Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23051) Lackooo84 válasza Biznisz Elek (#23050) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Az elállást ne keverjük ide, akkor a te sarad a visszaküldés, de szavatossági jog gyakorlásánál a kereskedőé/szervizé ez 100%. Ezerszer volt már itt téma, keresse vissza akit érdekel.

PTK: "6:166. § [Költségviselés]

(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik."

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23052) Biznisz Elek válasza Lackooo84 (#23051) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ott van amit te is belinkeltél. 6. § 1. pontjában , hogy mire vonatkozik. Ami azokba nem tartozik bele azok visszajuttatásának a költsége a vevőé. a 2. pont ennek a kiegészítése.

Tudom, hogy volt már téma de még egyszer se támasztotta alá senki jogszabállyal, hogy pl egy 20.000Ft-os porszívó vissza juttatásának a költsége az eladót terheli. Amit te is beraktál az se erről szól...

Szerk:

"PTK: "6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.""

Igen de ebbe a szállítás nem tartozik bele. Az eladó költsége pl az, hogy az adott terméket ő maga hogyan juttat el a szervizbe, a nagykerbe vagy adott esetben külföldre. De az nem a költsége hogy egy 10KG alatti terméket a vevő hogyan juttat vissza az eladóhoz..

[ Szerkesztve ]

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#23053) Lackooo84 válasza Biznisz Elek (#23052) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Már miért ne tartozna bele?? Szerinted az odajuttatás az nem a kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költség?? Dehogy nem, hisz magától nem fog a szervizbe repülni a termék... Ha veszek valamit, és beszarik, akkor nehogy már még én fizessek azért, mert beszart, és egyáltalán eljusson a szervizbe.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23054) LuckyL válasza Lackooo84 (#23053) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem se tartozik bele, nem a teljesítéssel kapcsolatos költség, az ott kezdődik, amikor a cégnél a cucc

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23055) Biznisz Elek válasza Lackooo84 (#23053) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Én azért a helyedben még átolvasnám párszor ezeket a jogszabályokat.

A kellékszavatosságnál valóban van egy ilyen rész mint amit lejjebb is bemásoltál
"PTK: "6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.""

De ez egy általános jogszabály ami nem konkretizálja a kategóriákat. Ennek a kiegészítése a 151/2003 IX 22. rendelet 6§-a amit szintén bemásoltál. Ahol már kategorizálva van, hogy az eladó milyen esetben nem háríthatja át a visszaszállítás költségeit.

De ha van arra bírósági precedens amit te állítasz aszt szívesen megnézném...
Illetve akkor ezek szerint az össze magyarországi kereskedőt aki az ebbe tartozó termékeket forgalmazza sorra büntetnék....

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#23056) Lackooo84 válasza LuckyL (#23054) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hidd el beletartozik, én még olyannal nem találkoztam, ahol nekem kellett volna a futárt fizetnem, pedig sajnos küldtem már jó pár meghibásodott eszközt. Fel sem merült, hogy nekem kéne fizetni bármit is. Ja de, a Triwarden bepróbálkozott, amikor a PS4-et küldtem volna el nekik, de megemlítve a jogszabályt máris ingyen GLS jött a cuccért.... Már eleve nem logikus, hogy mikor kár ér azzal, hogy valami elromlik, és még én finanszírozzam, hogy eljusson a szervizbe.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23057) Lackooo84 válasza Biznisz Elek (#23055) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Tessék egy békéltetői döntés:

"A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében továbbá a kötelezettet terheli bármely olyan költség, amely a jótállás/szavatosság alapján fennálló kötelezettséggel összefüggésben merül fel, vagyis mindaz a költség, amely a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos. Idetartoznak többek között a fuvarozási költségek akkor is, ha azok a jogosultnál merültek fel. Jelen ügyben a vállalkozás által is elismerten hibás termék visszaküldésének költségét kettő alkalommal is a fogyasztó viselte, amelynek megtérítésére a vállalkozás részéről nem mutatkozott hajlandóság. A fogyasztó a szerződéstől történt elállása során a hibás termék visszaadásától nem zárkózott el, azonban nem várható el a fogyasztótól, hogy a meghibásodott terméket ismét a saját költségén küldje vissza addig, amíg a vállalkozás nem teljesíti a jótállás/kellékszavatosság körében korábban felmerült kötelezettségeit."

Ezzel én a vitát lezártnak tekintem. :U

Persze a boltok mindenkinél bepróbálkozhatnak, aztán aki olyan, azt le is húzzák azonnal.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23058) LuckyL válasza Lackooo84 (#23057) üzenetére


LuckyL
őstag

no ez érdekes, nem így tudtam, akkor igazad lehet

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23059) Biznisz Elek válasza Lackooo84 (#23057) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Azért itt már hibás teljesítéséről beszélünk mivel elméletileg javították, de a hiba továbbra is fenn állt. Szóval itt még meg is értem. De ez még mindig csak egy békéltetői ajánlás. Bírósági határozatra lennék kíváncsi. De legyen neked igazad és mindenki menjen a békéltető testülethez minden 20.000ftos gamer cuccával. Akkor már csak az a kérdés hogy az iPon garancia futár szolgáltatását miért nem támadtak már meg a bíróságon.

Nem kiskerezek de ha jönne hozzám egy vevő ilyen igényekkel esküszöm elmennék vele egy bíróságig :)

És ha ez valóban elterjed a jövőben mert tegyük fel jogos, akkor ne csodálkozzon senki ha mindennek az ára az egekben lesz a webshopokban ....

[ Szerkesztve ]

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#23060) , válasza Biznisz Elek (#23059) üzenetére


,
addikt

Vagy PCX "Háztól-Házig Garancia", az is fizetős.

(#23061) nemlehet


nemlehet
őstag

Üdv,

Csak megosztanék egy sztorit, hátha másnak is tanulságos. Vettem az Aqua-tól egy Razer Kraken X USB fejhallgatót tavaly szeptemberben aminek 2 hónap múlva eltört a pántja. Én meg vagyok győződve hogy gyártási vagy anyaghibás, mert egyszer csak játék közben éreztem, hogy laza, leveszem és a bal oldalán teljesen elvált a műanyag... Nah már előre ideges voltam, mert minden cég szabályzatában benne van, hogy fizikai sérülésre nem vonatkozik a garancia (ami amúgy tök jogszabály ellenes, ilyet nem lehet kikötni mert ezer és egy oka lehet annak, hogy valami eltörik).

Visszaküldtem az Aqua-nak (amit egyébként ingyen intéztek "garancia gyorsposta" néven ha már erről volt szó itt korábban a topicban). Sikerült 3 hónapig ülni rajta, állítólag a partnerre vártak, majd megszülték, hogy a törés "nem megfelelő használat miatt jött létre".

Váltottunk pár levelet, hogy ez teljes mértékben elfogadhatatlan válasz, semmilyen egyéb külső sérülés nincs a fejhallgatón (tényleg karcmentes, soha nem dobtam le vagy ilyesmi) szóval mivel bizonyítják ezt? Folyamatosan a partnerre mutogatnak, hogy ők utasítják vissza az igényt. Többszöri kérésre sem tudtak semmilyen szakvéleményt vagy jegyzőkönyvet mutatni, a szervízből küldtek egy képet hogy el van törve (amit nyilván tudok, benne volt a legelső levelemben amivel bejelentettem a hibát). Az egésszel ugye nekem az a bajom, hogy a fogyasztóvédelmi törvény szerint 6 hónapig az eladónak kell bizonyítani a nem megfelelő használatot ami jelen esetben szerintem nem történt meg. Csak nyilván kihez fordul az ember ilyenkor, nagyon nehéz érvényesíteni a jogaidat.

Készültem hogy nyitok békéltető testülethez egy ügyet, bár tudom hogy az is leginkább csak egy sóhivatal mivel nincs jogi következménye a döntésüknek, de a barátom mondta, hogy írjak azért egyet a Razernek is, mert sokszor érdemes közvetlen a gyártóhoz fordulni.

Leírtam az egész ügyet nekik egy RMA ticketbe, szépen lefordítva a levelezést az Aqua-val. Nagyon gyorsan reagáltak az ügyre, sűrű elnézést kértek a rossz tapasztalatért és tovább küldték a warranty teamnek. Ők 1 nap múlva írtak, hogy amúgy alapból nem járna a csere, de mivel ők SEM tudták megszerezni a jegyzőkönyvet a magyar partnertől ezért most különeljárásban kicserélik (közvetlen a gyártó az európai raktárból) nekem és remélik a jövőben is a Razert választom.

Szóval érdemes mindig megkeresni a gyártót ha az ember jogos panasza lepattan vagy láthatóan sunnyog és beleszarik az eladó az ügybe.

[ Szerkesztve ]

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#23062) Lackooo84 válasza nemlehet (#23061) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Anno ugyanez volt a Turtle Beach Elite fülesemmel (120k volt az ár akkor), uyganígy játszottam, éreztem, h laza, nézem, elrepedt szépen. Egyből letettem, nem használtam. Írtam a TB supportnak, kiderült, h az elite fülesre 2 év a gari, adtak egy RMA-t angliába ki kellett küldenem, egy hét múlva itt volt a vatta új fóliás termék. Úgy ahogy volt el is adtam, nekem még egyszer ne törjön el...

The Truth is out there...

(#23063) Superhun válasza Lackooo84 (#23057) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Én is úgy tudom, hogy garanciális ügyintézés esetén a postaköltséget meg kell előlegeznie a vevőnek, és ha bebizonyosul, hogy a termék valóban hibás, akkor a kisker köteles visszafizetni a postaköltséget. Viszont van itt még egy olyan dolog, hogy a kisker nem köteles a teljes szállítási díjat visszafizetni, ha a vevő nem a körülményekhez mért legolcsóbb szállítási módot választotta. Itt a hangsúly a "körülményekhez mérten" van, ami minden helyzetben mást jelent, pl. ha sürgősen kell a termék a vevőnek, akkor indokolt lehet egy expressz szállítás is, de ennek eldöntése már bírói hatáskör.

(#23064) Superhun válasza nemlehet (#23061) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Köszönjük, hogy megosztottad a sztorit, mindenképpen hasznos infókat tartalmaz! :R

(#23065) Floyd80 válasza nemlehet (#23061) üzenetére


Floyd80
addikt

Tegnap vittem vissza nekik egy alaplapot, majd kiderül, hogy tettem tönkre. A papírra ráírták, hogy paszta nyomok vannak a socket környékén. :DDD

De legalább a jótállás az valóban 3 évnek tűnik, mert 2 éves a lap.

A három hónap azért elég soknak tűnik, valamit olvastam erről, hogy ez már indokolatlan kategória, nem tarthatnak bizonytalanságban eddig. Ha nem tud időben javítani, akkor csere vagy pénz vissza.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#23066) Superhun válasza Floyd80 (#23065) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"paszta nyomok vannak a socket környékén"

Ez néha okozhat galibát a proci érzékelésénél, mert ezek a paszták általában nem vezetik az áramot.

(#23067) nemlehet válasza Floyd80 (#23065) üzenetére


nemlehet
őstag

Igen idén januárban változott a törvény. Eddig úgy volt, hogy "törekedni kell" a 30 napon belüli ügyintézésre, mostmár nincs benne ez a kis kibúvó.
Ugyanakkor láthatóan felkészültek, mert amikor ezt megemlítettem az volt a válasz, hogy mivel törött ezért ez nem esik a rendes garancia alá (lévén ki van kötve az ÁFSZ-ben, hogy törés az automatikus garanciavesztéssel jár), ők csak jófejségből nekem tesznek szívességet hogy megpróbálták a partnernál elintézni. Ergo erre szerintük nem érvényes a 30 nap...

Ha nem sikerült volna a Razerrel elintéznem a dolgot akkor már csak kíváncsiságból is felnyomtam volna őket a fogyvédnél, mert bár nekem nem lesz kártérítés, de ez szerintem tipikus félretájékoztatásnak minősül amiért szeretnek bírságolni.

De nem fogom ezzel a saját időm rabolni, nekem csak egy működő fejhallgató kell és soha többet nem vásorolok az Aqua-nál.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#23068) asdf_ válasza nemlehet (#23067) üzenetére


asdf_
veterán

Igen idén januárban változott a törvény. Eddig úgy volt, hogy "törekedni kell" a 30 napon belüli ügyintézésre, mostmár nincs benne ez a kis kibúvó.

El ne feledd, hogy ez nem visszamenőleg érvényes, hanem a január elsejétől vásárolt termékekre csak.

(#23069) , válasza Floyd80 (#23065) üzenetére


,
addikt

Én az Edigitalból kaptam vissza most egy garanciáztatásra leadott alaplapot, adták mellé a CHS-es szervizlapot is, ugrott a garancia, mert állítólag "a NYÁK mechanikai károsodása miatt egyes alkatrészek megszakadtak a NYÁK-on". Ennyi, volt garancia, nincs garancia. Az alaplapon én mondjuk nem látok semmiféle sérülést, az Edigitalban aki átvette tőlünk az alaplapot, ő sem látott rajta semmit, ellenben a papír, amit átvételkor adtak, azon fel van tüntetve, hogy "Az átvétel során nem tapasztalható károsodások rögzítésének hiánya nem zárja ki azok átvételkori meglétét."
Tehát jelenleg van egy elvileg sérült alaplapom, amire így a garancia nem érvényesíthető (bár a fizikai sérülést sem én, sem az eladó nem látta/látja az alaplapon).

(#23070) Lackooo84 válasza , (#23069) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Mi az a CHS? A kereskedők nagyon jól tudják, hogy ilyennel nem lehet lerázni senkit, de hát mégis bepróbálkoznak, mert a független szakértőt nekik kell állni. Márpedig ragaszkodni kell hozzá, hogy vizsgáltassák be. Rögtön máshogy fognak hozááállni...

The Truth is out there...

(#23071) asdf_ válasza Lackooo84 (#23070) üzenetére


asdf_
veterán

A CHS egy számtech nagyker (az egyik legnagyobb magyar).

Írni kell a c-szervizkukacchsponthu címre a munkalapszámmal, hogy ugyan, mondják már meg, hogy a jelzett sérülés az alaplapon hol található, mert igencsak érdekelne.
Mondjuk szerintem nettó lúzerség így visszaadni egy lapot, mert egymillió százalék, hogy a júzer megkérdezi, hogy mégis hol. Semmibe nem telt volna szigszalaggal körberagasztani, hogy na, itt.

(#23072) Lackooo84 válasza asdf_ (#23071) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nagyker, mint független szakértő... na megint itt vagyunk, hogy a saját borját ugye..... ilyeneket kinevetném, és azonnal kérném a független szakvéleményt. Meg kéne érteni, hogy saját portékáról nyilatkozó saját "szerviz" nagyker, anyám kínjától nem fogadunk el szakértői véleményt, mert az minden lesz, csak nem független...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23073) nemlehet válasza Lackooo84 (#23072) üzenetére


nemlehet
őstag

Igen ez gyakori csapda amit a legtöbben benyalnak... Csak ugye megint visszakanyarodunk oda, hogy hova fordulsz ezzel az egésszel?
Mert a fogyvéd nem foglalkozik lakossági ügyekkel, ha fel is nyomod a céget akkor is legfeljebb kapnak egy bírságot ami neked nem megoldás. (bár nyilván motiválja őket a megegyezésre)
A békéltető testület döntése meg nem kötelezi őket, ha akarják letojják.. Bár ha jól emlékszek egyetlen egy dolog van amivel élhet ez a hivatal: ha nem jelennek meg a megbeszélésen akkor 50k bírságot kapnak.

De ha rosszul tudom akkor szivesen veszek ötleteket, hogy az asztalverésen kívül hova érdemes fordulni, mert egyébként gyalázat ami garancia ügyben itthon megy, kb mindig leráznak a "beázott/nem megfelelő használat" kombóval.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#23074) Lackooo84 válasza nemlehet (#23073) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Először is fel kell őket szólítani, alátámasztani 1-2 jogszabállyal, hogy lássák, hogy tudatos fogyasztóval van dolguk. Aztán ha nem úgy reagálnak, akkor békéltető + fogyvéd. Pereskedni nem akarnak (főleg ha egyértelműen sárosak), mert tudják, hogy veszítenek, és akkor zsebbenyúlósabb a történet.

The Truth is out there...

(#23075) Josi


Josi
aktív tag

A következőben kérném segítségeteket:

Ismerős a neten online vásárolt egy gamer széket kb 68.000 ft-ért.
Megérkezett, kipróbálta, de nem jött be neki, hosszabb ülésnél kényelmetlen volt.
Így úgy döntött, hogy eláll a vásárlástól.
Sajnos elkövette azt a hibát, hogy az eredeti csomagolást kidobta közben.
Megírta az elállást a cégnek, és gondosan becsomagolva visszaküldte.
Erre a következő levelet kapta:

Tisztelt X Y!
Az elállás feltétele az újszerű eladható állapot. A termék gyári csomagolásának hiánya miatt ez az állapot nem áll már fenn. Ön sem vett volna meg újként egy terméket, melynek nincs meg a gyári csomagolása. Emiatt értékcsökkenést kell eszközölnünk 25% levonással tudjuk visszavásárolni a terméket akkor, ha a termék állapota egyébként rendben van és nincsenek rajta sérülések.
Ez jogszerű?

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23076) Lackooo84 válasza Josi (#23075) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem jogszerű, mivel az elállásnak a jogszabályban nem feltétele a csomagolás megléte. Sok olyan termék van, ami elve csak a csomagolás roncsolásával bontható ki, szép is lenne, ha azokat nem lehetne visszaküldeni. Bár ugye a 14 napos elállás kipróbálásra lett kitalálva, azért addig illik elttenni a csomagolást. Viszont az üzlet szépen elszólta magát, hogy egy már egyszer eladott/visszaküldött, ergo használt terméket újként adna el... :DDD

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23077) Josi válasza Lackooo84 (#23076) üzenetére


Josi
aktív tag

Köszi a választ.
Tudnál egy jogszabályt hozzá?

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23078) Superhun válasza Josi (#23077) üzenetére


Superhun
Topikgazda

[link]

"
Elutasíthatja-e az e-kereskedő a 14 napon belüli visszaküldést, ha például a következők valamelyikét tapasztalja: a termék használt, nincs meg valamilyen tartozéka vagy pedig az eredeti (bontatlan) csomagolása?
Ha nem áll fenn a fogyasztóvédelmi előírások szerinti kivételek esete, úgy a már használt termékek esetében sem lehet kizárni az indokolás nélküli elállás jogát.
Azonban a fogyasztó számára csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat biztosítja a jogszabály, az ezen mértéket meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, tehát a vállalkozás nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni, ha a terméket a fogyasztó sérülten vagy hiányosan szolgáltatja vissza.
A kereskedő legfeljebb az értékcsökkenést vonhatja le a fogyasztónak visszafizetendő teljes összegből. Itt sem szabad azonban elfelejteni: csak akkor tehető a fogyasztó ezért az értékcsökkenésért felelőssé, ha már előre tájékoztatták írásban (rendszerint erre a webáruházak honlapján, az ÁSZF-ekben kerül sor) az előbbi levonás lehetőségéről és pontos feltételeiről. Ha nem volt ilyen előzetes tájékoztatás, akkor viszont egyáltalán nem kérhető számon semmilyen értékcsökkenés, és nem is vonható le semmilyen díj a fogyasztónak visszafizetendő összegből!
A tizennégy napos, indokolás nélküli elállást tehát nem lehet olyan többletfeltételekhez kötni, amelyeket a jogszabály nem ismer.
A tizennégy napon túli, önkéntes kereskedői vállalás keretében a visszaküldés pontos feltételeit a fogyasztóval pontosan meg kell ismertetni. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a termék viseltes állapota miatt a kereskedő elutasítja a visszaküldést, az önként biztosított - tizennégy napot meghaladó - „visszaküldési garancia” körében, tehát akkor, ha az átvételtől számított tizennégy nap már eltelt és a fogyasztó már csak a visszaküldési garancia körében érvényesíthetné az igényét.
"

(#23079) nemlehet válasza Josi (#23077) üzenetére


nemlehet
őstag

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#23080) Stanley-B.


Stanley-B.
őstag

jótállás érvényesítésénél, amennyiben elektronikus jótállási jegyet kaptam, bemutathatom azt elektronikusan (email)?
A kereskedő garanciális ügyintézés menetét leíró oldalán az szerepel, hogy mellékeljünk másolatot a garancialevélről, azonban én nem akarom kinyomtatni, ha már az elektronikus jegy célja az, hogy elkerüljük a papírt...

[ Szerkesztve ]

(#23081) schumi


schumi
aktív tag

sziasztok

van egy 1,5 éves Beko mosogatógépünk 5 év garival, egy pukkanás kiséretében eldurrant először a gép,
-szervíz kihív első alkalommal felmérte, megnézte nem tudja azonnal javítani, alkatrészt rendelt
-második visszajövetel, talán teljes vezérlést hozott újat betette, indul a gép, de kijelző elszállva
-harmadik alkalom hozta a kijelzőt megjavult-nak látszott a gépezet
3ik. mosogatás után most nem csak pukkant, hanem komoly szikrázás kiséretében biztosítékot is lenyomta

- most jön ki a szervízes ember újra

Van jogi lehetőségem arra hogy visszakapjam a vásárlási árat ? - természetesen mivel össze vissza szikrázott, +összevissza lett javítva számomra már nem megbízható, így teljesen szeretnék megszabadulni tőle (szervízt felhívva ennek nyomatékosan hangot is adtam), milyen lehetőségeim vannak ? (van valami olyasmi h 3szori javítási kísérlet után sem működik az xy gép akkor visszakérhetem a vételárat - jól rémlik ez ? - hogy nyomatékosítsam mégjobban ?- szervíz bejelentésnél eléggé megtettem ezt-

Az egészben a legnagyobb szívás hogy beépíthető, így az első alkalomnál ami erős 2 hét volt szét volt bombázva a fél konyha + számomra teljesen megbízhatatlan lett a készülék (/márkában is elbizonytalandotam)

köszi :R

[ Szerkesztve ]

Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing

(#23082) LuckyL válasza schumi (#23081) üzenetére


LuckyL
őstag

azt kellene tisztázni először hogy jótállásod van-e, vagy csak "garanciád", és ha utóbbi, akkor mik a feltételei

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23083) schumi válasza LuckyL (#23082) üzenetére


schumi
aktív tag

az segítség hogy 1,5 éve lett vásárolva MediaMarktban 5 év alap (nem pluszban vásárolt ) garival ? vagy ez specifikus és megtalálom a gari levélen ?

Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing

(#23084) LuckyL válasza schumi (#23083) üzenetére


LuckyL
őstag

ez így nem sokat, mert ugyebár olyan jogi fogalom nincs hogy garancia
jótállásnál valószínűleg lenne alapod elállni, de a "garancia" bármit jelenthet, nem tudom hogy a media marktnak mik a feltételei

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23085) asdf_ válasza schumi (#23081) üzenetére


asdf_
veterán

van valami olyasmi h 3szori javítási kísérlet után sem működik az xy gép akkor visszakérhetem a vételárat - jól rémlik ez ? -

Idén január elseje után vásárolt készülékeknél él, hogy a negyedik meghibásodás jelentkezése esetén cserélni kell. De ez csak az idén vásáolt cuccokra vonatkozik, valamint csak a kötelező jótállás időtartama alatt. Te tavalyelőtt vetted, arra a jogszabály 1 évet ír elő kötelezőnek, ami ezen túl van, az már önkéntes vállalás. Én úgy próbáltam volna megszabadulni attól a foshalomtól, hogy nem a gyártói szerviznél jelentkeznék, hanem a MM-nál, ők valószínűleg próbálnak majd a kedvenben járni (pl. csak náluk felhasználható utalványformájában) és lehet olyan erejük, hogy lenyomják a készüléket a beszállító torkán, így ők is jóváírást kapnak és lesz miből jótékonykodni feléd..

(#23086) nemlehet válasza nemlehet (#23061) üzenetére


nemlehet
őstag

Nah update a fenti esethez. Tegnap hozta a futár az új fejhallgatót. Kicsit fura volt mert a razeres jegyemben azt írták, hogy majd keresnek emailben, de egyszer csak csörgött a telefon hogy itt a fedex futár. Szóval ami az aqua-ról lepattant azt a razerrel sikerült olyan 1,5 hét alatt elintézni futárral együtt.
Tényleg le a kalappal a cég előtt, nagyon ügyfélbarátan kezelték az egészet.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#23088) Lackooo84 válasza nemlehet (#23086) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Így kell ezt. Ezek a hazai webshopok/nagykerek csak maszatolnak.

The Truth is out there...

(#23089) scream


scream
veterán

Hali!

Egy RAM kit-et (F4-3600C16D-32GTZNC) leadtam garanciában Aqua-hoz - 2020.10.02-n vásároltam, br 60900 Ft-ért a kit-et - mert memtest alatt több konfigban is hibázott. 2 napja kaptam egy mailt, hogy a beszállítótól nem kaptak csere modulokat, így kérnek egy szlaszámot, amire a vételárat vissza tudják utalni.

Viszont még mindig kapható ugyan ez a kit náluk - csak mostmár br 84440 Ft - illetve nem tudom, hogy ilyen esetben akkor csak ezt választhatom, hogy a vételárat visszautalják/visszakapom és kész? Az új, ugyan olyan kit-hez, hogy újra megvegyem ki kellene adnom +23e Ft-ot? :F Nem kellene ilyen esetben felajánlaniuk másik, azonos paraméterekkel rendelkező típust? A jegyzőkönyben ez van feltűntetve "fogyasztó által érvényesíteni kívánt igénynek": csere/javítás/jóváírás, de ők ajánlották a jóváírást, cseréről nem esett szó.

Sajnos nagyon nem vagyok képben ezekkel a jogszabályokkal, ezért reméltem, hogy itt segítséget kaphatok.

[ Szerkesztve ]

(#23090) LuckyL válasza scream (#23089) üzenetére


LuckyL
őstag

sokszor volt már szó erről a topikban
az én jogszabály értelmezésem szerint nincs jogod követelni a cserét, a pénzvisszafizetés is megfelelő a bolt részéről
van aki másként állítja, de csak akkor derülne ki, ha valaki végigjárná a békéltető testület, polgári per utat, ezt viszont senki sem teszi
legalábbis én még nem olvastam erre példát

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23091) Lackooo84 válasza LuckyL (#23090) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szerencsére ezügyben a jogszabály egyértelműen fogalmaz. Ha a csere NEM LEHETSÉGES, akkor van lehetőség a vételár visszafizetésére. Mivel itt lehetséges, mert van nekik, cserélni kell.

The Truth is out there...

(#23092) LuckyL válasza Lackooo84 (#23091) üzenetére


LuckyL
őstag

hozz egy jogesetet amikor ezt valaki végigjárta, kiharcolta és hiszek neked
addig csak szerinted van így

szerk: a kiharcolta alatt azt értem természetesen hogy egy iylen pert megnyert

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23093) Superhun válasza scream (#23089) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Alapvetően ilyenkor vissza kellene kérned a terméket a kiskertől és a gyártóval magad gariztatni azt. Így még a postaköltséget kifizetve is olcsóbban kijönnél, mintha vennél egy újat.

Itt viszont az az eset lépett fel, hogy jótállási időn belül a kiskerhez már csak a pénz érkezett vissza, a nagykernél vagy valamelyik disztribútornál "eltűnt" a termék (nyilván nem tűnt el, csak eladják másnak azt, amit a gyártó visszaküldött, így a haszont ők kapják meg).

Annó megkérdeztem erről a helyzetről egy ügyvédet, aki megerősített abban, amit korábban is írtam itt a topikban: jótállási ügyben fogyasztói szerződéstől csak a vevő állhat el. Nincs olyan jótállási rendezési mód, hogy pénzvisszafizetés. Ez a fogyasztói szerződéstől való elállás, az elállást pedig a jog csak akkor engedi meg, ha ennek adottak a feltételei, pl. az egyik fél a szerződésben vállalt feltételeit nem tudja/akarja teljesíteni (javítás vagy csere). Szóval ezt csak a vevő kérheti, illetve egyezhet bele, ha a bolt felajánlja.

A te esetedben, mivel nagy valószínűséggel a terméket már nem tudja visszaadni a kisker, kártérítési pert tudsz indítani, a jogszerűtlen elállás miatt, de ez több év is lehet és a perköltséget is neked kell megelőlegezned, így ezt nem tudom javasolni, viszont azt megpróbálhatod, hogy megírod a boltnak, hogy köszönöd szépen, de te nem szeretnél elállni a szerződéstől, így inkább a terméket szeretnéd visszakérni és magad gariztatni. Esetleg egy ügyvédet is megbízhatsz x ezerért, aki egy ír egy szépen megfogalmazott jogi levelet a boltnak. Nyilván ez is idő és pénz, neked kell eldönteni, hogy mit vállasz be a +23e többletköltség miatt...

(#23094) scream válasza Superhun (#23093) üzenetére


scream
veterán

+ LuckyL, Lackooo84

Köszönöm a válaszokat!

Írtam hétvégén nekik, hogy biztosan csak a jóváírás van, mint megoldás, hosszan kifejtve az én álláspontomat és helyzetemet, most reggel ez jött vissza válaszban:

"Jelenleg csak a jóváírás lehetséges."

Szerencsére olyan helyzetben vagyok, hogy a diff nem vág földhöz, de nyilván nem örülök neki - főleg, hogy esélyesen eladósorba is kerül egyből a gép, amibe rakom.

Úgy gondolom, hogy most kártérítési pert indítani esetlegesen azért - ahol a legjobb esetben is annyi lesz a végkimenetel, hogy adnak egy ugyan olyan modul párt - nem látom értelmét - főleg, hogy nem pár nap leforgása alatt megy le az egész.

(#23095) asdf_ válasza scream (#23094) üzenetére


asdf_
veterán

De a békéltetőknél meg futhatsz egy kört, just for fun és akkor legalább papír lesz róla, hogy ilyet nem lehet csinálni (az első évben).

De a háttérben kb. tuti a kkövetkező van van, csak hogy értsd:

Te anno megvetté legy terméket a kiskerben, amely A nagykereskedőtől származott, A beszerzési áron. Elromlott, bevitted, a kisker továbbadta a beszállítónak és valahol előtte pénzvissza lett belőle és valaki benyelte a különbözetet (erre a kiskernek semmi ráhatása nincs). Mindeközben a kisker ugyanezt a terméket árulja ijelenleg s, de most magasabb áron, mint te vetted (ez amúgy nem kellene, hogy osszoni szorozzon, mert darab-darab). Ez a jelenlegi termék ugyanakkor már B nagykerből származik, jelenlegi, B beszerzési áron. Így értelemszerűen ahhoz, hogy te kapjál egy ugyanolyan ram kitet, annak egyetlen útja csak az lenne, hogy a kisker az A nagykerből kapott pénzhehz hozzátesz (sokszorosan többet, mint ami haszna a neked eladott terméken volt, az eredeti beszerzési ár kb. harmadát(!), tehát súlyosan bukóba megy) és a B nagykerben B áron megvett terméket megkapod. Ezt meg azért a vak is látja, hogy ilyet senki az égvilágon nem fog megcsinálni. Ez persze téged nem kellene, hogy érdekeljen, mert te nem A és B nagykerrel szerződtél le, hanem a kiskerrel, de ettől még a háttérben ez van.

(alternatív, kevés százalékot adok neki verzió: a kiskered a köcsögbunkó új, dobozos terméket kapott vissza, azt kirakta készletre, neked ivsszaadta az árat, és ő nyelte be a különbözetet)

(#23096) Lackooo84 válasza Superhun (#23093) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Pontosan.

The Truth is out there...

(#23097) Lackooo84 válasza asdf_ (#23095) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szerintem ennél egyszerűbb a helyzet, a kisker megkapta az új cserekártyát, a fogyasztónak odaadja belőle a régi kevesebb vételárat, az új kártyát meg eladja másnak drágábban. Szerinted miért van az, hogy ez csak akkor fordul elő, hogy ha nő a termék ára?? Ha csökken az ár, akkor érdekes módon mindig ki tudják cserélni... :U

The Truth is out there...

(#23098) asdf_ válasza Lackooo84 (#23097) üzenetére


asdf_
veterán

A boltnak szerintem ennyit nem ér meg egy anyázó vevő. És az ilyenek általában akkor szoktak megesni, amikor a terméknek vagy nincs hazai képviselete, vagy "szürkle" módon is elérhető bizonyos nagykerekből és akkor ott sokkal kacifántosabb úton jön (és ott mivel eleve ügyeskedőkből áll a forrás, nyilván ezen is ügyeskedni fognak), mint amikor az official disztributortól van. De röhögni fogsz, nekem olyanom is volt már, hogy nagykerben jártam pont ugyanígy, vettem valamit (has, de kb. stimmelő számok) 4570 Ft-ért, bedöglött, visszakaptam ezt az összeget, miközben _ugyanebben a nagykerben_ 4830 Ft-ért elérhető volt a termék. Nem álltam le rugózni rajta, hogy miért nem cserélték, nyilván ott is az volt mögötte, hogy én anno A beszállítótól származó terméket vettem náluk, amit nekik jóváírtak így én is azt kapok, ami meg most készleten van, az meg B beszállítótól származik így a kettő nem összevezethető

[ Szerkesztve ]

(#23099) Lackooo84 válasza asdf_ (#23098) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ez is nem értem hogy alakult ki a kereskedőknél, hogy a vevőre vetítik ezt, engem pl. rohadtul nem érdekel milyen beszerzés, főleg ha gyártói garis, boxolják le. :D

The Truth is out there...

(#23100) asdf_ válasza Lackooo84 (#23099) üzenetére


asdf_
veterán

Írtam már korábban is, a kisker csinálhatna olyat is, hogy megjött az értesítés a nagykerből, hogy pénzvissza lesz, megnézi más forrásból, drágább lett, klikkel kettőt, inaktív lesz a termék a boltjában, webshopjában, eztán felhívja a vevőt, hogy saaaaajnos, vevő bejön, pénz a kezibe, 3 nappal később újabb kettő klikk és ismét aktív a termék. Ez mennyivel jobb? :U Egy olyan terméken, amin anno keresett valaki 2-3 ezer forintot, nem fog belerakni 15-öt bukni.
Boxolni meg akkor lehet esetleg, ha a fehér úton jött a termék, mert akkor lehet kontaktolni a magyar képviselettel (esetleg!, mert ha nem közvetlen a disztribútortól vette a kisker a terméket, hanem egy köztes nagykertől, akkor nem feltétlenül tudja, hogy egyáltalán szürke-e a termék, vagy fehér), ha szürke, akkor meg nincs mit boxolni, a beszállító azt adja amit és punktum, ott a történet vége.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.