- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
-
norrberth
addikt
Jobb mindig mehet bele.
De nekünk az előző végig gyári GM olajat kapott az 1.6 szíjas.
Teljesen rendben volt. Nem ette, nem volt berakódás.Pedig sokan szidják ilyen olyan rossz.
Opel topicba beszéltem 3 emberrel privátba, akik már hosszú évek óta használják megelégedéssel.
De a mostani Opel is gyári persze Gen2 GM olajat kapott.
Csak mondom kipróbálom már milyen egy puccos olaj.Ha tiédbe dexos 2 kell. Akkor maradj annál.
Szerintem gyári GM olaj nem olyan rossz mint mondják.
J csoportba is sokan gyárit öntenek bele. -
molnarpeter
nagyúr
-
Dexos 1 Gen2 az LSPI, lánc, hidraulikus változó szelepvezérlés, meg másik 30 dolog miatt volt szükség.
A GM megelégelte az olaj mizériákat, és felállítottak egy komoly követelményrendszert, ami csak benzines motorba jó, széles körben alkalmazható (régi autókban nem), és bármely olajcég által előállítható olajat definiál. Így a GM az egész világon a személyautóikba csak egyféle olajat kell tartani a szervizekben. Ezzel az olajtévesztés hibalehetőségét zárta ki, miközben csökkent a logisztikai költsége is. A szervizekben nem hatféle olaj van, amit a világ túlsó feléről kell hozni, és kiküszöbölte a szervizes garanciális hibák egy részét.
Ezekből sokat átvett a API SP, ILSAC GF6 (ami két részre oszlott, A visszafelé kompatibilis, és B amit csak gyártó ajánlására lehet használni) valamint az ACEA 2016-ban erősen felújította a követelmény rendszerét, kidobva az A1-es és behozta a C5-ös olajat.
Sok olajgyártó meg nyomja tovább a 2008-as ACEA követelményekkel, sokszor fel sem tűntetve, hogy például melyik C3-as olajat veszed. Nagyon nem mindegy hogy A3/B3-04 vagy A3/B3-16.
Vannak most is a boltok polcain olyan olajok, amik a 2008-as ACEA szabványnak felelnek meg. -
Mivel az eredeti Dexos1 (az első generációs olaj) nem felelt meg a motornak, a fejlesztések alatt (Europában 2007-2008), ezért a Dexos2 olajat ajánlották hozzá, ha már a GM szervizekbe kerül.
A Dexos1 Gen2 2013-ban jelent meg, a motorcsalád fejlesztését akkor hagyták abba, amikor az Euro VI normát teljesítette (2013-ban). A csapat szétszéledt, a gépkönyvet meg senki nem fogja már felülbírálni. Így innentől, meg már senki nem foglakozott vele.
Most, hogy az Opel nem GM, már végképp esélytelen az átírása.Mivel euro 6-os, ezért csak SN és SP jelölésű 5w-30-as olajat mernék belerakni,
Nem ragaszkodnék a te esetedben az RC jelöléshez.De ha ajánlani kéne neked, akkor egy olyat, ami biztos jó, és hogy nyugodt legyen mindenki, rá van írva a Dexos2 is. Mobil 1™ ESP 5W-30. A gyártó szerint teljesíti a ILSAC GF-5 motorteszt követelményeit, ami illik a te motorodra.
-
i-sti
senior tag
Talán VAG topicban volt pár kép, hogy valaki csinált vascsőből egy custom "emelvényt" amire felhajt az autó.
Szerintem az a legjobb megoldás. Olyan magasra csinálod amilyenre akarod.
Két első kerékkel felhajtasz rá, keresek képet, hogy mire gondolok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari