- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
-
LOGOUT
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
Lackooo84 #23049 üzenetére
Azért ez így amit írtál szerintem nem igaz.
Amennyiben 10KG feletti tartós fogyasztási cikkről van szó az eladó köteles a helyszínen javítani vagy ha ez nem lehetséges akkor a szállításról gondoskodni. Ez azon a képen van amit betettél. Szóval egy ilyen kis gép nem ebbe tartozik.
45/2014 II 26 rendeletben pedig az elállásról van csak szó, abban az esetben szintén nem az eladó vállalja a visszajuttatás költségeit, de a teljesítés költségét vissza kell fizetnie.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
masterful87 #23048 üzenetére
-
masterful87
senior tag
Hm, akkor a visszaszállítás módjára eddig 1-1 az állás.
Azt hiszem az lesz a válaszom, hogy megadom milyen címre jöhet a futár az összecsomagolt, hibás gépért, aztán meglátjuk.Én pontosan nem tudom hogyan működnek ezek a szerkezetek, de valami olyasmire gondolok, ha elforralták a vizet, akkor szépen lekapcsolnak. Gondolom a hőfokszabályzó elér egy bizonyos szintet. A másik sterilizáló, amit helyette vettünk így tesz, remekül szuperál! Amikor a fűtőlapot már nem fedi teljesen a víz, lekapcsol.
Viszont a meghibásodott gép alig akart kikapcsolni, csak fél óra után, de még akkor is volt benne víz rendesen. Itt biztosan elég volt a hűtés, nem melegedett túl a gép, csakhogy olyan sokáig volt magas hőfokon, hogy ez lett a veszte. A víz mennyisége a használati szerint lett megválasztva, úgyhogy egyáltalán nem érzem a felelősségünket.
-
Semin
őstag
válasz
masterful87 #23045 üzenetére
Sztem a víz nélküli dolog arra utalhat, hogy a víz mennyisége nem érte el a min. szintet. ( Forralóknál ez a hűtés miatt fontos) Esetlen és buta a megfogalmazás.
Garanciális esetben is -én úgy tudom- csak a saját költségen tudod visszaküldeni, neked kell megszervezni. (Ha csak nincs pl extra szolgáltatás vásárláskor)nekem eddig ez volt a tapasztalat, ezek szerint más lehetőség is van. -
Lackooo84
nagyúr
válasz
masterful87 #23045 üzenetére
A jótállási idő alatt a fogyasztót az odajuttatás miatt plusz költséggel nem lehet terhelni. Nekik kell állni.
-
masterful87
senior tag
válasz
Lackooo84 #23038 üzenetére
Megírtam nekik, hogy nem fogadom el a panaszom elutasítását, a vak is látja a képen a vízkőnyomokat, tehát kizárható a víz nélküli használat. Ugyanakkor kértem őket, hogy a törvényben előírt módon független szakértő vizsgálja ki a hibát, különben a békéltető testülethez fordulok.
Na erre jött a válasz, hogy küldjem vissza a terméket, és akkor megvizsgálják, ez már haladás!
Akkor a következő kérdés: jótállási igénynél kinek kell gondoskodnia a visszaszállításról, annak költségéről, ha ez egy internetes vásárlás volt?
-
Hínár929
tag
válasz
Lackooo84 #23039 üzenetére
Szia,
Full amatőr vagyok sajnos, nem tudom a BIOS-ban megnézni
Papírt mindig mellékeltek, az egyiken felsorolták az elvégzett munkákat a másikon van egy sorozatszám szerű valami, ez:
ASSY MB DSC 520 2GB i5-8250UKérhetek tőlük utólag dokumentumokat a cserélt alkatrészek szériaszámáról,
meg egyáltalán valami állásfoglalást, hogy tudják-e mi a hiba? -
Lackooo84
nagyúr
válasz
masterful87 #23035 üzenetére
Ezzel a "szakvéleménnyel" csak az a baj, hogy ez minden, csak nem, független. És nem szak.
A saját borját persze, hogy mindenki védi, ez így egy forintot nem ér. Megvizsgálja a saját "szerviz munkatársuk" és az nekik a szakvélemény?? LOL Ragaszkodni kell a független szakvéleményhez, mivel az első évben vagy, így nekik kell bizonyítaniuk, hogy nincs igazuk, de FÜGGETLEN szakértői véleménnyel, nem a saját házon belüli mutyi vizsgálattal.
-
Hínár929
tag
Sziasztok,
HP laptop garanciális javításával kapcsolatban kérnék tanácsot.
2.5 éves a gép, van egy nagyon ritkán előjövő hiba, bekapcsoláskor hangosan sípol, mivel ritkán, van amikor hónapokig nem jön elő a sípolás, elégé elhúzódó az ügy.
Első bejelentéskor nem vitték el, táv diagnosztika után azt mondták hardveresen jó. Mindenféle frissítés megtörtént valamint ígéret arra, hogy most már minden rendben, de ha mégsem akkor Windows újratelepítés lesz a megoldás.
Nem lett megoldás, sípolt ezek után is.
Azóta kétszer elvitték, volt alaplap csere (2x), SSD és akksi csere, de megint sípol.Mit tehetek?
Bejelentem, elviszik, visszaküldik vagy jó vagy nem.
Várható, hogy javítják vagy csak tologatják az ügyet?
A HP garis ügyintézéséről van tapasztalat? -
válasz
masterful87 #23035 üzenetére
békéltető testület a következő lépés, ingyenes fogyasztók számára
-
masterful87
senior tag
Sziasztok!
A következő garanciális ügyben kérném a segítségeteket:
Január 12-én vásároltunk egy Thermobaby Bébiételmelegítő és sterilizáló-t 12490Ft-ért az Elefáni Babadiszkont-ról interneten keresztül, házhozszállítással.
Majd egy hónap múlva kipróbáltuk a készüléket, a leírása szerint jártunk el, töltöttünk bele vizet, de a gép csak hosszú-hosszú percek múltán kapcsolt ki magától (talán ~20-30 perc), és ennek az lett az eredménye, hogy a készülék háza is, és a búra is megolvadt. Nagy nehezen eltudtuk választani egymástól a két elemet, ekkor szembesültünk a károkkal, és az üstházon remekül látszottak a vízkő nyomok.
Telefonon azonnal jeleztük a problémát, segítőkészek voltak, kérték, hogy küldjünk képeket a károkról és intézkednek.
3 héttel később, március 5-én emailben érdeklődtünk, hogy áll az ügyünk.
Március 8-án emailben kaptuk a választ, hogy elutasították a reklamációnkat, a "szakvéleményben" megállapították, hogy víz nélkül használtuk a készüléket.A vízköves üstházról, és a "szakvéleményről" csatolok képeket.
Ez a story röviden, azóta nem hívtuk őket, nem írtunk nekik, fogyasztóvédelemhez nem fordultunk.
Tőletek szeretnék tanácsot kérni, hogy mit tehetünk ebben a helyzetben?!Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm.
-
asdf_
veterán
válasz
adammm #23032 üzenetére
Igen, de aztán jönnek az olyan elágazások, hogy ez csak a kötelező jótállás első (vagy most már, idén vásárolt termék esetén értékhatártól függően 2., 3.) évében érvényes. Viszont ott, ahol a gyártó önként vállal mondjuk +2 évet, ott feltételül teheti a számla bemutatását(szokta is), hiszen már jogszabály által lefedett időszakon kívül van, és akkor vannak még olyan vicces történetek, amikor garicsere esetén beszámítás vagy pénzvisszafizetés történne és ahhoz kéne a számla. Ennek a bónusz verziója, amikor egyes kereskedők istennek hiszik magukat (Euronics, Alza eset volt már itt több is) és kizárólag az eredeti vásárlónak hajlandók pénzt visszaadni.
-
adammm
csendes tag
Sziasztok!
Altalanossagban kerdeznek.
"A korábbi szabályozás szerint a jótállási igényt a jótállási jeggyel és a vásárláskor kapott fizetési bizonylat bemutatásával lehetett érvényesíteni. A Rendeletnek megfelelően a jótállási igény érvényesítéséhez elegendő a jótállási jegy."
Tehát, ha vasarlok itt HP.-n hasznaltan valamit ami garis, azt valoban jogosult vagyok ervenyesiteni meg akkor is ha eredetileg nem en vasaroltam a termeket? (TV/telefon)
-
asdf_
veterán
válasz
Floyd80 #23030 üzenetére
Amikor el kell szédíteni téged a náluk való vásárlással, akkor 3 év teljeskörű, amikor majd érvényesíteni akarod, akkor csak 1 teljes +2 korlátozott. Te pedig ekkor kezdesz majd mutogatni a garjegyre, hogy akkor tetszettek volna ezt írni.
De még mennek a b450-es lapok, az is benne lehet, hogy cserélik zsírújrá. -
Floyd80
addikt
Sziasztok, megnyekkent a B450-es Giga lapom, az Aqua jótállási jegyen 3 év van, mint garanciaidő, 2022-ben jár le, akkor ez most 1 év kötelező jótállás + 2 önkéntes vagy 3 év kötelező?
-
BaLee
addikt
Na, a békéltető testülettel sincs kint a vízből az ember...
