Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#78701) NYPD válasza tothferenc (#78698) üzenetére


NYPD
aktív tag

Van rajta kapcsoló, kábelhossz mondjuk kérdéses hogy elmegy-e az akkuig. Helyzetjelző csatira mehet valahogy, ha nem érne el az akkuig?

Biztosítékot valami ilyesmit , vagy ezt , vagy van esetleg vmi jól bevált/ajánlott? Hány amperes kellene?

[ Szerkesztve ]

(#78702) #89309696


#89309696
törölt tag

Elkészült, a vákuumcső 4-es, a benzincső 5-ös. Mindenhol bilinccsel biztosítva, a benzincsőbe került új szűrő és egy csap. Meglátjuk, hogy most jó lesz-e.
A vákuumcső száraz volt belül, tehát a membrán nem lehet átszakadva és ott nem folyhat be a karbiba benzint elvileg, csak simán nem zárt el teljesen, de most már van manuális csapja.
Ettől függetlenül bármikor előfordulhat, hogy a vákuumos membrán átreped és elkezd folyni a vákuumcsövön is a benzin, úgyhogy majd vennem kell vákuumos benzincsapot vagy átalakítani sima ejtősre teljesen.

(#78703) SoulReaver


SoulReaver
veterán

Egy kis upgrade ismét az aeroxba.

Lényegesen jobb lett a moci a kölcsön gyújtó trafótól, ami csak egy gyári volt. Gondoltam legyen akkor egy kicsit komolyabb. Motoforce racing 31 kV

A kipufogó hangtompító cucc meg sokkal jobb, mint a kőzet gyapot. Kb 3-4 tömésre elég ez a kis pakk.


[ Szerkesztve ]

(#78704) perge666 válasza sityupityu (#78672) üzenetére


perge666
veterán

Már most énis így gondolom.:R

Az elején hibára gyanakodtam,de beláttam hogy ez ilyen,bár furcsa....

(#78705) tothferenc válasza NYPD (#78701) üzenetére


tothferenc
senior tag

Ha van rajta kapcsolo, siman mehet az akkura. A vezeteket meg lehet toldani 😂 vilagitasra en nem szoktam rakni, csak az akkura. Esetleg ugy tudod megcsinalni, hogy kapcsolt pozitivot huzzol valahonnan, test meg van mindenhol 😂 az elso biztit nem szeretem, sztem maceras, a masodik obis sokkal jobb. Masszivabb, keses biztositekhaz.
Mondanam, hogy 10A, de lesz aki kinevet 😂
Egyebkent ha ilyen biztihaz kell, erdemes kintrol rendelni. Ha viszont csak egy darabra van szukseged, es a kozelben vagy, szivesen adok. (megnezem majd delutan mennyi van itthon)

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#78706) yuing


yuing
őstag

Nyárias kesztyűt tudtok ajánlani? Elvesztem a kínálatban, meg elég drágának tűnnek, 14k-t nem akarok adni egy robis kesztyűért. Aliról, ebay-ről is jöhet, ha valaki onnan vásárolt bevált darabot.

(#78707) NYPD válasza tothferenc (#78705) üzenetére


NYPD
aktív tag

A robeszban gyárilag 7A-es van, megnéztem, sztem akörülit veszek akkor bele. Rendes vagy köszi, de aprópénz, és Obi is útbaesik a Fogarasi úton, majd hazafelé beugrok aztán összedobom. Gyűrűs sarut is kell úgy is vennem hozzá, mert azt lespórolták róla a sárgák.. :D

Szerk: a hsz. írása közben eszembe jutott, hogy az akksinál lévő biztosíték után kötni vajon jó megoldás lenne e? Megspórolnám akkor ezt a kört vele és kevesebb a macera.

[ Szerkesztve ]

(#78708) tothferenc válasza NYPD (#78707) üzenetére


tothferenc
senior tag

Persze, ott is jo. Viszont ha ram hallgatsz, a gyari kabelezest meghagyod, es inkabb szemes saruval kotsz az akkura. 😉

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#78709) sityupityu válasza yuing (#78706) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szia!

Beírod a keresőbe, hogy protektoros nyári kesztyű és egyből dobálja ki őket. Ötezertől lehet venni. Én négy éve vettem egyet kb 6 ezerét, és megkopott, de még mindig bírja.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#78710) yuing válasza sityupityu (#78709) üzenetére


yuing
őstag

Oké, eddig eljutottam, csak azt hittem vannak ajánlott típusok. :P De nézek akkor majd egy szimpatikusat.

Protektoros dzsekikérdésben esetleg tudtok még segíteni? Itt is elég nagy a szórás az árban. Szeretném megfelelően védeni magam.

(#78711) sityupityu válasza yuing (#78710) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az ár beszél a legtöbb esetben ezeknél a cuccoknál. Ha veszel mondjuk 7-8 ezerért egy kesztyűt, akkor kb ugyanazt kapod mindegyik gyártótól. Kabátnál szintén ugyanaz a helyzet. Ugyanazt fogod kb megkapni minőségben 30-40 között a Shox-nál is, mint pl ha elmész a szászmotorhoz és nézel valami Mugen Race cuccot. Kategórián belül én nem merném kiemelni egyik középkategóriás gyártónak a termékét sem.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#78712) yuing válasza sityupityu (#78711) üzenetére


yuing
őstag

Rendben, köszi a segítséget, néhány motoros boltban szétnézek.

(#78713) energy4ever válasza yuing (#78712) üzenetére


energy4ever
addikt

Kesztyuknel van olyan aminel kivul van a varras, az csunyabb, de kenyelmesebb! :K
En direkt olyat vettem, mert az elozoben zavart belul az illeszteses-varrasos cuccos.

(#78714) Aerox 2009 válasza Rivaul (#64967) üzenetére


Aerox 2009
friss újonc

Szia. Nekem is ugyan ilyen gondom van az aeroxal már kerbit szimeringet mindent cseréltem és nem jó. Neked megoldódott a gond?

(#78715) Rivaul válasza Aerox 2009 (#78714) üzenetére


Rivaul
addikt

Szia. Igen meg, eladtam :DDD
Bocsi de nem hagyhattam ki. Komolyra fordítva, sajnos nem. Mindent kicseréltem. Kivettem a blokkot és a henger levétele/blokk széthúzása kivételével teljesen rendbetettem. Még másik karbit is kapott a végén. De sajnos akkor sem volt jó. Ez volt az a pillanat amikor elengedtem. Nem érte volna már meg nekem többet rálocsolni. Indult, ment, de tudtam hogy nem jó. Leírtam a hibát, ennek tudatában áraztam és felraktam. Pár nap alatt el is vitték. Azóta nem hallottam felőle.

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#78716) hegyvarig


hegyvarig
csendes újonc

Sziasztok! Egy Aerox-szal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Alapjáraton teljesen jó hangja van a gépnek, viszont gázadáskor nagyon éles hangot ad a kipufogó. Most tettem bele új gyapotot, tehát biztos nem ez lesz a gond. Valakinek van valami ötlete esetleg, hogy merre indulhatnék el? A csonknál kifújt, de azt már leszilikonoztam, az most tökéletesen tart. Köszi!

(#78717) norbert1998


norbert1998
veterán

Sziasztok!

Egy pár kérdéssel fordulnék hozzátok.
Van egy CPI SM 50-es AM6-os "gépállatom", mely hidegen elképesztően nehezen indul. Ismerős, igaz? :D Na, én igyekeztem mindent is összeszedni erről a jelenségről,de nem sikerült még dűlőre jutnom a géppel.

Sajnos Mikuni karbis, amihez nagyjából zéró alkatrész létezik, 16 mm-es torokkal.
A kisfúvóka 17,5-ös, ahogy a könyve is írja, illetve a nagyfúvóka 70-es, a könyve 72-est ír.
Sűbertőt a könyv általi ajánlott 3. rovátkába tettem az ötből, a benzinszintet is elvileg belőttem a könyve alapján.
Minden járatot, furatot, fúvókát kipucoltam. Van 9-es egyszerű NGK és 8-as 3 elektródos NGK gyertyám is bele.
A szivató működik, és a motor is működteti azt, tolómérővel megnéztem a távolságokat, elvileg azok is jók. Mármint hogy tényleg nyit és zár, ahogy kell.
Szikra elvileg van, rendesen, légszűrő nélkül pont ugyanúgy nem indul, tehát elvileg az üzemanyaggal van gond, igaz? Ezt támasztaná alá az is, hogy indítófolyadék híján féktisztítóval a légszűrőházba fújva második rugásra indult.

Az az elképesztően fura, hogy melegen pöccre indul, és egyáltalán nem gyenge, sőt, messze erősebb bármilyen 50-esnél, amit eddig vezettem, de azok mind robogók voltak. Talán alacsonyabb fordulaton gyenge, de simán lehet, hogy ez a 2 ütemű karaktere, hogy magasabb fordulat nélkül egy traktornyomból nem tud kimászni, mert lefullad.

Most mikor félmelegen nem akart indulni, nedves volt a gyertya, mikor kivettem. Az meg azt jelenti, hogy beköpi. Akkor a féktisztító miért segített rajta félmelegen is? Vagy mégiscsak a szikra nem jó?

Különolajzást pont emiatt kivettem, most olyan 50-60 közötti keverék van benne.

Karbi tetején a schuberhenger után van egy csap, ami közvetlen a torokba vezet, egy repedt gumidugó van rajta. Az mire szolgál?

[ Szerkesztve ]

(#78718) robogo81 válasza norbert1998 (#78717) üzenetére


robogo81
aktív tag

Az a gumikupak helyett elvileg nem a vákumos benzincsap csöve lenne bekötve?(elvileg az van legközelebb a motorhoz) ha simán át lehet rajta fújni nind2 irányba,akkor az lehet, de ha csak egy irányba megy át rajta a cucc,és az oldalt van(általában,és vékony átmérőjű réz cső ) ,az az olajé lehetett,de te azt kikötötted ugye.
Próbáltad hidegen indításkor befogni a lészűrőházon a csövet?
Esetleg egy képet a karbiról rakhatsz fel,hátha eltérő típusú lehet,elképzelhető hogy a hidegindító hiába megy de rendetlenkedik.

[ Szerkesztve ]

redmi note 8 . psn:robert_warior

(#78719) norbert1998 válasza robogo81 (#78718) üzenetére


norbert1998
veterán

Az olaj az igen, réz csövön megy be máshol. A gumikupakos dologra nem megy semmi, nincs vákumpumpám, egyszerűen a tankból folyik le a benzin be a karbiba, az úszószelep meg lezárja. Ha arra gondolok, amire te gondoltál.
Próbálok képet tenni, ha találok, vagy holnap csinálok.

Ha befogtam a csövet, az is segített, igen.

Igen. Lettek képek.

[ Szerkesztve ]

(#78720) Repsol600 válasza norbert1998 (#78719) üzenetére


Repsol600
addikt

Az a kis gumidugós cső a vákuumcsap csatlakozója. (Ha van benzincsapod amit kézzel el tudsz zárni akkor ilyen nem szokott lenni, ez automata csaphoz kell, innen kapná a vákuumot)
Egyébként nekem a robogón ugyan ez a karbim van.
Ha hidegen nem indul, és a féktisztító benyomása után igen akkor nekem a szivató a gyanús. Sajnos ezek a kínai szivatók hajlamosak "elfáradni" és alap helyzetükben nem húzódnak vissza már annyira, hogy a szivató furatán át tudja szívni a benzint. Ezzel 2 dolgot tudsz csinálni, vagy veszel egy újat, vagy utána tudsz állítani. Állítani úgy kell, hogy le kell venni a külső burkolatot amit a 2 kis réz szegecs fog össze (én egy kis fogóval összenyomkodtam az egyik felét, hogy utána vissza tudjam rakni) utána az alsó műanyag részt elkezded kitekerni. Nehezen indul meg mert ragasztva van. Azt, hogy mennyit kell kitekerni így látatlanba nehéz megmondani le kellene tesztelned. Persze ha a szivató a gond, de én mindenképp erre tippelnék. :D

(#78721) norbert1998 válasza Repsol600 (#78720) üzenetére


norbert1998
veterán

Kézi csapom van csak, így, ahogy mondod, nem megy sehova ez most. Ez azt jelenti, hogy kellene vakumcsap bele?

Lehet akkor az a gond, amit mondasz, mert valóban 12V-ra téve mozog rendesen a szivato, ki is és be is, de hogy mennyire kell visszahúznia, azt nem tudom.
Úgy mértem, hogy hidegen 10 mm-t lóg ki a dugó része, és 13-14 mm magasan fekszik fel a szivato a fészekhez képest, vagyis a dugó és a fészek közt 3-4 mm van hidegen. Meg mérem a másik szivato kilógását.

Egyébként ezekben a tű mire szolgál? Mert szemezek kézi megoldással, mégiscsak az a tuti, de nem tudom, jó lenne-e az, mert azon csak dugó van, tű nincs.

+1 kérdés. Ha ugyanilyen karbid van, meg tudod mondani, milyen fúvóka kell bele? Kicsit játszanék vele, ha sikerül az indulást belőni, de ha nem muszáj, nem szedem le megnézni, mert tegnap is elfelejtettem :D
Karbit levenni nehéz, feltenni meg jó nehéz. A szivato ehhez képest gyerekjáték a karbirol.

(#78722) Repsol600 válasza norbert1998 (#78721) üzenetére


Repsol600
addikt

Találtam egy írást is a szivatóhoz.
Ha kézi csapod van akkor nem kell, az a cső az automata csapokra kell mert azokat a vákuum nyitja.
Ha 12V-ra ráteszed akkor mozog persze mert maga a szerkezet működik csak a bimetál kifárad és nem húzódik össze rendesen már.
A tű belemegy egy kis réz furatba ez is zárja a szivatót. Kézin nekem sincs ilyen a másik motoron, mondjuk az Dellorto karbis.
Sajnos már meg nem mondom pontosan, ebben is 70 körüli van. Viszont ez egy keeway Focus robogó, úgyhogy ami ebbe jó az Neked nem biztos.
Sajnos számokat nem tudok mondani, én nem méregettem, tekertem rajta így már jó is volt, utána kivettem visszatekertem így nem volt tökéletes, hajtottam még egy kicsit rá, azóta jó is. Sokat sem jó rá állítani mert akkor meg túl sokáig rajta lesz a szivató.

[ Szerkesztve ]

(#78723) norbert1998 válasza Repsol600 (#78722) üzenetére


norbert1998
veterán

Köszönöm, megnézem és jelentkezek :)

(#78724) robogo81 válasza norbert1998 (#78721) üzenetére


robogo81
aktív tag

Most őszintén mondom mert tuti nem vagyok benne biztos,de annak a dugónak szinte egy vonalban kellene lennie behuzódva a házával,csak a kis tű állna ki belőle(max alig lóg ki),remélem érthetően elmondtam mert kissé furán tudok magyarázni ,főleg emlékezetből. :DDD

redmi note 8 . psn:robert_warior

(#78725) Rolplay


Rolplay
csendes tag

Sziasztok! Lenne egy olyan problémám, hogy a robogó alatt reggelre mindig benzinfolt keletkezik :W. Lehúztam a karbiról a benzincsövet és folyt a benzin, gondoltam hát, hogy rossz a csap. Elmentem a legközelebbi motoros boltba és vettem egy újat, felszereltem és ismét fennállt a probléma, hogy folyamatosan folyik a benzin ,az első rugás után. :)) Tehát adott egy zsír új csap, karbi szétszedve, kitisztítva(70es henger miatt még a fúvókák is cserélve), és ugyan úgy benzinfolt van reggelre, valakinek valami ötlet? :(

Rolplay

(#78726) robogo81 válasza Rolplay (#78725) üzenetére


robogo81
aktív tag

Esetleg nem zár teljesen a tűszelep az uszónál,és a csőben lévő benzin lefolyik a karbiba,és túlfolyik,vagy a benzin leengedő csavar csöpög(ha van a karbin).talán

redmi note 8 . psn:robert_warior

(#78727) SoulReaver


SoulReaver
veterán

Esetleg van arra tippetek, hogy üzem melegen miért dúsulhat be negyed gáz körül?

Tegyem legfelülre a gyűrűt a tűn? Tegyek bele még kisebb alapjárati fúvókát?

Vastagabb tű már nincs a karbimhoz, csak hosszabb.

Most w11 van. a Gyári w9 (phbg 21 dellorto black) a w12 tű hegye olyan hosszú, mint a gyári.

Alapjárati fúvóka 42 van. 38-assal próbálkozok holnap.

[ Szerkesztve ]

(#78728) Rolplay válasza robogo81 (#78726) üzenetére


Rolplay
csendes tag

Erre gondoltam én is, viszont az a baj, hogy ha ledugózom a vákumot, akkor is folyik a csapból a benzin ami arra engedne következtetni, hogy rossz a csap, viszont az új csap is ezt csinálja. A régi csaport elraktam, elővettem pár nap után és az első indításig tökéletesen működött, aztán ismét nem zárt el és nyitva maradt. Egyébként dellorto 17,5 PHVA a karbi.

Rolplay

(#78729) Tamás9x válasza SoulReaver (#78727) üzenetére


Tamás9x
őstag

Ha az alapjárat jó, akkor azt ne bántsd main jet et tegyél bele kisebbet.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#78730) nyogo83 válasza Rolplay (#78728) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Nincs nagy meglepetes abban, ha esetleg az uj csap is rossz. Foleg ha esetleg valami RMS vagy hasonlo olcsobb gyartmany.

(#78731) SoulReaver válasza Tamás9x (#78729) üzenetére


SoulReaver
veterán

Főfúvókára gondolsz? Annak nem sok köze van a negyed gázhoz szerintem.

Esetleg még egy vákum (boost bottle) dob beépítésén agyalok

[ Szerkesztve ]

(#78732) Rolplay válasza nyogo83 (#78730) üzenetére


Rolplay
csendes tag

Papíron a gyári, bár ebben kezdek kételkedni. Felrakás után jó volt, és az első körön tönkrement, ez lehetséges?

Rolplay

(#78733) #89309696 válasza Rolplay (#78728) üzenetére


#89309696
törölt tag

Lehet rossz az új csap is. Első alkalomnál mikor beindítottad akkor kinyitott és azóta elzárni nem tud, lehet megszorult. Én beraktam egy kézi benzincsapot inkább, azóta nincs problémám vele. És még egyszer sem felejtettem el ezen a héten kinyitni és elzárni. :D

Este majd megtankolom és akkor kalkulálok fogyasztást is.

[ Szerkesztve ]

(#78734) Rolplay válasza #89309696 (#78733) üzenetére


Rolplay
csendes tag

Lehet ez lesz nekem is a megoldás, nem gondoltam volna ,hogy egy gyári csap lehet rossz. Fogyasztással igazából nem lesz gondom, ha manuális csapot rakok, mert így is napi 1 tankot eszik a 70es alu :O

Rolplay

(#78735) SoulReaver válasza Rolplay (#78734) üzenetére


SoulReaver
veterán

Azt, hogy eszik meg egy nap egy tankot ?

(#78736) robogo81 válasza Rolplay (#78732) üzenetére


robogo81
aktív tag

Lehet hogy a benzinben/tankban lehet valami szmötyi ami eltömítheti,nem kell nagy,csak sok apró valami ,a vákuumos csap mennyire tisztítható/szerelhető amúgy?
Nekem meg cserélni kell a Km óra meghajtót(az első kereken),reggel meghalt munkába menet,a bowden megtekerésére megy az óra,a kerék megforgatására nem forog a hajtóka amibe a bowden vége bele megy. :((
Nem egy ökör ára,de azért na!

redmi note 8 . psn:robert_warior

(#78737) #89309696 válasza SoulReaver (#78735) üzenetére


#89309696
törölt tag

Biztos messze van a munkahely és végig nyelezi. :D

(#78738) Rolplay válasza #89309696 (#78737) üzenetére


Rolplay
csendes tag

Hobbiból motorozok vele, 50-60 km a napi táv, városban és pörög rendesen :D

Rolplay

(#78739) Rolplay válasza robogo81 (#78736) üzenetére


Rolplay
csendes tag

A bowdenem nekem is meghalt pár napja, rettentően hangos nyikorgó hangot ad ki, ami szinte menet közben elviselhetetlen, ezért nekem is csere érett lesz :W

Rolplay

(#78740) #89309696


#89309696
törölt tag

Két literes kancsóból 0.7 liter maradt, akkor 1.3 liter ment bele. Volt 5 munkába járás, egy bolt, egy kerülős munkába járás a benzincsap beszerelése után, hogy szárítsa a légszűrőt és hétfőn, kedden még folyt a karbi.
Pontos ez a mérés se lesz, de már sokkal pontosabb, mint a múltkori folyamatos karbicsöpögős 6.25 meg 7.5 liter. :D

Ez 23 Km és 12 beindítás, tehát 1.92Km/indítás és 1.3 liter benzin ami 5.6 literes fogyi/100. Ez még mindig nem szép, de már kezd reális lenni, ebből még levonjuk a karbielcsöpögést meg a külön boltba menést (melóból hazafele járok boltba, hogy ne kelljen kétszer hidegen indítani, csak most nem jött össze) szerintem az 5 literes lesz a reális. Ami a súlyomat és a rövid távokat meg a nyelezést tekintve szerintem helyénvaló. De majd két hét múlva (mivel jövő hét tört) megmérem megint, a most már nem csöpögő karbival.
Illetve meglátom hosszú hétvégén lesz-e kedvem motorozni, akkor tudok mondani nem rövidtávos fogyit is.

(#78741) Tamás9x válasza SoulReaver (#78731) üzenetére


Tamás9x
őstag

Ezt a "boost bottle"-t nem simerem még de jól néz ki, 5K-nál nekem is lehal és el is köpi a gyertyát, elszegényítettem, így az alsó részen jó, nyél gázon kicsit szegény, de városban még kellően dinamikus.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#78742) rothfb


rothfb
veterán

Sziasztok. Adott egy Aprilia Atlantic 500 nagyrobogó. Szétszedtük Édesapámmal és a variátor szíjra voltunk kíváncsiak. Le még nem szedtük. Megmértük spárgával a külső kerületét, ez 1043 mm, a szélessége pedig 26,2 mm. A gyári szíjméret 1038x28 mm.
A hosszát még csak el tudom fogadni, mert a motoron egy spárgával (levágva és mérőszalaggal megmérve) mérve belefér 5 mm tévedés. De a szélessége tolómérővel 28 helyett 26,2 mm. A kérdésem, hogy mennyi ennek a megengedett kopása? Olvastam egy másik fórumban, hogy a variátor szíjnál mennyi a megedett kopás %-ban, de kíváncsi lennék, itt mit mondtok. Az egész arra megy ki, hogy cseréljük vagy sem. Repedezést nem látni rajta, fogak nem hiányoznak, nem laza. Írás nincs az oldalán. Nem tudjuk mikor lett cserélve, így vettük és az eladó kereskedés nem tudta, mikori a szíj. Mi a véleményetek a cseréről és a megengedett kopás mennyiségére lennék kíváncsi. Illetve, hogy a szíj hosszát hol kell mérni? Mi ugye csak a külső kerületét tudtuk megmérni.
Hálás lennék, ha valaki tudna válaszolni.

(#78743) SoulReaver válasza Tamás9x (#78741) üzenetére


SoulReaver
veterán

Pont emiatt nem akarom elszegényíteni. Ezért vagy a tűvel kell még játszani, vagy magával a tolattyúval.. Tűből van 30 féle.

Ez a boost bottle elvileg ezt az eldúsulást akadalyozza meg.

(#78744) csapee válasza rothfb (#78742) üzenetére


csapee
senior tag

Variátor hiba: a végsebesség fokozatosan csökken

Ok: elvékonyodott, elkopott a szíj

Javítás: egy új ékszíjat kell beépíteni. Érdemes a szélességét megmérni, hogy követhető legyen a kopás mértéke.
A szerviz limit általában 5% kopást enged meg az újkori mérethez képest.
Javaslat: ellenőrizni kell a többi alkatrészt is a variátorban, hogy mi kopott még el. (csúszka, görgő, variátorház stb)

Csapee

(#78745) sityupityu válasza rothfb (#78742) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A külsőt kell mérni, és annyi difi egy ilyen hosszú szíjnál simán elmegy, még ha jól mértétek akkor is. Max 10% kopás a megengedett, utána már mindenképp cserélni kell. Én speciel még hamarabb szoktam, én sokallom azt a 10%-ot is. Egy egészséges, szimplán sokat futott szíjnál nincs repedés, leválás stb. Az már rég rossz ha repedezett és a bordázatból is hiányzik.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#78746) rothfb válasza csapee (#78744) üzenetére


rothfb
veterán

& Sityupityu : Köszönöm a válaszokat!:R

(#78747) nyogo83 válasza rothfb (#78742) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

"Írás nincs az oldalán."
Tehat nagy valoszinuseggel mar lekopott.(legalabbis keves olyan minosegi szijat lattam, amin ne lett volna)

"Nem tudjuk mikor lett cserélve, így vettük és az eladó kereskedés nem tudta, mikori a szíj."
Pontosan ilyen miatt szoktak azonnal cserelni ha hasznalt robogot veszek. Kb ugy kell felfogni, mint ha vezermuszij lenne. Ha nem te cserelted, akkor fogalmad sincs hany km van benne, mennyi ideig allt/milyen idos a szij.
Hidd el, nem mokas, ha valahol elszakad a szij es trailerezni kell, neadj isten olyan szerencsetlenul gyuri be a szakadt szijat, hogy meg mas problemat is okoz...

(#78748) 206 cc


206 cc
senior tag

Sziasztok!
Segítséget kérnék Aprilia SR 50 Factory karburátoros mocim van. Betegség miatt állt szegény másfél évet. Vettem új akkut új gyertyát teljesen kitakarítottam a karbit a tankot ,új üzemanyag tankoltam és most jön a hiba. Van tökéletes alapjátar ,egy rugásra indítózásra indul hidegen gáz nélkül de kb. 40% gázadásnál elfogy az üzemanyag,mert nem húz hanem esik vissza a fordulat. Engedem kicsit vissza a gázkart majd újra finoman húzom akkor ismét elindul,de ismét elmegy az ereje!! Már megnéztem a tanknál a vákumos benzincsapot, az működik ha van vákum jön az üzemanyag. Ja igen én eddig is keveset jártam a mocival a 11 év alatt csupán 6500km van benne és nincs tuning semmi,hajtani sem szoktam. Csupán a gyári fojtás van kivéve azt anno szerelő csinálta. Ment is 9 éven át hiba nélkül.de most 1,5 év állás után ezt a hibát produkálta....ll

206cc „- pedig nem is én utállak Téged.Te utálod saját magad” .... a problémát nem az jelenti, hogy valaki hülye,hanem az hogy nem ismeri be....

(#78749) #89309696 válasza 206 cc (#78748) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ez elszegényedésre utal, valahol még mindig lehet kocsonyás trutyi, ha benne volt a benzin másfél évig. Esetleg falsot szívhat valahol.

(#78750) Dtomka válasza 206 cc (#78748) üzenetére


Dtomka
veterán

Én leengedném az üzemanyagot és valami jobb minőségűvel tankolnám fel.
Majd a karburátort állítanám, (levegő\üzemanyag arány) - persze nem hidegen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.