Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
veterán
Sziasztok!
Kymco agility 50 4t néha, nem minden alkalommal reggeli indításkor egy kékes füstpamacsot nyom magából, de egyből abba is marad.
Van tipp hogy mi lehet? 10w-40-es full szintetikus Xado robogó olaj van benne. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
nokia5201978 #78793 üzenetére
Ha az RR-rol van szo, akkor igen, a manualja szerint mehet bele 10w30-as motorolaj. Lehet kapni kifejezetten 10w30-as hajtomuolajat (pl Motul transoil), amelyiket jonak latod, azt rakod bele. 110ml.
-
Grenczii
tag
válasz
nokia5201978 #78793 üzenetére
Pontosan milyen motorról van szó?Nem véletlenül írják elő hogy milyen olaj kell bele ha már úgyis kell valamit venni inkább az kerüljön bele ami belevaló.
-
nokia5201978
tag
Valamiért nem tudom a képet fel tölteni.De ezt irja:Sae 10w 30 tipusú se motorolaj.
-
nokia5201978
tag
Na,akkor most 10w30 motor olj lenne belevaló
-
szlibud
tag
Sziasztok, elkezdett baromira rángatni a robogóm (Scarabeo 50 2T minarellis) Hidegen is melegen is, ill míg a szivató rajta van nem.
Folyamatosan egyformán húzom a gázkart, van hogy megy párszáz métert normálisan aztán elakad, megint megugrik, változó az időköz. Le nem áll (4 utat mentem így vele 6-6 km).
Nagyon alap dolgokat tudunk csak megcsinálni sajnos, viszont nagyon nagy szükségem van rá
Régen amikor évekkel ezelőtt vettem, volt csak vele egy indítási probléma, de akkor volt egy srác aki motorral kijött házhoz és megcsinálta, de már nem tudom az elérhetőségét.
Valószínű aki ért hozzá, ha látná, hallaná a hangját tudná mi baja.
Nem tudtok esetleg ilyen embert aki Szentendrei-szigetre kijönne, vagy azon a környéken szerelőt?
Vagy hogy mit nézzek esetleg meg? -
NYPD
aktív tag
Srácok, az mitől van, hogy hidegen indítás követően, miután beáll az alapjárat kb 5 pert járatás után, gázadásnál fullad a motor, lesik a fordulat és nem indul meg, csak ha nagyon lassan húzom a gázt, viszont pár száz méter után jobban megy mint mint már üzemmelegen? Délután mikor indulok haza melóból én úgy veszem észre, hogy nincs annyi ereje és nem húz úgy mint egy reggeli indítás után. Kymco Agility 50 4t
-
Rivaul
addikt
Köszönöm, én is így gondoltam. Autóba kínosan figyelek főleg a specifikációra, de itt nem láttam jelentőségét én sem a felépítése alapján de mondom biztos ami biztos
-
Grenczii
tag
válasz
nokia5201978 #78780 üzenetére
Sima 10w40 biztos nem jó bele.Van direkt 10w40 hajtóműolaj.
A mina-ba 80W90 kell és blokkra talán rá is van írva hogy mennyi az annyi.(90-150 ml között)
Nekem két morini blokkos suzuki van , a rövid levegősbe 80w90et(90ml) írnak a könyvébe,a hosszú vizes Katana blokkba meg 10W40 es kell(130ml).Nehogy már egy féle elég legyenVan itthon ebből is abból is 1 liter max évente cserélem
6 ezer km a csereperiódus Katana könyvébe
-
#89309696
törölt tag
-
nokia5201978
tag
válasz
nyogo83 #78782 üzenetére
Szia.Yamaha jogRR . -ről van szó. 2009 es.Van egy Aprilia sr 50 em,levegős mina.Ha belenézek a felöntő nyíláson az. sr be lassaban folyik le az olaj a fogaskerékről mint a jog -nak a fogaskerekeiről, innen gondolom hogy híg. az olaj a jogba.Az sr- be nem tudom milyen olaj van.A jog nak nincs meg a gép könyve.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
nokia5201978 #78778 üzenetére
Konkretan milyen robogorol van szo? Vizes minarellibol is azert van par fajta, raadasul van hogy gyartonkent elter mi a gyari eloiras bele.
Mi alapjan erzed ugy, hogy hig?
Altalanossagban a 75w80, 80w90 hajtomuolaj kozel kell hogy legyen a gyari belevalohoz. -
tothferenc
aktív tag
válasz
nokia5201978 #78780 üzenetére
Passzolok....
-
nokia5201978
tag
Az sürűbb mint a mannol 75w 90?Van itthon kocsiba való castrol 10w 40 az is jo lenne bele?
-
tothferenc
aktív tag
válasz
nokia5201978 #78778 üzenetére
En Repsol Moto Transmisiones 10W40-t rakok bele.
-
nokia5201978
tag
Sziasztok.2009-es vizes minarellibe milyen hajtómu olajat ajánlott önteni?Most 75w90 mannol van benne de hígnak találom...
-
#89309696
törölt tag
Nem lesz jó ez a sima gyertya, vennem kell egy előrehúzott szigetelőcsúcsosat.
Leugrottam a boltba, 5 perc múlva jöttem ki indítani akartam és csak pöfögött párat és megállt. Aztán nagy nehezen 10. ilyen után életben maradt, finoman gázt emeltem és akkor felpörgött és jó lett.
Sima gyertya közepe nagyon mélyen van és a rövid táv+rövid idő múlva indításnál ha odaköpi a benzint akkor nem tud rendeset szikrázni és megette a fene amíg ki nem szárad.[link]
Itt látni mi a különbség a kettő között. Most az új van bent, de a régi is jó még, bár meg van repedve a porcelán, de még jó. Visszarakni már nem akarnám, marad benne az új. Majd egy olyan kiálló csúcsosat kell vennem, mint a régi csak NGK-ban. Egünél nem volt kapható akkor mikor rendeltem, azért nem vettem olyat pedig rövid távhoz kell. -
tothferenc
aktív tag
Sracok, ezt most lattam a Marketplace-en, nekem mosolyt csalt az arcomra 😂 elvileg 50-es, hidegen melegen poccre indul 😂
-
iff
senior tag
2t shell advance vsx (JASO: FC, ISO-L-EGD) motorolajat használok, lehet váltanék esetleg Repsol 2T Scooter 1L (API TC+, JASO FC, TISI-1040) árban ugyanaz lenne. Hajtóműolajból shell Spirax 80w 90. Ebből se sok van már. A papír szerint SAE 85w90 kellene. Nem tuningolt, fojtás nélküli 50-es robogó.
-
student
őstag
az új keeway robogók most is olyan kula minőségüek mint 15évvel ezelött?
-
szabcsab
csendes tag
válasz
206 cc #78768 üzenetére
Főfúvóka, annak járatai tiszták, súbertű rendben, akkor szerintem valami miatt elfogy az üzemanyag a karbidból, vagy nem is jut el odáig elég!
Ezen a vonalon kellene keresgélned!
Megpróbálnám egy műanyag flakonból ejtőtartály jelleggel adni neki üzemanyagot, lehetne szűkíteni a kört! -
#89309696
törölt tag
-
206 cc
senior tag
válasz
nyogo83 #78762 üzenetére
Szia!
Köszönet az infókért! A subertűhöz nem nyúltam kivettem azt a felső csavart a kabi tetején ami azt a fekete műanyag házat rögzíti kihúztam megtakarítottam a tűt és a nem tudom mi a pontos neve annak az öntvény dugónak amivel együtt van a tű azt is finoman lemostam ecsettel....visszatetten úgy ahogy az a nút megvezeti szépen mozog a gázkar mozdításával szóval az rendben lenne.... -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Rivaul #78763 üzenetére
Nagyon sok karbinal a stock fuvokameretekkel a gyari bealitas 1,5- 1-3/4 allas a keverek csavaron.
Ezert is okolszabaly, hogy amikor teljesen ismeretlen a karbi, vagy nem indult/gond van vele, akkor takaritas es osszerakas utan 1,5-re allitsd, azzal siman be kell indulnia, majd attol fuggen hogy hogy reagal, lehet tekergetni.
De itt ugye ezzel nagyreszt az alapjarat es a kozelebe eso tartomany kevereket szabalyozod. Amint elkezded huzni a gazt, a jelenlegi problemas 1/3-nal mar elkezd beleszolni a fofuvoka is a keverekkepzesbe, ehhez nagyon elkellene venni az anyagot, hogy jolmukodo gyari fuvoka meretekkel keves legyen neki ennyire a benzin.
Ott pedig mar inkabb a fuvokameret/subertu/benzinszint fogja meghatarozni, hogy ha valami nem okes.
