Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23801) Aprósólyom


Aprósólyom
addikt

A kötelező termékek körébe nem eső cipőket 2021 eleje óta 6 hónap jótállással érétkesítik?
Akkor, ha jól értem elérkeztünk abba a korszakba, mikor jogilag is biztosítjuk a piacnak az eldobható, egyben magasabb környezeti terhelést okozó silány minőségű cipők terjedését?

Jevons paradox

(#23802) asdf_ válasza Aprósólyom (#23801) üzenetére


asdf_
veterán

A cipőkre eddig is 6 hómap volt (és nem jótállás, hanem szavatosság, pont emiatt, mert nem kötelező jótállás alá van sorolva, így 6 hónap szavatosság jár rá, mint bármi másra). A félreértések elkerülése végett: a zsvatosság 24 hónap, ebből a 6 hónap az, amikor a fogyasztónak nem kell bizonyítania, egy 3 ezres termékhez a 15. hónapban nyilván nem szerez be az ember egy szakvéleményt 1 ezerérért, hogy szavatosságozhassa.

[ Szerkesztve ]

(#23803) Aprósólyom válasza asdf_ (#23802) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Na jó, akkor majd jobban elmélyítem magam ebben a témában.

Ha jól értem a szavatosság minden eladott termékre egységesen 2 évig érvényes, melyből az első 6 hónapban nem nekem kell bizonyítanom?
Mi van abban az esetben, ha egy cipő talpán a kopófelület annyira lekopik 1 év alatt, hogy már a szivacs talp kopik? Eddig nekem az ilyen gagyi cipőket cserélték, általában azonnal.
Ez a hiba is a szavatossági kör, gyártási hibájánának felel meg egyébként? Magyarul az eleve gagyi termék is gyártási hibának, tehát szavatossági körbe tartozó hibának számít?

Jevons paradox

(#23804) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

14napos internetes rendeléses elállásom szombaton járt volna le de nem tudtam visszavionni a terméket az aquaba mivel az szombaton zárva van.

Ilyenkor mi van? Hétfőn még vissza lehet vinni vagy ezt buktam?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#23805) asdf_ válasza Dare2Live (#23804) üzenetére


asdf_
veterán

Nem visszavinni kell 14 napon belül, hanem az elállást jelezni, ez így bukóközeli. Valamint ha jól rémlik, az átvétel napja az első nap, így lehet, hogy nem is szombaton, hanem már pénteken járt le az a 14 nap. Amennyiben nem, akkor még van egy órád a rendelés után általuk közölt módon elállni, ha email, akkor másolatban menjen magadnak is.

[ Szerkesztve ]

(#23806) , válasza Dare2Live (#23804) üzenetére


,
addikt

Az Aqua mindig nyitva van szombatonként.

(#23807) FerNandor


FerNandor
őstag

Sziasztok,
Ez az árhoz kötött jótállás mióta van így?
Csak azért kérdezem, mert létezik az, hogy gyári garanciás mosógépet vettünk tavaly 120 ezer Ft-ért és 1 év garancia van csak rá? Electrolux, ha jól rémlik, markabolt.hu.

[ Szerkesztve ]

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#23808) OCTAMD válasza FerNandor (#23807) üzenetére


OCTAMD
őstag

21 jan1

Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit

(#23809) asdf_ válasza , (#23806) üzenetére


asdf_
veterán

Ez azért nem igaz, mert melyik. Van vagy 5 boltjuk.

(#23810) FerNandor válasza OCTAMD (#23808) üzenetére


FerNandor
őstag

Köszi, akkor tényleg 1 év az 1 év. Bár volt már neki motorcseréje, nem tudom, hogy a motorra onnan indul-e még gari.

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#23811) asdf_ válasza FerNandor (#23810) üzenetére


asdf_
veterán

A motorra természetesen újraindult a csere időpontjában.

(#23812) Dare2Live válasza asdf_ (#23805) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

kösz

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#23813) FerNandor válasza asdf_ (#23811) üzenetére


FerNandor
őstag

:R

"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."

(#23814) -cobra-


-cobra-
aktív tag

Sziasztok!
Jól gondolom, hogy ha egy vállalkozás (DIY Online Kft aka. szerszamkell.hu) többszörös visszatérő a békéltető testület "Együtt nem működő vállalkozások" listáján, akkor hiába indítottam ügyet (ODR-en keresztül), valószínű le fogják sz*rni, és semmi se lesz az egészből? Ahogy olvasom a fogyvédelem meg egyéni esetekkel nem foglalkozik... ennyit a fogyasztók jogairól? :F

(#23815) Superhun válasza -cobra- (#23814) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"ennyit a fogyasztók jogairól"

Jogállamban a bíróság dönt, a békéltető testület csak segíti a laikus mezei usert. Ha nem fogadja el a bolt a békéltetők döntését, akkor lehet pereskedni. Előtte még megpróbálhatsz megbízni egy ügyvédet, hogy egy keményebb hangvételű levelet írjon. Sajnos nincs gyorsabb mód. Annyit tehetsz, hogy legközelebb nem vásárolsz onnan.

Egyébként megjegyzem, hogy szinte az összes minimális árréssel dolgozó webshop ilyen hozzáállású, mert egyszerűen nincs forrásuk hatékonyan és korrektül kezelni a reklamációkat. Olcsó húsnak...

(#23816) Aprósólyom válasza Superhun (#23815) üzenetére


Aprósólyom
addikt

A békéletető testület ilyenkor nem bünteti meg a céget, ha az nem jelenik meg vagy nem reagál tőle elvárható módon?
Anno, kb. 6 éve nekünk volt esetünk, hogy nem jelent meg idézésre a cég a békéltető ülésen, ezért kapott egy figyelmeztetést, miket kell javítson és egy sokkal vastagabb csekket a kifogásolt termékhez képest, a hozzáállása miatt. Szóval kb. megérte volna neki szó nélkül megtéríteni a kárunkat, ahelyett hogy kötötte az ebet a karóhoz.

[ Szerkesztve ]

Jevons paradox

(#23817) Superhun válasza Aprósólyom (#23816) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"A békéletető testület ilyenkor nem bünteti meg a céget, ha az nem jelenik meg vagy nem reagál tőle elvárható módon?"

Valóban van ilyen (annyi pontosítással, hogy nem a BT büntet, nekik erre nincs jogkörük, hanem a fogyvéd a BT bejelentésére), de ez csak akkor, ha a vállalkozás nem megy el a BT ülésre vagy írásban sem ad indoklást. Ha a vállalkozás egyébként részt vesz a folyamatban, de a végén nem fogadja el a BT javaslatát, akkor nem bünteti meg senki. Ilyenkor polgári pert lehet indítani.

(#23818) asdf_ válasza -cobra- (#23814) üzenetére


asdf_
veterán

A kérdés, hogy mit jelent az együtt nem működő. Nem jelenik meg, vagy pedig nem veti magát alá a békéltető testület döntésének? Utóbbival nincs semmi gond, mivel a testületben nem szakemberek ülnek, így ha én cég lennék, és a testület hülyeséget ítél, akkor természetesen én sem vetném alá magam a döntésüknek. Ha őkl ezt sorozatosan teszik, akkor én is.

[ Szerkesztve ]

(#23819) Aprósólyom válasza Superhun (#23817) üzenetére


Aprósólyom
addikt

Akkor jól értem, hogy nem igazán van átgondolva ez a folyamat? :B Elindítani hivatalból egy olyan eljárást, aminek a végén nincsen kötelező érvényű döntés, csak idő, energia és pénzpazarlás. :F

Jevons paradox

(#23820) Exodion válasza Aprósólyom (#23819) üzenetére


Exodion
aktív tag

Es meg akkor is, amikor alavetik magukat a dontesnek, es szamukra nem kedvezo dontes szuletik is van amikor megprobalnak alola kitancolni. Arra hivatkozva, hogy ok ugy fogalmaztak, miszerint: "amennyiben szamukra megfeleloen indokolt dontes szuletik ....". Ez volt az en esetem 2eve.
Szoval inditottam egy birosagi vegrehajtast, majd gyorsan kapokodtak is magukat. Igy csak egy ugyvedi konzultacios dijat meg a birosagi illeteket buktam. Ez volt az a pont ameddig mar nem mentek el.
Na azota se vasaroltam az ipon-tol de azert negativ reklamot sem akarok nekik (nehogy itten rossz hir keltesre hivatkozva egyszercsak idezest kapjak :DDD ).

(#23821) viharhozo


viharhozo
addikt

Vettem egy HDD-t, DOA, bootolni se lehet vele. Az atvetel ota ket munkanap telt el, ma visszakuldom.

1. Elvileg cserelni kene, azonnali csere biztos nem lesz, mert nincs raktarkeszlet. Mennyit vagyok koteles varni a cserere?

2. Igazabol penzvisszat szeretnek. Feltetelezem, ha cseret kuld, attol is ugyanugy elallhatok. Ilyenkor elore kell egyezkedni, h ne szivassuk egymast az oda-vissza valo kuldozgetessel?

Durvasága miatt töröltem - moderátor.

(#23822) 4Grider válasza viharhozo (#23821) üzenetére


4Grider
nagyúr

Ha fogyasztó vagy (nem cég, e.v., stb.) ÉS online vásároltad, akkor válaszd az elállást ha pénzt akarsz látni. Azért nem árt nekik jelezni, hogy DOA a termék, de te elállsz...

(#23823) viharhozo válasza 4Grider (#23822) üzenetére


viharhozo
addikt

Hibas termektol el lehet allni?

A kereskedo sablonleveleben az all, csak teszteles utan adja vissza a penzt, tehat (feltetelezem) megprobal majd beletolni a cserebe/javitasba, mert neki ez az erdeke.

Durvasága miatt töröltem - moderátor.

(#23824) 4Grider válasza viharhozo (#23823) üzenetére


4Grider
nagyúr

Nincs leírva az elállási jognál, hogy te csak hibátlan termék vásárlásától állhatsz el. Ezért javasoltam, hogy - bár elállásnál nem vagy köteles indokolni - de írd le, hogy DOA terméket kaptál, így nincs további bizodalmad a termékben. Az eladónak joga van a pénzed visszatartani ugyan egy vizsgálat erejéig, de ha az sérülésmentes és nem lett használatba véve (értsd: nem csak kipróbálva), akkor köteles az elállás jogát feléd biztosítani. A 3 napon belüli csere vonatkozásában nincsenek határidők, ezért is javasoltam az elállást.

(#23825) Superhun válasza viharhozo (#23823) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Természetesen hibás terméktől is el lehet állni, de ilyenkor szerencsésebb tájékoztatni az eladót a hibáról, a későbbi felesleges körök és kellemetlenségek elkerülése végett.

(#23826) Vikusz77


Vikusz77
tag

Sziasztok!

Vettem egy hűtőszekrényt, a hangját zavarónak találom, ezért szeretnék élni a 14 napos elállással, és visszaküldeni a webshopnak. (Sajnos ez 10 ezer forintomba fog fájni, de mindegy.)

Nincs gyakorlatom az ilyesmiben, ezért a láma kérdések.

Ezt a nyilatkozatmintát közlik az ÁSZF-ben ehhez.:

[link]

Gondoltam, hogy letöltöm kinyomtatom, beszkennelem, és e-mailben elküldöm nekik.

Kérdéseim:

A dokumentum címéből „Elállási/Felmondási nyilatkozatminta”
nyomtatás előtt a „minta” szót letöröljem a végéről, vagy egy az egyben hagyjam így a dokumentumot, ahogy közzétették?

A termék megnevezésénél a termék gyártó/típusszám-on kívül a gyártási számot is be kell írnom? Szerintem igen.

Illetve ez van a nyilatkozatminta végén:
„A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)”
Jól értem, hogy ha én kinyomtatom, kitöltöm, szkennelem, akkor előtte alá kell írnom, ugye?

(Egyébként kicsit furcsállottam, hogy a vásárláskor kapott (papíralapú) számlán és jótállási jegyen nem találtam a hűtő gyártási számát, csak a típusa szerepel rajta de ez csak zárójeles megjegyzés.)

Szóval, a fentiekben kérem a tanácsotokat, útmutatásotokat, bocs, ha evidens dolgokat kérdeztem!

Előre is köszönöm!

Viktor

(#23827) 4Grider válasza Vikusz77 (#23826) üzenetére


4Grider
nagyúr

E-mailben is simán elállhatsz, nem kell túlragozni.
Az elállási nyilatkozatból átmásolod az e-mailbe a szövegrészt és megszerkeszted a saját adataiddal. Fontos, hogy fogyasztóként (magánszemélyként) állhatsz el, a nyilatkozatban tehát nem szerepelhet cég, vállalkozó, stb.
Célszerű arról az e-mail címedről küldd el a nyilatkozatot, amin a rendelést megtetted, a nyilatkozatban szerepeljen a rendelés száma, a számla száma, a számlán szereplő vevői adatok (név, lakcím). Ezek bőven elegendőek egy elállási nyilatkozat megtételéhez.

(#23828) szalai112


szalai112
senior tag

Sziasztok
A telemaxtol kaptam Samsung csere utalványt, na Telekom cserélte a készüléket.
Véletlenül nem adnak ilyen papírt.
Ha átvertek és jogtalanul kaptam a papírt?

(#23829) asdf_ válasza szalai112 (#23828) üzenetére


asdf_
veterán

Ennek fuss neki még egyszer, de ezúttal magyarul.

(#23830) szalai112 válasza asdf_ (#23829) üzenetére


szalai112
senior tag

Röviden
Hibás készülékre kaptam csereutalványt a telekom ki cserélte.
Gondolom nem vertek át, a maradék tartozás ki fizetem.

(#23831) 4Grider válasza szalai112 (#23830) üzenetére


4Grider
nagyúr

Nem sokkal lett tisztább...

(#23832) szalai112 válasza 4Grider (#23831) üzenetére


szalai112
senior tag

Jogtalanul nem adnak csereutalványt, utólag módosíthat a szervíz?

[ Szerkesztve ]

(#23833) 4Grider válasza szalai112 (#23832) üzenetére


4Grider
nagyúr

Ha jól értem: A szerviz csereutalványt javasolt, a szolgáltató pedig ennek ellenére nem cseréli a készüléket?

(#23834) Vikusz77 válasza 4Grider (#23827) üzenetére


Vikusz77
tag

Kösz a választ!
Akkor a termék megnevezése mellet ne írjam oda a gyártási számot? Felesleges vagy még hátrányom is lehet belőle (rosszul írom véletlenül, mittudomén).

Rendelésszám nem szerepel a webshop nyilatkozatmintájában, akkor ezt is beleírjam?

(#23835) szalai112 válasza 4Grider (#23833) üzenetére


szalai112
senior tag

Kicserélték, így jogilag rendben van, csak érdeklődtem.

(#23836) 4Grider válasza Vikusz77 (#23834) üzenetére


4Grider
nagyúr

Tényleg nem kell túlragozni.
Az elállási nyilatkozatból egyértelműen derüljön ki, hogy ki (fogyasztó neve, címe) és milyen szerződéstől (rendelésszám, számlaszám) kíván elállni. Ennyi. Ha pontosítást akarnak, akkor majd keresnek. A vissza/beszállítás részleteire esetleg rákérdezhetsz a nyilatkozat végén.

(#23837) Vikusz77 válasza 4Grider (#23836) üzenetére


Vikusz77
tag

Ok, köszönöm a segítséget!

(#23838) Vikusz77 válasza 4Grider (#23836) üzenetére


Vikusz77
tag

Még egy kérdés merült fel bennem.

A vásárlás után két nappal írtam a webshopnak egy levelet, amiben jeleztem a problémámat (zavaró a hűtőszekrény hangja), és közöltem, hogy kérem a 3 munkanapon belüli hiba esetén igényelhető cserét. (erre annyit válaszoltak, hogy forduljak a gyártóhoz (LG) vizsgáltassam be, és ha tényleg hibás, akkor visszafizetik (mert nincs már nekik belőle).
Az Lg-hez végül nem fordultam, nem volt kedvem a hercehurcához.

A kérdésem:
Mielőtt elküldöm a webshopnak a vásárlástól való elállási nyilatkozatot, küldjek-e előtte egy e-mailt nekik, amiben jelzem, hogy a korábban tett 3 napos cseregarancia iránti igényemet visszavonom?
Nem szeretném, ha a korábban tett csere iránti igényem "belezavarna" az utána tett elállási nyilatkozatomba.

Nem vagyok a jogban annyira járatos, de szeretném, ha simán intéződne a dolog, ezért vetődött fel bennem ez a kérdés, persze, lehet, hogy kicsit túlaggódom.

[ Szerkesztve ]

(#23839) 4Grider válasza Vikusz77 (#23838) üzenetére


4Grider
nagyúr

A két folyamatnak nincs köze egymáshoz.

(#23840) Vikusz77 válasza 4Grider (#23839) üzenetére


Vikusz77
tag

Köszönöm, rendben, akkor azzal már nem foglalkozom, csak simán elküldöm nekik az elállási nyilatkozatot.

(#23841) Kobe


Kobe
veterán

Hi
Egy egyelore elmeleti kerdes, az hogy fogyasztovedelmi dolog lesz e belole a gyakorlatban majd a panaszbejelentes elbiralasa utan derul ki

Rendeltem kb 400e HUF ertekben tobb holmit az emagrol dec 9-en, bolti atvetellel, amikor meg elt a 15%ot kupon formajaban dec 12ig visszateritjuk akciojuk. Dec 11-re igertek atvetelt a kijelolt boltban de nem jott semmi ertesito, majd dec 14-en egy automata email hogy az egyik raktaron nem levo termek atszallitasa kesik a kijelolt fovarosi boltba es majd valamikor ertesitenek ha eppen megerkezett, atveheto a teljes rendeles, konkretabb datum nelkul, es ha a kesedelmes kiszallitas problemat okoz nyugodtan toroljem a kiszallitast es probaljak mas atveteli modot.

Na nekem a keses gondot okozott merthogy videki vagyok igy mar csak 1-2 napom volt atvenni es utana irany videk holidayre...
Az ugyfelszolgalatot / boltot rendelesmodositas vegett kb 3 napig kajtattam hogy legalabb a fontosabb, raktaron levo dolgokat atvehessem, a tobbit nyugodtan kapjak ki a rendelesbol, de egyszeruen 3 napig csak az automatat hallgattam, mig vegul kinomban ahogy az emailben javasoltak toroltem es tetelenkent ujrarendeltem, elerhetoseguk szerint a termekeket. Mar az emag helyett az extreme digitalt hivtam hatha ok at tudnak kapcsolni, de csak annyit mondtak hogy jah hat ok elerhetetlenek... Boltban is ugyanezt mondtak kesobb.

A fo cuccot sikerult is atvennem mivel keszleten levo volt, de mivel az ujrarendeles mar dec 12 utan volt, ertelemszeruen a webshop nem adta meg a kedvezmenyt, ami OK hogy csak kuponos de igy is 60K minusz. Atvetel utan persze sikerult elernem az ugyfelszolgalatot, akik mindenfele nyakatekert megoldast javasoltak (vigyem vissza a termeket, kerjek ujat a regi rendelsszamon es jo lesz, stb) de vegul nem sikerult ledealelni mert az ÜSZ javaslatat a bolt utasitotta el / tartotta kivitelezhetlennek, illetve a csere csak 2x a kozpontba furikaztatatassal lett volna megoldhato, ami 2x bizonytalan hosszusagu ido h visszakapjam az eppen mar kezemben levo dobozt....(az alap problema ugye 1 db atszallitastol indult, 2x berizikozni ugyanazt nyilvan nem volt humorom) igy ezt az opciot nem kertem, leve karacsonyi ajandekrol van szo, illetve a 60K kupon helyett felajanlott 3000 HUF helyszini kedvezmenyt is elutasitottam

Ami erdekelne, hogy ha elutasitjak a panaszom amiben a kedvezmeny jovairasat kertem (reven az eredeti dec 9es hataridon beluli az ÜSZ es a bolt elerhetetlensege miatt kenyszerusegbol kellett torolnom, nem a sajat, hanem a bolt kesedelme miatt), erdemes fogyvedhez menni, jogos a faxkorbacs vagy ilyesmi halott ugy?

[ Szerkesztve ]

(#23842) Lauda


Lauda
félisten

Helló!

Az nem minősül a fogyasztó megtévesztésének, ha kinézek egy terméket egy webáruházban, aminek 1234 forint az ára és mikor beteszem a kosárba már 1238 forint az ára? Azóta már 1238 forint az ára a weboldalon is, gondolom közben változott. Engem ez viszont nem nagyon érdekel. Az árak csak jelképesek.

Köszönöm szépen!

(#23843) LuckyL válasza Lauda (#23842) üzenetére


LuckyL
őstag

nem, az árak mindig változnak, ez normális

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23844) Lauda válasza LuckyL (#23843) üzenetére


Lauda
félisten

Ezt értem, viszont ha egy termék ára 1234 forint, akkor ha bekattintom a kosárba miért nem 1234 forint az ára, hanem 1238 forint? :)

(#23845) asdf_ válasza Lauda (#23844) üzenetére


asdf_
veterán

Mert valaki lusta volt leprogramozni, hogy kosárba kerüléskor csekkolja, hogy időközben változott-e a termék ára és erről figyelmeztetést adjon, hogy így is akarja-e.

Persze ha ismételhető, úgy már viccesebb. Ryanair jegy? Nálam ott szokott ilyen lenni, hogy az egyik nézetben ennyi, de amikor leklikkelem, akkor már több.

[ Szerkesztve ]

(#23846) LuckyL válasza Lauda (#23844) üzenetére


LuckyL
őstag

gondolom el volt mentve cookiként és akkor frissült mikor kosárba tetted

#23845asdf_
légitársaságoknál kb minden egyes jegyeladás után válotzhat az ár, algoritmusok figyelik hogy a lehető legtöbbet hozzanak ki belőle, ha hirtelen nagy az érdeklődés (pl focimeccs időpontja kiderül és sokan foglalnak), azonnal drasztikusan nőnek az árak

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23847) pinnacle


pinnacle
nagyúr

Sziasztok! Elállás esetén a pénzt 14 napon belül kell visszautalni vagy csak a csomag kézhezvételétől számított 14 napon belül? Ez alapján én úgy értelmezem, hogy a bejelentéstől számít a 14 nap.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

eciponél is így értelmezik,
Milyen hosszú folyamat a visszáru árának visszautalása?
A visszautalás az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül történik meg (kivéve vis maior esetén).

4campingnél viszont így,
A csomag átvételéről emailben értesíteni fogjuk, a pénzt legkésőbb a csomag átvételétől számított 14 napon belül visszautaljuk. (A csomagnak a magyarországi postacímről a prágai raktárunkba kell megérkeznie, ennek várható átfutási ideje 10 munkanap.)

Amazonnál nem vacakolnak, azonnal visszautalnak, ahogy jelzem az elállást.

[ Szerkesztve ]

(#23848) Lauda válasza asdf_ (#23845) üzenetére


Lauda
félisten

(#23849) Lauda válasza pinnacle (#23847) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

A kormány rendelet a mérvadó.

(#23850) Superhun válasza pinnacle (#23847) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Az elállási szándék közlésétől számított 14 napon belül vissza kell jutattni az összeget.

Sajnos ezt a "közlést" egyes boltok elég szabadon értelmezik. Volt tapasztalatom olyan országosan ismert webshoppal, akiknek emailben jeleztem az elállási szándékom, amire azonnal válaszoltak, és leírták, hogy küldjek el egy minta Word doksit kitöltve, kézzel aláírva, és szkennelve, mert csak így tekintik érvényesnek az elállást (ez jogilag már vitatható) és csatoljam a csomaghoz is, amit visszaküldök. Erre gondolná az ember, hogy a szkennelt doksi elküldésétől számolták a 14 napot, de nem, hanem a csomag kézhezvételétől számított 2. vagy 3. napon (már nem emlékszem pontosan) állítottak ki egy sztornó számlát ezen naptól számított 14 napos határidővel, mert csak addigra sikerült végigvinni a pénzügyesekig a ügyet. Kitalálhatjátok a választ arra, hogy sikerült-e utalni az eredeti bejelentéstől számított 14 napig... Egy kicsit keményebb hangú email hatására már azonnal utaltak. Na azóta nem vásárolok ott olyan terméket, amelynél fennállhat az elállás lehetősége...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.