Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók IV. - AMD Expo
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
DigitXT
félisten
Ő pénze, ő döntése volt.
Ez van, amikor még nem elég érett a döntéshez. Utólag kár rágódni rajta:
mindenből lehet jó motort csinálni. Ez is "csak" pénz (és idő!) kérdése.
Lehet, a végére még egy kicsit meg is tanul motort szerelni a gyerek...
Szerk: persze van az az állapot, amiből nem éri meg... azt el kell bontani.
(Azért remélem nem ennyire súlyos a helyzet, de el kell vinni szerelőhöz.)
[ Szerkesztve ]
AMD Power
titán
Persze! Tanuló pénz. Nem árt neki egy kicsit ha már "felnő". Majd tanul belőle.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
canniball
nagyúr
Pedig nem is tűnik olyan veszélyes kereszteződésnek.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
csongi
veterán
Jarok arra rendszeresen, nem egy veszes keresztedoes. Sajnalom a motorost, de a transpoteres helyeben sem lennek. Kivancsi vagyok mi lesz a hivatalos vizsgalat eredmenye.
De ott mar varos tablan kivul volt. Szoval , biztos 50es tempo volt?
[ Szerkesztve ]
csongi
veterán
Jut eszembe Bogyi hogy all a motorral, valakinek infoja?
AndrewTdi
addikt
No hejj.
Most van időm picit irogatni.
Nos a huligánkodást valóban csak zajkeltés formájában gondoltam elkövetni, nem eszetlenül motorozgatni.
DigitXT-vel nekiálltunk fékolajat és hajtóműolajat cserélni. Jó kis kaland volt.
Na de egyet mondjon meg valaki. nexuson elöl 2 féktárcsa van, hátul 1. Bal oldali fékkar a kombinált fék (elsőt is húzza meg a hátsót is), jobb oldali fékkar a másik elsőt csak. NODE! Az olaszok miért úgy találták ki, hogy a bal oldali fékkart húzva a bal oldalon lévő hátsó tárcsa és a JOBB!! oldali első tárcsa fékez, a jobb oldali kart húzva a bal első tárcsa fékez? Nem lett volna értelemszerűbb, hogy bal oldali kar bal hátsó és bal első tárcsa? Így most jól benyaltuk a légtelenítés első szériáját. bal tartály kinyit, hátsó fék átolajoz, bal első nyereg átolajoz. majd a jobb kar, jobb tartály, jobb nyereg átolajoz. na de valami nem oké. nem akar légtelenedni a jobb nyereg a jobb tartály kinyitásával. JAAA!! hogy az a másik tartályból légtelenedik? PFFF...
Okosok...
más: Gödöllőről Bp-re menet összetalálkoztunk egy Kawa ER6-F-fel. Sajnos tisztán látszódott a sofőrön, hogy nagyon kezdő... Az indulásán, a gyorsításon, a pici rutintalanságon... és mintha a motor is nagy lett volna neki . pedig azt a motort meg kell ám tisztelni.
[ Szerkesztve ]
-Mosquito-
őstag
A kombi fék légtelenítésébe sokan belefutottak fejvakarásos gondolkodós,hogy is van ez kérdésbe. Következőre már csuklóból fog menni.
Nem egy sárga sport kipuffos Kawa volt?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
AndrewTdi
addikt
nem nem. Tipikus Kawazöld, full gyári.
canniball
nagyúr
ER6N-n vizsgáztam, azért nem egy Hal?Ja,Busa! az.
Amúgy most tavasszal én is bénázok olyanokat, hogy magam előtt is csak irulok-pirulok a bukó alatt. Bizony bőven elég az az egy-két hónap kihagyás hogy kiessen az ember a ritmusból...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
DigitXT
félisten
Igazából levegőt nem eresztettünk bele, tehát klasszikus értelemben
nem is beszélhetünk légtelenítésről: ami a fejvakarásra késztetett az
az volt, hogy a hátsó féknél az olaj tiszta retek volt, a kombi párjánál
meg szép tiszta. Na persze, mert nem az volt a kombi párja. LOL.
(Madisonon csak egy tárcsa van, ott meg azon lehet agyalni, hogy a
megfelelő légtelenítőt nyisd meg a 2-ből a háromdugattyús nyergen.)
canniball: nem kell ahhoz Busának lennie: teljesen tiszta szitukba
sem ment bele, miközben neki az egy csavarás a gázkaron és már
ott sincs. Ki kell mondjam: több esetben egyszerűen feltartott.
(Pedig a Majával voltam, és nem mentünk állat módjára... Csak úgy
alakult, hogy egy ideig beállítunk "motoros túrás formációba", és én
voltam a harmadik. Nem akartam bosszantani, hogy megelőzöm.)
[ Szerkesztve ]
üszök
őstag
Az elsőben vizes Kymco blokk van,szerintem nem olyan rossz blokk az.Van hozzá minden nem túl drágán.
Viszonylag kicsi az a motor,és elég jól megy,főleg a 150-es.
Nincs 100ccm-el csak 125,és 150 van.
Biztos,hogy rendszám nélküli 125-el akarsz járni? Haveromat most büntették 30k-ra ilyenért.
AndrewTdi
(őstag)
Azért fog keresztbe a fék,hogy ne húzzon fékezéskor.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
AndrewTdi
addikt
Igen, végül mi is ilyesmire gondoltunk egy doboz Monster után elgondolkodva.
DigitXT
félisten
Azért fog keresztbe a fék,hogy ne húzzon fékezéskor.
Eegen, erre én is gondoltam: Madisonon bal oldalon van az első tárcsa,
viszont a hátsó meg a jobb oldalon... Itt nem az a logikátlan, hanem az,
hogy a francért rakták a hátsó tárcsát BELE a felnibe (egy kicsit balra).
Ez ugyanis rontja a hozzáférhetőséget, így a szerelhetőséget, s még a
fékkarok/féktárcsák helyzete is pont megfordul elöl. Na ez a marhaság.
Ui: legközelebb nem árt, ha egy "service manual" kéznél van...
(Veszteni nem vesztettünk semmit, csak egy kis időt, de ráértünk, na.)
Ah: megelőztek. Ha már Monster: huszi.gyb sajnos nem jött, lemaradt.
Pedig hajtóműolajam van még fél liter, szóval még két robogó belefér.
[ Szerkesztve ]
canniball
nagyúr
Ja értem. Hát akkor pedig ilyenkor a legtisztább dolog kitolni az indexet és meghúzni a gázt.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
DigitXT
félisten
Mondod ezt egy 650-es nyergében. Azért a Maja nem ugrik akkorát,
és mint mondtam, a formáció is bezavart picit, mert a túravezető rossz
oldalra állt be, így nekem jobbról kellett volna előznöm. Na az a necc...
Meg előtte egyértelművé tette a csaj (?: vékonyka volt, na), hogy van
kakaó abban a méregzöld vasban, szóval nem akartam szórakozni vele.
Őszintén megvallva, meglepett, hogy egyáltalán utolértük. Kétszer. Hja,
kérem, a piros lámpa nagy úr. Aztán ha még előre se megy rendesen...
Amúgy a mogyoródi* lejtőn megnéztem, mit tud a gép: majdnem ütötte
a 140-et az óra. Baromi sokat csal abban a tartományban: 120 lehetett.
*: vagy kerepesi, nem tudom, hogy hívják, van-e mondjuk olyan "neve",
mint az "érdi emelkedőnek". (Lényeg, hogy valahol itt lehetett a teszt.)
Szerk: írtam korábban, hogy nem "huligánkodtunk": ezt mondjuk kicsit
kivételnek tekintem, de veszélyes nem volt, semmi keresztutca, és hát
senki nem volt előttem, szóval nyugodtan lehetett nyelezni. És várni.
Szerk2: odafelé meg olyan óra 110-nél állt meg a tudomány, pedig még
le is húzódtak előlem, hadd menjek. (Én kértem elnézést, hogy szépen
lassan kúszok el mellettük a belső sávban: nemtom, miért húzódtak le.)
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Rendszám nélkül már én se játszadoznék. Ettől függetlenül még mindég rengeteg kamu van, de majd kikopnak pár bünti után, vagy nem...
AndrewTdi
addikt
Ha úgy gurultunk volna ahig szoktunk ha megunjuk a tötymörgést, akkor csak 1szer értük volna be a Kawást, utána már nem, mert mi hagytuk volna el. Meg amúgy jó hogy megbeszéltük hogy Te mész elöl.
Amugy meg kell mondjam, hogy furulya nélkül nem kimondottan halk a 4Road. De inkább hangos. Néha jobban hallottam azt mint a sajátomat. A városban néhény piroslámpás indulásnál nem igazén voltunk andalítóak.
csongi
veterán
Ezek szerint a fekfolyadek csere sikeres volt
Vegre meg is tudsz allni !!!! Jeeee
AndrewTdi
addikt
Megám. Eddig is sikerült, de most biztosabban.
Amugy DigirXT kollégával kifejlesztettünk egy hajtóműolaj-leeresztőcsavar-kitekerő szerszámot amit szerintem még Piaggoék is megirigyelnének.
csongi
veterán
Kíváncsi vagyok rá
Nálam a le eresztő szerszám, az imbuszkulcs
AndrewTdi
addikt
Itt is az, de nagyon körülményes. Útban van a felni és csak röbidke imbuszt tudsz beletenni. És akkor még erőkarról nem is beszéltünk.
runner 125
nagyúr
Korábban írtam h kollégám megvette a 180-as rendszámost.
Mivel neki is elhintettem h rendszám nélkül ne, így mindenképpen olyat keresett, viszont jogsija még nincs motorra... és abban a tudatban volt, h a jogsi nélküli vezetésért a szabálysértési bírság jár, az-az helyszínen 5k.
Tegnap egy közös rendőrismerősünkkel találkoztunk, felvilágosította h az engedély nélküli vezetés 2012-től már helyszínen 45k, feljelentést követően 90. Bár szerinte a motorosokat városon belül soha nem piszkálják és nagyon ritkán van kiadva nekik, ettől függetlenül már nézi a motoros iskolákat, mert 80-ból már kijön az A is.
mod. Jah és igen, hozzátette azt is a rendőrsárc h ő is teljesen fogalmatlan, lövése nincs mit kell nézni h kiderüljön a turpisság, de mondta nem is érdekli.
Szóval nem véletlen, h ennyire divat a rendszám nélküli használat még most is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Bogyó bá'
nagyúr
Pozitív hozzáállás, remélem minden illegális géppel "versenyző" motorostársunk előbb-utóbb eljut idáig!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
canniball
nagyúr
Ja hát én úgy értettem megelőzhetted volna, csak nem akartad bosszantani.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
DigitXT
félisten
Jah, láttam, amikor integetsz, csak épp telefonáltam, ha húzom neki, nehezebben hallottam volna. (Easy rider öcsém.) Amúgy nem zavart a Nexus, nem nagyon csumáztad: ha nem bírtam volna ki, mindenképp előre megyek. Jah, hát a Maja is csak relatíve halk.
canniball: igen, sokat tökölt, olyankor megelőzhettem volna (csak hát ő ment a felezőn, és az indexet nem használta), de amikor meg megindult rendesen, akkor elhúzott. Na ez lett volna a bosszantás, ha megelőzöm, visszaelőz, tököl, megelőzöm, stb. Nem rohantunk, belefért, na.
csongi: 6-os imbusz, amit remekül meg lehet toldani egy bitbefogóval, utána meg olyan nyelet raksz rá 1/2"-os hosszabbítókból, amit akarsz. (Kellett, mert a sima, rövid kulcs igen karcsú volt a csavar oldásához.)
[ Szerkesztve ]
Barell
senior tag
Üdv, ma hozzájutottam egy használt motowell sisakhoz ami elvileg tud Bluetooth-ot de sehogy nem jövök rá hogy hogyan kell bekapcsolni hogy lássa a telefon. Az sem biztos hogy működik, tudna valaki segíteni?
Zsocy155
őstag
Szia!
Én úgy tudom az ilyen dolgoknál az első bekapcsolásnál sokáig (másodpercekig) benyomva kell tartani a bekapcs. gombot és akkor keresik a telefonnal egymást.
SirKero
őstag
Ma végre szabadnapos vagyok és meg tudtam nézni a töltést üzemi hőfokon is.
Hát elég érdekes. Alapjáraton 13,98 V-14V ha pörgetem 5000 rpm. le megy 13,76V-ra. Nem akkor kéne többnek lenni?
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
kcsa
veterán
@SirKero: De, elvileg 14 felett az ideális. AndrewTDI esete is hasonló, meg enyém is ilyen volt, csak nekem pl. alapjáraton, terhelés alatt (refi+fék) simán benézett 12V környékére. De menet közben is max 13,5-öt tudott.
Viszont ma berakattam a 30 grammos görgőket, és kuplung is kicsit fel lett csiszolva. Ég és föld. Már tudja azt, hogy hatvannal 4k fordulatszám, úgy érzem, ezzel rendben kell lennie a fogyasztásnak is. Tudja azt is, hogy kisgázra már elindul. Ilyet akartam
Cserébe a vadállat jelleg szinte teljesen elveszett. Megy, persze, csak nem 7-8k fordulatszámon
[ Szerkesztve ]
csongi
veterán
Ket lehetoseg.
1. Feszab beteg, de ezt hagynam masodik lehetosegnek.
Egy normalis multimezerrel kimerheto minden lehetoseg, de inkabb szerelo ha nem vagy bisztos a dolgoban.
2, ez legyen az elso.
Sajnos bontasaal jar. A tolto aramkort teljesen szwdd szet. A feszabbtol a generatorig illete az akksiig.
Minden csatlakozot nezz at, meg a csatlakozo hatuljaba is nezd meg van oxidacio, ha gyanus akkor blankkold meg es ogy is ellenorizd a vezeteket.
Majd kontakt de inkabb wd 40 befuj ossze dug mindent es ellenoriz.
Fontos, hogy a testeleseket is megnezd.Motor testeles.
Japanok kevesbe betegszenek meg, de ha itali tengerpart sos levego megteheti a kello hatasat
Digitxt igen, ismerem a dolgot jol oda bir melegedni, ez van ezeknel a csatlakozasi pontoknal, alu-vas.
Kcsa: nah majd figyeld csak mennyivel mas lesz, es nem 6,5 lesz a fogyasztas
[ Szerkesztve ]
Kloden
senior tag
Sziasztok, tegnap boldog tulajdonosa lettem egy Piaggio X9 200-nak, eddig rettenetesen tetszik, de lenne néhány kérdésem!
Akkucserére szorul, honnan érdemes rendelni? Netről szoktatok vagy a helyi boltok is megteszik?
Olajcserét honnan tudom, hogy el kéne végezni? A kupakot levéve azt láttam, hogy maxon van a szint, és nem teljesen fekete, hanem sötétbarnás-átlátszó. Érdemes ilyenkor is cserélni?
Kézikönyv természetesen nincsen hozzá, honnan tudnám letölteni? Angolul is jó lenne. Egyelőre egy Service station manualt találtam.
A szíj állapotát meg tudom nézni egyszerű halandóként? 24e km van benne, nem tudom azt esetleg mikor szokták cserélni.
A moci immobilizeres, ezért -mivel egy kulcs van hozzá- másolni akartam, de 13k lenne ami kicsit sok.
Viszont 2-ért lemásolják chip nélkül. Van ennek értelme így? Mert ha esetleg elveszteném a chipes kulcsot, legalább lenne egy sima kulcsom, az immobilizert meg csak ki lehet iktatni.. vagy rosszul gondolom?
"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
SzlobiG
félisten
Érdemes is neki lerakni mert ha később nagyobbat akar, akkor nem lesz para.
Ez a "baj" a rendőrökkel, hogy nincs nekik kiadva a motoros control így szarnak rá leszámítva a motoros rendőröket ők azért tisztában vannak a dolgokkal, de azokból meg nagyon kevés van.
(#45681) Kloden Tök mind1 honnét veszel, ha helyben is jó áron tudsz venni akkor vedd ott és nincs szállítási ktg.
Mindenképp cserélj olajat nem tudhatod az előző tulaj mikor cserélte.
Manual-t neten keress google.
Biztos hogy volt már szíj cserélve meg kell nézni mennyire van elkopva van annak egy határértéke.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Én ott veszek akkut, ahol a legolcsóbb. Ez jellemzően webáruház szokott lenni.
Olajat mindenképpen cserélj, nem akkora összeg hogy megérje ezen spórolni.
Szíj állapota ha már szemmel láthatóan rossz, akkor sos a csere: repedezett, fényesre kopott, textil kilóg -> azonnali csere. De van szélességének is tűrése, ezt a Service manual tartalmazza.
Immo piaggio eseteben nem igazán kiiktatható - pl. 250 esetében ecu tartalmazza immot. Ecu csere horror áron van
üszök
őstag
Emlékeim szerint az azon lévő szíjnak 16,5mm az alsó határa. Ezt egy tolómérővel meg tudod mérni. Az immot ki lehet iktatni,csak nem sokan tudják megcsinálni,ezért drágán csinálják. A kulccsal jobban jársz.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Kloden
senior tag
Ok, köszönöm a válaszokat!
"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
DigitXT
félisten
Nekem is ilyesmi, bár nem közvetlen az akkun mérem.
Mivel nem injektoros, nagy bajom ebből nem lehet, nem?
