Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22901) Simba


Simba
csendes tag

Sziasztok!

Újonnan vettem HyperX ramot, illetve A400-as SSD-t egy műszaki zálogházból, papírokat nem kaptam. Az eladó szerint a gyártóval kell beszélnem, ha probléma lenne. Az oldalukon ezt írják: Egyes esetekben a vásárlást igazoló dokumentumra is szükségünk lehet.

Ha nem működne valamelyik alkatrész, akkor milyen lehetőségeim vannak?

(#22902) Superhun válasza Simba (#22901) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Átb*sztak. Többet ne vegyél ott semmit. Legalább fél év garanciát minden használt termékre kötelező adni, de persze ehhez a vásárlást valahogy igazolni kell (blokk, számla)...

[ Szerkesztve ]

(#22903) asdf_ válasza Simba (#22901) üzenetére


asdf_
veterán

A400-as SSD-t nemcsak zálogházból, hanem sehonnan se vegyél!

[ Szerkesztve ]

(#22904) Darth_Revan


Darth_Revan
veterán

Sziasztok!
Vásároltam egy terméket , online rendeltem és személyesen vettem át a boltban. A boltban felajánlottak kedvezményt amit én elfogadtam . A termék nem jött be és visszavittem azonban 14 napos elallasra hivatkozva nem veszik vissza mivel azt mondják hogy a kedvezmény elfogadásával lezárták az eredeti rendelést és egy újat hoztak létre az új árral ,ami viszont bolti vásárlásnak minősül úgy nem vagyok jogosult a 14 napos elallasra.

A kedvezmény felajanlsakor nem kaptam erről tájékoztatást, se arról hogy új rendelést hoznak létre, sem arról hogy gyakorlatilag ezzel lemondok a távollévők között létrejött szerződés által biztosított jogokról.

[ Szerkesztve ]

(#22905) Superhun válasza Darth_Revan (#22904) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Milyen termékről van szó és miféle "kedvezményt" ajánlottak fel?

(#22906) Darth_Revan válasza Superhun (#22905) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Tafrgytalan, megoldódott :)

(#22908) Darth_Revan válasza #40993792 (#22907) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Visszakaptam a pénzt .

(#22910) Aaron14


Aaron14
őstag

Sziasztok!

Vásároltam egy inget a nemvasalok.hu webáruházból. Rendelésnél a webáruház egyik kollégájával egyeztettük, hogy ugyan azt a szabású inget, amit én kértem nem árusítják, de nekem rendelnek, ha szeretném és mivel már van egy ugyanilyen márkájú, szabású, méretű ingem, ezért biztosan jó lesz.

Múlt héten hétfőn megérkezett, kicsomagoltam, gyorsan ki is mostam, hogy másnap friss ingben tudjak indulni dolgozni. Másnap reggel, mikor felvettem éreztem, hogy ez bizony kisebb. Lemértem és az ujjhossz 2 cm-rel, a mellbőség 4 cm-rel, a derékbőség 4 cm-rel kisebb. Megírtam a problémát a webáruháznak és azt mondták, mivel már kimostam, így valószínűleg a disztribútor el fogja utasítani a reklamációm és 1-2 cm eltérés szerintük amúgyis belefér.

Szerintetek ha az ing nem felel meg a forgalmazó oldalán feltüntetett méreteknek, akkor jogos a reklamációm? Mit tudok tenni, ha a webáruház nem akar cserélni?

Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB

(#22911) totron


totron
addikt

Nem jótállási téma, hanem 14 napos elállási jog gyakorlása a szándék, webes rendelés. Ajándékozott termékről van szó: csak a megrendelő küldheti vissza vagy a kedvezményezett önállóan is végig tudja vinni a procedúrát?

