áfa+kezelési költség). A posta oldalán az adott csomagról (küldeményazonosító és irányítószám után csak egy "Küldemény részletei" infót kapok. Számlát itt nem tudok letölteni. Hol keressem azt a bizonyos igazolást? A postán kapott számviteli bizonylatot és az igazolást kell a dispute-ban elküldeni?

(#61162) bikfic1


bikfic1
tag

Sziasztok!
Alirol rendeltem 250 usd- t fizettem, standard shippingel. nyugodt voltam mert eddig standard shippinges rendelést nem a posta vette át itthon, hanem express one és nem volt semmi díja.
tracking:
[link]
viszont kaptam a postatol emailt hogy csatoljam a rendelesrol igazolást, a fizetésről....
gondoltam nem kaphattak meg ioss adatokat.
viszont kiderült hogy aliexpress nem fizettette ki velem az áfát rendeléskor. ezt nem vettem észre. vat included feliratnal 0 usd szerepel. szóval most itthon kell majd fizetnem az áfát, vámot ( 250 usd) és gondolom a vámkezelési dijat is. igy már nagyon nem jó vétel. ha látom rendeléskor ezeket a költségeket, akkor tuti nem rendelem meg. mi van ha nem reagálok majd a posta fizetési üzeneteire? visszaküldik majd Kínába? kaphatok visszatérítést alirol ha nem veszem át? és mennyit vajon? tracking most "custom clearance unsuccesfull" mutat. pedig tegnap feltöltöttem nekik a kért dokukat. és nem azt a 20 dolláros kamu számlát amit az eladó küldött nekem. 😁 köszi a válaszokat.

(#61163) V/ válasza Gica (#61161) üzenetére


V/
Topikgazda

Konkrétan mennyi lett amit fizettél a postának? 799 Ft és X összeg áfa?
Helyzet az hogy amikor kifizetted a postán akkor kapnod kellett egy kódot is a küldeményhez.
A Posta oldaláról azzal letölthető az igazolás a vámkezelésről és a számla.
A számla helyett jó lesz a postától kapott nyugta, bár nem világos hogy miért nincs annál a küldeménynél, de a vámolási igazolás is kell.
Nem dispute keretében kéred vissza, a lépések leírva az Összefoglaló 8.1. Az AliExpress-től kérjük vissza az áfát pontnál.

Ezekről van szó:

(#61164) V/ válasza bikfic1 (#61162) üzenetére


V/
Topikgazda

A helyzet az hogy kb. bruttó 194 $-nál ( 190,5 €) áll meg a vámmentességi határ, azután nincs IOSS és automatikus vámolás. Az AliExpress a kiírt árból levonja az áfát és te nettó árat fizetsz nekik és majd a szállító fogja az áfát beszedni.
Így semmiféle IOSS téma nincs nálad.
Mivel holland postai azonosítót kaptál a küldeményhez és a hollandok jelezték a Magyar Posta felé hogy erre nem történt vámolás, áfabefizetés ezért nem érvényes az hogy EU-ban lett feladva. Ha 150 € alatt lett volna az értéke akkor Express One nyomkövetési számot kaptál volna az AliExpress Standard-re, de ez többe került.
Valójában az Összefoglaló vámolásra vonatkozó leírásból ez kiderül.
Szóval ennél a küldeménynél fizetendő az érték után a 27% áfa és mivel normál vámeljárás a Posta 4000 Ft-os vámkezelési díja, vám az szerintem 0%.
Nem egészen világos hogy miből gondoltad hogy ha termék kiírt ára több mint 150 € átszámolva áfás árra 190,5 € vagy 197,64 $ akkor majd IOSS vásárlású automatikus vámkezelésű lesz.
Láttad az információkat, mert a fizetési összesítő képernyő tartalmaz a negatív előjelű levonást a bruttó árból árkiigazítás (price adjustment) néven. Olyan 40 valahány $

Ha nem küldöd be a kért okmányokat, nem fizeted ki amit kell és így nem veszed át akkor 20 nap után visszaküldi a posta, de nem lesz semmiféle igazolásod arról hogy az eladó megkapja-e,.
Nem fogja megkapni mert csak Hollandiáig jut el, mert ott vették ki a kínai konténerből és tették rá a holland postai azonosítós címkét, nem tudják visszaküldeni mert a konténerben nem egy cég küldeményei voltak, nem azonosítható be hogy ez kihez tartozik. Valójában nem vagyok arról meggyőződve hogy el fogja hagyni az országot ténylegesen.
Ha visszér az eladóhoz akkor neki vissza kellene adni pénzed, mivel az adásvétel nem jött össze és a termék nála van. Viszont ha van neki ezzel kapcsolatban költsége akkor azt levonhatja, illetve ha nem kapja meg akkor nem igazán van visszafizetési kötelezettsége, hiszen nem hibázott.
Mivel te nem vagy hajlandó az egyébként ismerhető + költséget megfizetni és ezért nem lesz kézbesítve, nem kapod meg, nem igazán jogszerű a dispute keretében a pénzed visszakérni, az eladó nem tehet erről, az AliExpress sem. Szóval nem járna semmi.
Persze visszaadhatják, de az eladót nem érheti kár, ahogy írtam ha a termék nála nem sérülten, újból eladhatóan akkor a pénz is jöhet vissza. Másik az hogy a dispute az eladó minősítését is befolyásolja az általa fizetendő jutalék számításnál ha vevő visszakéri a pénzt.

Ha az AliExpress-en vásárolsz a számlájuk nem kamu, tételesen egyezik a vásárlási adatokkal a szabályoknak megfelelően. Más számla meg nem lehet.

[ Szerkesztve ]

(#61165) bikfic1 válasza V/ (#61164) üzenetére


bikfic1
tag

köszi a részletes infót. tanultam belőle. valójában eddig nem volt ilyen esetem, nem figyeltem a végső árat nagyon. vagyis igen, volt már ilyen hogy az nem tartalmazta az áfát, de express one hozta ki és ők nem kértek se áfát semmit. erre számítottam. de nem jött be most.
arra kamu számlára céloztam, amit az eladó küldött , egy 20 dolláros számlát, hogy azt mutassam be a vámnak. 🙂 de inkább nem szórakozom velük azzal. meg hát az csak 1 dokumentum azok közül amit kérnek.

(#61166) V/ válasza bikfic1 (#61165) üzenetére


V/
Topikgazda

Valójában a Magyar Posta megkapta a valós értékét mert az a nem IOSS-os vásárlások esetén is bekerül a küldemény adatok közé, nem fognak külön feldolgozó programot készíteni ezért logikus lenne hogy az AliExpress számláját, vám-árúnyilatkozatát ugyan úgy megkapják, legfeljebb összevetik az általad beküldöttel, ha nem abból indulnának ki a vámosok mert ezt már nem a Posta végzi, míg IOSS esetén a Posta vámol (a programjuk) a jogi felhatalmazásuk alapján. Bár nem ezt szokták írni.

(#61167) bikfic1 válasza V/ (#61166) üzenetére


bikfic1
tag

köszi.

(#61168) cof válasza bikfic1 (#61165) üzenetére


cof
veterán

Majd ha az UPU adatbázisban szerepel a visszaküldés akkor kérheted is a refundot. A parcelsapp.com-on tudod követni normálisan. Nekem is volt egy NL csomagom még régebben ami visszament a helyi postáról mert valahogy kimaradt és nem tettem be a nyomkövető programba aztán mire ránéztem már visszament. Minden kötekedés nélkül megkaptam a refundod, csak csatoltam egy screenshotot innen: [http://globaltracktrace.ptc.post/gtt.web/]

Meg az Aliexpress oldala is írta hogy delivery failed.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#61169) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
addikt

Volt 2 eladótól 1-1 rendelésem és meglepetésemre az e press one hozta ki egybe csomagolva.
Hogy van ez?

(#61170) V/ válasza Sanyi.mTs (#61169) üzenetére


V/
Topikgazda

Így van ez. Ha ALiExpress standard vagy AliExpress standard szállítással vásároltad meg akkor a Cainiao a közel azonos időben a logisztikai központjukba kerülő egy címre menőket összevonja egy csomagba és úgy fogják kézbesíteni. Mivel Budapesten van a régiós központjuk ezek a küldemények közvetlenül ideérkeznek, ezért is gyorsabb mint a postai szállítás. Néha előfordul hogy a Cainiao global economykat felminősítik AliExpress standard-re és az is EO- kézbesítésű lesz.

(#61171) headhunter válasza stomi61 (#61160) üzenetére


headhunter
addikt

"...Május 13-án rendeltem..."

Én is aznap rendeltem 2 terméket egy standard + egy saver shipping lett Express One, ma szállították ki. (11 nap )

(#61172) tonermagus


tonermagus
aktív tag

Sziasztok!

Aliexpressről rendelek 2 hetente alkatrészt a vállalkozásomhoz. Jellemzően kétféle árut két eladótól. Néha előfordult, hogy feladtam egy 140EUR-s, majd nem sokkal utána egy 120EUR-s rendelést ugyan annál az eladónál. Természetesen nem a VÁM elkerülés a célom (150EUR felett) hanem időközben kiderült hogy több kell. Ezért megüthetem a bokám?

[ Szerkesztve ]

(#61173) V/ válasza tonermagus (#61172) üzenetére


V/
Topikgazda

Ilyenre nincs szankció.
A megvásárolt termék értéke számít a 150 €-ba, az AliExpressen a kiírt ár nem lehet több 190,5 € ahhoz hogy még vámmentes legyen. Ha több akkor majd fizeted a vámot ami adott esetben csak 0%.
Ha egybe csomagolnák a a 140 és 120 €-os küldeményeidet 260 € érték és azt a Magyar Posta fogja kézbesíteni akkor az egy csomag miatt az értékek összeadódnak és akkor már hiába IOSS vásárlás mindkettő az nem lesz figyelembe véve, lesz rendes vámolás, áfa kiszabás és fizetés. Ilyenkor az AliExpresstől kell visszakérned a náluk fizetett áfát, de ez sem szankció csak így működik a postai vámolás pár évtizede, csomag (küldemény) centrikus.

(#61174) mályva válasza V/ (#61157) üzenetére


mályva
aktív tag

Nem mozdult a nyomkövető.. még van esélyem :( ?

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61175) V/ válasza mályva (#61174) üzenetére


V/
Topikgazda

Én sem látom a logisztika bejegyzéseket, ezt nem érkeztette a helyi posta vagy rossz a rendszerük, megint.
Nekem a múlt hét pénteki továbbítás belföldre után hétfőn hozta a postás, ez lényegébe követő munkanap, a logisztikai bejegyzés nem volt nálam sem csak azt írták be a helyi postán hogy kézbesítésre továbbítva.
Ha ez nálad ma nem jelenik meg akkor nem valószínű a holnapi kézbesítés. Sajnálom hogy nem lett igazam.

(#61176) KutyiHU


KutyiHU
tag

Hali, első PPP szállítású Ali-s rendelésem.

Mi lehet vele?Semmilyen sms-t sem emailt nem kaptam.

(#61177) V/ válasza KutyiHU (#61176) üzenetére


V/
Topikgazda

Amikor megérkezik a csomagpontra és ott bevételezik akkor kapsz majd értesítőt. Feltéve ha megvan nekik a telefonszámod.
Nagyon ritkán küldik már PPP-re.

[ Szerkesztve ]

(#61178) cof válasza KutyiHU (#61176) üzenetére


cof
veterán

Melyik szállítási mód?

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#61179) KutyiHU válasza cof (#61178) üzenetére


KutyiHU
tag

sunyou - meest kooperáció. 25 tegnap volt azért kérdem, hogy jönni fog, vagy tán elakadt.

(#61180) V/ válasza KutyiHU (#61179) üzenetére


V/
Topikgazda

Mármint a szállítási mód mi lenne AliExpress Standard, AliExpress Saver vagy Cainiao valami vagy más? Ami a nyomkövetési szám előtt van írva

[ Szerkesztve ]

(#61181) KutyiHU válasza V/ (#61180) üzenetére


KutyiHU
tag

SHUNYOU_STANDARD_SG

(#61182) Janaboy


Janaboy
veterán

Hello,

Próbálok keresni, de nem találok választ.. Pedig biztos volt már róla szó
2 terméket rendelek egy boltból és 2x számolja a posta költséget, közben írja hogy combined delivery.
Ezzel lehet vmit kezdeni?

Köszi

Janaboy

(#61183) V/ válasza Janaboy (#61182) üzenetére


V/
Topikgazda

Egyeztess az eladóval. De kettőnek az összsúlya már esetleg díjkategória váltás lesz.Ha az eladó is úgy gondolja akkor lehetséges az hogy módosítsa a szállítás díját.
Összefoglaló, 14. Gyors tippek 6. pont szerint

(#61184) V/ válasza KutyiHU (#61181) üzenetére


V/
Topikgazda

Ilyennel még nem találkoztam még a szállítási felsorolásukban sem. Mondjuk a Seller's Shipping Method-nál szokta extrák lenni. Köszi.

[ Szerkesztve ]

(#61185) Janaboy válasza V/ (#61183) üzenetére


Janaboy
veterán

Köszi, írtam neki.

Janaboy

(#61186) height


height
aktív tag

Sziasztok!

A csomag követő oldal szerint a CNE szállítja a csomagot Kínából, ebből lehet már tudni, hogy melyik cég fogja kézbesíteni ?

(#61187) V/ válasza height (#61186) üzenetére


V/
Topikgazda

Itt nézd már meg, mert lennie kell egy másik azonosítónak és ez jobb oldalt írja, ebből a küldemény azonosítóból nem dönthető el. Bár 05.23 volt amikor leigényelték a szállítást, szóval előfordulhat hogy még nem élő a szállítási nyomkövetés.

(#61188) mályva válasza V/ (#61157) üzenetére


mályva
aktív tag

Változott a dolog..a küldemény reggel 7 óta a kézbesítonél van
Van esélyem rá, hogy felcsönget, és nem bedobja a dolgokat? :D :R :R :R

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61189) mályva válasza mályva (#61188) üzenetére


mályva
aktív tag

Mert ha bedobja az értesítőt, akkor ma nem vehetem át..ha mégis bedobná, hogyan kérjem ki a mai napon? Van erre valami indok, ami beválik? Köszönöm. :R :R :R

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61190) V/ válasza mályva (#61189) üzenetére


V/
Topikgazda

Csak délután kerül át a hivatali kézbesítőkhöz ha nem tudja kézbesítő átadni és leadja a küldeményeket, általában a következő nyitvatartási napon veheted át. Esetleg zárás előtt 20-30 perccel talán megszánnak és kiadják.

[ Szerkesztve ]

(#61191) mályva válasza V/ (#61190) üzenetére


mályva
aktív tag

Mai nap zárás előtt?

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61192) V/ válasza mályva (#61191) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha nálatok nyitva holnap is a Posta akkor majd holnap veszed át. Általában a kézbesítők 16:00 körül visszaérnek és leadják a náluk maradt küldeményeket, ezután kerülnek át a hivatali kézbesítő részleghez. Ha 19-ig van nyitva ez a részleg, akkor fél hétkor már náluk szokott lenni, nem szombat hajnalban viszik át. Persze van ahol ez egy helység, szóval ott nem kell szó szerint venni hogy mozgatnák.

(#61193) height válasza V/ (#61187) üzenetére


height
aktív tag


Ez az amit linkeltél oldal, de itt sem látni újabb információt.

[ Szerkesztve ]

(#61194) mályva válasza V/ (#61192) üzenetére


mályva
aktív tag

Az a baj, hogy mára kellene, ezért örültem, ahogy írták hogy jön..eddig senki nem csöngetett.
Posta 18 ig van nyitva.

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61195) cof válasza mályva (#61194) üzenetére


cof
veterán

Ezt meg sem próbálták kivinni, csak a szokásos kamuszöveg olvasható.

KézbesítésSikertelen kézbesítés (értesítő bedobva)
01. Értesítve (jogosult átvevő hiánya)2022.05.27. | 15:46Budapest - Csepel 1 posta|Budapest

Muszáj így lekönyvelniük mert ez regisztrált küldemény. Menj be érte nyugodtan a postára.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#61196) mályva válasza cof (#61195) üzenetére


mályva
aktív tag

Pontosan...itt voltam egész nap és bedobták ezt..
értesítőre rá van írva hogy csak 30. tol vehető át..
Ha ma még bemegyek 18 előtt oda adják? Ott kell lennie, nem?

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61197) mályva válasza cof (#61195) üzenetére


mályva
aktív tag

18 ig van ma nyitva, bemehetek érte?
értesitőre 30. tol átvehető
de nyilván kamu

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

(#61198) cof válasza mályva (#61197) üzenetére


cof
veterán

Menj be, semmit nem veszítesz vele. Ha normálisak az ottani postások akkor odaadják.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#61199) V/ válasza height (#61193) üzenetére


V/
Topikgazda

Mert még nincs megkezdve a szállítása, még csak a felvételi helyen van

(#61200) mályva


mályva
aktív tag

Nem adtak oda :)

Megbízhatóságom: 209 pozitív ૮ ˘ﻌ˘ ა

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.