Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22251) zolisx4


zolisx4
őstag

Sziasztok !!
Elolvastam az össze foglalót de azért pár dolog nekem nem tiszta csak azért kérdem mert most vettem egy GeForce RTX 2070 SUPER GAMING 3X OC 8GB GDDR6 VGA kártyát.
Mivel egyéni vállalkozók vagyunk nyilván számlára vettem,mert költségként el lehet számolni ugyan úgy mint sok minden mást is,teljesen szabályosan,hozzá teszem nem vagyunk ÁFA alanyok sima egyéni vállalkozók másod állásba,most akkor nekem miért nem jár a garancia ?? Vagy félre értettem valamit??

(#22252) asdf_ válasza zolisx4 (#22251) üzenetére


asdf_
veterán

Garancia nincs, nem létezik.
Fogyasztóknak egy ilyen kártyára 1 év kötelező jótállást ír elő a jogszabály.
Ezt (és az egyéb fogyasztót megillető jogokat) nem kapja meg az E.V., mivel nem fogyasztó, neki csak 2 év szavatosság jár (aminek első 6 hónapjában feltételezve van a gyári hiba, a maradék időben a vevőnek kell ezt bizonyítania).
Jellemzően számtechboltok nem foglalkoznak a vevő fogyasztó/nem fogyasztó státuszával, ugyanazt kapja mindkettő, kivéve, ha a gyártói jótállási jegyén a gyártó megkülönbözteti a két vevőtípust (pl. HP).

(#22253) zolisx4 válasza asdf_ (#22252) üzenetére


zolisx4
őstag

Köszi a választ igy már világos, :R :R
Még egy kérdésem lenne,ugye ezt beregisztráltam a gyártó honlapján,regisztráció után vissza jött az email hogy el fogadták igy gyártói garancia 4 év van a kártyán,akkor oda vissza lehet küldeni ??? Kihagyva a Magyar boltokat??

(#22254) piRate_nEx válasza piRate_nEx (#22097) üzenetére


piRate_nEx
aktív tag

No, tartozok nektek a kimenetellel a 14 napos elállással kapcsolatban, ahol a termék egy fejhallgató volt.

Ez egy elég makacs webshop volt, senkinek sem ajánlom az Audio Mekka webáruházat így.

Miután jeleztem nekik a dolgot, ugye ők a koronavírusra hivatkozva nem akarták visszavenni. Felhívtam a fogyasztóvédelmet, megkérdeztem őket, mondták, hogy semmi köze a vírusnak a 14 napos elálláshoz. Valóban kényelmetlen, hogy a fejeden hordod a fejhallgatót, de nem egy fülhallgató, amit a füledbe dugsz. Ugyan az a kategória, mint egy telefon, vagy sapka, amikről tudjuk, hogy vissza adható. Arról nem is beszélve, hogy a vírus 48 órát marad legfeljebb életben a szabadban, mire a csomagot átveszik, már rég nem áll fent a veszélye.

Amikor ezt megírtam a webshopnak, azt kaptam vissza, hogy a beszállító így meg úgy nem veszi vissza, az ő ajánlásuk ez meg az. Konkrétan, hogy a fülpárnát cserélni kell. Mondtam nekik, hogy én a szerződést velük kötöttem, az ő ÁSZF oldalukon szereplőkbe egyeztem bele, és ott nem térnek ki ilyen dolgokra. Hogy jó fej legyek, felajánlottam, hogy rendben, a fülpárna a hivatalos beszállítónál 6000 Ft., ezt én lenyelem, de akkor szeretném az eredeti fülpárnát a csere után vissza kapni, mivel azt kifizettem.

Ezután elnémultak, ismét nem voltak hajlandóak válaszolni az emailemre.

Van pár ügyvédi kapcsolat a családban, és onnan az a tanács jött, hogy még le sem kell velük állni veszekedni. Szimplán becsomagolni a cuccot, kísérő levél, hogy 14 napon belül utalják vissza a termék árát a bankszámlámra. Leírtam még, hogy a termék műszaki és esztétikai állapotáról képet és videót készítettem, amit igényük szerint továbbítani tudok. Feladtam a csomagot nekik tértivevényesen, majd két nap múlva átvették.

No, ismét csend, de hát 14 napot adtam nekik. Vártam a 16. napig, semmi. Ezután küldtem egy felszólító emailt, csatoltam a tértivevény igazolását, a kísérőlevelt, és megírtam, hogy további 3 napot kapnak, hogy vissza térítsék az árát, plusz jelenleg jogilag már illetéktelenül birtokolják a fejhallgatót, és ezzel már nem csak a fogyasztóvédelem jogosult foglalkozni.

Erre már jött válasz email, ismét a beszállítós sallang. Ismét megírtam, hogy velük léptem szerződésre, nem mással. Ha nem tetszik a 14 napos elállási törvény, akkor meg lehet szüntetni a webshopot, és lehet továbbra csak személyesen értékesíteni, de gondolom ők ezt mérlegelték amikor megalapultak.

Válasz semmi, ma reggel jött vissza a fejhallgató teljes ára.

A következő lépés amúgy egy ügyvédi felszólítás lett volna, de ezt megúszták.

[ Szerkesztve ]

The glass is already broken.

(#22255) chopin42 válasza piRate_nEx (#22254) üzenetére


chopin42
őstag

Példaértékű, ők meg menjenek a pi..@ba. :R

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22256) Hegyirabló válasza piRate_nEx (#22254) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Ennyi, így kell csinálni. Napokban egy nem ennyire makacs üzletnek megmondtam, ha nem tetszik a jogszabály meg kell alapítani a Tizennégy Napos Elállást Ellenzők Pártját (TNEEP), elindulni a választásokon, bejuttatni képviselőt a törvényhozásba, és akkor lehet benyújtani törvény vagy rendeletmódosító javaslatokat. Addig viszont a hatályos magyar és uniós jogszabályoknak kötelesek alávetni magukat. Jött is vissza hiánytalanul a pénz, előző este még esküdtek rá, hogy ők bizony nem fogják visszautalni.

Aquila non captat muscas.

(#22257) Zoltn válasza piRate_nEx (#22254) üzenetére


Zoltn
senior tag

De szép ezt olvasni! :C

A kedvenc szövegem nekem is ilyen ügyintézéskor, hogy a beszállító így meg úgy. De engem hol érdekel a beszállító, mikor a bolttal kötöttem szerződést. És ezt soha nem fogják fel.

[ Szerkesztve ]

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22258) PapG. válasza asdf_ (#22239) üzenetére


PapG.
tag

Sziasztok! Kis „Folyt.Köv.” beszámoló következik: Röviden - szeptember közepe óta szívok egy néhány hónapos Samsung Galaxy S10e telóval, ami bekapcsoló gomb hibás, és a samsung szerviz elutasította az egy éves jótállás keretein belül történő díjmentes javítást, mondván a készülék nem gyári szoftvert tartalmaz. Ez igaz is, hiszen rootoltam (Knox flag = 1). Eltelt két hét, végül a samsung szervizből működőképes állapotban (pont ahogy leadtam) vissza kaptam a telót. Közben fórumoztam a témában itt, meg utána néztem neten ahol tudtam, és a konklúzió az volt, hogy a kereskedőnek kötelessége a javítást elvégezni módosított szoftver esetében is díjmentesen, kivéve ha szakvéleménnyel igazolja hogy a hiba a módosított szoftver miatt keletkezett. Jelen esetben a kereskedő a telenor. Átslattyogttam hozzájuk, elmondtam a teljes storyt, azt mondták megjavítják. Tegnap szóltak hogy mehetek érte, de a szerviz ugyan e miatt megtagadta a garis javítást... Köszi. A működőképesen leadott telefon helyett (értsd: vette a töltést, a bekapcsoló gomb hibájának ellenére is be lehetett kapcsolni az egyéb oldalsó gombokkal úgynevezett download módba, -> onnan meg restart és tökéletesen működött a teló..) vissza kaptam egy darab téglát. Sem a töltést nem veszi, illetve életet sem lehet belé lehelni sehogy, az ég adta világon nem reagáll semmire. Számítógép sem ismeri fel, kijelző vak sötét, kábé olyan mintha kiöntötték volna betonnal. Mondom köszi ezt is. Hallkan próbáltam szóvá tenni az észlelt változást a személyzetnek, de erre egyből leugatták a fejem az ott dolgozó kis kékpólós pi***ák, mondván hogy nem gondolom komolyan hogy a szerviz elrontotta (?), hiszen oda javítani viszik a készülékeket! Mondom dejó, akkor no comment, kérem a vásárlók könyvét. Jegyzőkönyveztem a panaszomat a rosszabb állapotban vissza kapott telefon, illetve a nem jogszerűen (EU 1999/44/CE.) történt javítás visszautasítása miatt. Aztán sajnos nem volt valami mosolygós a hangulat, de végére értünk a folyamatnak. Itt tartunk most. Hivatalosan max 30nap úgy tudom, mire a telenornak válasszal kell szolgálnia a panaszomra, valamint egyet nem értés esetén tájékoztatnia kell az illetékes békéltető testület vagy egyéb felettes szervek elérhetőségéről. Mert hogy ez fog következni, megyek tovább ebbe az irányba. Ha valakinek van észrevétele, ötlete, tapasztalata (vagy netán jogi tudása) az itt összefoglaltakkal kapcsolatosan, vagy hogy még mit tehetnék ebben a szituban, az kérném írja le, szívesen olvasnám! És persze akkor is ha nem nekem van igazam, – csak utánanézhetően legyen az állítás alátámasztva. Ha a telenor válaszolt, jelentkezem majd ismét, szóval majd Folyt.Köv.!

(#22259) Indian74


Indian74
senior tag

Sziasztok!!
Nos Én történetem a Xiaomi note 9 pro telefonommal,ami rezgő hiba miatt vittem volna a Euronics szaküzletbe,egyszer már elhajtottak mert nincs számla,blokk,(elhagytam :O csak is jótállási jegy,de ők akkor sem tudják átvenni,szerviz céljából...ez volt Szeptember 18-án,nos akkor buta és tudatlan voltam,és nem írtam a panaszkönyvbe.... most ezt Szeptember 29-én pótoltam,másodjára is elhajtottak,az sem hatotta meg a fiatal embert hogy fogyasztóvédelemmel fenyegetem,meg persze a panaszkönyvet is megmutatta hol van :F
Szerintetek mit tehetek még az ügy érdekében,hova írhatok,még panaszlevelet.
Bár írtam a Euronicsnak is email-ben levelet,de az 30 nap míg kivizsgálják,és sajnos már több hibát is tapasztaltam,mint pl. a hívásnál a kihangosításara gombra nem reagál,meg az USB csatlakozó sem az igazi.
Így egy kicsit már sok,ez már számomra nem csak hogy fogyasztóvédelem hanem máshova is és még legszívesebben kártérítést is követelnék az üzlettől,a hozz állásuk miatt. :((

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22260) Hegyirabló válasza Indian74 (#22259) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Idézet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról rendeletből:

4. § (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

Aquila non captat muscas.

(#22261) asdf_ válasza Hegyirabló (#22260) üzenetére


asdf_
veterán

Vótmá

(#22262) Indian74


Indian74
senior tag

Köszi vagyis kötelességük lett volna átvenni....
Olyan nincsen hogy akkor én itt azt mondom a üzletnek hogy nem törvények szerint jártatok el,én azonnali cserét kérek,nem javítom,nem pénzt kérek vissza,hanem másik új terméket,ennek az árában,vagy rá is fizetek pl??? :)

NAGYPAPA

(#22263) Indian74 válasza asdf_ (#22261) üzenetére


Indian74
senior tag

Tudom bocs... de akkor hova írhatok vagy valami fogyasztóvédelem??
Mennyi idő míg a levelem ott elbírálják??
Ahogy olvasod,sajnos nem jártam sikerrel...de nem adom fel...vannak jogaim :Y :C

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22264) asdf_ válasza Indian74 (#22263) üzenetére


asdf_
veterán

Nem neked, neki.

(#22265) Indian74


Indian74
senior tag

OOO boocssss

NAGYPAPA

(#22266) Hegyirabló válasza asdf_ (#22261) üzenetére


Hegyirabló
veterán

De ő ezt nem tudta. Segítséget kért. Nem olvastad?

Aquila non captat muscas.

(#22267) Indian74 válasza Hegyirabló (#22266) üzenetére


Indian74
senior tag

Bár már ezt egyszer kérdeztem itt a fórumon...de Igen segítséget szeretnék kérni hogy hova és milyen módon lehetne ezt a üzletet feljelenteni....mert ez már sok és elfogathatatlan... :R

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22268) Hegyirabló válasza Indian74 (#22267) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Több lehetőséged is van, Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály (impotens), Békéltető Testület (kicsit hatásosabb, de a döntését a vállalkozásnak nem kötelező betartania), ügyvéd megbízása (ez a nehéztüzérség, viszont ennek mérten sokba is kerül).

Aquila non captat muscas.

(#22269) Indian74 válasza Hegyirabló (#22268) üzenetére


Indian74
senior tag

Vagyis fogyasztóvédelem kilőve.
Békéltető Testület....akkor nem köteles megváltoztatni véleményét,ha akarja beveszi a jótállásos termékem ha nem akkor nem,vagyis nemet is mondhat ugyan úgy???
Ügyvéd...nem szeretnék olyan dologért fizetni ami ingyen jár....pl javíttatás. :R

NAGYPAPA

(#22270) asdf_ válasza Hegyirabló (#22266) üzenetére


asdf_
veterán

De, de arra is emlékszem, hogy ugyanezt már megírtam neki.

(#22271) Hegyirabló válasza asdf_ (#22270) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Na jó, de hát ez egy fórum, had kérdezzen. Ismétlés a tudás anyja.

(#22269) Indian74 Egy felszólító levelet te is írhatsz nekik, benne az érvényben lévő kormányrendeletre hivatkozva, jogkövetkezmény kilátásba helyezésével.

[ Szerkesztve ]

Aquila non captat muscas.

(#22272) asdf_ válasza PapG. (#22258) üzenetére


asdf_
veterán

Nem várnék a válaszra, békéltető, mire hozzájuk jutsz negjön a válasz is és így nem vesztesz időt (Indian74 dettó). Remélem az első átvétel után használtad a telefont, és leadáskor vetted ki a SIM-et és az orruk előtt kapcsoltad ki, így a logokban látszik, hogy aznap még használtad a telefont..

(#22273) Indian74 válasza Hegyirabló (#22271) üzenetére


Indian74
senior tag

Ezt írtam a üzletnek:...Még irjak nekik valamit.....?????

"Tisztelt Euronics !
Önök szaküzletével szemben itt is panaszt tennék,mert egy rezgő motor HIBÁS Xiaomi redmi note 9 pro mobiltelefont a Corvin szaküzletünkben 2x próbálkozásra sem vették be.Annyi hogy a fent nevezett termékhez csak BLOKKOT kaptam,nem számlát,csak jótállási jeggyel rendelkezik,és így sem vették be,javítás céljából.A törvény szerint,és még az önök oldalán is fel van tüntetve hogy ha csak JÓTÁLLÁSI JEGGYEL rendelkezek akkor is kötelesek bevenni és legrövidebb úton,javítani (INGYEN),ez még a mai napig nem történt meg így önökkel szemben a fogyasztóvédelemhez fogok fordulni,és azonnali cserét,vagy pénzkifizetést fogok követelni,mivel önök megtagadták a törvényben előírtakat,velem szemben.Én csak egy hiba kijavítását szerettem volna érvényesíteni,önök ezt 2X is megtagadták, így csak az időmet rabolják,a termék meg még mindig nem megfelelően működik,ez így számomra elfogadhatatlan.És azt is szeretném hogy a írt levelemre minél hamarabbi elfogadható választ kapjak. Üdvözlettel H.Zoltán

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22274) asdf_ válasza Indian74 (#22273) üzenetére


asdf_
veterán

És mi lenne, ha azt írnád, amit már tanácsoltunk kétszer is, hogy jogszabály alapján jótállási igény jótállási jeggyel érvényesíthető, emiatt nem tehetik a jótállás intézésének feltételéül a számla/blokk bemutatását (és idézed a jogszabályt, valamint azt a részt is, amely szerint a 151/2003-ban írtalktól a fogyasztó hátrányára történő bármilyen eltérés -így a blokk/számlakérése- semmis).

[ Szerkesztve ]

(#22275) Hegyirabló válasza Indian74 (#22273) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Tisztelt Vöröskő Kft!

Vásároltam Önöktől ekkor és ekkor egy ilyen és ilyen mobiltelefon készüléket, ennyi és ennyi forintért. A telefon sajnálatos módon hibát produkál, ilyen és ilyen problémák vannak vele. Jótállásos ügyintézés miatt felkerestem ezt és ezt az üzletüket, ekkor és ekkor, a garanciajegy birtokában, és kértem a termék jótállásos javítására történő átvételét. A nevezett üzlet munkatársa azonban ezt megtagadta arra hivatkozva, hogy a termék számlája nincs a birtokomban. Az érvényben lévő 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 4.§. kimondja:

4. § (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

Tehát nincs szükség a garancia érvényesítéséhez számlára, vagy más adóügyi bizonylatra.

Mindezek ismeretében ez úton

f e l s z ó l í t o m

Önöket, hogy szíveskedjenek a hatályos jogszabályokat betartani, és azoknak megfelelően a termék díjmentes javítását haladéktalanul elvégezni!

Jómagam továbbra is a közös megegyezéses megoldás híve vagyok, de amennyiben ezen levelem hatására nem történik meg a termék javításának megkezdése, úgy jogaim érvényesítése érdekébe minden lehetséges jogi eszközt igénybe fogok venni, és további jogi lépéseket teszek.

Bízva a pereskedésmentes közös nevező megtalálásában, tisztelettel!

Budapest, 2020. október 43.

Tisztelettel

Indián Úr

Aquila non captat muscas.

(#22276) Vismajor01


Vismajor01
addikt

Sziasztok,

Telefonomnak a hátlapja el van repedve, egyszer elejtettem, tudom h erre nem vonatkozik a garancia, nem is érdekelt soha.

Viszont most a hangszóró kezdett el recsegni amikor telefonálok, nagyon zavaró.

Bevittem a Samsungba garanciába, de megtagadták a jótállás teljesitését.
Magyarázat: A hangszórót csak akkor tudják cserélni, ha kicserélik a hátlapot, de töröttet nem rakhatnak vissza, az 18 ezer forintba kerül. Fizessem ki.

Nem értettem egyet, elvittem a vodafonehoz (onnan vettem eredetileg), ők se vették át, magyarázat:
Benne van az ÁSZF-ben, ha törött a telefon, nincs garancia. (Más a magyarázat!)

Én azért kardoskodtam, mert anno volt egy hasonló hercehurcám az alzával egy alaplappal kapcsolatban. Ott is megtagadták a jótállás teljesitését, mondván az usb3 pinjei közül az egyik törött. Én azért küldtem vissza az alaplapot mert a processzor foglalata döglött volt.
Leirtam nekik, hogy a két sérülés között nekik kell bizonyitani független szakértő bevonásával, hogy ok-okozati összefüggés van. Nem is kértem a PIN cseréjét, tudom h letörtem, de itt más a hiba. Elnézést kértek, és megjavitották.

Itt nem ugyanaz a scenario, hogy nekik kéne bizonyitani, hogy a törött hátlap okozta a hangszóró hibáját?

Igazából 18 ezer ft nem akkora pénz egy ilyen telefonnál, inkább elviekről van szó. :R

Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H

(#22277) Indian74 válasza Hegyirabló (#22275) üzenetére


Indian74
senior tag

Köszönöm....én ebben nagyon ügyelten ,és tudatlan vagyok,sajnos ez van ha nem baj lopom...ezt a jó kis frappáns megfogalmazást.
:R :C

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22278) Indian74 válasza asdf_ (#22274) üzenetére


Indian74
senior tag

Neked is nagyon köszönőm,ahogy írtam sajna nem értek ezekhez a dolgokhoz,de egy így remélem jobb lesz és lépnek az ügyemben. :R

NAGYPAPA

(#22279) Hegyirabló válasza Indian74 (#22277) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Azért írtam, hogy vigyed. :)

Aquila non captat muscas.

(#22280) Lackooo84 válasza PapG. (#22258) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem kellett volna átvenned, csakis minimum olyan állapotban, amilyen a leadáskor készült jegyzőkönyvben szerepel.

The Truth is out there...

(#22281) Indian74 válasza Hegyirabló (#22279) üzenetére


Indian74
senior tag

:C :R

NAGYPAPA

(#22282) gabor9991


gabor9991
őstag

Augusztus 25 óta ül az emag egy hibás telefonomon.
Több levelet is váltottunk már, normális hangnemben közöltem velük, hogy mivel a javítás ídőtartama meghaladja a 30 napot ezért kijavítás helyett már cserét vagy a pénzt kérem vissza, nem szeretnék tovább várni a szervizre.
3 alkalommal ráztak le, hogy a jogszabály meghatározza azt a 15 napos határidőt ugyan ami konkrétan le van írva és már 2* is eltelt, de ugye ők hiába törekednek ennek a betartására, sajnos a szerviz nem végezte még el a javítást, maradjak nyugton.
Írtam nekik, hogy a békéltető testülethez fogok fordulni, de az eljárás megkezdése előtt ugye törekedni kell a megegyezésre, így várom a válaszukat amiben vagy eleget tesznek a korábbi kérésemnek és visszautalják a pénzem/kapok egy működő telefont azonnal, vagy elutasítanak ismét, de akkor ezzel az elutasítással már meg fog indulni a békéltető testület eljárása.
Volt már hasonló problémám más cégekkel hasonló ok miatt, ott a békéltetős email után általában törekedtek az egyezségre és elfogadták a kérésemet.

Az emagnál erre az emailre már nem is válaszoltak, pedig már személyesen valami ügyintézőjükkel voltam levelezésben szóval biztosan célba ért az emailem.

Az lenne a kérdésem, hogy van-e olyan felügyeleti szerv aki emiatt valami bírsággal megküldené őket?Az egyik indok az, hogy 35-40 napig vagy ameddig csak akarják, elhúzzák a javítást másik meg az, hogy a konkrét megkeresésre egyszerűen nem reagálnak.
Olvasom itt korábban volt akinek 80 napig volt szervizben a cucca és ő sem kapta vissza a pénzét meg volt azér itt már pár panasz az elhúzódó javításokkal kapcsolatban nem én vagyok az első.
Nekem ugye nem lesz ettől jobb, meg januártól változik a jogszabály is és az elhúzódó javításoknak remélhetőleg vége , de azért ha kapnának egy bírságot a hozzáállásuk miatt annak örülnék :D

[ Szerkesztve ]

(#22283) Zoltn válasza gabor9991 (#22282) üzenetére


Zoltn
senior tag

Ugyan ebben a helyzetben vagyok egy PCLandos alaplappal. Bosszantó.

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22284) Cimbi11


Cimbi11
csendes tag

Sziasztok!

Csak egy olyan kérdésem lenne, ha nekem van egy fél éves Asus STRIX videókártyám, de nincs meg hozzá a számlám meg semmi csak a doboza, akkor a ASUS oldalán serial number segítségével tudom érvényesíteni a garanciát?

Köszönöm előre is :R

(#22285) Superhun válasza Vismajor01 (#22276) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Az egy dolog, hogy a törött hátlap és a recsegő hangszóró között nincs ok-okozati összefüggés, viszont ha a törött hátlappal szakszerűen nem javítható a recsegő hangszóró, akkor megtagadható a jótállás. Nem vagyok hozzáértő, így én ebben nem tudok állást foglalni, csak arra szeretnék rávilágítani, hogy nem annyira egyértelmű ez az eset.

(#22286) Superhun válasza gabor9991 (#22282) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Válaszolj légyszi az összefoglalóban szereplő kérdésekre, hogy segíteni tudjunk.

(#22287) Superhun válasza Cimbi11 (#22284) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Tudtommal az Asusnak nincs elérhető videokártya RMA szolgáltatása a magyarországi piacon, így csak a nagykerrel tudsz gariztatni, aki csak viszonteladókkal áll szóba. Azaz kell a bolt, neki pedig kelleni fog a jótállási jegy. Ha jófej a bolt, akkor papír nélkül is tud gariztatni, de erre jogilag nem kötelezhető.

[ Szerkesztve ]

(#22288) Superhun válasza PapG. (#22258) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Köszönjük a beszámolót, várjuk a további fejleményeket! :R

(#22289) gabor9991 válasza Superhun (#22286) üzenetére


gabor9991
őstag

Termék gyártója és mivolta: Hagyományos kinyitható telefon talán Nokia? :F
• Vásárlásának helye, időpontja :eMAG 2020.04 hó
• Eladási ára :15e körül
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e :magánszemély
• Hiba jellege: antenna hiba, szakadozó hang, megszakadó hívások
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt: 2020.08.25
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az hányszor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele: Első alkalommal jár szervizben
• Használtan vetted-e: nem
• Fénykép a jótállási jegyről : -

