Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23701) ttomas2005 válasza asdf_ (#23700) üzenetére


ttomas2005
csendes tag

Ezt teljesen elismerem, csak kicsit mellen vágott az alaplap csere és hirtelen nem jutott eszembe a kérdés.

(#23702) Directors


Directors
senior tag

Sziasztok!

Vásároltam egy cipőt nem olyan régen, kb. 1 hónapja. Azóta a cipő úgy 10-15 alkalommal volt rajtam. Nagyon keveset használtam a cipőt. Inkább csak vezetéshez mert ennek jó vékony talpa van. Még van rajta 5 hónap garancia.
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek kicserélik ezzel a hibával a lábbelit ? [kép] [kép] [kép]
Hazai webáruházból vásároltam. Van külön űrlap is a honlapjukon a garanciáztatásra.

Örülnék neki ha kicserélnék mert nem egy kínai cipő, igaz nem is több 10 ezer forint. Viszont alig használtam még és már így néz ki.
Szerintetek belevágjak ? Csak azért kérdezem mert ha semmi esély nincs rá akkor nem fizetnék még pluszba a futárért.

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#23703) BB9000 válasza Directors (#23702) üzenetére


BB9000
senior tag

A webshop jóindulatára vagy utalva a csere elbírálásánál. Kötelezni nem hiszem, hogy lehet őket cserére, mivel eltelt a 14 nap és egyértelmű, hogy újként ezt már nem fogják tudni eladni. Az a kérdés, hogy hibás volt-e a termék a megvásárlásakor ? A képek alapján szerintem ezt inkább a természetes kopás kategóriába fogják sorolni, még akkor is, ha mindenki tudja, hogy nem lenne szabad ilyen gyorsan így kikopnia. Reális fejjel nem reménykednék a cég jóindulatában, így nem költenék a visszaküldésére. /ez csak egy magánvélemény/

(#23704) Directors válasza BB9000 (#23703) üzenetére


Directors
senior tag

Köszönöm a segítséged. Még meggondolom mi legyen. Ha elküldöm akkor visszajelzek.

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#23705) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Netes vásárlás másnapján fejhallgató esetén bebújhatnak az e., pont mögé?
Konkrétan a celofánok 75% még le sem lett szedve a fejhallgatóról...
PCLandben még nem volt hasonló ügyem nem ismerem a hozzáállást ha bemegy az ember elállni netes rendeléstől.

Ilyenkor mennyire mennek bele a boltok ha nem pénz visszát szeretnél hanem ráfizetni és levásárolni? Ez a Corsair fejes nyeklik nyaklik ahogy van de ha már ott vagyok ráfizzel szívesen elhoznék egy Cloud-ot. :D

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#23706) LuckyL válasza Micsurin (#23705) üzenetére


LuckyL
őstag

megoszlanak az álláspontok, szerintem jogos az elállás elutasítása
ha belegondolsz, te sem vennéd meg már azt a terméket más után

van amelyik bolt visszaveszi, van amelyik nem
sokszor felmerül már a kérdés a topikban, sose senki nem vitte perre a dolgot, nincs hivatalos "precedens"

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23707) Micsurin válasza LuckyL (#23706) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Ez marha jó :DD :W
Érdekes lesz akkor a reggel, ez a sz@r fél évet nem fog kihúzni nem, hogy a 2 éves gari periódust, ha meg elreped vagy törik a pánt akkor a garanciát a fejemre kenhetem megint.

Fejhallgatóval ilyen téren nem lenne bajom btw párna csere aztán csók, fülhallgatót valóban nem vennék.

edit.: ezt akkor kb elkönyvelem egy nemnek tekintve tudjuk mennyire kotvány tud lenni az említett bolt. :W Mindegy egy próbát megér...

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#23708) tonyrulez válasza Micsurin (#23707) üzenetére


tonyrulez
őstag

"ha meg elreped vagy törik a pánt akkor a garanciát a fejemre kenhetem megint."

A garancia és az elállás két külön dolog. Amit betettél az a 14 napos elállásról szól, amikor ha visszavesznek egy terméket azt újra értékesítik. Nyilván ha elromlik valami azt garanciáztatni fogják, attól függetlenül hogy higiéniás kérdés-e vagy sem.

[ Szerkesztve ]

4 8 15 16 23 42

(#23709) Micsurin válasza tonyrulez (#23708) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Pontosan tudom mit tettem be, és azt is tudom, hogy ezt a szutykot később nem fogják garanciáztatni... :N
Pusztán szét lesz tárva a kéz, hogy ez fizikai sérülés nincs gari. (Fizikai sérülés aki amúgy előre kódolva van a merevítettlen pánt miatt... :W )

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#23710) BB9000 válasza Micsurin (#23705) üzenetére


BB9000
senior tag

Szerintem a fej és fülhallgatók 14 napos elállását nem lehet jogszerűen megtagadni az e) pont miatt.
Az eMAG se az ügyfélközpontúság mintaképe, és rengeteg visszaküldött fejhallgatót árul újracsomagoltként: [link]
Ha visszaveszik, akkor szerintem kérd vissza a pénzt. A másik terméket ott vedd meg, ahol neked a legjobb. Az a tiszta ügy. Ne keverd őket össze. Az ilyen csereberével mindig csak a gond van.

[ Szerkesztve ]

(#23711) Micsurin válasza BB9000 (#23710) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Kolléga úgy elbizonytalanított, hogy végül is azóta is áll az asztalon amíg nem jövök rá, hogy miképp merevítsem meg. :DDD Ötlet kb megvan időm nem volt még....
Nem tudom megérne-e egy kört vagy felesleges feszkó lenne csak de kb a használhatatlan kategória jelenleg az a csoda... minden fel és levétel közben érzed, hogy majd széttörik a kezedben.

Ha visszaveszik akkor egyszerűbb a levásárlás ráfizetéssel ott helyben. Nem a boltot akarom hülyére venni és nem is pórba körözés volt a cél... :N De jelenleg nem a használható eszköz szintet karcoljuk sajnos. Gondolom ők is készségesebben kezelik az esetet a ráfiz + levásárlással.

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#23712) devilzero


devilzero
tag

Sziasztok!

Valószínűleg szürkezónát fogok leírni, de erre az egészre inkább kíváncsi vagyok minthogy belemennék.
Venni szeretnék egy Apple Macbook laptopot a MediaMarkt-ban. Egy kedves ismerősöm felajánlotta, hogy az ő cégének a nevére megvehetem és "felezzük az ÁFÁ-t". Én több szempontból nem szeretnék belemenni, de a jogi része mégis érdekelne valamennyire.

Az Apple mindenre 1 év garanciát vállal (most vettem egy iPad-et ott a MediaMarkt 2 évet adott az ára miatt ami ~200k volt, de az Apple a beállításokban 1 évet ír). Mi a helyzet egy cégre vásárolt Macbook-nál, ami 400k környékén volna? Az is kap 1 év Apple garit + 2 évet a MediaMarkt-tól, vagy alapból csak 1 évet kap mert cégre lett vásárolva? Mi van akkor ha valaki eladja a cégre vásárolt eszközt például fél évesen és 1,5 évesen meg tönkremegy?
Mástéma de lehet hasonló: sok hardveraprós Apple hirdetést látok, ami a mai napig 1 év garanciával adnak, az is ilyen céges vásárlás lenne ÁFA trükközéssel? Mi ennek így az értelme? Én pl. szívesen kifizetem az ÁFÁ-t és nem csak a garancia miatt. De lehet én gondolkodom rosszul.
Köszönöm a kérdéseim tisztázását!

(#23713) asdf_ válasza devilzero (#23712) üzenetére


asdf_
veterán

Csak fogyasztó (=magánszemély) vásárló esetén foglalkozik az Apple a második és esetlegesen a harmadik évben garisan a készülékkel (és a tájékoztató alapján akkor is csak ingyenes javítást kínál, a harmadik utáni negyedik meghibásodás eseténi kötelező cseréről, a 30 napon belül nem tudják megjavítan eseténi kötelező cseréről mélyen hallgat).

Mi van akkor ha valaki eladja a cégre vásárolt eszközt például fél évesen és 1,5 évesen meg tönkremegy?

Semmi, az már lejárt garis volt a meghibásodás pillanatában.

Mástéma de lehet hasonló: sok hardveraprós Apple hirdetést látok, ami a mai napig 1 év garanciával adnak, az is ilyen céges vásárlás lenne ÁFA trükközéssel? Mi ennek így az értelme?

Sok a madár.

