Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984 #31599 üzenetére
Az baj ,hogy az átlag embernek minden márka túlárazott. Nekem pl egy új autó vásárlása maximum álom. Sőt nekem egy 5-6 éves használt autó is. Jó mondjuk én mindig mindenben kp. Nálam hitel meg ilyen zöldségek nincsenek.
-
-
gban
veterán
válasz
mephi666 #31594 üzenetére
Kiszedhető, igen könnyen cserélhető.
Én cseréltem már legalább 3-at, a fő gyenge pontja, hogy letörik egy kis műanyag pöcök, ezáltal a belső szerkezet átugrik, és nem érintkezik, így vagy lámpa nélkül mész, csak helyzetjelzővel, vagy reflektorral.
Bónusz volt nálam a dologban, hogy a 3-ból 2x Ukrajnába menet adta meg magát, ott szép magyarázkodni a rendőrnek meg a szembejövőnek.
Harmadjára pedig Olaszországba menet előtt adta meg magát, péntek délután.
Ismerős boltos beugrott a boltba egy kapcsolóért, így vettem is egy lámpakapcsolót - kint jöttem rá hogy nem az ment tönkre, mert ugyanúgy nem megy az újjal sem a rendes világítás, csak a helyzetjelző.
Van is ilyen esetekre egy szétberhelt, a megfelelő lábakon összekötött a kocsiban, ha vészhelyzet van, kicserélem, legfeljebb nem reflektorozok.
Szóval vegyél egyet szerintem -
mephi666
nagyúr
időszakosan olyat produkál a 92es astra, hogy felkapcsolt tompított fényszórónál ha indexelünk, akkor átkapcsol távolságira... van hogy csak 1 pillanatra, van hogy úgy is marad: ha ilyenkor picit magunk felé húzunk a kapcsolón, lekapcsol
mennyire összetett egy ilyen szerkezet, mint az irányjelző kapcsoló? ha lekapom a kormányburkolatot, akkor van esélyem wd40-nel átfújni, hátha csak kontakthiba és megjavul, vagy kipattintható és 1 mozdulattal egyben cserélhető? 3ezer körül van az új, nem vágna földhöz annyira
-
gban
veterán
válasz
Findzs #31591 üzenetére
Elavult vagy nem a technika, tuti vennék.
Veszik is, használtan, van rá igény, és lenne is.
Gondolom a legfőbb ok amiért nem gyártják (minden más üzleti megfontolás mellett) az a környezetvédelmi szabályozás, aminek már nem felelne meg új autóként, így nem is lehetne forgalombahozni.
Az meg a kutyát nem érdekli hogy sokkal nagyobbak a járulékos környezeti károkozások egy hipermodern, de közel sem olyan tartós autónál, mint pl. egy F Astránál. Gondolok itt a sokkal drágább és nagyobb időközi javításokra, pláne a dízeleknél - több alkatrészt kell ezáltal gyártani, az ugye energiaigényes és károsanyag-kibocsátás is simán lehet, a rosszak sem mindig lesznek újrahasznosítva, stb.
Vagy a hiperszuper elektromos autók - mi lesz a rossz akkukkal? És lehetne sorolni, szóval szerintem ez a többe kerül a leves mint a hús tipikus esete. -
Findzs
addikt
ültem hétvégén j astra opc -be és insigniába
az opc -ből már kinőttem nem nekem valóviszont arra a megállapításra jutottam, hogy nekem kell egy insignia
kívül belül nagyon tetszett, ha nyerek a lottón tuti veszek egyet (nem is lottózóm)
egyébként szerintem is elkelne egy olcsó opel model
akár gyárthatnák megint az f astrákat adnák 2 millió körül vinnék mint a cukrot -
gban
veterán
válasz
Declare #31589 üzenetére
Szerintem mindez azért alakult így, hogy el tudják adni a Cheviket.
Azok mozogtak a régi Opelek szintjén, és ha az Opelek ára ott marad ahol volt, azokat senki nem vette volna meg ugyanannyiért.
Csak hát ilyen feltételekkel sem vették meg azokat annyian mint várták (elvileg a minőség nem éri el az Opelét, de ezt csak hallomásból tudom, nincs ilyen irányú tapasztalatom, ezért is kérdeztem erre hogy na ez akkor most jó vétel-e, de minőségileg nem mondott senki semmit rá), és az Opel eladásai is csökkentek, a sok más ok mellett a magasabb ár miatt is, így rájöttek a GM-nél, hogy jól bekavartak saját maguknak, nulla haszonnal. -
Declare
őstag
Hat ez az amit irtam, hogy szerintem ez egy problema most az opelnek, hogy igazabol nem gyart premium kocsikat, ugyanakkor az arai oda kanyarodtak es nem gyart "tömeg" autot sem, amit regen gyartott. Ezert olyan furak szerintem mindenkinek az opelek mostansag. Ragyurtak a minösegre es designra, igy az arcedula a vw vel került egy szintre, de technikaban/technologiaban es minösegben megsincsenek ott....ezert huzogatjak le a cikkekben is, hogy jo-jo, meg nem rossz, DE...
Kivancsi leszek erre az olcsositasra, mire jutnak vele.
Ezzel az opel adam al meg nem nagyon latom a celközönseget.....a kpen levö bördzsekis szöszi legzsakok azert nem egy opel kulcshoz bujnak oda tovabbra sem
mod: ja meg annyi jutott eszembe, az elsö gondolathoz, hogy en ezt a H astrat erzem a regi opelnek. Nem vw, sem arban, sem minösegben, semmiben, de olcsobb, olcsobb fenntartani es igazabol teljesen elhetö. A J astra az mar az a dilemma amit az elejen irtam...szerintem.
-
AMD Power
titán
Ebben is biztos vagyok. Mondjuk ez az "olcsó" dolog is mit jelent majd kíváncsi vagyok.
Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt
Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 tesztNem rossz kocsi, de térjünk vissza a Mokkára az új, szentgotthárdi 1.6-os dízellel és egy modernebb automata váltóval. Szerintem a frissítés után lehet majd tökéletes
Akkor ennek a tesztnek mi is volt az értelme?
-
gban
veterán
válasz
AMD Power #31586 üzenetére
Az a baj vele, hogy nem az Astrát (F szint, vagyis tényleg olcsó és nem mini emellett) hozzák vissza vele.
Nem véletlenül van ennyi F Astra, amit az nyújtott, arra tényleg széleskörű igény volt / van:
- igen olcsó
- emellett családoknak is elég nagy
- egyszerű, megbízható, tartós, és ha javítani kell, az sem kerül sokba, akár tervezett karbantartás, akár meghibásodás esetén - vagyis igen alacsony fenntartási költségűEbből az első még lehet hogy igaz lesz, a második a feltevések alapján nem valószínú, a harmadik meg kihalt, részben a környezetvédelmi előírásoknak köszönhetően.
-
AMD Power
titán
Ez csak nekem újdonság?
-
AMD Power
titán
válasz
mohabá 007 #31579 üzenetére
Nekem se ne aggódjál....
Ennyi pénzért Astrát vagy Merivát vennék már.
-
cellpeti
nagyúr
köszönöm szépen
-
Calogero
addikt
válasz
mohabá 007 #31579 üzenetére
Én azért a bőrdzsekiben lévő légzsákokat közelebbről is megvizsgálnám
-
cellpeti
nagyúr
Sziasztok!
Opel Vectra C 1.8 benzines mennyit eszik városban kb? 9-10l?
-
davee_92
csendes tag
válasz
Findzs #31574 üzenetére
mondjuk az a kikapcsolható vízpumpa furcsán hangzik, ha elromlik a vezérlése leég vajon a motor?
Nem, 2 vízpumpa van bent, van egy belső kisebb ami állandóan megy, mint a régi motoroknál, a másik külső pedig elektromágneses elven kapcsolható amikor felmelegszik a motor.
Tehát körforgás állandóan van, csak a mennyiség kisebb amíg nincs rá szükség. -
Findzs
addikt
-
AMD Power
titán
Ez lett az új családi Opel
Teszt: Opel Meriva 1,6 CDTI CosmoÉn mondjuk biztos nem dízelt venném. 5 230 000 Ft már megvan belőle a legjobb felszereltségű Drive és abból is a B 1.4 NET, 88 kW / 120 LE, 6-sebességes manuális váltos verzió. Még egy 3-400e extra és van egy nagyon babakis géped. Ami persze csak egy álom havi 1xx e fizu mellett.
De egy ésszerű Selection B 1.4 XER, 74 kW / 100 LE, 5-sebességes manuális már 4 452 000 Ft és ebbe beleraktam mindent ami még valóban szükséges lehet a mindennapokhoz.
-
AMD Power
titán
Az új 3 hengeres 999cm3 Turbo motorról infó.
Ezen most kétszáz mérnök három és fél évig dolgozott, 1600 kísérleti motort építettek, melyeket 3,5 millió kilométeren át teszteltek.
-
diablo1984
veterán
-
Findzs
addikt
válasz
diablo1984 #31557 üzenetére
nem ismerem pontosan a fiatokat, egyik helyen olvastam, hogy valami köze van a vw -enekhez de ezek szerint nem volt hiteles forrás
keresem hol olvastam de nem találom(#31559) Declare
ezek szerint nem rossz kocsik azok
mint írtam is nem mintha cserélni akarnék de ha cserélnék akkor is lehet maradnék opel fronton esetleg toyota vagy mazda ami még szóba jöhet -
gban
veterán
válasz
Declare #31566 üzenetére
Persze, pont az ugrott be nekem is hogy ott nincs folyamatos, állandó vízhőfok kijelzés.
De sehogy nincs megoldva hogy jelezzen ha magas a hőfoka a víznek
Pl. check engine vagy külön lámpa, esetleg a kijelző írogat üzenetet, stb. - csak elképzelni tudom hogy mi lehet ott a megoldás, F-em van.diablo1984: nekem is mindig azt mondja a szerelő (pedig volt hogy fölé mentem az ajánlott periódusnak), hogy ránézésre (hajtogatja, összegyűri, megtekeri hogy megnézze, látszik-e valami nyoma az öregedésnek) hibátlan a szíj, bőven időben cseréltük.
-
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #31565 üzenetére
Jajajaja, okes, köszi az uj infokat, akkor igy mar ertem!
(#31564) gban: H astraban pl nincs vizhöfok merö müszer, igy arra nehez odafigyelni. Par vizcseppet meg tudom, hogy en eszrevennek e a kocsi alatt
En per pillanat azt erzem biztosnak ha cserelve van
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #31563 üzenetére
de épp ez az, hogy nem kell szétszedni érte annyira, mert olyat, amit nem a vezérlés hajt, akkor arról leveszed a hosszúbordást, leengeded a vizet, pár csavar tartja a vízpumpát, leveszed újat berakod, szív vissza és kész! megvan viszonylag rövid idő alatt! nem kell sokat belezni érte mint a vezérlésnél!
az volt a furcsa nekem, hogy az opel-es fiat motornak a vezérlés hajtotta a vízpumpát is és elbarikádozva volt! azzal cserélni kellett persze, mint ahogy írod is, de az általam írtban nem, felesleges a kettőt összekötni!
amúgy a vezérlés sem annyit bír mint írják, hanem jóval többet, de ez az a rész amit elővigyázatosságból kell cserélni, mert ha megnyikkan(szíj szakad, görgő beáll, stb), akkor viszi magával a motort is! attól függetlenül jóval többet is kibírna, mint ahogy ajánlott a cseréje!
-
gban
veterán
válasz
Declare #31563 üzenetére
Vízpumpát én minden második vezérműszíjjal cserélem, gondom még nem volt.
Vízpumpát azért kell a szerelőm szerint a szíjjal együtt cserélni, mert az új szíj jóval feszesebb, és egy kopott vízpumpa esetleg nem fogja bírni a feszítést.
De akkor is, ahogy diablo1984 is írta, szerintem is az elhalálozásnak vannak azért tünetei.
Még ha gyorsan el is folyik a víz, úgy megy tönkre, akkor is a duplán kifizetett vezérlés szétszedés - összerakás a legnagyobb kár ha az ember odafigyel és időben észreveszi hogy valami nem oké, az autó visszajelzései alapján, illetve odafigyelve a vízre - ez amúgy sem árt függetlenül a vezérlés-cserétől. -
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #31561 üzenetére
Nem ertjük egymast
Amiket en olvastam cikkeket, ott azt irtak, hogy a vezerlessel együtt illik cserelni a vizpumpat, függetlenül töle, h mi hajtja vagy mi sem. Egyszerüen csak azert, mert tapasztalatok szerint sok esetben a vizpumpa elettartama nagyjabol a vezerles elettartamaval együtt mozog es mivel ha vezerles csere utan 2000 km mulva adja meg magat az eleg bosszanto, mert a cserehez kb ugy szet kell bontani a kocsit, mint egy vezerles cserehez. Arrol nem is beszelve, hogy ugy is lehet jarni, mint az Oktavias emberke...ha epp nem veszed eszre, h baja van.Lenyeg a lenyeg, en ugy olvastam, h vezerles cserenel a vizpumpat kisporolni nem bölcs megközelites.
-
adorjant
őstag
válasz
diablo1984 #31561 üzenetére
Utánpótlásban nem lesz változás
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #31559 üzenetére
a vezérlés cserének nincs köze a vízpumpához 1,9 tdi esetében, csakúgy mint a féktárcsának és a szilenteknek! ez utóbbiakba azért közvetve akár bele is lehet halni, a vízpumpa ha adja megfelé magát, akkor általában elkezd csepegni, vagy hangot ad ki, összeszakadni előjelek nélkül nem szokott!
gban: annyit érdemes róluk tudni, hogy a chevy európából elhúz, így alkatrész árak és utánpótlás kissé nagyon változni fog! -
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #31555 üzenetére
Ettöl függetlenül irom, amit irok. Mi hajtja vagy mi sem, azzal nem vagyok tisztaba, de maga az a teny, hogy vezerlescserenel a vizpumpat nem cserelik, ez eleg ostoba sporolas. Ez kb olyan, mint hogy olajserekor cserilk az olajszüröt is szerintem
(#31556) Findzs Mi köze van a vw hez annek a fiatnak?
Rokonsagban van egy uj fiat punto, 1,3 as multijet motorral. Valto, kuplung fek erdekes a nemet autok utan (valahogy nagyon puha minden), de igazabol semmi rosszat nem tudok rola irni. Nagyon jo a fogyasztasa, semmi baj nincs vele.
Persze a linkelt stilo az 1.6 benzinmotorral nyilvan nem ugyan az, de fiatrol en ennyit tudok irniAmugy itt biztos valaki jol megaszondja a velemenyet
Milyen autot vegyek
-
Findzs
addikt
nem mintha le akarnám cserélni a kocsimat de a minap láttam egy fiat stilot szép állapotban és most rákerestem a hahun kíváncsiságból pl. [link]
mi a véleményetek ezekről a fiatokról? elég jól felszereltek és elvileg vw -ek
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #31554 üzenetére
a VW konszern 1.9TDI motorjában nem a vezérlés hajtja a vízpumpát (mint az opel 1,9-esében,) hanem a hosszúbordás szíj(mint pl a 2 literes benzines renault-omban). tehát így spórolhatott vezérléscserekor, de valszeg azt nem vette észre, miközben épp lefő a motor mint a kávé és annyi is volt!
-
Declare
őstag
válasz
mohabá 007 #31553 üzenetére
Teljesen jogos, ezt en is olvastam, hogy ajanlott valahany ev utan cserelni....csak nem rögzült....most 6 evesen lesz a masodik csere a kis gtc nek.....tipikusan az a kocsi, amit ha most meghirdetne egy nepper, max 70k km lenne benne....
szerk: (#31538) Petya25:
hasznos info! Mondjuk en olyan ajanlast, hogy vezermücserenel ne csereljünk vizpumpat nem hallottam, de siman el tudom kepzelni
-
Findzs
addikt
válasz
diablo1984 #31547 üzenetére
az lesz az
most reggel elvittem a szerelőhöz de úgy jártam mint a fogorvosnál
nem csinálta, tökéletes volt, még alapjáraton is elindult remegés nélkülkíváncsi leszek, hogy ha bemelegszik előjön -e
zolikaDB:
-
Markizmark
addikt
válasz
zolikaDB #31548 üzenetére
Ugyanezt a remegést csinálta az azóta nyugdíjba küldött hosszú 93-as transitunk.
Egybe induláskor át akart fordulni a motor, olyanokat rángatott. Nem tudtuk miért ... hétfőn reggel kipihenten semmi baja nem volt.
Aztán az utolsó napokban rájöttünk mi a baja. A sunyi képes pont akkor kihagyni néha amikor indulnánk. Egyszer úgy bukott le, hogy alapjáraton elkezdett rángatózni, mert mindig kimaradt egy égés. Álló helyben olyanokat rángatózott a motor, hogy inkább hátrébb álltam ... -
gban
veterán
válasz
trassher #31541 üzenetére
Pont ezt mondom én is, jó autót kell keresni, nem pirosat, kéket, riasztóst, központi zárast, stb. ebben a korban, ebben az árfekvésben.
Megkockáztatom, már a motort se nézném annyira (mármint hogy milyen legyen), azon kívül hogy dízel vagy benzines.
Ha egy gyengébb motoros lenne a jó vétel az állapot miatt, akkor azt venném, és elfogadnám hogy gyengébb.
Tudom, ez nem mindenkinél van így, de hát az a normális hogy nem egyforma a fontossági sorrend mindenkinél. -
trassher
addikt
Már így is kerestem de semmivel sem jobb a helyzet. Árban nincs különbség, akkor minek szopassam még magam azzal hogy rakatok bele elektromos ablakot meg kp zárat? Az is csak idő és pénz. Persze ha előttem lenne egy jó autó és kurblis lenne az ablak akkor nem emiatt hagynám ott.
-
lafaty80
addikt
Corsa B 96'-oson a hátső fékek javítása mennyire bonyolult, otthon elvégezhető (kézifék gyatra)?
-
Petya25
őstag
Kollégám Oktáviájának motorja autópályán 130-nál kigyulladt. Füst be, ők ki és két palack ásványvízzel megmentették ami menthető. Víz elment, minden olajos, tréler.
Szervizben kibontották, hengerfej deformálódott köszörülés, hengereket újrafúrják, dugattyúk megolvadtak csere, vezérműszíj-görgők-vízpumpa csere.
Múlt héten azt mondta, hogy szerinte olyan 200e-ből kijön majd a javítás, erre én: őőőőőő.... hát izé.... Ma jött melóba, 400e-nél tart a számla és még nincs kész...Egy kicsit elódázott vízpuma csere volt az oka, berágódott és megfőtt a motor, talán ha 30 mp volt az egész történet. Csak azért írtam meg, hogy más okuljon belőle és a párezer forintos halogatást gondolja át, mert kissé több is lehet a vége. Ez igaz a többi márkára is.
-
Findzs
addikt
válasz
adorjant #31535 üzenetére
sajnos melegen is csinálja
bár "csak" egy kuplung tárcsa lennede másban ez nem mutatkozik meg, nem érzem sebb. váltás közben, hogy csúszna
csak elinduláskor van ez a beremegés, ahoz tudom hasonlítani mint mikor kis gázzal akarunk elindulni de nekem nagy gáznál is csinálja
illetve melegen van még olyan, hogy nehezebb kivenni fokozatból a sebbváltót
nem vészesen de érezhetően, de csak ha sokat kell araszolni a kocsival és ilyen nyári meleg idő van -
Findzs
addikt
találkozott már valaki olyannal, hogy elinduláskor a sebbváltót 1-esbe rakva a kuplungot felengedve "beremeg" a motor? korábban nem csinálta
szólt a szerelőm, hogy az első lengéscsillapítók cserések lesznek okozhat az ilyen hibát?
gondolom extrém elhasználódás esetében igen de nekem még annyira nem gázinkább a kuplung környékén kell keresni a bajt? kuplungtárcsa?
vagy motortartó lenne? -
Findzs
addikt
válasz
Kecuhun #31529 üzenetére
igaz nem 1,7 cdti de nekem anno az 1.4 h astránál 30 ezer km -nél kellett cserélni mert olyan hangja volt már mint egy traktornak (persze a 2 éves garanciából pont kifutottam)
ha nincs hangja és egy jó szerelő szemrevételezés után nem tartja szükségesnek akkor ráér még az
a lánc úgyis fog szólni
-
Kecuhun
senior tag
Meg tudná valaki mondani, hogy egy Opel Astra H 1.7 CDTi (Z17DTH) 2007. 03. hó kombinál hány ezer kilóméterenként illik vezérlést cserélni?
-
morist
csendes tag
válasz
diablo1984 #31526 üzenetére
Elvileg egy ismerős Opeles szerelő adja el, Ő szervizelte régóta, amit leírtam információkat, tőle tudom. Bízom benne, de egy kicsit parázok a dieseltől, de váltani akarok a B-s ről egy fiatalabbra.
Igaz is, valaki már találkozott olyannal, hogy a műszerfalon (B veki) minden műszer nullát mutat, nincs irányjelző, és a rádió sem kap áramot, de a műszerek világítása és a reflektor visszajelzője (ezt tudtam ellenőrizni menet közben) megmarad. Valamilyen kontakthibára gyanakszom. -
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #31526 üzenetére
Szerintem ez nem igy van. Ha ez engine check lampa vilait, akkor ott mar valami megadta magat, de jobbara mielött kifullad valami mar van egy csomo tünet. Ceges audi a4 nek is mar lehet hallani a turbon, ha hirtelen visszaengedi az ember a gazt hülye hangot ad....turbo felujitas kell neki, 270k km nel ez nem is meglepö. 5-6 eves A4 audi...semmi lampa nem vilagit sehol.
Vagy nekem az EGR koszolodas. Semmi lampa nem vilagitott 5-600 km en kerszetül...aztan kigyulladt. Ujrainditasnal eltünt, par szaz km ig semmi, aztan kigyulladt.
-
diablo1984
veterán
válasz
morist #31521 üzenetére
check engine lámpa világít, nem feltétlenül van más tünete! turbó egyértelmű, de ennél az autónál ezek a nagyobb gondok mindig a check engine-nel kezdődnek, itt már mindent érzékel a számítógép!
AMD Power: jó elgondolás, de a 18 éves passatomban sem tudott senki sem kompressziót mérni 5 éve, ezek az injektorosak meg nem úgy jönnek ki, mint anno a porlasztó, ez én c vectrámba is úgy tudták volna kivenni, hogy vissza már 70-80-ból felújított ment volna vissza(/db, jelen esetben 4 a szorzó), mert sérül! anélkül meg hogy mérsz kompressziót? ez teljesen reális elvárás egy eladótól.....
-
Declare
őstag
válasz
Markizmark #31502 üzenetére
Ez logikusnak is tünhet, de valahogy en akkor egy par zazalekos teljesitmeny növekedest tudnek elkepzelni
Valahogy akkor is tul sok rizikot erzek benne....de persze lehet, hogy nem gaz
(#31501) mohabá 007 : Na ez meg aztan vegkepp nem az en asztalom
Ha van egy olyan kocsi, amiben van egy öblös benzines brutal nyomatekkal annak gyönyörü hangja van...de ez a leszedem a fojtast meg a katalizatort es "sport kipufogot" hegesztek a par 10 loerös kocsimra....na ez nekem egy szint a villamos matricaval
-
Declare
őstag
válasz
morist #31521 üzenetére
Ha nincs dizel tapasztalaod, lehet erdemes vinni valakit aki ert hozza.
Hideg motor inditasnal pl füstöt nezd meg hatul. Felnyitott motorhaznal erdemes ugyan csak hideg inditasnal hallgatozni....nyegergö, kerepelö stb "rossz" hangkat keresni.
EGR hiba szerintem sokfele keppen jelentkezhet. Nem egyenletes alapjarat pl, vagy hirtelen intenziv gyorsitasnal megtorpan ilyesmi. Nekem pl ezekböl talan a picit egynetlen alapjarat, de nem mindig es minimalisan, de nekem autopalyan kb 5-600 km utan a kocsi lekorlatozta szerviz üzemmodba magat az elkoszolodott egr miatt....ujrainditas megoldotta, illetva azota "kiegett" es nem volt, de csak igy jöttem ra en is, hogy egr el van valami.
-
morist
csendes tag
válasz
diablo1984 #31520 üzenetére
EGR hiba hogyan jelentkezik? (Nem húz, rángat, füstöl?) Futóművet, fékeket, szilenteket meg tudom állapítani, de olvastam, hogy a turbó hiba is húzós lehet. Honnan tudom, ha haldoklik?
-
morist
csendes tag
Helló!
Szerintetek érdemes belemenni egy 10 éves C Vectrába, 1.9 CDTI, 120 LE, óra szerint 202 ekm-rel? Nem tűnik lelakottnak! Állítólag nem régen cseréltek vezérlést, kettős tömegű lendkereket. Mire kell figyelni? -
trassher
addikt
válasz
Spancer RE #31515 üzenetére
Köszi de ma láttam hogy már nincs fent. Esélyes hogy elvitték.
-
trassher
addikt
Esetleg miskolci tag van itt vagy aki mostanság arra és lenne egy kis ideje megnézni ezt? Nagyon megköszönném.
-
Rotor82
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem Astra H (2008/12) hangszórókkal kapcsolatban:
Gyárilag milyen teljesítményűek vannak benne (Átmérő/Watt/Ohm)? És érdemes -e kicserélni mind a négyet, a jobb hangzás érdekében és ha igen akkor milyen teljesítményűt ajánlotok? A fejegység gyár CD30 -as.
Köszönöm a válaszokat előre is! -
Nordik
őstag
Az összes B Corsaban lötyögős a váltókar? Nem arról van szó, hogy rossz helyen állna bizonyos sebességekben vagy nem venné szépen a sebességeket, egyszerűen csak ahogy jár a motor rázza. Nem vészes, de jó lenne ha feszesebb lenne. Magasabb fordulaton nem csinálja. Lehet az is, hogy valamelyik motortartó bakom rossz és ezért ilyen? Szerelőm szerint normális, hogy jobban mozog ez a 3 hengeres motor, de néztem neten videókat és ott az ilyenek szinte meg se mozdulnak alapjáraton.
-
zolikaDB
veterán
Azért ez már szépet lép, főleg kézi váltósban lehet izgalmas vezetni. -> Signum 3.2
-
AMD Power
titán
Huszonöt éves az utolsó álom-Opel
Biztos velem van a baj, de ez nekem soha nem volt az álmom. Egyik edzőtársamnak volt. 2.0 benzines.
Ugyan azt mondta mint amit az egyik tesztelő gárda irt ,hogy még új korában sem ment úgy mint kellett volna. -
zolikaDB
veterán
Asszem, ha a kereskedő legyalulja a sallangot, visszatesz egy gyári középkonzolt, kerékgarnitúrát, meg a turbo felirat megy a p.csába, adnak is érte vagy 600-at: [link]
-
gban
veterán
válasz
Markizmark #31502 üzenetére
Csak sejtés, mert ilyet nem szokás mérni tuningnál, de a szigorú károsanyag-kibocsátási szabályok is benne lehetnek a lehetséges okok között.
-
Markizmark
addikt
válasz
Declare #31486 üzenetére
A gyár elvileg úgy állítja be az autóit, hogy tibeti és hawaii-i légnyomás és hőmérsékleti viszonyok között is tökéletesen működjön. Valami ilyesmit hallottam ... Amikor pedig ilyen módon tuningolnak akkor nem csinálnak mást, mint az adott viszonyokhoz hangolják a motort. Nagyon nem mélyedtem bele sose a témába.
A másik indok pedig az lehet, hogy maradjon az alkatrészekben tartalék. Oké, hogy a váltó elvileg kibír 400-450Nm-t, de lehet, hogy nem addig, mint amikor csak 300-al van tekerve.
Lehet, hogy a hajtókar meg a főtengely, hengerfej + csavarok is kibírják azt a rúgást ami ezzel a növekedéssel jár, de lehet, hogy az sem annyi ideig, mint gyári beállításokkal. Vagy vehetnénk például a turbót is ... Ezek az én gondolataim.A szívósor pedig lehet, hogy a megnövekedett töltő-nyomás miatt murdelt meg nála.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Declare #31496 üzenetére
Ha lecseréled a hátsó dobot, - nem fogsz elérni teljesítmény növekedést, mert a gyári rendszerben akkora fojtás van, hogy a hátsó dob szinte már semmit nem számít, csak az autód hangja lesz sportosabb.
Tuningal azt akarjuk elérni, hogy a motorból minél gyorsabban és könnyebben távozzon a kipufogó gáz.Ha kipufogó rendszert akarsz tuningolni, érdemes a leömlővel kezdeni, óriási jelentőséggel bír az autód menetteljesítménye szempontjából.
Tuningnál a katalizátort ki szokták hajítani, fojtja a motort, azonban a szabályzott katalizátorokat nem lehet csak úgy leválasztani, mert megnő a fogyasztás, hisz a motor rossz adatokat kap. Érdemes a csöveket is lecserélni, megnövelni az átmérőjüket. -
mephi666
nagyúr
most láttam fb-n:
noooormááális?
-
Declare
őstag
válasz
AMD Power #31490 üzenetére
De jobban megy! A sport kipufogo az nem egy veletlen talalmany valamelyik sufni tuningban. Egy M BMW nek pl nem azert van olyan hangja amilyet a sufnibetyar is megalmodott maganak, mert kitalalta a BMW, hogy ha mar ilyen brutal motort teszünk bele azt hallja a szomszed is
Egesz egyszerüen kell a nagyobb terfogat a kipufogonak, hogy a kompresszio ki tudja nyomni a gazokat. Ratennenek egy sima egyes kis 2cm atmeröjü kipufogot az M bömbire, egyreszt szerintem valahol feluton levagna a rendszert a nyomas
de komolyan eszre lehetne venni a teljesitmenyben.
Tehat amikor sufnibetyarunk a villamos matricazott 1.0 yarisnak levagja a kipufogojat es felhegeszt egy 30cm atmeröjü csövet, valoban nyer vele loerö többletet, de ugye ilyen 50-100 loerö tartomanyban gyakorlatilag eszrevehetetlen...ellenben minden normalis embert az örületbe kerget maga körül....
Legalabbis en igy tajekozodtam, mert par eve Bp n volt egy ilyen menö mano....minden reggel felhörgött a dupla kipufogos 1.4 es.....es mindig azon agyaltam, hogy hogy fogom telenyomni purhabbal, valamelyik este.....
-
mephi666
nagyúr
válasz
AMD Power #31485 üzenetére
tavaly nyáron jártunk úgy a kipufogóval, hogy illesztésnél egyik helyen 2 csavar fogja össze, amiből az egyik eltört és nagyobb gáznál rendesen kifújt: olyan hangja volt, mint egy wrc-s gépnek
...én inkább azt vettem észre, hogy pörgősebb lett kicsit a gép (vagy csak mi vagyunk kevésbé bénák, mint 1-2 éve): korábban 2esben 30nál már üvöltött, nem akart nagyon menni, 3asban 40-50 körül ugyanez... most meg főútra felhajtva, ha gyorsulni kell, akkor 2esben 40 fölött van egy "pillanat" alatt, majd 3as 70ig és erejéhez képest gyorsul, hangja is szép, nem üvölt ...soha nem hittem ebben az "ellustulhat a gép" dologban, de lehet benne valami
-
Declare
őstag
Majd meselj milyen!
