Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22751) Televan74


Televan74
nagyúr

Rákérdeztem az Alza garancia kezelésére, ha nem te vagy az első tulajdonos. Ezt a választ kaptam.

A termék második (vagy többedig) tulajdonosaként az alábbi dokumentumokra lesz szüksége a garanciális ügyintézés lefolytatására:

- Számla (az első tulajdonostól tudja beszerezni, vagy az Önt megelőző tulajdonostól, ha rendelkezik azzal)
- Adásvételi szerződés (melyen szerepel a számla sorszáma és az adott termék szériaszáma)
- Meghatalmazás az első tulajdonostól, hogy eljárhasson garanciális ügyintézéssel kapcsolatban (melyen szerepel a számla sorszáma és az adott termék szériaszáma)

A fenti dokumentumok birtokában budapesti bemutatótermünkben van lehetősége a terméket leadni garanciális ügyintézésre, az üzlet nyitvatartási idejében.

Ha a fenti dokumentumok nélkül kerül be a termék reklamációs ügyintézésre üzletünkbe, akkor az eredeti vásárló kerül kiértesítésre a szervizelés eredményéről, és a csere/javított termékről, vagy az esetleges visszafizetésről is ő kapna tájékoztatást.

Jogszerű az Alza garanciális ügyintézése? Vagy ezt mindenki saját magának alakítja ki?

Bocsi az offért.

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#22752) Dealer95 válasza Süni 1985 F (#22750) üzenetére


Dealer95
őstag

Nem lehet, hogy e-mailben megvan a rendelésről valami visszaigazolás?
Keress rá a levelezéseidben a kulcsszavakra (Seagate; 3TB; ST3000DM007 ) hátha ad találatot.

(#22753) asdf_ válasza Süni 1985 F (#22750) üzenetére


asdf_
veterán

Emailek/bankkivonat között megkeresed

(#22754) Süni 1985 F válasza Dealer95 (#22752) üzenetére


Süni 1985 F
senior tag

Sajnos nem találtam meg ott sem, ezeken végig futottam már.

TDI POWER

(#22755) huan válasza sinick (#22749) üzenetére


huan
őstag

Nagyon köszönöm a részletes választ! :R

(#22756) ForRedGlory


ForRedGlory
félisten

Sziasztok! Lenne egy gyors kérdésem. A hétvégén online vettem a MediaMarktban egy monitort, amihez az átvételkor, személyesen vettem 5 év Garancia Plusz Gold biztosítást és hát van rajta egy rakás pixelhiba. 14 napos elállásnál ugye az erre befizetett pénz is visszajár (30.000 Ft)?

A feltételekben egyébként is csak annyi van, hogy a termék cseréjével a jogviszony megszűnik, szóval ha nem elállnék, hanem cseréltetném, akkor sem lenne érvényes rá a biztosítás, de hát ugye 5 évet előre kicsengettem... Ilyenkor mi van?

[ Szerkesztve ]

(#22757) Lackooo84 válasza ForRedGlory (#22756) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Elállásnál az eredeti állapotot kell visszaállítani, ergo az is vissza kell járjon.

The Truth is out there...

(#22758) asdf_ válasza Lackooo84 (#22757) üzenetére


asdf_
veterán

Ez azért nem egészen ennyire automatikus, mert távollevősen vásárolt egy terméket, és hozzá helyben kötött egy biztosítást, két , tök külön szerzőséről van szó mely eltérő mödön köttetett, a biztosítás ráadásul nem csak meghibásodásra, hanem baleseti kárra is vonatkozik, ergo a megkötés másodpercétől a biztosítónak kötelezettsége van (ennek a napidíját fogja esetlegesen elbukni a kérdező, de ha jófejek, akkor 1:1-ben kötnek vele egy másikat).

De erre tartják a biztosítási feltételeket, ezt kellene elolvasni:

6. § A KOCKÁZATVISELÉS MEGSZŰNÉSE

...
6.4. Ha a Szerződő
6.4.1. a biztosított termék megvásárlásától a vásárlás napját követő 3 munkanapon belül eláll, vagy
6.4.2. a biztosított terméket áruvásárlási kölcsönből vásárolta és (i) a kölcsönszerződéstől a megkötést követő 14 napon belül eláll, vagy (ii) a finanszírozó a kölcsön folyósítását az előzetes pozitív hitelbírálat ellenére később mégis megtagadja, akkor a biztosítási szerződés az elállás, illetve a kölcsön folyósításának megtagadása napján 24 órakor megszűnik.
6.4.3. A 6.4.1. és 6.4.2. pont szerinti elállás és a 6.4.2. pont szerinti kölcsönfolyósítás megtagadása esetén a Szerződő a biztosítási szerződés megszüntetésére vonatkozó jognyilatkozatot bármely MediaM arkt által üzemeltetett áruházban (ide nem értve a Webáruházat) megteheti.
,6.4.4. Ha a Szerződő távértékesítés keretében tett ajánlatot (ld. még a 2.4.2. pontban) a biztosítási szerződés megkötésére, jogosult azt a szerződéskötés napjától számított 14 napon belül felmondani. Az aláírt, beszkennelt felmondást a MediaMarkt garanciaplusz@mediamarkt.hu e-mail címére kell küldeni. A biztosítási szerződés azon a napon szűnik meg, amikor a felmondó nyilatkozat a MediaMarkt-hoz beérkezik.

11. § A BIZTOSÍTÁSI DÍJ, A DÍJFIZETÉSSEL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

11.3. Ha a biztosítási szerződés a Szerződő elállása (ld. a 6.4.1-6.4.2. pontokban) miatt megszűnik, a Biztosító a MediaMarkt útján a már megfizetett teljes biztosítási díjat visszatéríti.

Ha a biztosítási szerződés a Szerződő felmondása (ld. még a 6.4.4 pontban) miatt megszűnik, a Biztosító kizárólag a szerződésnek megfelelően ténylegesen teljesített szolgáltatás arányos ellenértékét jogosult követelni. A Szerződő által fizetett összeg nem haladhatja meg a már teljesített szolgáltatásért – a szerződésben meghatározott szolgáltatás egészéhez viszonyítottan – arányosan járó összeget, és nem lehet olyan mértékű, hogy szankciónak minősüljön. A díj arányos ellenértékét meghaladó részt a felmondásról szóló nyilatkozat kézhezvételét követően, de legkésőbb 30 napon belül a Biztosító a Szerződő részére visszatéríti.

11.4. Ha a Biztosító kockázatviselése a biztosítás tartamának (ld. a 4.1-4.2. pontok) lejárta előtt (i) gyári jótállás/ garancia keretében történt termékcsere (ld. a 6.1.3. pontban) vagy (ii) lehetetlenülés (ld. a 6.1.4. pontban ) miatt megszűnik, a Biztosító a MediaMarkt útján a Szerződő által megfizetett biztosítási díj (díjrész) meg nem szolgált részét visszatéríti
a Szerződő részére azt követően, hogy a Szerződő a Biztosító részére hitelt érdemlően bizonyította a garanciális termékcsere, illetőleg a lehetetlenülés bekövetkezését. Megszolgált díjként a Biztosító addig a napig járó díjnak a megtartására jogosult, amely napon a lehetetlenülés bekövetkezett, illetőleg a gyári jótállás/ garancia keretében a termékcsere történt.

6.1.4. Ha a biztosítási tartam során a biztosítási esemény bekövetkezése lehetetlenné vált (pl. a biztosított termék a biztosítás által nem fedezett megsemmisülése vagy ellopása, elrablása, zseblopása következtében), a lehetetlenülésre okot adó esemény bekövetkezésének napján 24 órakor.

Ez az utolsó pont szerintem ráhúzható a 14 napos elállásra is, hiszen a termék nem lesz a vevő tulajdonában többet, így azzal kapcsolatban káresemény megtörténte kizárható.

[ Szerkesztve ]

(#22759) banánocska


banánocska
aktív tag

Sziasztok,

Az alábbiakban kérném a segítségetek, lévén, hogy a PH-n eddig mindig sikerült a problémáimra választ találni:

Vettem 2019 Áprilisában egy LG Tv-t az Alzától. Kaptam hozzá ajándékban egy Magic Motion távirányítót. Az általuk kiállított garancia levélben szerepel a távirányítóra is a 24 hónap garancia. Ezt szerettem volna érvényesíteni November végén, és mai nap kaptam tőlük a választ, hogy a garancia nem érvényes az "ingyenes" termékekre.

Találkozott már valaki hasonlóval? Az ára 0.-Ft-ként van megjelölve, viszont mellette szerepel a 24 hónap garancia.
Érdemes hadakozni velük?

Köszönöm előre is!

(#22760) Lackooo84


Lackooo84
nagyúr

Emagon rendeltem január elején 2 Xiaomi repeatert, egy USB-set, meg egy fali konnektorosat. Az USB-s 2500FT volt, arra adtak 24 hónap jótállást, a másiknál (5K) is 24 hó szerepelt, aztán nem jelent meg a termékgari a fiókomban. Reklamáltam többször is, h "estére ott lesz", stb., aztán egy hét után most ezt az emailt kaptam:

Nevetséges egyébként, mert a jogszabály változások a 10k alatti termékeket nem érintik, eddig sem volt kötelező, mégis adtak mindenre 1-2 év jótállást, még a szájvízre is... Edigitalon (a társ oldalukon) ugyanúgy adják az 1 évet minden 10k alatti kütyüre, valamit a Xiaomi magyar forgalmazója szerint is 12 hó van ezekre.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22761) sinick válasza Lackooo84 (#22760) üzenetére


sinick
senior tag

Jótállás alá amit be kellett vonni azt ugye bevonják, amit meg nem kellett bevonni azt kivezetik, mert ki kell gazdálkodni az ebből fakadó veszteséget. Értem ezt a kötelező sávos kettő, de inkább a három évre, mert - gondolom - gyártó meg termékfüggő, hogy a kereskedő mit tud visszafelé érvényesíteni. Ez lett az ára a három év jótállásnak.

(#22762) Lackooo84 válasza sinick (#22761) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Semmi probléma. Most megmondom, hogy ha netán a jövőben elromlik, akkor rendelek tőlük egy újat, és a szart küldöm vissza 14 naposba. Aztán elmehetnek a sunyiba, én is tudok trükkösködni... :U

The Truth is out there...

(#22763) sinick válasza Lackooo84 (#22762) üzenetére


sinick
senior tag

Csak ne legyen sorozatszáma.

(#22764) Lackooo84 válasza sinick (#22763) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ha van is neki, az a számlán nem szerepel, meg sehol máshol.

Ezt ők úgy kezelik, mint vmi filléres kacatot.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22765) CsodaPOK válasza banánocska (#22759) üzenetére


CsodaPOK
senior tag

Szvsz hívd az LG-t közvetlenül és nekik jelentsd a hibát.

(#22766) MaxxDamage válasza banánocska (#22759) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Szia,

LG cserélni fogja szó nélkül gariban.
Én is vettem OLED TV-t (LG) és pár hétre rá döglődni kezdett a "Magic Remote" távkapcs, cserélték szó nélkül. :K

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22767) banánocska válasza MaxxDamage (#22766) üzenetére


banánocska
aktív tag

Köszi Damage! :)

Utánajárok.

(#22768) , válasza Lackooo84 (#22764) üzenetére


,
addikt

Attól, hogy nincs sehol feltüntetve, még a rendszerükben el lehet tárolva. Legalábbis nekem ezt a választ szokták adni, amikor kiküldték a tápegységet és társait úgy, hogy a sorozatszám nem volt a garancialapon feltüntetve. Amikor rákérdeztem náluk, akkor mondták, hogy az ő rendszerükben benne van.

(#22769) Lackooo84 válasza , (#22768) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Az meg a lőtéri macskát nem érdekli, a nekem kiadott dokumentumon nincs, és erre mondhatom, hogy ők azt mondanak, amit akarnak, vagy akár lehet a terméken tök más SN is, mivel nincs mihez viszonyítani így ellenőrizni sem lehet. Miért nem írják rá...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22770) , válasza Lackooo84 (#22769) üzenetére


,
addikt

Ilyen alapon akkor bárki bármit bárhova visszavihetne garanciáztatni, ha ez csak így működne.

(#22771) Lackooo84 válasza , (#22770) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Van aki meg is teszi. Volt, hogy PS4 kontrollert úgy gariztattam, h havertól kértem el a blokkját. :D

The Truth is out there...

(#22772) Attix82 válasza Lackooo84 (#22771) üzenetére


Attix82
őstag

Gratulálok. Büszke lehetsz magadra. "Én már kitiltottalak volna minden üzletből amilyen a hozzáállásod bármihez is"

(#22773) Lackooo84 válasza Attix82 (#22772) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Mert? Mi a problémád? Én nem élek vissza semmivel, csak ahol buziskodnak velem. Hát majd hülye lennék nem túljárni az eszükön, ha a normális módon nem tudom érvényesítani a jogaimat.

The Truth is out there...

(#22774) LuckyL válasza Lackooo84 (#22773) üzenetére


LuckyL
őstag

nem baj hogy csinálod, csak ne legyél oylan hülye hogy reklámozod :B
amugy az a baja, hogy számtekboltos és nem tetszett neki a dolog :U

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22775) Lackooo84 válasza LuckyL (#22774) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ó, mindjárt világos. :DDD Amúgy nincsenek titkaim, amíg velem valaki tisztességes én is az vagyok. De ha kecseg egy bolt, akkor trükközni kell, ennyi.

The Truth is out there...

(#22776) asdf_ válasza banánocska (#22759) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, ezt, hogy nincs 24 hónap rá, ezt vásárlás előtt kelett volna közölni (hogy csak szavatossággal megy). Ők kiállítottak egy papírt, amin a termék mellett ott a 24 hónap, tehát ehhez tartaniuk kell magukat, utólag nem sétálhatnak ki belőle, hogy jajj, azt nem úgy gondoltuk meg elbasztuk (mert elbaszni elbaszták, fel kellett volna venni egy külön terméket a cikktörzsbe ajándék magic remote néven, amire 2 év szavatosságot adnak meg a gari mezőben, és ezt osztogatni ajándékként, ők szerintem bután a külön eladott termék garijával futtatták az ajándékot is)

(#22777) Lackooo84 válasza asdf_ (#22776) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

De ezt most amúgy sem értem. Van egy vadiúj termék, most tök, mindegy, hogy ajándék, vagy nem ajándék, szóval egy vadi új cuccra miért nincs jótállás? Gondolom a bolt is jótálással kapja, mert most szerinted van az a kereskedő, aki enélkül átvenne bármit is egy nagykertől?

The Truth is out there...

(#22778) asdf_ válasza Lackooo84 (#22777) üzenetére


asdf_
veterán

Valószínűleg vagy LG, vagy egyedi promó volt. Ha LG-s, akkor semmit nem kapnak hozzá, nekik is ajándékba megy (nagyon esetleg spec csomagolásban, hogy nincs rajta vonalkód meg not for resale, vagy csak sima white boxban). Ha saját promó, akkor is megoldhatjájk úgy, hogy te LG, futtatnék egy ilyen promót, kéne párezer távirányító óccsóér', amit majd ajándékba adunk. Ezt pedig nyilván teljesen más áron kapja az eladó, mintha egyesével eladott termék lenne, amihez jótállási kötelezettség is tartozik (sőt, esetleg annál még olcsóbban, mert az LG is beleszáll, mert plusz keresletet teremt a termékeire).

(#22779) mauimagic


mauimagic
aktív tag

Webshopból rendelt alkatrész nem kompatibilis ahhoz az eszközhöz, amihez rendeltem.
Visszaküldtem, a webshop tulajdonos azt írta, hogy a postaköltséget nem állja, mert ők azt a cikkszámú terméket küldték, amit rendeltem, és "könyveléstechnikailag különben sem tudnák visszautalni", merthogy én fizettem.

Leszarnám, de egyelőre az alkatrész árát sem utalták, úgyhogy borítom az asztalt.

Hibás teljesítés esetén utalniuk kell a postaköltséget is, nem?
Mire kellene hivatkoznom?

(#22780) Dealer95 válasza mauimagic (#22779) üzenetére


Dealer95
őstag

Szia!

Ha Te rendeletél rosszat (weboldalon pontosan szerepel a termék cikkszáma, ami alapján beazonosítható a kompatibilitás) akkor nem köteles visszautalni.
De ha a weboldalon azt írják hogy xy típushoz jó, Te ahhoz rendelted, és mégsem jó, akkor viszont vissza kellene.
(Elállás esetén 30 napjuk van visszafizetni a vételárat tudomásom szerint)

(#22781) mauimagic válasza Dealer95 (#22780) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Az utóbbi volt, nem kompatibilis, de úgy volt feltüntetve a honlapon.

(#22782) Lackooo84 válasza Dealer95 (#22780) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

+ ha ugye nem user error....

The Truth is out there...

(#22783) bok92


bok92
addikt

Sziasztok!
Szerintetek ez ügyben lehet bármit is tenni?
Azóta se történt semmi előrelépés, és mérhetetlenül unom, hogy minden héten ugyanazt elmondják a telefonban, hogy sajnálják és mindent megtesznek a gyors ügyintézés érdekében, miközben az égvilágon semmi sem történik.
Hivatalos szerv felé valamilyen panaszt lehetséges tenni? Mert kétlem, hogy teljesen normális lenne ez a procedúra, amit ezek folytatnak...

[ Szerkesztve ]

(#22784) MaxxDamage válasza bok92 (#22783) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Szia,

Esetleg: [link]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22785) Palesztin994


Palesztin994
aktív tag

Sziasztok! Lehet nem teljesen vág témába, de más topikot nem találtam és garanciáról van szó. Szóval vettem egy saeco pico baristo kávégépet. Szeretném kiterjeszteni a gariját, a termékbiztoson viszont csak 1 évvel lehet hosszabbítani. Van esetleg más, ahol lehet garit kiterjeszteni mondjuk 5 évre? Egyébként mennyit ér egy ilyen termékbiztos (vagy egy másik, amit esetleg ajánlotok) garihosszabbítás? Leszervizelik rendesen ugyanúgy, vagy garanciális problémakörbe tartozó javítás költségeinek számláját kell bemutatnom utólag és kifizetik?

[ Szerkesztve ]

(#22786) asdf_ válasza Palesztin994 (#22785) üzenetére


asdf_
veterán

Jellemzően -kevés kivételtől eltekintve- nem a garit hosszabbítod (csak a reklámokban ezt hazudják), hanem biztosítási szerződést kötsz. Így ennek megfelelően guglizd meg.

(#22787) Palesztin994 válasza asdf_ (#22786) üzenetére


Palesztin994
aktív tag

Hát termékbiztoson van termekbiztositas es gari kiterjesztes külön-kulon. Tehát gondolom utóbbi valós.

(#22788) asdf_ válasza Palesztin994 (#22787) üzenetére


asdf_
veterán

Nem.
A termékbiztosítás az a baleseti eredetű meghibásodásra nyújt fedezetet, amit kiterjesztett garanciának hazudnak, az pedig meghibásodás esetén nyújt fedezetet biztosítással, korlátokkal. Tényleges kiterjesztett garanciát garipromóban lehet szerezni (AEG mosógépek most pl., hogy ajándélkba adnak +3 év ingyen szervizt), régen a Samsungnak is volt ilyen szolgáltatása, hogy x Ft-ért +1 év ingyen szervizt kapsz (de csak ennyit, nem többet!), meg Sony TV-khez lehet még ilyet venni a Sony szalonban.
Amit nem a gyártónak fizetsz, az 99,99999%, hogy biztosítás és egy centi köze nincs a garanciához (ahhoz amúgysem lehetne, mert a garancia mint olyan nem létezik, a jótállás és a szavatosság létezik csak és kizárólag).

[ Szerkesztve ]

(#22789) Palesztin994 válasza asdf_ (#22788) üzenetére


Palesztin994
aktív tag

Ahha, tartottam ettől amúgy.. Novemberben sonynal vettem (direkt emiatt ott) TV-t 5 évvel. Elseje óta már alap 3 év van ott, viszont 5 év nincs már (legalábbis az A8 modellre).

[ Szerkesztve ]

(#22790) LuckyL


LuckyL
őstag

elkezdődött a remek új jótállási szabályok-ra reagálás a cégektől
számtekboltok (pl ipon) a drágább termékeket nem értékesítik fogyasztóknak
gondolom ez később úgy fog változni hogy fogyasztónak 20% felár lesz céghez képest
remélem most is tapsol aki annyira örült ennek....

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22791) Gyuri27 válasza LuckyL (#22790) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nem azért a kétforintért de ott eddig is rengeteg volt a szürke cucc. Ami kimondva kimondatlanul meg is jelent a basic garancia alatt futó termékeknél (nem csak ott). Aztán mikor neked meg volt 3-5-6-10 év garos cuccod és azt kellett garoztatni. Egy rövid mail váltás után a gyártóval kiderült, hogy húzhatod a kolbászodra. Jobb esetben eu garos volt és akkor mindent a te költségedre lehetett intézni. Vagy ramok esetében a gyártók nem annyira szigorúak, de akkor is lehetett postázni tajvanra. Egyéb esetekben a gyártó közölte fordulj a kisker, nagyker, disztributor vonalra. Hát bravó.
Szóval +20%-ért nem lesz ott semmi a fentiek okán szerintem. Ha igen akkor legalább rendes cuccot vettél.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22792) LuckyL válasza Gyuri27 (#22791) üzenetére


LuckyL
őstag

egyszerűen nem így működik ez a világban
az 1 év jótállás a reális
azzal hogy mi ráerőltetünk 2-3 évet a kiskereskedelemre, (akik ezt nem kapják meg beszerzési oldalról), csak azt érjük el hogy eltűnik a kínálat
pont a legegyszerűbb emberek szívják meg, aki nem tudnak külfölről rendelni, fizetnek majd 20-30% felárat minimum

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22793) Gyuri27 válasza LuckyL (#22792) üzenetére


Gyuri27
félisten

Én nem eröltetek semmit. Ha a gyártó 5-7 évet ad azt szeretném is megkapni. Nem kérek az 5 helyett 10-et.
A kisker bokszolja le a nagykerrel. Rendeljen egyből a gyártótól a gyártó disztributorától (nem kötelező a kisker).
Sőt sok nagykernek van kisker eladása. Kiküszöbölve a szopást.
Mondok mást. Én a magyar "rákot" kihagynám ha minden esetben tudnék a gyártótól rendelni (euból).
Megy a sirás rivás. Kiskert sajnáljuk. Van olyan kisker aki rendes. De azért ezeket a nagyokat ne sajnáljuk. Nézzük meg a főnököt, tulajdonosi kört. Hát egy se 1200-es ladában szenved és nem a pongráclakón éldegél.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22794) LuckyL válasza Gyuri27 (#22793) üzenetére


LuckyL
őstag

csakhogy az az 5-10 év az nem jótállás
legtöbb esetben felújított, doboz nélküli termékre cserét jelent, és a külföldre szállítás költsége is minimum a vevőé, raádásul nicsnenek szoros határidők
illetve nem is 5-10 év szokott lenni, hanem "élettartam", ez pedig mindenhol mást jelent
szó sem volt róla, hogy a kiskert kell sajnálni
a foygasztót kell sajnálni, abból is a tapasztalatlanabb/kisebb pénzű réteget aki most még a 370 es euró mellé fizet majd plusz 20-30% felárat a jótállásért
a tulajnak ugyanúgy meglesz a nagy autó, ettől ne félj, itt a foygasztókkal lett kiszúrva, csak sokan ezt nem fogják fel

