Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22801) LuckyL válasza Superhun (#22800) üzenetére


LuckyL
őstag

arra gondolok, hogy ez esetleg a biztosítások megjelenését vonhatja maga után, amit kötelezően meg kell vásárolni a termékek mellé (ha lesz oylan konstrukció, ami ezt az elég vad jótállásos dolgot bevállalja). Most azt nem olvastam el, de ha 2 év után romlik el egy 500k-s vga, akkor az újra ujraindul a 3 év jótállás?
beteg dolog lesz, ha ez így fog működni

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22802) Dealer95 válasza LuckyL (#22801) üzenetére


Dealer95
őstag

"Most azt nem olvastam el, de ha 2 év után romlik el egy 500k-s vga, akkor az újra ujraindul a 3 év jótállás?"

Ez többnyire most is így volt, nem?

Ha cserélték egy újra, akkor a gari újraindult (egy 980Ti esetében nekem kicserélte egy ugyan olyanra 1,5 éve az Aqua és onnantól kezdve ismét 3 évet adtak rá, legalábbis a papírokon ez van, de más termékeknél is így jártak el más boltok is már tapasztalatom szerint)

[ Szerkesztve ]

(#22803) asdf_ válasza Gyuri27 (#22799) üzenetére


asdf_
veterán

Hol irtam az ellenkezőjét?

Akkor ezzel mit próbáltál közölni? Mert bárhogy és bármennyiszer olvasom, ez azt sugallja, hogy szerinted a gyártónak meg kellene felellnie a magyar jótállási szabályoknak, sőt, nem hogy meg kellene felellnie, hanem egyenesen vonatkozik is rá:
"a gyártóknak minden jogszabálynak meg kell felelni adott országban ... Nem csak garis egyéb törvények miatt is"

[ Szerkesztve ]

(#22804) asdf_ válasza Dealer95 (#22802) üzenetére


asdf_
veterán

Ez többnyire most is így volt, nem?

Attól, hogy megtörtént, ez nem volt kötelező. Egy videokártyára a jog eddig 1 év kötelező jótállást írt elő. Ha a gyártó önként vállal meg +2-t a saját feltételeivel, majd ezen tartama alatt egy zsírúj, nullkilométeres, újrainduló garis terméket kapsz, az nagyon jó, annak örülni kell, de sem a jogszabály nem írta elő, se a gyártó nem vállalta. Csupán -szerencsédre- így esett (és az is lehet, hogy hozzád nem is az került, amit a gyártó visszaküldött, hanem a sor elején valakinek jóváírták, és az végigmegy a láncon, a legutolsó helyen vagy eggyel előtte meg adnak eladási készletről egyet és azt kapod meg (nem meglepően így újrainduló garival). De máskor meg az van, hogy visszajön megjavítva, vagy visszajön egy refurbished, vagy visszajön egy újabb, hasonló teljesítményű. Ezért van az, amiért siránkozik mindig mindenki, hogy mennyi ideig tart egy garis ügyintézés, mert a kisker a seggéből nem tudja előhúzni, hogy majd 2-6 hét múlva mi a tök történik a leadott termékkel, azt akkor, csak és kizárólag akkor tudja meg, amikor a nagykerben munkalap státuszán átbillen a bit, hogy lehet menni érte.

[ Szerkesztve ]

(#22805) Superhun válasza LuckyL (#22801) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Most azt nem olvastam el, de ha 2 év után romlik el egy 500k-s vga, akkor az újra ujraindul a 3 év jótállás?"

Nincs olyan rész a kormányrendeletben, ami kizárná az 1 éven túli jótállás újraindulását, így a válasz igen.

(#22806) LuckyL válasza Superhun (#22805) üzenetére


LuckyL
őstag

nevetséges, ezt csak ügyeskedéssel fogják tudni a boltok bevállalni rengeteg terméknél

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22807) Gyuri27 válasza asdf_ (#22803) üzenetére


Gyuri27
félisten

A gyártó tisztában van azzal melyik országban milyen a fogyvédtörvény (esetünkben ugye az eus jogszabályokkal, nyilván tisztában vannak hiszen a gyártók jótállásai földrészenként, országonként változnak, akárcsak a promociók, árak stb-stb). Ennek alapján eldöntheti, hogy adott piacon kiván-e szerepelni.
Amennyiben igen akkor úgy alakatija a disztribuciót (vagy saját vagy partner, partnerekkel), hogy a kiskerek ne szopjanak, ne menjenek csődbe. Lévén ha ez így történik nem lesz aki árulja a portékáját.
A nagyker, kisker szintén tisztában van a törvénnyel. Ennek fényében eltudják dönteni melyik gyártóval (és egymással) szóbaállnak-e. Mert ugye ők nem akarnak a szopott fasznak a rossz végén állni. Ugye jöttek itt a példák.
Nyilván koronarojál, új törvények most még zavaros a dolog.
De az a gyártó aki nem akarja ezeket a garis feltételeket (mert nem tetszik, szigurúak) az csinálhatja amit pár gyártó. Saját shop (akár .com, akár .eu) és árulják a portékájukat az eus jognak megfelelően.
Aztán az user eldönti neki jó-e az.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22808) , válasza Dealer95 (#22802) üzenetére


,
addikt

Emag és Alza esetében én pl. kaptam egy csereterméket mindenféle papír nélkül. Amikor megkérdeztem tőlük, hogy ehhez miért nem kaptam másik garancialapot ennek a sorozatszámával, akkor annyit közöltek, hogy a régi kártya garanciapapírjával tudom esetlegesen garanciáztatni küldeni ezt is, mert benn a rendszerükben, hogy erre cserélték ki. Mivel új garancialapot nem adtak, így gondolom a garancia sem kezdődött elölről.

(#22809) Biznisz Elek


Biznisz Elek
aktív tag

Srácok ennek a következménye szerintem a következő lesz.

Eltűnnek a kis boltok/webshopok a 100k feletti termékek piacán. Ez alatt természetesen meg maradnak vagy akár még több is lesz. Ebből következik az áremelkedés is. Nem azért lesz drága a termék mert ezt ki kell gazdálkodni, hanem mert a kis boltos nem tudja kigazdálkodni ezt a garanciális ügymenetet ezért nem lesz olcsóbb forrás az adott termékre, nem lesz szürke import. Csak a gyártói/disztribúciós vonal. Így aki eddig megnézte, megtapogatta pl a MediaMarktban a terméket és megvette 5-10-20-30%-val olcsóbban máshol. Az most megveszi a MediaMarktban a terméket mert ott lehet csak kapni 5-10-20-30%-val drágábban mint régen a kis boltból.

Szerintem ezt pl az iphoneoknál lehet majd a legjobban észre venni. Merthogy tudtommal az Apple kizárólag azokra intézi a 3év jótállást ami a magyarországi importőrön keresztül érkezett az országba. Minden más esetben 1év. És ha már 300k-ért az AppStoreban 3év gart kapsz akkor miért vennéd meg 250-260-270k-ért egy kis boltban? Már ha lehet majd kis boltban is kapni :U

Ez az egész amúgy szerintem nem is a jótállásról, kiskerről, véglényről szól igazából, hanem a piac fehérítéséről. Eddig is a nagy értékű cuccokkal ment az szürke import nagy része de ezzel ez nem kicsit csökkenni fog. Szerintem...

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#22810) LuckyL válasza Biznisz Elek (#22809) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem jó gondolatmenetből rossz következtetést vonsz le
nem 10% lesz az árkülönbség hanem 20-30, és külföldről fognak vásárolni a tehetősebbek, okosabbak

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22811) Gyuri27


Gyuri27
félisten

Én még emlékszem azokra az időkre mikor mindenféle jogszabály nélkül a vásárló megkapta a teljes garit. Majd jöttek a rabló idők mikor a minimális 12 hónapot adták egyesek. Esetleg ha jó fejek voltak a gyártóit még hozzá tették.
Szóval igen és akkor nem volt árhoz kötve. Vagy mondok jobbat. Azelőtt is fix volt a garizás időtartama (majd bekerült a törekedni szó, egyből nem sikerült betartani). És én még emlékszem az adunk cserét korszakra is.
Mikor bedöglött a ram, vga kaptál valamit, hogy ne szopjál.
Mégis voltak kiskerek. Persze akkor is voltak jó kiskerek meg szarok.
Ja és akkor még adta magát, hogy ha bedöglik egy vga és egy másikat kapsz annak a gariját onnan inditják.
Szal ja. Akik most sirnak meg csodálkoznak azok kérdezzék az öregeket milyen volt akkor a gari.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22812) Lackooo84 válasza Gyuri27 (#22811) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Én ezt az egész sírás eívást nem értem, amikre most 2-3 év garit kell adni, azokra eddig is ennyit, vagy még többet adtak. 2 év alatti cucc nagyon ritka volt azért 100k felett.

The Truth is out there...

(#22813) Superhun válasza Lackooo84 (#22812) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Már kibeszéltük, ne kezdjük újra légyszi... 3 év gyártói gari nem egyenlő 3 év jótállással, sőt szigorodtak is a jótállási feltételek.

(#22814) asdf_ válasza Gyuri27 (#22807) üzenetére


asdf_
veterán

Saját shop (akár .com, akár .eu) és árulják a portékájukat az eus jognak megfelelően.

Elgondolásnak jó, de szerinted ha arra nincs hajlandóság, hogy a magyar szabályoknak megfelelő garit adjanak az ide eladott termékekhez, pedig ez csak egy tollvonás lenne, ott van mögötte a teljes infrastruktúra, egy követ nem kell arrébbrakni érte, csak elhelyezni egy szorzót az ide eladott termékek árában , akkor nekiállnak majd webshopot csinálni, lokalizálni, nemzetközi futárral, meg EURHUF árfolyammall baszakodn,i meg ilyenek? Csodáloznék. A magyar VGA piac egy Asusnál vagy egy Gigabyte-nál szerinted mekkora lehet? Mert szerintem úgy kerekítési hiba nagyságrendű.

[ Szerkesztve ]

(#22815) asdf_ válasza Gyuri27 (#22811) üzenetére


asdf_
veterán

Én még emlékszem azokra az időkre mikor mindenféle jogszabály nélkül a vásárló megkapta a teljes garit. Majd jöttek a rabló idők mikor a minimális 12 hónapot adták egyesek. Esetleg ha jó fejek voltak a gyártóit még hozzá tették.

Mondj már egy évszámot ehhez légy szíves, hadd csodálkozzam.
A 12 hónap az a szürke cucc*, a jogszabályi minimum, a jófej, aki a gyártóit hozzátette, az a normális kereskedő, aki meg 3 évet kínált az 1 év teljeskörű + 2 év gyártói limited warrranty-ra, az pont ugyanúgy hazudott, mint akik most teszik ezt.
És szürke cucc még mindig, most is van. Pl. egy samu SSD-t pl még mindig megvehetsz 3 év boltival, meg 5 év samsung garjegyes garival is, akár ugyananabban a boltban is. Az egyik ennyibe kerül, a másik meg annyiba.

[ Szerkesztve ]

(#22816) Gyuri27 válasza asdf_ (#22815) üzenetére


Gyuri27
félisten

Passz. Pár éve volt amikor ki lett irva, hogy egy év a kötelező jótállás. Előtte a minimum egy volt .
Mint irtam pár cégtől most is lehet vásárolni (vagy sok maga intézi a garit).
Mondjuk egy asusnak meddig tart egy shopot csinálni? Meg valahol cseh, lengyel, szlovák országba egy kb 10k négyzetméteres raktárat 20-30 emberrel?
És rendeled onnan. Eus garival. Onnan egy jó szerződéssel a dls, ups bármelyik elhozza nem drágáért.
Én a magyar viszonyok miatt (is) szivesen kihagyom a kisker, nagyker vonalat. Egyrészt mert ált szopás másrészt ők is csak drágitják az árut.
Ha az evga meg tudja oldani a többiek miért nem?
De mondom előre sirunk kb a semmin.
Hidd el a régiek emlékeznek milyen volt a gari 10-20 éve. De te is visszaolvashatsz a topikban is.
A mostani törvény végén oda van irva mit módositott váltott le. Annak a végére ugyanez. Azaz vissza tudod keresni ha nagyon érdekel.
Ha nem akkor hidd el amit az öregek mondanak.
Mi még láttuk a mistralt. :DD

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#22817) asdf_ válasza Gyuri27 (#22816) üzenetére


asdf_
veterán

Hidd el a régiek emlékeznek milyen volt a gari 10-20 éve.

Életkoromból adódóan én is emlékszem. A MCW-re is. A teljes garira, meg a megkapta a teljes garira nem. Meg hogy az akkori "teljes" mitől volt jobb a mostani "teljes"nél.

[ Szerkesztve ]

(#22818) asdf_ válasza Biznisz Elek (#22809) üzenetére


asdf_
veterán

Szerintem ezt pl az iphoneoknál lehet majd a legjobban észre venni. Merthogy tudtommal az Apple kizárólag azokra intézi a 3év jótállást ami a magyarországi importőrön keresztül érkezett az országba

Mondjuk a hozzám eljutott tájékoztató nem egészen ezt mondta. Ott azt írták, hogy VÁLTOZATLANUL 1 év jótállással megy minden, és fogyasztóknak eladott termék esetén (a fogyasztói létet papírhalmazzal bizonyítani kell) a 2-3. évben ingyen javítanak. Ami ugye -már sokadszorra, nem első gyártónál felmerülően- mocsokmesssze van a 30 napon túli javítás és a negyedik meghibásodás eseténi előírt kötelezőő cserétől, amit a kiskernek nyújtania kell a jogszabály szerint.

(#22819) CsodaPOK válasza Biznisz Elek (#22809) üzenetére


CsodaPOK
senior tag

Illetve szerintem még lesz egy olyan következménye, hogy
1.
Bevállalja a kisker a 3 évet, amire ő csak 1 évet kap a nagykertől. Így neki lesz forgalma, nem emel árat (annyira), hozzá mennek a vevők. Ha nincs szerencséje és valaki visszajön 2 év után, hogy valami megpusztult, akkor sajnos a bevizsgálás azt fogja majd kihozni, hogy tűzkár, vízkár, természeti katasztrófa, stb. érte a terméket és ezért hibásodott meg. Vagy csak a jolly joker, "nem megfelelő használat" következménye a meghibásodás. Aztán mehetsz bíróságra, fogadhatod a szakértőt, stb.-t az igazad bizonyítására.

2.
Bevállalja a kisker a 3 évet, amire ő csak 1 évet kap a nagykertől. 1-2 évente, amikor kezd szorítani a hurok, lecseréli az XY2019 Kft-t XY2021 Kft-re.

Az biztos, hogy az élelmesebb kereskedő rosszul nem fog járni. Aki rosszul jár, az mindig az, aki a sor végén van. Vagyis az end user.

(#22820) LuckyL válasza asdf_ (#22818) üzenetére


LuckyL
őstag

telefonoknál az a speciális helyzet hogy általában a legkisebb sérülés miatt is elutasítják a jótállást, márpedig szerintem a telefon nagyobbik részén van valami
talán tényleg a számtek cuccok a legjobb példa, ott nem szokott fizikai sérülés lenni, de vinyó, vga, ssd, ezeknél azért van meghibásodás bőven.
meglátjuk fél év múlva ezeket a termékkategóriákat, de sok jóra nem számítok az itthoni piacon

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22821) asdf_ válasza LuckyL (#22820) üzenetére


asdf_
veterán

Amennyiben a fizikai sérülés nincs ok okozati összefüggésben a jelzett hibával, ezt jogtalanul teszik.
(és teljesen mellékes, de én nem értem, hogy az emberek mi a bánatot csinálnak a telefonjaikkal, én az enyémet megtörlöm és úgy néz ki, mintha most vettem volna ki a fóliás dobozból, pedig második éve használom, 4 éves tablet dettó)

[ Szerkesztve ]

(#22822) LuckyL válasza asdf_ (#22821) üzenetére


LuckyL
őstag

értem én, de te is tudod hogy kevesen mennek tovább, ha elutasítják az igényt, nem fog szakértői véleményt csináltatni stb.
a jótállsára kötelezett átlal megbízott szakértő pedig jól tudjuk hogyan működik...

akkor te vagy a kivétel, azért gyakoribb, hogy az emberek el-el ejtik néha

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22823) Gyuri27 válasza CsodaPOK (#22819) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nem járható út. A fenti példánál maradva hiába az áremelés. Egy döglött vga csere árán buksz 10 eladott vga hasznát.
Nyilván sok helyen van a kutya elesve. Egy ideje már a nagykerek trükköznek. És a kisker sem kapja meg a teljes garit (amit a gyártó ad). És nyilván sok esetben a kisker is trükközik. Mert a dolog könnyebbik része, hogy egy év után menjen a picsába a vevő. Mint hogy 5-6 évben hozzon vissza egy tápot pl.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22824) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

üdv!

Vásároltam egy Huawei okosórát az Edigitalban.
Az ára 100k alá ment az akció keretében, így csak 1 év garanciát ad rá az ED.

Huawei kiemelt partnerként ez mennyire elfogadható?

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#22825) Lackooo84 válasza Motion_Blur (#22824) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Azzal nem kell foglalkozni, ha a Huawei adja rá a 2 évet. Telekom is csak 12 hóról ad számlát, ha Huawei telót veszel, de él rá a 2 év Huawei gari. Őket kell felhívni, hogy mennyit vállalnak rá.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22827) aximcore


aximcore
csendes tag

Sziasztok! ( remélem jó helyre írok )

iStyle-tól szeretnék vásárolni egy nagyobb értékű macbook-ot. Kérdésem pedig az lenne, hogy ez a Business Box biztosítás megéri a +120 ezret ? Ez egy működő dolog ?

(#22828) MaxxDamage válasza aximcore (#22827) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Szia,

Elviekben jó dolog igen.
Bolt/Gyártó által vállalt gari lejárta után érvényes (kezdődik) a BB garija.
Én OLED TV-re csak gari kiterjesztést kötöttem náluk (5 év) és baleset bizt. nem volt számomra szűkséges (mivel falon van, max. földrengés + leesés esetén lenne hasznos)

Személyes tapasztalatom még nincs.
Lehet majd ha vennék új telefont vagy laptopot akkor arra is kötök ilyet. /ártani nem árthat/
Reméljük a legjobbakat. :K

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22829) Because


Because
őstag

Helló!

Emag-tól rendelt Philips TV-nél (új, nem felbontott) kapásból halott pixellel szembesültünk.
Írtam az ügyfélszolgálatnak ez miatt, számíthatunk cserére?

Köszönöm a tapasztalatokat :R

(#22830) asdf_ válasza Because (#22829) üzenetére


asdf_
veterán

Cserére nem feltétlenül (bár szerintem megoldják), de 14 naposan elállhatsz indoklás nélkül.

(#22831) Lackooo84 válasza Because (#22829) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

30 napig indok nélkül elállhatsz a vásárlástól és az oldalon a termék visszaküldés opcióval visszaküldheted, másnap viszi el a futár.

The Truth is out there...

(#22832) Because


Because
őstag

Köszi a válaszokat!

Az igazság, hogy jó árban volt 1 hete.. de ha nagyon zavarni fog (márpedig mindig azt nézem :) ) akkor megy vissza.

(#22833) Lackooo84 válasza Because (#22832) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Halott a pixel, vagy folyamatosan 1 szín beragadt? Én óvatosan megpöckölném ujjheggyel, attól néha észhez tér.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22834) Because válasza Lackooo84 (#22833) üzenetére


Because
őstag

fekete pötty, de lehet nem is egy pixel lenne mert ahogy közelről több szögből nézem a képpontokat látom elmenni felette.

(#22835) Lackooo84 válasza Because (#22834) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Lehet, hogy szösz. Csinálj egy makrót ha tudsz.

The Truth is out there...

(#22836) Because válasza Lackooo84 (#22835) üzenetére


Because
őstag

legjobb tőlem telhető:

[ Szerkesztve ]

(#22837) Lackooo84 válasza Because (#22836) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát ez szösz. Én annak látom de majd mások is megerősítik.Ha megnézed a subpixelek totál más szögben állnak mint az a sötét valami.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22838) Because válasza Lackooo84 (#22837) üzenetére


Because
őstag

köszi! a lényeg, hogy zavaró.....

már lesz fotóm is, ha kérnék az Emagosok :)

[ Szerkesztve ]

(#22839) Peterzon94


Peterzon94
tag

Sziasztok, még sosem volt ilyen jellegű problémám, ezért tanácstalan vagyok. Ha valaki járt hasonlóan, vagy tud tanácsot adni kérem segítsen. :) (Ha rossz topicba írnék, elnézést miatta. :B )

2020. 12. 11-én rendeltem az eMagtól egy csomagot előreutalással, amire 3 munkanapon belüli szállítást ígértek, de nem érkezett meg. A csomagot egy romániai partnercégüknek kellett volna küldeniük. 2020. 12. 23-án hívtam először az eMag ügyfélszolgálatát, akik jelezték partnercégül felé a panaszom, amire semmilyen visszajelzést sem az ügyfélszolgálat, sem én nem kaptam. 2020. 12. 28-án ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, amire másnap 2020. 12. 29-én kaptak is választ. Egy GLS futárszolgálatos csomagkövető kódot kaptak, amit továbbítottak felém, de ebben csak annyi van, hogy jelezték lesz egy csomag, amit feladnak, de azóta sem történt meg. 2021. 01. 05-én, és 2021. 01. 07-én szintén hívtam az ügyfélszolgálatot, ők érdemben továbbra sem tudtak semmit mondani, illetve tenni, ezért 07-én kértem, hogy utalják vissza a pénzemet, és felejtsük el a csomagot. Állításuk szerint ezt jelezték a partnercég felé, de semmi nem történt. 2021. 01. 14-én megismételtem a hívást panaszommal, az ügyfélszolgálatos állítása szerint jegyzőkönyvet vett fel, plusz elmondta a folyamatokat. Továbbra sem kaptam meg a csomagot, illetve a pénzt sem utalták vissza. Úgy érzem ezek után, hogy felesleges telefonon érdeklődnöm, semmilyen előrelépés nem történik.

(#22840) chopin42 válasza Peterzon94 (#22839) üzenetére


chopin42
őstag

Írj e-mailt, hogy elállsz a vásárlástól. Asszem addig lehet midnen nélkül, amíg nem adják fel. Lényeg, hogy ÍRÁSOS nyom legyen, telefont pedig CSAK az email után vedd elő. Ez után előbb-utóbb vissza kell adják a zsetont.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22841) Lackooo84 válasza chopin42 (#22840) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát vagy fizetési meghagyás.

The Truth is out there...

(#22842) LuckyL válasza Peterzon94 (#22839) üzenetére


LuckyL
őstag

legközelebb csakis kártyával fizess, ilyen esetben egy 2 perces feladat lenne a bankkártya panasz és visszakapnád a pénzed

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22843) Superhun válasza LuckyL (#22842) üzenetére


Superhun
Topikgazda

+1

(#22844) Dinter


Dinter
addikt

Hervis-nél rendeltem neten egy kabátot, üzletben vettem át. Ott próbálgattam, bizonytalan voltam, de végül elhoztam. Mostanra megbántam. Ezt írják a weblapon:

A fogyasztót megilleti a jog, hogy az interneten megrendelt termékek megvételétől indokolás nélkül 14 napon belül elálljon. A termék átvételétől számított 14 napon belül élhet elállási jogával, attól naptól számítva, amikor Ön vagy meghatalmazottja a terméket átvette.

Tehát még úgyis elállhatok a vásárlástól, hogy ott átvettem és kipróbáltam?

(#22845) LuckyL válasza Dinter (#22844) üzenetére


LuckyL
őstag

igen

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22846) kutga


kutga
nagyúr

Hölgyek/Urak!

MM-ben vásároltam egy telefont, de nem igazán vált be. Online rendeltem, személyesen vettem át, úgy olvastam erre az esetre él a 14 napos elállás lehetősége. A kérdésem, hogy ezt milyen formában kell megtenni? Vissza tudom vinni személyesen persze.

Let the Zone take me if I am.

(#22847) Superhun válasza kutga (#22846) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Igen, személyes átvétel esetén is él a 14 napos elállás. A legegyszerűbb, ha visszaviszed személyesen, mert neked kellene állni a visszajuttatás költségét.

(#22848) v2


v2
senior tag

Sziasztok. Olvastam az összefoglalót de nem tiszta nekem. Van egy HP reverb G1 vr szettem, használtan vettem itt aprón. Nincs hozzá számla és semmilyen papír, de dobozos. A gyáriszám alapján a HP oldalán látszik, hogy még 8 hónap gari van rá. Amikor felhívtam őket gyorsan pattintottak, hogy nekik kell a számla. Viszont én sehol nem találtam erre vonatkozó kitételt a HP oldalán. Ilyenkor mi van? Üdv.

MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb

(#22849) asdf_ válasza v2 (#22848) üzenetére


asdf_
veterán

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

4. § (1) A jótállásból eredő jogok – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

Ha nem kötelező jótállás alá sorolt termék, akkor meg a gyártó az önként adott garijához kb. azt kér, amit akar.

[ Szerkesztve ]

(#22850) Superhun válasza v2 (#22848) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! A gyártó azt kér, amit akar, mivel önként vállalt garanciát ad. A vásárlás előtt kell a gyártói gari feltételekről tájékoztatást kérni részletesen, hogy ilyenkor ne érjen meglepetés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.