Városban miért is kell a nagy nyomaték?
én a kis swiftemmel, igencsak a torkára lépek sok nagyobb vasnak.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
(#55601) mefistofeles válasza Napfénysüti (#55593) üzenetére
Városban miért is kell a nagy nyomaték?
én a kis swiftemmel, igencsak a torkára lépek sok nagyobb vasnak.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Ezt el is hiszem! Nálam is van aki néha meglepődik amikor odalépek az SX4-nek.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Ha városba nem is, de autóúton/pályán előzésnél jól jön, ha megindul a bódé, és nem kell malmozni.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Arról nem is beszélve, hogy pl. nálunk szombathelyen napközben már rengeteg a csúcsforgalom és araszolás, ott aztán nincs hová számolgatni a nyomatékot.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
(#55605) Napfénysüti válasza mefistofeles (#55601) üzenetére
Ezt ne nekem mond nem én írtam hogy kell a nagy nyomaték. Simán elvagyok az 1.2 szívóbenzinessel.
Már jópár éve vezetek, meglátásom szerint csak előzéshez meg esetleg autópályán belső sávba soroláshoz kell igazából nagyobb erő. Ezeknél jól jöhet ha van tartalék főleg ha valaki annyira nem tud jól vezetni.
Més que un club!
(#55606) mefistofeles válasza Napfénysüti (#55605) üzenetére
Bocsi, akkor félre értettelek.
Persze így egyet értünk simán!
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Na srácok, ha már vége a vasárnapi forma 1-nek és mindenki jól kiélvezkedte magát a nyomatékon, lehet menni szunyálni, holnap hétfő és kezdődik újra a meló
Kolondrum Te pedig azzal kezdted ezt az egészet, hogy mindenki csak a külsőt nézi, a motorral senki se foglalkozik és hogy nálad azzal kezdődik a fejezet, hogy motor oké vagy nem oké. Ehhez képest megveszel egy Vitarát a maga 1600 szívó köbcentijével és várod a 230 nyomatékot? Hát haver, akkor nálad mégsem azzal kezdődik a témázás, hogy a jó kereskedőt kifaggatod hogy melyik talicskában lakik a 230Nm?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
én még mindig siratni fogom a PD-met, de most hétvégén nálam volt a Swift és mindig elmosolyodtam a magamhoz képest normál (szóval nem finomkodtam stb. vele) vezetési stílussal mindig 5 alatt volt a fogyimérő, mikor megálltam.... én speciel ezt keresem és ez végett "szemet tudok hunyni" hogy nem vág hátba....
igaz, a holnapi nap lesz a döntő, volt egy kis egymás melletti elbeszélés én köztem és a kereskedés között, szóval meglátjuk.... előre örülök, hogy megvettem már a téli szettet, de ha nem fog jól sikerülni a holnapi nap, akkor van egy fölös (de nagyon halkan merem írni, mert tudom hirdetni itt nem szabad)
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Nem baj, ha a kérésed ellenére nem megyek szunyálni? Én éppen dolgozom. Arra nem gondoltál, hogy az 1.6 megvétele után revidiálta a gondolatait, és most már a következő autó esetén nézi a nyomatékot?
My name is Bond, James... Dean.
Az milyen Honda volt? Scross előtt 2016 ban Hr-v teszten voltunk. Elvittem valami padlógázas kietlen főútra, és meg kellett kérdezni a dealert, hogy ez az autó tud menni is vagy csak zörögni? 4500 nál megjött a hangja, zavaróan zúgott az 1.5 még szívó motor, de semmi nem történt. Azt mondta a srác, hogy nem az a lényeg, hogy az ülés nyomja a hátam, hanem a mutató menjen felfelé. Lenéztem, de mondtam annyi baj van azok se csinálnak semmit.
Beültem a Ladába szúrtam 1est, adtam egy tatás gázt, és azt éreztem, na ez megy!
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Az a Multijet névre hallgató valami van benne? Mert abból az 1,6-os került a dízel Vitarákba és S-Cross-okba... copnak is vele a tulajok, legalábbis a Vitarákban 1 hónapon belül kettőnek is átugrott a vezérlése még 5 éves koruk előtt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Kibocsátási normák mindenekfelett...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Átülni a facelift előtti GLX AllGrip M16A-ból az én K14C GL+ FWD-mbe, egészen más kávéház, az igaz. Szerintem a szívómotornak reszeltek már pár éve, csupán eddig mindannyian megkötöttük ezt a kompromisszumot az olcsóbb fenntartásért cserébe.
A 230Nm elég relatív, mert az M16A is elég jól megy, egész úton állni kell a gázon, mint a régi 1.0 swiftben, a töltött motoroknál ilyen nincsen. Jah hogy olyankor a szívóbenzin nem karistol el 5L-el a városban? az igaz.
De ahogyan a régi amerikai közmondás is tartja: "a ménest itatni kell..."
Szóval ja, tényleg jobban harap a BoosterJet, de amit leírnak fogyasztásban azt el ne hidd, én nem tudom 8L alá berugdosni BP-en, de biztosan vannak olyan fogyasztásbajnokok akiknek megy mindez 6L-el is 100-on, csak többnyire őket szoktam kerülgetni egész úton. A többség elmondhatja magáról hogy két háztömbön négyet verek rá. Sajnos a sztereotípiáknak is van alapja...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
6gen Civic VTi - B16A2 blokk volt benne.
Més que un club!
1.3-as, de igen, Multijet névre hallgat, abból is a 2. generáció, változó geometriás turbóval és gyárilag DPF nélkül. Ez 2007 óta működik rendületlenül, annyi a titka, hogy nem szabad tartani a gyári, eltúlzott periódusokat, és szerencsére ennél a Lanciánál így is tettek.
Igazából szopóbenzint akartunk volna, az városozásra mégiscsak alkalmasabb, viszont ez annyira jó vétel volt, hogy vétek lett volna kihagyni. Lancia Ypsilon csúcs, azaz Platino felszereltséggel, bőr-alcantara kárpittal, kétzónás digitklímával, 6 légzsákkal, 2 garnitúra gyári alufelnivel 900k Ft-ért. És magyar forgalomba helyezésű, részletesen dokumentált előélet, sok-sok számla is van, és még a kulcsokhoz tartozó kódkártya is megvan, ami sokadik tulajként nagy szó.
[ Szerkesztve ]
Felhívtam egy másik suzuki szalont téligumi szett ügyében, a héten lenne 228000 forintért...
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Annó úgy vettem meg, hogy K14C-vel mentem, majd megláttuk az 1.6-ot. Elhoztuk, megyünk haza, nyomom neki nem megy, nem megy. Mondom mi a f? Hát ez ilyen! Megy csak taposni kell. Nem hittem, hogy ilyen nagy a difi.
2ozzmexy! 15000km átlaga alapján az 1.6-os allgrip 7.45-el jár el. Fater a K14C-vel 6.1-el, de olyan harmad annyira nyomja mint én tenném.
[ Szerkesztve ]
Mindenáron Hondát akartam mert az jó, de nem ismerem a régieket, csak ami a szalonban volt 15-16ban. Először civic tourert akartam mi volt az 1.6 vagy 1.8 szívó? Az is nagy csalódás volt mikor kipróbáltuk. Aztán hozták ki ezt a hr-v-t, még most is nagyon tetszik, 1.5 szívó, akkor már lehetett tudni, hogy teszik rá a turbót. Persze nem vágom, hogy szög ugyan az-e a turbós blokk vagy tök más. Csak gondoltam, ha turbó is megy rá akkor már eleve nagyok a csapágyak, túl van méretezve.
Az első padlógázig jól is nézett ki az elmélet. Azzal az agyhalottbirkával egy lovaskocsi kikerülésbe is bele lehet bukni.
Búszterjet megvett egyből, lesztam a turbót. Úgyhogy ja. Kolondrum kell a nyúton, legyen 200 fölött @ 2000 rpm akkor az jónak ígérkezik. Alatta nem vennék meg semmit.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Tudom, élőben minden más de ezektől a fotóktól nem estem hanyatt.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
A Honda szívómotorjait a környezetvédelmi normák nyírtak ki, euro 4-ig még egész jók voltak, azalatt meg még virgoncabbak.
A modernek közül az 1.5T szintén nagyon pazar, a hangolása elég lineáris a turbó ellenére, nem hátba b@szós karakter, de szedi rendesen a lábait.
A max. nyomatéka nagyságrendileg ugyanannyi, mint a Suzuki 1.4T-jének, a turbóbyomás is szinte megegyezik, de többet forog, így jön ki a ~40 lovas többlet.
Amúgy a 9gen Civic Tourer 1.8-as szopó volt (R18), a HR-V-ben a két 1.5-ös meg nem ugyanaz, noha mindkettő az L motorcsaládból származik.
[ Szerkesztve ]
Vezessen már van egy kicsit részletesebb cikk: link
Alapmotor az a szokásos mild hybrid lesz.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
rip vitara, szerintem kivezetik, sok értelmét nem látom miért tartanák meg azt is.
Eddig jól elfértek egymás mellett.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Pedig sokkal jobb a szemnek az a forma. A 18.5cm pedig pont az ahol én már nem akadtam fent. Nagyon ritkán kellett, de akkor szuper volt. A sima SX4-el anno levertem az alját, (csak a lemez bánta a motor alatt).
(#55626) zsolt19900 válasza mefistofeles (#55616) üzenetére
tettel fel most fb csoportba egy szinte új állapotú 2018as dotosat 100ért szerelve, ha gondolod less rá
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
A vitara meg az scross alja nem pont ugyan olyan?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Én úgy tudom kicsit alacsonyabb az scross.
Nem csak a facelift előtt volt alacsonyabb? A Vitara szabad hasmagassaga 185mm, az S-Cross-t majd megmondja valaki.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Ez katalógus adat vagy mérted? Ha mérted, hol? Első kerekek közt a váz? A 2wd legalacsonyabb pontja az lehet. Viszont a 4wd eléggé lógatja a hátsó difit, az a legalacsonyabb. Legalábbis az scross. Egyszer valaki megnézte szalonban és azt mondta a vitara hátsó difije is ugyan úgy lent van.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Katalógus adat természetesen.
Nem hinném hogy lenne ennél mélyebb pontja, amit drága javítani például hátsó osztómű. Azért ne hajtsatok át egy 180-as I profilon, mert "úgyis elfér alatta"... Nekem hétvégén jól fog jönni minden milliméter, így legalább aláfér egy üres 4L-es szélvédőmosós flakon, ha vágok az oldalába egy téglalap alakú lukat, príma olajleersztő tál lesz belőle. (remélem nem fog elolvadni )
Amúgy napra pontosan 12 hónappal az előző olajcsere után szólt a kocsi, hogy aktuális az olajcsere. Szóval szerintem semmiféle "olajminőség figyelő" kutyafülle nincsen benne, csupán számolja a napokat...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Nem, Vitara 18,5 cm, S-Cross 17 cm, ha jól emlékszem.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
S-Cross kézikönyv alapján
Köszi, ezt nem találtam a hajnali kávé kevergetése közben.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Nekem a 2017esbe még azt is elfelejtették beleírni, hogy figyelje a napokat, én az első 4 évben mindig direkt túlhordtam az olajat 1-2 héttel mert méter nem volt benne fele se.
3adik olajcserét meg 2 hónappal. Akkor se szólt.
Megvetted a belevaló nedvet? Nem szoktak elolvadni a műanyag dudvák, én is mindig abba engedem ami kezem ügyébe kerül. Egyedül a pet palack zsugorodik össze de nem lukad ki meg az most kicsi is lenne neked. :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Katalógust nem néztem meg, de elébe tettem a lézert az s crisscrossnak, 17 cm az pont a 4wd hátsó difi alját súrolja. 17,75 cmnek már célkeresztbe kerül a kipufogó középdob rögzítő gumijának az alja illetve súrolja magát a középdobot. De akkor még sehol nincs az első bölcsőváz, tehát a 2wd valószínűleg 80as tempóval átmegy nagyobb koppanás nélkül a 17cm magas i-gerendán, ha nem baszik ki a sztorival fél centinél jobban a bódé által generált leszorítóerő
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
[Mennyiért és milyen motorral jön az új SX4 S-Cross?]
Ennyit az olcsóról Főleg ha jön bele majd az 1.5 hybrid, akkor lesznek igazán "jó" árak. Jól sejtettem amikor írtam ide is, hogy majd 1 misivel több lesz, sokat nem tévedtem, közben meg a lámpákon kívül kb ugyanaz.
Aki S-Crosst szeretne, gyorsan vegyen most még készletről régit..
[ Szerkesztve ]
Elvileg kész benne elől hátul kamera, holtterfigyelo, radar stb. Csak chips nincs hozzá 😅😅
Mondjuk nekem az Erős Pistás és a sörrel átitatott a kedvencem.
[ Szerkesztve ]
Ja ezen én is agyaltam, hogy vajon hogy rakják bele, de lehet félretettek erre az első pár tíz darabra.
Esetleg nem a régi chip-eket használják, mert igazándiból abból van készlethiány. A gyártók az újabbakra álltak át miután nem volt kereslet és nem nagyon szeretnének visszaállni a régebbi chip-ekre. Elvileg új fejegység lesz.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
mostani árakat nézve, teljesen reális az ára.... most azok vakarhatják a buksit, akik behirdették az 1-2 éves Crosst (igaz pont X-es felszereltséggel) közel annyiért, mint az újból a Plusszost, itt is tuti lesz 1-2 felszereltség pluszban "alapból" amire az "egyszerű" (semmi bántás stb.) embert nem érdekli vagy nem is figyel rá....
Csak példaként írom, hogy hahun volt/van feltéve olyan Swift, amiben pl. nincsen holttérfigyelő (ugye 2019-2020as váltás derekán tették bele a Plusszosba már), viszont úgy hirdetik és hasonlítják őket össze a 2018as Swiftesek, hogy debezzeg' én 2018ban milyen jól vettem.... (a legszebb az, amikor még a nem ráncfelvarrott halogén fényszórókkal megvásárolt Swiftet hasonlítják árban a már ráncfelvarrotthoz.... pedig ugye tudható, hogy akár egy LED fényszóró más autóknál mekkora extra felár).
Nagyon-nagyon túlgondolkozva (és ismét senkit sem megbántva) én mindig jó kedélyű mosollyal tartózkodom a szalonokban, tökéletesen megvan az a réteg, akik oda járnak-kelnek, kb. pár extrát nem is értenek/tudnak kezelni biztonsággal az autón és épp ezért nem is használják, nagyon korrektül és tüchtig módon viszik szervizre a kocsit és "le van tudva" a helyzet. Na a lényeg.... én annyira "kilógonak" érzem magam ebből az egészből, még szerencse, hogy nyitott a fiatalabbak felé a Suzuki, ezekkel a formákkal és felszereltségekkel.... szóval biztosan lesznek benne olyan "teches" dolgok amik ismét előremutatóbbak.
Akkor lett volna furi' az "előző" Scross, ha beleteszik pl. abba is a holttérfigyelőt, a kitakaróslekapcsolós' LED fényszórót és esetleg még a műszerfali színes kijelzőt....
Ezek szerintem az érdekes dolgok (persze valahogy pozizni kellett az autókat), hogy a Swiftben szerintem sokkal újabb/dizájnosabb a műszerfal, ott van a holttérfigyelő, automatán kapcsolgatja neked a távolsági fényszórót és még a dudaszólama is fickósabb, mint az Scrossunknak viszont ott van, hogy nem halad úgy és mégis csak egy kisautó (persze haladásra ott a Sport, de abban megintcsak nincs holttérfigyelő, ha jól láttam a felszereltségét ill. a benne lévő motor végett elveszik az egyik fő varázsa a kis fogyasztás).
Húdehosszúlett
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
Pont most olvastam én is, de azért 6,5, így hogy más forma, ugyanaz a motor, meg valamennyi plusz extra. Hááát, azért ez már erősnek hangzik.
A rendes Hybrid-el meg tuti benéz 7milla köré, de inkább fölé.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Én gondolkozom a cserén
A mostani 2019-es ( még részecske szűrő nélküli ) S-Cross GL+ harminc pár ezer kilométerrel vonóhoroggal patika állapotban elmenne a jelenlegi piaci árak mellett 5,2 -5,3 milláért.