(#22912) LuckyL válasza Aaron14 (#22910) üzenetére


LuckyL
őstag

nehéz okosat mondani erre
esetleg a békéltetőket felhívhatnád, náluk biztos több tapasztalata gyűlt össze
én azt mondanám, hogyha már valaki kiszedi a címkét, kimossa a ruhát, akkor ott több történt mint kipróbálás, nem lehet visszaküldeni indoklás nélkül
viszont a te esetedben elméletileg ez hibás teljesítés, hiszen nem jók a méretek
mindenképpen megpróbálnám visszaküldeni, ha nem cserélik akkor a békéltető testülethez fordulnék

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22913) LuckyL válasza totron (#22911) üzenetére


LuckyL
őstag

jogviszonya csak a megrendelőnek van, tehát a bolt hozzáállásán múlik
pénzt alapvetően csak oda szoktak visszaadni, ahonnan jött

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22914) monchichi20


monchichi20
aktív tag

Sziasztok,
Igazából ez csak részben lesz csak garancia kérdés tölem, volt valaki aki vásárólt olyan térméket idén az újrendelet után az alzától ami 100k alatt van pl proceszor, táp vagy olyan termék ami régen 1+ év garancia volt? Arra most menyit adnak 1 évet vagy a gyári garanciát? Facebookon és Alza chaten is elentétes válaszokat kaptam...

[ Szerkesztve ]

(#22915) Superhun válasza monchichi20 (#22914) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Miért nem nézed meg az oldalukon az adott terméknél?

(#22916) monchichi20 válasza Superhun (#22915) üzenetére


monchichi20
aktív tag

Ezért mert ez van mindenüt már : Jótállás a 270/2020. (VI. 12.). számú rendelet alapján
Q2 vettem tölük idén az úgye 2 év garisan jött.

(#22917) , válasza monchichi20 (#22914) üzenetére


,
addikt

(#22918) Superhun válasza monchichi20 (#22916) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ezt nem tudtam, bocsi. :R

(#22919) monchichi20 válasza Superhun (#22918) üzenetére


monchichi20
aktív tag

Nem gond, igy utána olvasa elvileg megadják a gyártói garanciát.

(#22920) Abyssh


Abyssh
csendes tag

Hali! Laptop vásárláson gondolkodok már egy ideje, de a jótállással kapcsolatban nem vagyok teljesen képben. Magánszemély részére ugye van a 3 sáv, 1-2-3 év értéktől függően. Rémlik valami, hogy azt olvastam céges vásárlásnál ez 1 évnél nem lehet több/nem adnak többet. Az idén januártól érvényes szabályokban erre nem találtam választ, a kisebb időtartamról is csak több éves cikkek/posztok ugrottak fel. De lehet csak fáradt vagyok és kiszúrta a szemem.A kérdésem a következő: végülis nem is céges vásárlás lenne, hanem áfás katásként egy 250k-t bőven meghaladó laptopot vennénk. Ha leírjuk kiadásként az áfát, attól a 3 év jótállás még érvényesíthető?

(#22921) asdf_ válasza Abyssh (#22920) üzenetére


asdf_
veterán

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Csak nekik jár kötelező jótállás.

Katásként gondolom csak azt lehetne elszámolni, amit a vállalkozás körében felhasznál az ember, így a kettő pont üti egymást (btw. a katának nem pont az egyik izáje, hogy nem kell költségelszámolással szüórakozni?)

[ Szerkesztve ]

(#22922) Abyssh válasza asdf_ (#22921) üzenetére


Abyssh
csendes tag

Van az áfamentes és az áfás katás. Aki áfás és úgy ad számlát az tud költségként elszámolni különböző dolgokat. Pl a lakásomba tavaly vett nyílászárók papíron a műhelybe kerültek. Nem szép dolog, tudom.
Namost, egy ilyen értékű gépnél inkább nem játszom vissza áfát, mert a 3 év sokkal fontosabb. Persze csak akkor, ha tényleg kevesebb jár vállalkozóként amit szemétségnek tartok. De sajna akármennyit keresek neten, nem találok egyértelmű választ, pedig esküszöm hallottam tavaly év vége fele valahol. Ha itt nem tudna senki pontos infót, akkor hétfőn ha nem felejtem el megtudom kérdezni egy helyi boltos ismerőstől.

(#22923) , válasza Abyssh (#22922) üzenetére


,
addikt

Az adott boltban kérdezd meg, ahol vásárolnál. Az biztos, hogy a fogyasztókat megillető jogok neked nem járnak, mivel nem vagy fogyasztó. Az, hogy valaki katás vagy nem katás, egyéni vállalkozó vagy Kft., semmi jelentősége, egyik esetben sem számítasz fogyasztónak. Ettől függetlenül kaphatsz 3 év garanciát, de az nem kötelező érvényű, az adott boltban érdemes rákérdezni erre.

(#22924) asdf_ válasza Abyssh (#22922) üzenetére


asdf_
veterán

Nem minden márkánál, de jellemzően úgy lett ez megoldva, hogy a notebookok ugyanannyi garival jönnek ki a beszállítótól, mint eddig, és mondjuk egy 2 év garisnál ha fogyasztónak adja el a kisker, akkor meg "kell" venni hozzá a garikiterjesztést és így lesz 3 év belőle.
Tehát egy eddig 3 év (valójában 1+2) év garis Dell vagy HP most hirtelen nem lett 1 év garis céges vevőknek, ugyanannyival megy, mint eddig, Dell, HP, Lenovo , MSI , Fujitsu jellemzően 1+2, Asus, Acer, jellemzően 1+1, viszont a 30 napon belüli javítási kötelezettség és a negyedik meghibásodáskori csere (ez is új szabály idéntől) nem jár, csak a fogyasztóknak.

[ Szerkesztve ]

(#22925) _szantos_


_szantos_
csendes tag

Vásároltunk online egy okosórát, melyre a forgalmazó a jótállási jegy megküldve jótállást vállalt. A termék elromlott, vissza lett küldve a forgalmazónak, aki megvizsgálta. A vizsgálat eredményével nem értünk egyet.

Konkrétan arról van szó, hogy az órához nem mellékeltek töltőt, így PC-ről és egy Huawei Quick Charge töltőről lett töltve. Utóbbira "5V 2A or 9V 2A" van írva. A vizsgálat során megállapították, hogy a gyorstöltő károsította az órát. Rosszul gondolom, hogy a töltőadapteren az összes lehetséges fesz. és a max. áramerősség szerepel, és a töltendő eszköz határozza meg, hogy milyen fesz. és áramot kér?

Cégként lett véve, DE mint írtam a forgalmazó jótállást vállalt (jótállási jegy az adott számlára aláírással, pecséttel).

A fogyasztóvédelem hatásköre erre kiterjed? Hová fordulhatunk?
Köszönöm!

(#22926) Abyssh válasza asdf_ (#22924) üzenetére


Abyssh
csendes tag

Megkérdeztem. Állítólag a 3 év ugyanúgy él, csak vitás esetekben a vállalkozó nem a fogasztóvédelmen keresztül, hanem polgári peres eljárásban kell hogy "reklamáljon".
Azért mégvalakit még meghallgatnék :)

(#22927) Lackooo84 válasza _szantos_ (#22925) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

BS szöveg, a töltő csak annyit ad, amennyit az elektronika kér, egy györstöltést nem támogató eszközre nem fog 9V-t ráküldeni, szépen is néznénk ki...

The Truth is out there...

(#22928) LuckyL válasza Abyssh (#22926) üzenetére


LuckyL
őstag

vállalkozók, cégek között szerződési szabadság van
amikor vásárolsz valamit, szerződést kötsz
érdemes megnézni, megkérdezni, miylen felételekkel kötöd
az "jár" amire szerződsz, amit kialkudsz vásárláskor

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22929) _szantos_ válasza Lackooo84 (#22927) üzenetére


_szantos_
csendes tag

Ezt hogy lehetne bizonyitani? Hol lehet ez - hitelt erdemlöen - leirva? Mert nyilvan ök ütik az asztalt, hogy dehat leirtak, hogy 5V1A tölthetö, a mi töltönkre pedig több van irva...

Egyébként a bonu-shop nevü boltrol van szo.

(#22930) Superhun válasza _szantos_ (#22929) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Neked semmit nem kell bizonyítani, ők a jótállásra kötelezettek, nekik kell független szakértői véleménnyel igazolni az állításuk. Az, hogy bemondanak egy ilyet, nem bizonyíték.

[ Szerkesztve ]

(#22931) _szantos_ válasza Superhun (#22930) üzenetére


_szantos_
csendes tag

Valszeg én vagyok felületes, de csak az eladó bizonyítási kötelezettségét látom leírva. A "független szakértői véleményt" nem. Szerintük bizonyították: készségesen megvizsgálták a saját szervízükben. Mivel nem jutok velük tovább, ezért kérdeztem, h kit lehet bevonni (cégként lett véve, de adtak jótállást).

(#22932) Superhun válasza _szantos_ (#22931) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"cégként lett véve, de adtak jótállást"

Akkor csak a peres út marad, fogyasztóvédelem nem foglalkozik cégekkel.

(#22933) _szantos_ válasza Superhun (#22932) üzenetére


_szantos_
csendes tag

Meg a békéltető testület sem...
Köszi az infókat!

(#22934) Floyd80


Floyd80
addikt

NZXT US gyártói garanciaintézés, az AIO topicban már írtam róla.

X62 AIO ledje tönkrement, visszaküldöm, egy hónapot számoltam kb. Még élt az Aquás gari, de írok inkább a gyárnak, hogy mi kell hozzá, hátha egyszerűbb és gyorsabb. Számlát elküldöm, jóváhagyják, minden ok. Ez volt karácsonykor kb., írták nem kell visszaküldeni, tönkre kell tenni egy video proof-fal, pipa.

Január elején írnak, hogy feladják 2-3 napon belül, küldik a tracking számot stb. Itt véget is ért a normál ügymenet.

Január végén szólnak, hogy a csomag visszament a német raktárukba, mert senki nem vette át, jók-e az adatok, keresett-e a futárcég. Az adatok persze jók voltak, senki nem keresett a szállító cégtől + semmilyen tracking számot nem kaptam. Az UPS-nél kiderül, hogy nem volt rajta telefonszám és ha 5 napig nem keresik, visszaküldik. Mondjuk ez is vicces, hogy nem hozzák ki kétszer vagy nem írnak, szólnak a feladónak, hogy nincs telefonszám vagy valami. Még egyet írtam az NZXT-nek, hogy frissítsék már a témát, azóta senki nem válaszol.

Komolyan, milyen cég, ami egy qrva e-mailre nem tud 1-2 napon belül válaszolni, hogy ok, intézzük stb. Feladnak valamit, hogy nem is tudok róla, még ha nincs is telefonszám, azt se tudtam melyik céggel szállíttatnak, hogy legalább rákérdezhettem volna. De nem küldtek csomaginfót, lehagyták a telefonszámot, tuti ilyen narkósokat foglalkoztatnak.

Tennék rá pénzt, hogy megint feladják úgy, hogy nem küldenek nekem tracking számot és megint megutaztatják Krefeld és Budapest között.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#22935) zenwalk


zenwalk
senior tag

sziasztok
A 14 napos elállással kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ezt akkor is kérhetem, ha már kibontottam és kipróbáltam a terméket? Scannert szeretnék venni, de nem vagyok benne biztos, hogy a drágább scanner feltétlenül szükséges nekem, lehet elég egy olcsóbb, gyengébb minőségű. Először az olcsóbbal próbálkoznék, de nem tudom, hogy van-e lehetőségem a kipróbálásra, vagy ha kibontottam és használtam akkor ugrik a 14 napos visszaküldés lehetősége is?

(#22936) asdf_ válasza zenwalk (#22935) üzenetére


asdf_
veterán

Él, pont ez a lényege a dolgonak, hogy ki tudd próbálni, mivel nem boltban vetted, ahol erre lehetőséged van (viszont ha esélyes az elállás, legyél jófej és ne húzogasd le a műanyagfóliát róla, amíg nem biztos, hogy marad). Ugyanakkor azért scannernél túl nagy varázslat nincs, átlagjúzernek bőven elég a legolcsóbb. Mi a két kinézettt típus?