A sztory röviden, hogy a Vodánál volt egy elárazott tv ami 99k volt 360 helyett én meg rendeltem kettőt (használtuk volna mindkettőt, nem eladásra lett volna, bár az ügy szempontjából lényegtelen). Felhívtak, közölték, hogy 2 tvt nem lehet rendelni egyszerre, mert csak, és ők törlik a rendelésemet. Mondtam módosítsa le 1re, azt nem tudja (nem akarta) megtenni. Pár nap múlva hívtak, hogy ajánljanak másik tv-t helyette de mondom nekem az kell és azon az áron amit rendeltem, itt már beszéltek össze-vissza és mondtak olyat hogy hát tudnák módosítani meg újra felvenni a rendelésemet csak sajnos az akciós készlet elfogyott. Mondom szupi mivel én nem hibáztam, az ő balfaszkodásuk miatt adták el a tv-t másnak és nem hivatkoztak elárazásra akkor vigyük tovább az ügyet. Panaszt tettem náluk amit elutasítottak egy olyan bekezdésre hivatkozva ami a részletfizetésre vásárolható készülékekre vonatkozik és ki van emelve, hogy teljes áron vásárolható készülékek számára nincs korlátozás. Mondom sima ügy lesz.Megkerestem a békéltető testületet, kiírtak egy meghallgatást. A meghallgatáson a békéltető testület elnöke leakadt ott, hogy 99k volt a tv ára és teljesen jogosan állhat el az eladó ha nem akar teljesíteni. Mondtam neki, hogy elárazásra senki nem hivatkozott azóta sem a vodafone-tól ill. mutattam neki a kinyomtatott papírt amin ott van feketén fehéren hogy mire hivatkozva nem akartak teljesíteni azt megnézte de mintha nem akarta volna felfogni. Végül arra kérte a vodafone képviselőjét, hogy akkor jussunk dűlőre adjanak 1 tv-t a kiírt áron de látni lehetett, hogy úgy küldték oda az embert, hogy ne engedjen. Végül telefonálgatott 5 percet és annyi volt az engedményük, hogy a náluk jelenleg 370k-ba kerülő tv-ből adnak 30k engedményt, miközben bármelyik nevesebb boltban 350k. Ezen a kiváló ajánlaton még az elnök is mosolygott.
Itt azért még bíztam benne, hogy valami lesz, de az elnöknek ez a 99k-s ár nagyon beégett.
Pedig még azt is mondtam, hogy beszéltem olyannal akinek ennyiért ki lett küldve a tv, ráadásul utánam rendelte, szóval túllendülhetnénk már ezen az ár dolgon ha a vodafone sem hivatkozott téves árra.
Lényeg a lényeg a végén elutasította a kérelmemet és ennek a kiváló csodafonnak adott igazat akik eszerint nyugodtan hülyére vehetik az ügyfelet.A vicces az egészben, hogy a vodafone képviselőjének még meg sem kellett erőltetnie magát annyira nem volt képben, hogy arra hivatkozott, hogy az a 99k az a kezdőrészlete a tvnek amit rendeltem...
Megjegyzem ha a vodafone azzal hív fel, hogy elárazás történt nem tudják annyiért odaadni a készüléket az teljesen jogszerű lett volna csak ilyet egy ilyen szolgáltató nem mondd, mert ők nem hibázhatnak. Vagyis mint a mellékelt ábra mutatja hibázhatnak nyugodtan a fogyasztó meg le van szarva.
-
Cimbi11
csendes tag
Sziasztok!
Azt tudjátok esetleg, hogy az EVGA videókártyát le lehet-e gariztatni számla nélkül, csak a szériaszám alapján ?
Köszönöm -
zenwalk
senior tag
Sziasztok!
Rendeltem egy cipőt, viszont élőben már nem igazán tetszik a színe így vissza szeretném küldeni. Ebben az esetben a visszaküldés díját nekem kell fizetni? A kiszállítás ingyenes volt.
Illetve a visszaküldési lapon amit küldtek a cipővel az szerepel, hogy a személyes, uzletunkben történt átvétel nem minősül WEB-es vásárlásnak ezért nem érvényes a 14 napos elállási jog.
Bár ez most nem vonatkozik rám, de én úgy tudtam hogy nem az átvétel módja számít, hanem hogy neten adtam-e le a rendelést.
-
Floyd80
addikt
válasz
Floyd80 #22983 üzenetére
Ma megkaptam a tracking számot az UPS-től, így real-time nyomonkövethetem, hogy kerül vissza harmadik alkalommal is Németországba.
De a futárral azért el fogok beszélgetni.
Végül valaki észbe kapott az NZXT-nél. "I apologize for the trouble this has caused you.
I've recreated the order, hopefully it goes out without any issues. We'll provide tracking as soon as it becomes available so you can have it just in case anything goes wrong." -
válasz
somnia #23016 üzenetére
de nem az automata visszaigazolásra gondolok amit küld a webshop!
hanem ahol értesít, mikor hogyan szállítja, mennyiértalapvetően én csak az elvárásra írtam, hogy jogos, de ha ebből pénzt akarsz látni, perelned kell érte valószínűleg, az meg értelmetlen iylen összegért szerintem
esetleg fogyasztóvédelemnél panaszkodhatsz, bár nem írtad hogy foygasztó vagy-e vagy vállalkozóként rendelted -
somnia
senior tag
Sziasztok!
Remélem jó helyen vagyok a kérdésemmel!
Február 17.-én egy webshopban rendeltem 20 db. alkatrészt, amit rögtön ki is fizettem.
23.-án, mivel addig nem történt semmi, felhívtam őket.
Egy ügyintéző azt mondta, hogy nincs raktáron csak 13 db. ha gondolom postázza, de épp most rendel. Mondtam neki, hogy ok annyira nem sürgős, majd egybe küldje el a 20 db.-ot!
Tegnap felhívott ugyanaz a hölgy és mondta, hogy beérkezett mind a 20 darab ámde az a probléma, hogy közben felment az ára 2000 forinttal darabonként.
Mondtam neki semmi gond akkor küldje el nekem a 13 darabot a régi áron és a maradék pénzt utalja vissza.
Azt mondta az nem lehetséges mert azt már eladták.
Én mondtam neki, hogy az legyen az ő gondja engem a régi előre kifizetett áron szolgáljon ki!
Azt válaszolta, hogy megbeszéli a főnökével de ö nem hiszi, hogy a főnöke benyeli a 40ezer forintos árkülönbözetet.
Itt tartunk most.
Szerintetek jogosak az elvárásaim?
Köszönöm ha valaki segít. -
BaLee
addikt
válasz
Shingen #23002 üzenetére
Valahogy én megértem a LIDL-t is, mivel sok vállalkozó náluk szerezte be a szerszámait, de ipari körülmények közt ezek a hobbiszerszámok nem bírnak 3 évet így elég ráfizetés volt nekik a sok csere. Egy ideig volt kiskapu, mivel egyéni vállalkozóknak nem volt muszáj adószámot ráíratni a számlára kb. tavaly nyárig, azóta viszont ez is bezárult, mert már nekik is rá kell íratni így már megtehetik a boltok, hogy a cégként vásárolt termékekre nem adnak annyi garanciát ill. a cseréhez sem úgy kell állniuk, mint egy fogyasztó esetén.
De amúgy én már több barkácsboltban is találkoztam olyannal, hogy az olcsóbb hobbi szerszámoknál csak akkor adják meg a 2 vagy 3 év garit ha nem számlára veszed... Az iparira biztos megadják, de az arra is van tervezve meg az ára is annyi, hogy abba bele van kalkulálva hogy esetleg tönkremegy.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Shingen #23007 üzenetére
Passz, majd a többiek megírják.
Ami biztos, hogy hibátlan terméket még akkor sem lennének kötelesek visszavenni, ha fogyasztónak minősülnél (tehát magánszemélyként vásároltad volna). Van a 14 napos elállási jog, de az egyrészt csak a fogyasztókat illeti meg, másrészt csak netes rendelés esetén élne az is (a termék átvételi módja nem számít, átveheted személyesen is, miután neten megrendelted). -
A jogszabály e tekintetben nem foglalmaz elég egyértelműen, azaz csak peres úton lehetne kideríteni, hogy visszajár-e szállítási költség is vagy sem, vagy sem részben. Nyilván ez sok mindentől függ, pl. milyen szállítási módot kértél, extra szolgáltatások, stb.
A 14 napos elállási jogszabályban feketén-fehéren ott van, hogy a szállítási költség is visszajár, így ott ez nem kérdéses. -
Shingen
addikt
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, barátnőm szeretett volna meglepni engem egy hegesztőgéppel, lidl most volt akciózva.
2x is bement megkérdezte vissza veszik-e a gépet ha nem válik be, akkor is ha hegesztek vele, stb.
Két eltérő nap, 2 eltérő eladó is azt mondta nyugodtam hozza vissza vissza veszik.
Megvette/Kipróbáltam nem jött be, mondtam neki vigye akkor vissza.
Visszavitte és nem vették vissza.
Mivel áfás számlát kért cégük nevére.
Azt mondták a lidlbe-be így nem veszik vissza, csak ha magán emberként vette volna.
Mondta az eladónak 2x is megkérdezte, egyik eladó se tájékoztatta ha cégre veszi akkor nem veszik vissza.
Volt vmi ügyfélszolgálatos telefonszám, azt is felhívta ott is elhajtották, mondta nekik is félre lett tájékoztatva, mert senki se hívta fel a figyelmét erre, azt mondták vhol ki van írva az üzletbe, meg ha akarja e-mailba átküldik az erre vonatkozó szabályzatot.
De nem hatotta meg őket/elnézést ezzel lidl lezárta a dolgot.Ilyenkor mit lehet tenni?
Fogyasztóvédelemnek érdemes írni?
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Update 04.25. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest