Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24001) asdf_ válasza geleati (#24000) üzenetére


asdf_
veterán

Ez a GVH-hoz tartozik.

(#24002) 4Grider válasza asdf_ (#24001) üzenetére


4Grider
nagyúr

Inkább fogyasztóvédelem lesz az. Főleg ha túlméretes, egyedi szállítási díjas termékről van szó.

(#24003) asdf_ válasza 4Grider (#24002) üzenetére


asdf_
veterán

A fogyasztó megtévesztése az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, az meg GVH. Afaik. De lehet, hogy valóban, mert a FTTV-ben van, most, hogy így ráguglizom.

[ Szerkesztve ]

(#24004) BB9000 válasza geleati (#23998) üzenetére


BB9000
senior tag

Mi szerepelt a vásárlást visszaigazoló e-mail-ben? Ha kaptál ilyet és abban még az alacsonyabb összegű kiszállítási díj volt, akkor a szolgáltatást azon az áron kell biztosítaniuk. Ha ezt nem teszik meg, akkor jöhet a békaevő :D testület és a bírósági per. Nyerés esélyes. Ha nem kaptál visszaigazoló e-mail-t, vagy abban már az emelt díj volt, akkor sajnos az az érvényes. Elállhatsz a vásárlástól, ha nem felel meg.

(#24005) 4Grider válasza BB9000 (#24004) üzenetére


4Grider
nagyúr

Mivel az automatikus rendelés-visszaigazoló emaillel a vásárlási szerződés az esetek nagy részében még nem jön létre, így főleg könnyű tőle elállni. Ez persze webáruháztól függ, az ÁSZF-től függően.

(#24006) RootRulez


RootRulez
félisten

Sziasztok!

2019-ben vásároltunk egy Navon márkájú mosógépet. 3 év garancia volt rá. Tavaly nyáron elromlott. Garanciafutárba elvitték, javították, visszahozták. Azonban most is elromlott, és eleve a bejelentéskor azt mondták, hogy 5-10 munkanap, mire érte tud jönni valaki. Kb két hét múlva elvitték, majd egy újabb hét után visszahozták javítva. Így télen azért jobban megéreztük volna a mosógép hiányát (nem csak pólót, rövidnadrágot kellett mosni), ha nem ismerjük fel időben a helyzetet és veszünk egy másik mosógépet.

A kérdésem az lenne, hogy visszakaptuk a javított mosógépet, bekötjük, használjuk. De ha harmadjára is elromlana, nem kérhetünk új készüléket vagy egy csereutalványt, hogy levásárolhassuk az árát, ahol eleve vettük? Van erre valami fogyasztóvédelmi jogszabály vagy ilyesmi, amire hivatkozhatok? Vagy nem létezik ilyen, örüljek, hogy javítják?

Mert ha ez harmadjára is elromlik (gari időn belül) akkor kenjék a hajukra...

Köszi a válaszokat

═════════════════════════════════════════

(#24007) BB9000 válasza RootRulez (#24006) üzenetére


BB9000
senior tag

2019-ben még az előző fogyasztóvédelmi szabályok voltak érvényben, azaz 1 év kötelező jótállás. Amit ezen felül adtak, arra azok a feltételek vonatkoznak, amit a gyártó vagy a forgalmazó megadott.
Kérdésedre tehát a válasz: jogszabály nem kötelezi őket cserére. Olvasd el a garanciális feltételeket és ami abban van, az vonatkozik rájuk.

[ Szerkesztve ]

(#24008) geleati válasza BB9000 (#24004) üzenetére


geleati
tag

Kaptam visszaigazoló emailt, amiben az alacsonyabb ár szerepel.
Közben már beszéltünk telefonon, panaszkodott, hogy a futárszolgálat árat emelt meg bla-bla, erre mondom, tessék akkor kiírni a honlapra az emelt árat. Még az is korrektebb, mint megrendelés után email-ezgetni.
Abban maradtunk, hogy a régi áron küldi.
Köszi mindenkinek a segítséget.
u.i.: a honlapon még mindig nem frissítették :D

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

(#24009) Superhun válasza RootRulez (#24006) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia! Ahogy előttem is írták, alapvetően 1 év volt 2019-ben a jótállás, amit a jogszabály szabályoz. Az ezen felüli részt a gyártó vagy a forgalmazó szabályozza, ennek feltételeit a garanciajegyen kellene megtalálnod.

(#24010) qqzs


qqzs
őstag

Nem talaltam jobb topikot hatha itt tudtok segiteni. Fizettunk egy magan kartyaval egy szemuvegrendelest. Kb egy ora mulva visszamentunk hogy bocs rossz kartyaval fizettunk es lehetne-e masikkal. Mondtak eloszor hogy nem mert mar fizettek utanunk es nem tudjak vissza torolni. Erre kerdezem hogy mi van akkor ha meggondolom magam es mivel hogy meg nem kezdtek el a gyartast egyszeruen lemondom....aztan ujra megrendelem es a masik kartyaval fizetek. Azt mondtak azt sem lehet es magyaraztak navrol meg hogy ha egyszer lemondom aztan miert rendelem meg ujra hogy ilyen nincs. Tenyleg ekkora keres egy egyszeru refund es ujrafizetes?

Eladó: GTS450

(#24011) LuckyL válasza qqzs (#24010) üzenetére


LuckyL
őstag

hát fizetési terminálnál egyáltalán nem biztos hogy fel vannak erre készülve, nem szokványos kérés
valószínűleg van rá opció, csak nem ért hozzá az alkalmazott
azt is lehetne kérdezni hogy neked miért olyan nagy ügy átvezetni a két egyenleg között? :F

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24012) asdf_ válasza qqzs (#24010) üzenetére


asdf_
veterán

Lefordítva számokra:
- fizettél mondjuk 60e Ft-ot, ez a kártyás fizetés miatt került eddig neki majdnem egy ezresbe
- mivel csak utolsó tranzakciót lehet sztornózni a terminálon, utánad már fizettek, így kényszerűen ezt visszautalja neked, ez legalább egy 3-400 Ft(köszi, Matolcsy)
- te kifizetnéd most a helyes kártyával (gondolom SZÉP kártya egészségügyi zsebével), annak valami 3+% a jutaléka kb. 2e Ft.

Tehát a rossz kártyával fizettemből ő már tudja, hogy ha hajlik a dereka, akkor az neki 1-2e Ft-ba fog kerülni, ha többet fizettél (simán lehet, 60e szemüvegnél az még belépő szint), akkor még többet.

Megválaszoltam, miért ekkora kérés? :)

[ Szerkesztve ]

(#24013) qqzs


qqzs
őstag

Ez angliaban igy nez ki pl arut visszek vissza hogy kerem a kartyat harom gombnyomas postcodeot kell megadni es kesz. De kb hasonlo itt a lidlben is csak itt alairni kell. Kartya automatan van refund opcio egy lenyeg van, hogy ugyanarra a kartyara mehet csak amivel vasaroltak. 45ezer forintrol volt szo. Nem a kartya szinevel volt a baj hanem az egyik magankartya volt a masik ceges kartya tehát nem egyszeru atvezetni. Ja es az elmult 10 evben kb 1m-t költöttem naluk szemuvegre. De még mindig sokkban vagyok azon ahogy erre reagaltak. Remélem jo a sejtesem, hogy 2022 ben kartyaautomatan 3 gomb a refund meg egy "Miben segthetunk meg?"

Eladó: GTS450

(#24014) asdf_ válasza qqzs (#24013) üzenetére


asdf_
veterán

Ja, csak ennyi a gond? Én ezért vissza nem mentem volna. A számla jó névre szól, ez a lényeg, kiadom az összeget kp-ban a házipénztárból a kiadási bizonylatot a számla mellé tűzöm és csókolom.

(#24015) qqzs válasza asdf_ (#24014) üzenetére


qqzs
őstag

Angliai ceg.