Nekem mindig az a furcsa, az ilyen csippelös dolgokkal, hogy ha ez egy ilyen tuti jo dolog (marmint ugyan azokkal a gyari alkatreszekkel, nagyobb teljesitmeny, kevesebb fogyasztas....stb), akkor a gyar miert nem csinalja? Ezert merül fel bennem, hogy valami akkor megsem biztos, h annyira tuti
Az hogy a szivosor tönkrement, az hogy nyilvanult meg?
Milyen összeget kostal egy ilyen javitas? Nagysagrendileg....
-
Ruszki
senior tag
Üdv!
Nem tudja valaki megmutatni(képen) illetve elmondani , hogy hol van a Felső holtpont jeladó egy Opel Astra G 1.7DTI Isuzu motoros járgányban!
Szeretnék kipróbálni valamit!Üdv!
-
Declare
őstag
Ezt most a bírni fogja, vagy a lásd tényleg nem bírja fejezethez írtad?
Azért 180k km alatt turbo+szivosornak normalisan nem kellene megmekkennie nem? A kettőstömegű is állítólag az 1.9 tdiben jobban bírja mint az én 1.7 cdti motorosomban, de ebben is 150k km-t elment.
Kíváncsi vagyok a fogyikra!
Azért jó lehet az 180 ló
-
hdman
őstag
válasz
Markizmark #31480 üzenetére
Eddig is chippes volt, szinte új korától. Most majdnem 180e van benne. Az utolsó ~10e km-en nem volt megirva. Eddig egy turbo (előző tulajnál 120e km körül), kettőstömegű kuplunggal(nálam 165e km körül), és egy szívósor csere(nálam 165e km körül) volt.
-
Markizmark
addikt
Nem rossz. Bírni fogja ezt a motor? Én az ilyenektől fázom ... Azért mégiscsak +30LE és +80Nm. Nem kevés egyik se.
Vagy lehet hogy meg kéne pöcköltetni a 2.2-es Ford TDCi-t is?Az csak 110LE és 285Nm gyárilag, pedig gondolom van benne tartalék a 2.2 liter miatt ... Most így 4 tonnával úgy gyorsul mint az én X14NZ-s astrám üresen...
-
hdman
őstag
A hagymás chips már az anyósülésen ül
Ma meló után pont volt nálam ennyi pénz (250 eur volt), gondoltam ugyis már régóta kacérkodom vele, hogy újra megirassam (ugye a multkorit elsöpörte egy szoftverfrissités a márkaszervízben).
Ugye alapból 1,9 cdti 110kw 150le 320 nm, ezt irták meg állítólag 180le 400 nm-re. A váltó a fórumok szerint 400-450 nm-t bír tartósan.
Bécsben irattam,a srác adott garit, számlát, mindent. Mondta, hogy az első 200-300 km-t normálisan vezessem, "hadd álljon össze", hidegen ne hajtsam, és cipőzés után ne állitsam le, valamint 10-12 ezrenként olajcsere. Egész korrekt a hely, szép, tiszta rendezett volt. Ezek sztem nagyüzemben chippelnek, amig ott voltam, ott állt náluk egy 535d egy e46 coupe (hangból sztem 30d), egy 4,4i X5, egy régebbi A3, meg egy 1,8tddi focus. 3/4 óra volt, lementette a régi progit, rendszám és név bemondása után megkeresik és visszairják, ha ugy akarom, vagy gáz lenne. Füstöt visszapillantóból nem láttam, magam mögött meg nem jöttem még
Sok tapasztalat még nincs vele, eddig 60km-t mentem, ma kivételesen egyedül. Amit eddig érzek, hogy 140ről mintha fickósabban indulna meg, illetve mintha kényelmesebben, lazábban birná a 140et. Ez igy leirva hülyén hangzik
45km pálya 140-inkább 150-nel, volt benne 5 km 100as és 80as korlátozás:
Meg 10 km 100-zal valamint 5 km város:
Fogyira azért még kiváncsi leszek hosszutávon, ha érdekel titeket, akkor még jelentkezem ezügyben
-
Declare
őstag
válasz
Findzs #31476 üzenetére
Talan azert nem biztos, mert egy bizonyos korig/km allasig nem fog ezzel foglalkozni az emberek jo resze szerintem. A mutyizas jobbara a többedik tulajdonosnal 100-150k km nel kezdödik. Hirtelen ott lesznek a 150k km t futott beszamitott, eladott autok 60-70k km esek.
Alvazszam es km ora allas adatbazis nem hiszem, hogy olyan nagyon nehez lenne letrehozni. Müszakinal meg megint egy fokkal talan nehez ismeröst talalni, mint sima olajcserenel.
Valamennyit biztosan szamitana....
(#31477) Findzs: A dolog neve statisztika
ugyan abbol az adathalmazbol ki lehet mutatni valamit es annak az ellenkezöjet is
-
Findzs
addikt
érdekes hogy itt a skodát hozták legtöbbet eladott kocsinak magyarországon [link]
máshol meg az opeltés az opel rajta sincs a térképen
-
Findzs
addikt
válasz
Declare #31474 üzenetére
ez sem megoldás sajnos
a magyar emberek vannak annyira számítóak és ravaszak szarrágók (tisztelt a kivételnek), hogy kötelező szerviz előtt visszaállítanák/állíttatnák az órát gondolva a pár éven belüli eladásra
vagy ahová viszi az ismerős és kevesebbet írnak be a valósnál és majd eladás előtt visszatekeri stb.én annak látnám értelmét ha a gyár ezt nem tenné lehetővé úgy mint most arra hivatkozva, hogy javítás miatt fennhagyja ezt a lehetőséget
(a totalkaros cikket elolvasva jobban megérthető mire gondolok)
-
gban
veterán
Büntetni ugyan nem lehetne (sajnos) ez alapján, de hasznos lenne, mert lényegében értelmét vesztené egy belföldi autó esetében a tekergetés.
Mi lenne, ha látszana, a korábban nézett árveréses autót megveszi a nepper 280 ezerrel, eladja 120 ezerrel?
Egyértelmű lenne hogy mi a helyzet, mégis megúszná, kidumálná hogy behülyült a computer....
Bizonyítsd be hogy nem úgy volt.
Az ilyen népség mindig kitalál valami nyilvánvalóan kamu magyarázatot, aminek nem bizonyítható az ellenkezője.
Meg kezdik a jogaikkal, és sorolhatnám, de ez már más téma.
Lényeg, hogy ha nem is alkalmas a dolog büntetésre, a dolog lényegét tegye okafogyottá - vagyis az átverési kísérletet. -
Declare
őstag
válasz
Markizmark #31471 üzenetére
Szomoru ez...szerencsere en a környezetemben nem igen talalkozom ilyenekkel (otthon sem, nem Nemetorszagrol beszelek...)
Ez addig meg elfogadhato is lenne, hogy oke, nem volt penzem ra, összejöttek a dolgok stb....de rajta vagyok es cserelni fogok amint tudok.....mert magamra is es masokra is gondolok ha elkezdek közlekedni.....a komoly problemak ott kezdödnek, amin itt delelött felhuztam magam, amikor valaki elkezd ervelni amellett, hogy egyebkent milyen jo is a teli gumi mert puha es jobban tapad nyaron is.....es az hogy hosszabb fekut, instabilabb kanyarvetel es hogy telre pont azokat a tulajdonsagait vesziti el a gumi, ami miatt teli guminak hivjak, ezek csak "velemenyek"....
es akkor csodalkozunk, miert is balkanoznak kishazankra.....
-
mephi666
nagyúr
válasz
Declare #31465 üzenetére
ez volt féltávnál a tankolás telire 848,5 km
5.2 ide az átlag, de az út 2. szakaszának csak az elején (miskolc környéke) voltak hegyes-völgyes szakaszok, utána tokajtól kecskemétig már sík terep, jobb fogyasztás... majd rátankoltunk, elmentünk siófokra, stb, pontos értéket nem tudok belőle számolni, de ez 4.5-5 közt van
-
Declare
őstag
válasz
mephi666 #31464 üzenetére
..........egyetlen cikket mutass, ahol azt irjak, hogy jobb a teli gumi tapadasa nyaron........ne egy probakörön egy kanyart.............mind1 eselytelen, mondom hajra.........
fogyasztas....ezt mar multkor is csak azert nem irtam......4,5 liter egy 1.4 astra, teligumival, szerpentines utakkal, meg 110 es autoutas szakaszokkal tarkitva.....hat azert ez max sajat magad megnyugtatasara szolgalhat, de ilyet egy hibrid prius se biztos, hogy meg tudna csinalni....
-
mephi666
nagyúr
válasz
Declare #31463 üzenetére
olvastam ezeket a cikkeket, ezek vélemények... olvastam valami michelin-es termékfejlesztő irományát is erről, meg is lepődtem, hogy ő nem óv a "nyáron télitől", hátrányoknak csak a valamivel nagyobb fogyasztást, nagy sebességnél nagyobb zajt és a kicsit gyorsabb kopást hozta fel (de a kopásnál előbb bekövetkezik így is jóval a gumi elöregedése, ha keveset megy az ember) a totalcar-osok is arra számítottak, hogy a téli gumi jobban fog csúszni, mint a nyári, aztán pont fordítva alakult, mivel nagyobb a tapadás: ők is meglepődtek... ez már a tapasztalat
olaszországban meg a 4évszakos gumikat is tiltják, tehát az sem tuti megoldás... arra az emberek 90%a azt mondja, hogy semmire nem jó: télen közel nem úgy tapad, mint egy téli...
oké, hogy a híradó nem mond be ilyeneket, de azért a balesetek nagyja kikerül ilyen-olyan hírportálra, ahonnan visszakereshető
konkrét esetet 1et nem találok, ami kimondottan gumi miatt történt
leírtak közül amit mi tapasztaltunk a 60le-s 1.4es astra-nál:
nagyobb fékút? 50 / 90km/h-ról megálltunk mindenhol időben... nem úgy vezetünk, hogy folyamatosan az előttünk haladó seggébe szorulunk, mert ekkor akármilyen gumi lehetne a kocsin, reflexidőn belül már bele is mennénk vészfékezésnél
gyengébb menetteljesítmény? 50 / 90km/h-s sebességnél nem vettünk észre romlást (korábban 13as nyári gumi volt fent, a téli 14es)
menetzaj? ekkora sebességnél még nincs jelentős zaja a guminak
fogyasztás? 1.4l 8 szelep, központi befecskendezés, nem izmos gép, de 4.5-5liter közt megálltpeace
-
Declare
őstag
válasz
mephi666 #31462 üzenetére
Na jo elsö, felindulas utan picit lehiggadva....
- nagyobb fekut
- gyengebb menetteljesitmenyek
- Nagyobb menetzaj, vibracio => futomü problemak
- Nagyobb fogyasztas
......Google elsö ket oldalan a "Teli gumival nyaron" kereses par talalata, random klikk-klikk-klikk modszerrel
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]"incs tiltva, hogy egész évben téligumival járjon az ember:" remelem nem sokaig:
Nem tudo ez mennyire hiteles cikk, de remelem tenyleg igy is van...mondjuk ezek a tenyleg low cost teligumik...Vegyel egy 4evszakos gumit, vagy hasznaltan 10-20k Ft bol megvan valami normalis teli/nyari gumi amit jopar evig hasznalhatsz.
Az, hogy valaki belecsuszik valakibe nem mondja be tv/hirado....
Tehat akkor hol is tartunk? Veszel hasznaltan 40-50k ert teli ES nyari gumit hasznaltan....ezeket az evi 4-5 k futasteljesitmennyel hasznalod pl 5 evig. Azaza a nemtörödömsegeddel sporolsz eves szinten max 10 ezer forintot! Fel tank benzin!!! Egyszer csussz bele valakibe es a többszöröset bukod.....
-
mephi666
nagyúr
válasz
Declare #31461 üzenetére
sétálj végig egy parkoló mellett bárhol a városban és nézd meg mennyi kocsin van most is téligumi
ez az audis volt a közelmúltban a legdurvább eset, ami főleg a guminak köszönhető, de ez sem városban 50nel, vagy főúton 90nel történt, hanem 140nél, tengelyenként eltérő gumival... nincs tiltva, hogy egész évben téligumival járjon az ember: ha annyira balesetveszélyes lenne, nem is engednék így műszakizni a kocsit és a rendőr fejbelőné az összes téligumival közlekedőt... komolyan nézd meg mennyi ember jár folyamatosan téli gumin, mert alig mozdul ki a városból, 40-50km/h-s átlaggal tesz bele évi 5000km-eket és pazarlásnak tartja a 2 szettet
ha minden napra jutna 1 téligumis baleset, aláírnám, de tudsz mutatni olyan cikket balesetről, ami egyértelműen a nyáron használt téli gumi miatt történt? szvsz ez nagyon fel van fújva
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
Declare #31459 üzenetére
mi most azért teszteltük a kb 2000km alatt a téli gumikat, hogy működnek és semmi baj nem volt
átlag 90nel mentünk főutakon, autóúton 110el, nem csúszott, komolyabb fékezésnél megálltunk, stb
voltak útközben hűvösebb-melegebb napok, miskolc környékén millió emelkedő-lejtő... 1 pillanatra nem nyikorgott a gumi, hogy kezdene megcsúszni... rengeteg a megoszló vélemény arról, hogy a téli gumi hogy viselkedik nyáron, de a totalcar-os tesztből is az jön le, hogy a puhább szerkezetéből kifolyólag jobban tapad és emiatt valamivel jobban kopik... az audis esetben meg franc tudja mióta használták így a kocsit: lehet, hogy a megengedett 90es tempóval soha nem érte volna őket baj, de efölött ennyivel már az íven is megcsúszott a kocsi az azonos tengelyre felszerelt különböző gumik miatt... lehet, hogy ha azon a tengelyen másik oldalt is ugyanolyan gumi van, akkor semmi baj nincs
-
Declare
őstag
válasz
Markizmark #31447 üzenetére
Megint mas, ha felraksz egy teli gumit egy tesztkörre es mesz vele egy kanyart, vagy ha nyaron hasznalod. Azon kivül nem tudjuk milyen volt a teli, milyen a nyari stb. Altalaban nem is akkor szokott baleset bekövetkezni, amikor az ember kigurul a garazsbol es megy az elsö kanyar fele....mesz par km-t 90 el, a teli gumid szepen felmelegszik es sokkal jobban fog nyalodni a kanyarba, fekezesnel stb. Az hogy eldurranjon a teli gumi a sebesseg miatt, az szerintem extrem pelda.
En baromira elitelem a teli gumival közlekedöket. Minden ilyen jellegü iras egyöntetü abbol a szempontbol, hogy egy fel nyari szezon alatt tönkreteszed a teli gumidat, ami igy mind nyaron, mind telen teljesen alkalmatlan lesz a biztonsagos közlekedesre. Egyreszt a minta extra gyorsan lekopik, igy telen mar nem fog kapaszkodni, meg az anyaga is felkemenyedik igy meg csuszni is fog. Ellenben nyaron a mintaja tovabbra is melyebb lesz, mint a normalis nyari gumin es az anyaga puhabb a kelletenel...szoval szerintem a nyaron hasznalt teli gumi az olyan lehet, mint egy kifejezett olcso vacak 4 evszakos...semmire nem jo, max magadat es masokat összetörni.
Szoval ha most marciusban bejön egy 20 fokos szep hetvege es mesz a kocsiddal teli gumival nem leszel egy idözitett bomba az uton, ha nem epp akkor akarod megdönteni az idörekordod A-B be. Szerintem kb ilyen szituban helytallo ez a resze a cikknek.
Azon kivül en nem tudom ti hogy vagytok vele, de en minden alkalommal amikor lecserelem a teli gumikat nyarira olyan szinten veszem eszre a kocsi viselkedesen, hogy nem imbolyog a kanyarban, hogy felelmetes. A lagyabb magasabb mintazatu teligumi egesz biztosan nem alkalmas biztonsagos nyari közlekedesre....ez szerintem 100%....aztan egy nyar utan mar telre sem....
A masik resze ez a potkerek ez tenyleg erdekes. Szerintem ez a good to know kategoria. Ha telen kenyszerülsz egy kerekcserere, akkor tudd, hogy nagyon rossz lesz a kocsi viselkedes....mivel ne meg se telen se nyaron nem csereltem kereket az ut szelen, szerintem van ez annyira elhanyagolhato kockazat, hogy ezert nem fogok gumigarniturakat cipelni
. De mindenesetre jo tudni!
Ez kb olyan, mint a multkori cikk, amit AMD Power linkelet....a biztos az, ha van 4 teli, 4 nyari gumi a kocsidban, emelö es potemelö, potakkumulator, egy kanna benzin, olaj, sator, gumicsonak.....es minimum egy 4x4 es terepjarot is vontass mindig magad utan, ha veletlenül földcsoszamlassal talalod szembe magad
vagy ha megjön az sms, hogy mindenki üljön at ey masik autoba
-
AMD Power
titán
Kis Opel terepgúnyában
Vezettük: Opel Adam Rocks 1.0 TurboBiztos sokan szeretni fogják, de nekem ez valahogy annyira nem jön be.
-
válasz
zolikaDB #31456 üzenetére
Nekem anno volt F GSi és F Caravan Club is: a huzatot leszámítva tök ugyanaz az ülés van bennük. Amiket linkeltél abból a 2. egyértelműen GSi huzatos, a 1. pedig talán Caravan Club. Ezeket az üléseket a Recaro gyártja, alánéztem és ott volt a Recaro matrica. Nagyon kényelmesek. Szvsz a kihúzható combtámasz csak az Astra G-ben jelent meg a Sport felszereltségben.
-
gban
veterán
válasz
zolikaDB #31453 üzenetére
Az első az GSi ülés?
Nem túl sok annyiért
Horror árban vannak amúgy, egy éve amikor kerestem, nem is volt, meg drága is volt ahol véletlenül volt.
Eltörött az a keresztmerevítő, ami a magasságállításnál forog.
Aztán elmentem egy bontóba, bementünk, rámutattam, az kell, kiszedték egy amúgy eladhatatlan ülésből, 500 ft volt, itthon kicseréltem a rudat, és olcsón megúsztam a történetet szerencsére. -
erikke17
őstag
válasz
Markizmark #31447 üzenetére
Voltam ismerősnél rányomtuk opcomra, ott volt az EGR meg talán az alapjárati motor is tárolódva, szóval hétvégén szétkapom. Le lett tesztelve EGR az működik, ugye ott volt, hogy kívánt kipufogó gáz visszavezetés pl. 20% és a teljesítettnél szintúgy 20% teszt alatt hebegett ingadozott alapjárat majd utána beállt és szép selymesen járt...
Azóta nem mentem vele de mindenképp szétkapom alapjárati végett mert szerintem fordulat emelkedés attól volt.. Ha EGR lett volna akkor menet közben is dobott volna engine check hibát műszerfalon és csak alapjáraton kaptam mikor emelte fordulatot 2000-ig...Vagy ha láttam h el kezdi emelni és mentem vel egy pár kilométert megállta utána jó volt szépen visszaállt fordulat...
Csak ne lenne olyan buta helyen az az EGR meg az alapjárati.. -.- X16XEL motornál...
-
Markizmark
addikt
Akkor a képlet így szól: 35 fok árnyékban + nagy sebességű kanyarodások = télivel nem fasza.
viszont 20-25 fok + normális stílusú vezetés = télivel sincs para.Vészfékezésre lennék kíváncsi. Ott is nagy melegben rosszabb csak a téli szerintem.
Pályázni meg egyáltalán nem kéne télivel nyáron. -
gban
veterán
válasz
Markizmark #31447 üzenetére
Én is ezt emeltem ki.
Gumist kifaggattam, mikor azt mondta, májusban cseréljünk, ha a nyárival elmegyek még egy szezont.
Elmondása szerint a téli a melegben lágyabb lesz, és nagy tempónál eldurranhat, de ez igen nagy melegre és igen nagy tempóra igaz leginkább. Valamint kanyarban jobban elnyúlik, ennyi a menet közbeni hátránya. A tesztben viszont később csúszott meg az adott sebességnél az adott kanyarban télivel - ebből nekem az jön le, hogy a kanyarbéli viselkedés, veszélyesség is nagyban sebességfüggő. Vagyis egy nagyobb ívű, gyorsabb kanyarban már lehet hogy a téli annyira elnyúlik, eldeformálódik, hogy lejjebb van a kicsúszási határ mint a nyárinál.
Valamint a futás közbeni hátrányok mellett sokan mondják (a gumisom is ezen a véleményen van), hogy igazából a nap, meg a nagy hő hatására az anyaga is "megüvegesedik" a télinek, ez sem válik előnyére. -
Markizmark
addikt
válasz
Markizmark #31447 üzenetére
Bocs a dupláért, de eszembe jutott valami. Azt mondják télen kéne téli pótkerék is. Ja ... csak a téli az forgásirányos. Akkor kapásból oldalanként kéne 1-1 gumi .... tehát cipeljek kettőt télen?
-
Markizmark
addikt
válasz
Declare #31401 üzenetére
"A nyári gumival körülbelül öt kilométerrel lassabb tempónál kezdődött meg az orrtolás."
Most én vagyok a hülye, vagy ez tényleg azt jelenti, hogy jobban tapadt a kanyarban a téli mint a nyári?
Mert ez alapján ajánlott a téli garnitúra használata nyáron ... mondjuk nem 35 fokban, de 25 körül ja.
Vagy én értelmezem rosszul? Szerintem a kenődés miatt pont a télinek kellett volna előbb elengednie az aszfaltot a kanyarban.(#31422) erikke17:
Pont azt produkálja a nyitva berohadt EGR, hogy nehezen indul a gép, mivel már akkor visszajut a kipuff gáz a szívó oldalra, és így kevesebb a friss levegő. Ha még azt is írja ki a gép, hogy EGR hiba akkor 100%, hogy az lesz.
Próbáld meg leszedni és alaposan kipucolni. De előfordulhat, hogy a szorulás miatt meghalt a mechanika vagy a motor is és akkor cserélni kell. -
Declare
őstag
válasz
zsolthee #31444 üzenetére
Hat ha ram hallgatsz, akkor nem a H astra üleseit valasztod
vagy nem tudom, hogy letezik e belöle valami olyan aminek van valami gerinctamasz funkcioja, de ami nekem van a GTC ben az basszus, mint 2db vasalodeszka amit összetoltak....vagy fekszem es a plafont nezem, vagy ugy ülök, mint egy karot nyelt ember...
-
zsolthee
senior tag
Sziasztok!
'92-es F Astramban kicserélném az üléseket, mert az eredetiek már számomra is kezdenek elviselhetetlenül kényelmetlenek lenni.
Mit javasoltok, mit tegyek a helyére? Melyik másik Opel ülését lehet/érdemes áttenni, hogy még pár évet kihúzzon?
A kárpitos munka tényleg drágább lenne? Azt mondják nem éri meg...Szívem szerint maradna minden az eredeti formájában...mármint ami a megjelenését illeti.
Köszi! -
Findzs
addikt
ez a dudagomb kopás szerintem nem jelenti azt, hogy sok kilométer van egy kocsiban törvényszerűen
pl. én se úgy fogom a kormányt hogy hozzáérnék a gombhoz
bal kézzel vezetek a könyökömet letámasztom az ajtó könyöklőjére és 10-11 óra környékén fogom a kormánytemiatt az enyémbe 500 ezer km múlva sem lesz kopott/lyukas a dudagomb
-
gban
veterán
válasz
Kickass #31436 üzenetére
Sokkal kevesebbet árt az autónak 400e km autópályán, pláne hosszabb etapokban, mint mondjuk Pesten állandó dugóban 50e km.
