engem érdekelne hogy miért akarod kiloni az ABS.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
eami
addikt
pjen
félisten
Sok cikk van róla,hogy egy gyakorlott vezető esetenként hamarabb megáll ABS nélkül.Néha engem is idegesít.
dnelb
veterán
az abs nem arra van hogy hamarabb megallj, hanem hogy full féken is irányítható maradjon a kocsi, ne blokkolt kerékkel bqszodj bele az akadályba, gyalogosba...
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
De azért is van,ha nem blokkol a kerék hamarabb megállsz.De ha valaki nem csak nyomja a féket,mint süket a csengőt,hanem esetleg pumpál,használja a kormányt is,lehet több esélye van.
eami
addikt
aztán ha mégsem akkor plusz egy tétel a bűn lajstromban.
BigBlackDog
veterán
Nem tudod lábbal olyan gyorsan pumpálni, mint ahogy az ABS teszi szvsz. Meg mondjuk műszakin sem fog úgy átmenni tudomásom szerint, ha ki van ütve ez a feature.
"...hanem esetleg pumpál..." > Pont ezt teszi az ABS is, csak hatékonyabban, mint a humán erőforrás.
Gumiméretből meg én maradnék a gyári méretnél. 1-1.5 centiméterrel nagyobb lenne a kerékátmérő, ha váltanál.
[ Szerkesztve ]
M_AND_Ms
addikt
Vesszük a korszerű, több biztonsági technikával ellátott autót, majd azon mesterkedünk miképp lehet kiiktatni azokat, vagy egyszerűen nem használjuk.
Biztonsági öv, abs, telefonkihangosító, stb.
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
pjen
félisten
Ezt nem én talátamki a Tc- n hallottam,nem is gondoltam,hogy ki lehet kapcsolni.A gumi méretnek meg vsn táblázata,de 3% ig nincs gond.
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Ezt nem én talátamki a Tc- n hallottam,nem is gondoltam,hogy ki lehet kapcsolni.A gumi méretnek meg vsn táblázata,de 3% ig nincs gond.Ha olvasgatsz például téli gumiból mindenhol eggyel keskenyebbet ajánlanak.
BigBlackDog
veterán
Hát, én eddig csak a gyári méret ajánlásokat olvastam több helyen is. Jobban mondva a nyárihoz képest eggyel keskenyebbet (= egy mérettel kisebbet a váltóméretek közül) szoktak ajánlani télire.
Az ABS-el kapcsolatban meg gondolkoztam kicsit reggel. Nem teljesen értem, hogy miért lenne rövidebb a fékút száraz/nedves aszfalton ABS nélkül. Ugye a fizikát "nem lehet mgbszni" és emlékeim szerint a tapadási súrlódás maximuma mindig nagyobb lesz, mint a csúszási súrlódási erő (ugyanolyan körülmények között, ugyanazoknál a testeknél). Mivel az ABS gyakorlatilag a csúszás-tapadás határán fogja tartani a kerekeket, így azoknál fellépő súrlódási erő valahol a tapadási súrlódás erő maximánál lesz. Ha csúszna a kerék, akkor jóval kisebb súrlódási erő lassítaná a járművet. A saját tapasztalatok szerint ABS nélküli autóban még lereagálni sem fogod tudni olyan gyorsan a kerék megcsúszást, mint az ABS (nemhogy még pumpálni a pedált).
Egyedül jégen/mély hóban/sárban/kavicsos felületen tréfálhat meg az ABS, de azért az esetek 95%-ban nem szokott ilyen utakon járkálni egy átlag autós. Ha meg igen, akkor is csökkentett sebességgel.
Egyébként még jó pár évvel ezelőttről nekem ez a videó maradt meg, ami a fent írtakat támasztja alá.
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Ha megnézed a Hungaró gumi váltó katalógusában,ott is zöld sznnel hozza a méretváltást.100-nál 98 kilómétert fog mutatni az óra.Persze a gyáriból baj nem lehet.ABS-nem írtam,hogy,nincsigazad csak azt,hűgy láttam ilyen ismertetőt.Mint írtam,nem is tudtam,hogy ki lehet kapcsolnil
[ Szerkesztve ]
tisszekreny
tag
Sziasztok,
Látom, egy kisebb "vitát" robbantottam ki az ABS kigyilkolásával. Amikor vettem az autót, nem akartam hogy ABS-es legyen, csak benne volt. Fontos volt számomra a 2 légzsák, a klíma, a szervó és a gáz (LPG) üzem. Egyetlen ilyen tulajdonságokkal rendelkező példány volt akkor elérhető, amelyben ABS is volt.
Az autó felszereltségi szintje: GLX Manager IV + ABS
Előre leszögezném, hogy nem vagyok ABS ellenes. Szeretem az ABS értelmes autókban.
Néhány háttérinformáció rólam:
6 évig vezettem egy 3 ajtós Swift-et (szintén 2000), ABS nélkül. Télen-nyáron, hóban-fagyban vezettem, volt tapasztalatom ABS nélküli Swift-tel, így volt viszonyítási alapom. Másik, hogy rendszeresen vezetem (akkor is és most is) édesapám autóját (2003-as Seat Leon), így volt/van tapasztalatom olyan autóhoz is, amelyben az ABS szuper.
A szóban forgó Suzuki 2016 novembere óta van nálam. Mióta nálam van, azóta sírok fateromnak, hogy szar az ABS benne, mert abban a pillanatban hogy bekapcsol, elgyengül a fékerő. Ő ezt nem hitte el, mindig mondta azt, amit Ti is írtatok, hogy a legjobb tapadáson tartja a kereket, kormányozható marad, stb. 2016 decemberében sikerült vele megtolnom egy Passat-ot úgy, hogy 30-cal araszolt a sor, és 15-17 méterre mentem tőle. Ahogy fékezett, egyből satut vertem, az ABS dobolt mint az őrült, de nem lassultunk semmit. Semmi baj, ráfogtam téli gumira (Semperit volt rajta ekkor), továbbléptem a dolgon. Vettem rá a 2016-os ADAC téli gumi teszten jó eredményt elért téli gumit. A jó gumival tavaly télen mentem egy városból kifelé, 60-as szakaszon óra szerint 70-nel. Egy zebrához közelítve lassítottam mert sötét volt, viszont kb. 20 méterre voltam a zebrától, mikor megláttam, hogy egy úriember a szembejövő sávban sétál a zebrán teljesen sötét öltözetben. Nem voltak mögöttem, satufék, (mivel már előre lassítottam így már csak kb.) 60-ról 20 méter alatt lelassultam 35-re. Az az egy szerencsém volt, hogy az úriember figyelt. 0 fok körül volt, az aszfalton volt egy kis lecsapódás, de nem volt lefagyva. 20 méter alatt kb 25 km/h-t lassultam. Ezt nem nevezném jónak.
A "sors" úgy hozta, hogy 2 héttel ezelőtt 1 hét erejéig autót cseréltünk faterommal családi okok miatt. Mikor visszaadta, mondta, hogy elfogadja amiről már lassan 2 éve sírok az ABS-ről. Mondta, hogy a szomszédjuk előtt elkezdett lassítani, hogy megálljon a ház előtt. Lassítás közben az egyik első kerék ráfutott egy csatornafedőre ami nedves volt. Az ABS bekapcsolt, és a fedő után még 8-10 méterre is dolgozott folyamatosan. Mondta, hogy érezhetően gyengült a fékhatás (mondta hogy a kocsiban a "bólintás" mértéke is csökkent) amikor aktivizálta magát az ABS. És mindezt nem nagy tempónál. Mikor megtapasztalta, elfogadta azt, amit én lassan 2 éve mondok.
Gyakorlati példa: Miskolcon, amikor hajtunk be a Tesco parkolóba a Shell kút mellett, az út teljes szélességében keresztbe el van repedve. Nagy repedés, van néhány centi hézag is miatta. Ez a hézag kb. 10 méterre van a parkoló körforgalmától. Ezen a hézagon átmentem 30-cal már fékezve, az ABS bekapcsolt, és majd csak akkor kapcsolt ki, amikor behajtottam a körforgalomba. Addig folyamatosan dolgozott úgy, hogy az aszfalt száraz volt. (Nyár közepén, júliusban történt, eső nélkül.) Tehát 10-12 méter tök feleslegesen dolgozott, gyengítve a fékhatást. Amikor ugyanígy jártam a 15 éves Seat-tal ott az ABS egyetlen egyet dobbantott addig, amíg a kerék átment a hézagon, és annyi. A fékhatás megmaradt.
Nem azt mondom hogy az ABS rossz. Sőt, kifejezetten jó. Nem vagyok jobb a (jó) ABS-től. Viszont a Suzuki ABS-étől jobb vagyok. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy próbáljon egy ABS Swiftet azonos körülmények között (lehetőleg ne egyenes, jó minőségű száraz aszfalton) között ABS-szel és nélküle, és vonja le a tapasztalatokat. A "foga fehérjét" nedves, kátyús úton mutatja meg. A fentiek nem elméleti dolgok, hanem tapasztalatok. Feltételezésem, hogy az ABS "gondolkodó" központja lassú, vagy túl aggresszív, stb, és ez okozza a gondot. Egy biztos, hogy az én Swift-emben rossz az ABS, de nagyon.
dnelb
veterán
tehát ahelyett hogy megcsináltatnad az abs kockát vagy a jeladót inkább kikotod.. istenem ez annyira magyar hogy már fáj
tisszekreny
tag
Hogyan tudom azt megnézni, hogy a jeladó vagy a kocka rossz/hibás?
adam_454
tag
Inkább az ABS-t, pontosabban az egész fékrendszert nézetném meg először mint kiiktatni. Már csak azért is, mert ezt okozhatja a fékrendszer olyan hibája is, ami ha tovább súlyosbodik, ABS nélkül sem lesz fékhatás. Szépen főfékhengertől kezdve az utolsó fékbetét/fékpofáig.
Bár nem vezettem ilyen Swiftet ABS-sel (nekem is ABS nélküli volt, de utáltam amikor télen a hidakon tolta az orrát, jó én sem mentem ép lassan), de nekem úgy tűnik a leírásod alapján, hogy a hidraulika valamiért lassan reagál. Mondjuk találkoztam olyan (egyébként rosszul feltett) félrekopott fékbetéttel is, hogy kétféle üzeme volt: gyenge fékhatás vagy blokkolás.
Szóval azelőtt, hogy kiveszed az ABS biztosítékát, először a fékrendszert vizsgáltasd át, alaposan, lelkiismeretes szerelővel.
Szerk: otthon max a jeladót tudod megvizsgálni, pl oszcilloszkóppal, miközben forog az adott kerék milyen a jelalak jelenik meg. közel egyforma, vagy van valahol valami torzulás benne (plusz megvan az is, hogy pontosan milyen alakúnak kell lenni). Az ABS kockát már nem tudod mivel.
[ Szerkesztve ]
PeterPH
senior tag
Kiegészíteném azzal, hogy nem csak a fékrendszert kellene ellenőrizni, hanem a komplett futóművet is.
A kátyú/keresztborda/úthiba stb utáni elpattogás is okozhatja fékezés közben az ABS aktivizálódását.
Tényleg nem bántásból kérdezem, őszintén érdekel:
nem is gondoltál arra, hogy valamilyen műszaki hiba okozza a saját autódon az ABS fura működését? Ha a fent leírtakat tapasztaltam volna, már akkor szerelőhöz fordulok, hogy ez normális-e, de ha még balesetem is lett volna miatta, akkor fix, hogy átnézetem.
"... and I hope you have a great day!"
eami
addikt
Nekem is volt egy ilyen swiftem. Igaz 3 évvel fiatalabb, de ugyanez a típus. Semmi gond nem volt a fékkel vagy az ABSel. Ahogy korábban írták is, el kell vinned szerelőhöz aztán majd megmondja mi okozza és mit kell cserélni. Nem ennek a swift szériának szar az ABSe hanem a te autódban romlott el valami.
A háttérinfóval kapcsolatban pár megjegyzés (remélem nem haragszol meg érte) offba:
30as tempónál miért kell satuzni? miért nem lassítva állsz meg? (nem kell válaszolni, csak költői kérdés volt)
ha tudod hogy ilyen gondok vannak, akkor 60-as táblánál nem 70-el kell menni, hanem inkább lassabban.
Őszintén szólva nem is értem hogy mehetett át így az autó műszaki vizsgán
pjen
félisten
Őszintén szólva nem is értem hogy mehetett át így az autó műszaki vizsgán Akár levelező tagozaton is.
[ Szerkesztve ]
jézusom
addikt
Sziasztok!
Nem találtam topikot a témának, de szeretnék egy dashcamot venni. Végül is suzukiba kell ,úgyhogy ide írom...
Használ valaki? Elsősorban kínai rendelés érdekel, de amúgy ha lenne valami összefoglaló a témáról, az jó lenne.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Pedig -mint mindenre- van arra is topik itt a PH-n. Szóval szerintem errefelé gyorsabban kapsz majd választ.
[ Szerkesztve ]
jézusom
addikt
PcForCe
tag
Sziasztok! Mit gondoltok a suzuki swift sport 1.6 (2 gen)-ről? Van -e bármilyen tapasztalat róla? Megéri venni(kb 1.4M)? Vagy ebben az árkategoriában találok jobbat is?
Samsung Galaxy S9+
r.levente75
addikt
és hol a kijelző?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
dnelb
veterán
olaj víz benzin legyen benne, és ne menjen a fordulat 6000 alá.. kb ennyi
Motion_Blur
félisten
Nem találsz jobbat, de az alkatrészek drágák hozzá, ezzel kalkulálj.
Az a baj hogy keveset hirdetnek, mert aki vigyáz rá és megfelelően tartja az kb. soha nem adja el.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
PcForCe
tag
Köszi szépen! Remélem sikerül 1 jó állapotut beszerezni!
Samsung Galaxy S9+
xmad
őstag
ma elmentem a suzukiba mert kopogó hangot hallok út hibáknál..
azt mondták a kormánymű kopog..
létezik ilyen hogy 2011-es swiftnél 170 ezer km után kikopik a kormánymű?
nem akarom elhinni
blakey
titán
Mentél vele 170e km-t és nem hiszed el? Akkor mit lehet mondani egy 40e km-t fitott autó esetében? Sokmindentől függ és ebbe bele tartózik a vezetési stíéólus is.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
xmad
őstag
nem nagyon, mert ezek általában jóval többet kibirnak nem_?
#77646080
törölt tag
[A képen] látható az első fogyasztási eredmény. 5,9 liternyi átlag jött ki, amivel teljesen elégedett vagyok. Zömmel lakott területen kívül, megfontolt stílusomban vezetve alakult így, az indián nyárra tekintettel légkondicionálással megspékelve. {Ignis GLX (2003), 1.3 benzines} A lecserélt, hasonló korú Fabia talán picit kevesebbet ivott, de összességében nagyon elégedett vagyok a váltással.
dnelb
veterán
Kornél is lemerte a korbelnel, 2x is, 140 ló kereken, meg kb mindenkinek a neten. Sz*r a padjuk.. Főleg hogy ilyet írnak az m16a is 140 lovat tudott még a vitaraba is náluk.. Hát persze, a sportban, amin más dupla vvt kipuff volt, meg más hangolás is csak 130 le volt padon 136 helyett, mindenhol máshol a világban .. hülyék ezek, kamu banda
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
A szar pad nekem is megfordult már a fejemben.
zolnagy
őstag
Hamarosan rendelek egy új Swiftet. A színen agyalok még. A lángvörös és a gyöngházfehér tetszik.
Mennyire van valóságalapja ennek a cikknek: [vezess] ?
Ha ez igaz, akkor a lángvörös több réteg/tartósabb? (az autó nem lesz garázsban)
pjen
félisten
Pont multkor olvastam egy cikket,hogy a piros fakulását még mindíg nem tudták megoldani.A Ferrarit hozták példának
a_tesz
Korrektor
Ez a sok réteg nem a tartósságot szolgálja, csak a látványért felel. Ha utcán parkolsz, akkor majdnem mindegy, mit választasz, ha napon áll, kifakul, ha fa alatt árnyékban, rácsöpög a fáról minden, meg a madarak is jobban megtisztelik, egyiket se szereti a fényezés...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
pjen
félisten
Ezért jó a szűrke,alapból fakó.
Szajo
őstag
Gl+nál a nagy kijelzős multimédia ugyebár navi nélkül van, de utólag lehet rá tölteni vagy már alapból nem tudja a navigáció funkciót
tboldi
nagyúr
Csak egy SD-kártya kell.
Vagy telefon rádug, van Android Auto és Apple CarPlay is.
Kicsirics77
veterán
navi nélkül van de nem is érdemes megvenni mert túlárazott,illetve jócskán le van maradva attól,hogy frissnek lehessen nevezni.
inkább google maps vagy waze a carplayen keresztül
AA-ról nemtudok nyilatkozni.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
blakey
titán
Csak kártya kell bele és mehet. Nagyon hasznos dolog.
#38492) Kicsirics77
Tény, hogy nem naprakész de sokkal olcsóbban is hozzá lehet jutni, már 3 frissítésem is volt, most hirtelen meg nem mondom, hogy mikori térkép van rajta de 2018-as a kártya. Nekem eddig minden jó volt és nagy előnye, hogy nem kell kábeleket kerülgetni.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
HKorn
addikt
Én AA-t használok, ami teljesen jó, de tényleg meg van a kábeldugogatós hátránya (lusta az ember na), lehet beszerzek egy SD kártyát, csak az Ebay-es nem frissíthető, ha jól tudom, többet meg nem adnék érte.
Run&Ride
Kicsirics77
veterán
carplay-nél is csak egy kábel kell az usb portba és minden olyan funkció elérhető lesz ami kell a kocsiban,főleg a kihangosítás,de ez nem ennek a topiknak a témája.
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
Szajo
őstag
És még azt nem ertem,hogy a csipogo csak glxtol elerheto??? Gl+hoz nem kérhető? Elso hatso hangszórók vannak de csipogót csak glxhez írja...
tboldi
nagyúr
Ez így van, nem úgy megy, mint pl. a VW-nél, hogy van egy alap autó, amibe beleikszelhetsz mindenfélét. A japánokra jellemző ez a felszereltségi csomagokban való gondolkodás.
Szajo
őstag
De akkor semmi penzert nem tesznek bele gl+ba ha akarok?
tboldi
nagyúr
Meg kell érdeklődni.
blakey
titán
index fórumon keresd wongkok-ot, frissítés is van, no para.
(#38495) Kicsirics77
Nincs az a pénz, hogy a kábeleket kerülgessem semmilyen szinten. Nem akarok látni semmilyen kábelt és amig kényelmes és nem okoz gondot a navi addig SD-vel használom.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***