- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Boss81: Halott Torrentek keresése, törlése egyszerűen.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- gerner1
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Dluinet #6618 üzenetére
Nyilván nem maxolom ki.
Ennél egy hidegindításra jellemzően 200 km menet jut. Nem szoktam 30-ig húzni egyik autóval sem az utóbbi bő 10 évben. 15-20 környékén cserélem, ez bevált a felhasználási módomhoz.
Még 2008-ban kinyírtam egy turbót 100 ezer km magasságban, az 30 ezrenkent kapott olajcserét, belevaló, de szvsz gagyi GM olajjal. + csipsz + toltam neki mindig. -
abszolút helyettesíti, de a sok hideg üzem miatt 10000km
30k csereperiódus = motor gyilkolás hosszú távon
A5/B5-tel is 15k csere
Hosszú csereperiódussal olyan lerakódások képződnek, amit nem lehet később eltávolítani.
Biztos ki lehet mérni, hogy jó az olaj még 25k -nál, de a korai olajcsere olcsóbb, tervezhető és sokkal gyorsabb, mint hibás rendszerelemek cseréje. (motor, katalizátor, DPF, stb) -
válasz
Dluinet #6616 üzenetére
Köszönöm!
Valami hasonlót sejtettem. Szóval a C2 helyettesítené felezett periódussal.
Ez még Euro5-ös motor, vélhetően egyszerűbb a kipufogógáz-kezelése.
30 e. km / 1 év a csereperiódus. Én 23 ezret mentem vele az éves cseréig (ebből 5-6 ezer városi villanyüzem, a maradék 17-18 ezer pedig mind hosszútáv). -
Pedig A5/B5 + DPF kímélés= C2
A5/B5 nem igazán való hatékony kipufogógáz utókezelő rendszerekhez, viszont hosszabb csereperiódus esetén az A5/B5 jobban védi a motort, mert több és más adalékokat lehet használni, mint a C2-ben.
Ez nem azt jelenti, hogy minden A5/B5 jobb, csak lehet, ha akarják.
C2-t lehet tölteni az autódhoz, viszont akkor max 10000km és/vagy 200 üzemóra és/vagy 12 hónap után, amelyik előbb bekövetkezik, cserélni kell az olajat.
A5/B5-tel hosszabb csereperiódus lehet, viszont rövidebb élettartamú kipufogógáz utókezelő rendszert eredményez.
Tehát a long life olajak használata elsőre olcsóbbnak tűnhet, de később máshol fog jelentkezni a plusz kiadás. Például a második tulajdonosnál, garanciaidőn túl. -
Urak!
Ti már beleástátok magatokat a ACEA minősítésekbe és különösen a hozzá kapcsolódó HTHS, stb. számokba.Miért van az, hogy az autómba a mai napig frissített online kezelési útmutató szerint A5/B5 0W30-as olaj kell? [kép]
Egy DPF-fel szerelt 2014-es Volvo D5 dízel, motorkód D5244T15 (valójában D82PHEV, de ez félrevezető, a másik a közismert).A kíváncsiságom a DPF és az A5/B5 kapcsolatára vonatkozik. Miért nem frissítették valami C-s olajra?
Mindezek tetejébe a legtöbb A5/B5 0W30 csak API SL, a gyári ajánlás szerinti Castrol Edge Professional is.Valóban folyamatosan karbantartják, frissítik az online kezelési útmutatót, legutóbb pl. felfedeztem, hogy módosították a 18"-ra ajánlott gumiméretet 235/40-ről 235/45-re.
-
TommyY2
tag
-
bul07
nagyúr
válasz
kaszaking #6608 üzenetére
Ha már ilyen szép adag
Lehetne egy javaslatom
Annyian megfordulunk itt, egy google táblázatba össze lehetne szedni hogy ki milyen olajat szűrőt használ az általa felügyelt kocsiknál
Így lenne egy kereshető adatbázis.
Meglehetne kérni minden márkánnál hogy segítsennek adatokkal és akkor igen nagy minta jönne ki -
raziel01
veterán
Most nézem, hogy van a Shell Helix Ultrában 0w30-as olaj aminek van VW 507.00 jóváhagyása, ACEA C2/C3. Árban is egész jó.
Eddig Mobil1 5W30 ment bele évekig. Van-e előnye vagy hátránya a 0w30-as olajnak?
1.2 CRTDI, 180 ezer km. Évente 10 ezrenként cserélem. Sokszor előfordul napi rövidtáv 2x10km/nap. -
kaszaking
tag
Ide is megérkezett a hétvégi program. Remélem jó idő lesz a cseréhez.
KÉP -
-
troll81
addikt
Sziasztok Toyota verso s 1.33 dvvti aktíve automata milyen olaj lenne a legjobb bele 5w30 vagy 0w30? Csak városi forgalom minimalis hosszú távok. Napi több hideginditas rövid tavokon.
-
sumsang
aktív tag
válasz
Dluinet #6600 üzenetére
Köszönöm a választ!
Igen hosszabb utakra használom, ezért is gondoltam a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30-at használni. Igen olvastam, hogy ennél kicsit magasabb a fogyasztás/károsanyag kibocsátás, cserébe a magasabb 3,7 mpass HTHS "vastagabb filmrétege" jóvoltából csökkenti a kopást és egyben a motor teljesítményt. A gyári előírásként a Total Quartz INEO FDE C2 0W-30 -as motorolajat adják meg. A garanciavesztés miatt kérdeztem elsősorban, hogy neadjisten valami gond lenne a motorral, akkor a nem megfelelő C2 helyett C2/C3 olajat rónák fel a gari megszüntetésére? A márkaszerviz beletölti a C2/C3-ast is , de a szervizkönyvbe hozott olajat ír be. természetesen az olaj számlát mellékelném a szerviz számlához.
Én is úgy gondolom, hogy jó bele és csak azért ír elő a gyár C2-t, hogy a fogyasztás és a környezetvédelmi 6d-s normákat teljesíteni tudja. Ami nem valószínű, hogy a C2/C3-al sikerülne.
Legtöbb esetben azt sem tudni, hogy a márkaszervizek hordós kiszereléseibe milyen olaj lehet valójában. Hallottam nem egy helyről, hogy a márkaszervizbe katalizátoros járgányba C-s helyett A5/B5-öt töltöttek be. Ilyenkor azért nemigazán működik a bizalmi elv nálam. -
válasz
sumsang #6599 üzenetére
C2 helyett lehet C2/C3-at használni, de hosszú utaknál nem lesz annyira üzemanyag takarékos, mint egy sima C2. Ha kevés hosszú út van, akkor ajánlott a C2/C3.
C2 helyett C3 csak abban az esetben lehet rakni, ha hidegindítás után minimum 25 kilométeres utakat tesz meg.
Ha csak rövid utakat tesz meg, akkor csak a C2 a megfelelő olaj.
C3 helyett érdemes C2/C3-at használni. Kivéve ha minimum 25 kilométeres vagy hosszabb utakat tesz meg.
C3 helyett C2 csak abban az esetben jó, ha hidegindítás után maximum 7 kilométeres utakat tesz meg, és a következő út újból hidegindítással indul. -
sumsang
aktív tag
Sziasztok!
Az ACEA C2/C3 besorolású motorolaj alkalmas külön a C2 teljesítmény előírásoknak (főként a HTHS, CCS) is megfelelni? Tehát ha a gyári előírás a C2 , akkor használható-e a C2/C3 motorolaj is? -
szimi57
őstag
válasz
molnarpeter #6594 üzenetére
Ja, és persze az olajszűrője Zsiguli.
-
troll81
addikt
Sziasztok valaki linkelt nekem anno st focus mk2 hengerfej főtengely t! Nem találom a linket....
El kérhető meg egyszer? Lehet kell vegyek egy vatta újat magamnak.... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
szimi57 #6593 üzenetére
én Fortschritt E931.50 kapálógépnél fedeztem fel hasonlót, Simson blokk van benne, a szűrő pedig méret alapján valamelyik MZ motorról érkezett, igazából méret alapján esett le a tantusz, az Armafilt oldalán nézelődtem, különböző NDK típusok között
Sajna van a karbi előtt egy gumi szűkítő elem, ami viszont nehéz kérdés beszerzés szempontból, de max csinálunk egyedileg valamit.
-
szimi57
őstag
válasz
molnarpeter #6592 üzenetére
A szűrőbetét megegyezik a valamikori Moszkvics autóéval. Gondolom működött a KGST partnerség.
-
tboldi
nagyúr
Megörültem, hogy a Bárdiban van gyári Honda olajszűrő, sőt, a móvári kirendeltségen azonnál átvehető, de rá kellett jönnöm, hogy nem 15400-RBA-F01, hanem PLM-A02, azaz nem Purflux, hanem Honeywell (USA) gyártmány. Mindegy, azért elhoztam, ennek is jónak kell lennie.
-
szimi57
őstag
válasz
molnarpeter #6587 üzenetére
Diesel targonca, egy meglehetősen poros üzemben. Balkancar DV 1784.
-
szimi57
őstag
Nagy átlagban lehet igazuk van, de persze mindig vannak kivételek. Pl. akik rendszeresen terepjáróznak földutakon összejöhet akár fél év vagy pár hónap alatt a csere. Láttam már olyat, hogy összeszívta a vastag gumicsövet, igaz nem szgk. volt. Folyamatosan monitorozom a szívócső vákuumát is.
-
Qru
MODERÁTOR
Cserelem minden olajcserekor (a gyari ajanlas is ez) en is. Erezhetoen konnyebben porog fel a motor uj szurovel. De teny h az a trend a gyartoknal, hogy 2-3 olajcserenkent kell csak cserelni. Ebben benne van a szurok szurokapacitasanak fejlodese meg az uzembentartasi koltsegek alacsonyantartasa is.
-
bul07
nagyúr
Én falun vagyok de föld, poros útra nem járok vele
Lehet 2évet azért nem várom meg de 1.5évet igenPollen szűrőt 2évre cseréltem, hát az nem volt jó ötlet
Ahogy ebben a hozzászólásomba láthatjátok képeken
Nekem ~2200Ft DENCKERMANN M110112 [link]
És hogy miért pont ez
Mert más nevesebb márkából sima papír többe kerül, na meg ugye nálam kitétel hogy körbe kívül legyen szivacs réteg hogy rendesen zárjon a széleinél
Hiába HENGST aktív szenes 3200Ft[link], de nincs szivacs körbenLégszűrő esetén szerintem most nem HENGST fogok majd venni mert
Árban feljebb ment és ilyen áron vagy pár száz forinttal többért van
MEYLE
MAHLE ORIGINALBOSCH még olcsóbb is, csak itt annyi van hogy a hossz nagyon nem stimmel
Mostani HENGST 344mm, BOSCH meg 364mm, ez azért már jelentős eltérésKi kell nyomoznom hogy a BOSCH katalógussal az a számút hozza ami a kauffer oldala hoz
Tényleg tudná nekem valaki linkelni a BOSCH katalógusát, sehogy nem találom, ilyet mint mondjuk a Mann alkatrész keresője
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
egyedülülő #6572 üzenetére
Igen, jó választás a gyári olaj bele.
-
egyedülülő
őstag
Sziasztok!
A családhoz került egy 2000' évjáratú 60 lovas 1.3-as Ford KA. Le szeretném cserélni benne az olajat, meg ami ezzel jár. Az lenne a kérdésem, hogy itt is a gyári Ford 5w-30 szintetikus a legideálisabb fajta? Van egy 2.0 tdci c-maxom is, ott ezt használom 10 000km-es periódusonként.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Prodidzsáj #6570 üzenetére
Maradj az 5W30-nál.
Esetleg 0W30 a sok rövidtáv miatt.Nálunk a szintén M13A-s WagonR-ben Shell Helix Ultra ECT van már egy ideje, kiválóan működik vele az autó. Szűrőből gyárit szoktam venni, ~2600 Ft, az utángyártott sem igazán olcsóbb, akkor meg why not. Váltóolajból legutóbb 75W90-es Castrol Syntrans Transaxle került bele, de bármi jó, ami megfelelő viszkozitású és GL-4-es.
-
Prodidzsáj
tag
Sziasztok!
Suzuki Ignisembe 2007(m13a) lassan aktuális az olajcsere!
Most eneos hyper prémium 5w-30 van benne. Szerintem kipróbálnák egy 5w-40 es olajat. A mannol extreme 5w-40 re gondoltam, szűrőket hengst márkájút szoktam venni. Jó ez az olaj? Vagy ti mit ajánlotok? Sok rövid táv, néha autópálya. Ilketve váltó olajból jó a mannol? Köszi -
raziel01
veterán
válasz
BUZZLGHTYR #6564 üzenetére
Mi a neve?
Qru: ezért gázos vele az utolsó cseppeket is kiszívni a motorból.
Meg kérdés, hogy a Lidl mennyire partner a javításban ha azért ég le, mert nem megfelelő anyagot szívott vele az illető. -
BUZZLGHTYR
senior tag
1.9pdtdinél az üzemanyag szűrő tetején van egy kis visszacsapó műanyag, annak mi a neve?úgytudom azt is illik mindig cserélni!
megvan -
bozont
veterán
Én is ezért nem vettem meg. Mondjuk normális esetben nem kellene túl sok mindennek odakerülnie, de az olajleeresztőn szerintem is jobban kijut. Na meg az sem tenne jót a szivattyúnak ha szinte üresen járna hogy az utolsó cseppeket is kiszippantsa, míg a leeresztőnél van ideje szépen csöpögni.
-
raziel01
veterán
Nem rossz cucc. Akinek több autója van és otthon cseréli az olajat simán megérheti.
Én egy autó miatt nem akartam megvenni. Évi egyszer nem vészes leengedni rendesen az olajat, annak jobban hiszek.
De majd azért valaki erősítsen meg, hogy melyikkel lehet több olajat kiszedni. -
Qru
MODERÁTOR
Egyik sem rossz vagy jó önmagában, motortól függ milyen olaj való bele. A gyártó minden esetben ad erre ajánlást amit érdemes betartani.
Persze van mozgástér általában, a vastagabb olaj erős terheléskor jobban ken cserébe amíg hideg a motor sokkal kevésbé (ami fontos mert a motor hidegüzemben kopik a legjobban/legtöbbet. -
7Sony7
addikt
Srácok, olajmárka váltás után több helyen is szivárog a motorolaj. A spec nem változott, 10w-40. Vagy csak most adták neg magukat a tömítések? De egyszerre több helyen?! Az autó 24 éves, lassan 500000km.
Új hozzászólás Aktív témák
- Megújult a PROHARDVER!
- ZIDOO médialejátszók
- Házimozi belépő szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óra topik
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
- BESZÁMÍTÁS! GigabyteB650M R5 7500F 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB Lian Li O11 ROG Dynamic XL 650W
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen PRO 7 I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest