Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22201) Indian74


Indian74
senior tag

Sziasztok!! Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Adott egy Xiaomi Note 9 pro mobiltelefon amit az euronicsban lett véve 2020 07-hóban..ha jól emlékszek, ismerősömtől kaptam, de a számla elveszett, csak a jótállási jegy van meg hozzá.
Hívtam az üzlet központi számát, azt mondták nem kell más csak a jótállási jegy, de ez is van feltüntetve az euronics oldalán, akkor is szervizeik ha csak pl a jótállási jegy van meg.

Hát bementem a Corvin szaküzletükbe, de ott elküldtek ,ne, vehetik be, számla nincs meg, pótoljam, stb.
Nos ilyenkor mit tehetek ha nincs meg vagy csak blokkot kapott, mert azt pótolni nem tudják??? :F :R
Azóta legalább az imei számot pótolták.. :Y

NAGYPAPA

(#22202) asdf_ válasza Indian74 (#22201) üzenetére


asdf_
veterán

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

4. §
(1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

[ Szerkesztve ]

(#22203) Indian74 válasza asdf_ (#22202) üzenetére


Indian74
senior tag

Nos ez nekem kinai,bocs...akkor most javítani attól még tudom??? :F
És most írtak nekem, csak blokkot kapott, számlát nem, azt meg nem tudnak pótolni. :O

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22204) umfrider


umfrider
senior tag

Sziasztok!

csatolom legutóbbi mail váltásomat Cordonnal. Én is fenntartom korábbi álláspontom. Mit gondoltok?

”””
Tisztelt Ügyfelünk,

Szervizünk állásfoglalását fenntartja. A készülék személyesen átvehető szervizünkben, illetve megvárhatja a csomagolóanyag leszállítását. A csomagolóanyag megérkezését követően szállító partnerünk saját vállalási idején belül fog gondoskodni a termék kiszállításáról.

Tisztelettel,
---
Tisztelt Ügyfeleink,
Szervizünk 2020.05.20 napjától kezdve az alábbi óvintézkedések bevezetésével várja ügyfeleit. Az óvintézkedések betartása kötelező:
- Ügyfélfogadás ideje: Hétfő – Péntek 09:00-16:00
- Arcot eltakaró maszk viselése kötelező az épületben.
- A helyes maszkviselésnek megfelelően a használt maszk vagy textilnek az orrot és szájat is fednie kell.
- Az ügyfélszolgálat épületében egy időben egy ügyfél tartózkodhat.
- Munkavállalóinktól az ügyintézés során másfél méter távolság tartandó. Az ügyfélszolgálaton a távolságot szalaggal jelöltük.
Tisztelettel,

Dear Customers,
Starting from 20.05.2020 our service is open to customers. The following safety measurements are mandatory:
- Opening hours: Monday-Friday8am-4pm
- It is mandatory to cover your face with mask indoors.
- For safety reasons the mask has to cover the nose and mouth of our Customers.
- Only one Customer at a time is allowed into the building of our service.
- During the administration our Customers has to keep a distance of 1,5 meters from our Employees. The safety distance is marked before the Customer Service desk.
Best regards,
Ügyfélszolgálat

2020-09-17 08:29 időpontban ... ezt írta:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Köszönöm kimerítő válaszukat, azonban az említett állítások sajnos több ízben is hiányosak, vagy nem valósak.

Jogszabályi kötelezettségüknek sajnos nem tettek eleget, Ptk. 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet szerint az alábbiakat szükséges teljesíteniük:

§ (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) * Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Ez alapján a televízió helyszíni felmérése nem történt meg, a javítás nem kezdődött meg. A felmérés hiánya miatt nem állítottak fel diagnosztikát, melynek lehetséges eredménye akár az is lehetett volna, hogy a terméket be kell szállítaniuk a budapesti szervizbe, ha a helyszíni javítás nem megoldható. "A nagygépet az üzemeltetés helyén kell megjavítani" - Az a tény, hogy technikailag nem megoldható Önök részéről a kiszállás, nem a fogyasztót nyomasztó probléma. Szükséges, hogy jogszabályi és javítási kötelezettségüknek eleget tegyenek, így a technikai probléma áthidalása Önöket illeti.

A készülék 2020. Június közepén hibásodott meg, 2 hétig tartott az a folyamat, hogy kiderítsem, a forgalmazó (edigital) és a szervíz (Önök) nem tesznek eleget jótállási kötelezettségeiknek. Kérem segítsenek abban, hogy Önök szerint mit kellett volna tennem, amikor azt a választ kaptam, hogy a helyszíni javítás/felmérés nem megoldható, a termék szállítására vonatkozóan pedig, a gyári csomagolóanyag megérkezése rendeléstől számított 4-5 hét (megjegyzendő, hogy 2020. Június 2.-a óta nem érkezett meg a csomagolóanyag, azaz 2,5 hónapja). Ha megérkezik a csomagolóanyag, akkor küldenek futárt a készülékért, mert ellenkező esetben nem vállalnak felelősséget a szállítás alatti esetleges károkért. Utóbbit megértem, köztudott, a szállító cégek nem kellő gondossággal kezelik ezeket a termékeket.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem őriztem meg a gyári csomagolást. A válasz egyszerű. Terjedelme miatt (kb 2x1,5 m) erre nem volt lehetőség, továbbá nem kötelességem megőrizni.
Abban az esetben, ha megvárom a csomagolóanyag érkezését (utóbb küldött levelük alapján arra következtetetek, hogy ezt kellett volna tennem), feltehetően még most is a dobozra és egyéb kitöltő anyagokra várnék, a meghibásodott televízió pedig a falon lógna 2020. Június közepe óta. A javítás el sem kezdődött volna. Önök szerint ez elfogadható?

"... amely lehetőséggel Ön saját döntéséből adódóan nem élt, beszállításáról Ön saját belátása szerint gondoskodott..."

Igen, magam gondoskodtam a beszállításról, melyhez a fenti tények és eseményekben tanúsított inkompetencia vezetett. Mint említettem, ha nem kezdem meg ezt a folyamatot, vélhetően ma is otthonomban a falon "áll" a készülék, hibásan! Az állítás, hogy saját döntésemből adódóan indítottam a szállítást nem igaz, mert a kötelezettségeik elmulasztása és a megoldás hiánya miatt késztettek erre.

Önök szerint elfogadható, hogy 2020. Május elején vásárolt készülék, ha 2020. Június közepén meghibásodik, majd folyó év július 6.-án bekerül a szervizbe (fogyasztó Önköltségén), 2020. Szeptember 17.-én még mindig ott tartózkodik? A termék értékesítés utáni használati tartama kb 1,5 hónap volt, a szervizben töltött tartama jelenleg 74 nap. Hiába készült el a TV, egyelőre nincs nálam, nem tudom rendeltetés szerűen használni. Én, mint fogyasztó annyit érzékelek, hogy nem teljesítik megfelelően a jótállás feltételeit, az eredeti állapot még nem került visszaállításra.
Megértem, hogy nem Önök gyártják a csomagolóanyagot, nem rendelkeznek raktárkészlettel, korábban kitértem egyéb, alternatív megoldások lehetőségére.

Véleményem az, hogy Önöknek, mint szolgáltatóknak (ide érthetjük a kereskedőt, az edigitalt-t is) feladatuk, hogy megfelelően végezzék kötelezettségeiket, üzletpolitikailag célszerű elégedett ügyfeleket gyűjteniük, azonban ez már szubjektív megítélés. Jogukban áll meghatározni, hogy kiszolgálásuk mennyire precíz és milyen minőségben zajlik.

Köszönöm válaszukat, hivatkozva a 2020.09.21.-ei héten várható csomagolóanyag beérkezésére, a korábban említett 2020.09.18.-i végső szállítási dátumot módosítom 2020.09.25.-re. Amennyiben jövő hét péntekig nem érkezik meg a készülék az alábbi címre, fenntartom álláspontom, hogy a Fogyasztóvédelemhez fordulok.

...

Köszönöm közbenjárásukat!

Üdvözlettel,

szept. 16. dátummal, 10:40 időpontban Ügyfélszolgálat <ugyfelszolgalat@cordongroup.hu> írta:
Tisztelt Ügyfelünk,

A helyszíni szervizelés műszaki és logisztikai okokból nem lehetséges. A Magyarországon hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében amennyiben a helyszíni szemle, illetve javítás nem lehetséges, úgy a gyártó és szervize a termék elszállítását köteles biztosítani. Ennek feltételeit a gyártónak és a szerviznek a biztonságos szállítás érdekében joga van saját körben meghatározni.
Mivel a helyszíni szemle és szervizelésre műszaki és logisztikai okokból nincs lehetőségünk, a jogszabályi kötelezettségeinknek eleget téve felajánlottuk a termék beszállításának lehetőségét, amelynek feltétele a gyártói csomagolás megléte. A gyári csomagolással nem rendelkezett, ezért szervizünk a gyártó jóvoltából felajánlotta a csomagolóanyag biztosításának és díjmentes kiküldésének lehetőségét, amely lehetőséggel Ön saját döntéséből adódóan nem élt, beszállításáról Ön saját belátása szerint gondoskodott. A beszállításkor használt csomagolóanyag újra fel nem használható, hulladék jellege miatt a visszaszállításra nem alkalmas, ezért szervizünk a termék szervizbe érkezésekor leadta a gyártó felé a megfelelő gyári csomagolóanyag rendelését.
A csomagolóanyag biztosítása, előállítása és eljuttatása a gyártó, UMC Poland sp. z o.o. felelőssége. A logisztikának levezénylésére és a csomagolóanyag előállításának, leszállításának idejére szervizünknek nincs ráhatása.
Szervizünk az egyes készülékek esetén termék cserét, vagy csereigazolás kiállítását kizárólag abban az esetben nyújthat, amennyiben a készülék hibájának kijavításához a gyártó nem tud alkatrészt biztosítani. Amennyiben az alkatrész biztosítható, a gyártó nem rendeli el a termék cseréjét, vagy csereigazolás kiállítását, úgy szervizünknek a gyártó által megkötött javítási kötelezettségnek kell eleget tenni.
A doboz rendelésével kapcsolatban szervizünk többször is panaszt tett a gyártó illetékes részlegeinél, azonban érdemi választ a mai napig nem kaptunk. A mai napon a gyártó logisztikájának illetékes munkatársa jelezte, hogy a rendelt csomagolóanyagot új rendelésként küldik, amelyeknek kiküldéséről a mai napon gondoskodnak. A UMC illetékes munkatársa jelezte, hogy a csomagolóanyagok várhatóan a jövőhét elejéig bezáróan leszállításra kerülnek. A küldemény tartalmazni fogja a dobozt és a hungarocell védőelemeket.
Amint a csomagolóanyag rendelkezésünkre áll, a TV összekészítését elvégeztük, értesíteni fogjuk.

További szíves türelmét kérjük,
Cordon Electronics Kft.
---
Tisztelt Ügyfeleink,
Szervizünk 2020.05.20 napjától kezdve az alábbi óvintézkedések bevezetésével várja ügyfeleit. Az óvintézkedések betartása kötelező:
- Ügyfélfogadás ideje: Hétfő – Péntek 09:00-16:00
- Arcot eltakaró maszk viselése kötelező az épületben.
- A helyes maszkviselésnek megfelelően a használt maszk vagy textilnek az orrot és szájat is fednie kell.
- Az ügyfélszolgálat épületében egy időben egy ügyfél tartózkodhat.
- Munkavállalóinktól az ügyintézés során másfél méter távolság tartandó. Az ügyfélszolgálaton a távolságot szalaggal jelöltük.
Tisztelettel,

Dear Customers,
Starting from 20.05.2020 our service is open to customers. The following safety measurements are mandatory:
- Opening hours: Monday-Friday8am-4pm
- It is mandatory to cover your face with mask indoors.
- For safety reasons the mask has to cover the nose and mouth of our Customers.
- Only one Customer at a time is allowed into the building of our service.
- During the administration our Customers has to keep a distance of 1,5 meters from our Employees. The safety distance is marked before the Customer Service desk.
Best regards,

<a16334b8.png>

Ügyfélszolgálat

2020-09-11 07:18 időpontban ... ezt írta:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Lenti levelemben kérem a szállítási dátum újra értelmezését az alábbi szerint:
2020.09.18.

Köszönöm!

Továbbított levél kezdete:
Feladó: ...
Dátum: 2020. szeptember 11. 7:15:00 CEST
Címzett: Ügyfélszolgálat <ugyfelszolgalat@cordongroup.hu>
Tárgy: Válasz: Service Request from Website sharp.hu
Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A korábban leírtak szerint a készülék több, mint 60 napja Önöknél tartózkodik. Javítása kb 30 napja elkészült, melyről nem értesítettek, csupán megkeresésemet követően szereztem tudomást.
A készülék szervízeléséhez, nagy gép mivolta miatt hozzá tartozik a helyszíni szemle, javítás lehetősége. Ennek sajnos nem tettek eleget. A szervizbe történő szállítást önköltségen megoldottam. Mint említették, gyári csomagolóanyagra várnak. Úgy gondolom, hogy egy akkora cégnél, mint Önök, nem elfogadható, hogy 70 napon túl sem tudnak csomagolóanyagot prezentálni, az elkészült termék pedig ezért nem kerül vissza a fogyasztóhoz. Ha a gyártó nem képes csomagolást rendelkezésükre bocsátani, akkor létezik több alternatív megoldás is. Ezekre kérem, hadd ne én, mint fogyasztó hívjam fel a figyelmüket.

Abban az esetben, ha Önök nem tudnak eleget tenni háztól-házig garanciális ügyintézésüknek, kérem vegyék fel a kapcsolatot a forgalmazóval, azaz az edigitallal, hiszen a garanciajegy is általuk kiállított, garanciális ügyintézésben partnerek kell, hogy legyenek. Ez nem az én hatásköröm, Önök állnak szerződéses viszonyban.

A televíziót kérem legkésőbb 2020.09.11.-ig szállítsák le lakcímemre (...), ha ennek nem tudnak eleget tenni, Fogyasztóvédelemhez fordulok. Jelen levelemet a mai napon posta úton is feladom Önök részére.

Köszönöm együttműködésüket!
”””

[ Módosította: radi8tor ]

'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'

(#22205) asdf_ válasza Indian74 (#22203) üzenetére


asdf_
veterán

Ez azt jelenti magyarul, hogy ha a termék elromlott és jótállás keretében szeretnéd megjavíttatni, akkor ehhez neked a jótállási jeggyel kell rendelkezzél. Nem jótállási jeggyel ÉS számlával, hanem csak a jótállásival. Ergo át kell vennük és meg kell javítaniuk a számla nélkül is. A számlát pedig nem tehetik a javítás feltételéül, lévén a jogszabályban írtaknál szigorúbb feltételeik nem tehetnek, bármiylen ilyen kikötés automatikusan semmis.

Másold be nekik amit az előzőben írtam, kiemelésseé együtt, meg írd mögé, hogy a jogszabály szerint a jótállási jegy elegendő, így nem tehetik a javítás feltételéül a számlát, így lesznek szívesek átvenni a terméket és megjavítani.

(#22206) asdf_ válasza umfrider (#22204) üzenetére


asdf_
veterán

A személyes adataidat gyorsan radírozd ki belőle.

(#22207) Indian74 válasza asdf_ (#22205) üzenetére


Indian74
senior tag

Köszönöm :R

NAGYPAPA

(#22208) PapG.


PapG.
tag

Sziasztok. Kb egy fél éves samsung okostelefont (s10e) beadtam szervizbe, mert elromlott a bekapcsoló gombja. A szerviz elzárkózott a javítástól, mivel a készülék rootolt, ami igaz. A rootolásnak az ég adta világon nincs semmi köze a bekapcsoló gomb meghibásodásához. Ráadásul a javítási árajánlat egyenértékű egy gazdasági totálkárral kb.. Igazságtalannak tartom hogy egy teljesen legálisan vásárolt és jóval 100eFt feletti értékű telefonnál, csak azért mert szoftveresen rendszergazdai jogokkal akartam használni, a gyártó azt mondja a garira hogy akkor huss, nincs többé, és nem vizsgál utána semmit sem. Tehetek szerintetek még valamit, vagy ez az így járás tipikus esete ??

(#22209) asdf_ válasza PapG. (#22208) üzenetére


asdf_
veterán

Hol vetted, valami sufnigsm-ben, vagy rendes helyen?

(#22210) chopin42 válasza PapG. (#22208) üzenetére


chopin42
őstag

Ha valahol le van írva, hogy a rootolás garanciavesztéssel jár, akkor ez van :(

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22211) asdf_ válasza chopin42 (#22210) üzenetére


asdf_
veterán

Ilyen nem lehet leírva és ha lenne, akkor is automatikusan semmis.