Felkerekítem hatra a többit meg részletre.
Eleve nekem a Vitara forma mindig is jobban bejött de hát a méret a felszereltség + ár miatt lett az S-Cross a befutó.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
7 környékén ha tényleg a toyota 1.5 lesz benne akkor a full hibrid sem lenne rossz sokaknak. Főleg ha kicsit rendbe szedték a minőséget is (ajtó beázás, hangszigetelés). Nyilván sehol nem lesz dinamikában az 1.4t -hez képest de aránylag tágas nagyon takarékos A-B-be autónak tökéletes. Hasonló méret kb nincs most toyotának (Chr elkupésítja a helyet, Yaris Cross jelentősen kisebb). Corolla Cross meg jóval drágább lesz amikor jön.
Nálunk rendelés alatt van egy Toyota Yaris. Engem is beugrasztottak a csiphiánnyal, a kocsit szeptember legvégén rendeltük, erre ma kiderült, hogy már le van gyártva, decemberben kerül Csehországba, várható átadás december vége, január eleje. Suzukikban meg nincs fejegység...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Üdv!
Vásárolt esetleg valaki régi Swift Bosch rendszerű központi injektorából utángyártottat?
A városi szaladgálósba ilyen típusút vettem, miután a gyári 21 év után megadta magát: [link]
Valami kínai cucc.
A gondom az, hogy kb a beszerelés óta ha elindítom, akkor kissé egyenetlenül jár, amíg nem kezd el bemelegedni, illetve hajlamos ilyenkor a gyertyákat is beköpni.
Szerintem az injektor miatt lehet, előtte a gyárival tökéletesen működött az alapjárat és ahogy kicseréltem, azóta áll fenn a jelenség, tehát nem hiszem, hogy más lenne a hiba.
Van esetleg ajánlott típus az utángyártott injektorok közül?
[ Szerkesztve ]
Nem aggódom miatta, csak valahol olvastam hogy olaj minőség figyelő van benne...
Meg vettem, éppen onnan jövök, hát, nem tudom...
Mobil1 ESP 5w30 API SN 4L 16440
Nipparts olajszűrő 1040
Az olaj jobb mint a gyári, de nem SP (ezért szomorú is vagyok) , abból csak Molly volt 20+ezer a 4L. mindegy, megvettem, teszek vele egy próbát, ez így jobban hangzik mint a markaszerviz ajánlat.
A motul ecolite meg szintén SN/SP a flakon szerint, szóval lehet igazad lesz és ugyanaz...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
A mi swiftünk 2019 novemberi, de nincs benne holttérfigyelő. Akkor még a legnagyobb extra a GLX-ben a hibrid volt és talán a LED lámpa.
Apropó led. Valami mindig zavart ha éjjel ültem benne, de valahogy sose tudtam megmagyarázni. Vasárnap este rájöttem. Csajom vezet (mint rendesen mindig), olyan a szélvédő mintha párásodna, pedig nem. Látom ő is próbál a képzeletbeli párafolt alatt nézni, felül masszív sötét folt, alul pedig szép világos. Akkor ugrott be, hogy LED lámpa bakker. Ahol végetér a tompított fénykévéje, ott mintha késsel elvágták volna, nincs olyan szép fokozatos gyengülése a fénynek mint a halogénnek, nincs fényszivárgás. Amíg tart a fény addig nagyon világos, ahol végetér, ott meg masszív feketeség. Szóval próbált alá nézni a sötétségnek Fura ez, pedig már 2 éve vezeti az autót.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Projektorfüggő, nem feltétlen csak a ledek ilyenek. Az Almerám utángyártott projektoros H7 lámpája ugyanilyen halálpontos volt, semmi fényszivárgás. Ezért is mertem xenont rakni bele, senkit nem vakított. A gyári lámpájában volt "mókuskereső", a H11-es Mazdámban is van.
Amúgy sok értelme nincs, pont a Vitaráknak és az SX-4-eknek annyira magasan van a gyári beállításuk, hogy a kamionok tetejét világítják. Megvakulok, ha szembe/mögöttem jönnek.
[ Szerkesztve ]