(Vagy az akkut gyilkolom az esetleges alultöltöttséggel?)
kcsa
veterán
Szerintem injektoros esetében sem dől össze a világ, feltételezem Ennyi tűrés van benne. Akku szokott tőle dögleni mert sosincs feltöltve ellenben magas terhelés esetén akkuból szívja a kraftot.
SirKero
őstag
(#45680) csongi
Mivel abszolút nem értek a műszaki részéhez ezért első körben hétfőn felhívom T Lacit és rá kérdezek,hogy alapból mennyinek is kellene lennie a töltő feszültségnek. ( lehet,hogy így jó ahogy most van ) Most volt nála a gép és amikor elhoztam mondta,hogy bár mi nemű probléma felmerül azonnal jelezzem neki.
Egyébként azóta indul a gép elsőre több napos ( most három napot állt ) állás után is. Kicsit tekerget de első próbálkozásra indul.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
kcsa
veterán
Nekem is indult szépen, csak egy akku/év volt a fogyasztása
csongi
veterán
Ha azért esik vissza töltés mert ráadod a világítást akkor jó, ha azonos terhelés mellett, emeled a fordulatot és vissza esik a töltés a kisebb fordulathoz képest akkor nem jó. Ha erre azt mondja hogy jó akkor erősen kételkedem a hozzáértésében. De szerintem nem fogja ráhagyni, eddig jót hallottam róla.
SirKero
őstag
Az enyémen nem lehet lekapcsolni a világítást alapból tompított mindig rajta van. Próbáltam refi+fénykürt kombót de nem esett le a töltés akkor is 13.76V.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
pippo76
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy Piaggio Liberty 50-es. Variátorszíjat szeretnék cserélni. A gyári szíj 18,5x826-os, de boltban akartak adni 835 vagy 840-est mondván az is jó lesz mert az még elfér sőt jobban kifut. Kérdésem, hogy ez így van vagy ragaszkodjak a 826-hoz. A motor tuningmentes, csak melóba járok vele.
Köszönöm
csongi
veterán
Szerintem oxidáci van.
Egyébként ha valakit érdekel.
canniball
nagyúr
Hát ezek nem valami jól sikerült képek! A másik hirdetésnek meg elírtad a címét!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
longwild
aktív tag
Mint foresightot nem ismero: kene egy attekinto kep is, hogy el tudjam kepzeéni a motor egeszet is...
szoftver szakmabeli && Beverly250
csongi
veterán
köszi az észrevételeket, majd kiszabadítom a ponyva alól és lövök teli fotót
Brogyi
senior tag
Mint korábban ígértem a hétvégén volt egy kis időm foglalkozni a mocival, és szétrobbantottam az elejét.
A vészleállítót szétszedve a helyzet pontosan olyan volt mint az önindító nyomógombjánál. Nem az áram, hanem a beázás, a por, és az a kevés kis zsír okozta a hibát. Egy kis dörzsölés, és némi vegyszer elegendő volt. Egy pici legozás azért volt, mert hát szétugrott a kapcsoló. Ki lehetett találni.
A Te motorod inkább az X9-re hasonlít. Annál jelllemző, hogy az akksitól nem jut el a delej a megfelelő helyre, és az akksi forralás.
Mindegy egy a lényeg túl vagyok rajta. A többi kiderül majd később mivel mindennap elfordítom a kulcsot benne.
Köszi a tanácsot, mert a cuki előtt az életemet mentetted meg. Lányos zavaromban csak néztem kifele a fejemből.
csongi
veterán
Nem hagytunk volna ott ebben biztos lehetsz
Termeszetes hogy segit az ember a masikon
andree04
aktív tag
Sziasztok kaphatnék véleményt erről a robogóról?
Aki nem akar link-et nyitni ez egy Honda Tact AF09, 2000évjáratú, 9100km-rel,mükődő képes robogó.Megéri az árát,20K?mennyiért mennek az ilyen fajta robogók,persze felújítás után?Köszönöm
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Komplett asztali PC AcerVG240Y monitorokkal i5 8600K proci 32GB RAM GIGABYTE RTX 3060 12GB 750GB SSD
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5 5600Mhz/ RX 6700 XT 12Gb/500Gb M2 SSD/700W Bronz 2-3 Év gari
- IN WIN 909 Black Edition SZÉP ÁLLAPOTBAN NAGYON OLCSÓN
- EVGA X570 Dark RITKASÁG!!!! 2 hetet használt.
- Beszámítás! ASUS B450M R5 3600X 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RTX 2060 6GB Rampage Shiva ZALMAN 600W