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22795) asdf_ válasza Gyuri27 (#22793) üzenetére


asdf_
veterán

Azt az apró piciny dolgot felejted csak el, hogy a gyártói 5 év gari az mocskosul nem az, amit te 5 év garinak gondolsz.
Nem mellesleg pont emiatt esett ki pl. az Iponnál a videokártya, mert a gyártó ugyan 3 évet ad, de nem úgy, ahogy a magyar jogszabály idéntől előírja.

(#22796) Gyuri27 válasza LuckyL (#22794) üzenetére


Gyuri27
félisten

Ramnál cserélik. Egy tápot javit vagy cserél. Vga, lap szintén. Igen ha euba kell postázni az nem veszélyes. Tajvani rma-t meg hagyjuk. De még mindig jobb egy cserélt, javitott holmi mint egy döglött.
Mit sajnáljak, kit? Ne vicceljünk már. Akinek van 500k-ja vga-ra annak legyen 550-600 is. Mert ugye ezt a kategóriát érinti. És nem azért csinálja ezt az és másik bolt. Hanem mert ha veszel egy vga-t 500k-ért és 2 év múlva vége a láznak és beesik az ára felére. Elromlik a vga akkor ne kelljen 500k-t kicsengetni. Ez marhára nem a fogyvéd miatt van. Biztos az is szar, hogy nem lehet garancia jogcimen 30-60-90 napot ülni valamin meg mutagatni mindenkire. Ezért se sajnálom se az ipont, se az aquát se a nagyobb boltokat.

asdf_: a gyártóknak minden jogszabálynak meg kell felelni adott országban. Nézz szét a nagyvilágban. Nem csak garis egyéb törvények miatt is. És lehet azt mondani, hogy egy egy ország törvénye hülyeség. De ott az van. Pont. Itt meg más. Pont.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#22797) LuckyL válasza Gyuri27 (#22796) üzenetére


LuckyL
őstag

feladtam, nem tudom ettől jobban elmagyarázni

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22798) asdf_ válasza Gyuri27 (#22796) üzenetére


asdf_
veterán

Hatalmas tévedésben vagy, a kötelező jótállást a törvény a KISKERESKEDŐNEK írja elő, mint kötelezettséget. Nem a gyártónak, nem az importőrnek, nem a márkaképviseletnek, nem a magyarországi forgalmazónak, nem a nagykernek, hanem a kiskereskedőnek, az utolsónak a láncban, annak, amely a terméket a fogyasztónak értékesíti. És csak neki.

(#22799) Gyuri27 válasza asdf_ (#22798) üzenetére


Gyuri27
félisten

Hol irtam az ellenkezőjét?

Amd - Radeon - Ryzen

(#22800) Superhun


Superhun
Topikgazda

Biztos, hogy lépniük kell a kiskereknek, és ez nagy valószínűséggel jelentős áremelés lesz. Aki nem emel, az lemorzsolódik.

Vegyük ezt a példát:

A user vesz egy 500k-s VGA-t nem sokkal azelőtt, hogy megjelenne az új VGA széria. A VGA megfekszik 2,5 év után. A user visszaviszi a boltba a kártyát, a bolt pedig továbbküldi a nagykernek. A nagyker jelzi a kiskernek, hogy a VGA már nem rendelhető a gyártótól, mert már 1 éve kifutott. A kisker felajánl egy hasonló teljesítményű kártyát, amit a user nem fogad el, így a kisker köteles visszaadni a usernek vásárláskori vételárat, 500k-t, amiből a user vígan megveszi a következő csúcskategóriás kártyát, amivel akár újra eljátszhatja ezt 2+ év után...
Százezreket bukik a kisker ezen az üzleten.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.