Hát ez nem jött be nekem. Se a felni, se a krómozott berakások, az 1.0T motorról, meg az áremelésről nem is beszélve.
Run&Ride
Hát ez nem jött be nekem. Se a felni, se a krómozott berakások, az 1.0T motorról, meg az áremelésről nem is beszélve.
Run&Ride
Fűthető tűkörnek van külön gombja vagy az egy gomb ami együtt csinálja a hátsó szélvédővel egyszerre?
Egy gomb a hátsó szélvédő fűtéssel.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
Az alsó a kipörgésgátló gombja (ASR). Ha az autó tartalmazza mindig be van kapcsolva, de gombnyomásra kikapcsolható.
A felső az egyfokozatú ülésfűtés.
Celeriót szabad e venni?
Egy kis alusil történelem... Egyszer volt, hol nem volt, volt egy ügyes favágó. Kitalálta, ha a fűrészben nem lenne acél henger, mennyivel könnyebb lenne a láncfűrész. Elkészült az aluminium kemény krómozott hengerfurat, acél persely nélkül, amit a krossz motorok is átvettek. Kis súlyú volt, ha nem kapott port és valami nagy traumát, illetve nem sütötték meg, akkor örök volt, néha kellet gyürüt & dugattyút cserélni, a henger maradt - viszont a gyártása elég macerás a galvanizálási technológia miatt. Aztán kipróbálták az nicasilos bevonatot, amit már könnyebb volt felhordani a henger belső felületére, és mivel nagyon jó hővezető, lehetett növelni a kompressziós arányt, amivel nőtt a fajlagos teljesítmény, nőt a hatásfok - ezért csökkent a fogyasztás. Okos autóipari mérnökök ezt látván, átvették ezt a technológiát, amibe egy bajor gyár majdnem belebukott... M60 kódjelű, BMW 90 fokos hengerszögű V8-as motor volt az első ilyen. A lehető legkisebb tömeg és méret elérése volt a cél, ezért a blokk és a hengerfej alumíniumöntvényből készült, a szelepfedelek magnéziumból, a szívósor pedig nylonszálas műanyagból. A hengerek falát a kopásálló Nikasil ötvözet védte (nikkel-alumínium-szilícium, a Mahle fejlesztette ki a hatvanas években). Négy vezérműtengelyes, hidrotőkés, öt helyen csapágyazott főtengellyel, hengerenkénti gyújtótrafóval és négy szeleppel. A duplasoros vezérműláncos vezérlés drága, de nagyon strapabíró konstrukció (az Audi használt egyedül szíjat a V8-as motorjában a német trió tagjai közül), a komplett motor, segédberendezéseivel együtt 230 kilós száraz önsúllyal rendelkezett. Minden szép, minden jó, de idővel kiderült, hogy a dolog csak 2ütemü motorok esetében hibátlan, mivel ott a keverék olajfilmje miatt nem éri közvetlenül benzin a hengerfalat. A gyengébb minőségű, magas kéntartalmú üzemanyag (India, Kína, Pakisztáni..) kikezdi a Nikasil-bevonatot, (konkrétan a nikkelt) ami tömítetlenséget és kompresszióvesztést okoz. Miután ez a probléma napvilágra került, a BMW 160 000 kilométerre tolta ki a garancia időtartamát, és az ezalatt jelentkező ilyen gond esetén a motorblokkot az új fejlesztésű, Alusil bevonatosra cserélte ki ingyen a motort. Az anyagi kár jelentős volt, ahogy a híradóban mondanák... Alusil egy keverék, ami alumíniuból és púder finomságú szilícium porból áll. Olvadt állapotban viszik fel a henger falára, amikor az alumínium folyékony, azonban a szilícium szilárd a keverékben. A felületét meghónolják, és már mehet is. A bejáratás alatt a szilicíum kristályok közül az alumínium erodálni kezd, a felület olyan lesz mint a macskaköves út: a kemény szilicíum kristályokon siklik a dugattyú gyűrű, az árkokban pedig megül a motorolaj, így kiválló kenést biztosít. Surlódási ellenállása minimális, ami szintén kedvező a benzin fogyasztásra. Amennyiben nem szív be a motor port, a felület élettartama sokszorosa az acél öntvény hengerek. Hátránya a speciális hengerfej tömítés, illetve az a tény, hogy a motorblokk is hajlamos a deformációra ha túlhevül, mivel nincs egy kemény magja, mint régen volt az öntött acél hüvelyes motoroknak. A Suzuki autók közül a Splashban volt az első alusil motor, K10A ês a K12A, 10,5-ös kompressziós aránnyal, és példás fogyasztással. A Celeriókban a K10B NEXT motor van, 1:11-es kompressziós aránnyal, amiről jó tudni, hogy nem úgy mérik, mint Európában - ez a fogyasztáson meg is látszik :-) Engem csak a vízhőfok mérő hiánya aggaszt az egész dologban egy kicsit, illetve a korongos szelephézag állítás.
