Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz phoenix1989 #14312 üzenetére

    Szerintem baromi jól gyorsul.
    Ezt azért látod így, mert még nem mentél olyannal, ami tényleg JÓL gyorsul.:D
    De ezen nem veszünk össze... Közlekedésre alkalmas, és ez a "lusta" indulás
    hozzáállástól függően nem bug, hanem feature, hiszen biztonságosabb kezelni.
    Pont erre hivatkozott az M4 Pro-s kolléga, és valahol igaza is van. (Annyi, hogy
    az én vasam túl erős volt neki, bár akkor csak 2000W körüli volt. Ahhoz képest
    egy 4000W-os masina már tényleg jól gyorsult. A 8000W kezd sok lenni.:R)

    De nem való mindenkinek olyan erős roller, ami már nem is roller, hanem smkp.
    Valóban van biztonsági kockázata, ha elforgatja a kereket és amiatt csúszol el!
    Teszem hozzá, hogy első kerék hajtású vasakon ehhez nem kell túl nagy erő...
    Elég, ha nincs terhelve az első tengely már pörög is. Füstöl a gumi, nem megy.

    Ezzel amúgy visszautalnék arra is, hogy probléma-e a kormányon az akku. Az
    is, meg nem is: a tapadásban pont segít, és orr nehéz se lesz tőle, hiszen egy
    sokkal nehezebb ember áll a kormány mögött a taposón (hátul van a súlypont).

    Töltőre rátérve. Nem jó, ha előbb az akkura dugod. Hirtelen töltődnek fel benne
    a kondenzátorok, emiatt csattan (szikrázik!), ezzel pedig mellesleg kormolja a
    csatlakozót, ami hosszú távon rossz kontakthoz vezet. Extrém esetben tölteni
    se fog majd (korrodált töltőcsatlakozónál találkoztam ilyen hibajelenséggel).:K

    53,7 re esett. Miért?
    Ez általában valami akku hibára utal. Ha minden szép, minden jó, és a BMS a
    töltést engedi végigmenni 54.6V, 4.2V/cella feszültségig, akkor nem szabadna
    onnan esnie. Ha esik, úgy valószínűleg a BMS lekapcsolta a töltést hamarabb:
    amit leolvastál, az nem az akku feszültsége volt már, hanem a töltőé magában.
    (Ha meg nagyon esik, akkor törött is lehet az akku - de pár tized talán belefér.)

    Szerk: akku kijelzés azért lehet pontatlan, mert terhelésre beesik a feszültség.
    Ha és amennyiben csak ezt nézi a kijelző, akkor mutathat hirtelen nullát is.:DDD
    A nyugalmi feszültségből lehet következtetni az akku töltöttségére, ha azt JÓL
    mutatja (nem minden Kugoo képes erre), akkor becsülhető a hátralévő táv...:K
    De erre úgyis rájössz majd, ahogy többet mész vele, ki fog alakulni "az érzés".

    Ennél pontosabbat úgy lehetne csinálni, hogy a BMS (pontosan) monitorozza
    az akku állapotát, s valahonnan megtudja hozzá a megtett távot, mondjuk úgy,
    hogy egyik Hall szenzort rá kell kötni a motorról... Mondanom se kell, hogy ez
    általában egy BMS csere, és egy komolyabb átalakítás, motorból lopni a jelet,
    szóval nem plug & play, nem szokták meglépni csak hatótávolság kijelzésért...

    Úgy általában érdemes azt is eldönteni, hogy "csak közlekedni" kell vmi, vagy
    mérnökileg érdekel, mert utóbbi esetben lehet racionalitás a különböző "extra"
    műszerezettségben, de átlag felhasználóként ez nem érdekes + nem éri meg.
    (Egy sima okos BMS 30K körül beszerezhető, s akkor még át is kell építeni.)

    Ha nem tudod eldönteni, csak locsolod rá a pénzt, s azt akarod, hogy mindent
    IS tudjon, pontosan mérjen, kijelezzen (kávét főzzön), akkor úgy jársz, mint én
    a nagy vassal, amit már vagy fél éve építgetek, és métert sem mentem vele az
    idén, pedig már bőven szezon van. (Cserébe párszázezer ráment a tuningjára.)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés