Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8001) Speedhs válasza kali (#8000) üzenetére


Speedhs
őstag

Gondolhatod, hogy nem fogom 2 szaros ram miatt a nevemet kockáztatni.. egy 13 éves kisgyerek vette a ramot át.

Most beszéltem az apjával meg mindent, korrekten, higgadtan.

Pénz vissza, majd én legariztatom és ennyi.
Csak ezt nem értem, hogy mit képzel magáról, hogy fenyegetőzik ?

Apuka azt mondta, hogy még ez az első üzlete a fiának, és még nem olyan fejlett a kommunikációban stb.. kérem, aki laikus az ne vegyen ilyen alkatrészt :U

Az meg a kedvencem, hogy fél óra játék után tönkremegy a ram. Mitől megy az tönkre? Csak nem túl lett húzva? Ennyit erről, ezek után még ennyire sem bízok meg senkiben...

Üdv,
Gergő

(#8002) sasa311 válasza Speedhs (#8001) üzenetére


sasa311
veterán

Én nem venném vissza, mert ha neked nem garizzák le pl. azért, mert túlfeszt kapott a ram akkor se pénz se posztó...

Ígérd meg, hogy legarizod neki, már ez is több, mint amivel "tartozol" neki.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8003) Speedhs válasza sasa311 (#8002) üzenetére


Speedhs
őstag

Visszakapja a pénzét apuka s kisfia.

Más: Elvileg úgy lehet ezt a garanciát érvényesíteni, ha írok a gyártónak?
Hogyan működik ? :U

(#8004) sasa311 válasza Speedhs (#8003) üzenetére


sasa311
veterán

A magyar jogszabály csakis arra az üzletre vonatkozik, ahonnan te vásároltad.

Minden más a helyi szabályozás szerint történik.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8005) Speedhs


Speedhs
őstag

Na visszakaptam a ramokat és csodák csodájára minden működik ...

(#8006) sasa311 válasza Speedhs (#8005) üzenetére


sasa311
veterán

Én ezek után tuti nem adnám vissza a pénzt, sőt, megüzenném a gyereknek és a kedves papának, hogy amint átutalták a 2. postaköltség árát szívesen visszaküldöd neki, addig ingyen és bérmentve tárolod nekik... :(

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8007) Speedhs válasza sasa311 (#8006) üzenetére


Speedhs
őstag

Személyes átvétel volt. Én hülye nem mentem elsőnek a gyerekkel beszerelni a ramot.. ezentúl így fogok tenni. :U

(#8008) Gyuri27 válasza Speedhs (#8007) üzenetére


Gyuri27
félisten

Az ő lapjuk nem biztos, hogy szerette. Nekem is volt kompatibilitási gondom ocz ramokkal.
Van ilyen. A többit nem minősítem.

Amd - Radeon - Ryzen

(#8009) dethroner válasza Speedhs (#8005) üzenetére


dethroner
veterán

Azt azért el tudom képzeli hogy ő nem adott a ramoknak 2.0 V feszt, próbálta pl 1.8 V alatt és így nem ment, vagy szűkítette a késleltetést.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8010) Speedhs válasza dethroner (#8009) üzenetére


Speedhs
őstag

Az nem az én gondom, akkor sem kellett volna így viselkednie.

(#8011) dethroner


dethroner
veterán

Lábbelire mennyire jótállás van?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8012) turbobusa


turbobusa
senior tag

Sziasztok!

Kíváncsi lennék a véleményetekre!
Vettem tavaly egy hdd-t, amire a bolt pár hónap garanciát adott és utána halt be egy héttel a merevlemez. Nagyon sok szektorhiba keletkezett rajta, így lementettem az adatokat és félretettem és jó sokat szitkozódtam. Közben telt az idő és nem foglalkoztam vele, mert úgy voltam vele van másik és működik rendesen szerencsére, de nem hagyott nyugodni a probléma.
Mondom veszek egy ugyanilyen merevlemezt és legaranciáztatom ezzel a hibással, így kapnék egy újat és megmaradna az új is. Meg lehet ezt oldani?
Nem írja ki valami program, hogy mikor volt használva a hdd? Elszokták küldeni ilyenkor valahova vagy rögtön számítástechnikai boltban adnak újat?

Előre is köszönöm szépen a segítséget!

Üdv.

(#8013) Danex válasza turbobusa (#8012) üzenetére


Danex
addikt

Nekem az egér garancialapján rajta van a gyártási szám ami minden terméknek egyedi azonositója. Üzemidőt is tudnak nézni és az vicces lehet, ha egy 2 napja vásárolt merevlemeznek mondjuk 20 nap üzemideje lenne :N

(#8014) turbobusa válasza Danex (#8013) üzenetére


turbobusa
senior tag

Hdd sentiel 32nap üzemidőt ír, akkor annak megfelelően vinném vissza. Ekkor is valamin meg lehet bukni?

(#8015) Jester01 válasza turbobusa (#8012) üzenetére


Jester01
veterán

Egyfelől csaláshoz nem adunk segítséget.
Másfelől a számlán valószínűleg úgyis rajta van a gyári szám.

Jester

(#8016) bullseye válasza turbobusa (#8012) üzenetére


bullseye
addikt

miért pár hónap garanciát adott a bolt, nem egy év a kötelező?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8017) turbobusa válasza bullseye (#8016) üzenetére


turbobusa
senior tag

5 hónapot adott a kisboltos csávó. kíváncsi voltam rá, de nem akarok kockáztatni, mert nem éri meg. így akkor megy a kukába a hdd.

(#8018) bullseye válasza turbobusa (#8017) üzenetére


bullseye
addikt

nem tudom szabad-e lefelé eltérni a törvényestől... valaki okosabb majd megmondja

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8019) turbobusa válasza bullseye (#8018) üzenetére


turbobusa
senior tag

igazság szerint csak kíváncsi voltam, hátha van egy ilyen lehetőség, de ha bármi apró dolog van, ugyanis ezek szerint van, így nem ér semmit az egész. sajnos sok a szektorhiba rajta, így eladni nem lehet, megy a szemétbe akkor most már biztosan.
azért volt ilyen rövid ideig garancia rá, mert külső merevlemezként vettem, tehát házban volt már. azt néztem akkor, hogy a közelben legyen a bolt, garanciát meg akkor tudtam meg mikor tönkrement, mert nem foglalkoztam vele. simán gondoltam, hogy 1-2év van rajta, mint a többi komponenseken.
elnézést ha off-oltam a kérdésemmel... :B

(#8020) dethroner


dethroner
veterán

Van egy szandálom, aminek elkezdett leválni a talp része, elengedte a ragasztás. Visszavittem a boltba, ahol azzal utasított el a "főnök" hogy lejárt a 6 hónap garancia. Tényleg csak 6 hónap jár ilyen termékre?

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8021) turbobusa válasza dethroner (#8020) üzenetére


turbobusa
senior tag

Adidas-ra meg hasonló márkákra 1-2 év szokott lenni. Hol vetted egyébként?

(#8022) dethroner


dethroner
veterán

Kilimanjaro márka, a Hervis-ben vettem. Jegyzőkönyvet is írt, amiben az elutasítás indoka, lejárt a 6 hónap.

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8023) turbobusa válasza dethroner (#8022) üzenetére


turbobusa
senior tag

Úgy tudtam ott is 1 évet adnak minimum. Playersroom-ban vegyél legközelebb cipőt, valamivel olcsóbb mint a márkaboltokban, garancia viszont mondom 1-2 év. Elég korrektek ráadásul.

(#8024) dethroner válasza turbobusa (#8023) üzenetére


dethroner
veterán

Köszi a tippet, de most nem a következő vásárlásom érdekel, hanem az hogy ezzel akkor tényleg nem tudok garanciában semmit kezdeni már? Vásárláskor nem kaptam semmiféle garjegyet amiben szerepelt volna a jótállási időtartam. Csak egy blokkot adtak, amivel mondjuk a vásárlás után 2 hónappal vissza is kellett vinni, mert a tépőzár nem működött. Akkor megjavították. Most meg azt mondja hogy 6 hónap jár csak a lábbelikre, ami elmúlt.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8025) turbobusa válasza dethroner (#8024) üzenetére


turbobusa
senior tag

Hát nem mondom, hogy legyél rámenős, mert úgyis azt fogják mondani, hogy Te vagy a hibás, mert nem kérdeztél rá akkor. Szerintem a garanciáztatás ellőtted már, de vannak eszméletlen jó cipészek, ha kell küldök címet Bp-n belül. Most készülök én is egy cipőt beadni egy kis tuningra.

Ismerősöm járt úgy még, hogy egy héttel a hiba előtt járt le a garancia és nem foglalkoztak vele már. Valamilyen szinten megérti őket az ember, de azért ha nálam járna le valakinek így a cucca megpróbálnék valamit...

[ Szerkesztve ]

(#8026) dethroner válasza turbobusa (#8025) üzenetére


dethroner
veterán

Nem Bp-i vagyok, de köszi. Sejtem hogy egy ragasztás nem eget verő összeg, de akkor is az elv, meg a törvény, meg minden. Meg az az arrogancia, amivel a boltban a képembe mosolygott a manus, az b@szta fel leginkább az agyam. Ha törvény szerint van még rá szavatosság, akkor nem akarom annyiban hagyni, ha kell akkor kermi vizsgálat, bíróság stb. Ha nekem van igazam, akkor belevágok, csak tudni szeretném az itteni tapasztaltabb, fogyasztói jogokban jártas emberek véleményét.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8027) turbobusa válasza dethroner (#8026) üzenetére


turbobusa
senior tag

Oké, hát sok szerencsét kívánok! :)

(#8028) kali válasza dethroner (#8020) üzenetére


kali
legenda

a feleségem cipőjét mostanság vittem vissza a westend egyik üzletébe, és arra is 6 hónap jótállást adtak - 4 hónaposan elengedett a ragasztás, pedig nem olcsó cipőről van szó!
részletes leírás volt a jótállási jegyen, 6 hónap jótállás - külön kiemelték -, amely intervallumon belül a forgalmazónak kell bizonyítani, hogy a termék hibátlan volt, viszont a szavatosság 2 év, de 6 hónap után megfordul a bizonyítási teher!
nem is problémáztak vele, simán visszavették, írtak jegyzőkönyvet - mondjuk azt elszúrták, mert levásárlást írtak rá, ez egy külön történet lesz, már várom a harcot :) -, majd értesítenek telefonon! augusztus 16-án adtam le, még várunk türelemmel, mert 2 - 3 hetet mondtak...

[ Szerkesztve ]

(#8029) sasa311 válasza dethroner (#8020) üzenetére


sasa311
veterán

Jótállás lehet 6 hónap, de a szavatosság tartós fogyasztási cikkre 1 év!

Ilyenkor NEKED kell bevizsgáltatnod a terméket és ha valóban a termék hibás akkor kötelesek cserélni. Ez persze nem biztos, hogy megéri - attól függ mennyi a cipő értéke.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8030) bullseye válasza sasa311 (#8029) üzenetére


bullseye
addikt

jól sejtem, hogy ez a merevlemezes ügyre is igaz?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8031) turbobusa válasza bullseye (#8030) üzenetére


turbobusa
senior tag

Most én is ezen kezdtem agyalni, de szerintem már eltelt az idő felette.

(#8032) dethroner válasza sasa311 (#8029) üzenetére


dethroner
veterán

Nem nagy érték, néhány ezer volt. De akkor már nyeljen le az ember mindent, mert azt gondolja a bolt, hogy ilyen kis összegnél úgysem fog a vásárló kermihez fordulni és a bevizsgálás költségét esetleg bírósági úton követleni? Erre apellálnak? 1-2 napja járt le az 1 év a vásárlás óta, de mivel volt náluk javításon kb 1 hetet, és tudtommal ezzel az időtartammal a szavatossági idő meghosszabbodik, így még az 1 éven pont belül vagyok. A termék bevizsgálásától nem fosok, nem szétvágott, szétrúgott stb hiba, hanem a talp alsó része ragasztva van és az szépen kezd körben leválni.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8033) sasa311 válasza dethroner (#8032) üzenetére


sasa311
veterán

Igen, pontosan erre apellál az üzlet - valljuk be jogosan.

A kermi bevizsgálás nem olcsó (bár ha neked van igazad akkor követelheted az üzleten!), aztán majd persze semmivel sem ért majd egyet az üzlet és fizetni sem akar, akkor polgári pert indítani...

Már a benzin ára is több, mint a papucsé akkor kár a gőzért.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8034) masterful87


masterful87
senior tag

sziasztok!

van egy Ferguson asztali DVD lejátszóm, most ment tönkre harmadszor!

az első kábé 9-10 hónap után nem kapcsolt be, kiküldték Lengyelbe, egy hónap múlva jött a hír, hogy táphibát állapítottak meg, kapok egy újat, újra egy év gari
a második gondolt egyet és elkezdte nem beolvasni a lemezeket, végül semmit se evett meg, megint Lengyel, megint egy hónap, megint egy új készülék, megint egy év gari (én már ekkor szerettem volna vissza kapni a pénzemet, mert nem tetszett, hogy az én pénzemmel szórakozunk, kapok új lejátszót, de ha egyszer majd egy év után döglik meg akkor így jártam)
és most itt van nálam a harmadik csoda masina, aminek a képe először csak csíkos lett HDMI kimeneten, aztán néha zizis lett, vagy teljesen rózsaszín, majd elkezdte nem beolvasni a lemezeket, ezt még tetézte véletlenszerű lefagyásokkal is, most pedig már semmit se hajlandó lejátszani!

adódik a kérdés: meddig játszhatják ezt velem??? 3 ugyanolyan hibás készülék, most kapnám a 4-iket, ez sztem abszurd, ugyanakkor minimum egy hónap az átfutási idő! mit tehetek, mihez van jogom?

(#8035) turbobusa válasza masterful87 (#8034) üzenetére


turbobusa
senior tag

Ismerősömnek volt egy hasonló problémája, ha jól tudom ugyanúgy dvd lejátszóval, kétszer volt vele baja és harmadszorra utalt nekik, hogy kéri vissza a pénzét és náluk levásárolja, mert ez így senkinek se éri meg... Aztán belementek ebbe...

(#8036) masterful87 válasza turbobusa (#8035) üzenetére


masterful87
senior tag

Hát én most nem szeretnék semmit vásárolni, persze ha nincsen semmilyen jogalapom arra hogy 3 hibás termék után felmondjam a kettőnk "szerződését", akkor még mindig a levásárlás lenne a legjobb és legetikusabb megoldás.
De várok, hátha valahol le van írva fehéren-feketén, hogy ha valami selejtes, akkor azt nem sózzuk a fogyasztóra, addig játszva, míg a nyakamon marad, és a pénzemet is elbukom.

(#8037) dethroner válasza sasa311 (#8033) üzenetére


dethroner
veterán

Már a benzin ára is több, mint a papucsé akkor kár a gőzért.

Lehet, de akkor is az elv az elv. Amikor a kereskedők hasznáról, jogairól van szó, akkor mindent elkövetnek, hát akkor most én is. Én leszek a vásárlók nagy barátja, a kereskedők móresre tanítója ;]

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8038) TaaT


TaaT
veterán

Sziasztok!

Vettem egy alaplapot 2év garival, használtan, magánszemélytől...
Megjött a cucc, de nincs benne a garipapír, megírtam az embernek aki azt írta: mást is vett amik rajta vannak a számlán ezért nem adja ide, de ha bármi van nyugodtan jelezzem neki...

Kérdés, garanciapapír fénymásolata ér vmit? érdemes elkérni vagy akkor ehhez nem lesz sose rendes garipapírom?

Give them hell Ukraine!

(#8039) kali válasza TaaT (#8038) üzenetére


kali
legenda

régebben sokszor adtam el, illetve gariztattam így hardvereket, és szinte minden üzletben azt mondták, hogy elég a fénymásolat is!

(#8040) TaaT válasza kali (#8039) üzenetére


TaaT
veterán

Akkor kérek egy fénymásolatot, több mint a semmi :)

Give them hell Ukraine!

(#8041) sasa311 válasza TaaT (#8038) üzenetére


sasa311
veterán

Elég a fénymásolat is.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8042) HUN]Repa válasza sasa311 (#8041) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Szerintem is elég a másolat. Én elszoktam fogadni :R

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#8043) barelylegal


barelylegal
csendes tag

Üdv!
Szeretnék egy notebookot vásárolni oly módon, hogy akitől venném, a T-mobile-nál vásárolná hűségszerződéssel.

Az lenen a kérdésem, hogy ha ő netán nem fizetné a havidíjat, akkor nekem vissza kéne adnom a laptopot?
Illetve én tudnám garanciáztatni, hiszen más nevén lenne?

(#8044) sasa311 válasza barelylegal (#8043) üzenetére


sasa311
veterán

Tőled nem tudná visszavenni a T (bár a gyakorlatban ez orvgazdaságban bűnrészesség), de a garit tuti buknád.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8045) pigsty


pigsty
aktív tag

Vettem tavasszal egy Asrock alaplapot, Bp, Compker kft, nyáron elromlott, egyszer nem bootolt be bekapcsolás után, augusztus elején elvittem az átvevőhelyhez, a bolthoz, azt mondták, 3 hét, hogy a szerviz megnézi, mit tehetnek, máig semmi értesítés, pedig elérhetőségeim egyeztetve lettek.
Írtam tegnap előtt emailt, de semmi, azt hiszem nem éri meg a legolcsóbban venni valamit, talán Ipon jobb ebből a szempontból? Talán ez a Soltrade kft - ez a mögöttes cég - és sok más apró vég egy túlterhelt központi szervizbe viszi a kérdéses cuccokat?
Semmi pót-, csere alkatrészt nem kaptam, az a szerencse, munka helyett csak szabadidős tevékenységre kell a gép.
Szerintetek vegyek ugyanabból vagy hasonló kompatibilis tipusból vagy várjak még...?

Jobb ma egy veréb, mint holnap egy véreb.

(#8046) sasa311 válasza pigsty (#8045) üzenetére


sasa311
veterán

szerintem szombaton / vasárnap ne irogass nekik mailt (hiszen nem dolgoznak feltételezem), inkább hétfőn hívd fel őket, hogy WTF van.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8047) pigsty válasza sasa311 (#8046) üzenetére


pigsty
aktív tag

Egészen pontosan péntek reggel írtam, de természetesen várok azért rá. Majd hívom őket.

Jobb ma egy veréb, mint holnap egy véreb.

(#8048) syl5


syl5
őstag

Sziasztok!
Tápom garis ügyintézése következik hardverkernél, sajnos.
Csere tápot nem tudnak adni, mert most nincs. Mondtam nekik, hogy pedig az kéne, mert a gépem a munkaeszközöm, és a 2 hetes ügyintézés nagyon hosszú. Erre azt ajánlották, hogy veszek egy másik tápot a csere idejére és ha visszajön a sajátom, akkor visszatérítik a csere táp teljes árát.
Vélemény? Papírt íratni akarok velük, de ki tudja hogy belemennek-e. Ha meg nem, akkor meg semmi sem garantálja, hogy visszaadják a pénzemet. A másik meg, hogy ha úgyis visszaadják a pénzemet, akkor miért fizessem ki a csere tápot? Írni kell egy papírt, hogy ha elbaszom, akkor kifizetem az árát, vagy behúzzák a mostani tápomat.
Kötelezi egyáltalán bármi is a boltokat arra, hogy adjanak csere alkatrészt?
Köszi!

Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!

(#8049) sasa311 válasza syl5 (#8048) üzenetére


sasa311
veterán

A világon semmi sem kötelezi a boltot csere eszköz biztosítására, úgyhogy örülj neki, hogy rendesek és bármilyen feltétellel, de felajánlották...

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#8050) masterful87 válasza masterful87 (#8034) üzenetére


masterful87
senior tag

Ma kértem telefonon tanácsot egyik fogyasztóvédelmi hivataltól, azt mondták első körben javításra vagy cserére van lehetőségem, ha a javítás túl költséges, vagy cserekészüléket nem tudnak biztosítani, akkor kérhetek árleszállítást vagy pénzt vissza!

Az idő korlátról meg annyi van, hogy törekedni kell a 15 napra, de így hogy Lengyelbe kell kiküldeni, így még csak törekedniük se kell rá, mivel ez érthetően több időt vesz igénybe, mintha a szomszédos szervizbe kéne átdobniuk. :-\

Azt tanácsolták hogy próbáljunk közös nevezőre jutni, ami mind két félnek előnyös, nem sok értelme van a fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni, mivel ők is ismerik a szabályokat, egy ilyen asztalcsapkodás után meg lehet a levásárlást se ajánlják fel, és amúgy is csak pereskedni lehetne velük. :S
Viszont lehet kérni a vásárlók könyvét, hogy nyoma legyen annak az igényünknek, hogy élni akartunk az elállás jogával, és kértük volna vissza a vételárat. Ez a későbbi pereskedéshez mindenképpen hasznos lehet, de lehet maga a gesztus is elég ahhoz, hogy engedékenyebbek legyenek. :P

Szóval vagy várok pár hónapot, és akkor viszem el, bízva abban, hogy nem fognak találni több ilyen cserekészüléknek való hulladékot, vagy most elviszem, és jelzem hogy szívesen levásárolnám, a lényeg hogy többé ne lássam ezt a szutykot! ;]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.