Eladó: GTS450

(#24016) LuckyL válasza qqzs (#24015) üzenetére


LuckyL
őstag

felételezem ott is van rá megoldás, nem hiszem hogy te lettél volna az első aki iylen hibát vét

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24017) Źşë'


Źşë'
addikt

sziasztok, következőre lennék kíváncsi, próbáltam rákeresni de nem találtam róla infót

hogy ha vettem egy adott dolgot (konkrétan videókártyára gondoltam) és elromlik garanciális időn belül, de idő közben az adott dolog árusítása megszűnik és van helyette egy azonos típus csak következő generációjából és ráadásul sokkal drágábban, ilyenkor hogy módosul a garanciális csere/ügyintézés - mi van ha nem élek a pénzvisszafizetéssel, mert nekem égető szükségem lenne az adott dologra pl munkához etc.

"Nem abban van az élet mértéke, hogy mekkorát tud kérdezni az ész, hanem abban, hogy milyen nagyot tud felelni a szív."

(#24018) Đusty válasza Źşë' (#24017) üzenetére


Đusty
addikt

Nem tudsz vele nem élni ha a bolt azt választja, visszaáll a vásárlás előtti állapot, és ügylet lezárva.

(#24019) Źşë' válasza Đusty (#24018) üzenetére


Źşë'
addikt

és amennyiben gyártói garancia van az adott terméken? a gyártó köteles cserélni?

"Nem abban van az élet mértéke, hogy mekkorát tud kérdezni az ész, hanem abban, hogy milyen nagyot tud felelni a szív."

(#24020) LuckyL válasza Źşë' (#24019) üzenetére


LuckyL
őstag

attól függ mit vállalt a "gyártó garanciában"
-nincs ilyen jogi fogalom, meg kell nézni mit tartalmaz

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24021) Źşë' válasza LuckyL (#24020) üzenetére


Źşë'
addikt

hogy érted h nincs ilyen fogalom? "gyári garancia" létező dolog - az amit a gyártó vállal az adott termékre

"Nem abban van az élet mértéke, hogy mekkorát tud kérdezni az ész, hanem abban, hogy milyen nagyot tud felelni a szív."

(#24022) LuckyL válasza Źşë' (#24021) üzenetére


LuckyL
őstag

jogi fogalom
nincs megkötés mi lehet benne, el kell olvasnod mit tartalmaz
ha az van benne hogy holdtöltekor fejenállva kell leadnod phenjang külsőn a terméket személyesen, akkor azt jelenti, nincs megkötés
ennél egyértelműbben nem tudom leírni

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24023) Źşë' válasza LuckyL (#24022) üzenetére


Źşë'
addikt

így már értem, csak eléggé dióhéjban írtad le egy kb félhomályban tapogató egyénnek

"Nem abban van az élet mértéke, hogy mekkorát tud kérdezni az ész, hanem abban, hogy milyen nagyot tud felelni a szív."

(#24024) LuckyL válasza Źşë' (#24023) üzenetére


LuckyL
őstag

általánosságban amelyik gyártó egyáltalán vállalja a közvetlen ügyintézést a felhasználóval, ott igyekeznek cserélni a terméket ha tudják
viszont ehhez nem ritkán több hetes ügyintézés társul és neked kell külföldre postáznod

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24025) Walter_White válasza Walter_White (#23983) üzenetére


Walter_White
senior tag

jogszabály ide vagy oda... kiváncsi vagyok, egy külföldön történt vásárlás is ilyen hosszu garanciaidőt ölel vajon fel... rengeteget olvasom hogy küldik és 1 hét és meg is van a gariztatás...
Nekem pont a 30 nap letelte elött (leadástól számítva a 28.-napon...) adták vissza az alaplapomat...amit javítottak............ megjárta a beszállítót... keringett.... és visszajött ugyan úgy hibásan.... ugyhogy nagyon örültem neki, hogy még aznap vihettem vissza... és mivel a bolt szervizének nincsenek tesztalkatrészei, így a bíztató szavaik azok voltak: kb ez is a 30 napos átfutás lesz.. de megpróbáljuk lerövidíteni..... ugyhogy már én vittem procit és ramot be a boltba... hogy esetleg felgyorsítsam az ügymenetet.. :W :W :W :W :W :W :W Nagyon régóta nem kellett gariztatnom... vagyis ramot gariztattam már (más bolt volt), ott rögtön ment a csere... de ez meglepett............. röhej........ ingázik a világban az alaplap.... ki tudja kiknél jár, kik nyulnak hozzá javításnál, vársz, visszakapod.. örülsz... és mikor hazaérsz vele, rá kell gyere, hogy ahogy hazaértél már viheted vissza, mert ugyan ugy maradt a hiba, és ismét várakozás... (Ez az egész 30 napos mizéria MINDENNÉL............ bemész az Önkormányzatba, ott is 30 nap........, kitöltesz valamit, megigényelsz, beadod.. 30 nap a feldolgozása......... 30 nap mire kapsz egy pecsétet egy dokumentumra... Hihetetlen :W :W De ha van egy kis elmaradásod, már rögtön 85.000 üzenet, 5 nap után felszólítások, "fenyegetések" hada....).

[ Szerkesztve ]

(#24026) fulton


fulton
addikt

Sziasztok

A véleményetek szeretném kérni. Egy elég drága tv vásárlása előtt állok, amivel kapcsolatban tudom es mondta az eladó is hogy nem javítják hanem cserélik ha baja van (sony oled).
Az MediaMarkt javasolta rá a 2 ev plusz kiterjesztett garanciát.
Igen ám de dönthetek úgy is hogy a sony tól vásárolom meg a gyártói teljes körű garanciát 2 évre. (Úgy tájékoztattak, a beégés nem garanciális). Nem tusom mennyire járnék jól az MM el (aegon) ha baj lenne, nem mintha a sonyban annyira jobban bíznéi. Tanácstalan vagyok most ebben. Előre is köszönöm.

(#24027) MaxxDamage válasza fulton (#24026) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Szia!

Saját vélemény, tapasztalat.
Én OLED TV-re csak 2 év gyártói garit kaptam, mert bőven a mostani ár/gari idő szabály előtt vettem. :)
Intéztem rá +3 év full garit, így 5 év a teljes. /ha gond van javítják, de általában cserélik az alkatrészt vagy komplett TV-t /A gyártónál kifogásoltam a gyári gari időt, mert 2 (most már 3) év egy ilyen "nem olcsó" TV-re nem igazán sok....anno mikor az első FHD LED TV-m vettem (az akkor jött be) alapból 5 év gyártói gart kaptam rá és 3 év se telt el mire full kijelzőt cseréltek rajta. :) a TV most is üzemel a háztartásba és köszöni szépen jól van. "LG" ;) /

Olvasd el és dönts. Én lassan 2 éve vettem az (LG) OLED TV-m és azóta ki tudja mi változott az ÁSZF-be. Remélem tudtam segíteni.

[ Szerkesztve ]

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#24028) fulton válasza MaxxDamage (#24027) üzenetére


fulton
addikt

Minden info nagy sergítség hogy képet kapjunk az adott témában. Köszönöm :R

(#24029) MaxxDamage válasza fulton (#24028) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Kitöltöd a kalkulációt és az mutatja az árat is. (ingyen mail címre megy ki az ajánlat)
Nekem csak a ˇKiterjesztett Garanciaˇ és Asszisztencia ami kellett, mert ilyen ˇbaleseti" kár vagy törés/meghibásodás kizárt és az számomra felesleges is azért fizetnem. Fali konzolon van fixen -mozgatható, kinyitható a fali tartó konzol - (nem gyári tipli+csavarral rögzítve, hanem jobbal) így az onnan le nem eshet pl. :)

példa (szerződésből egy részlet):

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#24030) fulton válasza MaxxDamage (#24029) üzenetére


fulton
addikt

:R

(#24031) _DREAM_ válasza _DREAM_ (#23941) üzenetére


_DREAM_
csendes tag

20-án kérvényeztük a visszaszállítást, 13 nap múlva vitték el, másnap este már jött az üzi hogy visszaírják a vételárat. Úgyhogy rendelhetjük meg újra, harmadszor, de ezúttal már máshonnan.

Háttértörténet. Még két ünnep között rendeltük meg a gépet az emag-tól, a futárszolgálat hívott is még újév előtt 2-szer is reggelente hogy akkor ma visszük. aztán 10-kor hívnak hogy hát ma már nem. aztán 30-án hogy hááát idén már nem. gondolom a két ünnep között csökkentett kapacitással működtek. semmi baj, ráérünk. aztán január 5-én kihozták, de már le se vették a furgonról mert mondták hogy sérült (be volt nyomódva az oldala), ezt küldjük vissza, majd az emag küld egy másikat. várokvárok, felhívom már az emagot, háááát, az nem úgy van hogy ők rögtön küldenek egy újat, meg kell várni amíg visszaírják az előzőt, és nekem újra meg kell rendelni. de akkor ott telefonon is megtudom rendelni. okés, legyen. eltelt újból 3-4 nap, sehol semmi, újabb telefon. húh, hát az előző kolléga nem okézta le a rendelést, de akkor ezt ő megcsinálja. jó oké. újabb pár nap, ugyanazok az arcok kihozták végre a fagyasztót és ahogy azt már fent is írtam: NEM MŰKÖDIK!!! :D és akkor innen már ismerős a történet. szóval másodjára írják vissza az árát a fagyónak, és harmadjára rendeljük meg, már másfél hónapja nyújtjuk a sztorit mint a rétest. nem gondoltam volna hogy ilyen bonyolult lesz 2021/2022-ben egy fagyasztórendelés. :Y Ha sikerül esküszöm bontok egy pezsgőt pedig utálom és sugárban fogok hányni tőle örömömben! :C

(#24032) tomgabor


tomgabor
senior tag

Van egy Logitech G102 egerem amit 2019 márciusban vettem 3év garanciával a Bluechipnél.
Tavaly bevittem(még nem volt 2éves az egér) a Bluechip boltba hogy a bal gomb duplán kattint, 1 hét után azt mondták hogy nem találtak hibát és visszaadták.

1évig még szenvedtem vele, gondolva hogy jobban tönkremegy és végre kicserélik/megjavítják.

Múlt héten be akartam vinni megint a Bluechiphez mielőtt lejár a 3év garancia, de azt mondták hogy forduljak a Fixithez.
Kitöltöttem az RMA űrlapot, ahol mellesleg kérték a vásárlás dátumát és el is fogadták hogy majdnem 3éves már és elküldtem futárral az egeret, számlát és garancia levelet múlt héten.

Ma zárás előtt pár percel küldenek egy e-mailt hogy 24 hónapos jótállás lejárta miatt csak garancián kívül javítható. Ez 8200 Ft lesz, plusz javítás közben újabb feltárt hibák miatt többletköltségek merülhetnek föl.

7990FT az új egér ingyen szállítással az emagnál!

Tudok jól kijönni ebből a helyzetből vagy így jártam és visszamenőleg bárki visszavonhatja a garanciát?

[ Szerkesztve ]

(#24033) LuckyL válasza tomgabor (#24032) üzenetére


LuckyL
őstag

van arról valamiylen dokumentumod hogy 36 hónap a "garancia"?
esetleg azt lehet tudni, hogy a "garancia" mit tartalmaz? (jogilag nincs ilyen kifejezés)
ezen információk alapján lehetne eldönteni mik a lehetőségeid

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24034) asdf_ válasza tomgabor (#24032) üzenetére


asdf_
veterán

Remélem van papírod is a 3 évről, a Logitech egerek 2 évvel mennek, a gyártó maga ennyit ad úgy 10+ éve legalább.

(#24035) tomgabor válasza asdf_ (#24034) üzenetére


tomgabor
senior tag

Bluechipnél vettem 2019-ben, PCX-nél 2020-ban. Mindkét helyen 3év van papíron.

(#24036) Lackooo84 válasza tomgabor (#24035) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ahogy nézem az a "+12 hó gar" a bolt saját vállalása, ott tessék kopogni...

The Truth is out there...

(#24037) asdf_ válasza tomgabor (#24035) üzenetére


asdf_
veterán

Hát, elcseszték. A legnagyobb gond viszont, hogy nem nálad van a termék. Itt most a Bluechippel kell egyezkedned, hogy az ő hibájukból a szervizhez került a Logitechnél nem garis termék, találják ki, mi legyen. Mert ha visszakéreted magadhoz, hogy leadd a Bluechipnél, hogy oldják meg ahogy akarják, akor nyilván rádverik a két fölösleges futárköltséget.

[ Szerkesztve ]

(#24038) tomgabor válasza asdf_ (#24037) üzenetére


tomgabor
senior tag

Oda szerettem volna vinni. Ez szerepel a honlapon:
A garanciával kapcsolatos igényeiket, kérjük mindenképpen a termék visszaszállítása előtt szíveskedjenek bejelenteni telefonon, vagy email formájában (info@bluechip.hu).

Ezt a választ kaptam miután bejelentettem:

Kedves Gábor,

Logitech terméket az alábbi címen tud garanciális szervízbe küldenie:

rma.fixit-service.com

#24036 Lackooo84:
A garanciális időt a terméklap alján jelöljük, a kirásban szereplő 12 az első éves, jogszabályban szabályozott kötelező jótállást, a "+" jelet követő szám a gyártó/szerviz feltételei szerint vállalt garanciát jelöli hónapban.

[ Szerkesztve ]

(#24039) Tikakukac


Tikakukac
titán

Hitachi TV letotálozta magát, nyilván javíthatatlan, csereutalványt ki is küldték.

Mos tépp hol áll a gránitszilárdságú törvényünk ezen a téren? Konkrétan majdnem kétszer annyiért kapok olyan TV-t most, mint amennyiért ezt vettem és tekintve, hogy ez nagymuteré, ahol a pénz messze nem úgy megy, mint az ügyfeleseknél akik szerint "rá kell dobni egy kicsit" így nekem marhára kéne egy ilyen specifikációs TV azért a csereutalványért, mert a pénzből még hasonló méretűt se nagyon kapni, nem még FHD-t.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24040) LuckyL válasza Tikakukac (#24039) üzenetére


LuckyL
őstag

ha jótállásról van szó, akkor kérheted a termék cseréjét vagy a pénzt vissza
ha nem tudják/akarják cserélni a terméket, el kell fogadnod az eredeti vételárat
ha nem jótállásról van szó, hanem "garanciáról", akkor meg kell nézni mik a feltételei

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24041) Tikakukac válasza LuckyL (#24040) üzenetére


Tikakukac
titán

Rendes, hazai, hivatalos pöcsétes gari, igen, jótállás ha így jobban tetszik. Mivel a pofám ki lett mosva már párszor a nem hivatalos helyről shoppinggal ezért csak így tolom.

Hülye lenne cserélni a bolt, 50k-s TV most 90k-nál nincs olcsóbban, még lenne se csinálná meg. Akkor ez egy ordas nagy bukta, gr8.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24042) LuckyL válasza Tikakukac (#24041) üzenetére


LuckyL
őstag

nincs valami magyar képviselet?
esetleg ha leírod nekik ezt amit ide, hátha gyakorolnak valami méltányosságot esetleg
furcsa helyzet ez a mostani nem volt erre felkészülve eddig senki sem, max a videokártyáknál volt ilyen helyzet a bányászok miatt

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24043) Tikakukac válasza LuckyL (#24042) üzenetére


Tikakukac
titán

Mondtam nagymuternak, hogy csinálhatjuk azt, amit már párszor, hogy angolul anyacégnek írni és reménykedni. Sajnos a hazai partnerek és képviselők fogalmazzunk úgy, hogy finoman szólva is messze vannak az emberséges üzletpolitikától.
Lásd a Gorenje esetét anyám mosógépével, ahol szerintem sikerült az elmúlt 20 év legdurvább sztoriját összerakni. Az az email folyam és az a "szakvélemény" ami kiesett belőlük az szerintem nem csak belőlem csalt ki könnyeket.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24044) LuckyL válasza Tikakukac (#24043) üzenetére


LuckyL
őstag

egy cégnek az a feladata a tulajdonosok felé hogy profitot termeljen
ha ő is dupla áron napja a tv-t a gyártótól, akkor érthető módon nem akarja a korábbi profit sokszorosát "eltenni" veszteségként
ez nem is elvárható senkitől
ezért gondoltam hátha az importőr tudna kérni egy cseretv-t a gyártótól

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24045) Tikakukac válasza LuckyL (#24044) üzenetére


Tikakukac
titán

Sales, kisker-nagyker vonalon dolgoztam, hosszú, hosszú éveket. Nekem nem kell bemutatni hogyan megy a dolog, hiszen ezeket én intéztem anno :DDD
2 dolog nem volt akkoriban: a piac nem fordult a feje tetejére hónapok alatt és azok a márkák, akik amúgy foglalkoznak üzleti körökkel is, azok nem csinálnak a szájukból segget mindenáron. Mondom a sztorit: Dell moncsi, gariban kuka lett. Telefon és másnap 5-re Belgiumból itt az új monitor. Mivel a régi változat nem volt forgalomban, a hasonló típus eggyel újabb darabját küldték. És cső. Szóval ez működik, pedig ez is lett 60%-al drágább, mint a számlaértéke :K
Itt a gond, hogy Hitachi TV már nincs. Itthoni képviselet sincs. Semmi sincs. Így ez piszkos nehéz.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24046) asdf_


asdf_
veterán

Először is, a szokásos: ez egy Hitachinak matricázott Tv, a török Vestel gyárból (ami még gyárt vagy 10+ másnak matricázottat is ezek mellett), az igazi Hitachihoz az égadta világon semmi köze nincs. Innen már kb. sejted az esélyeidet (meg tudod, hogy megvenni se lett volna szabad).
A fő kérdés az, hogy a típus forgalomban van-e még. Ha nincs, ott kezdődik a szopó, mert nem tudom mennyiért vetted, de úgy 90-nél kezdődik egy FHD, amit kb. már meg szabad venni (de az is csak 40"). Meg a másik, hogy hol vetted, valamennyire az is determinálja a dolog kimenetelét, bár ha kifutott cucc, akkor a pénzvisszán kivül nem nagyon van más megoldás.

(#24047) LuckyL válasza asdf_ (#24046) üzenetére


LuckyL
őstag

igen, ez a márkanév brókerkedés (van ennek angol neve, csak elfelejtettem)
van egy nagynevű gyártó, aki amugy nem is gyárt olyan terméket amiről szó van és eladja a nevét néhány százezer darab termékhez, hogy így drágábban tudják forgalmazni

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24048) Tikakukac válasza asdf_ (#24046) üzenetére


Tikakukac
titán

Mivel a másik terület meg a szerszámgép, hidd el, nem nagyon jutott eszembe, hogy esetleg a kettő hasonló szint, van bőven Hitachi meg most már Hikoki gépem is, leesett, hogy a kettő esélyesen más területre készült. :DDD És még mielőtt igen, leírom ismét: ebben dolgoztam, az, hogy az egyes régi márkanevek régóta ugyanazt a modellt takarják más címkével nem ver mellkasba.

meg tudod, hogy megvenni se lett volna szabad

Olyan embernek, aki 2m-re se lát, se hall rendesen 50k-ért 5év garival újonnan? Mit vettél volna ennyiért? Mit vettél volna másfélszer ennyiért? ;] Semmit. Kétszer ennyiért már talán. Ugorjunk, ez ennyiért baromira jó vétel volt.

de az is csak 40"

Megint átesünk a lovon, ez egy 32"-os TV volt. És még mielőtt, nem, nem lesz 40"-os, de 8K-s 75"-os OLED sem. Mivel a 32" max ami befér és ha arconpörög a fél TV-s topik, akkor sem fér be nagyobb :B

Ez egy bestbyte vásárlás volt, most jön az, hogy EU képviseletre írok.

Kösz mindenkinek :R

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#24049) LuckyL válasza Tikakukac (#24048) üzenetére


LuckyL
őstag

esetleg az nem opció hogy visszakéred a pénzt és veszel belőle egy használtat?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#24050) Tikakukac válasza LuckyL (#24049) üzenetére


Tikakukac
titán

Eltaláltad, ilyenkor ez a másik ami automatikusan megy. Az a baj, hogy most is 4 év után sz@rt be a cucc, ergo csak azért nem teli bukta a buli, mert 5 év promóciós garival vettem ezt is. Ha lett volna rá 1-2 év akkor ez most rekt.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.