Hirdetés

2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38051) HKorn válasza SirKero (#38049) üzenetére


HKorn
addikt

Hát ez nem jött be nekem. Se a felni, se a krómozott berakások, az 1.0T motorról, meg az áremelésről nem is beszélve. :(

Run&Ride

(#38052) Darksiders84


Darksiders84
aktív tag

Fűthető tűkörnek van külön gombja vagy az egy gomb ami együtt csinálja a hátsó szélvédővel egyszerre?

(#38053) pető bá' válasza Darksiders84 (#38052) üzenetére


pető bá'
őstag

Egy gomb a hátsó szélvédő fűtéssel.

[ Szerkesztve ]

"... and I hope you have a great day!"

(#38054) MaTTeS válasza Darksiders84 (#38007) üzenetére


MaTTeS
senior tag

Az alsó a kipörgésgátló gombja (ASR). Ha az autó tartalmazza mindig be van kapcsolva, de gombnyomásra kikapcsolható.
A felső az egyfokozatú ülésfűtés.

(#38055) negroo


negroo
aktív tag

Celeriót szabad e venni?

Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.

[ Szerkesztve ]

(#38056) Darksiders84


Darksiders84
aktív tag

Swiftben van esetleg valakinek könyöktámasza? Az érdekelne hogy alatta a kéziféket kényelmetlen húzgálni vagy esetleg fel kell hajtani a támaszt és úgy lehet behúzni a kéziféket?

(#38057) Roxbury válasza Darksiders84 (#38056) üzenetére


Roxbury
őstag

En nemreg raktam az enyembe (2006) egy armster 2-es konyoklot. Kenyelmesebb, ha fel van nyitva, de en anelkul szoktam behuzni. Meg lehet oldani ugy is. Maga a konyoklo nagyon popec, stabil. Ami mozgas van az mar a gyari suzuki kozepkonzol mozgasa amire fel van csavarozva. 🙂

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38058) Darksiders84 válasza Roxbury (#38057) üzenetére


Darksiders84
aktív tag

Néztem ez ami hátul dohánypakkos üveg/pohártartó helyett 28 ezerért? Azt hittem ilyen utángyártottat megkapok 10-15ért na mindegy csak jó legyen lehessen beszerelni azért kérdeztem mert csak úgy nem veszek hogy vagy jó lesz vagy nem.

[ Szerkesztve ]

(#38059) Roxbury válasza Darksiders84 (#38058) üzenetére


Roxbury
őstag

Az nem dohanypakk, hanem egy kiveheto tarto, amit magaddal vihetsz. Mas tipust nem akartam, lattam ismerosi korben hogy szidjak a gagyikat 10 ezerert. Recsegnek, hajlanak, rondák. Ezt tudom, hogy jó, ha olcsobbat akarsz, lehet szenvedes lesz vele.

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38060) Darksiders84 válasza Roxbury (#38059) üzenetére


Darksiders84
aktív tag

Elhiszem igen inkább legyen jó és minőségi mint olcsó vacak de ez a pohártartó jobb lenne na mindegy. Tudnál esetleg egy két képet feldobni róla ha lesz rá időd. Köszi előre is amúgy te hol vetted mennyiért?

(#38061) Roxbury válasza Darksiders84 (#38060) üzenetére


Roxbury
őstag

Cromaxban, 25-ert. Majd teszek fel delutan.

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38062) Roxbury válasza Darksiders84 (#38060) üzenetére


Roxbury
őstag




| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38063) Darksiders84 válasza Roxbury (#38062) üzenetére


Darksiders84
aktív tag

Oh de rendes vagy köszi jó lesz ez nekem is. Viszont nincs kicsit magasan nem kényelmetlen biztos? Így a képeken mintha magas lenne egy picit látszatra.

(#38064) Roxbury válasza Darksiders84 (#38063) üzenetére


Roxbury
őstag

Nekem alulrol a masodik allasba van allitva, mert alapon nekem alacsony. Igaz 190 centi vagyok. 😁
Párom 170 centi. Neki is igy tokeletes. 🙂

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38065) Darksiders84 válasza Roxbury (#38064) üzenetére


Darksiders84
aktív tag

Akkor oké én 175 cm vagyok. Később olvastam hogy állítható viszont a párom alacsony 160 sincs ha neki esetleg zavaró nem tetszik akkor felhajtva úgy marad menet közben? Más kérdésem már nincs nem fárasztalak tovább köszi még egyszer.

(#38066) Roxbury válasza Darksiders84 (#38065) üzenetére


Roxbury
őstag

Igen felhajtva ugy marad, semmi esetre sem hajtodik le magatol. 🙂

[ Szerkesztve ]

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38067) Darksiders84 válasza Roxbury (#38066) üzenetére


Darksiders84
aktív tag

Találtam egy ilyen hibátlant 10-ért ami elvileg Vitarába és Sx4be való
Megnézem ha illeszkedik a középkonzolra akkor jónak kell lennie? Ez is dönthető nyitható magassága állítható.

(#38068) anorche1


anorche1
őstag

A 94-es swiftem olyan gondom lenne, az egesz kormany kapcsolo lotyog. Leszedtem a boritast, es megtalaltam azt az a csavart, ami nem volt meghuzva elegge. Meghuztam, es onnantol nem lotyogott, szep stabil volt. Miutan vissza raktam a burkolatot, inditottam volna be az autot, es nem tudtam, a kulcs nem ment bele.
Vagy meghuzom a csavart, es akkor nem lotyog, de nem tudom bedugni a kulcsot, vagy bele megy a kulcs, de lotyog az egesz.
Erre van valami otletetek?
Probalgattam a csavarral jatszani, de nem talaltam meg az arany kozeputat, csak olyat, amikor lotyogot, es meg a kulcs is rohadt nehezen fordult.

"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond

(#38069) Land válasza SirKero (#38049) üzenetére


Land
veterán

Nem csak jövőre lehet ezeket megvásárolni?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#38070) tboldi válasza Land (#38069) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ezek szerint nem. A székesfehérvári Suzuki Barta is rakott fel képeket a FB-oldalukra.

(#38071) Land válasza tboldi (#38070) üzenetére


Land
veterán

Az új sárga színnel nagyon tetszik, ezzel a sima szürkével nem annyira. Barta oldalán az a felni rajta nagyon ótvar... Az lenne a GL+ gyárija? :(

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#38072) tboldi válasza Land (#38071) üzenetére


tboldi
nagyúr

Valószínűleg igen, bár engem nem zavar, úgy is vennék valami faszábbat. :D

(#38073) blakey válasza Land (#38071) üzenetére


blakey
titán

Sajnos az új Vitara külsőleg már nem annyira megnyerő, számomra.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#38074) Land válasza blakey (#38073) üzenetére


Land
veterán

Azzal nincs bajom. Tetszik a hátsó led lámpa, az első függőleges vonalak is bejönnek, az új óracsoport is. Új sárga szín, fekete tető kombó is tetszik. Illetve végre van GL+ mellé 1.4 turbo. Ja és nyilván felárral szebb felni is vehető hozzá. Ha minden jól megy egy 1.4T automata verzióra benevezünk. Nem tartozunk a turbótól remegő csoportba. 1.6 szivóval nem akartam megvenni. Bízom a Suzukiban, hogy az ő boosterjet motorjuk tartós lesz.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#38075) tboldi válasza Land (#38074) üzenetére


tboldi
nagyúr

Hajrá! :K

(#38076) SirKero válasza Land (#38069) üzenetére


SirKero
őstag

A hasznát autón már van fenn árral is :K

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#38077) Land válasza SirKero (#38076) üzenetére


Land
veterán

Tudom az árakat. + kéttonusú festés + szebb felni felára (vagy régi gl+ felnit pecázok neten, de gondolom olcsóbb erre ráfizetni, mint még egyet venni).

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#38078) bigyo108


bigyo108
aktív tag

Sziasztok,

honnantól láncos vezérlésűek a következő típusok?
swift ignis wagonR

köszönöm.

A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)

(#38079) tboldi válasza bigyo108 (#38078) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mindegyik, amelyik M13A, M15A, M16A, K12B, K12C, K10C, vagy K14C motorral van szerelve.

[ Szerkesztve ]

(#38080) bigyo108 válasza tboldi (#38079) üzenetére


bigyo108
aktív tag

ez jó info köszönöm.
M13A az megvan, ismerem.
Ezt évjáratba be lehet lőni?
Mert a hirdetésekben, nem írják ugyebár, hogy milyen motorral van szerelve.
Szűkítenem kell, a listát valahogy.
Régi swiftek között nincs egy láncos sem? 2004 2005 előtt?

A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)

(#38081) tboldi válasza bigyo108 (#38080) üzenetére


tboldi
nagyúr

Swift - 2005-től, az ezelőttiek közül csak szíjas rémlik, de nem zárom ki, hogy van láncos is;
Ignis - Az összes 2003-tól;
WagonR - 2004-től, könnyű felismerni a szögletesebb rácsról a lökhárítón.

(#38082) Darksiders84


Darksiders84
aktív tag

Fényszóró polirozás mennyibe kerülhet 3,4,5 ezer/db? Ez függ a márkától, nagyságtól, korától?

(#38083) Motion_Blur válasza Darksiders84 (#38082) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Nekem anno (2-3 éve) 8k volt a pár, kerámiázva.

Szóval nagyjából annyi amit írsz, vagy picit több.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#38084) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Infó:

Fateromék megjárták Horvátországot a Vitarával (1.6 szívó GL+), 2 személy + minden fullon csomagokkal, számolva lett a fogyija 5.3, nagyrészt autópálya 115-120 tempomat + szerpentinek.

Szerintem ez egy krva jó érték.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#38085) pető bá' válasza Motion_Blur (#38084) üzenetére


pető bá'
őstag

Ez már-már dízeles fogyasztás.. :Y Azért söfőr függő is, mint minden átlagfogyasztás, de ha fogyasztásra lett volna kihegyezve, akkor is mocskos kevés lenne.

"... and I hope you have a great day!"

(#38086) blakey válasza Motion_Blur (#38084) üzenetére


blakey
titán

Ez nagyon "kényelmes" vezetés lehet, nekem nem sikerült még 6.2 alá mennem 1 év alatt. Biztos nyugodt tempóban vezetett és közben nézték a tájat. :).

[ Szerkesztve ]

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#38087) Motion_Blur válasza pető bá' (#38085) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Mondhatjuk hogy fogyasztásra lett kihegyezve, fater kitapasztalta már hogy 120 fölött ugrik meg aránytalanul a fogyasztása, ott már azért beköszön a légellenállás :D

amúgy a nagyátlaga 5.2, de közúton melóba eljár 5 literrel is. az alá nem sikerült mennie (még)

[ Szerkesztve ]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#38088) tboldi válasza pető bá' (#38085) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ez már-már dízeles fogyasztás..

Apum is rendre 1 literrel jobb átlagokat produkál az M13A WagonR-rel, mint a munkatársa a 2,2-es dízel Mazda 6-osával majdnem ugyanazon az útvonalon. :)

Oké, a Mazda automata váltós. :D

[ Szerkesztve ]

(#38089) pető bá' válasza tboldi (#38088) üzenetére


pető bá'
őstag

2.2 vs 1.3 :DDD

Nekem a nagyátlagom (Opel Vectra 2000) 2.0 dti-vel 20k km alatt 6,1L. Mondjuk az nem egy kifejezetten korszerű motor, a legkevesebb, amit sikerült vele produkálni, az 1 nap alatt ~380 km, klíma nélkül, országutakon kirándulva, nagyon kevés várossal 4,7L. Kemény télen, vagy nagyon meleg nyáron, klímázva, sok hidegindítással simán megette a 6.5-7 litert.

Swift-tel (2005, 1.3) az elmúlt közel 5k km alatt 6,5 az átlag, amiben azért benne van, hogy szinte végig ment a klíma. 5,76 alá nem tudtam vinni, akkor is azért elég nyugodt stílus kellett hozzá :D

[ Szerkesztve ]

"... and I hope you have a great day!"

(#38090) pjen válasza pető bá' (#38089) üzenetére


pjen
félisten

Az én 2006 os Swift em se akar 6 liter alá menni,valós 130 as tempónál 7 fölött eszik.Hiába,a bakancs forma.Előző generációs 1,3 Swift nyugodt 90Km nél 4,5 litert evett.

(#38091) tboy93


tboy93
nagyúr

Az új scross 1.4-t-ben van dpf, meg kettős tömegű?

(#38092) Tamoo válasza tboy93 (#38091) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Nincs.

(#38093) tboy93 válasza Tamoo (#38092) üzenetére


tboy93
nagyúr

:R

(#38094) HKorn válasza pjen (#38090) üzenetére


HKorn
addikt

Nálam konkrétan a 2018-as 1.6-os Vitara és a 2006-os 1.3 Swift ugyanannyit eszik ugyanazzal a használattal.

Run&Ride

(#38095) Darksiders84 válasza Motion_Blur (#38083) üzenetére


Darksiders84
aktív tag

Megkérdeztem ahová viszem majd mostanába 6 ezer lesz a két első fényszóró polirozása egyben Budapesten ami szerintem jó ár de kerámiázásról nem volt szó ami nem is tudom pontosan milyen gondolom időtállobb lesz töle viszont a kárpitnak a tisztítása 22 vagy 25 ezertől indul amit kicsit sokkalok mondjuk nem ismerem az árakat a külső+belső 4400 ft de minden külön számolnak felnik stb. Megjött a biztosítós emailem is végre a befizetés utáni 3. munkanap hogy rendben vagyok.

(#38096) dReFiX


dReFiX
senior tag

Suzuki Boosterjet Pro 3+7 év vagy 200.000 Km garancia

Suzuki Motor Co. által előírt szervizelési munkálatokat az üzembe helyezéstől kezdődően időben elvégezték (tűréshatár 1 hónap/ 2500 Km)

A garancia a jármű minden, alább felsorolt gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére vonatkozik:

Motor
Szívócső, hengerblokk, forgattyús ház, hengerfej, hengerfejtömítés, az olajkeringéssel kapcsolatos minden belső részegység, olajhűtő, olajteknő, olajnyomás kapcsoló, olajszűrő-ház, lendkerék, hajtótárcsa a fogas koszorúval, fogas szíj/ lánc a feszítőgörgővel, feltéve, ha a csereintervallumokat betartották, és cseréje nem esedékes.

Üzemanyagrendszer
Turbófeltöltő.

Váltó és automataváltó
Sebességváltó-ház, ennek belső részegységei, beleértve a nyomaték átalakítót (wandler), az automataváltó elektronikus vezérlőegységét, váltóhuzalok (bowdenek).

A garancia futamideje:
• Kezdete: A gyári garanciaidőt követő első nap
• Lejárata: A gyári garancia kezdő időpontját követő 10. év utolsó napja, de legkésőbb 200.000 futott km-nél

(#38097) Roxbury válasza dReFiX (#38096) üzenetére


Roxbury
őstag

Hát ez azért nem rossz.

| Galaxy S23 | Watch5 Pro |

(#38098) Land válasza dReFiX (#38096) üzenetére


Land
veterán

Ez minden szalonban így van vagy ez konkrét szalon ajánlata?

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#38099) PeterPH válasza dReFiX (#38096) üzenetére


PeterPH
senior tag

Korábban volt arról szó, hogy meglévő autókhoz is megvásárolható lesz. Erről van valami információ, ár?

(#38100) dReFiX válasza Land (#38098) üzenetére


dReFiX
senior tag

Központi dolog mindenhol így van.

#38099) PeterPH

Utólag egyenlőre nem lehetséges.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.