Egyik idős családtag használná, nem az enyém ezért nem tudom a pontos vételárat és típust, de nem is kaptam semmilyen papírt az átvételkor amikor a futár átvette vagy a szervizhez beérkezett
Többször is leírtam az emagos ugyintézönek, hogy tisztában vagyok a készülék minimális értékével ettől függetlenül nem hiszem, hogy elfogadható négy ilyen hosszú várakozás a javításra

[ Szerkesztve ]

(#22290) gabor9991


gabor9991
őstag

Nem négy hanem egy csak átjavította a telefon és már nem tudom szerkeszteni

(#22291) Márton


Márton
nagyúr

Elméletileg foglalkoztat a dolog, mi van a neten rendelt festékspray-kkel?
Van 5-6 márka, ami közül nem tudok dönteni, speciális igényeimnek vajon melyik felelne meg, próbadarabot meg ugye nem kapni. De ezért adjak ki 6x2-3 ezer Ft-ot?
Ha neten rendelek, kifújok belőle 3mp-ig, hogy lássam, hogyan mutat, milyen a színe, a fényessége, tapadása, stb és nem felel meg, vajon visszaküldhetem? Ugye én sem szeretnék később olyan flakont vásárolni, amit valaki már próbálgatott előttem. Az áruházakban pl. a parfümökből van próbadarab, de az nem is eladó. Viszont épp azért bontottam ki, hogy megbizonyosodjak róla, megfelel-e és ha nem, élnék elállási jogommal.
Ilyenkor mi a szitu? Ez nem szofter vagy higiéniai termék. Lemérik grammra, mennyivel csökkent a tömege és arányosan térítenek?

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#22292) Zoltn válasza Márton (#22291) üzenetére


Zoltn
senior tag

Valószínűleg a festék nem minősül tartós fogyasztási cikknek. :F :U

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22293) Márton válasza Zoltn (#22292) üzenetére


Márton
nagyúr

Aha, hát az lehet, akkor mégiscsak vásárolnom kell addig, amíg a megfelelőt meg nem találom. Mondjuk az érdekes, hogy akkor ennél a webshopnál hogy lehet mégis 8 napos (!) elállásunk.. Megnéztük a flakonját és az nem tetszik? :)

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#22294) Zoltn válasza Márton (#22293) üzenetére


Zoltn
senior tag

A bauhauseban is vissza veszik a bontatlan festéket. Gondolom ha látszik hogy használtad akkor ők sem veszik vissza.

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22295) Márton válasza Zoltn (#22294) üzenetére


Márton
nagyúr

ja, hát ha nem nyitom ki, az más,
de ilyen bauhaus meg obi nem online elállás miatt veszik vissza 1-2 hónapig, hanem mert bontatlan és jófejek.
az online 14 nap viszont arról szól, hogy a terméket kipróbálom és eldöntöm, megfelelő-e számomra. fényképezővel pár fotót kattintok, videóval 2 percet felveszek, hangszóróval 3 számot meghallgatok.. vagyis spray-ből 2-3 sziszenést kifújok. De akkor mivel nem tartós cikk, lehet mégsem :))

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#22296) cynric


cynric
tag

Sziasztok! Notebook garancia érvényességhez minden gyártónál/szerviznél előfeltétel, hogy a gyári alkatrészek legyenek benne a szervizelés pillanatában? Vagy az eredetileg szerelt SSD, HDD, RAM bővítés után útjára ereszthető? Mik a tapasztalatok? Előre is köszi. :R

7lövetű konyhakés

(#22297) Hegyirabló válasza cynric (#22296) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Dellről tudok nyilatkozni, mert náluk kifejezetten rákérdeztem. Ők az SSD bővítést engedik.

Aquila non captat muscas.

(#22298) Lackooo84 válasza Márton (#22295) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szerintem a fényképezés meg a sprayből fújás nem egy kstegória, ugyanis az utóbbinál fogy a termékből. Jó lenne ha a boltban is mindenki 2-3-at "szisszentene", aztán ki is fogyna a cucc. Erre vannak a tesztpéldányok.

The Truth is out there...

(#22299) Márton válasza Lackooo84 (#22298) üzenetére


Márton
nagyúr

Ezüstsprayből hol!

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#22300) , válasza cynric (#22296) üzenetére


,
addikt

Érdemes erre rákérdezni az adott helyen ahol vetted, mert sok helyen már az garanciavesztéssel jár, ha meglátják, hogy szét volt szedve a laptop (nyomok a csavaron, stb.).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.