[ Szerkesztve ]

(#23714) BB9000 válasza devilzero (#23712) üzenetére


BB9000
senior tag

A 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet módosította legutóbb a kötelező jótállás időtartamát. Ez csak magánszemély által megvásárolt tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. Ennek 1. § (1) C pontja kötelezi az eladókat arra, hogy 250 ezer forintnál magasabb áron értékesített termékekre 3 év jótállást adjanak. Szabályozza még a kijavítás lehetséges módjait és leghosszabb időtartamát is, így védve a vásárló jogait.
Céges vásárlás esetén a fenti kötelezés nem él, ott csak 1 év szavatosság van.
A kolléga által felajánlott ügyeskedéssel rögtön buknál két év garanciát. Egyéb hátrányai is lennének ennek az ügyeskedésnek. Pl. ha ellopják a laptopodat, a biztosítónak nem fogsz tudni számlát mutatni, tehát nem fogják tudni megtéríteni a károd. (Ez csak akkor számít, ha olyan biztosítással rendelkezel, amire egyébként kifizetnék)

Hogy az Apple mit vállal, az itt mellékes, mert az eladó a jótállás teljesítésére kötelezett. Tehát a Mediamarkt, ha ott veszed. Megoldhatja úgy, hogy az Apple-szervízzel szerződik és oda küldi a hibás készülékeket, de akár saját szervizt is fenntarthat, vagy azt is megteheti, hogy minden elromlott darabot kicserél. Ez nincs meghatározva törvényileg. De ha 3 éven belül elromlik a cucc, akkor az eladónak azt ki kell javítania. Ha ezt nem sikerül 30 naptári napon belül megtennie, akkor cserélnie kell, vagy vissza kell fizetnie az eredeti vételárat.

(#23715) turcsikg


turcsikg
csendes tag

Link érdekelne arra a jogszabályra, miszerint a garanciába cserélt termék esetén a jótállás újraindul.

Adott egy akvárium ledes lámpa, 2020.10.19-én, 19990 Ft-ért, ami a garancia utolsó napjaiban tönkrement (1 év garancia volt rá). A terméket visszajuttattam, elküldték a nagykereskedésbe vizsgálatra, majd cserélték. Semmilyen jótállási papír nem volt a termékre, a garancia határidő a számlán van, a csere terméket a kezembe nyomták minden papír nélkül. Levelezés van a meghibásodás tényéről és hogy cserélik a terméket.

Az eladó bolt szerint a garancia nem kezdődik újra a kicserélt termékre, miközben mindenhol azt olvasom, hogy elméletileg újraindul.

Hol találom ezt a jogszabályt, hogy elküldhessem a boltnak? Egyáltalán most van vagy nincs ilyen jogszabály. Fontos lenne hogy a jogszabály kéne, és nem ilyen-olyan oldalak.

[ Szerkesztve ]

(#23716) Superhun válasza turcsikg (#23715) üzenetére


Superhun
Topikgazda

[link]

"6:173. § [A jótállási igény érvényesítése]
(1) A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni."

"6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
(3) Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik."

[ Szerkesztve ]

(#23717) turcsikg válasza Superhun (#23716) üzenetére


turcsikg
csendes tag

Köszönöm! :R

(#23718) asdf_ válasza Superhun (#23716) üzenetére


asdf_
veterán

Valamint 151/2003. mert ugye kötelező jótállás alatti termékről kell, hogy szó legyen

2. § (1) A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;

[ Szerkesztve ]

(#23719) Superhun válasza asdf_ (#23718) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Köszi a kiegészítést! :R

(#23720) leroyclub


leroyclub
senior tag

Valakinek van tapasztalata EMAG-os garanciáztatásról? Van egy electrolux szárítógépünk ami megadta magát és december 7-ig pont garanciás. Egyenlőre kitöltöttem egy ilyen háztól-házig-os űrlapot, de igazából az lenne a legjobb ha itt javítanák meg. Nem szívesen maradnék szárító gép nélkül 1 hónapra sem.

(#23721) MaxxDamage válasza leroyclub (#23720) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Én vettem egy terméket (Sencor digitális személyi mérleg) amit a futár meg is hozott és a termék "gyári" hibás (digi. gombok/kezelő felület nem működött) és kitöltöttem (aznap) én is az RMA kérelmi lapot, amit elfogadtak (Okt. 13.-n kaptam róla mailt) és Okt 14.-n a Futár felvette tőlem, amit Okt 15.-n le is adott.
Azóta csak áll a dolog (Okt 19.-n beérkezett a szervízbe és Okt 22.-n javítása folyamatba amikről kaptam értesítő mailt) az írva van mailes üzenetben, hogy "akár 30 napig is tarthat" mire vissza kapom..

Okt. 22.-i utolsó üzenetben ez áll:
"Logisztikai csapatunk megkapta a meghibásodott termékedet, melyet továbbítottunk a javítószolgálat felé. Szeretnénk tájékoztatni, hogy háztól-házig garancia szolgáltatásunk igénybevételével a teljes szervizfolyamat időtartama 30 napra is kitolódhat. Amennyiben termékedet a szerviz megjavította és úton van Feléd, további üzenetben értesítünk.

További kellemes napot kívánunk!"

Gondoltam jogszerűen járok el és nem elállok, hanem érvényesítem a "garanciális" igényemet... ez hiba volt? :) /mind1 kivárom!/

Lényeg csak az, hogy ne hónapokig tartson, max. 1 hónapot várok ... többet nem!

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#23722) Superhun válasza leroyclub (#23720) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Ilyen esetben ne az emagot értesítsd, mert ők háztól-házig szolgáltatással gariztatnak, hanem a magyar gyártói szervizt. Ők házhoz jönnek és gyorsabb is lesz az ügymenet.

[ Szerkesztve ]

(#23723) Josi válasza Superhun (#23722) üzenetére


Josi
aktív tag

Vagy nem.
Viszont így sokkal nehezebb lenne leverni az emagon, ha 30 nap alatt nem készülne el a javítás.

[ Szerkesztve ]

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23724) Superhun válasza Josi (#23723) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Emagon amúgy is nehéz bármit leverni, főleg most hogy egyesültek az edigitallal, hatalmas a káosz. A másik, hogy vszleg nem 1 év garival vette a kérdező a szárítógépet, tehát már az 1 év kötelező jótálláson túl lehet, így még jogilag sem lehetne nagyon megfogni a boltot.

[ Szerkesztve ]

(#23725) asdf_ válasza Josi (#23723) üzenetére


asdf_
veterán

Sose fogom megtalálni, és röhögtem is rajta rendesen, amikor olvastam, hogy ezt kitalálták, de elvileg papír szerint ha a szakszervizbe beérkezik egy hibabejelentés, akkor arról a szakszerviznek értesítenie kell az eladó szervet, hogy tudjon róla.

(#23726) tonyrulez válasza leroyclub (#23720) üzenetére


tonyrulez
őstag

Emagon garanciáztattam mosógépet (Whirlpool). Előtte felhívtam őket hogy mire számítsak, elviszik-e. Mondták hogy ilyen nagy gépet nem visznek el, helyben javíttatják, a gyártói szervízzel felvették a kapcsolatot és őket küldték ki.

[ Szerkesztve ]

4 8 15 16 23 42

(#23727) BB9000 válasza MaxxDamage (#23721) üzenetére


BB9000
senior tag

Nekem is volt hasonló esetem az EMAG-nál. Szülinapi ajándéknak vettem egy vezeték nélküli gamer egeret. Pont időben megkaptam. A doboza sérülésmentes volt, bontatlannak látszott, de sajnos működésképtelen volt. Kipróbáltam több géppel is, aztán visszaküldtem. A leírásban jeleztem, hogy hibás és kérem vissza a pénzt! Visszafizették az árát, majd amikor visszaérkezett a pénz a számlámra, akkor megrendeltem a másikat. Azzal már nem volt semmi gond. kb 2 hetet kellett várnia a szülinaposnak az ajándékra. Ez még szeptemberben volt, amikor még nem voltak ennyire leterhelve rendelésekkel.
Mindkét átvétel, és a visszaküldés is csomagautomatás volt.

[ Szerkesztve ]

(#23728) MaxxDamage válasza BB9000 (#23727) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nekem csak cserélni tudják, ez nem javítható hiba.
Lehet kellett volna kérnem csere terméket?
Átvétel napján jeleztem a hibát. Bár már mind1.
Kivárom és remélem nem kell hónapokat várnom... :U

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#23729) Zoty4


Zoty4
őstag

Sziasztok.

Volna egy olyan kérdésem hogy pl TV vásárlásnál az emag kiírja hogy természetes személy esetén 3 év, jogi személy esetén 1 év jótállás van.
A Sony honlapján ugyanazt a TV-t megnézve alapból 3 év jótállással árulják. Hogyan térhet el. Egyáltalán azt se értem, hogy egy cég miért kap kevesebb garit mint egy magánszemély.
A kérdésem az volna, hogy mi van akkor ha elromlik a készülék 2 év után magán és jogi személy esetén?
Ha vásárol még magán/jogi személy extra 2 év garanciát, az hogyan befolyásolja a dolgot?

Előre is köszönöm a válaszotokat.

(#23730) asdf_ válasza Zoty4 (#23729) üzenetére


asdf_
veterán

Kötelező jótállás és így az ártól függő része is (10-100e, 100e-250e, 250e+) fogyasztónak jár csak. Fogyasztó=magánszemély.
Cégnek azért nem jár ez, mert két egyenő kaliberű fél szerződik egymással, cég céggel, tehát e céget nem kell megvédeni, ellentétben a fogyasztóval, és feltételez üzleti használatot is (pl. showroomban megy napi 10 órát a cucc). A Sony honlapon a lakosságnak járót tüntetik fel. A jótállási jegyen, vagy tőlük érdemes megkérdezni, hogy céges vevő esetén mi az eljárásuk. Cég ugyanúgy kaphat 3 évet, de ezt az eladó önként, a jogszabályban előírtakon felül adhatja, a lakossági vevőnek ez viszont jár, jogszabály által előírtan.

(#23731) Zoty4 válasza asdf_ (#23730) üzenetére


Zoty4
őstag

köszönöm szépen :R

(#23732) Drughi


Drughi
addikt

Sziasztok!

Ma lesz egy garanciális ügyem a Media Markt-tal. Egy ~5000Ft értékű fejhallgatóban van kábelszakdás.
Márciusi vásárlás, 1 év garanciális.
Cserélik-javítják, vagy elküldenek a f@szba?
Mire lehet ilyenkor számítani?

(#23733) VIPowER válasza Drughi (#23732) üzenetére


VIPowER
senior tag

Szerintem csak jóra. A Mediaval kétszer volt garis ügyem, egy tablet, egy kávéfőző. Mindkét esetben aznap újjal mentem haza.

(#23734) Drughi válasza VIPowER (#23733) üzenetére


Drughi
addikt

Időközben már túl vagyok rajta.
2 perc alatt vissza adták az árát

(#23735) mauimagic


mauimagic
aktív tag

Sziasztok!

Egy hete sincs, hogy leszállítottak nekem egy kerti gépet, egy mulcsozót. Hétvégén kipróbáltam és kiderült, hogy a gép nem tudja a gyártói paramétereket, nem darálja le a gallyakat, eltömődik, és egy műanyag alkatrésze is eltört, amivel a gallyakat a gépbe kell tömni.

Ezt leírtam a webshopnak, megemlítettem, hogy élnék az elállás jogával.
A válasz az volt, hogy nagyon sajnálják, de több, mint 100 ilyen gépet adtam eddig el, még sosem volt vele hiba. Küldjem vissza, ők megvizsgálják és az értékcsökkenést levonva visszautalják az összeget.

Értékcsökkenést hogy állapítanak meg? Bármennyit ráírhatnak, hiszen egy daraboló gépről van szó, az első használatnál tiszta mocsok lesz a kés, stb, újként eladni nem fogják tudni.

Ha inkább jótállást kérek, akkor mi van? Hogy bizonyítom, hogy terhelés alatt nem működik megfelelően a gép, mellékelek hozzá gallyat, vagy mi? :))

(#23736) 4Grider válasza mauimagic (#23735) üzenetére


4Grider
nagyúr

Konkrétan milyen gépről van szó? Valami márkásról? A gép leírása milyen vastagságú és mennyiségű ág mulcsozását ígéri?
Alapvetően az elállás joga a használatba nem vett, csak kipróbált termékekre vonatkozik. Ránézésre egy gépről azért nagyrészt megállapítható, hogy csak kipróbálták (újként még eladható), vagy használttá vált.

(#23737) mauimagic


mauimagic
aktív tag

Szerintem mindegy a márka, a magyaroszági forgalmazó adta el, így ebbe nem mennék bele egyelőre. 4, vagy 4.5 cm vastag ág van a paraméterekben megadva, ezt nem tudja a gép.

Újként nyilván nem lehet eladni, hiszen használtam.

[ Szerkesztve ]

(#23738) Lackooo84 válasza mauimagic (#23737) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Azért kíváncsi lennék, hogy az ilyesmit mégis hogy kellene kipróbálni használat nélkül... :U :DDD

The Truth is out there...

(#23739) mauimagic válasza Lackooo84 (#23738) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Hát ez az... az ÁSZF-ben az van, hogy ha a szükséges kipróbálás mértékénél nagyobb mértékben volt használva, akkor a tisztítás, alkatrészcsere, stb költségét levonják.... érdekes lesz bizonyítani mindkét félnek a saját igazát :F

(#23740) 4Grider válasza Lackooo84 (#23738) üzenetére


4Grider
nagyúr

Pl. úgy, hogy fogsz egy frissen vágott ágat, és leaprítod vele. A kipróbálás kb. eddig tart.
A használatba vétel pedig ez után jön.
A szomszédom is vett tavaly egy Makita ágaprítót és addig tolta bele a vadi új gépbe a száraz ágakat, amíg el nem akadt/tömődött. Az, hogy a használati utasítás alapján üzemeltessen egy hobbi gépet, az eszébe sem jutott. Aztán csodálkozott, hogy a szakszerviz szakvéleménye nem mellette szólt.

(#23741) mauimagic válasza 4Grider (#23740) üzenetére


mauimagic
aktív tag

Frissen vágott ágak voltak, de nem az elsőnél volt gond, hanem az első vastagabb ágnál, szerintem életszerű...

(#23742) Sonja


Sonja
veterán

Egy olyan kérdésem volna, hogy ugye a sávos garanciában a 250eHUF-ot meghaladó termékre 3 év garanciát kell vállalni. Akkor hogyan lehetséges az, hogy az Extreme Digital ennél a TV-nél csak 2 évet ad, holott 269990HUF az ára?! :F Igaz, a 2 év az gyári garancia az oldal szerint. Ez így szabályos? Ha igen, akkor elmagyarázná valaki, hogy miért?! :B Előre is köszönöm! :R

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#23743) asdf_ válasza Sonja (#23742) üzenetére


asdf_
veterán

Gondolom korábban olcsóbb volt, most felment az ára, 250 fölé, a garit meg nem írták át.

(#23744) Sonja válasza asdf_ (#23743) üzenetére


Sonja
veterán

Nem, mert 370eHUF-ról indult, és akkor is 2 év volt írva rá! Direkt figyelem már egy ideje ezt a TV-t (itt, és több helyen is), ezért tudom. De pl. az euronics-ban is csak 1 év van rá írva, holott 306eHUF! :( :U

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#23745) Josi válasza Sonja (#23744) üzenetére


Josi
aktív tag

Hát a honlapjukon 36 hónap szerepel.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23746) Sonja válasza Josi (#23745) üzenetére


Sonja
veterán

Hol látsz te 36 hónapot?! :F :B

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#23747) Lackooo84 válasza Sonja (#23744) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem kell aggódni, mindenképp megkapod a 3 évet, ha kell javítják.

The Truth is out there...

(#23748) Josi válasza Sonja (#23746) üzenetére


Josi
aktív tag

Itt

Betöltés után valóban 12 hónapot ír, de pár másodperc múlva átugrik 36-ra.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23749) asdf_ válasza Sonja (#23746) üzenetére


asdf_
veterán

Nézd meg azért az az Euronics oldalt reklámblokkoló meg scriptblokkoló nélkül is, hátha.
De Edigitalnál átklikkelve az 50"-os modellre 3 év van (és 30 ezerrel többért én tuti azt venném amúgy, 43"-os TV-ért 260 az eléggé rablásközeli, ilyen árkülönbseg mellet nobrainer az 50-est venni), szóval ez csak elcseszés lesz szerintem továbbra is.

(#23750) hitman,


hitman,
őstag

Sziasztok

Vettem egy tvt online ami 3 napot bírt (képet nem ad csak hangot kimúlás előtt villogok csíkozodott egy párszor).
Benne vok még a 14 napban, az lenne a kérdésem hogy a boltnak szólhatok hogy azért állok el mert hibás a termék és hogy ne a pénzt küldjék vissza hanem egy ugyan ilyen tvt?

Mert közben a tv mindenhol 30ezerrel drágább lett.
Szóval nekem egy ugyan ilyen tv kéne ami jó...

Dream as if you will live for ever, live as you will die today!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.