(#22937) nyul105


nyul105
senior tag

Sziasztok,

Rendeltem egy akciós okosórát, számlát kaptam róla, kifizettem, kiszállították, de a a csomagban egy másik típusú óra volt.
A rendeléskor a képen is, és a felhasználó fiókokban is a jó típusú óra szerepel a rendelésnél.

Jeleztem az üfnek, azóta a termék már nincs raktáron. A legtöbb, amit ajálnlottak, hogy visszaveszik, és visszaadják az árát. És rendeljem majd be ha lesz raktáron.
60ezer a rendes ára, 40ezerért vettem.

Tudtommal onnantól, hogy számlát kaptam a termékről, kifizettem, ez hibás teljesítésnek minősül. Ráadásul ez nekem eléggé a fogyasztó megtévesztésének minősül...
Kérdéseim:
- lehet e ilyenkor valamilyen kártérítést követelni, fogyasztóvédelemnek jelezni?
- ha megjelenik a kínálatukban a termék a visszaküldési időn belül, akkor gondolom jogosan kérném a termék kiszállítását?

(#22938) LuckyL válasza nyul105 (#22937) üzenetére


LuckyL
őstag

Tudtommal onnantól, hogy számlát kaptam a termékről, kifizettem, ez hibás teljesítésnek minősül. Ráadásul ez nekem eléggé a fogyasztó megtévesztésének minősül...
az nem hibázik, aki nem dolgozik. Itt egy hiba történt, ha visszakapod az árát, rendben van a dolog. Semmilyen megtévesztés sem történt.

- lehet e ilyenkor valamilyen kártérítést követelni, fogyasztóvédelemnek jelezni?
fogyasztóvédelemnek jelezheted, de ha visszakapod az árát és a szállítási költséget, akkor jogilag téged semmilyen kár sem ért, nem tudom mit szeretnél jelezni

- ha megjelenik a kínálatukban a termék a visszaküldési időn belül, akkor gondolom jogosan kérném a termék kiszállítását?
miért gondolod ezt? ha az árát visszakapod nincs helye további követelésnek
Természetesen ügyfélbarátabb hozzáállás lenne ha cserélnék (ha ez az igényed)


cryptot minden termékemért elfogadom

(#22939) nyul105 válasza LuckyL (#22938) üzenetére


nyul105
senior tag

Köszi,
Itt jópár hiba történt, mert valaki jóváhagyta a rendelést, valaki kiállított egy számlát, egy jótállási jegyet, és valaki becsomagolta, feltételezem, hogy a raktáron is módosították, hogy xy imei számú óra eladva. Nem tudom, hogy lehet ennyiszer hibázni zsinórban véletlenül. De értem a mondandód lényegét, plusz előzőekből sok lépés automatizált.
Megtévesztés: akciós termék, ami nincs.

A 3.ra: azzal indokolják, hogy nem kapom meg amit rendeltem, mert hogy nincs raktáron. Ha raktáron lesz, ez az akadály elhárul ezért gondoltam.

Félre ne érts, nem vagyok a hőbörgő fajta, de rosszul esett kibontani egy másik típusú órát. Ezután jeleztem, elnézést se kértek.
Újra jeleztem írásban, akkor már elnézést kértek, és mondták, hogy küldjem vissza, rendeljem meg újra majd az új áron, ha elérhető lesz...
Fel se ajánlották, hogy ha lesz készleten, akkor megkapom, ez esett rosszul.

(#22940) Floyd80 válasza Floyd80 (#22934) üzenetére


Floyd80
addikt

Ne adjatok meg külföldi csomagra előhívószámot, ezt tényleg nem akarom elhinni, de ez történt: így adtam meg a számom a NZXT-nek: +3670...., a csomagra így került: 3670...

Mi következik ebből? A futár + jel nélkül beüti a telefonjába és mit mond neki az automata hang? A szám nem megfelelő.

Pontosan ez a szöveg volt a visszárun, a szám nem megfelelő. :DDD 100 futárból ez hánynak okozhat problémát? És rákérdeztem az UPS-nél, hogy nem lehetséges, hogy egy futár esetleg nem boldogul a +36-tal, nem, olyan nem lehet. :DDD

[ Szerkesztve ]

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#22941) Lackooo84 válasza LuckyL (#22938) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szóval ha te akciósan vásárolsz valamit, ahol spórolnál sok 10k-t (amit utána elkölthetnél másra) majd végül egy balf*sz miatt nem kapod meg, akkor téged semmilyen kár nem ér, aha...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22942) Exodion válasza Floyd80 (#22940) üzenetére


Exodion
aktív tag

0036-ot adok meg minden kulhoni rendelesnel, soha nem volt problemam :DDD

(#22944) LuckyL válasza Lackooo84 (#22941) üzenetére


LuckyL
őstag

én abszolút nyitott vagyok más véleményekre
kíváncsian várom, hogy jogilag milyen kár érte
itt a lehetőség, fejtsd ki, hátha tanulok belőle valamit

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22945) Floyd80 válasza Exodion (#22942) üzenetére


Floyd80
addikt

Köszi, ezt megjegyzem, bár a +36-tal sem volt eddig probléma. Most adtam két számot is meg sima 0670-nel, hátha így sikerül. :DDD

De érted, kétszer is kijött vele a tracking szerint és nem jut eszébe megkérdezni a diszpécsert, akárkit, hogy szerinted jó ez a szám vagy mi?

Na mindegy, a feladó nem küldött tracking számot, lecsippentette a + jelet a tel. számról, a futár értelmi fogyatékos, én meg minek akartam +36-ot tenni rá, úgyse hívnak sose, amíg külföldön van a cucc.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#22946) nyul105 válasza LuckyL (#22944) üzenetére


nyul105
senior tag

Én nem értek a joghoz, azért kérdeztem, hogy hibás teljesítés esetés van e kártérítés....
Ha én vállalom, hogy építek egy uszodát, de helyette egy welness szállodát építek, akkor olyankor szoktak kárigénnyel élni pl., nem csak a pénzt adják vissza.
Hülye példa, tudom.
Ezért mertem feltenni a kérdést, én is nyitott vagyok a vitára, elvégre ez egy fórum. Sőt, a hozzáértők véleményét egyenesen elfogadom :)

[ Szerkesztve ]

(#22947) asdf_ válasza Exodion (#22942) üzenetére


asdf_
veterán

0036-ot adok meg minden kulhoni rendelesnel, soha nem volt problemam :DDD

Ez azért nem feltétlen jó, mert a + az a nem a 00-t helyettesíti, hanem miden egyes országban a helyi international exit code-ot. Ami NÁLUNK éppen 00 (oké, a teljes EU-ban is, és a világ kb. 80%-ában), de mondjuk Ausztráliában, Kanadában vagy USÁ-ban pont nem. No meg sok helyen kötve van a kezed, mert a + eleve ott van már, és az országhívó számmal kell folytatni (szerintem a fenti esetben is ez történhetett, ezért nem volt ott a +, mert az nem volt a beviteli mezőben, csak előtte, kinyomtatni meg nem nyomtatták, csak a bevitt értéket).
Mindenesetre beszarás, hogy futár ennyire hülye legyen :U

[ Szerkesztve ]

(#22948) LuckyL válasza nyul105 (#22946) üzenetére


LuckyL
őstag

azt a választ ha megnézed nem neked írtam

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22949) _szantos_ válasza _szantos_ (#22929) üzenetére


_szantos_
csendes tag

update: egy panaszosabb hangvételű mail és a békéltető testület megemlítése után visszautalták a vételárat

(#22950) Floyd80 válasza nyul105 (#22946) üzenetére


Floyd80
addikt

Lehet kártérítés, de sokadik lépcső. Kvázi nem nyerészkedhetsz ezen (káron szerzés tilalma), ha nem kapnál helyette semmit, csere, pénz vissza, az már kár lenne.

A kötelezett – ha a hibás teljesítést nem menti ki – köteles megtéríteni a jogosult ama kárát, amely a hibás teljesítésből ered.
A jogosult a kára megtérítését akkor kérheti, ha:
– kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye;
– vagy a kötelezett a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta/annak nem tud eleget tenni;
– vagy a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.