-
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #78762 üzenetére
Bevallom őszintén hogy nem ismerem a Piaggokat de az a 1 és 3/4 levegő nem lehet kevés? 2-2,5 alatt ritkán találkozok olyannal ami jól menne és pörgősebb moci. Neked írom mert csak tippelem és nem akarok buta tanácsot adni de nekem ilyenek akkor voltak amikor keveset adtam nekik.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
206 cc #78761 üzenetére
Membran ha nem okes, akkor nem igazan okoz ilyen tuneteket.
A tuszelep vegen az ilyen gumis/speci anyag, hogy normalisan zarjon. Van amelyiken fekete a vege, van amelyiken piros.A benzinszint/uszoszint jo benne?Tudom, hogy gyari minden, de ha a fals levegot kizarod, akkor a karbinal az uzemanyag ellatast kellene alaposan atnezni, ami miatt esetleg keves uzemanyagot kap.
A subertunel azert kerdeztem a biztosito gyurut, hogy jo helyre raktad-e vissza ha leszedted, mert az is tud ilyet okozni. Ha a benzinszint valami miatt tul alacsonyra lenne allitva(pl veletlenul elhajlott az uszo lemeze a tuszelepnel), szinten okozhat ilyet.
Ha valahol falsot sziv a henger es a karbi kozott, esetleg az automata szivato hazanal, akkor szinten okozhat ilyet.
A benzincsappal szerintem nem lesz problemad, esetleg meg a vakumcsovet nezheted at, ott nincs-e valahol repedes.Ha a keverekcsavart teljesen betekered akkor lefullad a motor?
-
206 cc
senior tag
válasz
nyogo83 #78760 üzenetére
Szia!
A karbit darabjaira szedtem, szépen fehér textilen kiterítve nem volt egy morzsa piszok sem rajta vagy benne. Amit találtam talán holland ábra szerint minden része megvolt. Ennek fekete műanyag az alja egy kis elvezető csonkkal, abban volt még egy kis áteresztő szelep a szívató felé azt is kitakarítottam....átfúvattam levegővel is. Autószerelőként dolgoztam pár évig tudom mi az amikor rendben van valami ....csak nincs a 2T mocikkal tapasztalatom azért is vettem újként anno hogy ne kelljen szerelni,de most csak bekövetkezett. Srácok mi az ami biztos nem lehet pl. A membránt akkor ha lesz kulcsom kiszedem,de az ha nem áll el nincs rés a háznál akkor az biztos jó ugye? Benzin jön a tankból elvileg mint írtam a csap működik....jaa igen a tűszelepnek ilyen piros színű vége kell legyen ,olyan mintha be lenne festve vagy az valami lerakódás ? Nem akartam kapargatni csak megtörültem és lemostam,de olyan fura a tapintása is annak a résznek.... -
nyogo83
Topikgazda
válasz
206 cc #78759 üzenetére
Karbit mennyire szedted szet? A subertun levo biztosito gyurut nem piszkaltad?
Fals levegot probald ellenorizni, fektisztitoval a szivocsonkot a henger es karbi kozott fujkald korbe, figyeld valtozik-e az alapjarat.
A karbit azert kerdezem mennyire szedted szet, mert oxidalva/szinte megkovesedve rendesen ki tud "ulni" a regi benzin a keverocso furataira, ami nagyon sokat szamit, ugyanez igaz a fofuvokara is.
Finoman egy kismeretu rezdrottal vegigszurkalni az osszes fuvokat/jaratot. -
206 cc
senior tag
A tanknál levő vákumra működő csapOt a motor szívóereje nyitja gondolom?...azt lehet ellenőrizni valahogy ? Már a dsap az működik,mert lehúzom a karbiról a két csövet -benzin és vákum és nem szvárog nem folyik viszont,ha a vákumcsövet megszívom azonnal jön az üzemanyag a benzin csövön -így gondolom a csap az jó?!
a karbiról dellorto 17,5 van rajta gyárilag ugye ,van jó robbantott ábra valahol?...mert amiket találtam azok nem teljesen egyeznek ha jól írom PHVA tipus van rajta...
-
206 cc
senior tag
A karbi rendben van úgy gondolom,mindent a helyére tettem - alig van benne valami ,el sem rontható :))) A levegő / benzin keverék állító csavar kb. 1 és 3/4 állásban van bentről kifelé számolva ezt megnéztem szétszedéskor és ugyan úgy állítottam vissza. Az alapjáratot meg hát úgy fülre,mert azt nem tudom mérni ez egy 2009 es SR 50 a Talmácsi replika féle verzió és piaggo blokkos úgy tudom. Na most próbáltam és a pontos hiba valahogy úgy néz ki, elindulok szépen pörög felfelé és kb 1/3 gáznál már érezhető hogy nem pörög tovább ekkor kb. 30km/h val mehetek ekkor visszaengedem a gázt és ha finoman húzom ismét neki akkor újra gyorsul kb 50-55km/h ig de ott már hiába engedem vissza a gázt nem gyorsul tovább . Mintha elfogyna az üzem anyag nem rángat nincs szerintem gyujtáskimaradás csak egyre esik a fordulat alapjáratig, ha így gurulok ismét lehet finoman húzni neki ekkor újra elkezd gyorsulni.....remélemérthető amit leírtam.
-
Grenczii
tag
válasz
206 cc #78754 üzenetére
Szia,
Ez lesz a membránod: [link] Ha a Factory morini blokkos,ha nem akkoris ,nekem Suzuki Katanám van ott nehéz inditás a probléma,karburátor új,henger új,hidegen "viszonylag" nehezen indul.Nekem fém a szívócsonk és olyan csavarom van aminek lapos a teteje ki kell fúrnom reszelni bele valamit ki tudjam tekerni.Régebbi morini blokkos Suzukim is van, ezeken a videókon mutatja a srác (orosz nyelvű) mik lehetnek még membrán hibák nekem ez a két videó annál segített: [link] [link]
-
#89309696
törölt tag
válasz
206 cc #78754 üzenetére
Nekem mondjuk a túl sok benzin okozta ugyanezt, amíg csöpögött a karbi és telefolyt a légszűrő meg a forgattyúsház is, majd elindítottam szívató is tolta bele, akkor az első 1 Km-en ha nyélt húztam simán lefulladt és félgázra viszaengedve újra beindult és ment tovább.
Ezt ugye tovább rontotta, hogy sima gyertya van benne, nem előrehúzott szigetelőcsúcsos és a sima gyertya a dús benzinbe szikrázni se tud, mert mélyebben van a szikrázó rész.
A szegény vagy dús keverék is ugyanezt produkálja. Ez valami karbi gond, szerintem a membránlemezek jók lesznek. Ha az rossz akkor félgázon is szarul menne már, meg prüszkölné vissza az anyagot a karbiba is. -
206 cc
senior tag
válasz
SoulReaver #78753 üzenetére
Ok. Oda szereznem kell szerszámot,mert olyan középen lukas torx kulcsom nincs. Az érezhető, hogy a benzin fogy el nem hajtás baj.
-
SoulReaver
veterán
válasz
206 cc #78752 üzenetére
Nézd meg a membrán házban, hogy a lapok ráfekszenek-e a helyükre. Ha látsz rést, akkor az nem túl jó.
A gumi könyökön a repedéseket is megvizsgálhatod.
Légszűrőd tiszta?
Hajtásnál lehet még esetleg olyan, hogy a bordás szíj el van használódva, vagy a görgők, stb. Ezek miatt is lehet sebesség csökkenés. -
206 cc
senior tag
Na megnéztem a pontos nevét - membrán ház és lapok - azok elfáradása okozhat ilyen hibát ? Vagy ha az a hibás nem csak egy bizonyos idő után fogy el a benzin hanem már alapjáraton is észlelhető a hiba? Mert mint írtam az alapjárat tökéletes akár nagyobb időn keresztül sem jelentkezik semmilyen hiba. Amint megyek vele akkor jön elő hogy amint gyorsítok és húzom a gázt kb. 35-40km/h sebességnél már jelentkezik hogy elfogy az erő ha visszaengedem a gázt akkor ismét tudok gyorsítani kicsi,de pár másodperc után megint kezd visszaesni a fordulat mintha nem lenne üzemanyag!
-
206 cc
senior tag
Sziasztok!
A tankot is levettem kimostam, új friss üzemanyaggal feltöltve. A tank és karbi közötti benzincső és a vákumcső is kifuvatva....A karbit már vagy 5x átmostam minden fúvóka kitakarítva. Mondom ,alapjárat tökéletes hidegen melegen is jól indul...annyi a hiba hogy menet közben mintha elfogyna az üzemanyag , talán a vákum megy el és nem kap elég üzemanyagot? Az a rész ami a karbi után van egy “gumi könyök” vagy micsoda az lehet hogy ki van repedve? Illetve ami az alatt van elég érdekes kulcs kell hozzá ( mitha torx lenne de van a közepén tüske ....ilyenem még nincs) azt nem tudtam leszedni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- eBay
- Motoros topic
- Google Pixel topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD / MT I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Tab M10 HD 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest