Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23951) Lauda válasza Lackooo84 (#23950) üzenetére


Lauda
félisten

azt tanácsolod másoknak, hogy a rossz cuccot küldje vissza 14 naposban jóként...

Nem ezt tanácsoltam. Küldje vissza indoklás nélkül és kész. Én úgy gondolkodom, hogy előszor is magammal ne szúrjak ki. Egyébként sem szükséges a jóváhagyásod, hogy én írjak valamit másoknak. ;)

Ehhez többet nem fűznék hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#23952) Lackooo84 válasza Lauda (#23951) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Aha, aztán majd ha kiszúrják, hogy rossz, akkor meg megy a fejvakarás, és még rá is verik a balhét... tényleg nem szúrna ki magával... Hát ti tudjátok...

The Truth is out there...

(#23953) Lauda válasza Lackooo84 (#23952) üzenetére


Lauda
félisten

Milyen balhét? Mert Hogy hűtött a termék, mikor gyári csomagban kiküldték? Sehogy ugye? Ha végiggondolod, rájössz magad is, hogy teljesen értelmetlen amit írsz. De tényleg leírtad szerinted mi a jó döntés, meg én is leírtam, a többi nem ránk tartozik. :)

[ Szerkesztve ]

(#23954) MaxxDamage válasza Lackooo84 (#23952) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Elvileg "tesztelik" és úgy árulják újra... aztán ha kiderül, "elállásba" a hiba, akkor lehet a baj :) /az már nem a te vagy más baja, hanem aki vissza küldte max..../

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#23955) Lauda válasza MaxxDamage (#23954) üzenetére


Lauda
félisten

Semmire sem megy vele, nem mondhatja, hogy a fogyasztónál érte kár, hiszen eleve kiküldés előtt sem tesztelték, ezen kívül szállítás közben is károsodhatott. :)

(#23956) Marci112233 válasza Lackooo84 (#23950) üzenetére


Marci112233
őstag

Én is visszaküldtem nemrég egy HDD-t, de ráírtam a papírra hogy 2 eszköz sem látja, tehát jelezve van hogy rossz. Hétfőn rendeletem, kedden kaptam meg, és szerdán már írtam is a boltnak, hogy nem működik és küldöm vissza. Ma el is lett küldve.

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23957) Exodion válasza Lackooo84 (#23950) üzenetére


Exodion
aktív tag

Total nem kotekvesbol de; sehol nem latom a 14 napos elallasnal hogy hibas termek eseten nem lehetne elallni. Siman visszakuldod es jelzed a boltnak hogy hibas, jotallasi igeny helyett azonban te elsz az elallasi jogoddal; nem fogsz varni amig ok sakkoznak, hogy mi is legyen.
Ertem en hogy szereted szajkozni a 3 napon beluli meghibasodas eseten azonnali csere jar, de a gyakorlatban van a Mediamarkt meg az Edigital akik ezt be is tartjak.
Ez pedig mar csak kivancsisagkeppen, mert jartam ebben a cipoben eleg sokszor es a 3napos cserevel az Edigitalon kivul sehol nem jutottam sehova. A minimum ido 1het volt mire cseret kaptam... Szoval a tobbivel mit csinalsz? Mesz a birosagra? Mire az ujjukat megmozditjak mar a bolt is rendezni fogja az "azonnali" csered 1-2heten belul. Hiaba linkeled nekik a torvenyi paragrafusokat meg a korabbi birosagi iteleteket, a boltok 98%-a nem cserel neked azonnal :( .

(#23958) Đusty válasza Exodion (#23957) üzenetére


Đusty
addikt

Auchan, Aldi, Lidl még van egy pár ahol működik egyből. A többi tényleg kuka ott nem is vásárolok csak ha nagyon muszáj és nincs máshol.

(#23959) Vikusz77 válasza Vikusz77 (#23934) üzenetére


Vikusz77
tag

Megjött a válasz:

Az Ön által említett 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kitér arra, hogy a szolgáltatásoktól is el lehet állni, ha azok még nem mentek végbe. Jelen esetben az utánvétkezelési díj szolgáltatásnak minősül, hiszen Ön rendeléskor ezt a fizetési módot jelölte meg. Online kártyás és előre utalásos rendelésnél ilyen költséget rendszerünk nem számol fel. Ez alapján ezt a szolgáltatást, miszerint Ön a futárnál szeretne fizetni, az Ön kérésére rögzítettük, melynek van egy díja. Mivel Ön a csomagot átvette és kifizette az utánvét összegét, így a szolgáltatás végbement, tehát ennek a vételétől nem lehet elállni.

Cégünk korábban részt vett egy továbbképzésen, mely főleg a 2021.01.01-től érvényes új jótállási törvényhez kapcsolódik, de ebben a kérdésben is egyértelmű választ kaptunk: a termék ára és a szállítási díj visszajár (ahogy eddig is), de az utánvétkezelési díj nem.

Tájékoztattak még a levél végén a jogorvoslati lehetőségekről, illetve mellékeltek egy elutasító jegyzőkönyvet a kifogásomról.

Gondolom, ezzel ők lezártnak tekintik az ügyet.

Írtam még nekik egy választ, amiben arra hegyezem ki a dolgot, hogy a rendelet véleményem szerint, amikor a szolgáltatásokkal kapcsolatos elállásról ír, akkor nem egy áru megvásárlásához kapcsolódó szolgáltatásról rendelkezik, hanem egy olyan vásárlásról, ahol az adásvétel (szerződés) tárgya maga a szolgáltatás.

A rendeletből az alábbiakat beidéztem még nekik ennek alátámasztására.:

"29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;"

Sok reakcióra nem számítok már, talán utánajárok a dolognak, mert kíváncsi vagyok, hogy kinek is van igaza.

[ Szerkesztve ]

(#23960) Lauda válasza Vikusz77 (#23959) üzenetére


Lauda
félisten

Mese habbal. Te nem egy külön szolgáltatásra szerződtél, ahogy írod is, hanem egy termékre, annak megvásárlására. Az utánvétkezelési díj, pedig ahhoz kapcsolódik, ahogy a szállítás is, márpedig azokra itt a rendelet részlete: [link]

Ha igaz lenne bármi abból amit írnak, akkor a szállítási költséget miért is kellene visszafizetni? Ennyi erővel az is egy szolgáltatás, hiszen be is mehetnél érte.

Cégünk korábban részt vett egy továbbképzésen, mely főleg a 2021.01.01-től érvényes új jótállási törvényhez kapcsolódik,

Ennek megint mi köze ehhez? :F

Olyan esetekben nem köteles visszatéríteni plusz szolgáltatást, ha például expressz kiszállítást kér a vásárló. Vagy például az oázis computernél kérsz monitor kalibrálást. Csak hát játszanak a szavakkal és elbizonytalanítják az embert.

[ Szerkesztve ]

(#23961) Marci112233


Marci112233
őstag

Üdv!

Ugye nemrég írtam, hogy visszaküldtem egy HDD-t az Alzának a reklamációs lappal hogy nem jó, és kértem a cserét. Na most erről e-mailt is küldtem nekik és jött is válasz, hogy amint beérkezik megvizsgálják, persze e a beérkezési sorrendben fogják ezt megtenni. Na most a csomag odaért ma 10 óra előtt, ami tuti mert a feladott csomagszám alapján utánanéztem. Tekintve hogy az Alza ugye minden nap eset 8-ig van nyitva, de ez igaz a reklamációs részlegre is? Ha igen, kb mennyi idő alatt nézhetik meg nekem ezt a HDD-t hogy cserélik vagy visszaadják a pénzt?

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23962) Superhun válasza Vikusz77 (#23959) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Ha az időd engedi, fuss kérlek a békéltetőkkel egy kört ezzel kapcsolatban, mert jó lenne, ha lenne egy precedens az ilyen esetekre.

(#23963) GZoli7 válasza Lauda (#23945) üzenetére


GZoli7
senior tag

Arra gondolok, hogy amennyiben jelzi, hogy hibás teljesítés miatt áll el a vásárlástól és nem azért mert nem tetszik a színe, úgy a visszaküldést is az eladónak kéne állnia.

Mivel te jóhiszeműen vásárolni akartál valamit, amit vissza kell, hogy küldj. Elvileg neked ezen nem lehetne károd.

(#23964) Lauda válasza GZoli7 (#23963) üzenetére


Lauda
félisten

Ezt értem. :) Én nem írtam ennek ellentmondót. :)

(#23965) Vikusz77 válasza Superhun (#23962) üzenetére


Vikusz77
tag

Szia!
Meglátom még, valószínűleg megkérdezem a véleményüket a dologról, de nem fogok békéltető eljárást indítani, tárgyalásra járni az biztos.
Ahhoz, meg hogy valami jogi erővel bíró precedens legyen szerintem perre kéne vinni az ügyet, a békéltető testület amennyire tudom csak ajánlást fogalmaz meg.

(#23966) Superhun válasza Vikusz77 (#23965) üzenetére


Superhun
Topikgazda

:R

(#23967) Remov


Remov
aktív tag

Sziasztok, nekem csak egy szimpla kérdésem lenne, mivel nem találtam külön Samsung topikot

Németországban vásárolt Samsung termékeknél, hogy megy a gariztatás itthon? Ha elromlik akkor lehet itthon garanciáztatni, igaz? Galaxy Fold 3 ha számít.

Kelleni fog hozzá a számla? Vagy szériaszám alapján megnézik mennyi garancia van rá és kész is?

Köszi

(#23968) ElektrikusDE válasza Remov (#23967) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Szia!

Ha ilyened van, akkor elvileg Magyarországon is érvényes a garancia:

Begrenzte Herstellergarantie von Samsung (europaweite Garantie)
Samsung korlátozott gyártói garancia (Európa-szerte érvényes garancia)

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#23969) ElektrikusDE válasza ElektrikusDE (#23968) üzenetére


ElektrikusDE
senior tag

Lemaradt:

"Kelleni fog hozzá a számla?"

Nagy valószínűséggel igen!

Kapcsolat felvétel:

[https://www.samsung.com/de/support/warranty/#contact]

“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs

(#23970) Marci112233


Marci112233
őstag

Na ma kaptam jegyzőkönyvet és jóváírási papírt az Alzának visszaküldött HDD-ről. Mondjuk én azt kértem cseréljék a lemezt mert kettő eszköz sem látja. Ennek ellenére a jegyzőkönyv szerint horpadt sarok a hiba, pedig én nem láttam egyik sarkán sem horpadást, tehát ha sérült is az nem az én hibám, főleg hogy pont abban a csomagban és pont ugyanúgy küldtem vissza amiben ők is kiküldték. Ezt hogy nálam nem volt sérül megírtam nekik azzal együtt hogy én cserét kértem mert nem sérült volt a HDD hanem szimplán hibás volt gyárilag mert 2 eszköz sem látta. Most várok mit válaszolnak az emailra.
Viszont végül mivel vissza akarják adni a pénzt regisztráltam az Alza oldalán, hogy lássam mit is akarnak. Ott már látom, hogy vagy visszautalják, vagy készpénzben adják vissza. No de nekem a csere most már tényleg jobb lenne, tekintve hogy kerek 10k-val már drágább a HDD.

Ki hogy döntene? Várjak míg válaszolnak, vagy mivel utánvéttel vettem készpénzben kérjem vissza a pénzt és rendeljek egy másikat? Mint írtam 10k-val már hosszabb, de ha egy működő darabot kapnék akkor még lehet meglépném, de félek hogy megint küldhetem majd vissza mert ugyan abból a szériából kapok és ismét hibás lesz.Vagy ettől azért nem kell tartanom?

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23971) Marci112233 válasza Marci112233 (#23970) üzenetére


Marci112233
őstag

No kaptam választ, de azért nem hagytam magam, még nem nyomtam rá hogyan kérem a pénzt vissza, hanem dobtam még egy levelet nekik, amire válasz nem jött, viszont mivel nem válaszoltam irány az Alza oldalára és a chat. ott leírtam hogy 3 napon belül jeleztem e-mailben, hogy hibás a termék, csak 3 napon belül nem tudtam visszajuttatni a HDD-t, így kérném a cserét. ott rövid időn belül jött is a válasz, hogy átadják az illetékes osztálynak az üzenetem, és megkérdezik tudnak-e adni másikat azon áron mint amikor vettem is, és e-mailben értesítenek majd. Jött is e-mail, de csak arról hogy továbbították kérésem az illetékes osztálynak, és ez 19.42-kor volt. Szóval ma választ már nem kapok.

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23972) BB9000 válasza Marci112233 (#23971) üzenetére


BB9000
senior tag

Ha visszaadják neked az eredeti vételárat, akkor teljesen jogszerűen járnak el. Megtehetik. Hogy időközben drágább lett a termék, az ebből a szempontból irreleváns. Nem keletkeztet jogot számodra arra, hogy cseréljék.
Ha jó fejek, akkor üzletpolitikai okból az eredeti áron adnak neked egy másikat, de ezt nekik nem kötelező megtenniük.
Ez neked most 10K bukót jelent, de vannak esetek, amikor többszázezer forintról van szó. Pl: a drágulás előtt vásárolt videokártyák meghibásodása esetén. Néhány esetben előfordult, hogy a javításra leadott kártya jóra/újra kicserélése helyett a vásárlás összegét adták vissza, ami a kártya mostani vételárának a felére se volt elég. Jogszabály szerint megtehették. Megtették.

[ Szerkesztve ]

(#23973) Lackooo84 válasza BB9000 (#23972) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem járnak el jogszerűen, mert 3 napon belül elromlott és jelezte is, ilyenkor azonnali csere jár.

The Truth is out there...

(#23974) Marci112233 válasza BB9000 (#23972) üzenetére


Marci112233
őstag

Mint írtam 3 napon belül írtam nekik e-mailt hogy nem jó, de visszaküldeni csak ez után tudtam. De tudtommal a kézhezvétel időtől kéne a 3 napnak lenni, de én a rendelés leadása után kevesebb mint 3 nappal írtam a levelet.

#23973 Lackooo84

Remélem így is lesz, mert én jelzetem nekik 3 napon belül e-mailben hogy nem jó, aminek ugye nyoma is marad hogy jelezve, van tehát azt nem játszhatják el, hogy nem szóltam időben és 3 nap után ért be hozzájuk a termék, és ezért nem jár a csere.

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23975) Marci112233 válasza Marci112233 (#23974) üzenetére


Marci112233
őstag

No holnap írok a chat-en az alzának hogy elfogadom a jóváírást és nem kérek cserét. Ennek oka, hogy az aqua áruház most jól levitte a HDD árát, és már rendeltem is egyet onnan. Így most ha tényleg visszakapom az összeget még jobban is kijövök az egészből.

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23976) Lauda válasza Marci112233 (#23970) üzenetére


Lauda
félisten

Én minden hardvert amit vásárolok, alaposan körbefotózom. :)

[ Szerkesztve ]

(#23977) Marci112233 válasza Lauda (#23976) üzenetére


Marci112233
őstag

Ezek után lehet nekem is az lesz.

Viszont megint van fejlemény, de hogy mi lesz belőle nem tudom. Ugye tegnap este az Aqua áruházból rendeltem egy másik lemezt, és indítottam az Alza fiókban a jóváírást. Megadtam a számlaszámot, kaptam egy SMS-t amit úgy szint megadtam, de semmi értesítő hogy sikerült-e a dolog. Ma reggel dobtam egy e-mailt hogy elindult-e a folyamat. Dél után nem sokkal jött a válasz amiben kérték az IBAN számlaszámot és a számla tulajdonosának nevét, hogy vissza utalják a pénzt. Meg is írtam nekik, erre kb fél órára jön egy levél csak úgy hogy kapok egy másik HDD-t, amikor én rögtön beléptem az Alza fiókba, és tényleg ott volt mint rendelés, de azonnal rányomtam a törlésére. Onnan el is tűnt és berakta törölt rendelésnek. Mondom így már oké, de megint kb 10 perc és jön megint e-mail hogy postázzák a másik HDD-t, de nem értem miért mikor már töröltem a rendelést elvileg. Meg is írtam a kiküldési levélre hogy ne küldjék, mert már nem kell, és elindítottam a jóváírási folyamatot. Azóta még nem jött válasz, de berosálok, ha az Alza is ki küld egy HDD-t, mert az Aqua már értesített hogy postára adták rendelésem, ami valószínű holnap itt lesz.

Gigabyte B660 Gaming X DDR4, IntelCorei5 13600K/Arctic LF III 360,Kingston 4x8GB DDR4 3200MHz,MSI RTX 3070 Gaming X TRO,Samsung 970EVO Plus 500GB, Samsung 980 1TB SSD,Phanteks Eclipse P600S ,FSP Hydro G 650W

(#23978) Spartans


Spartans
csendes tag

Sziasztok!
A következő problémával volna : meghibásodott videokártyámat garanciális szervizelésre elküldtem a kérésnek megfelelően a webshop részére.
Sajnos azt a választ kaptam ,hogy a kártya nem javítható és ,hogy levásárolhatom a számlán szereplő összeget! Termékcserét sajnos egyáltalán nem hajlandóak biztosítani hiába kértem ...
A kártyát már használtan vásároltam papírokkal együtt, már én is jóval többért mint a számlán szereplő összeg ,sőt ennek a kártyáknak a használt ára is már kb a háromszorosára emelkedett , tehát használtan jóval többet ér ...
Az ügyben ,hogy termékcserét kapjak békéltető testülethez fordultam már kétszer is sajnos eredménytelenül , először Budapesten ahol a cég képviselője nehezményezte az adásvételi szerződés vagy meghatalmazást hiányát, mivel a terméket használtan vásároltam, ezért a testület komoly eljárási hibát vétve az ügyet elutasította ( hiánypótlásra kellett volna felszólítani) és érdemben nem is vizsgálta meg .
Az első tulajdonostól a meghatalmazás beszerzése után újra benyújtottam az ügyet immár egy vidéki békéltető testülethez ,de itt a cégtől sajnos senki sem jelent meg!

Ezután én átnézve a velük folytatott levelezést nagyon furcsának tartottam ,hogy a kártya javíthatatlanságának tényének igazolása érdekében semmilyen szerviz dokumentumot nem kaptam tőlük!
Ezt utólag nehezményezve többszöri kérésemre sem voltak hajlandóak igazolni számomra... Azt állították a gyártói szervizbe küldték vissza, akiktől én már megkérdeztem a dolgot ,de azt választ kaptam,hogy kártya sajnos sosem járt náluk...
Szerintetek jogosan követelhetem a cégtől ,hogy igazolják számomra a szervizelés megtörténtét?
(Mivel én már attól is tartok ,hogy visszaélés történt ez esetben...
Tehát konkrétan arra gondolok a kártyát esetleg máshol megjavíttatták, majd eladták a használt piacon papírok nélkül jóval többért mint ami a számlán szerepel , nekem meg visszajeleztek,hogy javíthatatlan...)

Szintén azt is kértem tőlük ,hogy küldjék vissza számomra a videokártyát, így azt szakszervizben saját költségemre bevizsgáltatom ,de sajnos erre sem reagáltak...

Szóval mit javasolnátok ez ügyben, esetleg tegyek rendőrségi feljelentést a cég ellen??

(#23979) Superhun válasza Spartans (#23978) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

A leírtakból ítélve 2020-as vagy azelőtti vásárlású a kártya. Alapvetően 1 év a kötelező jótállás, ami már lejárt, utána a bolt feltételei érvényesek. Meg kell nézni a garanciajegyet, hogy pontosan mik ezek a feltételek, ennek tudatában lehet esetleges jogi lépéseket tenni.

(#23980) Spartans válasza Superhun (#23979) üzenetére


Spartans
csendes tag

Helló.

Igen 2020-as vásárlás és 2 év jótállás van rá, a jótállási papíron igazából semmi ide vágó dolgot nem találtam egyedül ezt: "az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. "

(#23981) Superhun válasza Spartans (#23980) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha megtalálható a papíron a 2 év jótállás fogalom (nem garancia!), akkor meg lehet próbálni kártérítési pert indítani a jogosulatlan elállás miatt. Azt viszont tudnod kell, hogy a perköltséget meg kell előlegezni és az ügyvédnek is van óradíja, továbbá a per évekig is elhúzódhat és az eredménye egyáltalán nem garantált (itt a topikban a hozzászólók között még senki sem csinált végig egy ilyen pert és a neten sem olvastam precedensről).

(#23982) Spartans válasza Superhun (#23981) üzenetére


Spartans
csendes tag

Igen megtalálható "Jótállás időtartama 2 év".
Valószínűleg pereskedni nem érdemes a plusz költségek miatt....
Én igazából arról szeretnék meggyőződni,hogy a videokártyát nem ők nyúlták le , mert ugye azt írták a nekem ,hogy gyártói szervizbe került, a gyártói szerviz szerint meg biztos ,hogy nem járt náluk. Továbbá erről az állítólagos szervizelésről már háromszor kértem tőlük ,hogy küldjenek róla valami papírt, de sajnos eddig semmi...

Bármit gariztattam ennél jóval kisebb értékű dolgok estén is mindig konkrét leírást kaptam , hol járt a termék mit javítottak rajta vagy a másik esetben az okát ,hogy miért nem javítható.
Szóval ez így nekem elég gyanúsnak tűnik...

[ Szerkesztve ]

(#23983) Walter_White


Walter_White
senior tag

Sziasztok! Olyan kérdésem volna, adott egy számtech bolt, (nem nevezem a nevén, mert teljesen mind1) inkább arra volnék kiváncsi. 2022.01.04.-én leadtam egy alaplapot garanciába... türelmesen várok, mert jelenleg van egy tartalék gépem, amin tudok tevékenykedni. Viszont, jelenleg semmi kézzelfogható információval nem tudnak szolgálni.
15 napról beszélnek... természetesen úgy hogy a hiba Detektálásától számítva 15 munkanap a garancia lezárása. (Szombat\Vasárnap zárva a bolt.)
Viszont nem akarom hülyérevetetni se magam a türelmemmel.. mert nem 2 filléres alaplap volt... Utánanéztem:
"Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni."
Tehát: 01.04-től a 30. naptári nap (szombat és vasárnap is beleszámolva) 02.03.-án jár le. Nos az volna a kérdésem. Ha 02.03.-ig leges legkésöbb 02.04 REGGELIG nincs a kezemben az alaplap, akkor mehetek reklamálni? Jogszabályi vonatkozásokkal? :R :R
Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#23984) asdf_ válasza Walter_White (#23983) üzenetére


asdf_
veterán

Az idézett rész csak 2021. január 1. után vásárolt termékekre érvényes.

(#23985) Superhun válasza Spartans (#23982) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Én igazából arról szeretnék meggyőződni,hogy a videokártyát nem ők nyúlták le , mert ugye azt írták a nekem ,hogy gyártói szervizbe került, a gyártói szerviz szerint meg biztos ,hogy nem járt náluk."

Videokártyáknak nincs Magyarországon hivatalos szervize. A kisker annyit tesz, hogy visszaküldi a nagykernek, a nagyker pedig bevizsgálja saját hatáskörben, és vagy továbbküldi ténylegesen a gyártónak RMA-ban, vagy csak simán jováír a kiskernek. Az is lehet, hogy a gyártó is jóvá tud írni, ebben a részben nem vagyok otthon... De az biztos, hogy ha a kisker már csak a zsetont kapja viszza, akkor a jelenlegi helyzetben csak jóváírni tud neked is, nem fog puszira bukni súlyos tízezreket azzal, hogy új kártyát ad hasonló teljesítményben. Ez nem biztos, hogy jogszerű, de mivel pert indítani vszleg költségesebb, mint a régi ár és új ár közötti különbözet, így senki nem vállalja be.

[ Szerkesztve ]

(#23986) asdf_ válasza Spartans (#23982) üzenetére


asdf_
veterán

Azt ne feledd, hogy a kiskered és a gyártó között 0 és végtelen közti közbenső cég lehet, tehát az, hogy a termék nem járt a gyártónál, arra a kiskerednek nulla ráhatása van. Ha valaki tényleg lenyúlta és az a valaki útközben volt arról a kisker nem tehet, sőt, nem is tud. Én leveleznék tovább a gyártóval, hogy neked azt nem cserélni/javítani akarták, hanem vásárlási összeget visszatéríteni, neked ez nem felel meg, és mi lenne, ha mondjuk feketelistára raknák a termék serialját és ha már én szopok, szopjon más is, és még ha lehetne is cserélni, ne cseréljék a leadónak se, csakazértis alapon. Hogy ebben mennyire lesznek együttműködőek, az persze más kérdés. Vagy másik eset -és kizárja az előzőt, mondod a kiskerednek, hogy te megvárod a cserét, a gyártónál még nem járt, nem tudnak róla semmit, így ameddig a gyártó nem jelez vissza, hogy megérkezett, és mi történt vele, addig te semmit nem fogadsz el.

(#23987) Walter_White válasza asdf_ (#23984) üzenetére


Walter_White
senior tag

2021.novembereben lett vasarolva. Z690-es chipsetu lap. :R Tehat akkor ervenyes.

(#23988) v2 válasza Superhun (#23985) üzenetére


v2
senior tag

Üdv. Ha én ragaszkodom a hibás termékhez, azt nem kéne vissza adniuk? Egyébként milyen kártya? A rendőrségi feljelentés rendben lenne?

MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb

(#23989) Superhun válasza v2 (#23988) üzenetére


Superhun
Topikgazda

De, pont erre lehetne alapozni a kártérítési pert. Rendőrségnél valami BTK jogcímmel lehet feljelentést tenni, talán sikkasztás állja meg itt a helyét, de BTK-ban nem vagyok sajnos otthon, esetleg próbáld meg a jogász topikban: [link]

(#23990) Spartans


Spartans
csendes tag

Egy powercolor rx 5700 xt kártyáról volna szó.
Nos igen ,jelen esetben érthető miiért nem akarják vállalni a termékcserét , ami engem már annyira nem is érdekel , mert úgysem lesz belőle semmi sem sajnos...
Így ezeket figyelembe véve arra fókuszálnák esetleg nem történt -e valami visszaélés a termék szervizelése során. Egyébkét a céggel folytatott levezés közben kiderült ,hogy már maga a gyártó is érdeklődött náluk afelől ,hogy minden törvényszerűen zajlik-e , sajnos az nem derült ki mire jutottak....
Egyébként kétszer is ,a nekem küldött e-mailben és a békéltető testület jegyzőkönyvében is az szerepel ,hogy a gyártói szervizbe került visszaküldésre a termék.

Én viszont ismét írtam a gyártónak ,hogy még sajnos mindig nem rendeződött számomra megnyugtatóan a dolog ,tehát nem tudom hová került a termék elküldésre még azt sem tudom mi baja vagy miért nem javítható...

A mai nap kaptam választ a fogásztóvédelemtől miszerint jogomban áll a szerviz által kiállított véleményt elkérni illetve a terméket is visszakérhetem mivel az még az én tulajdonomban áll.Továbbá akár hatósági eljárás is indítható náluk, a webshop ügyintézésével kapcsolatban és amennyiben bűncselekmény gyanúja is felmerül rendőrségi feljelentés is tehető....
"A levelében leírtakkal kapcsolatban a Hatóság a panaszkezelés, valamint a minőségi kifogás ügyintézésének jogszerűségére, illetve az esetleges megtévesztésre vonatkozóan rendelkezik hatáskörrel. "

(#23991) Superhun válasza Spartans (#23990) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Egy powercolor rx 5700 xt kártyáról volna szó."

Most már mindent értek. Itt minimum 3-4 kilóról beszélgetünk, ezen már én is pörögnék... :(((

[ Szerkesztve ]

(#23992) Josi


Josi
aktív tag

Sziasztok!
A következő kérdésem lenne:
El szeretnénk állni egy terméktől.
A termék mellé számláztak 8db AAA elemet. (ebből 2 kell a távírányítóba, a vásárlást nem én intéztem, szóüval nem tudom miért 8-at kellett venni)
Ha elállok, akkor az elemeket is vissza kell venniük, (A 6db még fóliában van)
vagy csak a készüléket?

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23993) 4Grider válasza Josi (#23992) üzenetére


4Grider
nagyúr

A törvény úgy szól, hogy a szerződéstől tudsz elállni, ez pedig a komplett vásárlást jelenti. Ennek ellenére a kereskedők egy része elfogadja a részleges elállást is.

(#23994) Josi válasza 4Grider (#23993) üzenetére


Josi
aktív tag

Én elállnék az elemektől is.
Ennél olcsóbban lehet jobb elemeket kapni. :)
Köszi a választ.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23995) Lauda válasza Josi (#23992) üzenetére


Lauda
félisten

Szia!

El tudsz állni a vásárlás egy-egy termékétől is, annyi, hogy ilyenkor a szállítási költséget nem kapod vissza.

(#23996) 4Grider válasza Lauda (#23995) üzenetére


4Grider
nagyúr

Nem, törvény szerint a vásárlási szerződéstől állhat el. Akkor is egy szerződést kötött, ha a szerződésben 4 tétel volt. Ennek ellenére a kereskedők ezt pont azért szokták lazán kezelni, mert önös érdekük a kár minimalizálása, ha az ügyfél kavar és csak részben akar elállni a szerződéstől.

(#23997) Lauda válasza 4Grider (#23996) üzenetére


Lauda
félisten

Ez volt a fórumozó kérdése:

El szeretnénk állni egy terméktől.
A termék mellé számláztak 8db AAA elemet. (ebből 2 kell a távírányítóba, a vásárlást nem én intéztem, szóüval nem tudom miért 8-at kellett venni)
Ha elállok, akkor az elemeket is vissza kell venniük, (A 6db még fóliában van)
vagy csak a készüléket?

A válasz a kérdésére az, hogy vissza tudja küldeni csak a készüléket is. Ilyen esetben viszont nem jár vissza a vásárláskor kifizetett szállítási költség (ha volt egyáltalán).

[ Szerkesztve ]

(#23998) geleati


geleati
tag

Sziasztok!
Nem garanciális kérdés, de nálam kiverte a biztosítékot.
Rendeltem egy terméket egy webáruházból utánvéttel, 2290 Ft szállítási költséggel, erre írnak pár napra rá egy emailt, hogy sajnálattal értesítenek, hogy a kiszállítási díj megváltozott, 4200Ft-ra. Nem az a 2000 Ft fog a földhöz verni, de a honlapjukon, ha rendelnék megint, ugyanúgy a 2290Ft-ot írja, mint szállítási költség. Legszívesebben elküldeném őket a búsba, de csak itt találtam azt a terméket, ami nekem kéne.

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

(#23999) asdf_ válasza geleati (#23998) üzenetére


asdf_
veterán

Fogyasztó megtévesztése, ha még most is a régi ár van a honlapon, mehet a bejelentés, ha olyanod van.

(#24000) geleati válasza asdf_ (#23999) üzenetére


geleati
tag

Még mindig. Hol lehet ezt bejelenteni?

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.