Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23301) Predator2 válasza Josi (#23299) üzenetére


Predator2
addikt

Nálam valószínűleg ez lesz a gond:

Új kijelző
Az eredeti xRider rezisztív kijelzőjét az Android rendszer megfelelő működése érdekében egy új, kapacitív képernyőre cseréltük az xRIDERSmart-ban

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#23302) Josi válasza Predator2 (#23300) üzenetére


Josi
aktív tag

Senki nem panaszkodott.
Az meg szerintem nem normális, hogy csak bekapcsolva hajlandó tölteni.
Ezügyben kérdezd meg a Wayteq-et.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23303) , válasza Predator2 (#23300) üzenetére


,
addikt

Ez pontosan mit jelent? Töltéskor bekapcsolja automatikusan a kijelzőt? Vagy szó szerint azt jelenti, amit írtál, hogy kikapcsolt kijelző mellett nem töltődik, de ha bekapcsolod a kijelzőt, máris elindul a töltés?

(#23304) Predator2 válasza , (#23303) üzenetére


Predator2
addikt

Remélem minden kérdésetekre választ ad: [link]

A videó minőségéért elnézést, meg is vagyok fázva egy kicsit.

Majd mondjátok el a véleményeteket is! A készülék teljesen gyári állapotban van, minden beállítás visszaállítva a gyárira.

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#23305) , válasza Predator2 (#23304) üzenetére


,
addikt

Voltak/vannak autós navigációim, azoknál is az van, hogy amint rádugod töltőre, bekapcsol a kijelző, vagy akár a készülék is. Mondjuk egyik sem Wayteq, szóval hogy ennél ez normális dolog-e azt nem tudom, de gondolom, hogy itt is az.
Ezekbe általában valami nagyon gagyi kijelzőt szoktak rakni, minimális RAM-mal, gyenge processzorral, szóval sok csodát nem érdemes várni tőlük, de a célnak megfelelhetnek.
Ha nem nyerte el a tetszésed, a 14 napos elállás keretében biztos, hogy visszaküldheted.

(#23306) Flowtation válasza Flowtation (#23296) üzenetére


Flowtation
őstag

Sziasztok!
Erre esetleg valakinek lenne tippje?

Keresek: D-link covr-1102 2 pack routert.

(#23307) chopin42


chopin42
őstag

Üdv!
Adott egy Amd Ryzen 5600xt, használtan vettem, dobozos, de doboz nem volt, coolert nem kértem. Firstshopos, érvényes a gari, tudom garanciáztatni, HA van hozzá hűtő.
Kérdés: kiköthető-e a cooler megléte a garihoz? Januári vásárlás, 139k votl eredetileg, tehát 2 év a jótállás+egy év gyártói. Összesen 36 hó.
Köszönöm :R (nem nagy tétel, 1k alkut ért a hűtő, lehet 2k bukó lesz belőle, ha tényleg kell).

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#23308) Floyd80


Floyd80
addikt

Kicsit off, bár egyfajta jótállás ez is. :) Wizzair pontokban fizetett repjegy díját úgy néz ki csak pontokban adják vissza, nem lennének kötelesek számlára utalni, ha azt kértem?

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#23309) asdf_ válasza Floyd80 (#23308) üzenetére


asdf_
veterán

A eredeti állapotot kell visszaállítani. Az meg az, hogy nincs repülőjegyed és van pontod. Mi miatt gondolod, hogy pénz járna?

(#23310) Floyd80 válasza asdf_ (#23309) üzenetére


Floyd80
addikt

Értem, el is fogadom, hogy így van, csak ahogy sok minden a wizz-nél, ez sem volt egyértelmű.

A visszatérítési űrlapban az volt, hogy ha nem kérem a visszautalást, akkor a pontok 120%-át kapom meg, de adtam meg bankszámlát, hogy inkább utalják ki. De csak az utalták ki, amit kártyáról fizettem pluszban 4-5 ezret, a maradék 70-80 ezer újra pont lett, + 20% meg szerintem sehol.

Igazából tényleg lehetne így csalni, mert a pontokat hitelkártya-használatból kaptam. :DDD De hát a pont is fizetőeszköz (pénzt helyettesítő), amit el is használtam, ezért elvileg pénzként is visszaadhatnák.
--------------
Meg egy technikai kérdés, hátha valaki tudja, van egy hitelkártya és teljesen fel van töltve, ha ráutalnak, mondjuk a wizzair, akkor azt, hogy könyveli le a bank, mivel van egy keretösszeged.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#23311) Semin válasza Floyd80 (#23310) üzenetére


Semin
senior tag

Hitelkártyák esetén mehetsz a hitelkereted fölé is gond nélkül. Én rendszeresen csinálom, hogy előre utalom át a havi költést, hogy ne használjam a hitelkeretet.

Ekkor a felhasználható összeg megnő.

(#23312) Floyd80 válasza Semin (#23311) üzenetére


Floyd80
addikt

:R Köszi, ezt jó tudni!

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#23313) RoliHero


RoliHero
tag

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni az alábbiban!

Itt hardveraprón egy magánszemélytől vettem egy hardvert ami új hardverként, 3 év garanciával volt hirdetve. A garancia az eladóhoz szól, ha bármi baja lesz ő intézi a garit.

Korábban már rendeltem tőle, mindig küldött egy saját garancia levelet aláírva.

Most azonban semmilyen gari levelet sem küldött.

Többszöri üzenet váltás illetve telefonos beszélgetés után küldött egy általa szerkesztett gari levelet de aláírás nélkül. (10 perc alatt gyártok olyat én is)

Írtam neki, hogy egy aláirt példányra lenne szükségem de választ már nem kaptam.

Abban nem kételkedem, hogy ha baj lesz intézi a garit (bár ezek után lehet kéne), azonban ha garancia időn belül esetleg úgy alakul, hogy eladom akkor senki sem fogja nekem elhinni, hogy ez a hardver garanciális mivel semmivel sem tudom bizonyítani!

És hatalmas árkülönbség van egy garis és egy nem garis hardver között, főleg hogy nagy értékű.

Ebben a helyzetben lehet valamit tenni? Vagy így jártam és kész?

MSI B450 Tomahawk Max* Ryzen 7 5800X*RX6700XT Nitro+* Kingston HyperX Predator 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz* Acer Nitro VG271UP

(#23314) asdf_ válasza RoliHero (#23313) üzenetére


asdf_
veterán

És hatalmas árkülönbség van egy garis és egy nem garis hardver között, főleg hogy nagy értékű.

Nem vagyok híve az áldozathibáztatásnak, de te mégis bolt helyett egy random magánszemélytől (aki a leírás alapján még csak nem is EV) vásároltál. Ha eladásnál fontos a garis és nem garis termék árának különbözete, akkor legyen a vásárláskor is az (mert gondolom nem a két szép szeméért vetted nála, hanem azért, mert padlóár alattnak a feléért adta.
Bárhol vásárolsz, ahol nincs számla és jótállási jegy, ott az az alapállapot, hogy NINCS garid, legfeljebb jól meglepődsz. ha esetleg úógy adódik, hogy mégis.

[ Szerkesztve ]

(#23315) RoliHero válasza asdf_ (#23314) üzenetére


RoliHero
tag

Segítséget kértem nem kioktatást! Inkább ne írtál volna semmit.

Azt nem tudom, hogy miből követleztettél a '' padloár alattnak feléért''?? Nála lehetett kapni ennyi és nem volt olcsóbb de minek is magyarázom egy olyannak akinél a jóindulat sehol sincs!

Köszönöm inkább nem kérek választ/segítséget, az ilyen véleményekre nincs szükségem 😉

MSI B450 Tomahawk Max* Ryzen 7 5800X*RX6700XT Nitro+* Kingston HyperX Predator 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz* Acer Nitro VG271UP

(#23316) , válasza RoliHero (#23313) üzenetére


,
addikt

"azonban ha garancia időn belül esetleg úgy alakul, hogy eladom akkor senki sem fogja nekem elhinni, hogy ez a hardver garanciális"

Azért nem fogják elhinni, mert valóban nem is garanciális. Ha jól gondolom, feketén vásároltad, számla nélkül? Az így eladott/megvett termékek hivatalosan nem is kerültek kereskedelmi forgalomba, tehát semmiféle garancia sem jár hozzájuk.

(#23317) Superhun válasza RoliHero (#23313) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"Vagy így jártam és kész?"

Igen, így jártál és kész.

(#23318) BB9000 válasza RoliHero (#23313) üzenetére


BB9000
senior tag

Magánszemélytől vásárlás esetén a bizalom számít. A papírral nem mész sokra, mert a papírt magánszemélyen nehezen tudod behajtani. Ha bízol benne, akkor megveszed tőle a terméket, ha nem, akkor nem. Ennyi. Nem érdemes a papírküldésen rugózni. Ha közben eladod, akkor ezt a bizalmadat nem tudod a termékkel együtt adni, mivel ez csak benned van meg.

(#23319) Stanley-B.


Stanley-B.
őstag

Aquához visszaküldtem egy Supermicro H11DSi alaplapot, aminek igen speciális hibája volt.
Ha mindkét processzorfoglalat és mind a 16 RAM slot foglalt volt 64GB-os modulokkal (1TB RAM), akkor 3-4 modult nem látott a BIOS (a validált komponensek listáján szerepel a ram amit használtam).
Leírtam nagyon részletesen a hibát, még a Supermicroval is leveleztem egy csomót. Az alaplap ki lett próbálva másik processzorral, másik rammal, amik egy másik szerverben tökéletesen működtek, ebben az alaplapban azonban produkálta a jelenséget, ezért a hiba le lett szűkítve az alaplapra.
Sejtettem, hogy a szerviz vissza fogja dobni és így is lett. Szerintük nincs semmi baja, fizessem a bevizsgálást és postaköltséget.
Én meg vagyok győződve róla, hogy az alaplap hibás és a szerviz nem tesztelte le normálisan 2 processzorral és 16db 64GB-os memória modullal.
Mit lehet tenni?

[ Szerkesztve ]

(#23320) #79622400


#79622400
törölt tag

Sziasztok,
a kérdésemet szívesebben tenném fel privát üzenetben, mivel folyamatban lévő dologról beszélünk. Aki tud segíteni garancia, fogyasztóvédelmi kérdésben, kérem írjon rám.

Köszönöm.

(#23321) GZoli7 válasza Stanley-B. (#23319) üzenetére


GZoli7
senior tag

Feltételezem, hogy ez nem fogyasztói szerződés. Gondolom céges vásárlás lehetett. Abban az esetben levelezés, fizetési meghagyás, per a sorrend.
Amennyiben mégis, úgy bizonyítékokkal békéltető...

(#23322) Stanley-B. válasza GZoli7 (#23321) üzenetére


Stanley-B.
őstag

nem céges vásárlás.
Januárban vettem, 2 év saját nevemre kiállított garancia van rajta

(#23323) pigmeus


pigmeus
tag

Sziasztok, nekem egy olyan problémám lenne és esetleg egy kis segítséget iránymutatást is kérnék, ha lehet és szabad.
Emagon keresztül annak egy partnerétől vásároltam egy terméket. Itt a webshopban fel is volt tüntetve a gyártó, termék neve tulajdonsági kép róla. A képen és a leírásban a tulajdonságok megegyeztek. Így ennek függvényében meg is rendeltem a terméket. Na de mikor megjött én csak kibontás után vettem észre, hogy a kapott termék se a nevében sem a tulajdonságaiban nem felel meg a hirdetett termékkel.
Fel is vettem a kapcsolatot az Emaggal, akik arra hivatkoztak, hogy a partnerrel vegyem fel a kapcsolatot, meg is küldték annak elérhetőségét email és telefonszám. Elvileg ők is jelezték a problémát az eladó irányába.
A megadott telefonszámon próbáltam többször elérni az eladót sikertelenül, illetve írtam is neki, hogy hibás teljesítés történt, így ennek a cseréjét kérném, ha pedig nem lehetséges a termék elszállítását és a pénz visszautalását.
Na de még nem jelentkezett az eladó és ugye telefonon sem tudtam felvenni vele a kapcsolatot. Na hogy ilyenkor hogyan tovább? Nyaggassam az emagot? Akit szeretnék is, hiszen rajtuk keresztül hirdet az eladó, illetve ha nem fog reagálni, akkor nem tudom hogyan tovább.

(#23324) asdf_ válasza pigmeus (#23323) üzenetére


asdf_
veterán

Számlát nyiilván kaptál, így van székhelyed, egy tértis levelet talán még nem gáz belefeccölni. No meg a cégjegyzéken van hivatalos online elérhetősége a cégnek (emailcím), amit elérhetőnek KELL lennie, mert NAV, államigazgatás ott keresheti. Oda is dobhatsz mailt (cc-zve magadat, és kézbesítési meg olvasottsági visszajelzés be, így letagadni sem tudják). Ha így is szarnak rá és kártyával fizettél, akkor chargeback az utolsó opció (de csak az előzőek után).

[ Szerkesztve ]

(#23325) pigmeus válasza asdf_ (#23324) üzenetére


pigmeus
tag

Rendben, még egy tértivevényt megpróbálok, bár a ASZFje alapján az emailt elfogadja, sőt ezt ajánlotta elsőnek is.
Viszont amit nem is írtam, mint csavart, hogy én utalvánnyal fizettem a nagyobb részét. Emagos utalvány. Na de azt hogy fogom tudni behajtani? Mert ugye az Emag meg kihátrál.

(#23326) , válasza pigmeus (#23325) üzenetére


,
addikt

Emagos utalvánnyal hogyan tudtál fizetni egy cégnél, aki nem maga az Emag?
Az Emag Marketplace-en külső cégek hirdetnek, amikor így rendelsz, akkor te azzal a külső céggel állsz kizárólag kapcsolatban, tőlük kapod a számlát is, és a csomagot is ők küldik.

(#23327) pigmeus válasza , (#23326) üzenetére


pigmeus
tag

Hát pedig így fizettem...

(#23328) LuckyL válasza pigmeus (#23325) üzenetére


LuckyL
őstag

az emagos utalványt hogyan vásároltad?
ha bankkártyával, akkor simán bevágnám a chargebacket a helyedben

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23329) Floyd80


Floyd80
addikt

Aqua-garancia, hogy jót is írjunk. Két hónapja adtam le alaplapot, most kaptam meg a cserét. Végül is relatív sok idő, de közben írtak is mail-t, hogy a szerviz már megkapta, összességében ez így tűrhető ügyintézés részemről. Persze a lapot be se lehetett indítani, úgy hogy sok mozgástere nem volt a szerviznek.

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#23330) pigmeus válasza LuckyL (#23328) üzenetére


pigmeus
tag

Az a baj, hogy azt ajándékba kaptam a munkáltatótól.

(#23331) gabo91


gabo91
aktív tag

Sziasztok,

(Apple esetében) ha hivatalos helyen vásárolok, de cégként, akkor is jár a 3 év jótállás/garancia?

(#23332) asdf_ válasza gabo91 (#23331) üzenetére


asdf_
veterán

Nem.

(#23333) gabo91 válasza gabo91 (#23331) üzenetére


gabo91
aktív tag

"151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletaz egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
2. § (1) * A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év."

[link] akkor így ha jól értelmezem, mivel jogi személy nem minősül fogyasztónak, [link] " Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak."

Vagyis az értéksávok alapján a +1 illetve +2 év kizárólag magánszemély általi vásárlásnál érvényes. Szóval úgy alapból érvényes ez, és nem csak Apple esetében.

jól értelmeztem?

#23331: köszi

[ Szerkesztve ]

(#23334) tamikomac


tamikomac
aktív tag

Sziasztok,

Ha van valakinek egy még garanciális pl. nVidia GTX 1050Ti VGA kártyája és elromlik és gariztatni kellene, akkor "játszhat" az üzlet vagy a nagyker úgy, hogy vásárold le az árát?
Javítani nem tudják (nem fogják), ha meg cserélnék, az nagy ráfizetés az üzletnek a jelenlegi árak mellett.
És anno a 45e Ft-ba kerülő kártyát vásárold le, és lesz helyette így egy GT1030.
Ez érvényes magasabb kategóriára is, ha egy GTX 1060-at kellene gariztatni, annak az akkori árából már egy 1050Ti sem jön ki.
Ha így jár el az üzlet az mennyire etikus és szabályos?
Mert cserélhetné a kártyát, vagy felajánl egy más gyártó másik típusát (1050Ti), de inkább levásároltatja az árát, így meg óriási bukó nekünk halandóknak.

És ez igaz lesz lassan a merevelemezekre is, ahol sokkal lassabb a változás, ott egy típust akár 6-8 éven át is gyártanak. Így (költői túlzással) egy 3TB-os garis árából, majd lesz egy 1TB-os levásárlással, mert a 3TB-os drága, de egyébként kapható.

[ Szerkesztve ]

Amit birtokolsz, az birtokba vesz.

(#23335) Josi


Josi
aktív tag

Levásárlás nem opció. Nem kötelezhet rá.
Javítás, csere, pénz vissza. Ez a sorrend.
A jelenlegi helyzet sajna nem kedvez a vásárlóknak, a magas árak miatt.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#23336) asdf_ válasza tamikomac (#23334) üzenetére


asdf_
veterán

Jogszabály szerint 1 év kötelező jótállás jár a termékre (amennyiben tavalyi vásárlás), emiatt a 2. és 3. évben -ha előre ismertették,. hogy a 2., 3. év korlátozott, egyedi feltételes!- előfordulhat olyan, hogy javított, hasonló képességű kártyát kap vissza valaki, vagy x forintot jóváírnak. Ha egy éven belüli a vásárlás, akkor a levásároltatás kizárólag opcióként jöhet szóba, de nem lehet kk9ötelezni rá senkit.

(#23337) tamikomac


tamikomac
aktív tag

#23335:

A pénz vissza opcióval jár jól a kereskedő a jelenlegi helyzetben igen.

Ha meg 15 éve vettem egy 2 GB-os Pen Drive-ot élettartam garanciával és bedöglik, akkor viszont csere, de nem tudok adni 2 GB-osat, mert olyan már nincs, de adok neked 4 GB-osat, ami került nekem 900 Ft-ba, a kereskedő így fog gondolkodni (nem fogja vissza adni a pénzt, mert az akkor került 10800 Ft-ba).
Félre ne érts nem szítok vitát, csak úgy látom akárhogy csűrjük-csavarjuk ezt, a kereskedő mindig úgy csinálja, hogy ő járjon jól.

#23336:
Akkor a PCX azért tünteti úgy fel, hogy pl. Garancia 12+24 hónap?

Viszont ha a VGA-t nem tudja vagy nem akarja javíttatni a kereskedő, akkor előbb-utóbb elő fog állni a pénz vissza történettel. Az meg rohadt nagy bukó a fogyasztónak a jelenlegi helyzetben és úgy látom erre nincs is megoldás. Vagy lehet verni az asztalt ez ügyben, hogy márpedig én azonos kártyát kérek, vagy elvégzett javítást? :)

[ Szerkesztve ]

Amit birtokolsz, az birtokba vesz.

(#23338) LuckyL válasza tamikomac (#23337) üzenetére


LuckyL
őstag

Az meg rohadt nagy bukó a fogyasztónak a jelenlegi helyzetben és úgy látom erre nincs is megoldás

ha visszaolvasol átbeszéltük ezt vagy 10x már az utóbbi fél évben
a léyneg hogy mindenki tiltakozik, de el kell fogadni a pénzvisszafizetést és senki sem indít pert (amit amugy sem nyerne meg - szerintem)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23339) bullseye válasza tamikomac (#23337) üzenetére


bullseye
addikt

Az ég kék, a víz nedves, "a kereskedő mindig úgy csinálja, hogy ő járjon jól" ahelyett ami a fogyasztónak kedvezne, és ő hatalmasat szívna vele...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#23340) asdf_ válasza bullseye (#23339) üzenetére


asdf_
veterán

El kéne már azért felejteni a francba azt, hogy a kereskedő az, aki lehúzza a vevőt. Ha a kereskedőnek is pénzvissza van, akkor ő sem tud mást csinálni, mint pénztvisszázni (halkan jegyzem meg, amikor egy 2,5 éves FHD tv javíthatatlan és visszakap rá a júzer mondjuk 180 küvecset, amiből most 10"-lal nagyobb 4K-st lehet venni, akkor meg persze nem tiltakozik senki, ugye?). Az meg, hogy bukó a fogyasztónak, az a kereskedő szempontjából semmilyen relevanciával nem bír, nem tőzsdeüzletre van berendezkedve egy számtech kisker, hanem simán adásvételre. Hogy pármillió idióta miatt, akik a lufit fújtak a semmiből, amiatt nem lehet kapni szart sem, amit meg igen, azt meg csilliárdért, arra a boltnak nulla ráhatása van, ezt tessék a kriptósoknak köszönni.

[ Szerkesztve ]

(#23341) Lackooo84 válasza asdf_ (#23340) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A gyártó sosem ad vissza pénzt, csereutalványt ad. Aki pénzt ad vissza, az már ügyeskedik.

The Truth is out there...

(#23342) asdf_ válasza Lackooo84 (#23341) üzenetére


asdf_
veterán

Ez egészen addig igaz, amíg magyar importőrrel rendelkező és az általa kiadott jótállási jeggyel rendelkező termékről beszélünk (lg garjegyes monitor, samsung garjegyes ssd, hp garjegyes nyomtató. Egy két és fél éves alaplaphoz gyártói garjegy nincs, így a csere/jóváírás sem egy nagy központi magyar ízén keresztül megy, emiatt minden további nélkül előfordulhat a pénz (akár csak egy része!) vissza, az olyan termékek mint alaplap, proci, memória, videokártya, hdd soha a büdös életben nem láttak még olyat, hogy csereutalvány. Merugye nincs a magyar vízfej fölötte, hogy egyáltalán kiállítsa. Olyanról már nem is beszélve, hogy ugye előbbi termékek röhögve lehetnek szürkeimportosak, akkor meg pláne semmiféle csereutalvány nincs. És ilyen termékeknél ha valaki is egyáltalán ügyeskedik, az mocskosul nem a kereskedő, akitől a terméket vetted.

[ Szerkesztve ]

(#23343) LuckyL válasza asdf_ (#23340) üzenetére


LuckyL
őstag

Hogy pármillió idióta miatt, akik a lufit fújtak a semmiből

Ganxsta Zolee-t idézném:
Isten hozott nálam öcsém, ez a való világ

:D :D :D :D

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23344) asdf_ válasza asdf_ (#23342) üzenetére


asdf_
veterán

...hdd soha a büdös életben nem láttak még olyat, hogy csereutalvány

Korrektúra: A Samsung HDD-k anno igen, csak az már olyan rég volt, hogy elfeledkeztem róla.

(#23345) Lackooo84 válasza asdf_ (#23342) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Tehát nem a kereskedő szerzi be szürkén, értem. Akkor biztos az, aki magyar webshopban vásárol. :U

The Truth is out there...

(#23346) asdf_ válasza Lackooo84 (#23345) üzenetére


asdf_
veterán

Nem, nem a kereskedő. A kereskedő elmegy egy random MAGYAR nagykerbe, ahol 27%-áfával megveszi, és vagy a nagyker, vagy még előtte (vagy azelőtte) valaki szerzi be szürkén. Tudod, egy termék dobozára nincs ráírva, hogy jelenleg ez a három nagyker a "legal" forrás kishazánkban (ami a szabad EU piaci árumozgással összhangban amúgy érdekesen értelmezhető, hogy mi az a fehér, meg mi az a szürke), de néha még ha akarod sem tudod kideríteni, hogy melyek azok, mert mondjuk a gyártó oldalán nincs Where to buy rész, ami felsorolja ezeket. De szürkétől függetlenül még mindig ott tartunk, hogy a jelzett termékekhez nincs gyártói jótállási jegy, így csereutalvány sem lesz soha.

[ Szerkesztve ]

(#23347) Lackooo84 válasza asdf_ (#23346) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Szerintem ez már egyéni szoc prob, ha a kereskedő arra lusta, h ennek utánajárjon, hogy melyik a legal forrás, akkor ne sipákoljon, hanem nyelje be az így keletkezeett veszteséget. Ilyen nagyon egyszerű.

The Truth is out there...

(#23348) asdf_ válasza Lackooo84 (#23347) üzenetére


asdf_
veterán

Azt az apró picike tényt felejted csak el, hogy a kedves vevő tiz fillérért az anyucikáját is, így amikor az árukeresőn eslő 20 helyen mondjuk 24-26 ezer (has szám) között játszó szürkeimportos 12+24 hó garis Samsung SSD-re felkészülve meglát egy 28,5 ezres árat (szintén has szám, de az arány stimmel) ez viszont 12+48 hó, Samsung garjegyes, akkor a kis piros x-et nyomja meg a böngésző sarkában, vagy pedig a boltajtót maga mögött. Mert a vevők rendkívül nagy százalékánál az ár az atyaúristen, és azon kívül az égvilágon semmi nem számít. (Lásd még a 200e alattira tekert használtautók, , 0% áfás, MM, Edigital, Speedshop, Bestbyte ár alatt 30-60 ezrekkel olcsóbban kínált fóliás telefonok nepperGSM-ből, meg 115e helyett 97e-ért csomagolássérült TV outletből, 1 év garival (a 2-3 helyett), és mivel használt termék, ha elromlik, akkor szépen a kis kezeddel vissza kell vinni a vásárlás helyszínére, mert nincs rá kiszállós szerviz, meg hasonlók, erre van igény, ennyi)

[ Szerkesztve ]

(#23349) TaaT


TaaT
veterán

Sziasztok!
Vettem egy egeret, új, garanciában cserélt darab. Az eredeti egérre 2év gari volt (2022.10), a cserélt egérre 1év garit adtak (2022.04). Ez így legális amúgy?

Give them hell Ukraine!

(#23350) Lackooo84 válasza asdf_ (#23348) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hidd el, akinek fontos a gyári gari az nem fog sufniban venni, csak az a baj, hogy az ilyen ipon félkkel is ugyanúgy ráb...ik, pedig ilyen üzletekről azt hinné az ember, h nem szürkéznek...

The Truth is out there...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.