- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
BigBlackDog #39652 üzenetére
Oszt ha kemény jégpáncél borítja mégis hogy tüntessem el, ha járatni se szabad 5 percnél többet?
-
tomi5244
őstag
A szervizekben jellemzően lehet kártyával fizetni? Holnap viszem a fehérvári Bartához, de nem veszik fel a telefon, hogy rá tudjak kérdezni.
-
Dvix
senior tag
2 éve nekem is volt "vonyítás" mikor nagy mínuszokban indítottam.
De azóta már van garázs és nem fordult elő. Rettenetes hidegben nem ált kint azóta. egy 0-ós olaj ilyenkor valóban segít és amit te mondasz az egy prémium olajnak tűnik szintén. ha már zérós, a gyári ajánlás ilyenkor már 0W-20 annél a motornál de jó sok olajsűrűséget elbír ez a motor.
(#39694) pjen ezt az olaj sűrűséget is bírja, de nagyon sokan tudják h ez egy ilyen kifinomult láncos japánnak mint ez a motor, ez "egy kicsit vastag". Többeknek ajánlották, nem te vagy az egyetlen! Nekem az apósoméban van 10W-40 és össze sem lehet hasonlítani az enyémmel.
5W-s kezdetű olajat nagyon érzi a "vas". 10W-40 öregebb motorokba ajánlott inkább, "aranyközépútként". Próbálj ki egy hígabbat és észreveszed!
-
jksx
senior tag
Én ezt szoktam venni bele (Ignis, M13A motor). 10 ezrenként cserélem, városi rövid távú közlekedésre használjuk az autót. Nem fogyasztja az olajat. A gyárban javasolták, úgy került szóba hogy télen -5°C alatt hidegindításkor csúnya "vonyító" hangot adott a motor az első 10-20 másodpercben az 5W-40-es olajjal. Azóta nincs ilyen probléma vele, most lesz a 4. olajcsere ezzel az olaj típussal.
-
Dvix
senior tag
én 1,5-2 percig vártam a hidegben járó motorral, amíg a kondez víz nem csöpög a kipufogóból. Én így tanultam, utána indultam. DE mostmár úgy indulok, hogy ha 30 sec után leesik a fordulat 1000-es alapra akkor indulok. Mindig van mit tanulni
5W-40-et használok, Ignis II
-
Zsocó
aktív tag
2005-ös Suzuki Swift III-ban az előző tulaj szétbarmolt, toldott-foldott minden vezetéket az autórádió mögött
1 hangszóró szól, az is ímmel-ámmal
Tudna valaki a helyrehozatalában segíteni, videót, vagy pdf-es leírást linkelni
-
dethroner
veterán
Nekem is a fapad volt az első opció, de aztán jöttek itt a javaslatok hogy mennyi hasznos opció van a GL+-ban, amiből nekem csak az ülésfűtés tűnik tényleg valamire valónak. Aztán munkatársam, akinek egy közepesen felszerelt S-cross van, ő dicséri, ajnározza a ledes fényszórót, ami swiftben csak a GLX-ben van. Aztán nézegetve a GLX tartalmát, sokkal több hasznosat találtam a GL+-hoz képest, mint amennyit a GL+ tartalmaz a GL-hez képest. A vásárlás úgyis csak valamikor a nyár végén lesz aktuális, addig csak az ötleteket, tanácsokat gyűjtöm, de vagy GL, vagy GLX lesz, a közepes nekem nem ér 448 ezer felárat. Ezért szeretném tudni, hogy mi módon használható ez a rendszer, és vajon kikapcsolható-e véglegesen. Hm, ha mint a régi szép időkben, ha kibökném a biztosítékját?
Soha nem veszettem, sőt, még csak nem is ültem olyan autóban, amiben voltak ezek a ketyerék, de idegenkedem minden olyantól, a hanggal, fénnyel, esetleg kormánykerék rázással beleszól a vezetésbe. -
villifog
tag
válasz
Viktoár #39673 üzenetére
Swift-be teljesen jó amit választottál, de a ritka használat és a rövid utak az akkumulátor gyengéje.
Ha szoktad tölteni, akkor gondolom van udvar vagy garázs. Célszerű egy normális töltőt CTEK-et venni. Ami megfelelő áramerősséggel tölti, és rajta hagyhatod akár 3 hónapig is, nem lesz semmi probléma. Nem olcsó, de egyszer kell megvenni. -
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #39675 üzenetére
Egyetértek.
(#39673) Viktoár: Akkor hajrá!
Esetleg még annyit megtehetsz az új aksi védelmében, hogy becsomagolod hővédővel. Nem tudom, hogy mennyire hatásos valójában, de olyan olcsó, hogy kár lenne kihagyni.
[link] -
BigBlackDog
veterán
válasz
racerx #39674 üzenetére
Szerintem 10 éve még a Varta/Bosch akkumulátorokkal sem volt gond. De utóbbi években én is sok panaszt hallottam rájuk. Pár éve Exide volt a nagy favorit (talán S-Crossban is azt láttam, mint gyári akksi), de az elmúlt fél évben már arról is olvastam hirtelen halálozós tapasztalatot. Szóval egyelőre én is a Yuasa/Rocket vonalat látom magam előtt, ha kéne akkumulátor.
-
racerx
őstag
Nekem az Astrában 10 éves Varta Black Dinamic akku volt e télig, és tökéletesen üzemelt , csak azért cserélztem le, mert nem akartak hirtelen halált valamelyik reggel (amire mondjuk semmi sem utalt mint említettem). És 90 százalékban város, rövid utak...
-
Viktoár
addikt
válasz
villifog #39671 üzenetére
Köszönöm az ajánlást.
Varta-ban már egyszer csalódtam. Nyílván nem lehet általánosítani mert nem is ilyen volt mint amilyet ajánlottál de most inkább kipróbálnám ezt az rocket tipust.
Meg nem szeretnék 20k fölé menni, nem sokat járok az autóval és amikor megyek akkor sem túl hosszú útra.
tboldi
Ezt néztem az imént. Van egy kis talpa és még a keretbe is belefér.
-
villifog
tag
válasz
Viktoár #39658 üzenetére
Én megpróbálnék egy 54 Ah Varta-t.,
VARTA Silver Dynamic Zárt Gondozásmentes Akkumulátor Calcium-ezüst technológia Johnson Controls gyártja (Német) Hosszú élettartam Magas indítási teljesítmény Gyors regenerálódó képesség Feszültség/kapacitás: 12V 54Ah Méret: hossz/szélesség/magasság: 207*175*190mm Indítóáram: 530EN Pólus elrendezése: jobb+ Saru átmérője: normál Méret típus: normál Súly: 14kg
Calcium-ezüst technológia, és pont akkora mérettel rendelkezik mint a 45 Ah Black Dynamic.
Tehát be kell, hogy férjen.
Szélesség 207 mm
Mélység 175 mm
Magasság 190 mm
Ha a kábel így is úgy is elér, akkor mindegy milyet veszel (polaritás) szempontjából. -
tboldi
nagyúr
válasz
Zoleee83 #39666 üzenetére
Mondjuk a Bosch és a Varta is már régen nem olyan minőségi, mint amit a nevük sugall.
És a felhasználás módja sem mindegy. Én 90%-ban csak városon belül, rövidtávon használom a Jazz-t, ennek megfelelően rengeteg a hidegindítás, és másfél évet bírt a Yuasa aksim, ami szintén nem egy kis név. Apum WagonR-ében meg már a 6. évét kezdte az legolcsóbb Exide, pedig ebből csak a Premium az ajánlott. Ő 40 km-t megy egyhuzamban, bőven van ideje visszatölteni az indításkor kivett energiát.
-
Zoleee83
addikt
válasz
tboldi #39659 üzenetére
Teljesen mindegy az akksi márka, a legmárkásabb akksik is pont olyan éllettartamúak mint az olcsóak, akksi kereskedő, ismerősök, saját tapasztalat.
Nem véletlenül van már a legtöbbre csak 1 év garancia.
Jelenleg Auchan-os akksit használok 2. éve 2005-ös Swiftben.
Előtte a Bosch , vagy Varta is pont annyit birt mint a gazdaságos, indul nem teker sokat, pedig udvaron alszik.
Egyébként a gyári 35Ah-s balos, vékony sarus a könyv szerint is. -
pjen
félisten
válasz
BigBlackDog #39664 üzenetére
A jégoldó olyan büdös+ráfújom elindulok és a maradék rá fagy.
-
BigBlackDog
veterán
Karcol az is, legfeljebb nem olyan nagy mértékben és nem hagy könnyen látható nyomot.
A nedves szélvédőn végigfutó ablaktörlőlapát is tud karcolni, ha valami szélvédőn lévő homokszem, vagy keményebb szennyeződés bekerül alá. Sajnos saját tapasztalat... Nem azt mondom, hogy egy év alatt tele lesz zavaró karcokkal a szélvédő, de azért 8-10 év alatt el lehet érni szvsz azzal is a jól látható mértéket. Szóval csak óvatosan!
-
pjen
félisten
válasz
BigBlackDog #39652 üzenetére
én mindíg egy ajándék hitelkártyával kaparom,ha kell.Nem karcol.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Viktoár #39660 üzenetére
Az egyik hosszabb oldalon vannak a terminálok, nem középen, szóval a túloldalra sem fog elérni a vezeték.
szerk.: Amire még érdemes figyelni, hogy normál vagy vékony sarus aksi kell-e, illetve hogy hogyan van lefogatva (kell-e az aksin talpnak lennie, amit egy kis lemezke fog le, vagy nem, mert felülről egy pánt tartja az egészet).
-
tboldi
nagyúr
válasz
Viktoár #39658 üzenetére
A lehető legnagyobb kapacitású és indítóáramú aksit vedd, ami még befér a motortérbe. Én Rocket aksit néznék, ár/érték arányban nagyon jók.
A jobb vagy bal pozitívnak annyi a jelentősége, hogy a rácsatlakozó kábelek általában csak pont annyira hosszúak, hogy éppen elérjenek a megfelelő terminálhoz, vagyis keresztben nem nagyon tudod feltenni őket.
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
2006-os swift-be milyen akkut ajánlotok? A mostani egy ~ 4 éves 45Ah-s jász akku amit már 2 havonta tölteni kell. Most vennék egy megbízhatóbb, tartóssabb akkut ami jó ár/érték aránnyal bír.
Tudnátok tippet adni hogy merre induljak el? Illetve még egy kérdés. milyen jelentősége van annak hogy jobb vagy bal pozitívos az akku? A mostani akkut például be tudom tenni fordítva is hogy másik felére essen a pozitív oldal.
-
Roxbury
őstag
Mindegyikőtöknek igaza van 🙂
A 2000-es fordulatszám alatti közlekedést pedig ezért erősen ajánlott kerülni:
Én mindig úgy vezetek (hidegen, melegen), hogy váltásnál kb pont 2 ezerre essen vissza a következő fokozatba váltásnál a fordulatszám.
-
Roxbury
őstag
válasz
BigBlackDog #39652 üzenetére
Jogos, ablak tisztítást akartam írni, én is jégoldót használok. 🙂
-
Roxbury
őstag
válasz
Roxbury #39650 üzenetére
Nyilván, ha kaparni kell az ablakot, akkor nem tudunk mit csinálni, mindenképpen kitolódik ez az idő. Persze ez az elindulás előtti 20 másodperc függ az olaj hidegen mért kinematikai viszkozitásától, de úgy gondolom egy 0W, vagy 5W olajnál nem érdemes tovább húzni ezt az időt. Természetesen indítás után fel kell engedni a kuplungot, mert a váltóban csak akkor forognak a tengelyeken lévő fogaskerekek, csak akkor tudják felhordani az olajat egymásra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- PlayStation 5
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- World of Tanks - MMO
- Riasztó topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nintendo Switch 2
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP ProBook 430 G3 laptop Pentium 4405U CPU (hibás)
- BESZÁMÍTÁS! 1350W Thermaltake Toughpower GF3 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest