Lehelgeted, amíg bírod. Aztán, ha nem olvadt le, akkor marad a BKV.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
Dvix
senior tag
ahahahahha!
tboy93 Járasd csak ne túráztasd, az a lényeg h minél hamarabb elindult, plána ha az olajad 5W-től indul, 30 sec után illő azt mondja. Viszont én sem indulok el addig amíg nem látok ki a szélvédőn normálisan az igaz!
Brogyi
senior tag
A start/stop, és a turbós változatoknál kellemetlen az állandó kikapcsolás. Vitarásoknak van rá megoldás, mert valaki már megfordította a start/stop alaphelyzetét.
[ Szerkesztve ]
Kicsirics77
veterán
én miután beindítom,egy laza mozdulattal ki is kapcsolom,már annyira megszoktam,hogy természetes mozdulat.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
szaniszlokar
aktív tag
A múlt héten érdeklődtem tőletek, hogy ki mennyiből úszta meg a váltófelújítást a Swiftjében.
Az enyém ma készült el, délelőtt tudtam elhozni a szervizből az autót. Kaptam egy felújított váltót és kicseréltettem a kuplungot is, ha már meg volt bontva. Mondták is, hogy lassan időszerű volt.
Összesen 140.000 Ft-ot fizettem érte. Az új kuplung nagyon puha lett, vissza is mentem megkérdezni, hogy ez így jól van-e. Lényegesen keményebb volt, ami benne volt. Idén nyáron lesz 13 éves az autó, még a gyári kuplung volt benne, összesen 162.000 km futással. Alig bírtam vele elindulni, de majd megszokom!
Minden ellenállás hasztalan.
Reálisan hangzik ez az összeg
pjen
félisten
Én két éve, ugyanezért 80K t fizettem egy év garival.Akkor is volt drágább is.
[ Szerkesztve ]
Siriusb
veterán
Gondolom nem ugyanabban a műhelyben volt a munka elvégezve mindkettőtöknél? Mert az kicsit durva drágulás lenne.
pjen
félisten
Biztos nem, én is nézegettem akkor márka szervizeket. Minimum 30% al drágábbak voltak. Nekem Szentendrén csinálták, viszont ráment fél nap. Leszedték, még hozták a csere cuccot. Össze rakták. 8 rá mentem, fél kettő körül lett kész.
Roxbury
őstag
Suzuminn váltófelújításról van valakinek tapasztalata Vecsésen? 125 ezer forint kuplungcserével együtt jelenleg. Ha egyszer bekrepál az enyémben, oda tervezem vinni Székesfehérvárról. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Szilágyi84
senior tag
A váltó + kuplung cserének mi az élő jele? Nem veszi rendesen a sebességet akad vagy csúszik nagyon a kuplung lágy?
pjen
félisten
Mikor a váltó csapágy cserés a kuplungnak a legtöbször még semmi baja. Van benne még 20 30K Km. Viszont ha úgy is szét ván húzva, nem számolnak külön munkadíjat.
tboldi
nagyúr
A váltóban a nyelestengelycsapágy megy tönkre a legtöbb esetben, ennek jellegzetes surrogó hangja van alapjáraton kiengedett kuplung mellett. Ha benyomod a pedált, elhallgat. Ha pedig fordítva történik, tehát benyomott pedál mellett hallasz ilyesmi hangot, akkor a kuplung kinyomócsapágya hibás.
A kuplung kopottságára az utal, hogy eléggé “fent fog” a pedál, ha meg már nagyon-nagyon kopott, akkor előfordulhat, hogy lepadlózáskor felpörög a motor, de nem gyorsul az autó. Illetve az is létezhet, amit te is írsz, hogy nem veszi be rendesen a sebességeket, mert nem emel ki rendesen a kuplung, vagyis nem tehermentesül a váltó.
szerk.: Ha csak egy-egy fokozatot nem vesz be, az meg inkább váltóhibára utal (pl. kopott szinkrongyűrűk vagy ledarált fogaskerekek).
[ Szerkesztve ]
hundai
aktív tag
A váltóban a nyelestengelycsapágy megy tönkre a legtöbb esetben, ennek jellegzetes surrogó hangja van alapjáraton kiengedett kuplung mellett.
Remek. Nemrég hasonló hangra lettem figyelmes, beszéltem a szerelőnkkel, azt mondta ez természetes. (wtf???)
Köszi az infót.
-Wake up Neo!
szaniszlokar
aktív tag
Nekem 1-2 fokozatban egyre erősödő kerepelés szerű hangot adott. Nem volt túl hangos, de egyre jobban zavart.
Minden ellenállás hasztalan.
hundai
aktív tag
Én csak alapjáraton hallottam eddig , akkor is csak ha kintről nyomtam be a kuplunkot.
-Wake up Neo!
Természetes, mert kb minden swiftnél előjön előbb vagy utóbb Először nagyon halk, aztán minél szarabb annál jobban hangosodik.
Drughi
addikt
Én mikor megvettem tavaly az ignist 175.000km-rel, 2 próbaúton se hallottam (kikapcsolt rádióval)
Elhoztam, kb 500km és előjött a dolog.
Azóta nehézkesen veszi az 1es-t és "kerreg"
Nem tudom mit csináltak vele, de gondolom addig el lett tűntetve a hang, amig valaki megveszi.
Sajnos tanulópénz..
Most keresem a megoldást, hogy ne 100e ft legyen a javítás.
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Nekem mikor először előjött,szerelő rögtön mondta,hogy nyeles tengely csapágy.Viszont azt s mondta még 8-10 K kilómétert elmegy.Egy idő után teljesen eltünt a hang.Ismerős szerelő mondta,lehet nem is az volt a baj.Vegyek valami váltó adalékot.Vettem,aláfeküdt,hogy kienged annyi olajat,hogy beférjen az adalék.A csapágy golyó koszorú kiesett a lyukon,azért nem volt hangja.Saját lábán elment a szerelőhöz.A röhej a gyártó állítja a 45K olajcsere megelőzi.
[ Szerkesztve ]
szaniszlokar
aktív tag
Nekem a reggeli hidegindításkor az alapjárat is kopogott egy kicsit. Ha kinyomtam a kuplungot, akkor abba maradt. Sokáig fel sem figyeltem rá, csak miután tudatosan figyeltem, hallgatóztam, akkor vettem észre. Az 1-2 fokozatban hallatszó kerepelésre is az asszony hívta fel a figyelmemet, amikor autót cseréltünk. Utána már egyre jobban hallottam én is. Tegnap, hogy kicserélték a kuplungot és a váltót egy felújítottra, újra csendes lett az autó. Ég és föld a különbség a két állapot között. Tegnap, alig tudtam hazamenni vele annyira puha lett a váltó, más lett ugye a fogáspont is. Az első néhány alkalommal majdnem kitapostam a padlót a váltásoknál, vissza kell szokni a puha kuplungra.
Minden ellenállás hasztalan.
szaniszlokar
aktív tag
Az asszony 2004-es Ignisét használtan vettük, 75.000 km volt benne. Neki 5-ösben van sivító hangja az autónak, olyan mintha villanyautó lenne, máshoz nem tudom hasonlítani.
Éppen most van a szervizben, hogy megnézzék, hogy mit lehet vele kezdeni, bízom benne, hogy még egy darabig lehet vele járni. Az összes többi fokozat problémamentes, minden fokozat szépen kapcsolható, nincsen semmi furcsa hang, csak az 5-ös fokozat vinnyogós. kíváncsi leszek, hogy mit tudnak mondani a szakik.
Minden ellenállás hasztalan.
HKorn
addikt
Vasaló Stift 140K Km semmi hang, semmi váltógond, hozzáteszem mi rendesen cseréltettük a váltóolajat is, nem tudom ez számít-e.
Run&Ride
pjen
félisten
Cserélte a Gusztáv a szemem láttára 45K nál.Aztán itt addig agitáltak,hogy 90 K kilóméternél megint cseréltettem pedig a szomszéd autóipari szak mérnök,és a váltó olaj csere szerinte paraszt vakítás.Nem kellett kétezer kilóméter és szétment a csapágy.
szaniszlokar
aktív tag
Mi is cseréltettük 45 ezrenként, mégis előjött a probléma.
Minden ellenállás hasztalan.
Gyenge csapágyon a jó olaj sem segít
szaniszlokar
aktív tag
Ezt én is így gondolom, ezért is írtam, hogy mi cseréltük rendesen, ahogy kell, de mégis előjött a probléma.
Minden ellenállás hasztalan.
HKorn
addikt
Ok, akkor meg vagyok nyugodva, hogy nálam is elő fog jönni
Run&Ride
tboldi
nagyúr
Egyelőre a WagonR-ünk sem mutatja jelét közel 150k-nél. És mint utólag kiderült, 45k-nél és 90k-nél elspórolta a márkaszerviz a váltóolajcserét, csak kifizettették velünk. Én cseréltem benne először 135k-nél.
pjen
félisten
Ezt mondtam én 90K nál és mindenki lehurrogott.
Roxbury
őstag
Milyen 45 ezer utan a lejövő olaj? Nagyon durva? En amikor megvettuk csereltem, akkor 25 volt kb az olajban, jo fekete volt. Persze ez nem gáz. 30 ezrenként cserélem egyébként a tervek szerint, bár tulajdonképpen tökmindegy, de már ott is jó fekete lesz. A csapágy gyárilag alul van méretezve, függetlenül az olajtól tönkre fog menni. Nekem is. A Suzuminnél ott 8 golyósat tesznek bele, talán valamivel időtállóbb lesz.
Csináltam magamnak egy kis listat, ez alapján csinálom magamnak a felírt szervizeket (2006 SWIFT M13A). 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
pjen
félisten
A suzukinak talán egyetlen előnye,hogy olcsón fentartható,látom nem nyugszol bele.Az a 30k váltó olaj csere nem csak pénz kidobás,de környezet szennyező is.
Roxbury
őstag
Igazat kell, hogy adjak Neked. Csak olyan fekete volt, hogy a 30 mellett dontottem, hiába tok felesleges. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
jksx
senior tag
Nekem 100 ezer van a váltóban. Olajat sűrűn cserélem. Ha tönkremegy akkor gyári cserealkatrészt fogok bele beszerezni, mert a gyártó szerint ugyan nincs típushiba, ugyanakkor a cserealkatrész más minőségű.
pjen
félisten
Igen a csere alkatrész(csapágy) minden hozzáértő szerint jobb mint a gyári.
tboldi
nagyúr
A Swiftbe nem irídium gyertya kellene? Csak mert az ugyanezzel a motorral szerelt WagonR-be igen, NGK IFR6J-11.
Amúgy én is készítettem magamnak listát.
[ Szerkesztve ]
Roxbury
őstag
Az index fórumban is írták, hogy a hozzá rendelhető nyelestengelycsapágy más, mint amivel gyártották. Valoszínűleg azzal már nincs olyan gond, ha az van beleszerelve.
Tboldi: marha jo kis lista es minosegi cuccok. 😁
Gyarilag iridiumos van a konyvben es nikkel. Az iridiumosnak 105 ezer a csere, varosban 30 ezer. A nikkelnek 45, varosban 10. Nikkel mellett dontottem, mert konnyen es olcson be tudom szerezni es hosszu tavon olcsobb is, mikozben teljesen hibatlan ezzel is minden, mondjuk engedi is a konyv, ugyhogy nem vitás. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
tboldi
nagyúr
Viszont irídiummal jobb a vezetési élmény, virgoncabb tőle az autó, nekem ennyi pluszt megér. Még úgy is, hogy a Jazz-be 8 db kell.
[ Szerkesztve ]
Roxbury
őstag
A plusz 4 az kopogásdetektor, mint az alfáknál? 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
tboldi
nagyúr
Nem, a hátsókat nem is ellenőrzi a rendszer, nyugodtan le lehet húzni a trafókat, nem fog hibakódot dobni.
szerk.: Részletesebben angolul.
[ Szerkesztve ]
Roxbury
őstag
Komoly 😁
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Roxbury
őstag
xmad
őstag
ssuzuszakiékhoz vidd szerintem. Bp-n vannak. A suzuminnből váltak ki anno. korrektek, profik jók az áraik. 3-4 óra egy felújítás náluk garanciával.
én 70 et fizettem érte.
Roxbury
őstag
Köszi. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Szilágyi84
senior tag
Szia ez mikori ár és merre vannak hányadik kerületben Budapesten?
GEPESZ66
veterán
Suzuki Ignis 1.3-as benzinesnél az üzemanyagszint jelző akkor kezd folyamatosan világítani, ha már csak 10-12 liter benzn van a tankban.
Ez a lámpa egy bizonyos üzemanyag szintnél el is kezd villogni?
Még sosem próbáltam szinte teljesen kifogyasztani a benzint.
Ne is tedd. Egyrészt felszívja az AC a tank aljáról a dzsuvát, másrészt az üzemanyag pumpa hűtéséért maga a tankban lévő üzemanyag felel, ergo ha üres a tank és nem fedi a pumpát a nafta, akkor jelentősen rövidül az élettartama.
Drughi
addikt
Én úgy tudom, hogy 8-10 liternél világít folyamatosan és 4-5L alatt villog.
Utóbbit nem próbáltam még.
Szilágyi84
senior tag
8-10 liternél világít? Rosszul tudom hogy a 10 éves Swiftben 5 liternél vagy mennyinél?
#77646080
törölt tag
Igen, Ignis esetén 10 liter körül világítani kezd.
A Swift-et viszont passzolom.