Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#30051) pjen válasza kisza25 (#30050) üzenetére


pjen
félisten

Igen,csináltak teszteket,és valóban vannak helyzetek mikor hátrány a blokkolás gátló.

(#30052) dnelb válasza kisza25 (#30050) üzenetére


dnelb
veterán

Még jó hogy nem az a célja hogy hamarabb megtudj állni .. :D

(#30053) Kornel válasza kisza25 (#30050) üzenetére


Kornel
veterán

Akkor szedd ki a biztosítékot.
Egyébként nem kéne a butaságot terjeszteni.

Alattam lévőkre +1.

[ Szerkesztve ]

(#30054) Pist@bácsi válasza kisza25 (#30050) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Nem ennyire egyértelmű. Nagyobb tömegű járműveken nélkülözhetetlen, annyira nincs visszacsatolás, hogy mire lereagálod már késő. Nagy sebességnél szintén jobb ha van. Persze megfelelő autóban, annak korlátait ismerve, egy rutinos és tehetséges sofőr simán lehet jobb, mint egy átlag női sofőr ABS -el.

(#30055) Studi válasza kisza25 (#30050) üzenetére


Studi
addikt

Akkor te vagy nagyon profi vagy, vagy mint fent írtam, rosszul használod az ABS-t.
De mint a fórumtárs írta is: rögtön változik ez a helyzet, amint irányítani is akarod közben a kocsit, vagy épp a négy kerék tapadása bármilyen okból egyenetlenné válik.

(#30056) tboy93 válasza pjen (#30051) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ja, mondjuk tengerparti homokban lehet. Amugy meg a lenyege hogy fekezes kozben is iranyithato legyen az auto, ABS nelkul tekerheted a kormanyt, az auto arra megy amerre akar. Persze erre mondhatod azt, hogy rutin, meg engedjuk fel a feket amikor kell, de Juli neni meg a mukormos Esztike a sarokrol ha meglat egy ovodast az út közepén ket labbal fogja taposni a feket es csodalkozik majd miért nem kanyarodik az auto :D Nem veletlenul alap ma mar minden autoban.

De tudom, a biztonsagi ov is hulyeknek valo, mer' ismerek valakit aki ismer valakit akinek a rokona csak azert elte tul a balestet mert nem volt bekötve :U

[ Szerkesztve ]

(#30057) tboldi válasza Studi (#30055) üzenetére


tboldi
nagyúr

Menjetek a motoros topikba és keressetek rá az ABS-re. :D

szerk.: Bocsi! Nem válasz akart lenni. :B

[ Szerkesztve ]

(#30058) Pist@bácsi válasza tboy93 (#30056) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

De a gyenge és figyelmetlen sofőrök miatt lett alap. És lehet, hogy nem te vagy az, hanem az előtted lévő műkörmös, de ő majd akkorát vészfékez, hogy téged is arra kényszerít.
Az autó már rég tömegcikk. Az a cél, hogy bárki vezethessen ezáltal növekedjen az iparág bevétele. Ha a biztonság lenne a cél, akkor jobban szűrnék kit engednek a volánhoz.

[ Szerkesztve ]

(#30059) dnelb válasza Pist@bácsi (#30058) üzenetére


dnelb
veterán

istenem most komolyan megmagyarazod miért jobb egy blokkolt kerekekkel irányíthatatlanul csúszó autó mint egy kormányozhato? ezt a felengedest is megneznem a sok szajhostol, kizart dolog hogy veszhelyzetben amikor 0.5 másodperc van reagálni majd ti pumpalgatni fogtok... hahahahah

[ Szerkesztve ]

(#30060) Kornel


Kornel
veterán

Még mindig az a lényeg, hogy ABS nélkül irányíthatatlan az autó vészfékezés közben.
Tovább lehet vitatkozni azon, hogy ki hogy áll meg ABS-el és nélküle, de az irányíthatóság nem kérdés.

Krisztián: +1
Lehet régen megtudtam csinálni, de 35 évesen rég nem olyanok a reflexeim, mint huszonévesen.

[ Szerkesztve ]

(#30061) kisza25 válasza Kornel (#30053) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

dolgoztam kint 10 évet az Alpokban, hát ott az ABS-t a hajadra kenheted, mert nem tudsz vele megállni,
amúgy igen arra való, hogy tudjál irányítani is miközben fékezel, de rutinnal ez megoldható;)
A modern autókban lévő ABS már biztos jobb, de az elsők még nem voltak a helyzet magaslatán A vectraban pl jobb lett volna, ha nem rakják bele, mert télen nagyon béna volt
Krisztián: de pont az volt a téma, hogy beléd csúszik meg nem tud megállni elötted, nem arról, hogy nem tud kikerülni fékezve
Studi: mondjuk nagyobb tömegű autóval nem próbáltam a no ABS-t, de pl a 99-es honda civicből nekem egyáltalán nem hiányzott, azt simán tudom irányítani vész fékezve is
Egyébként nagyobb sebességnél meg már nem is jó elfordítani a kormányt, mert abból nagyobb baj lesz, ha meg megfékezted a fékerőt csökkentve simán lehet irányítani is.
Mondjuk nekem az első 3 autómba nem volt ABS, fater civicjével kellett már párszor vész fékeznem Bp-en de nem éreztem hiányát, nagyobb sebességnél lehet észrevenném, de ott meg már nem célszerű elfogatni a kormányt

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30062) Pist@bácsi válasza dnelb (#30059) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Egyenesben is előfordul, hogy fékezni kell. Ott mit irányítasz? És nem feltétlenül okosabb az ABS minden helyzetben. Csak valószínűleg nem vezettél ehhez eleget, hogy megtapasztald. Hóban, jégen, kemény úthibákon ...szerencse, hogy az úrvezetőnek minden egyértelmű.
Amúgy nem arról van szó, hogy jobb ABS nélkül. Tőlem ilyet hol olvastál?
Arról nem beszélve, hogy ez is fejlődik, 20 éves négy tárcsafékes ABS -es Passatot, földbe döngöl egy 10 éves Swift fékje is, pedig hátul csak dob. Én azt mondtam, hogy a kép árnyaltabb.

(#30063) Danex


Danex
addikt

Viszont az ABS-el karöltve működik a kipörgésgátló/menetstabilizátor stb is, amit viszont egy tapasztalt sofőr se tud megcsinálni lévén nincs 4 fékpedál a különböző kerekekre.

(#30064) kisza25 válasza Kornel (#30060) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Elmondom, hogy én úgy szoktam vezetni, hogy nem az előttem haladó autót bámulom, hanem az az előttit, vagy, ha látom 2-vel előttit, így simán le tudok reagálni egy vészfékezést, legtöbb esetben még arra is futja, hogy közben visszaváltsak és motorfékkel rásegítsek. Télen meg kb mindig motorfékkel is lassítok. (20 éve vezetek, de még koccanásom sem volt kopkopkop)
Persze kilép eléd valaki akkor satu, de akkor meg kb mindegy is. Egyre több dolog van amúgy ami elkényelmesíti a sofőrt, nem azt mondom, hogy rossz dolog, az ABS, meg a menetstabilizátor és engem is mentett már meg a biztonsági öv.
A legújabb autók ABS-e már biztos kenterbe ver, de elég kevés új autó van az utakon és régi autóknál azért még volt baj.
Olcsóbb autóknál még ma is elég ügyetlen tud lenni, mert olcsóbb, régebbi technológia van beépítve.
Végezetül meg hiába van ABS, ha 10 éves 2 mm-es kínai gumikkal közlekednek emberek :W
Akkor már többre megy az ember egy minőségi gumival ABS nélkül.
Persze egy modern ABS+ jó gumi a tuti, főleg, ha anyám, vagy a csajom vezet:D

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30065) SirKero válasza tboldi (#30057) üzenetére


SirKero
őstag

Gyá he mintha a motoros topikba lennék :C :C

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#30066) Kornel válasza kisza25 (#30064) üzenetére


Kornel
veterán

Elhiszem, hogy mindenki Schumacher, én is néha ezt hiszem magamról, de ettől még nincs így.
Téma részemről lezárva, én örülök, hogy kva jó fék van az Scross-omon ;)

(#30067) pjen válasza Kornel (#30066) üzenetére


pjen
félisten

Én például nem szeretnék Schumi lenni,csórikám elég régen kómában van.

(#30068) kisza25 válasza Kornel (#30066) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

nem vagyok Sumi, csak körűltekintően autózok, meg nem száguldozok ész nélkül, a fékekről meg még egy szó sem esett, ABS ről volt szó:P

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30069) Kornel válasza kisza25 (#30068) üzenetére


Kornel
veterán

Az ABS biztosan nem a fékrendszer része.
Inkább abbahagyom, mert sok lesz :)

(#30070) kisza25 válasza Kornel (#30069) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

annak a része, de fékezni nem fékez, sőt, szerintem is hagyjuk abba:P
Akkor azt írd, hogy k jó fékrendszerem van az s-crosson:D

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30071) Kornel válasza kisza25 (#30070) üzenetére


Kornel
veterán

Nyugodtan köss bele egy szótag hiányába.
Egy biztos, múltkor elbambultam a parkolóból kivezető kereszteződésben, jobbra néztem, amíg balról (beláthatatlan kanyar felől) jött egy busz, és csak egy jó erőteljes satura volt időm, úgy fogott meg a fékrendszer, hogy csak néztem, pedig nem 5-el gurultam már.
Pont nem érdekel, hogy milyen technikai eszközök dolgoznak értem, egyet akarok, biztonságosan, kényelmesen és megbízhatóan utazni.

(#30072) kisza25 válasza Kornel (#30071) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

jól van, nyugi, csak kicsit szőrszálhasogattam, ma szerintem front van, mert mindenki vitázik mindenkivel, mindenen, nekem meg nem volt jobb dolgom belementem a vitákba:D :R
Ma mentem suzuki szalon felé, belestem és mind a 6 vitara elkelt ami ott állt, meg napi szinten látok minimum 3-at, viszik, mint a cukrot:)

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30073) Kornel válasza kisza25 (#30072) üzenetére


Kornel
veterán

Ja, Scross is egyre több van.
Kíváncsi lennék a májusi eladási statisztikákra.

(#30074) kisza25 válasza Kornel (#30073) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ami még durva, hogy 2015-től van, rohadtsokat adtak el és 3,75M alatt nincs egy darab eladó sem hahun, pedig 3,8M-től kapható :Y
Ami annyit tesz, hogy elégedettek vele, + tartja az árát, 60ekm-el is 3,9M-ért árulják (mondjuk az nem tudom mit akar, mert sima gl 1,6 amit 3,8-ért újat kapsz)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30075) Kornel válasza kisza25 (#30074) üzenetére


Kornel
veterán

Figy.
Ezek nem a valós világpiaci árak, amin itthon megveszed.
A 950k-s listaár kedvezmény csak magyar állampolgároknak jár, magyar autó "beszámítasa" esetén, amihez persze elég a nevedre szóló forgalmit bemutatni.
Nézz meg egy osztrák vagy német suzuki árat, lesz csodálkozás.

(#30076) dReFiX válasza Kornel (#30075) üzenetére


dReFiX
senior tag

Minden európai uniós állampolgár vehet autót. Bármilyen érvényes forgalmit el fogadunk.

(#30077) Kornel válasza dReFiX (#30076) üzenetére


Kornel
veterán

Jó.
Magyar forgalmit, nem?

Ha jól.tudom pont a szürke export elkerülése miatt kéri a gyár a kereskedésektől.

[ Szerkesztve ]

(#30078) dedike válasza Kornel (#30075) üzenetére


dedike
addikt

Ki a bánat venné meg ezeket 800-900 ezerrel drágábban Mo-on? :Y ;]

Inkább írj valamit a Citroen Grand C4 Picasso 1,6-ról... :DDD

Jó szerencsét!

(#30079) dReFiX válasza Kornel (#30077) üzenetére


dReFiX
senior tag

Simán vissza igazolják a külföldi forgalmit csak a név stimmeljen. Rengeteg szlovák ügyfelem van, sőt külföldi cégek is vehetik flotta kedvezményel . Le kell fordítani hivatalosan a cég kivonatot és nem foglalkozhatnak autó kereskedellem.

[ Szerkesztve ]

(#30080) Kornel válasza dedike (#30078) üzenetére


Kornel
veterán

Itthon senki.
De nyugaton még annál is drágább, és nem csak papíron, listaáron.

Miről meséljek? :)
Lemaradtam valamiről?

dReFiX: ez nekem eddig új információ, főleg a suzuki nyugat európai árainak ismeretében, akkor ide járna az összes osztrák és német autót venni.

[ Szerkesztve ]

(#30081) dReFiX válasza Kornel (#30080) üzenetére


dReFiX
senior tag

Európai uniós szabályok miatt mindenkit ki kell szolgálni mindenki egyenlő.

(#30082) Kornel válasza dReFiX (#30081) üzenetére


Kornel
veterán

Van valami ok a magyar árengedményre?

(#30083) dedike válasza Kornel (#30080) üzenetére


dedike
addikt

Nem, nem maradtál le semmiről... :N :D

(#30082) Kornel:

Itt adják el a selejtet. ;]

[ Szerkesztve ]

Jó szerencsét!

(#30084) negroo válasza Studi (#30049) üzenetére


negroo
aktív tag

Így van! ABS semmit nem ér, de azért nyári gumival simán elmentek még, mert jó az! Én lada szanárral elöbb megálltam, mint a szo,széd hiper kocsijával belém is csuszott! Mondom neki micsoda. Mondja csúszás védelem. Mondom úgy belém csúsztál én meg megálltam láttad.:)

(#30085) Danex válasza negroo (#30084) üzenetére


Danex
addikt

De lehet a lada samarával ellentétben az hyper kocsi nem 900kg + kicsit bealudt a sofőr, fél másodperc is soksok méter a valóságban.

De teljesen felesleges erről beszélni mert kb 15% ahol jobb a full satufék, Suzukiban is ott a vészfékasszisztens ,hogy ha gyorsan nyomod le pl félig a féket akkor jobban befog.

Ergo sokan pánikból be sem nyomják teljesen a féket különben nem lenne ilyen rendszer.

(#30086) biker


biker
nagyúr

Korábban már írtam, veztech pályán a vitara 8mérerrel hamarabb állt meg mint a szintén új passat
Mindkettőben vészfékasszisztens
Vitara 1070kg, 215/55/17 conti gumik, passat kb 1400kg 235/45/18 gumik, de linglong márka
Az két autó hossza ugye...

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#30087) Kornel válasza biker (#30086) üzenetére


Kornel
veterán

Jól érezted, itt is hosszabb a fekutja: [link]

Ugye viszonylag könnyű az autó, és ehhez egy nagyon jó fékrendszer párosul.

[ Szerkesztve ]

(#30088) pjen válasza tboy93 (#30056) üzenetére


pjen
félisten

Lányomék Puntójában sincs ABS,mégis elvannak vele 12 éve.Azért az ABS előtt is volt élet,például az ezer öcsiben sem volt(orr motor hátsókerék hajtás)és azért menni is tudott.Sőt,kollégám Opeljében sincs.Nem mondom,hogy nem jó,de,hogy fékezésnél irányíthatatlan nélküle az barokkos túlzás.Egy Skoda Rapidot kellett volna vezetned. :)

[ Szerkesztve ]

(#30089) Kornel válasza pjen (#30088) üzenetére


Kornel
veterán

Nekem is volt vaz 21061 1500s, mégse állt meg úgy, ahogy megáll egy mai autó.
Pedig komplett új féket kapott tőlem.

(#30090) pjen válasza Kornel (#30089) üzenetére


pjen
félisten

Nem is írtam,hogy nem hasznos,de hogy nélküle irányíthatatlan az hülyeség.

(#30091) tboldi válasza pjen (#30090) üzenetére


tboldi
nagyúr

Menjünk el egy vezetéstechnikai tréningre és majd meglátjuk, hogy irányítható marad-e vagy sem. :K

(#30092) Kornel


Kornel
veterán

Blokkoló kerék biztosan nem irányítható.
Maximum a mesében.

(#30093) kisza25 válasza Kornel (#30092) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

és szerinted egy ABS nélküli autóval csak úgy lehet fékezni, hogy blokkol a kerék? :DD

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30094) Studi válasza kisza25 (#30093) üzenetére


Studi
addikt

Szerinted ha fékezel, és fordítod a kormányt, azaz két különböző irányú erő terheli a gumit, nem fog blokkolni? ;)

(#30095) kisza25 válasza Studi (#30094) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

az attól függ mennyire fékezel, mekkora sebességgel haladsz és mekkorát kanyarodsz.
omg ABS elött is volt élet
Van egy ABS nélküli (légzsák sincs benne) honda civic a családban új 0km korátol megvan, 350k km van benne, még koccanni sem koccantunk vele. Mentem már vele elég sokat és nagyon harapós benne a fék, de meglehet állni vele csúszás néljül és kanyarban is lehet vele fékezni

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30096) pjen válasza tboldi (#30091) üzenetére


pjen
félisten

Tudod,vagy 20 évet vezettem ABS nélküli autót,nagy részében még fék szervó sem volt,és a téli gumi sem volt ilyen elterjedt.Nem csak én több,száz ezren,és élünk.Most is azt mondom,jó az ABS,de nélküle is lehet élni.Lásd kettes puntó és még sok autó.

(#30097) Studi válasza kisza25 (#30095) üzenetére


Studi
addikt

Vészfékezésről beszéltünk. Akkor van értelme az ABS-ről beszélni, nem akkor, amikor motorfék mellett lassítasz egy szűk jobboshoz. :)

Én is ABS nélküli kocsival jártam eddig. És nem sokszor blokkolt a kerék, amikor blokkolt, akkor is tudtam, és le is tudtam reagálni, hogy mit kell tenni.

De ettől függetlenül tudom és értem, hogy miért jobb az ABS, és hogy kell fékezni ABS-el szerelt kocsival. Kívánom, hogy egyszer te is megértsd, mielőtt az élet tanítja meg. ;)

(#30098) pjen válasza Studi (#30097) üzenetére


pjen
félisten

Persze,hogy jobb az ABS-el szerelt autó,nem is állítottam,hogy nem.De mi az,hogy hogy kell fékezni ABS el?Hogy is kell,leírnád?

[ Szerkesztve ]

(#30099) kisza25 válasza Studi (#30097) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Köszönöm a jókívánságodat, viszont kívánom;)
az elmúlt 30 hsz-ben nem volt szó vészfékezésről, ott egyértelmű a dolog;)
Hol írtam, hogy nem jobb az ABS? csak azt írtam, hogy azért nem úgy van, hogy kanyarodsz és fékezel akkor blokkol is a kerék, mert nincsen ABS ;)
Jelenlegi autómban van ABS fékerő elosztó, menetstabilizátor, kipörgésgátló, visszagurulásgátló... jó dolgok ezek, de ha leesik a hó akkor ezeket kikapcsolva sokkal vidámabb az élet ;]

Na váltsunk témát, Suzuki vitara: aki autópályázik vele, mennyire zavaró a magas építés és kis súly?

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#30100) Kornel válasza kisza25 (#30099) üzenetére


Kornel
veterán

Számold meg hányszor szerepel a vészfékezés szó a mostani témát érintve: [link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.