M16 típus betegség leginkább.
[ Szerkesztve ]
M16 típus betegség leginkább.
[ Szerkesztve ]
Kiolvastak. Ezt irta a gep. Most neztem katalizator arakat...horror. 150-250k. Topikban olvastam h abs kocka es ez gyakori hibajuk.
Ennek fenyeben mi lehet realis ar?! 700k?
Jó állapotú SX4 nincs 1,2-1,3 alatt ha 700 adja írj és megyek
Még az 1.2 is necces.
Látom sokakban felmerül a motorolaj kérdése ezen az egy oldalon én 2006-os 1.3-as benzines, Suzuki Ignisbe Castrol Magnatec C3 5W-40-et használok és 10 ezret elbír de, 11ezret legutóbb elmentem és ott erősen érződött h csere kell neki. Én azt használom.
Mivel én szeretem a legjobbat adni az autómnak ezért kérdésem, hogy valaki váltott e Castrol-ról valami más prémium olajra? Pl. Eneos Premium Hiper 5W40-re? Shell Utra helix, Motul stb.
És ha igen jobban "szerette" a 1.3-as (M13A VVT) vagy a benzines láncosa? csendesemnek érezte stb.
Érdekelne a véleményetek Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Write only vagy? Fentebb leirtam feketén fehéren mi a nyüge. Ennek fényében kérdeztem ezt az árat.
Nem irok mert 700-ért ezzel a nyügével ""esetlegesen""én fogom megvenni.
Suzuki egyik legnagyobb beszállítójánál dolgozom, ven kontakt, rákérdezem náluk, csak gondoltam előtte itt is kikérem a véleményeket.
Esetek nagy részében szoftverhiba p0420 (amire van update) plusz mivel semmit nem befolyásol nem igazán értékcsökkentő tényező. Nagyon hülyének kell lennie az embernek hogy ezt megetesd vele és 700ba odaadja.
[ Szerkesztve ]
Ahogy elnézem a kínálatot a hibátlanok indulnak olyan 1,5 M-tól szóval ha csak ennyi a baja kötve kiszem hogy 1,2 - 1,3 M alatt odaadná.
Viszont ha az igaz amit dnelb mond akkor inkább 1,5 M körül lehet az ára.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
Sziasztok!
Adott egy 2007 swift, ami check engine lámpa társaságában elkezdett rángatni, gázadásra megtorpanni, döcögős alapjárat.
Kiolvastam a hibakódot:
P0301-4-ig , azaz mind a 4 hengerre gyújtási hiba.
Gyújtás trafóra és főtengely jeladóra gondoltam elsősorban, de fura hogy mind a 4 hengerre hibát ír...
Ki mit nézne meg?
-Wake up Neo!
Szerintem gyújtótrafó, a rángatás, egyenetlen alapjárat abszolút jellemző rá. Nekünk astrán volt ez a hibakód, de ott csak 1 hengerre, csak gyertyát kellett cserélni. Így, hogy az összes hengerre hibát jelez, trafóra gondolnék...
Kicsit lesokkoltak ezek az árak:
33.574 Ft/db 16-os gyári lemezfelni (134.296 Ft)
19.905 Ft/db TPMS szelep (79.620 Ft)
+ a 4 téli gumi 30-35.000 Ft/db
Meg is lenne az egész olyan 340k-ból.....
215/60R16 Yokohama W-Drive 905 prémium kategóriás téli abroncs gyári lemezfelni + TPMS szelep
270.000 Ft
Suzuki világnál közben meg van egy ilyen ajánlat ami a fentiek tekintetében extrém olcsó.....csak fos a gumi rajta...
A lemezfelnit még meg is venném ennyiért viszont a TPMS szelep ára nagyon durva...nincs erre valami megoldás? Olcsóbb helyet esetleg ismertek vagy ennek mindenhol ennyi az ára?
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
index fórumán néha lehet olvasni, hogy 220-240e-ért eladó komplett téli szett (felni+TPMS+yokohama gumi). Egyébként pont emiatt döntőttem tavaly a 4 évszakos mellett, gyári gumikat eladtam így 66e-ből megvolt a csere, 75e-ért vitték el a gyári Conti gumikat.
Sumo-nál 12e egy TPMS,13e a 16-os lemezfelni, szerelt kerék meg 65,5e.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
A Sumo-nál olcsóbb lenne ez tény. De ez csak akkor állná meg a helyét ha lenne is náluk....kétszer hívtam már őket, nincs - majd lesz - egy hét - áhh lehet az kettő is.... Szóval nyilván jó lenne ott megvenni mert olcsóbb csak hát ha nincs akkor nincs.
Illetve itt S-Cross van nem vitara bár a gumi méret asszem ugyan az.
[ Szerkesztve ]
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
Szerelt kerék elvileg van, arra nem írja, hogy nincs. Felni az nincs, látom.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Ha katalizátor gyenge hatásfokot ír, akkor hibakód alapján valószínű a felső lambdaszonda lesz, 30k az új / vagy p0420 ami szoftverfrissítéssel eltűnik. Nekem mindkettő volt már.
p0420-as. Hol érdemes frissítettni?
Köszi !
-Wake up Neo!
Szakszervizekben kellene tudniuk frissíteni, én Gusztávnál voltam, 10k-ért csinálták. Illetve normális kúton kell tankolni, és kerülni a közel üres tankkal járást.
2010 utáni swiftben cserélt már valaki izzót a fütés szabályzó panelen?
Én pont most cseréltem 2006-os swiften
2 hete világít a nyomásérzékelő, pedig már 2x fújtam bele az optimális értéket, sőt többet is. A szelepek gyáriak, másfél éves autó. Ha felkerül majd a téli szett, és akkor se alszik el, erre rá tud nézni a szervíz?
[ Szerkesztve ]
Ugyan ez volt nálam is. Amikor megjöttek a melegek, akkor elkezdett világítani. Megmértem a nyomást és 2.2 volt benne. Felfújtam 2.5 Bar-ra mindegyiket üzem melegen, mondom megyek vele egy kört, de nem akart elaludni. Akkor valamelyik reggel még egyszer le ellenőriztem a nyomást a nagykönyv szerint reggel hidegen 2.5 re, és utána a szokásos idő múlva elaludt a lámpa. Mondom addig a téli gumit sem teszem fel, amíg ki nem derül, hogy mi a baj.
Te mennyire fújod a kerekeket? Nekem komfort módban van a TPMS rendszer.
Rájöttem nem kell ennek nagy jelentőséget tulajdonítani, szervizbe vinni. Előbb-utóbb elalszik a lámpa. Lehet, hogy a légköri nyomás is bekavar, mint ahogy a füzet írja, mert mindig akkor jelez, ha időjárási front van.
Azóta tegnap felkerültek a téli gumik is.
[ Szerkesztve ]
Többször felvillant már a hőmérséklet változás miatt nálam is, utána fújtam és elaludt mindig. De most az Istenért se akar. 2.5-re szoktam, de most már valamelyikben 2.8 van.
Reggel indulás előtt ellenőrizd le még egyszer. Én 2.5 re fújom mindegyiket. 2.6 a nyomásjelzőn, ha lehúzod, akkor 2.5 lesz. A lényeg, hogy ne üzem melegen mérd. Ha így csinálod el kell, hogy aludjon.
Mekkora volt a nyomás, amikor bejelzett?
[ Szerkesztve ]
Kipróbálom majd.
Nekem is nagyon nehezen akart elaludni a lámpa, csak a második nem üzem meleg ellenőrzés után aludt el. Nálam is mindig el szokott aludni, ha fújni szoktam bele, most volt először szívás vele.
[ Szerkesztve ]
Valamennyire meleg lesz, ha fújok bele, mert nincs otthon kompresszor
Ezt azonnal orvosolni kell, nálunk minden garázsban van egy kompresszor, még akkor is, ha egymás mellett vannak.
Légrugót amúgy is problémás lenne benzinkúton fújni.
ahogy néztem abban kicsit másabb az izzónak a foglalata.. de mennyire volt szopó?
mert itt az enyémnél hiába veszem ki a kesztyűtartót nem fér hozzá a kezem :/
minimum a rádiót is ki kellene szerintem
úgy látom mindenki sziv azzal a hülye tpms-el :/
Tudnátok segíteni abban, hogy a 2008-as swiftemben szeretném a gyári rádiót lecserélni egy ugyan olyan gyárira csak mp3-asra.
Hol lehetne erre rálelni baranyában érdekelne a dolog, természetesen bontott tökéletes volna de csak hibátlan példány.
Sajnos ez nem megy bele, más a formája és a rögzítési fülek is.
Először cseréltem én is, nem tudtam mire számítsak.
Először kivettem a kesztyűtartót, de nem tudtam hogy mit keressek és pontosan hol helyezkedik el.
Szűkös a hely, egyszerre a kezem és a fejem nem fért oda, így nem láttam semmit, csak vakon tapogatóztam.
Kivettem a magnót is, és kivettem az egész fűtéskonzolt.
Mégegyszer nem venném ki. Szopóroller volt a két bowdent visszarakni a helyére úgy hogy az tökéletes legyen. Kellett volna vagy 3-4 kéz akkor egyszerűbb.
Le kell pattintani a konzol elejét, ehez előtte ki kell szedni a szabályzó gombokat.
Óvatosan érzéssel mert pattintva kapcsolódnak a szélvédőfűtés, klíma-stb gombok a nyákra forrasztott kapcsolójukkal. Nehogy leszakadjon valamelyik, vagy sérüljön a lap.
Hátul két csatlakozó van azokat le kell szedni, a nyák elején kivenni a csavarokat és így kijön az egész nyák.
Én azért vettem ki mert láttam korróziót a forrasztási pontoknál.
Megtakarítva raktam vissza.
Ha nem akarod kivenni és elég ügyes kezed van, akkor hátulról meg lehet fogni a foglalatot.
Bajonett záras, tehát csak el kell forgatni és hátrafelé kijön az izzó foglalattal együtt.
Nem tudom hogy van a 2010 utáni swifteknél de gyanítom h hasonló képpen.
Én majdnem megvettem a gyári izzókat (piros, fehér) 2000xx ft/db áron.
De nem kell, mert sima rizsszem izzó van benne.
Tehát a foglalatból ki lehet húzni az izzót és kicserélni.
Persze ezt is érzéssel, ne roppanjon össze az izzó, mert akkor foglalattal együtt kell cserélni.
Fehér izzót 80ft-ért, pirosat pedig 170ft-ért tudtam venni hirtelen.
akkor azt hiszem inkább igy marad
+1, pedig én is akartam cserélni, de úgyis vakon kezeli az ember
"... and I hope you have a great day!"
azért ezt a részt már igazán megcsinálhatták volna ledesre
Ha a magnót kiveszed, akkor már bevilágítva sztem látni lehet az izzókat.
Ha kicsi és ügyes kezed van akkor ki lehet cserélni így.
A magnót sem túl bonyolult kivenni.
A kormány felől és a kesztyűtartó felől fogja 1-1 csavar + 4-6 patent.
Ha a csavarokat kivetted akkor hátulról magad felé jó erőssen ki kell nyomni.
Ha kint van akkor már csak az iso csatlakozót meg az antennát kell kihúzni a magnóból.
Szoval nem egy istentől elrugaszkodott cselekedet
Legalábbis a 2010 előtti swiftekben így van.
Sziasztok ne haragudjatok h ezzel jövök megint ebben a topicban, de ENEOS Sustina 5w-40-es motorolajat szeretnék ezután a suzuki ignis 1.3 benzin (M13A)-ba mert úgy hallottam ez a "legprémiumabb" amit ez a motortípus kaphat! Vannak ezzel nálatok tapasztalatok? Esetleg ismerősötök mesélt e róla nektek? Előre is köszönöm, minden vélemény érdekel!
[ Szerkesztve ]
A gyár mondjuk ebbe a motortípusba 5W-30-at ajánl ebből a típusú olajból(Eneos Sustina).
[ Szerkesztve ]
Nekem volt évekig M13A-ban, először 5W30, utána 5W40 Sustina.
Utóbbit rakd bele
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ne is mondd, kétszer futottam bele szakszerűtlen kiszerelésbe rádiót illetően. Mindkét alkalommal előről feszegették ki csavarhúzóval és végig a pattenteknél megsértve a műanyag és még az előlap ragasztás is felvált 5 cm hosszban.
Erre írják, hogy makulátlan hibátlan esztétika...
Ez egy vicc, nem tudom ezek az eladók mit képzelnek, és erre azt mondják náluk ez belefér.
Még ők sértődnek meg, hogy az ember ezt az ocsmányságot nem veszi meg.
Köszönöm, akkor 5W40 Eneos Sustina !
Hali!
Váltóolajból milyen adatokat kell figyelni, és hány liter kell? 1,3 16v 2002es swifthez. Köszi!
75W90, GL-4, és addig kell önteni, amig a beöntőnyíláson el nem kezd kifolyni. Literre pontosan nem tudom, de 3 db egyliteres flakonnál valószínűleg nem kell több.
[ Szerkesztve ]
Köszi!
Szelepszárszimeringet nehéz kicserélni? Az előző 1.0-son cseréltem szelepfedél tömítést, de most ezt nem tudom hogyan kezdjem, videót nem tudtok hozzá?
Autócsere előtt tipródok, gondoltam bedobom ide a kérdést, hátha van kedve ötletelni valakinek így vasárnap este. KM állás nem igazán számít, várhatóan 5-8 évre terveznék vele, de persze az élet úgyis mást hoz majd. A keret ideális esetben 1.2m max, ha nagyon kell, kicsit kitolható. Szóval a 3 opció:
1, Swift GLX/GS AC 1.3 2007-2010 (facelift) 1.1-1.3 millió körül, ABS/váltóhiba esélye, de menni megy.
2, Swift GLX/GS AC 1.2 2010-2013 1.6-1.8 millió körül (inkább több), nem igazán ismert hibája, van ESP, de nem megy annyira elvileg, mint az előd.
3, Swift Sport 2006-2010 1.5-1.7 millió körül, tuti felszereltség, ereje bőven elég, csak ABS-hiba ismert (ha nem tévedek), cserébe drága gumizni (gyárilag 17-es papucsok), és végeredményben ez is 10 éves autó.
Jelenleg 20 év feletti Opelem van, szóval a fentiek közül mindegyik nagy-nagy előrelépés lenne számomra. Városban főleg egyedül, évente párszor pálya 120-140 utasokkal, kevés csomaggal. Szempont a megbízhatóság, vállalható dinamika, japános patentság a belteret tekintve. Jelenleg az 1. opció a befutó, mert bár a váltóhiba 80-120k, az ABS-tömb 40-60k költség, de egyik se hirtelen fellépő/út szélén hagyós hiba végülis...