Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38451) eami válasza tisszekreny (#38449) üzenetére


eami
addikt

engem érdekelne hogy miért akarod kiloni az ABS.

(#38452) pjen válasza eami (#38451) üzenetére


pjen
félisten

Sok cikk van róla,hogy egy gyakorlott vezető esetenként hamarabb megáll ABS nélkül.Néha engem is idegesít.

(#38453) dnelb válasza pjen (#38452) üzenetére


dnelb
veterán

az abs nem arra van hogy hamarabb megallj, hanem hogy full féken is irányítható maradjon a kocsi, ne blokkolt kerékkel bqszodj bele az akadályba, gyalogosba...

[ Szerkesztve ]

(#38454) pjen válasza dnelb (#38453) üzenetére


pjen
félisten

De azért is van,ha nem blokkol a kerék hamarabb megállsz.De ha valaki nem csak nyomja a féket,mint süket a csengőt,hanem esetleg pumpál,használja a kormányt is,lehet több esélye van.

(#38455) eami válasza pjen (#38454) üzenetére


eami
addikt

aztán ha mégsem akkor plusz egy tétel a bűn lajstromban.

(#38456) BigBlackDog válasza pjen (#38454) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem tudod lábbal olyan gyorsan pumpálni, mint ahogy az ABS teszi szvsz. Meg mondjuk műszakin sem fog úgy átmenni tudomásom szerint, ha ki van ütve ez a feature.

"...hanem esetleg pumpál..." > Pont ezt teszi az ABS is, csak hatékonyabban, mint a humán erőforrás. :)

Gumiméretből meg én maradnék a gyári méretnél. 1-1.5 centiméterrel nagyobb lenne a kerékátmérő, ha váltanál.

[ Szerkesztve ]

(#38457) M_AND_Ms válasza pjen (#38454) üzenetére


M_AND_Ms
addikt

Vesszük a korszerű, több biztonsági technikával ellátott autót, majd azon mesterkedünk miképp lehet kiiktatni azokat, vagy egyszerűen nem használjuk.
Biztonsági öv, abs, telefonkihangosító, stb.

Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

(#38458) pjen válasza BigBlackDog (#38456) üzenetére


pjen
félisten

Ezt nem én talátamki a Tc- n hallottam,nem is gondoltam,hogy ki lehet kapcsolni.A gumi méretnek meg vsn táblázata,de 3% ig nincs gond.

[ Szerkesztve ]

(#38459) pjen válasza BigBlackDog (#38456) üzenetére


pjen
félisten

Ezt nem én talátamki a Tc- n hallottam,nem is gondoltam,hogy ki lehet kapcsolni.A gumi méretnek meg vsn táblázata,de 3% ig nincs gond.Ha olvasgatsz például téli gumiból mindenhol eggyel keskenyebbet ajánlanak.

(#38460) BigBlackDog válasza pjen (#38459) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Hát, én eddig csak a gyári méret ajánlásokat olvastam több helyen is. :B Jobban mondva a nyárihoz képest eggyel keskenyebbet (= egy mérettel kisebbet a váltóméretek közül) szoktak ajánlani télire.

Az ABS-el kapcsolatban meg gondolkoztam kicsit reggel. Nem teljesen értem, hogy miért lenne rövidebb a fékút száraz/nedves aszfalton ABS nélkül. Ugye a fizikát "nem lehet mgbszni" és emlékeim szerint a tapadási súrlódás maximuma mindig nagyobb lesz, mint a csúszási súrlódási erő (ugyanolyan körülmények között, ugyanazoknál a testeknél). Mivel az ABS gyakorlatilag a csúszás-tapadás határán fogja tartani a kerekeket, így azoknál fellépő súrlódási erő valahol a tapadási súrlódás erő maximánál lesz. Ha csúszna a kerék, akkor jóval kisebb súrlódási erő lassítaná a járművet. A saját tapasztalatok szerint ABS nélküli autóban még lereagálni sem fogod tudni olyan gyorsan a kerék megcsúszást, mint az ABS (nemhogy még pumpálni a pedált).

Egyedül jégen/mély hóban/sárban/kavicsos felületen tréfálhat meg az ABS, de azért az esetek 95%-ban nem szokott ilyen utakon járkálni egy átlag autós. Ha meg igen, akkor is csökkentett sebességgel.

Egyébként még jó pár évvel ezelőttről nekem ez a videó maradt meg, ami a fent írtakat támasztja alá.

[ Szerkesztve ]

(#38461) pjen válasza BigBlackDog (#38460) üzenetére


pjen
félisten

Ha megnézed a Hungaró gumi váltó katalógusában,ott is zöld sznnel hozza a méretváltást.100-nál 98 kilómétert fog mutatni az óra.Persze a gyáriból baj nem lehet.ABS-nem írtam,hogy,nincsigazad csak azt,hűgy láttam ilyen ismertetőt.Mint írtam,nem is tudtam,hogy ki lehet kapcsolnil

[ Szerkesztve ]

(#38462) tisszekreny válasza eami (#38451) üzenetére


tisszekreny
tag

Sziasztok,

Látom, egy kisebb "vitát" robbantottam ki az ABS kigyilkolásával. Amikor vettem az autót, nem akartam hogy ABS-es legyen, csak benne volt. Fontos volt számomra a 2 légzsák, a klíma, a szervó és a gáz (LPG) üzem. Egyetlen ilyen tulajdonságokkal rendelkező példány volt akkor elérhető, amelyben ABS is volt.
Az autó felszereltségi szintje: GLX Manager IV + ABS
Előre leszögezném, hogy nem vagyok ABS ellenes. Szeretem az ABS értelmes autókban.
Néhány háttérinformáció rólam:
6 évig vezettem egy 3 ajtós Swift-et (szintén 2000), ABS nélkül. Télen-nyáron, hóban-fagyban vezettem, volt tapasztalatom ABS nélküli Swift-tel, így volt viszonyítási alapom. Másik, hogy rendszeresen vezetem (akkor is és most is) édesapám autóját (2003-as Seat Leon), így volt/van tapasztalatom olyan autóhoz is, amelyben az ABS szuper.
A szóban forgó Suzuki 2016 novembere óta van nálam. Mióta nálam van, azóta sírok fateromnak, hogy szar az ABS benne, mert abban a pillanatban hogy bekapcsol, elgyengül a fékerő. Ő ezt nem hitte el, mindig mondta azt, amit Ti is írtatok, hogy a legjobb tapadáson tartja a kereket, kormányozható marad, stb. 2016 decemberében sikerült vele megtolnom egy Passat-ot úgy, hogy 30-cal araszolt a sor, és 15-17 méterre mentem tőle. Ahogy fékezett, egyből satut vertem, az ABS dobolt mint az őrült, de nem lassultunk semmit. Semmi baj, ráfogtam téli gumira (Semperit volt rajta ekkor), továbbléptem a dolgon. Vettem rá a 2016-os ADAC téli gumi teszten jó eredményt elért téli gumit. A jó gumival tavaly télen mentem egy városból kifelé, 60-as szakaszon óra szerint 70-nel. Egy zebrához közelítve lassítottam mert sötét volt, viszont kb. 20 méterre voltam a zebrától, mikor megláttam, hogy egy úriember a szembejövő sávban sétál a zebrán teljesen sötét öltözetben. Nem voltak mögöttem, satufék, (mivel már előre lassítottam így már csak kb.) 60-ról 20 méter alatt lelassultam 35-re. Az az egy szerencsém volt, hogy az úriember figyelt. 0 fok körül volt, az aszfalton volt egy kis lecsapódás, de nem volt lefagyva. 20 méter alatt kb 25 km/h-t lassultam. Ezt nem nevezném jónak.
A "sors" úgy hozta, hogy 2 héttel ezelőtt 1 hét erejéig autót cseréltünk faterommal családi okok miatt. Mikor visszaadta, mondta, hogy elfogadja amiről már lassan 2 éve sírok az ABS-ről. Mondta, hogy a szomszédjuk előtt elkezdett lassítani, hogy megálljon a ház előtt. Lassítás közben az egyik első kerék ráfutott egy csatornafedőre ami nedves volt. Az ABS bekapcsolt, és a fedő után még 8-10 méterre is dolgozott folyamatosan. Mondta, hogy érezhetően gyengült a fékhatás (mondta hogy a kocsiban a "bólintás" mértéke is csökkent) amikor aktivizálta magát az ABS. És mindezt nem nagy tempónál. Mikor megtapasztalta, elfogadta azt, amit én lassan 2 éve mondok.
Gyakorlati példa: Miskolcon, amikor hajtunk be a Tesco parkolóba a Shell kút mellett, az út teljes szélességében keresztbe el van repedve. Nagy repedés, van néhány centi hézag is miatta. Ez a hézag kb. 10 méterre van a parkoló körforgalmától. Ezen a hézagon átmentem 30-cal már fékezve, az ABS bekapcsolt, és majd csak akkor kapcsolt ki, amikor behajtottam a körforgalomba. Addig folyamatosan dolgozott úgy, hogy az aszfalt száraz volt. (Nyár közepén, júliusban történt, eső nélkül.) Tehát 10-12 méter tök feleslegesen dolgozott, gyengítve a fékhatást. Amikor ugyanígy jártam a 15 éves Seat-tal ott az ABS egyetlen egyet dobbantott addig, amíg a kerék átment a hézagon, és annyi. A fékhatás megmaradt.
Nem azt mondom hogy az ABS rossz. Sőt, kifejezetten jó. Nem vagyok jobb a (jó) ABS-től. Viszont a Suzuki ABS-étől jobb vagyok. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbáljon egy ABS Swiftet azonos körülmények között (lehetőleg ne egyenes, jó minőségű száraz aszfalton) között ABS-szel és nélküle, és vonja le a tapasztalatokat. A "foga fehérjét" nedves, kátyús úton mutatja meg. A fentiek nem elméleti dolgok, hanem tapasztalatok. Feltételezésem, hogy az ABS "gondolkodó" központja lassú, vagy túl aggresszív, stb, és ez okozza a gondot. Egy biztos, hogy az én Swift-emben rossz az ABS, de nagyon.

(#38463) dnelb válasza tisszekreny (#38462) üzenetére


dnelb
veterán

tehát ahelyett hogy megcsináltatnad az abs kockát vagy a jeladót inkább kikotod.. istenem ez annyira magyar hogy már fáj

(#38464) tisszekreny válasza dnelb (#38463) üzenetére


tisszekreny
tag

Hogyan tudom azt megnézni, hogy a jeladó vagy a kocka rossz/hibás?

(#38465) adam_454 válasza tisszekreny (#38462) üzenetére


adam_454
tag

Inkább az ABS-t, pontosabban az egész fékrendszert nézetném meg először mint kiiktatni. Már csak azért is, mert ezt okozhatja a fékrendszer olyan hibája is, ami ha tovább súlyosbodik, ABS nélkül sem lesz fékhatás. Szépen főfékhengertől kezdve az utolsó fékbetét/fékpofáig.
Bár nem vezettem ilyen Swiftet ABS-sel (nekem is ABS nélküli volt, de utáltam amikor télen a hidakon tolta az orrát, jó én sem mentem ép lassan), de nekem úgy tűnik a leírásod alapján, hogy a hidraulika valamiért lassan reagál. Mondjuk találkoztam olyan (egyébként rosszul feltett) félrekopott fékbetéttel is, hogy kétféle üzeme volt: gyenge fékhatás vagy blokkolás.

Szóval azelőtt, hogy kiveszed az ABS biztosítékát, először a fékrendszert vizsgáltasd át, alaposan, lelkiismeretes szerelővel.

Szerk: otthon max a jeladót tudod megvizsgálni, pl oszcilloszkóppal, miközben forog az adott kerék milyen a jelalak jelenik meg. közel egyforma, vagy van valahol valami torzulás benne (plusz megvan az is, hogy pontosan milyen alakúnak kell lenni). Az ABS kockát már nem tudod mivel.

[ Szerkesztve ]

(#38466) PeterPH válasza tisszekreny (#38464) üzenetére


PeterPH
senior tag

Kiegészíteném azzal, hogy nem csak a fékrendszert kellene ellenőrizni, hanem a komplett futóművet is.
A kátyú/keresztborda/úthiba stb utáni elpattogás is okozhatja fékezés közben az ABS aktivizálódását.

(#38467) pető bá' válasza tisszekreny (#38462) üzenetére


pető bá'
őstag

Tényleg nem bántásból kérdezem, őszintén érdekel:
nem is gondoltál arra, hogy valamilyen műszaki hiba okozza a saját autódon az ABS fura működését? Ha a fent leírtakat tapasztaltam volna, már akkor szerelőhöz fordulok, hogy ez normális-e, de ha még balesetem is lett volna miatta, akkor fix, hogy átnézetem.

"... and I hope you have a great day!"

(#38468) eami válasza tisszekreny (#38462) üzenetére


eami
addikt

Nekem is volt egy ilyen swiftem. Igaz 3 évvel fiatalabb, de ugyanez a típus. Semmi gond nem volt a fékkel vagy az ABSel. Ahogy korábban írták is, el kell vinned szerelőhöz aztán majd megmondja mi okozza és mit kell cserélni. Nem ennek a swift szériának szar az ABSe hanem a te autódban romlott el valami.

A háttérinfóval kapcsolatban pár megjegyzés (remélem nem haragszol meg érte) offba:
30as tempónál miért kell satuzni? miért nem lassítva állsz meg? (nem kell válaszolni, csak költői kérdés volt)
ha tudod hogy ilyen gondok vannak, akkor 60-as táblánál nem 70-el kell menni, hanem inkább lassabban.
Őszintén szólva nem is értem hogy mehetett át így az autó műszaki vizsgán :(

(#38469) pjen válasza eami (#38468) üzenetére


pjen
félisten

Őszintén szólva nem is értem hogy mehetett át így az autó műszaki vizsgán Akár levelező tagozaton is.

[ Szerkesztve ]

(#38470) jézusom


jézusom
addikt

Sziasztok!

Nem találtam topikot a témának, de szeretnék egy dashcamot venni. Végül is suzukiba kell ,úgyhogy ide írom...

Használ valaki? Elsősorban kínai rendelés érdekel, de amúgy ha lenne valami összefoglaló a témáról, az jó lenne.

[ Szerkesztve ]

(#38471) BigBlackDog válasza jézusom (#38470) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Pedig -mint mindenre- van arra is topik itt a PH-n. Szóval szerintem errefelé gyorsabban kapsz majd választ. :P

[ Szerkesztve ]

(#38472) jézusom válasza BigBlackDog (#38471) üzenetére


jézusom
addikt

:R

(#38473) PcForCe


PcForCe
tag

Sziasztok! Mit gondoltok a suzuki swift sport 1.6 (2 gen)-ről? Van -e bármilyen tapasztalat róla? Megéri venni(kb 1.4M)? Vagy ebben az árkategoriában találok jobbat is?

Samsung Galaxy S9+

(#38474) r.levente75


r.levente75
addikt

Berakom ide is, hátha valaki szereti a kettő kombinációját.

(#38475) kisza25 válasza r.levente75 (#38474) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

és hol a kijelző?

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#38476) dnelb válasza PcForCe (#38473) üzenetére


dnelb
veterán

olaj víz benzin legyen benne, és ne menjen a fordulat 6000 alá.. kb ennyi

(#38477) Motion_Blur válasza PcForCe (#38473) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Nem találsz jobbat, de az alkatrészek drágák hozzá, ezzel kalkulálj.

Az a baj hogy keveset hirdetnek, mert aki vigyáz rá és megfelelően tartja az kb. soha nem adja el.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#38478) PcForCe válasza Motion_Blur (#38477) üzenetére


PcForCe
tag

Köszi szépen! Remélem sikerül 1 jó állapotut beszerezni! :)

Samsung Galaxy S9+

(#38479) xmad


xmad
őstag

ma elmentem a suzukiba mert kopogó hangot hallok út hibáknál..
azt mondták a kormánymű kopog..

létezik ilyen hogy 2011-es swiftnél 170 ezer km után kikopik a kormánymű?
nem akarom elhinni

(#38480) blakey válasza xmad (#38479) üzenetére


blakey
titán

Mentél vele 170e km-t és nem hiszed el? Akkor mit lehet mondani egy 40e km-t fitott autó esetében? Sokmindentől függ és ebbe bele tartózik a vezetési stíéólus is.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#38481) xmad válasza blakey (#38480) üzenetére


xmad
őstag

nem nagyon, mert ezek általában jóval többet kibirnak nem_?

(#38482) #77646080


#77646080
törölt tag

[A képen] látható az első fogyasztási eredmény. 5,9 liternyi átlag jött ki, amivel teljesen elégedett vagyok. Zömmel lakott területen kívül, megfontolt stílusomban vezetve alakult így, az indián nyárra tekintettel légkondicionálással megspékelve. {Ignis GLX (2003), 1.3 benzines} A lecserélt, hasonló korú Fabia talán picit kevesebbet ivott, de összességében nagyon elégedett vagyok a váltással.

(#38483) tboldi


tboldi
nagyúr

Berakom ide is: [link]

(#38484) dnelb válasza tboldi (#38483) üzenetére


dnelb
veterán

Kornél is lemerte a korbelnel, 2x is, 140 ló kereken, meg kb mindenkinek a neten. Sz*r a padjuk.. Főleg hogy ilyet írnak az m16a is 140 lovat tudott még a vitaraba is náluk.. Hát persze, a sportban, amin más dupla vvt kipuff volt, meg más hangolás is csak 130 le volt padon 136 helyett, mindenhol máshol a világban .. hülyék ezek, kamu banda

[ Szerkesztve ]

(#38485) tboldi válasza dnelb (#38484) üzenetére


tboldi
nagyúr

A szar pad nekem is megfordult már a fejemben.

(#38486) zolnagy


zolnagy
őstag

Hamarosan rendelek egy új Swiftet. A színen agyalok még. A lángvörös és a gyöngházfehér tetszik.
Mennyire van valóságalapja ennek a cikknek: [vezess] ?
Ha ez igaz, akkor a lángvörös több réteg/tartósabb? (az autó nem lesz garázsban)

(#38487) pjen válasza zolnagy (#38486) üzenetére


pjen
félisten

Pont multkor olvastam egy cikket,hogy a piros fakulását még mindíg nem tudták megoldani.A Ferrarit hozták példának

(#38488) a_tesz válasza zolnagy (#38486) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Ez a sok réteg nem a tartósságot szolgálja, csak a látványért felel. Ha utcán parkolsz, akkor majdnem mindegy, mit választasz, ha napon áll, kifakul, ha fa alatt árnyékban, rácsöpög a fáról minden, meg a madarak is jobban megtisztelik, egyiket se szereti a fényezés...

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#38489) pjen válasza a_tesz (#38488) üzenetére


pjen
félisten

Ezért jó a szűrke,alapból fakó.

(#38490) Szajo válasza pjen (#38489) üzenetére


Szajo
őstag

Gl+nál a nagy kijelzős multimédia ugyebár navi nélkül van, de utólag lehet rá tölteni vagy már alapból nem tudja a navigáció funkciót

(#38491) tboldi válasza Szajo (#38490) üzenetére


tboldi
nagyúr

Csak egy SD-kártya kell.

Vagy telefon rádug, van Android Auto és Apple CarPlay is.

(#38492) Kicsirics77 válasza Szajo (#38490) üzenetére


Kicsirics77
veterán

navi nélkül van de nem is érdemes megvenni mert túlárazott,illetve jócskán le van maradva attól,hogy frissnek lehessen nevezni.
inkább google maps vagy waze a carplayen keresztül
AA-ról nemtudok nyilatkozni.

.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

(#38493) blakey válasza Szajo (#38490) üzenetére


blakey
titán

Csak kártya kell bele és mehet. Nagyon hasznos dolog.

#38492) Kicsirics77
Tény, hogy nem naprakész de sokkal olcsóbban is hozzá lehet jutni, már 3 frissítésem is volt, most hirtelen meg nem mondom, hogy mikori térkép van rajta de 2018-as a kártya. Nekem eddig minden jó volt és nagy előnye, hogy nem kell kábeleket kerülgetni.

[ Szerkesztve ]

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#38494) HKorn válasza blakey (#38493) üzenetére


HKorn
addikt

Én AA-t használok, ami teljesen jó, de tényleg meg van a kábeldugogatós hátránya (lusta az ember na), lehet beszerzek egy SD kártyát, csak az Ebay-es nem frissíthető, ha jól tudom, többet meg nem adnék érte.

Run&Ride

(#38495) Kicsirics77 válasza blakey (#38493) üzenetére


Kicsirics77
veterán

carplay-nél is csak egy kábel kell az usb portba és minden olyan funkció elérhető lesz ami kell a kocsiban,főleg a kihangosítás,de ez nem ennek a topiknak a témája.

.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

(#38496) Szajo


Szajo
őstag

És még azt nem ertem,hogy a csipogo csak glxtol elerheto??? Gl+hoz nem kérhető? Elso hatso hangszórók vannak de csipogót csak glxhez írja...

(#38497) tboldi válasza Szajo (#38496) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ez így van, nem úgy megy, mint pl. a VW-nél, hogy van egy alap autó, amibe beleikszelhetsz mindenfélét. A japánokra jellemző ez a felszereltségi csomagokban való gondolkodás.

(#38498) Szajo válasza tboldi (#38497) üzenetére


Szajo
őstag

De akkor semmi penzert nem tesznek bele gl+ba ha akarok?

(#38499) tboldi válasza Szajo (#38498) üzenetére


tboldi
nagyúr

Meg kell érdeklődni.

(#38500) blakey válasza HKorn (#38494) üzenetére


blakey
titán

index fórumon keresd wongkok-ot, frissítés is van, no para.

(#38495) Kicsirics77
Nincs az a pénz, hogy a kábeleket kerülgessem semmilyen szinten. Nem akarok látni semmilyen kábelt és amig kényelmes és nem okoz gondot a navi addig SD-vel használom.

[ Szerkesztve ]

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.