(#22212) C64 válasza asdf_ (#22211) üzenetére


C64
őstag

A KNOX ha 1-esen van, ami rootolásnál átáll 1-re, akkor garvesztes. De szóljatok, ha tévedek. Úgy tudom, hogy a root garvesztést okoz egyes gyártóknál.

[ Szerkesztve ]

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22213) PapG. válasza C64 (#22212) üzenetére


PapG.
tag

A KNOX 1-esen van persze, a bootloader nyitott, custom recovery, stb. De nem ez a lényeg, ezek szoftveres történetek. Hanem hogy a szerviz úgymond hivatalosan küldött egy pdf doksit/árajánlatot, hogy szevasztavasz garancia, viszont egy talicska pénzért megcsinálnák azért. Egyébként a Telenornál lett véve idén, 140ropiért.
Neten olvasni ezt is - azt is root vs gari témakörben, e miatt kérdeztem hogy ha valaki nagyon képben lenne súgja már meg mit léphetek esetleg még ..

(#22214) asdf_ válasza C64 (#22212) üzenetére


asdf_
veterán

Nem lehet garvesztes, mert a jótállás a vásárlástól számított 12 hónapon keresztül megvonhatatlanul él, a jótállásra kötelezett anyitt tehet mindösszesen, hogy amennyiben a jelzett hiba nem gyártási hiba, hanem nem rendeltetéssszerű használéat következménye, és ezt bizonyítani is tudja, akkor a jelzett hiba tekintetében elutasithatja a jótállási igényt.

Tehát amennyiben a samu azt gondolja, hogy a sw-es baszakodás eredmélnye a nem működő bekapcsológomb, akkor szépen szétszedi a kéeszüléket, belerak egy másikat, és ha azzal sem kapcsol be, akkor a júzer valóban szétszoftverelte a telefonját, ez így az ellenpróbával bizonytást is nyert, es lehet menni panaszra a sóhivatalba, mert alaptalan. Amennyiben azonban a rootolás és akozott, hogy a bekapcsológomb nem működik niincs ok okozati összefüggés, addig lopénisz a seggükbe és javítani kötelesek.
Analógia: autógyártó előírja, hogy chiptuning esetlén megvonja a garit. A féléves autódat te meg chiptuningoltad, majd egyszercsak elromlott csomagtartó gázrugója. Ugye, hogy mekkora baromság llenne össtefüggésbe hozzni a kettőt és a chiptuning miatt elutasítani a gázrugó cseréjét? Pedig itt most pont ez történik.

(#22215) C64 válasza asdf_ (#22214) üzenetére


C64
őstag

Itt is írja, de máshol is, ha a KNOX 0x0-ról 0x1-re vált, akkor ugrott a garancia, ez pedig rootolt, vagyis 0x1.

Ha a flag 0x0 bit-ről átlendül a 0x1-re, abban az esetben a garancia teljes mértékben ugrott! Itt jelezném, hogy jelenleg ez nem visszaállítható, és a Samsung szervíz minden esetben ellenőrzi ezt! Ha a Knox 0x1 akkor pedig hozzá sem kezd a (garanciális) javításhoz!

[ Szerkesztve ]

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22216) asdf_ válasza PapG. (#22213) üzenetére


asdf_
veterán

Ilyenkor az a helyzet, hogy besétálsz a Telenorhoz (mivel tőlük vetted, ők a jótállásra köteleztettek), leadod a készüléket, mellé tájéloztatásul a szerviz papírját is, amit adtak az elutasítót, és jelzed, hogy a jótállási igényed elutasítása alaptalan és jogszerűtlen volt, és mivel tőlük vetted, és jogilag velük tudsz szkanderozni, így most ezt teszed ,leadod náluk, és előre jelzed, hogy amennyiben ők is elutasítanák máris találkoztok a békéltető testületnél. A hibajelenséget pedig kb. tollbamondod és csak olyan leadási papírt irsz alá, amin szerepel, hogy a készüléket a szakszervizben leadtad, mely a javítást visszautasította, véleményed szerint annak rootolása nem lehet alap a meghibásodott bekapcsológomb javítására/cseréjére vonatkozó igényednek, így a készülék javítását kéred.

(#22217) asdf_ válasza C64 (#22215) üzenetére


asdf_
veterán

Hiába írja, először van a jogszabály, és utána, alatta a Samsung jótállási feltételek. A jogszabály az erősebb.
Nem mellesleg, egy gipszjakab logout írása nem mérvadó az ügyben, nulla jogi relevanciával rendelkezik, Itt a samu jótállási jegy, ezen mutass ilyet légy oly kedves (panaszosunk meg a sajátján, mert lehet, hogy nem ezt a szürkét kapta, hanem Telenoros sajátot, vagy ennek Telenoros vátozatát).

[ Szerkesztve ]

(#22218) Superhun válasza C64 (#22215) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Azt kell megérteni, hogy kétféle "garancia" van: van az 1 év kötelező jótállás, melyet szigorú jogszabályok szabályoznak, és van a gyártói garancia.

Jelen esetben a Samsung kiköti, hogy ha rootolt a teló, akkor ugrik a gyártói garancia. Oké, ehhez szíve joga. Az 1 év kötelező jótállás viszont nem ugrik, mert nincs olyan passzus a jogszabályban, hogy elektronikai eszközök szoftveres módosítása érvényteleníti a jótállást. Ahogy asdf kolléga is írta, a boltba kell ilyenkor visszavinni a telefont (a bolt a jótállásra kötelezett), már a leadáskor említve, hogy a telefon rootolt, és ha emiatt visszadobja a gariból a szerviz a telót, és ezt elfogadja a bolt, akkor tessenek bizonyítani szakértői véleménnyel, hogy a hibás gomb és a szoftvermódosítás között ok-okozati összefüggés van. Ha nem tudják megtenni, akkor fizetniük kell a szerviz árajánlatát. Ezzel felesleges köröket lehet elkerülni.

[ Szerkesztve ]

(#22219) PapG. válasza Superhun (#22218) üzenetére


PapG.
tag

Köszi az eddigi hozzászólásokat a rootolt Sam S10e vs. elszállt gari ügyben. Önös érdekből belemerültem én is ez ügyben a net bugyraiba, és arra jutottam amit asdf_ és Superhun kolléga is írt, az az, el kell végezzék számomra gariba a javítást, hacsak nem szakértői véleménnyel igazolják hogy a rootolás okozta a bekapcsoló gomb hibáját. (ami szerencsére teljességgel kizárt). (Van erre EU-s direktíva is: 1999/44/CE.)
De akkor miért így jár el alapból a szerviz? Úgy gondolnám, ha valaki, akkor aztán ők igazán képben vannak e témának az aktuális jogi meg szakmai oldalával is! Akkor minek köcsögöznek velem?! Ráadásul nagy cég, a westendben lévő hájpermodern samu experience store.. Egyébként a kapott javítási ajánlatuk is bicskanyitogató volt, fentebb nem részleteztem csak annyit írtam hogy egy talicska pénzt kértek, ami így is volt: Egy emailt kaptam tőlük, aminek a szövegtörzsébe leírták hogy haver, rootoltad a telód = és e miatt buktad a garit, de (!) mi kicseréljük az aksidat (??!) meg a kijelződet (??!) 80ezerért ami majd orvosolja a bekapcsoló gomb parádat is. Kéred ezt? Itt csak pislogtam nagyokat. De volt egy pdf csatolmány is képekkel meg kicsit hivatalosabb állásfoglalással, mely szerint 140ezerbe kerül az alaplap csere (??! wtf ??!) , (na jó: ezzel szűnne meg valóban a root) és akkor a többit gariba megcsinálják. Aztán kértek nyilatkozzam miként döntök.
Most ott tartunk, hogy várom a válaszukat, tudni illik megpróbáltam egy nagyon normális, higgadt és tisztességes hangvételben írt rövid emailben visszakérdezni tőlük, hogy ugyan már miért akarnak átb@szni mint sz@rt a palánkon (?). Pontosabban kitértem rá, hogy a bekapcsoló gombnak semmi köze a roothoz - és akkor legyenek kedvesek nyilatkozzanak már, miért nem javítják gariba (?), valamint jeleztem nekik némi mobilszervizes tapasztalattal a hátam mögött hogy ezzel a [ link ] alkatrésszel lehetne öt dollárból javítani a készülékemet, kwázi árulják már el minek akarnak kijelzőt és aksit cserélni nyócvanezeré' mert a kíváncsiság szétfúrja a belemet. Lehet teljesen fölöslegesen, de hajszálnyit még fogom a reményt hogy rövid úton pont kerül a story végére és elvégzik a szükséges javítást díjmentesen.
Szóval pár napot várok még a válaszukra, de arra készülök én is hogy vásárlók könyve, panaszbejelentés, békéltető testület, szóval végig viszem a kört ha sarokba szorítanak.
Amit még kérdeznék, hogy írtátok hogy a Telenorhoz slattyogjak akkor majd be. Igaz, ott lett véve. De én alapból azt terveztem hogy a samu márkaboltban ahol leadtam kérem majd a vásárlók könyvét és jegyzőkönyveztetem meg teszek panaszt, nem pedig a Telenornál. Mert hogy nekik kellett volna jog szerint elvégezni a javítást, amit megtagadtak. Rájuk vagyok morci. Persze lehet nézni onnan is, hogy telenortól vettem, akkor meg velük szkanderozzak. Tudja ezt valaki pontosan hogy kellene?

(#22220) Exodion válasza PapG. (#22219) üzenetére


Exodion
aktív tag

Azert lett volna jobb hogy a telenorba viszed (aztan lehet total hulyeseget mondok, de akkor majd kijavitanak :U ), mert az 1ev kotelezo jotallasra a kereskedo a kotelezett. A gyarto az elso 2evben termekszavatossaggal tartozik feled.
A ketto kozott meg ha jol ertelmeztem anno van az a csekely ambar nagyon lenyeges kulonbseg, hogy a mig a jotallasnal valoban a kotelezetten van a bizonyitasi teher adott hiba okan megtagadni a javitas;, a szavatossagnal ez immaron a te felelosseged, hogy bizonyitsd a rootolasod nem tette tonkre a keszulek gombjat.
Zarojelben megjegyzem, en nem zarnak ki ezt ilyen gyorsan. Lehhet hogy hw szinten az ott 1db gomb, de mar a natur android rendszer is szoftware szinten alapbol mar 3 funkciot is rendel ahhoz a gombhoz. Ez ugyanaz az eset mint amikor szetkapom a videokartyam amikor az 1-ik csavaron van egy "warranty void if removed" matrica. Hiaba mutom ra vissza ugyis vissza fogjak dobni mert eszreveszik hogy mas rajta a hutopaszta. Hiaba kuldtem en tabcsatlakozo hibaval baxhatom. Majd ha az EU is illegalissa teszi a matricakat meg miegymast (sohanapjan kiskedden) mint az USA, akkor majd lesz eselyunk ilyen ugyekben :).

Szerintem :R

[ Szerkesztve ]

(#22221) , válasza PapG. (#22219) üzenetére


,
addikt

"Akkor minek köcsögöznek velem?!"
Nem csak veled csinálják ezt, mindenki mással is, mert a gyári szoftver/firmware/BIOS (mindegy, hogy telefon, alaplap, videokártya, vagy bármi másról van szó) utólagos - gyártó által nem engedélyezett - módosítása mindig is garanciavesztéssel járt legjobb tudomásom szerint. Ettől függetlenül ha a jogszabályok szerint viszont ez engedélyezett (én nem tudom, hogy az-e, szerintem nem az), akkor érdemes bepróbálkozni náluk, hátha sikerrel jársz.
Egyébként korábban is mindig így volt, bármit módosított valaki úgy, hogy annak nyoma maradt (akár hardveres, akár szoftveres téren), azonnal megvonták a garanciát még abban az esetben is, ha annak abszolút semmi köze nem volt a hibához.
A szolgáltató egyébként szinte biztos, hogy ugyanúgy elküldött volna, ahogy a szerviz tette.
Pl. ezt a Telekom oldalán találtam, de gondolom a többi szolgáltató esetében is ugyanez a helyzet:
https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/gyakori-kerdesek/1177/elveszik_a_garancia__ha_sajat_magam_frissitem_szoftvert_a_keszulekemen_

"Abban az esetben viszont, ha olyan szoftvert töltesz le, melyet a gyártó nem az adott telefonhoz készített (pl. az egyéni szoftver telepítése, a "root", a készülék függetlenítése és teljes körű adminisztrátori jog szerzése a készüléken), minden esetben garanciavesztést okoz."
Lehet tévedek, de én úgy gondolom, ha ez bármiféle jogszabályba ütközne, akkor nem merték volna nyíltan kiírni az oldalukra.

(#22222) Superhun válasza , (#22221) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Lehet tévedek, de én úgy gondolom, ha ez bármiféle jogszabályba ütközne, akkor nem merték volna nyíltan kiírni az oldalukra."

Nem ütközik jogszabályba, mert a jogszabály alapján nem értelmezhető a szöveg. Jótállásról egy szót nem írnak, a jog a "garancia" szót nem ismeri (az már más kérdés, hogy a köznyelv gyakran a jótállás szinonimájaként használja).

(#22223) PapG. válasza Superhun (#22222) üzenetére


PapG.
tag

Számomra akkor már csak egy kérdés maradt: hol kezdjem el verni a tamtamot? A samu szervizben helyben, vagy kérjem vissza a telót és menjek a telenorhoz? Az egy év kötelező jótállási igényemet vajon csak a telenornál érvényesíthetem, vagy a samu szerviz is "a kereskedő" -nek bizonyul ez esetben?

(#22224) Superhun válasza PapG. (#22223) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ez alapján a Telenor a jótállásra kötelezett, náluk kezd el verni az asztalt. Ha akadékoskodnak, akkor kérd ki a vásárlók könyvét, és írd le a teljes sztorit.

(#22225) PapG. válasza Superhun (#22224) üzenetére


PapG.
tag

Jaja, pontosan ez lesz. Jeleztem a szerviznek hogy a pénzes javítást hanyagolnám, és inkább a jótállási igényemet próbálnám meg érvényesíteni a Telenornál. Kíváncsi vagyok mikor meg milyen állapotban (szétszedve vagy korrektül összerakva) meg hogy egyáltalán díjmentesen vissza adják-e a telót, - vagy felszámolhatnak-e valami munkadíjat (?). A fejleményekről majd beszámolok.

(#22226) Superhun válasza PapG. (#22225) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Mindenképpen számolj be kérlek a fejleményekről! :R

(#22227) Gabesz87


Gabesz87
addikt

Media Markt-ban vettünk (online) egy kenyérpirítót, regisztráltam a Russel Hobbs honlapon +1 év gari miatt, viszont a kérdésem az lenne, hogy a dobozban lévő kis garijegynek (kis füzet a szokásos feltételekkel, elérhetőségekkel, és a végén vagy 3 sornyi kitöltendő rész) nem kéne kitöltve lennie? Pár éve a szintén Media-ban vásárolt Samsung mosógépünkhöz sem töltötték ki a garijegyet, és el kellett küldenem postán, majd kitöltve visszaküldték. Szóval szóljak megint, vagy a számlával él a gari is, nem muszáj, hogy ki legyen töltve a garijegy!?

(#22228) Zoltn


Zoltn
senior tag

Sziasztok!

Vettem a PC Land-nál egy Asus alaplapot kicsit több mint egy éve 45k körüli értékben. Elromlott rajta a cha-fan header. 2 hónapja visszavittem a boltba, leadtam gariba. 1 hónap mulva telefonáltam, hogy mi a fene lehet már a lapommal, a válasz az volt, hogy már itt van egy ideje lehet érte menni, kiküldték taiwanra javítani, visszakapták. Elmentem érte, hazavittem összeszereltem a gépet, és ugyan olyan hibát produkált mint 1 hónap elteltével. Mondom csodás. Visszavittem megint 3 hete, hümmögtek, hogy ok, hát akkor kiküldjük még egyszer taiwanra. A héten hívtam őket, hogy mi a helyzet, majdnem elküldtek a csudába, hogy nyugodjak meg, majd szólnak ha kész van. Bár kétlem, hogy másodjára is sikerül megjavítani, meg is kérdeztem ilyenkor mi a helyzet, a válasz az volt, hogy kiküldik újra(még egy hónap).

Na most ilyenkor mi a helyzet? Nem kérhetem a boltot, hogy cseréljék ki? Mondjuk most 45 helyett már 55 ért árulják, kevésbé volna jó, ha visszakapnám a pénzem. Ki mit csinálna?

Üdv.
Z.

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22229) C64 válasza Zoltn (#22228) üzenetére


C64
őstag

Szia

Erélyes fellépéssel kérni őket, hogy cseréljék ki másikra, ha akadékoskodnak, panasz könyv, békéltető testület.

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22230) Superhun válasza Zoltn (#22228) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Pontosan írd le légyszi, hogy mikor vetted az alaplapot, és mettől meddig volt garanciában. Enélkül nem tudunk segíteni.

(#22231) Superhun válasza Gabesz87 (#22227) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A gyártót kérdezd meg, hogy kell-e nekik az extra garanciához a kitöltött garijegy. 1 éven belül biztosan elég a számla.

[ Szerkesztve ]

(#22232) Lackooo84 válasza Zoltn (#22228) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szerintem nem küldték azt a lapot az égvilágon sehová, csak pihentették a sarokban...

The Truth is out there...

(#22233) Márton válasza Lackooo84 (#22232) üzenetére


Márton
nagyúr

hátha megjavul ;]

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#22234) Winzsolt


Winzsolt
aktív tag

Sziasztok! Van egy elég bosszantó problémám.

• Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon)
MSI RX5700XT MECH OC Videokártya
• Vásárlásának helye, időpontja
Kazycomputers 2019.december
• Eladási ára
125980
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e
Cég
• Hiba jellege
Gpu órajel beakad terhelés után 100%-on,nem vált vissza a terhelés megszűnése után. Folyamatosan akadozik másodpercekre a kép windowsban is, 3dmark time spy el sem indul/hiba, több játéknál ha elindítom max 1-2 perc és összeomlik az egész.
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt
Kazycomputers-nek küldtem el ebben a hónapban és vissza is küldték, hogy náluk nem jelentkezett a hiba... Tesztelték és mivel nem jelzett hibát így el sem ment a szervízbe.
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az hányszor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele
Nem tudok róla
• Használtan vetted-e
Használtan vettem (nem az enyém a cég akinek a nevére szól, és nem is ismerem)
• Fénykép a jótállási jegyről (a személyes adataidat természetesen kitakarhatod rajta)
[kép]

Csak, hogy ne fussunk felesleges köröket, már a 4. számítógépbe raktam bele, driver jó meg minden más is jó. Van még egy rakat ilyen kártyám 5700 és 5700XT más-más kivitelben, egyikkel sincs ilyesmi probléma, plug and play mennek.

Mivel nem én vagyok az eredeti vásárló, és a számláról már csak egy fotóm van (ami ki volt nyomtatva azt a Kazycomputers nem küldte vissza).... Kihez fordulhatok most? :W

(#22235) Zsoca_D


Zsoca_D
tag

Hello!
Gondolkodok egy használt Gigabyte 5700 vételen (referencia). Van rá még két év gari, de olyan cégnél, amiről sokan írják, hogy szinte elérhetetlenek, és üzletük sincs, csak székhely.
Gyanítom, hogy ha gariztatásra kerülne sor, akkor nem lenne egyszerű dolgom velük.
A kérdésem az lenne, hogy van-e lehetőség Magyarországon a kártyát direkt vinni valamilyen Gigabyte szakszervízbe gariztatni.

(#22236) asdf_ válasza Zsoca_D (#22235) üzenetére


asdf_
veterán

Nincs, gigabyte vga az a nagykerbe megy vissza, nincs nekik magyarországon semmilyük.

(#22237) , válasza Zsoca_D (#22235) üzenetére


,
addikt

5700 XT kifejezetten kerülendő referencia hűtővel. Hogy elérhetetlen a bolt, az csak hab a tortán. Ezt már csak úgy lehetne überelni, ha esetleg még cég nevére is szólt a vásárlás, valamint ha a garancia is már lejárt róla (sok helyen csak 1 évet intéz a bolt, a többit már a gyártóval kell "lejátszanod").

(#22238) PapG. válasza Superhun (#22226) üzenetére


PapG.
tag

OK. Samu szervizből vissza adták a telót, nem mondanám hogy kedvesek voltak (inkább flegmák) de legalább nem húztak le zsével amiért nem javították a készüléket ami korrekt. Átslattyogtam telenorba, mondtam nekik a szitut hogy nem gyári szoftver, ezért a samu nem javította, de még él az egy éves jótállás stb, meg hogy nincs összefüggés a hiba meg a root között. Kiscsaj szerintem nem értett ebből semmit, de elzárkóztak a vásárlók könyve+jegyzőkönyv meg minden ilyesmitől, mondván hogy megjavítják. Kb 2 hét és szólnak ha kész. Bárcsak így lenne :) Ha mégse, akkor jön a békéltető testület felé vezető irány. FolytKöv.

(#22239) asdf_ válasza PapG. (#22238) üzenetére


asdf_
veterán

Itt csak két apró probléma van:
- a vásárlók könyvének szabadon hozzáférhetőnek kell lennie és akkor írsz bele, amikor akarsz
- jegyzőkönyvet a fogyasztó jótállási igényéről meg kötelező felvenni (kötelező adattartalommal).

Viszont, ha az átvételi lapon (amely megfelelő adattartalom esetén azt hiszem talán kiválthatja a jegyzőkönyvet) nem szerepel tollbamondva, amit te szóban elmondtál, hanem csak annyi, hogy bekapcsológomb-hiba, akkor szerintem csak megszivattad magad két hétre, simán csak elmegy majd a szervizbe, majd visszapattan a knox flag miatt.

[ Szerkesztve ]

(#22240) Superhun válasza Winzsolt (#22234) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Alapesetben még az 1 év kötelező jótálláson belül lennél, amikor még érdemben lehet szorongatni a kereskedőt, csak jelen esetben vagy egy kis bibi: cégnévre szól a számla, ráadásul neked nincs is közöd a számlán szereplő céghez.
Ez a tipikus áfacsalós sztori, a cég megszerzi nettó áron a cuccot, majd eladja feketén egy magánszemélynek, a termék aktuális piaci árán.
Sokat nem tudunk itt segíteni, tanulópénz lesz ez az ügy, legközelebb csak magánszemély nevére szóló számlával vegyél használt cuccot.

(#22241) Winzsolt válasza Superhun (#22240) üzenetére


Winzsolt
aktív tag

Köszi! Ez nem hangzik jól..
Alapvetően normális volt a bolt, bár nem tudom, hogy hogyan tesztelték, megpróbálom szerintem mégegyszer kérni őket, hogy teszteljék le újra vagy valami.
Esetleg valami MSI szervízhez nem fordulhatnék közvetlenül?

(#22242) LuckyL válasza PapG. (#22238) üzenetére


LuckyL
őstag

remélem ezeknél a köröknél amiket most futsz mindig kérsz mindenről papírt (javításra átvétel, miért nem javítják stb.) - később ezzel fogod tudni alátámasztani a követelésed ha oda kerül az ügy

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22243) Indian74


Indian74
senior tag

Sziasztok!!
Most olvasom az előző hozásólasokat,és azt látom,és lehet hogy én is azt rontottam el az ügyemben,hogy nem töltöttem ki a vásárlok könyvét,és nem kértem ki a másolatot. Ja itt van az előzmény az én ügyemben,sajnos azóta nem volt időm intézkedni,de megyek jövőhetén és oda csapok nekik ,és addig megyek míg nem javíttatják meg,vagy ki nem cserélik nekem,tejesen mindegy....
[link]

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22244) Superhun válasza Winzsolt (#22241) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Nincs az MSI-nek magyarországi alaplap szervize.

(#22245) H0r1


H0r1
tag

Sziasztok!

2018 marciusaban vettem apple watch 3-at. Istyle, maganszemelykent. Visszavittem 2020 elejen, mert allandoan toltesi problemaim voltak vele. Kaptam uj orat. Visszavittem megint 3 honap mulva, ugyna ugy nem lehet tolteni semmivel. Kenye kedve szerint valtozik, mikor akar tolteni vagy csak melegedni. Kaptam megint egy uj orat. Es most ez megint ugyan ezt csinalja. Mindegyikrol van termeszetesen jegyzokonyvem. Kicsit unom mar ezt az eljarast.

Van tippetek mit lehet ilyenkor tenni? Mar atturtam a ptk ide vonatkozo reszeit is, es az istyle-al is felvettem a kapcsolatot, de tobbletkoltsegre hivatkoznak, amikor azt kertem, hogy kifizetem a kulonbozetet, de adjanak masik orat (series 6) mert ezt nem csinalom tovabb.

Ok kotik az ebet, csak csere/javitas, es amig erre kepesek, addig ezt is fogjak csinalni.

Viszont nalam lassan fenn fog allni az erdekmulas, mert veszek akkor siman egy uj orat.

Van otletetek erre? Kulturaltan oldanam meg veluk!

(#22246) Hegyirabló


Hegyirabló
veterán

Sziasztok!

Tanács kellene, sósban!

Vettem egy monitort, drága volt. Viszont gyártás/csomagolás közben odakúrták valahová. Biztos, hogy nem én voltam, mert még a talpat is úgy raktam rá, hogy a gyári műanyag rajta volt. Utána csak felemeltem az asztalra, és ennyi. Monitor topikban mindenki azt mondja, hogy ezt így ne tartsam meg. Csináltam ugyan kicsomagolós videót, de azon pont nem látszik az a rész, ahol az ütődés van, a kezem kitakarja.

Neten vettem. Mit tegyek? Simán csak álljak el, vagy jelezzem nekik, hogy mi a helyzet, amire mérget merek venni, hogy az lesz a válasz, hogy biztosan nálam történt a dolog.

Köszi!

Aquila non captat muscas.

(#22247) Lackooo84 válasza Hegyirabló (#22246) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Neten vetted? 14 naposba visszaküldöd és kész. Ha bármi van, akkor nekik kell bizonyítani.

The Truth is out there...

(#22248) Hegyirabló válasza Lackooo84 (#22247) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Akkor az lesz. Köszi!

Aquila non captat muscas.

(#22249) Zoltn válasza Superhun (#22230) üzenetére


Zoltn
senior tag

2019.02.11-én vásároltam az Asus strix B450i alaplapot 49800ért, 3év jótállással.
2020.07.15-én adtam le CHA-FAN header hibával a boltban, 2020.08.18-án kaptam vissza. Elvileg megjavították, gyakorlatilag semmi nem történt vele. Hazavittem összeraktam, ugyan az a hiba.
2020.08.28-án tudtam újra leadni a boltban. Tegnap voltam bent, már valami 45 napos határidőről beszéltek (15 nap bolt-15 nap nagyker-15 nap gyártó).
Nyilván még egy kis türelmet kértek tőlem. De nem nagyon van már.
A telefont már fel sem veszik, emailre nem válaszolnak, bent a boltban flegmán száttárt karral nem csináltak semmit.
:( :((

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22250) LuckyL válasza Zoltn (#22249) üzenetére


LuckyL
őstag

ha tényleg jótállásról van szó (és magánszemélyként vásároltad) és nem valami plusz "garanciáról", akkor én simán elállnék a vásárlástól a helyedben és kérném vissza a vételárat

cryptot minden termékemért elfogadom

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.