Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23801) giigz válasza tresh (#23800) üzenetére


giigz
veterán

Holnap megmondom, mi lesz a következő lépés :) :D

(#23802) rob210 válasza tresh (#23798) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pedig van az összes 8V-sben van, de szerintem még a 16szelepesekben is.
Régen a trabantnál cseréltük egyszer onnen tudom csak én is hogy mi ez meg hogy mi a működése és hol van.
Viszont van nekem is egy kérdésem, aki megmondja az kap egy virtuális pirospontot.
Mindjárt feltöltöm.

Renault power

(#23803) rob210


rob210
Topikgazda

Na szóval erre varrjatok gombot én is találtam egy vakdugózott csatlakozót, de mi lehet ez?
És miért van az ablaktörlő motoron még egy csati üresen?
Vannak itt érdekes dolgok :F

kép
kép
kép

A képek minőségéért bocs de elég kitekerve kellett fotóznom.
A csatlakozó mögött az a fűtésmotorja.
:R

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#23804) tresh válasza rob210 (#23803) üzenetére


tresh
addikt

Az egyik amelyik vak dugó és a ablaktörlő motorhoz megy szerintem az eső érzékelő csatija lenne (mást nem tudok elképzelni de majd én is megnézem nekem mi a helyzet ott)

A másikról jelenleg lövésem sincs ezt is lecsekkolom majd..

(#23805) FrankMonzano


FrankMonzano
őstag

Egy kerdes. Miert pont Renault? Sokan szidjak a franciakat,ti miert valasztottatok ezt a markat ?

(#23806) laszlo168 válasza FrankMonzano (#23805) üzenetére


laszlo168
senior tag

Óccsó :)

(#23807) Babcola válasza FrankMonzano (#23805) üzenetére


Babcola
csendes tag

Nekem tetszett a formája :) Vagyis még mindig tetszik. Ez volt az első kocsi amin tanultam a szakmám.

[ Szerkesztve ]

(#23808) giigz válasza FrankMonzano (#23805) üzenetére


giigz
veterán

Én azért vettem ezt, mert ismerős hirdette, és azt hittem, hogy soha nem kell majd költeni rá semmit ;]

(#23809) Nordik


Nordik
őstag

Kicseréltem a jobb felső motortartó bakot is, hátsó váltótartó már előbb volt cserélve, de nem lett sokkal jobb. :U

Fenébe ez is 10ezer volt és alig használt valamit... Elegem van az elmúlt hónapokba havi 20-25ezret költöttem rá és soha nem az igazi és mellé mindig előjön valami apróság. Ez így már egy pénztemető, ne mondjátok, hogy egy 10 éves autóval is ennyi gond van... :U

(#23810) rob210 válasza Nordik (#23809) üzenetére


rob210
Topikgazda

Pedig megnyugodhatsz van gond kevesebb és egyùttal drágább is.
amit kicserélsz azzal meg 10 évig nem lesz ùjra bajod.
(nem a kopó alkatrészekre értem)

minden autóra kell költeni csak nem mindegy mennyit.

Renault power

(#23811) Josi válasza FrankMonzano (#23805) üzenetére


Josi
aktív tag

Mert tetszett és szeretem. :)
Aki szidja, annak vagy nem volt, vagy valami nem megfelelően karbantartott
használt járművet vehetett.
Vannak itt is közben tipushibák (pl gyújtótrafó),
de ezek már eléggé közismertek, és ha el van hárítva, nincs velük több gond
mint más tipusokkal.
A sokat szidott elektronika meg többnyire német benne. :)
Viszont lényegesen kényelmesebbek, és több extrát tartalmaznak mint pl a hasonló évjáratú
és kategóriájú német autók.
Nekem már lassan 11 éve van meg, (13,5 éves most), de a kötelező cseréken kívül alig költöttem rá.
(leszámítva egy peches vezérműszíjszakadást :( )

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23812) giigz válasza Josi (#23811) üzenetére


giigz
veterán

A vezérműszíj mi miatt szakadt? Hány éves volt, hány km-rel?

[ Szerkesztve ]

(#23813) _NCT válasza giigz (#23812) üzenetére


_NCT
őstag

Mert a gazdája b*szott kicseréltetni. Ne aggódj, nemsokára te is megtudod :)

(#23814) giigz válasza _NCT (#23813) üzenetére


giigz
veterán

;]

(#23815) wertigo1984 válasza _NCT (#23813) üzenetére


wertigo1984
őstag

:DDD :DDD :DDD

(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."

(#23816) Josi válasza giigz (#23812) üzenetére


Josi
aktív tag

Nem a csereintervallum be nem tartása miatt.
Vezérműkerék vezetője szakadt le (ponthegesztve volt) és bekerült a szíj alá, és szétvágta.
16 szelep és egyebek lettek cserélve utána.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23817) Josi válasza _NCT (#23813) üzenetére


Josi
aktív tag

Súlyos tévedésben vagy!
kb 2,5 éves volt és 30000 km volt benne.

[ Szerkesztve ]

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23818) tresh válasza _NCT (#23813) üzenetére


tresh
addikt

+1 én hiába óbégatok neki..nem akarja megérteni hogy ez az első művelet..főleg amilyen jó gazdája volt az autónak ;] De sebaj majd ha 60ért új motort plusz 50ért vezérlést kell cserélni meg olaj meg stb rájön ez is egy megoldás.. mondjuk ha 4000ig pörgeti és elcsattan lehet autót is cserél ;]

Egy kis nyálcsorgatás :

(#23819) FrankMonzano válasza laszlo168 (#23806) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Ez nem tul bizalomgerjeszto erv :d.

(#23820) FrankMonzano válasza giigz (#23808) üzenetére


FrankMonzano
őstag

... de nem igy lett :d. Nekem a toyotak peldaul rohadtul nem tettszenek,hiaba mondjak mennyire megbizhatoak. Nekem ez az elso autom (clio II 1.4 16v tech run). Nem tudom mas autoknal milyen hibak fordulnak elo. En futarkodom vele,ami eleg extrem hasznalat. Eddig elment a szervo jeladoja (elfolyt a szervoolaj) meg a hogomba. A kuplungot kell cserelni,meg mint mar irtam van ez az alapjarati remeges. De ez mar akkor is volt amikor vettem. Ezenkivul van nemi fura kattogas a motorhangban. Mas baja nincs egyenlore. Nalam ezert nehez levonni barmifele kovetkeztetest mert nagyon sokat megyek vele,leallitom,beinditom egesz nap,nem tudom mas marka mit produkalna ilyen hasznalat mellett.

(#23821) giigz válasza FrankMonzano (#23820) üzenetére


giigz
veterán

A hőgomba elromlása miben nyilvánult meg?

(#23822) tresh válasza FrankMonzano (#23819) üzenetére


tresh
addikt

Ha nem akkor majd én átfogalmazom ezt bővebben ;)

Előny:

-viszonylag nagy érték vesztés, de így fiatalabb autót kapsz olcsóbban
-egy átlag köz.kat német/olasz/japán autóhoz képest ugyan azon az áron több extrát kapsz
-biztonság és kényelem terén a legjobbak között van
-megbízhatóságukra se lehet panasz ha az ember tisztába van mit vesz mennyiért
-az alkatrész árak aránylag jó áron vannak
-nagyon jó dinamikus erős motor paletta van ami a velük azonos német autókkal simán partiba van főleg fogyasztás terén ha benzinről beszélünk

Nekem eddig csak francia autóim voltak mert három fontos tényező játszott kényelem/fent tarthatóság/ ár! Ebbe verhetetlenek a francia autók legyen az peugeot/renault/citroen aki pedig szidja őket az vagy nem vezetett/használt francia autót vagy valami ipari romhalmazt vett.. és félre értés ne legyen nincs bajom a német autókkal se de ami azt a szintet hozza ami nekem kéne azt nem az én pénztárcámhoz mérték :)

(#23823) FrankMonzano válasza giigz (#23821) üzenetére


FrankMonzano
őstag

A clional ugy van (legalabb is nalam),hogy a felenel,illetve 1 hangyanyit ha fele fole ment a homerseklet bekapcsolt a ventillator. Egyszer arra lettem figyelmes,hogy egyre feljebb kapcsol be,3/4 skalanal. Kicsereltuk a hogombat es ismet a felenel mar bekapcsolt a ventillator hutes.

[ Szerkesztve ]

(#23824) FrankMonzano válasza tresh (#23822) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Koszonom ezt a szep kis monologot :). A motorok tenyleg dinamikusak. Pl ha megnezzuk a clioval egy kategoriaban levo polot milyen kis gyengus benzinmotorokkal gyartjak. A kenyelem az tenyleg jo. A megbizhatosag/szervizigenyrol nem igazan tudok nyilatkozni,csak amiket fentebb leirtam,hogy eddig mik voltak a kis cliommal. Meglepo a vezetesi elmenye amugy. Hasonlo kategoriabol mas marka kozel sem hozza ezt a feelinget.

(#23825) mycso válasza FrankMonzano (#23824) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Nálam is az ár-érték (felszereltség, motor tudása) volt a mérvadó.
Megbizhatóságban, pedig ott van a vele egy kategóriájú némettel/japánnal. Nyilván igényli a törődést, meg van 1-2 jellemző típushiba, ezek nagy része egyébként otthon, fillérekből javítható.

Nekem fiatal, viszonylag méretes, jól felszerelt diesel kellett. A japánok egyből kiestek, mert kissé túlárazottak, főleg kombikat ndhéz találni belőlük, illetve motorilag nem volt belőle megfelelő.
Golfok a vicc kategóriát súrolták ebben az évjáratban mind felszereltségük, mind áruk terén.
Ami még maradt az a focus, viszont abból a focus2 már árban húzós volt, az első meg egy őskövület.
Illetve a H astra ami még szóba jöhetett volna, aztán végül az döntött, hogy megane2-t sikerült jó áron találni.
Esetleg a futóműve, ami picit kényesebb a kategóriatársainál, viszont ez nem feltétlenül a márka, hanem inkább a "jó" magyar utak hibája.

Egyébként pedig sok a régi, rossz beidegződés: francia=sz@r, általában azoktól, akiknek sosem volt, csak hallották a havertól, szomszédtól, stb. ...

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#23826) FrankMonzano válasza mycso (#23825) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Igen,ezzel abszolut egyet ertek. Annyira duhito tud lenni,hogy kb az adott embernek sosem volt francia autoja de mar tervezoi hozzaertessel adja elo a predikaciojat,holott fingja sincs az autorol. Amugy az astra meg a legsemmilyenebb auto kb. Renaultbol voltak legendasak,opelbol mi ? A gsi astra ?:d Akkor mar opel helyett inkabb seat.

[ Szerkesztve ]

(#23827) FrankMonzano


FrankMonzano
őstag

.... el is felejtettem,sry lejart a szerkesztesi ido. Nos,a denso trafokat nem nagyon talalom,csak bosch,hella,stb. Hol es MENNYIERT lehet ezeknek darabjaert hozzajutni ?

(#23828) tresh válasza FrankMonzano (#23826) üzenetére


tresh
addikt

hát a seat/skoda párost inkább hagyjuk ha német vonal akkor vw/audi a középkategóriába legalább is nálam..
amúgy pl opel manta de az se mai technika a gsi is egy jó széria volt a kadettbe mert lóf*sz súly 150 paci de cserébe rohad mint minden minőségi opel...illetve a méltán híres ecotec motorjuk ami több olajat eszik 100-on mint üzemanyagot.

FrankMonzano: beru-t keress az is tökéletes 8-9k darabja azt hiszem

[ Szerkesztve ]

(#23829) Ck. válasza FrankMonzano (#23826) üzenetére


Ck.
addikt

Ismerős...amikor megvettem a Lagunat kollégám elso mondata ez volt: "Why did you buy this rubbish?"
Természetesen eddig 3 nemet autója es egy Mazdaja volt.
De amikor belehuppant az ülésbe, az tetszett neki...

(#23830) _NCT válasza Ck. (#23829) üzenetére


_NCT
őstag

Sajnos fotelnek elég drága.

Én is szerettem mikor megvettem, de a belül zörgő műanyagok, folyamatos cicergés, az igénytelen összeszerelés és hülye megoldások miatt elment a kedvem a Renault-tól. Pláne én is úgy jártam, h mindent megadtam neki, aztán sosem volt elég, mindig jött valami újabb gond.

Jégesőről meg ne beszéljünk, az nem az autó hibája volt.

Kényelmes és szép (nekem tettszett a kacsasegg formája) de ennyi. 1.6-os 115 lovas nem dinamikus, ellenben városban sokat fogyaszt. Rossz úton úgy zörög az egész autó, mintha Maruttiban ülnék. Belül az a hülye gumírozott megoldás, ragadós műanyag meg egyenesen a legb*lf*szabb döntés volt, nem is értem hogy tudtak ilyet bele ötletelni. Minden apró karc meglátszik rajta.

Német autó max Ford-ból kéne. De inkább valami jó kis japán szörny :)

[ Szerkesztve ]

(#23831) tresh válasza _NCT (#23830) üzenetére


tresh
addikt

Ha rönó sokat eszik a városba a ford a gatyádat is ki fogja enni ;)

(#23832) giigz válasza tresh (#23831) üzenetére


giigz
veterán

Focus 1-2 legalabb olyan jol fogyaszt, mint a Megane :K

(#23833) _NCT válasza tresh (#23831) üzenetére


_NCT
őstag

Ez megint olyan kijelentés volt, mint akik azt mondják h rakás szar a Renault, közben meg Renault-juk sose volt :D Nem egy 20 éves escort-ra gondoltam.

(#23834) Ck. válasza _NCT (#23830) üzenetére


Ck.
addikt

A Ford meg rohad mar 2 évesen is. Családban es közeli ismerősi körben van/volt egy par 2-10 évesig, az ajtoeleknel mar a 2 éves is rohad. Az en 2001-es V6-os Mondeom konkrétan 3 helyen is rohadt, pedig sose volt törve. Megcsinaltattam, erre kijött máshol. Többek kozott ezert is váltunk meg egymástól, na meg a tervezési hiba miatt, autópálya tempónál süvített be a szél az ajtó mellett.
En nagyon kritikus vagyok a Lagunaval, jelenleg külföldön dolgozok, ahol azt használom, de

[ Szerkesztve ]

(#23835) tresh válasza _NCT (#23833) üzenetére


tresh
addikt

Nem tudom több mint 9 éve vezetek ez alatt nem egy nem kettő autóm volt így nem alaptalanul beszélek.. a fordokról átlagosan elmondható hogy iszákosabbak a társainál... jó tudom valakinek a 2.0 benzines ford 6 literből jár el ahogy a 2,5tdi a6 meg 4 ből nekem ezt sose sikerült prezentálni biztos velem van a baj. De a te esetedbe 4 km -en nem lehet kijelenteni hogy sokat eszik a rönó mert mire leérsz az állomásra akkor melegszik be a gép... ergo tök mind1 mivel járnál ford,bmw,opel,pözsó magasabb fogyid lenne.. nálam céges m2 ugyan az a motor csak kombi város 8 liter klímával pályán 6,5 vegyesem megált 7-7,3 körül mindig.

giigz: arra kíváncsi lennék.. barátom aki tojást hord a mk1-es fóka pedálja alatt igaz kombi 8 liter városba én fentebb írtam a céges m2-el még volt hogy jártam ;)

Ja és MMA87 egy mk1 fóka st170 be bármikor betenném a seggem és nem azért mert jobban fogyaszt mert lesz*rnám mivel tisztábba lennék vele hogy a teljesítményhez nafta is kell :)

[ Szerkesztve ]

(#23836) Ck. válasza Ck. (#23834) üzenetére


Ck.
addikt

En nagyon kritikus vagyok a Lagunaval, jelenleg külföldön dolgozok, ahol azt használom, de otthon egy hasonlo korú A6 var, igy eleg eros az összehasonlítási alap. Azt kell mondjam sok mindenben tanulhat egyik a másiktól oda-vissza, de osszeszerelesben nem sokban marad el az
A6-tol, legalábbis az enyém olyan masszív, mint a Katiban a gyerek. Nem recseg-ropog belul, a futómü nagyon finom.
Amit viszont hiányolok a Renaultbol es a legtöbb autóból, az a mesterien minőségi ajtó nyitás/csukas, amit pl. az Ódi tud.

Mindent összevetve en abszolút elégedett vagyok a francia kocsimmal, igaz most epp kenyszerpihenon van, de ezt leszámítva minden oké. :D

(#23837) FrankMonzano válasza tresh (#23828) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Koszi! Itt a denso-t ajanlottak. A beru is hozza azt a minoseget/tartossagot ?

(#23838) giigz válasza tresh (#23835) üzenetére


giigz
veterán

Mi vegyesben hasznaljuk a Foka 2-t, sok varossal 7,5, sok orszaguttal 6,5. Elotte Megane 1 ph2 1.4 16V volt, az egy 2-5 decivel kevesebbet evett, viszont konnyebb es gyengebb is volt. Ezek alapjan szvsz. egy fikarcnyival sem rosszabb a Ford fogyasztasa, es most 7 evesen sincs rozsda rajta.

(#23839) _NCT válasza tresh (#23835) üzenetére


_NCT
őstag

Nem arra a 4km-re írtam, hanem a múltkori 500km-re . Klímával kijött ilyen 7.2-es átlag. Munkatársam meg 6.5-ből klímával kijött vele.

Az meg hogy rohad... Én akármilyen Fiesta-t, Focus-t láttam, nem rohadtak, igaz egyik sem volt 6 évnél idősebb. Opelek is rohadtak régen, japánok is rohadtak régen. Minden rohad régen :D

Renault is rohad. Itt volt SocketA akinek a sok beázás miatt rohadt.

ST-nél meg az élmény kárpótolna. Sajnos egy mezei autónál az elmarad.

[ Szerkesztve ]

(#23840) tresh válasza giigz (#23838) üzenetére


tresh
addikt

Tisztázunk már valamit almát az almával ha lehet :) Milyen motor is van a fókába ? a két motor között min 10 év fejlesztési különbség van.. rozsdát amúgy nem én írtam ;)

FrankMonzano: hozza :K

MMA87: akkor az én lábam nem érzi a fordokat :D

[ Szerkesztve ]

(#23841) giigz


giigz
veterán

Most hívtak a szervizből, kész a kocsi :C

(#23842) tresh válasza giigz (#23841) üzenetére


tresh
addikt

..és jó is ? :U

MMA87 ;]

[ Szerkesztve ]

(#23843) _NCT válasza giigz (#23841) üzenetére


_NCT
őstag

Giigz: aztán ez nem hajó!!! Nehogy a kocsi oldalához b*szd a pezsgősüveget :DDD ;] Mert akkor viheted még egy körre :D

[ Szerkesztve ]

(#23844) kopogo válasza _NCT (#23843) üzenetére


kopogo
tag

:DD

(#23845) Josi válasza FrankMonzano (#23837) üzenetére


Josi
aktív tag

Densot nemigen lehet kapni.
Nyugodtan vehetsz Berut.

BERU
Elvileg itt a legolcsóbb, ha csak nincs mindenféle kedvezményed máshol.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23846) tresh


tresh
addikt

(#23847) giigz válasza tresh (#23842) üzenetére


giigz
veterán

:K :C

2 óra körül megyek érte, már nagyon kíváncsi vagyok rá :C

(#23848) tresh válasza giigz (#23847) üzenetére


tresh
addikt

Na az a lényeg akkor tényleg mehet a pezsgőbontás :D

Csak nehogy furcsa legyen hogy 750nél van az alapjárat mondjuk minden visszacsinálható ;]

(#23849) rob210 válasza giigz (#23847) üzenetére


rob210
Topikgazda

Majd váltásnál figyelj oda, meg induláskor, majd jobban pörgesd, hogy ne fulladjon le.:)
Gratulálok, várom az első élménybeszámolót.

Én meg közben találtam gépműhelyt, ahol meg tudják csinálni a komplett hengerfej módosítást 28e-ért.

Már csak hengerfej kell!Csak :(

Renault power

(#23850) Ck. válasza giigz (#23841) üzenetére


Ck.
addikt

Gratu giigz, holnap akkor jöhet a vezérlés csere. ;]

Egy Renault topicba meg senki nem fog meggyőzni, h vegyek Fordot mert az a karaj. :DDD
A rohadasrol van jópár képem sajnos, az en Mondeom kapásból a 3. ajtót nyuzta, ebből egy garancia időn belul, a masik utana. Focus 1 dettó, rohad mindenfele, 2008-as Mondeo es 2005-os Fiesta dettó. Sose voltak törve, egyik ismerős céges kocsija, ujkora ota használja, a Fisata szinten elso gazdas, sose volt törve. Mas márka azert ezt nem sűrűn műveli. Akinek nem rohad, azoknak örülök, maradjon is ugy.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.