Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23601) Superhun válasza asdf_ (#23597) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Köszi a pontosítást! :R

(#23602) MaxxDamage


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Toshiba HDD esetén van olyan, hogy "gyári" gari?
Doku/számla nincs (ajándékba kapott, cégtől - bontatlan/új)
WD esetén van "gyári" gar ami a rendszerben szerepel SN alapján csekkolható is, de Toshiba esetén van hasonló? :F

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#23603) asdf_ válasza MaxxDamage (#23602) üzenetére


asdf_
veterán

Afaik nincs, vásárlás helyére kell visszavinni. De nem Seagate az, ne parázz :)

[ Szerkesztve ]

(#23604) skill84


skill84
tag

üdv!

vettem egy 4TB Toshiba 3.5" P300 SATAIII winchester OEM (HDWD240UZSVA) hddt

másfél hét után filmnézés közben eltűnt a windows 10 számára.
újraindítás után se látta a fileokat , a disk managment-ben
unallocated space szerepelt.

EaseUS Data Recovery programmal sikerült az adatok 100%-át lementeni.

mielőtt visszavittem a személyes adatok miatt formatáltam a drivot így
első ránézésre jónak tűnhet a szerviz számára.

természetesen futatak rajta egy tesztet ami kihozta hogy 100/100

ma kaptam levelet, hogy 20%ot levonnak az árból mivel amortizálódott a hdd:

"Az Ön által vásárolt és használt merevlemez 5 napot és 17 órát ment, valamint 44 indításon van túl és ez már meghaladja a kipróbálás mértékét ilyen termékeknél!"

mi a vélemény erről? fogadjam el így jártam?

(mivel az adatokat le kellet mentenem valahova ezért vettem egy 4tb-os lila wd-t, néha fura hangja van de ez egy másik történet)

• Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon)
toshiba HDD
• Vásárlásának helye, időpontja
aqua 07.16.
• Eladási ára
26690ft
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e
magán
• Hiba jellege
fentebb
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt
07.27.
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az hányszor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele
nem
• Használtan vetted-e
nem

(#23605) Lackooo84 válasza skill84 (#23604) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

De ha hibás volt miért elállásban vitted vissza? Hogy majd valaki megvegye hibátlanként? :U Nem így kellett volna, hanem a jótállásban hibásként leadni, és akkor nagy valószínűség szerint kicserélik egy újra...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23606) skill84 válasza Lackooo84 (#23605) üzenetére


skill84
tag

ott kérdeztem , hogy mit javasolnak.
azt mondták a szervízzel megnézetik.

a hibáról én szóltam, hogy az üzlet ezzel mit kezd arra nincs hatásom.

[ Szerkesztve ]

(#23607) Lackooo84 válasza skill84 (#23606) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ők mit javasolnak? Hát ha nálam beszarik valami akkor visszaviszem, hogy hibás, nem másoktól várom a tanácsot, pláne, hogy ez így nekik jobb.

The Truth is out there...

(#23608) asdf_ válasza skill84 (#23606) üzenetére


asdf_
veterán

Akkor visszakéred, aztán teszteled tovább, letölöd a régi toshiba sotrage diagnostic toolt hátha ismeri a hdd-t és viszaviszed, majd ha meghalt. És próbáld ki másik gépben is persze.

[ Szerkesztve ]

(#23609) skill84 válasza asdf_ (#23608) üzenetére


skill84
tag

köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#23610) realist


realist
őstag

Idén májusban vettem egy ASUS mobiltelefont (asus hivatalos weboldalán, de az eladó papíron nem a magyar asus, hanem egy külföldre bejegyzett cég volt aki EU-n belül értékesíti a mobilokat). Munkahelyi változások kapcsán viszont kaptam egy normális mobilt, ezért úgy döntöttem eladóm az ASUS-t. Mivel párszor váratlanul újraindult ezért nem akartam így eladni, gondoltam elküldöm garanciális javításra nézzék meg mi lehet az oka és majd utána adom el.
Elvitte a futár, összesen 2 napi nézték nem tudták előidézni a problémát, minden teszten rendben volt és visszaküldték. Idáig rendben is lenne. Viszont:
- nem küldték vissza a garancia papírját
- a leírást, hogy mit is csináltak a telefonnal angol nyelven küldte a cseh szerviz, ami nekem nem probléma, de nem tudom ez így rendben van-e
- amikor én feladtam sérülésmentes volt. A normál dobozán kívül becsomagoltam egy kartondobozba amit jól kitömtem újságpapírral is. A leírásuk szerint hozzájuk már úgy érkezett meg, hogy az üveghátlap sérült volt (egy apró repedéssel a hátlap alján kaptam vissza)... :(((

Mivel az életemben nem garanciáztattam úgy hogy nem személyesen adtam le a terméket, sajnos nem készítettem a becsomagolásról videót vagy az elküldés előtti állapotról fényképet.
Mit tudok ilyen esetben tenni? Az ASUS cseh szervize vajon készít a kicsomagolásról és az átvételkori állapotról videót? Ezt én kitudom tőlük kérni? A garancia papírt utólag vissza tudom szerezni? A reklamációmat az ASUS felé hogyan intézzem, hívjam az ügyfélszolgálatot előbb telefonon vagy írjam le ezt egy kisregényben?

kösz!

(#23611) Superhun válasza realist (#23610) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"az eladó papíron nem a magyar asus, hanem egy külföldre bejegyzett cég volt aki EU-n belül értékesíti a mobilokat"

Ez a kulcsmondat. Mivel nem magyar cég adott el neked árut, a magyar jogszabályok nem vonatkoznak rá. Ha panaszod van a garanciális ügyintézéssel, akkor első körben a bolttal beszélném meg a dolgot, és ha ez esetleg eredménytelen lenne, akkor az Európai Fogyasztói Központ-hoz fordulnék.

(#23612) Frontiner


Frontiner
aktív tag

Sziasztok!
Sorry ha nem a megfelelő helyen kérdezzem.
Egy webáruházat fel lehet jelenteni abban az esetben ha visszatartja a visszaküldödött termék vételárát?
Jelen esetben egy fűkasza és 19.000 Ft az összeg.
Köszi

[ Szerkesztve ]

 IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015 

(#23613) Lackooo84 válasza Frontiner (#23612) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Onnantól, hogy bizonyítottan feladtad nekik a terméket 14 napjuk van rá, hogy visszaküldjék a vételárat. Ha ez nem történik meg, akkor beírhatsz a vásárlók könyvébe, és a területileg illetékes békéltető testülethez fordulhatsz.

The Truth is out there...

(#23614) Frontiner válasza Lackooo84 (#23613) üzenetére


Frontiner
aktív tag

Kb. 250 km-re van tőlem a boltjuk, így beírni nem tudok. A békéltető testületi bejelentést kb. 1 hete megtettem, válasz még nem érkezett tőlük. Ezért kérdeztem hogy lehetséges e a feljelentés.

 IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015 

(#23615) LuckyL válasza Frontiner (#23614) üzenetére


LuckyL
őstag

a rendőrségnek NEM feladata hogy polgári követeléses ügyekben intézkedjen
természetesen feljelentést bármikor bárki tehet, legfeljebb elutasítják

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23616) Frontiner válasza LuckyL (#23615) üzenetére


Frontiner
aktív tag

Értem.
Érdekes egy hely ez a Magyarország.
Fordított helyzetben, ez lopás. Azzal meg foglalkoznak…

[ Szerkesztve ]

 IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015 

(#23617) asdf_ válasza Frontiner (#23616) üzenetére


asdf_
veterán

Nem, nem lopás. Lopás az, hogy eltulajdonítasz valamit. Itt pedig az történik, hogy egy MÁSIK jogszabályt nem tartanak be, azt, hogy az elállásról való értesüléstől, illetve a termék igazolható visszaküldésétől számított 14 napon belül nem térítik vissza a vásárlás összegét. Ha nem kívánod megvárni a békéltetőt, nyitva áll előtted az út, hogy közjegyzőnél fizetési meghagyást bocsáttass ki és persze a területileg illetékes kormányhivatalnál is bejelentést tehetsz
(amúgy valami Strauss szarba sikerült beleugrani?)

(#23618) Frontiner válasza asdf_ (#23617) üzenetére


Frontiner
aktív tag

Békéltető testületnek már jelentettem 1 hete, de eddig semmilyen választ nem kaptam.Ja, Strauss szar. Gyorsan kellett vmi. És nem is egy nevenincs webáruházról beszélünk. szerszamkell.hu

Ez a közjegyzői hogy működik?

[ Szerkesztve ]

 IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015 

(#23619) Superhun válasza Frontiner (#23618) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A "fizetési meghagyás" kifejezésre googlizz rá, sok hasznos infót találsz.

[ Szerkesztve ]

(#23620) Frontiner válasza Superhun (#23619) üzenetére


Frontiner
aktív tag

:R

 IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015 

(#23621) Frontiner válasza Superhun (#23619) üzenetére


Frontiner
aktív tag

Ahogy nézem annyiba kerülne ez nekem, mint amennyi a követelt összeg fele…

 IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015 

(#23622) Hege1234


Hege1234
addikt

Sziasztok!

2021. aug. 24- rendeltem, 28-án kézhez kaptam egy philips 4k hdr tv-t (70PUS7805/12) az extrem digital-tól
sajnos több mint egy hét után vettem észre, hogy a HDR nem úgy működik ahogy kellene a tv-n
konkrétan sehogy..
(netflix és különböző hdr anyagokhoz addigra jutottam hozzá)

gondoltam jelzem, hogy elállnék a vásárlástól ez volt 8-án
9. én reggel jött a levél, hogy van lehetőségem minden panasz nélkül elállni a vásárlástól
és, hogy válaszlevélben jelezzem, hogy szeretném-e igénybe venni a saját futárukat
amire azt jeleztem, hogy igen szeretném, ha a saját futáruk vinné el pluszban még kitértem rá, hogy a hungarocel darabok már nincsenek meg de ettől eltekintve megfelelően becsomagoltam
(konkrétan nútot csináltam otthon lévő hungarocelből, hogy a tv ne mozoghasson el :) )
azóta nem kaptam semmi választ és kb 45 perc telefonvárakoztatás után feladtam :(((

mivel a 14 napos elállás már lefutott érdeklődnék, hogy mi ilyenkor a teeendőm?
gondolom ha írok nekik új e-mailt akkor arra már az új iktatószám miatt válaszolniuk kell de mire térjek ki?
Arra, hogy javítattni szeretném a tévét és leírom a hibákat amiket észleltem?
Eddig még soha nem kellett garanciáztatnom, minden kütyüm jóval gari után romlott el így nem tudom
mire is kellene kitérnem.

Köszi előre is!

(#23623) Lackooo84 válasza Hege1234 (#23622) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Te időutazó vagy? :D Amúgy ha nem vitték el az nem számít, ha te 14 napon belül időben jelezted az elállási igényed, akkor te már védve vagy. Az indoklás nélküli elállás egyébként nem jótállási igény, ne keverd a kettőt.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23624) , válasza Hege1234 (#23622) üzenetére


,
addikt

Amikor hasonló cipőben jártam, nekem kb 1-1,5 hónap múlva szállították el a terméket. Az elállást ha bejelentetted 14 napon belül, akkor onnantól kezdve (elvileg) nincs más teendőd. A szállítási díjakról gondolom tájékoztattak, azt majd le fogják vonni a termék árából, és a fennmaradó összeget utalják vissza (nálam a visszaszállítás kb 4-szer annyiba került, mint a kiszállítás).

Más: a leveledben szereplő dátumok alapján te a jövőből írtál, meg tudnád mondani, hogy mi a helyzet a BTC/ETH árfolyamával? :)

(#23625) Hege1234


Hege1234
addikt

:DDD whoops :)) beírnám a 3 héttel késöbbi 5-ös lottó számokat de akkor nagyon sokfelé osztódna :P :D

Lackooo84:
nyílván én akkor keverem a kettőt válaszlevélként ezt kaptam az ellállásról [link]
"jótállási igény" akkor fog kelleni ha semmi választ nem fogok kapni 1-2 héten belül?

Scorp2011:
igen a válaszlevélben benne van, hogy 8000ft lesz a szállítás
jézus 1-1,5 hónap? kicsit elhamarkodtam ezt a becsomagolást:D

(+5000 volt a kiszállítás de mivel volt kuponom ezért lejött mindenből 5%
utánvéttel fizettem majd gondolom kérnek számlaszámot..)

egyébként én azt gondoltam, hogy ez a 14 nap annyit tesz hogy addigra ott kell lennie a csomagnak náluk vagy legalábbis úton kell lennie

köszi a gyors válaszokat kicsit megnyugodtam :R :)

[ Szerkesztve ]

(#23626) , válasza Hege1234 (#23625) üzenetére


,
addikt

De egyébként konkrétan jelezted is nekik az elállási szándékod, vagy csak érdeklődtél az elállással kapcsolatban? Tehát a fenti levél után írtad nekik, hogy kéred az elszállíttatást?

(Esetünkben kb 20ezer Ft volt a visszaszállítás, igaz háztartási gépről volt szó, aminek azért van mérete és súlya is.)

(#23627) Hege1234 válasza , (#23626) üzenetére


Hege1234
addikt

igen itt a zöld gombra kattintva jeleztem nekik, hogy szeretnék elállni a terméktől mivel
nem olyan mint amire számítottam
válaszlevélben pedig jeleztem nekik, hogy az ő futárukkal való visszaküldést választom aminek az összege 8000ft
vagy valami hasonlót írtam, erről már nincsen másolatom mert ez valami űrlapos cucc
a válaszlevelükön viszont rajtavan az iktatószám ami, ha bármi lenne arra gondolom hivatkozhatok

(#23628) , válasza Hege1234 (#23627) üzenetére


,
addikt

Hivatkozhatsz rá, igen. Érdemes az e-maileket minden nap figyelni, nekünk az érkezés előtti napon küldött a futárcég egy e-mailt, hogy másnap jönnek a termékért, és elszállítják.

(#23629) Hege1234 válasza , (#23628) üzenetére


Hege1234
addikt

okés nézni fogom

de legalább egy válasz mail-t dobnának, hogy elolvastuk majd jelzünk vagy akármi...

(#23630) , válasza Hege1234 (#23629) üzenetére


,
addikt

Igen, az nem ártott volna. Nekünk küldtek is levelet, szóval én biztos ami biztos rákérdeznék a helyedben, hogy hol is tart az ügyed. (Egy sablon válasz jött amúgy csak tőlük, hogy küldik a futárt, aki 2-4 munkanap múlva érkezik, csomagoljuk be, stb. Persze a futár nem akkor jött, ahogy ezt írtam is korábban, de ez lényegtelen is, a lényeg, hogy jött visszajelzés az Edigitaltól is, meg aztán a futárcégtől is az érkezés előtti napon.)

(#23631) Hege1234 válasza , (#23630) üzenetére


Hege1234
addikt

így akkor kicsit tényleg fura, hogy nem reagáltak a levelemre

reggel írok nekik egy újabb bejelentést amibe beleírom az előző iktatószámot
hogy, valami részletet mondjanak

(#23632) Hege1234 válasza Hege1234 (#23631) üzenetére


Hege1234
addikt

így már sikerült:) írtak, hogy 2-4 napon belül várhatom a futárt
ami sztem átcsúszik jövő hétre de úgy se para

(#23633) Aethel


Aethel
aktív tag

Üdv!
Rendeltem egy hónapja egy alkatrészt számítógéphez 8500 Ft értékben, sérülten kaptam meg, láthatóan sérült volt rajta pár SMD alkatrész. (valószínűleg visszaküldött termék volt amit nem ellenőriztek le) Rögtön visszaküldtem. Na most az a helyzet hogy egy hónapja csak azt a választ kapom hogy a gyártói szervíz (ami németországban van) ül a terméken.
Már megrendelném egy másik helyről és hagynám a fenébe az egészett szívem szerint de csak bosszant a dolog, még is csak egy napig melózok ezért a pénzért :D
Van valami lehetőségem amivel előrelendíthetném az ügyet? A bolt folyamatosan hárít (tudom, nem ők tehetnek róla) de pár nap múlva már több mint 30 napja küldtem vissza.
Volt bennem annyi hogy nem állok el a vásárlástól és jeleztem hogy ez bizony egy sérült hulladék, de jobban jártam volna ha szemét módon elsunnyogva elállok 14 nappal. Mivel csak alaposabb vizsgálatra látszik hogy sérült, felületesen ránézve nem. Kicsit tartok tőle hogy rám kenik és potyára vártam itt egy-két hónapot. Van egyáltalán valamilyen szabályozás erre, véd valami engem az ilyennel szemben?
Magánszemélyként vettem.

[ Szerkesztve ]

(#23634) Lackooo84 válasza Aethel (#23633) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

30 nap után automatishe csere jár. Ha nem adják, akkor vásárlók könyve ill. békéltető testület. Téged, mint fogyasztót nem kell az érdekeljen ki hol min ül. Az új jogszabályok szerint 30 nap után cserét kell adjon a bolt, pont.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#23635) Aethel válasza Lackooo84 (#23634) üzenetére


Aethel
aktív tag

Ah, ez igazán kifejezetten jól hangzik! Próbálta rákeresni az összesítésben lévő linkeken belül de nem találtam az erre vonatkozó jogszabályt.. Csak hogy legközelebbi levelezéskor már belebegtessem ezt. :R

(#23636) Krisztianby


Krisztianby
tag

Hello nem biztos hogy jó helyre írok.

Emag-tol lett rendelve két szék. Viszont nem volt senki otthon így egy idősebb családtag vette át. Viszont csak egy széket.. mert azt hitte egy dobozba bele fér kettő :F. Probléma itt kezdődik hogy átvette 1 db széket és ki is fizette a vételárat ami a kettőre vonatkozik. A futárt megkérdeztük ő neki csak egy szék lett oda adva. Emag-nak írtunk egy levelet továbbra is várjuk a válaszukat. Gondolom csak benne van a rendszerben hogy 2 széket rendeltünk és valami nyoma mennyi lett nekünk feladva. Ilyen esetben kinek kéne bizonyítani hogy nem kaptuk meg a széket ha emag úgy döntene hogy ők kiküldték?

~ Nincs annál lustább ember a világon ki egy csomagot nem képes feladni a mai világban.

(#23637) TaaT válasza Krisztianby (#23636) üzenetére


TaaT
veterán

Ilyen esetben a súly az árulkodó adat.

Give them hell Ukraine!

(#23638) ForRedGlory


ForRedGlory
félisten

Lenne egy hülye kérdésem. Van ugye a 14 napos elállás, amivel kapcsolatban az érdekelne, hogy élhetek-e vele az alábbi szituációban?

Előrendeltem a Samsung Galaxy Z Fold 3-at, de személyesen, amit pár nappal később át is vettem, miután beérkezett az üzletbe és ott helyben kötöttem rá biztosítást. Otthon átfutva volt benne egy nem szimpatikus pont (garanciában cserélt telefonra nem száll át a biztosítás, így megszűnik... na most 130k a biztosítás, ami így bukó lenne, ha mondjuk holnap megadja magát a telefon).

Gondoltam elállok és megveszem biztosítás nélkül... előrendelésnél számít az előrendelés helye vagy azzal, hogy személyesen rendeltem elő, kizártam magam az elállásból? Gyanítom kizártam, de erősítsetek meg. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#23639) LuckyL válasza ForRedGlory (#23638) üzenetére


LuckyL
őstag

külön a biztosítástól nem lehet elállni?
erről nem írtak a feltételekben?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#23640) Lackooo84 válasza ForRedGlory (#23638) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Gondolom a biztosítást nem online kötötted, így arra bukó az elállás.

The Truth is out there...

(#23641) tonyrulez


tonyrulez
őstag

Sziasztok,

a gyártói garanciát a bolt is megadja, mert rajtuk keresztül is lehet intézni a garanciáztatást, nem?
Rendeltem egy Seagate Skyhawk merevlemezt, amire a gyártó 3 év garanciát vállal, de ahonnan vettem, ott 2 év garancia szerepel a termékleírásnál. Más boltokat nézve van ahol csak 2, 3 vagy akár 5 év garit adnak. Itt a minimum idő nem a gyártói kellene legyen? Vagy ha a bolti 2 év lejár, akkor a maradék 1 év gyártóit a gyártót direktbe felkeresve tudom igénybevenni?

[ Szerkesztve ]

4 8 15 16 23 42

(#23642) Exodion válasza tonyrulez (#23641) üzenetére


Exodion
aktív tag

Amit a bolt ad az a torveny altal eloirt minimum kotelezo jotallas. Amit a gyarto az meg a termekszavatossag. Az elso mindenkeppen van, a masodik meg attol fugg. En ugy szoktam ezt letudni egy par evvel ezelotti ipon gariztatasi (7honap) ugyem kapcsan, hogy ha a gyartoval direktben tudom rendezni a garancialis igenyem akkor van gyartoi "garancia", ha nem akkor nincs.

A Seagate-nel nemtudom hogy megy, soha nem ment tonkre seagate hdd-m; western digital-nal direktben lehetett a gyartohoz kuldeni HDD-t. Az Aqua visszaadta hogy hibatlan 3000Ft bevizsgalasi dij, a WD azonnal cserelte hogy mar hangja alapjan is gyartasi hibas :DDD . Az aqua ezt kovetoen megtagadta a cseret mondvan hogy nem hozzajuk kuldtem a HDD-t. A WD cserelte vegul direktben.

(#23643) tonyrulez válasza Exodion (#23642) üzenetére


tonyrulez
őstag

Itt is iPonról van szó. Érdekes mert az oldalukon 2 év gyári garanciát írnak, és mivel 100k alatti a termék, a minimum kötelező jótállás csak 1 év lenne.
Kíváncsiságból végignéztem az összes Skyhawk lemezüket, a Skyhawk AI-ra pl. 5 év a gyártói gari, náluk van 2 és 3 év gyári garancia is írva. Sima Skyhawk-ra lenne elvileg 3 év, van ahol megadják ezt, van ahol csak 2-t. Árban meg egy kivételével mind 100k alatt van, tehát a kötelező jótállás 1 év. Kicsit össze-visszaság van.

4 8 15 16 23 42

(#23644) asdf_ válasza tonyrulez (#23643) üzenetére


asdf_
veterán

Attól függ, honnan származik a termék. Ha official, akkor megy az eredetivel, ha meg valami szürkeimportos, akkor meg anniyval, amennyit az Ipon kap, és ezt kapod te is, ha kettőt kettőt, ha hármat, akkor hármat. Értelemszerűen ilyenkor ez árban is meg szokott jelenni. Mivel szabad piac van, senkinek nem kötelező a Seagate magyar forgalmazójától vásárolnia a terméket, veheti Jürgentől vagy John-tól is 2 év garival, ha épp olyanja van.

(#23645) zenwalk


zenwalk
senior tag

Sziasztok
A 14 napos felmondási jog megbízási szerződésekre is vonatkozik( megbízás ingatlanközvetítésre)?

(#23646) zenwalk válasza zenwalk (#23645) üzenetére


zenwalk
senior tag

A szerződés megkötése nem irodában történt, hanem a saját lakásomban.(határozatlan idejű szerződés 30 napos felmondási idővel) Bár elolvastam a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletet, de nem vagyok benne biztos, hogy jól értelmeztem.
De ha minden igaz, erre is vonatkozik az elállási/felmondási jog. Elég csak egy emailt irnom a minta alapján?:
Címzett: *
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:

[ Szerkesztve ]

(#23647) Superhun válasza zenwalk (#23646) üzenetére


Superhun
Topikgazda

"határozatlan idejű szerződés 30 napos felmondási idővel"

Itt a lényeg, 30 nap van a felmondásra. A 14 napos elállási jog távollévők között létrejött fogyasztói szerződésekre vonatkozik, azt ne keverd ide.

[ Szerkesztve ]

(#23648) zenwalk válasza Superhun (#23647) üzenetére


zenwalk
senior tag

"megbízó vagy megbízott bármikor felmondhatja 30 napos felmondási idővel, kivéve, ha a megbízott fenti ingatlanra vonatkozóan írásbeli vételi ajánlattal rendelkezik. A felmondási idő az írásbeli felmondás másik fél általi kézhezvételével kezdődik. "

Én ezt úgy értelmezem, hogy ha felmondom a szerződést, akkor még 30 napig árulhatják a lakást.

(#23649) Superhun válasza zenwalk (#23648) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Igen, bocsi, először én is rosszul értelmeztem. A felmondás időpontjától számolva 30 napig még élhet a szerződés, azonnal nem tudod felmondani ezt.

[ Szerkesztve ]

(#23650) asdf_ válasza Superhun (#23647) üzenetére


asdf_
veterán

Meg üzlethelyiségen kívül kötött szerződésekre. Azért is kell a kivétellistát elolvasni a kérdező által is említett 45/2014-ben.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.