[ Szerkesztve ]
Swiftben van esetleg valakinek könyöktámasza? Az érdekelne hogy alatta a kéziféket kényelmetlen húzgálni vagy esetleg fel kell hajtani a támaszt és úgy lehet behúzni a kéziféket?
En nemreg raktam az enyembe (2006) egy armster 2-es konyoklot. Kenyelmesebb, ha fel van nyitva, de en anelkul szoktam behuzni. Meg lehet oldani ugy is. Maga a konyoklo nagyon popec, stabil. Ami mozgas van az mar a gyari suzuki kozepkonzol mozgasa amire fel van csavarozva. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Néztem ez ami hátul dohánypakkos üveg/pohártartó helyett 28 ezerért? Azt hittem ilyen utángyártottat megkapok 10-15ért na mindegy csak jó legyen lehessen beszerelni azért kérdeztem mert csak úgy nem veszek hogy vagy jó lesz vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Az nem dohanypakk, hanem egy kiveheto tarto, amit magaddal vihetsz. Mas tipust nem akartam, lattam ismerosi korben hogy szidjak a gagyikat 10 ezerert. Recsegnek, hajlanak, rondák. Ezt tudom, hogy jó, ha olcsobbat akarsz, lehet szenvedes lesz vele.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Elhiszem igen inkább legyen jó és minőségi mint olcsó vacak de ez a pohártartó jobb lenne na mindegy. Tudnál esetleg egy két képet feldobni róla ha lesz rá időd. Köszi előre is amúgy te hol vetted mennyiért?
Oh de rendes vagy köszi jó lesz ez nekem is. Viszont nincs kicsit magasan nem kényelmetlen biztos? Így a képeken mintha magas lenne egy picit látszatra.
Nekem alulrol a masodik allasba van allitva, mert alapon nekem alacsony. Igaz 190 centi vagyok. 😁
Párom 170 centi. Neki is igy tokeletes. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Akkor oké én 175 cm vagyok. Később olvastam hogy állítható viszont a párom alacsony 160 sincs ha neki esetleg zavaró nem tetszik akkor felhajtva úgy marad menet közben? Más kérdésem már nincs nem fárasztalak tovább köszi még egyszer.
Igen felhajtva ugy marad, semmi esetre sem hajtodik le magatol. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
A 94-es swiftem olyan gondom lenne, az egesz kormany kapcsolo lotyog. Leszedtem a boritast, es megtalaltam azt az a csavart, ami nem volt meghuzva elegge. Meghuztam, es onnantol nem lotyogott, szep stabil volt. Miutan vissza raktam a burkolatot, inditottam volna be az autot, es nem tudtam, a kulcs nem ment bele.
Vagy meghuzom a csavart, es akkor nem lotyog, de nem tudom bedugni a kulcsot, vagy bele megy a kulcs, de lotyog az egesz.
Erre van valami otletetek?
Probalgattam a csavarral jatszani, de nem talaltam meg az arany kozeputat, csak olyat, amikor lotyogot, es meg a kulcs is rohadt nehezen fordult.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Nem csak jövőre lehet ezeket megvásárolni?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Ezek szerint nem. A székesfehérvári Suzuki Barta is rakott fel képeket a FB-oldalukra.
Az új sárga színnel nagyon tetszik, ezzel a sima szürkével nem annyira. Barta oldalán az a felni rajta nagyon ótvar... Az lenne a GL+ gyárija?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Valószínűleg igen, bár engem nem zavar, úgy is vennék valami faszábbat.
Sajnos az új Vitara külsőleg már nem annyira megnyerő, számomra.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Azzal nincs bajom. Tetszik a hátsó led lámpa, az első függőleges vonalak is bejönnek, az új óracsoport is. Új sárga szín, fekete tető kombó is tetszik. Illetve végre van GL+ mellé 1.4 turbo. Ja és nyilván felárral szebb felni is vehető hozzá. Ha minden jól megy egy 1.4T automata verzióra benevezünk. Nem tartozunk a turbótól remegő csoportba. 1.6 szivóval nem akartam megvenni. Bízom a Suzukiban, hogy az ő boosterjet motorjuk tartós lesz.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Hajrá!
A hasznát autón már van fenn árral is
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
Tudom az árakat. + kéttonusú festés + szebb felni felára (vagy régi gl+ felnit pecázok neten, de gondolom olcsóbb erre ráfizetni, mint még egyet venni).
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Sziasztok,
honnantól láncos vezérlésűek a következő típusok?
swift ignis wagonR
köszönöm.
A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)
Mindegyik, amelyik M13A, M15A, M16A, K12B, K12C, K10C, vagy K14C motorral van szerelve.
[ Szerkesztve ]
ez jó info köszönöm.
M13A az megvan, ismerem.
Ezt évjáratba be lehet lőni?
Mert a hirdetésekben, nem írják ugyebár, hogy milyen motorral van szerelve.
Szűkítenem kell, a listát valahogy.
Régi swiftek között nincs egy láncos sem? 2004 2005 előtt?
A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)
Swift - 2005-től, az ezelőttiek közül csak szíjas rémlik, de nem zárom ki, hogy van láncos is;
Ignis - Az összes 2003-tól;
WagonR - 2004-től, könnyű felismerni a szögletesebb rácsról a lökhárítón.
Fényszóró polirozás mennyibe kerülhet 3,4,5 ezer/db? Ez függ a márkától, nagyságtól, korától?
(#38083) Motion_Blur válasza Darksiders84 (#38082) üzenetére
Nekem anno (2-3 éve) 8k volt a pár, kerámiázva.
Szóval nagyjából annyi amit írsz, vagy picit több.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Infó:
Fateromék megjárták Horvátországot a Vitarával (1.6 szívó GL+), 2 személy + minden fullon csomagokkal, számolva lett a fogyija 5.3, nagyrészt autópálya 115-120 tempomat + szerpentinek.
Szerintem ez egy krva jó érték.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ez már-már dízeles fogyasztás.. Azért söfőr függő is, mint minden átlagfogyasztás, de ha fogyasztásra lett volna kihegyezve, akkor is mocskos kevés lenne.
"... and I hope you have a great day!"
Ez nagyon "kényelmes" vezetés lehet, nekem nem sikerült még 6.2 alá mennem 1 év alatt. Biztos nyugodt tempóban vezetett és közben nézték a tájat. .
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Mondhatjuk hogy fogyasztásra lett kihegyezve, fater kitapasztalta már hogy 120 fölött ugrik meg aránytalanul a fogyasztása, ott már azért beköszön a légellenállás
amúgy a nagyátlaga 5.2, de közúton melóba eljár 5 literrel is. az alá nem sikerült mennie (még)
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ez már-már dízeles fogyasztás..
Apum is rendre 1 literrel jobb átlagokat produkál az M13A WagonR-rel, mint a munkatársa a 2,2-es dízel Mazda 6-osával majdnem ugyanazon az útvonalon.
Oké, a Mazda automata váltós.
[ Szerkesztve ]
2.2 vs 1.3
Nekem a nagyátlagom (Opel Vectra 2000) 2.0 dti-vel 20k km alatt 6,1L. Mondjuk az nem egy kifejezetten korszerű motor, a legkevesebb, amit sikerült vele produkálni, az 1 nap alatt ~380 km, klíma nélkül, országutakon kirándulva, nagyon kevés várossal 4,7L. Kemény télen, vagy nagyon meleg nyáron, klímázva, sok hidegindítással simán megette a 6.5-7 litert.
Swift-tel (2005, 1.3) az elmúlt közel 5k km alatt 6,5 az átlag, amiben azért benne van, hogy szinte végig ment a klíma. 5,76 alá nem tudtam vinni, akkor is azért elég nyugodt stílus kellett hozzá
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
Az én 2006 os Swift em se akar 6 liter alá menni,valós 130 as tempónál 7 fölött eszik.Hiába,a bakancs forma.Előző generációs 1,3 Swift nyugodt 90Km nél 4,5 litert evett.
Az új scross 1.4-t-ben van dpf, meg kettős tömegű?
Nincs.
Nálam konkrétan a 2018-as 1.6-os Vitara és a 2006-os 1.3 Swift ugyanannyit eszik ugyanazzal a használattal.
Run&Ride
(#38095) Darksiders84 válasza Motion_Blur (#38083) üzenetére
Megkérdeztem ahová viszem majd mostanába 6 ezer lesz a két első fényszóró polirozása egyben Budapesten ami szerintem jó ár de kerámiázásról nem volt szó ami nem is tudom pontosan milyen gondolom időtállobb lesz töle viszont a kárpitnak a tisztítása 22 vagy 25 ezertől indul amit kicsit sokkalok mondjuk nem ismerem az árakat a külső+belső 4400 ft de minden külön számolnak felnik stb. Megjött a biztosítós emailem is végre a befizetés utáni 3. munkanap hogy rendben vagyok.
Suzuki Boosterjet Pro 3+7 év vagy 200.000 Km garancia
Suzuki Motor Co. által előírt szervizelési munkálatokat az üzembe helyezéstől kezdődően időben elvégezték (tűréshatár 1 hónap/ 2500 Km)
A garancia a jármű minden, alább felsorolt gyári fixen beépített mechanikus és elektronikus szerkezeti elemére vonatkozik:
Motor
Szívócső, hengerblokk, forgattyús ház, hengerfej, hengerfejtömítés, az olajkeringéssel kapcsolatos minden belső részegység, olajhűtő, olajteknő, olajnyomás kapcsoló, olajszűrő-ház, lendkerék, hajtótárcsa a fogas koszorúval, fogas szíj/ lánc a feszítőgörgővel, feltéve, ha a csereintervallumokat betartották, és cseréje nem esedékes.
Üzemanyagrendszer
Turbófeltöltő.
Váltó és automataváltó
Sebességváltó-ház, ennek belső részegységei, beleértve a nyomaték átalakítót (wandler), az automataváltó elektronikus vezérlőegységét, váltóhuzalok (bowdenek).
A garancia futamideje:
• Kezdete: A gyári garanciaidőt követő első nap
• Lejárata: A gyári garancia kezdő időpontját követő 10. év utolsó napja, de legkésőbb 200.000 futott km-nél
Hát ez azért nem rossz.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Ez minden szalonban így van vagy ez konkrét szalon ajánlata?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Korábban volt arról szó, hogy meglévő autókhoz is megvásárolható lesz. Erről van valami információ, ár?