Aminek többet árt az a szűken vett futómű (kerekek), meg a gumi, de a motornak, a kuplungnak, lengéscsillapítónak, kormánynak, stb. bőven többet árt a város, a dugók. -
Kickass
őstag
elgondolkodtató, hogy a legtöbb 150-200k km-rel hirdetett társa ugyanígy vagy hitványabbul néz ki...
-
Dr. Gonzο
senior tag
Üdv!
Astra G 1,4 Benzines motorban a lambda szonda feszültsége alapjáraton ingadozik.
0,1 és 0,8 volt között. Normális ez? -
INMOTEP
őstag
válasz
Gergőke88 #31426 üzenetére
Egyáltalán nem mind1 az sem mivel polírozod .Én idehaza haveroknak megszoktam néha csinálni de csakis 3M es poliranyagot használva féldurva majd extra finommal a végén .Ha rendesen lepésről lépésre van felpoliorozva bő 1-másfél évet is kibír mindenfajta védelem nélkül .Lakkozni szokták ,akkor van a gond amikor ez a lakk elkezd lepattogni .Főleg ha nem jó minőségű lakkot használ az illető ,nagyon csúnyán néz ki utána ..... És leszedni sem egyszerű a felületről .
-
INMOTEP
őstag
Valaki megtudná nekem mondani hogy Opel Vectra B X16XEL és Astra G X16XEL Leömlő megegyezik e ? Ugye önmagában a 2 blokk majdhogynem egyforma ,de sok alkatrész mégis más .Tudtommal a hengerfej sem egyezik
-
bzoly
aktív tag
Sziasztok,
Z14XEP indulásnál, csak hideg motornál, terhelésnél, tehát sebességben pár méterig kelepelő, kopogó hangot hallok a motortér felől. Mi lehet az? Szerintem nem a lánc, mert az elhalkul indítás után.
Van valami ötletetek?Köszi, Zoli
-
AMD Power
titán
válasz
parandroid #31411 üzenetére
Köszi szépen! Egyenlőre tárgytalan a dolog, csak érdeklődés szintjén vagyok vele.
-
Declare
őstag
válasz
erikke17 #31422 üzenetére
Nekem EGR hiba autopalyan kiegett, egyelöre legalabbis megszünt a problema. Mondjuk ehhez mentem vele 4*1200km-t 1,5 honapon belül egyhuzamban. Addig csinalta, azota nem. Nem mondom, hogy indulj el vele most egy ilyen körre csak ugy passziobol
, de egy szerelö par ezresert szerintem kipucolja.
A milyen autot topicban pont dizel vs benzin vita folyt, ahol a benzinesek bizonygattak, hogy EGR szelep az a benzinben olyan mintha nem is lenne, nem is hallani rola, mig a dizelbe naponta kell 50 ezerert ujat venni
engedelmeddel belinkelem a hozzaszolasodat....benzin es az EGR cimmel
-
válasz
trassher #31407 üzenetére
Az Njoy amit elsőnek linkeltél az tényleg Njoynak néz ki (annak rémlik). Azonban a hátsó lámpái nem sötétítettek, az elsők viszont igen. Az Njoyokon elvileg elől-hátul sötétítettnek kellene lennie. Tehát vagy az első vagy a hátsó lámpái cserélve lettek. Ez nem tragédia, de vélhetően valamelyik vége törve volt.
-
erikke17
őstag
EGR kínlódás....
Utóbbi napokban nagyon el kezdett szórakozni fél éve nem hallottam felőle.. Felviszi fordulatot 1500-ig 2000-ig majd dob egy checkenginet lámpát.. Újrastartolok jó, a fordulat is, aztán lehet elkezdi megint vagy nem. De amikor érzem hogy kezdi emelni fordulatot és megyek vele nincs check engine, ma parkolóban meg nem akart startolni vagyis inkább nehezen. Tekerte, de volt már fordulatja mert töltés kialudt de ha visszaengedtem kulcsot pár másodperc múlva lefulladt, negyedikre elkapta azóta nem dilizett...Kivillogtattam EGR kódja jött ki de ma elmegyek ismerőshöz aztán rádugjuk opcomra mit mond. Megpróbálom még "kikormolni" esetleg, ha az se kiszedem ránézek...
Valami más ötlet?
Autó aláírásomban.
Előre is köszi -
trassher
addikt
Na látod a rendszámot nem néztem.
Így már mindjárt más a dolog, tudtam hogy sz*pni fogok ezzel a típussal pont azért mert sok van belőle. Most kicsit "elvetted" a kedvem de csak találok egy normálisat.
Szerk.: Közben találtam ezt, bár ez meg már gyanúsan olcsó az évjáratához képest. A közelben 1.1M alatt nincs ilyen típus szóval marad a kocsikázás már ha lesz olyan amit érdemes megnézni.
-
Woodslave
félisten
H astra olyat produkál, hogy néha szól a rádió, néha nem. Valami érintkezési hiba lehet?
-
parandroid
félisten
válasz
AMD Power #31397 üzenetére
Ha jól tudom, innét kezdve már mindegyik az utolsó, teljesen kiforrt twinport motort kapta (bár a H Astrának még kipréseltek belőle 5-10 extra pacit), illetve jelentősen leszűkült a felszereltségbeli szórás, sokkal kevesebb extrát lehetett már hozzájuk kérni. Szóval ha fullextrás G Astrát szeretnél (bőr, xenon, napfénytető, digitklíma, tempomat, meg mit tudom én, mi volt még rendelhető hozzá), akkor ne a Classic-ok között keress.
p
-
gban
veterán
válasz
trassher #31409 üzenetére
Azért én rákérdeznék...
Azt írja, keveset futott.
Ehhez mit szólsz? -
trassher
addikt
G astra tulajoktól kérnék egy kis segítséget. Ezt az autót néztem ki, most beszéltem a nepperrel telefonon. Azt mondta egy elem volt cserélve, előző műszaki előtt komplett kipuff csere. Az árban nincs benne az átírás, a gondom csak az hogy tőlem majdnem 400km-re van az autó. Képek alapján érdemes lehet megnézni szerintetek?
-
Declare
őstag
válasz
Findzs #31402 üzenetére
Meglepöen sok van igen
(#31403) gban : Persze vilagos. Ez a különbözö gumikat teszek a kocsimra ez meg aztan nekem tenyleg az a kategoria, amit nem tudok feldolgozni.....a kuton miert nem ugy tankol az ilyen, hogy fele benzin, fele gazolaj....gazolaj olcsobb
(#31404) Petya25 : Egesz addig ugye nincs is semmi baj, amig nem törtenik valami...ez igy szokott lenni....es beszelgetünk mondjuk 30 ezer forintrol. Hasznaltan szerintem annyiert lehet kapni teli/nyari gumit amivel par evet el lehet meg közlekedni.
-
gban
veterán
válasz
Declare #31401 üzenetére
"A Ford ugyanaz, de nyári abroncsokon gurul. Körülbelül öt km/órával kisebb tempónál kezd kacsázni, mint téli gumival."
Ez inkább arról szól hogy ne járjunk tengelyenként nem egyforma gumival.
Nekem az jött le, hogy sokkal gázabb egy téli meg egy nyári egy tengelyen (vagy akár 2 nagyban eltérő nyári), mint 2 jó minőségű, egyforma téli, nyáron.
Meg arról hogy hülyegyerekeknek nem adunk autót a kezébe, pláne nem 80 LE fölöttit, de ez már más téma.
Ne érts félre, nem szándékom a télivel-nyáron kérdéskörben állást foglalni, nem arról szándékoztam véleményt mondani. -
Declare
őstag
Minden "jo lesz a teli gumi nyaron is" autos figyelmebe ajanlom (meg mindenki maseba is
):
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Eladó egy szinte új Kukirin G2 elektromos roller!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Samsung S22 Ultra 12/512GB Szép Állapot! 6 hó jótállás!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD / MT I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 38GL950G-B - Ívelt Nano IPS / 3840x1600 / 175hz 1ms / G-Sync Modul / FreeSync / HDR 400
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest