Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#39401) bagyusz


bagyusz
őstag

Sziasztok! Van egy olyan problémám, hogy nem tudok rá jönni, hogy mi okozhatja a légzsák hibát egy 2001 évjáratú wagon r + (g13bb) -nál. Gyújtáskor pár másodpercig folyamatosan világít majd utána 5-t villog, utána pár másodperc szünet és folyamatosan világít. Felkutattam az összes létező szervizkönyvet a wago-hoz, de nincs útmutatás a villogásokra. Elkezdtem lecsekkolni a légzsák kábeleit, végig vezettem az vezetőoldali meg az anyós oldalit is, de sehol sincs szakadás. Több helyen azt mondták, hogy a kormány átvezetőkábelt nézzem meg, azt is lecsekkoltam, hibátlan. A vezetékek kimérését egész pontosan a légzsák-tol a vezérlőmodulig végeztem, természetesen légzsák és modul leválasztása mellett, lehúzott akkuról. Kíváncsiságkedvért lehúzott légzsákok variálásával is próbálkoztam, hogy hátha kidob más kódot, de nem, mindvégig 5-t villog. Próbáltam már diagnosztikára is rákötni, hogy hátha csak törölni kell a hibát, de sajnos ennek a vezérlője még nagyon buta, obd1 protokolt ismer elvileg, de gyakorlatilag 3 különböző professzionális diagnosztikai eszköz se tudta megemészteni ezt az autót, de az internet bugyraiban sem találtam kézzel fogható bizonyítékot arról hogy bárki is rátudta volna kötni egy diag-ra. Olvastam olyant is hogy ha volt koccanás vagy baleset az autónak akkor létrejön egy crash data log amit tárol a légzsákmodul, csak hát az autó nem volt törve, csak a jobb első részével elkaptak egy fácánt az előző tulajék, de elvileg nem nyíltak ki a légzsákok, amit alá is tudok támasztani mert anyósoldali légzsák csavarjai sértetlenek illetve jelöltek, hogy nem lett megbontva. A vezetőoldali résznél a kormánykerék burkolati kopása megegyezik a légzsák burkolati kopásával. Ugyan az egész kormánykereket ki lehet cserélni mindenestül, csak hát elég valószínűtlen szituáció. Lassan kifogyok az ötletekből, valaki tapasztalt már ilyent vagy ehhez hasonlót?

Több kézikönyvben is felmerült egy robbantott ábra, ahol jelölve van az övfeszítő is, de idáig még oda elvezető sárga csöves kábelt még nem láttam.

(#39402) Siriusb válasza bagyusz (#39401) üzenetére


Siriusb
veterán

Szia!
Volt egy visszahívás légzsák miatt pár éve, márkaszervízben (telefonos egyeztetés után) ingyen javították, azt hiszem kábelcsere volt. Lehet ezzel van összefüggésben, ha Te nem vitted el.

(#39403) Tom1939 válasza dnelb (#39400) üzenetére


Tom1939
őstag

Ha a sporthoz érted a duplakuplungost (vagy kuka részt) akkor készséggel elismerem hogy egy jó dsg legtöbb esetben gyorsabban vált, de azért hagyományos automatában is vannak elég gyors darabok (ésazt is elismerem hogy a ZF gyorsabb mint a suzuki által használt aisin, de ennek ára hogy megbízhatóságban finoman fogalmazva nem mindegyik váltója erős).

(#39404) BigBlackDog válasza dnelb (#39400) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én lehet, hogy beneveznék rá. :B Swift méret elég, de a Sporton kívül nincs négyhengeres, combosabb motor hozzá automatával.

(#39405) rbalint88 válasza dnelb (#39400) üzenetére


rbalint88
addikt

a kockázatokról kérdezze meg autószerelőjét, alkatrészboltját. ez csak újonnan véve és a gari lejárta után azonnal eladva igaz, akkor se mindig.
pl cégnél van tucson, 1.7 dízel 7dct váltós, indulásnál sokszor remegősen adagolja a kuplungot, meg ugye irányváltásnál, parkolásnál tud kellemetlenül sokáig gondolkozni, ahogy a vw dsg is. családban van 6-os automata váltós volvo dízel, annál jobb automata nem nagyon kellhet. azt hiszem az is aisin talán, annál gyorsabban humanoid se vált.

(#39406) Tom1939 válasza rbalint88 (#39405) üzenetére


Tom1939
őstag

Várost annyira nem kajálja a duplakuplungos. Ott gyors nagyon ahol jól eltalálja merre lesz a következő váltás és bekészíti előre. Nu a város pont ennek nem kedvez :) És ha jól tudom a lassú mozgásnál csúsztatja a kuplungot keményen (= város nem igazán tesz jót neki, és darabosabb is mint egy igazán jó hagyományos automata). Előre és hátra között sem sebesség bajnok.

A mostani 6-os és 8-as automata volvoéknál már biztos aisin. A korábbiban nem vagyok biztos (de a 6-osnak sokkal jobb híre van mint a korábbi 5-ös automatának).

(#39407) dethroner


dethroner
veterán

Az új Swiftben csak a GLX felszereltségben van vízhőmérő?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#39408) eami válasza dethroner (#39407) üzenetére


eami
addikt

milyen vízhőmérő?

(#39409) pjen válasza eami (#39408) üzenetére


pjen
félisten

Ami mutatja a hűtővíz hőfokát.Majdnemminden autóban van.Például a Swift kettőben is.

(#39410) BigBlackDog válasza dethroner (#39407) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Olyan, mintha csak ott lenne. Alacsonyabb felszereltségnél csak egy kék visszajelző van, ami -gondolom- addig világít, amíg hideg a víz (jelentsen ez bármit). Amit jobban furcsálok, hogy csak GLX-nél látok üzemanyagszintjelzőt is.

(#39411) eami válasza pjen (#39409) üzenetére


eami
addikt

oltsatok le, de a motor hőmérsékletet szerintem a hűtő vízbe biggyesztett mérő olvassa.

(illetve ez így nem volt teljesen korrekt, de ami minden autóban ott van az az, nem? )

[ Szerkesztve ]

(#39412) pjen válasza eami (#39411) üzenetére


pjen
félisten

O.K. Akkor fogalmazzunk úgy,vízhőmérő van minden autóban,csak kijelző nincs mindegyikben.Esetleg csak egy lámpa világít ha forr a víz.

(#39413) Kakaduku válasza Szilágyi84 (#39390) üzenetére


Kakaduku
senior tag

Újból kicseréltettem velük mindent. Pénzt nem adták vissza, nem is kértem.
Márciusban nem oda viszem az tuti.

[ Szerkesztve ]

(#39414) Szajo válasza BigBlackDog (#39410) üzenetére


Szajo
őstag

Igen ez így van. Glx alatt szegmens kijelző van abban mutatja az üzemanyagot. GLXben pedig lcd kijelzo van és mellette mutatja egy egy hagyományos mutató a vizet és az üzemanyag szintet.

(#39415) dethroner válasza BigBlackDog (#39410) üzenetére


dethroner
veterán

Nézegettem a különböző felszereltségek belvilágát, és akkor tűnt fel, hogy a GLX-ben van külön kis mutatós műszer a víznek és a benzinnek, ezek alatt pedig csak a benzinnek látom hogy van valami piktogramos kijelzője a két nagy óra között. Víznek semmi. Ugyanaz lesz mint az előző kocsinál, hideg víz kék lámpa, túlhevült víz piros lámpa. De hogy mi a hideg, azt csak megtippelni lehet. Komolyan mondom dühítő, hogy egy városi talicskában fontosabbnak érzi a tervező fordulatszámmérő jelenléte miatti nem létező sportosság érzését, mint a hűtővíz hőmérsékletének folyamatos felügyeletét :(((

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#39416) BigBlackDog válasza dethroner (#39415) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Igazából szomorú, de szerintem;

1. Az emberek többsége valószínűleg nem foglalkozik ilyennel (főleg, ha nincs is).
2. Olcsóbb. Ha valakinek kell, megkaphatja, csak fizesse ki a "felárát". Persze, ez elég idiótán jön, mert ezt külön nem lehet kérni, csak a legmagasabb felszereltségben kaphatod meg.

Szóval némileg érteni vélem az okát, de szerintem sem ez lenne a helyes út.

[ Szerkesztve ]

(#39417) dethroner válasza BigBlackDog (#39416) üzenetére


dethroner
veterán

Ugye évtizedeken keresztül megvolt minden vízhűtéses autóban ez a kis műszer, nem volt plusz felár, elképzelhetetlen lett volna hogy hiányozzon, magától értetődő volt a jelenléte. Sokszor nem volt viszont fordulatszám mérő, Pl a jelenlegi 23 éves rönómban sincs. Viszont van vízhőmérséklet kijelző.
Aztán az autóipar úgy döntött hogy bizonyos felszereltség alatt nem kell foglalkozni a víz hőfokával, sokkal fontosabb hogy a motor fordulatszámát lássa a vezető, holott azt hallja akinek van füle, ellenben a víz hőfokát csak akkor lehet megtippelni, ha a hűtőkör csöveit tapogatom. Mondhatja azt a gyártó hogy mit foglalkozni vele, ha nem kék és nem piros akkor jó. Persze, de a nem piros az lehet csak pár fokkal több mint a kék. Elmagyarázom mire gondolok. Rönóm megvan tíz éve és emlékeim szerint sose volt benne fűtés. Az év nagy részében szükségem se volt rá, a többit meg átvészeltem azzal a meggyőződéssel, hogy csak 10-15 perc a munkába és onnan haza vezető út, ennyit kibírok kabátban és kesztyűben, nem fogok ezért a kis kényelmetlenségért 1 napra autót nélkülözni és fizetni a radiátor cseréért sok tízezres munkadíjat. Tehát nem jött meleg a rostélyból, de tudtam hogy a víz ettől függetlenül üzemmeleg, mert a mutató jól mért. De ha nem lett volna visszajelző műszer, akár 10 éven keresztül is eljárhattam volna abban a tudatban hogy a radiátor vízköves és ezért nincs fűtésem, és közben még a termosztát is megragadhatott volna nyitott állapotban, tehát folyton hideg vízzel jártam volna.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#39418) a_tesz válasza dethroner (#39415) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Ha ez megnyugtat, a dedikált vízhőmérő is nagyjából ennyi tájékoztatást ad, mivel nem közvetlen az érzékelő adatait jeleníti meg, hanem az ECU vezérli, kb. 70-120 °C között középen áll a mutató, és jól is van ez így. Ez már a régi Swiftben is így működik.

Egy jól kalibrált 0-7 bar között mérő olajnyomásmérő sokkal hasznosabb lenne, ha az ember jót szeretne tenni a motorral.

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#39419) pjen válasza a_tesz (#39418) üzenetére


pjen
félisten

Legutoljára a lada ezeröcsiben volt nekem olaj nyomás mérő,de sokat nem ért.Ami nekem szimpatikus volt az a zaporozsec olaj hőmérője.

(#39420) Agent T


Agent T
tag

Sziasztok!

Van egy 2005-ös évjáratú 1.5 benzin Swiftem. Használattal / vezetéstechinkával (?) kapcsolatosan szeretnék kérdezni. Milyen fordulatszám tartományban érdemes/ajánlatos használni az autót? Utána néztem a motor karakterisztikának, a szerint 4100 körül adja le a a max nyomatékot, de szerintem egyszer sem mentem még 4000 fölé a fordulatszámmal. Városban olyan 2000-es fordulatnál szoktam elváltani, emelkedőkön, hegymenetnél 3000-es fordulat fölött szoktam használni. Autópályán 130-nál többet nem szoktam menni, bár azt mondják még a 150-es is kényelmesen vinné. (Korábban egy kicsit nyomatékosabb 2.0i benzines Ford Sierrám volt, ezért vagyok most kissé tanácstalan ezzel az autóval.)

Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....

(#39421) kenguru99 válasza Agent T (#39420) üzenetére


kenguru99
aktív tag

"Városban olyan 2000-es fordulatnál szoktam elváltani, emelkedőkön, hegymenetnél 3000-es fordulat fölött szoktam használni. Autópályán 130-nál többet nem szoktam menni,"
Ez így teljesen ok. Mi a kérdés?

(#39422) pjen válasza Agent T (#39420) üzenetére


pjen
félisten

A sebességeket egy GPS el érdemes ellenőrizni.A GPS pontos,ha suzi kilóméter órája 130 at mutat leginkább 120 - al mész.Aztán furcsa,hogy tolnak le.A SWIFT órája szerint 145 körül megyek 130-132 km óránként.

[ Szerkesztve ]

(#39423) Agent T válasza kenguru99 (#39421) üzenetére


Agent T
tag

Szia,

Igazából ez lett volna a kérdés, hogy ez a 2000-es fordulat körüli tartós használat mennyire jó vagy rossz, vagy jobban kellene pörgetni, mert olyan 3000-4000 közötti fordulatszám egészségesebb a motornak.

Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....

(#39424) pető bá' válasza pjen (#39422) üzenetére


pető bá'
őstag

Pont mostanában mértem, 45-50 fölött nálam fix 10%-ot csal. Tehát 100 helyett 90 a valós, 130 helyett ~117.

"... and I hope you have a great day!"

(#39425) pjen válasza Agent T (#39423) üzenetére


pjen
félisten

Igen pont ezért írtam.Megy 120Km/h val és csodálkozik,hogy letolják.

Agent T:jó a 2000es forduat.

[ Szerkesztve ]

(#39426) pető bá' válasza pjen (#39425) üzenetére


pető bá'
őstag

Csak megerősítésként írtam ;)
A 2000 körüli fordulat tartósan okes, de szerintem időnként illik a meleg motort elforgatni magasabb tartományokba is (3500-4500), hadd égjen ki, aminek ki kell égni.

"... and I hope you have a great day!"

(#39427) kenguru99 válasza Agent T (#39423) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Semmi gondot nem okoz. Arra figyelj, hogy ne terheld itt a motort magasabb fokozatban. Ha erős gyorsítás kell, kapcsolj vissza. Hétköznapi használatban teljesen szükségtelen 4000-ig kihuzatni. Persze, ha pl előzol simán mehet még tovább is.

(#39428) dethroner válasza pető bá' (#39424) üzenetére


dethroner
veterán

Ez ennyire suzuki specifikus? Muternak van egy wagonr+, amin gyári méretű gumik vannak, mégis teló gps-el mérve -10% :U

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#39429) pjen válasza dethroner (#39428) üzenetére


pjen
félisten

Egyáltalán nem,mindegyik autóban többet mutat az óra.

(#39430) Agent T válasza kenguru99 (#39427) üzenetére


Agent T
tag

És nagyobb emelkedőkön érdemes elforgatni 3000-4000-ig alacsony sebességfokozatban? Vagy hegymászáshoz is alacsonyabb fordulaton érdemes használni?

Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....

(#39431) dnelb válasza Agent T (#39430) üzenetére


dnelb
veterán

Ez szívó, tehát pörgetni kell az erőhöz. Kicsit túlgondolod, ez annyira egyszerű motor hogy kb olaj legyen benne aztán tökmindegy hogy használod.. Nyugodtan forgasd le 6ig, azt szereti.

[ Szerkesztve ]

(#39432) pjen válasza dnelb (#39431) üzenetére


pjen
félisten

Ja,és 10 litert fog fogyasztani.

(#39433) dnelb válasza pjen (#39432) üzenetére


dnelb
veterán

6000-7200 között tartva 100kmen át evett 11et a sportom, szal nem hiszem.. 1.5el 50k-t mentem, abból 70% pálya volt fix 150en és a lifetime átlaga 7.5 lett. Nem tudnak ezek 10et enni. Max csak városi 2km használatra de oda meg az 1.5nek is 8.6 van írva...

[ Szerkesztve ]

(#39434) pjen válasza dnelb (#39433) üzenetére


pjen
félisten

Azért ez városban máshogy alakulna,ha két lámpa között mindíg 6000 et pörögne.Nekem az 1,3 as pályán,4 személlyel,130-140 között 7,5- 8 között iszik.De ez egész más mint a városi üveg hang.

[ Szerkesztve ]

(#39435) dnelb válasza pjen (#39434) üzenetére


dnelb
veterán

Úgy kellett volna írnom hogy néha forgassa le 6ig, akkor nem tudtál volna megint kötekedni. Elba*ztam.

(#39436) pjen válasza dnelb (#39435) üzenetére


pjen
félisten

Dehogy kötöszködöm,eszembe sem jutott. :)Egyébként van ismerősöm aki úgy vezet.Csak a padló gázt és a satu féket ismeri.

[ Szerkesztve ]

(#39437) Szajo válasza pjen (#39436) üzenetére


Szajo
őstag

Akkor mellé biztos élvezet beülni :DD

(#39438) pjen válasza Szajo (#39437) üzenetére


pjen
félisten

Nem igazán.Egyszer mentem vele soriról káposztásra,mire odaértünk majdnem a fülemen jött ki a gyomrom.

(#39439) @tco@ válasza Agent T (#39430) üzenetére


@tco@
aktív tag

Én télen hideg motorral 2000-2700 közt tartom, nyáron ugyanez, melegedő (5+km) motornál 2200-2800 közt használom, meleg (15+km) meg simán elforgatom 3500ig néha, de 5 ezer fölé sose vittem. A túl alacsony fordulatszám se jó ugye.

(#39440) kenguru99 válasza Agent T (#39430) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Sose terheld a motort (ne adj nagy gázt) alacsony fordulaton magas fokozatban pl emelkedőn. Ilyenkor válts vissza.

(#39441) yaneez


yaneez
csendes tag

Ha valaki még olvasta, látta volna: Így ölöd meg a motorodat.

[ Szerkesztve ]

(#39442) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Ha valaki esetleg készülne rendelni automata Swiftet, Vitarát; több helyen is érdeklődtem, Swiftre legkorábban május környéki gyártást tudtak mondani, de akkor is kérdéses, hogy lesz-e automata. S-Crosst kicsit korábbra ígérték, február közepi gyártással (márciusi átvétellel) riogattak, de ez függ erősen a színtől. Ettől előbb legfeljebb úgy jöhet össze, ha olyan színben kérek, amiből korábban berendeltek. Állítólag eléggé kicsi a gyártási kapacitás itthon és japánban is az igényekhez képest, alig tudnak rendelni.

Illetve volt egy olyan pletyka, hogy lassan jönnek a hibridek (többet nem tudott/?akart? mondani az értékesítő, de nem a Swift mild hibridjeire gondolt) és kérdéses, hogy meddig tudnak gyártási igényt leadni, mennyi ideig lesz esetleg leállás a hibridekre való átállás miatt (Vitara 1.6-ról a turbós motorokra való átálláshoz hasonlóan). Nem tudom mennyire kacsa ez a hír, mindenesetre azt is hozzátette, hogy a következő fél évben nem tartja valószínűnek, hogy bekövetkezne ez.

(#39443) a_tesz válasza BigBlackDog (#39442) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Japánban már egy ideje elérhető egy komolyabb hibrid a Swiftből, ilyen Prius jellegű, szerintem azt hozzák Európába is.

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#39444) Tom1939 válasza BigBlackDog (#39442) üzenetére


Tom1939
őstag

Valamelyik magyar beszállító cég újságjában benne is volt a hibrid vitara. A hírek szerint ez már igazi rendes hibrid rendszer lesz, elég drágán.

(#39445) @tco@


@tco@
aktív tag

Van tippetek arra mi lehet, mikor 2008as Swift fekvőrendőrön (szinte bármilyen lassan) áthaladva elöl nyöszörög egyet? Majdnem olyan a hang mint mikor túl széles a gumi, és beleér az autóba. Az utóbbi kb 500 km alatt kezdtem hallani. Gumi gyári méret, sík úton semmi hang. Talán valami haldoklik a futóműben :Y

(#39446) focvis válasza @tco@ (#39445) üzenetére


focvis
veterán

A hideg miatt jobban nyöszörögnek a szilentek; normális jelenség, ne aggódj.

(#39447) @tco@ válasza focvis (#39446) üzenetére


@tco@
aktív tag

Köszönöm :R
Meleg időben letesztelem újra :K

(#39448) anorche1 válasza Tibko8 (#39243) üzenetére


anorche1
őstag

En is az emlitett emelet fenyereju es emelt szinhomersekletu osramot szereztem be. Eddig 2elteru tipus, de 98ban gyartott szentjanosbogar volt benne.
Ennek az osramnak nagyon jo fenye van, a tompitott olyan, mint az elozovel a refi. Es sajnos a szembejovok szerint is. Mar tobbszor villogtak ram miatta, volt aki villogas utan, latva, hogy nem kapcsolom le, felkapcsolta a refit hogy vakitson, majd mellem erve meg dudalt is. (Fel kellett volna nyomnom nekem is a refitc hogy lassa, hogy ez a tompitott).
Lecserelni nem szeretnem, viszont egyet megprobalnek, ha lehet:
Egy picit felfele vilagit. 94es swiftben lehet valahog ezen allitani?

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#39449) BigBlackDog válasza anorche1 (#39448) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Vidd el a fényszóró beállításra! :K Nem nagy tétel, de akkor be van lőve a vetített kép horizontálisan és vertikálisan is.

(#39450) pjen válasza anorche1 (#39448) üzenetére


pjen
félisten

Elvileg izzó csere után be kéne állítatni,ahány izzó annyi beállítás.Sok autóban otthon nem is Tudod cserélni,pont ezért.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.