Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1001) luciferc válasza Ariadne (#1000) üzenetére


luciferc
őstag

Tied az 1000. hozzászólás, megérdemelten :)

Én is hajlok erre az álláspontra, viszont net84 felvetése is reális, miszerint van ISO szabvány, ami alapján a gyártó mondhatja, hogy az eszköz szabványos. Persze azt tartom, hogy ezt maximum úgy tartanám jogszerűnek, ha aláíratnák a papírt, hogy tisztában vagy vele, lehet hibás is a monitor bizonyos mértékig, mivel jelen esetben a hibás működés hétköznapi életbeli és szabványbeli megítélése élesen különbözik.

(#1002) Ariadne válasza luciferc (#1001) üzenetére


Ariadne
őstag

:)) Nem is láttam, hogy pont az 1000. :DD

A szabvány a gyártót kötelezi, engem nem... Szerintem... És igen, max ha külön aláíratná, hogy azzal a feltétellel veszem meg, hogy tudomásul vettem, x pixel és y alpixelhiba lehet rajta, akkor kötelezhetne.

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1003) net84 válasza Ariadne (#1002) üzenetére


net84
őstag

nálunk az általános szériáknál mindig teszt van átadás elött...
A Samsungnál tudomásom szerint 72 órán belül jelzett teljes pixelhibára van garancia, de asszem már ez sincs bármellik tipusra.
ZBD pixelhiba gari egyes Samsung Asus Acer LG típusokra van, de ezek ált. csak a felső kategóriás kijelzőknél/monitoroknál van.

Pont tegnap vettem fel egy rendelést, és érdekelne a véleményetek ez ügyben.
A srác rendelt egy Asus LCD-t. Elmagyaráztam neki, hogy hogyan is működik a pixelgarancia erre a típusra, mivel sikerült a listából pont azt kiválasztania, amire az Asus nem vállal zéró pixelgaranciát, igaz egy tizessel olcsóbb is volt hasonlatos méretű/tudású társához képest. Ezt meg is értette, de! jött a hidegzuhany:
Amit kiválasztott, abba van beéített hangszóró, és valahol kiderítette (mivel a gyártó erre sehol sem tesz utalást), hogy az audió kábel monitor felöli vége fix és nem lehet levenni a monitorról. Az elhangzott kérdés:
- Ugye engem zavar az, hogy ott fityeg a kábel, ezért levágnám, vagyis le fogom vágni, mert ugysem fog kelleni. Ez a garanciát nem befolyásolja ugye?

No én ezek után jeleztem neki, hogy nem kellene, mert fizikai sérülésnek minősül. Ezt viszont ő nem volt hajlandó elfogadni (majd még utánnanézek, mert miért lenne baj, ha a hiba nem attól van - akkor ezt neked kell bizonyítanod, hogy a hiba nem attól keletkezett, hogy te levágtad a kábelt), igaz a monitorért jön csütörtökön, de félek, hogy első dolga a trancsír lesz. Ha lenyiszálja, akkor onnantól kezdve elhajtható a b*s p****ba ugye?

Read only...

(#1004) ML320 válasza net84 (#1003) üzenetére


ML320
aktív tag

Mivel Asus, úgyi az NSE felé fogjuk elhajtani :D
Illetve amilyen szerencsénk lesz (és amennyire szeretik a szobatársai) megint öntenek egy kis vizet a monitorjába... :DD

Node, a pixelgaranciával kapcsolatban pár filozófikus kérdés:
- ha lehet pixelhibamentesen gyártani monitort, akkor mindenhez lehetne egy viszonyítási alapot képezni. Ezek után viszont tele lenne minden szervíz, mert a szomszéd kocsija 130-nál halkabb, a haver TV-je szebb képet ad, stb... Most valakit előnyben részesítsek, vagy mást hátrányban?
- Meddig vonatkozzon a garanciaidő? Az Acer 1 hónapon belül cseréli bizonyos felárért. De nekem volt olyan 15'' LCD-m, amin két és fél éves korában jött elő egy BD.
- Ha felárért lehet venni garanciakiterjesztést, akkor sokan miért nem élnek vele, azután meg reklamálnak? Volt erre is példa...

Azon kívül ez a pixelügy nem más, mint egy jó teszt a kereskedő tesztelésére. Mi adunk lehetőséget a monitor átnézésére. Ha pixelmentes, viheti az ügyfél. Ha van rajta hiba, akkor az sem selejt. Irodákba, nem multimédiás célokra tökéletesek!!!
Anno CRT képcső gyártásban is részt vettem. Jött a sor, csináltuk a Philips monitorokat, A zóna, B zóna, 1 színhiba, trio hiba, buborék, lencse effektus, alu hiba, stb.
Jött az utasítás: Mostantól Acer. Ugyanaz a sor, csak más tűréshatárokkal.
A selejtet meg félreraktuk, utánna a cég megállapodott más gyártókkal. Eladták nekik, játékautomatákba.

Ember tervez, Isten perverz...

(#1005) Ariadne válasza net84 (#1003) üzenetére


Ariadne
őstag

Én a helyedben aláíratnék vele valami olyasmit, hogy a készülék átvételkor külsőleg hibátlan vagy ilyesmi. De enélkül sem lesz gond szerintem, ha levágja, levágja, emiatt már nem pampoghat, ettől még más hibák miatt jöhet. De azért ez a levágott kábel tényleg olyan ''hiba'' lenne, ami első látásra nem gyárinak tűnik... :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1006) san diego


san diego
tag

Sziasztok!

Van egy asus a8n32-sli delux lapom és azt a hibát produkálja hogy ha bekapcsolom akkor nem sipol minden venti pörög maxon és nem jön be kép - én chipsetre gondoltam. Ott a baj h az 1év kisker gar most járt le és az asus cuccokra 3 áv gyártói gar van. A boltba ahol vettem azt mondták h keressem meg a gyártó magyar forgalmazóját és ott próbáljam meg érvényesíteni a gyártói gart. Na most én nekem nem sikerült megtalálnom őket :( ebben kérném a segítségeteket :R

A szervezés az amit az előtt csinálsz mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod ne keveredj bele.

(#1007) wwenigma válasza san diego (#1006) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

NEM!

Nekik tovább kell adni a gyártói gart!

Reggel keresek paragrafust, de hétfőn nyugodtan menj be, mondd a paragrafust, tedd le az asztalra az alaplapot meg a számlát és kérd, hogy intézzék!
Ha ellenkeznek, FVF, 06/1 4594800 felhív, elmond, majd a telefon a pult fölött átad...

Ha azt mondják, aláírtad az egy évet, akkor mondd, az nem érvényes, mivel a szerzodes minden pontja, ami a vasarlo jogaival ellentétes, automatikusan semleges. Ha tovább ellenkeznek, akkor közöld, hogy elállsz a szerződéstől és kéred vissza az eredeti vételárat...

Szerintem intezni fogjak. :D

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#1008) san diego


san diego
tag

Hát a bolttal nem jutottam sokra :W de megtaláltam a disztributorukat :C azok majd elintézik

A szervezés az amit az előtt csinálsz mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod ne keveredj bele.

(#1009) Thomee19


Thomee19
csendes tag

Először is köszönöm a gyors válszokat!!!!

Másodszor is elnézést a rossz helyen valo topic nyitásért!!!!! :R

Szóval akkor a probléma mégegyszer:
olyan problémám lenne, hogy a minap szóltak , hogy a garanciális termékemet, ami egy dvd író, csak ugy cserélnék ki, hogy ráfizetek a választott termékre, ami egy másik dvd író!!!!

A gond csak az, hogy az eredeti termék ára 12-13 ezer volt, amit kb 6 hónapja vettem és tönkrement, a másik termék ára, az új dvd írójé meg max 9000 ft!!!!

- Most akkor nem úgy működne a dolog, hogy az eredeti termék áráért kellene vásárolni?????? ha drágább az eredeti árnál akkor ráfizetek, ha olcsóbb akkor meg nem???
Nem így logikus?????

- miért úgy számolják, hogy mennyit ér most az adott termék, és arra még ráfizetek????? megtehetik ezt egyáltalán???? nem az eredeti árat kellene figyelembe venniük és azt levásárolni, mivel garanciális időn belül volt vele probléma????

Kérlek titeket segítsetek ebben, mert nem hagy nyugodni a dolog!!!

Nyugtassatok meg hogy én gondolkodom rosszul, és velem van a gond

a hozzászólásokat előre is köszönöm!!!!!!!!! ( az előzőket is és a továbbiakat is :B )

[Szerkesztve]

Dell XPS 15 Intel® Core™ i7-2670QM (6M Cache, up to 3.10 GHz), NVIDIA GeForce GT 525M, 6gb DDR3 1333 mhz, 750 gb HDD

(#1010) wwenigma válasza Thomee19 (#1009) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Semmi ilyesmi nincs!

Vagy cserélnek 1:1-be ugyanolyanra, vagy ha nem tudnak adni, akkor belatasod szerint elfogadhatsz masfelet is, vagy visszaadjak az EREDETI vételárat. De hogy ráfizess, mert már kevesebbet ér, ez HÜLYESÉG. Fentebb van egy telefonszám, hivd fel... :)

Vagy ha problémáznak, a helyszínen tárcsázz és add át a pult felett a telefont. Esetleg hivhatsz engem is, adataimnál a számom. Csak én kevésbé vagyok elérhető, de fogyvéd ügyvédnek szivesen kiadom magam, csak ne felejtsd el elmondani, mirol van szó. :DDD

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#1011) luciferc válasza Thomee19 (#1009) üzenetére


luciferc
őstag

Röviden és tömören teljesen jogellenes amit a bolt csinál. Először is pontosan ugyanolyanra kell cserélnie a terméket. ha ez nem megy, akkor a pénzt kell vissza adnia. Természetesen felkínálhat más azonos tudású, vagy magasabb tudású terméket, de ráfizetést nem követelhet függetlenül a termék vásárláskori árától és csakis a te döntésed a másik termék elfogadása is . Javaslom a korábban emlegett ott helyben felhívod a fogyvédőket és átadod a telefont című műsort, illetve panaszkönyvet mindenképpen.

olvass vissza, az utolsó 100 hozzászóláson belül találsz hasonló esetet jogszabályi szöveggel együtt.

amúgy melyik bolt ez? csak hogy tudjuk mit kell elkerülni.

(#1012) Thomee19


Thomee19
csendes tag

ez az egész úgy kezdődött, hogy vettünk 24 ezer forintért samsung dvd írót......

ez egy éven belül tönkrement, bevittük kivizsgáltatni, majd egy hét múlva mondták, hogy igen, tönkrement ki tudjuk cserélni:
- itt nem ugyan olyat adtak
- viszont újabb volt a cseretermék, de az új ára annak 12-15 ezer volt
na erre azt moindták hogy kicserélik, de olyat mondtak hogy:
most már a régi termék nem ér 24 ezret, rá kell fizetni a 12-15 ezer forintos termékre!!

Már ott furcsállottuk, próbáltunk vitatkozni, de nem nagyon merültünk bele, kifizettük a különbözetet és elhoztuk!!! persze a garancia hosszabbítva lett, szal a mostani is még bőven garis, kb 2008 októberig.......

Aztán tönkrement ez a dvd író is, és meginnt ugyan ezt akarják eljátszani!!
Viszont itt már ugy csinálják,hogy:
- Tudnak ugyan olyat adni, azért nem kell fizetni semmit (ugyan ugy fehér és ide csatis)!!
- de én közben fekete színen szeretnék, és sata-s csatlakozóval!! erre már azt mondják rá kell fizetni! viszont egy sata s dvd író max 9000 ft!! szal nem értem miért fizessek!!!!

Így most már Tudjátok a teljes Történetet, ezek szerint is jogtalanul járnak el akkor a boltban??????

Válaszokat köszönöm!!

Dell XPS 15 Intel® Core™ i7-2670QM (6M Cache, up to 3.10 GHz), NVIDIA GeForce GT 525M, 6gb DDR3 1333 mhz, 750 gb HDD

(#1013) Szten Márs válasza Thomee19 (#1012) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Azt hiszem, hogy a lehető legérthetőbben elmondtuk, hogy mi a helyzet és nem hiszem, hogy abból bármiféle kétségednek kéne maradnia, hogy igen, maximálisan jogtalanul járnak el, de mivel megígértem, itt egy írás róla, a vonatkozó törvényekhez mutató linkekkel együtt:
(Kölönös tekintettel a Ptk. 306. §-ra)
[link] - olvasd el figyelmesen

(#1014) Thomee19 válasza Szten Márs (#1013) üzenetére


Thomee19
csendes tag

ok jolvan!!!!

Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást!!!!!!! :R :R :R

Dell XPS 15 Intel® Core™ i7-2670QM (6M Cache, up to 3.10 GHz), NVIDIA GeForce GT 525M, 6gb DDR3 1333 mhz, 750 gb HDD

(#1015) luciferc válasza Szten Márs (#1013) üzenetére


luciferc
őstag

Na most nem értek egyet. A bolt tudna ugyanolyat adni, és ha jól értem hajlandó is. De a vevő más fajtát szeretne cserébe. Na ez már nem frankó, úgy gondolom itt már nem játszik a szavatosság, az ugyanis nem ismeri a kívánságműsor fogalmát. Ha a vevőnek nem felel meg a pont ugyanolyan (miért is nem, hiszen ha nem romlik el akkor azzal él még x évig??), akkor bizony egyezzen meg a bolttal, de vegye tudomásul, hogy ez bizony pénzbe kerülhet! Szóval ha a bolt nem tudja ugyanolyanra cserélni, akkor jogellenes pénzt kérni, de ha tudja, és hajlandó is, de a vevőnek igényei vannak, akkor álláspontom szerint nem köteles. Tekintsük úgy, mintha az ugyanolyan csereterméket a vevő használat nélkül visszaviszi és szeretné egy másikra cserélni. A két új ár különbözetét biztos ki kellene fizetnie, plusz ha bolt felszámol kezelési költséget, úgy az ellen sem lehet semmi szava. Tény, hogy leírtak alapján a bolt sem a vevők kedvence, de kivételesen azt hiszem nem jogellenesen.

(#1016) ML320 válasza luciferc (#1015) üzenetére


ML320
aktív tag

Egypárszor már én is említettem: az egész nem más, mint a bolt hozzáállását jellemző eset.
Ámítástechnikában ügyetlenkedő boltosként:
Ha van egy termék, ami hibás, felküldjük, a nagyker jellemzően cseréli. Főleg az optikai meghajtók és a HDD-k esetében vehető észre, hogy a teljesítmény elszáll, az árak pedig esnek. Ha cserélnek, különbözetet felszámító nagykerrel még nem találkoztam, sőt, ha pl VGA kártyákat nézek, az egyik nagyker az eredeti vásárlás körüli árat veszi figyelembe a cserénél. Pl egy GF6800 AGP helyett egy RX1950Pro... -t kaptunk. A két kártya teljesítménye között azért van különbség. Ilyenkor a boltosok egy része próbálkozik egy kis plusz nyereség elérésére... :F
De visszakanyarodva, ha egy DVD-írót cserélnek újra, akkor különbözetet kérni szerintem nemcsak jogellenes, de etikátlan is. Mihez viszonyítasz árat? Mert az adott típus már nem kapható!!!
Ugyanakkor ha pl egy HDD esetében van még piacon a meghibásodott termékből, de az adott pillanatban áruhiány/sztrájk/stb végett nem tudják cserélni, akkor már egy viszonyíási alapom, és egy 40-80-300GB között már számolhatnánk különbözetet. A legtöbb esetben az ügyfelek kérik ezt a lehetőséget. Nekem az áru darab-darab címszóval visszakerül a polcra. Tök mindegy, hogy Jóska-Pista gépébe rakva kell rá vállalni a jótállást, vagy Mari néni viszi el ajándékba az unokáknak... Így maximálisan egyetértek veled!
Ellenben viszont a jogszabály kimondja: a vevő nem kötelezhető többletkiadásra. Illetve az eladónak is van vétójoga, hiszen többletköltsége neki sem lehet! Így viszont a vevők álljanak már le az azonnal adja vissza nekem a vételárat színjátékkal! Tegnap volt egy olyan ügyfél, aki szerintem valamire készül. Nem voltam hajlandó elfogadni a garos igényét a reggel vásárolt RAM-ra. Végülis csak két láb égett meg, valszeg fordítva rakta be a foglalatba....

Ember tervez, Isten perverz...

(#1017) Szten Márs válasza luciferc (#1015) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

De jó, hogy tudok olvasni :W
(igen, félreolvastam az esetet.... :B )

(#1018) Thomee19 válasza ML320 (#1016) üzenetére


Thomee19
csendes tag

én nem a pénzre hajtok, csak picit furcsállom az esetet!!!!!

meg az a dühítő, hogy vigyázok rá, mégis tönkremegy, és már ez a második termék ami egy évet sem bírt ki!!!!! és mikor visszaviszem fizettetnek!!!!

nem az én hibábmból ment tönkre, beraktam azt ki se lett véve onnan míg tönkre nem ment........

Na mind1, azért köszönöm a hozzászólásokat, mégis tisztábban látok most!!!

ja, és nem készülök semmire..... :B :B :B

Dell XPS 15 Intel® Core™ i7-2670QM (6M Cache, up to 3.10 GHz), NVIDIA GeForce GT 525M, 6gb DDR3 1333 mhz, 750 gb HDD

(#1019) luciferc válasza Thomee19 (#1018) üzenetére


luciferc
őstag

és mikor visszaviszem fizettetnek!!!!

Az ugyanolyanra való cserénél is fizettetni akarnak? Mert ha nem, akkor továbbra sem értem a felháborodásod!

(#1020) wwenigma válasza luciferc (#1019) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Ha megrendult a bizalma az adott termékben/márkában, akkor pénz vissza, főleg, ha nem az első az adott fajtából, ami megfordult nála...

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#1021) Teszla_


Teszla_
senior tag

Hali!
A minap gondom akadt a Chieftec GPS-450AA típusú tápommal. Ma visszavittem a boltba, ahol vettem. Ott egy év garanciát adtak a termékre (tudtommal a Chieftec 3 évet ad, de nem ez a lényeg, legalábbis most). Azt szeretném kérdezni, hogy ha esetleg kicserélik, akkor újra kapnom kéne egy év garanciát a termékre?
Eddig nem volt gondom gariztatással ebben a boltban, de ma azért csináltak egy elég unfair dolgot. Felajánlották, hogy ráfizethetek egy nagyobb tápra, de akkor nem az eredeti áron számolta volna be az én tápomat (15e ft helyett 8e-ért), ami ha jól tudom, akkor úgy megy, hogy ha nem tudnak adni ugyanolyan típusú terméket, amilyet gariztatnék, akkor azért az árért kéne másikat adniuk, amennyiért én anno vettem. Jól tudom?
Épp ezért, elővigyázatosságból szeretnék tanácsot kérni, hogy mit tegyek, ha esetleg már csak a fennmaradó 1 hónapot adnák garinak a tápra.
A segítséget előre is köszönöm! :R

(#1022) Speed® válasza Teszla_ (#1021) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Újraindul a garancia, lévén új terméket kapsz, nem a régit javítják.
Ráfizetéses cserénél az eredeti vételárat kell figyelembevenni tudtommal.

(#1023) Teszla_ válasza Speed® (#1022) üzenetére


Teszla_
senior tag

Tehát akkor, ha csak javítás lenne, és nem csere, akkor nem kapnék rá újabb egy év garanciát?
Én is úgy tudtam, hogy ráfizetésnél az eredeti árat kell számolni, de úgy látszik abban a boltban ezt nem így tudják :) (vagy nem így szeretnék csinálni)

(#1024) ROBERTOH


ROBERTOH
őstag

Sziasztok!
Előre is elnézést kérek az ingerült beírásomért!

Nevetséges, amit ma Magyarországon fogyasztóvédelemnek hívnak! Rövid időn belül két számítógépes alkatrészt is kénytelen voltam/vagyok gariztatni, és mindkettőnél húzták a cserét, mint a rétestésztát, pedig mindkét helyen elismerték, hogy rossz, a nagyker is elismerte, és azt is, hogy nem lehet javítani, mégis az első helyen pár nap híján 1 hónap alatt cserélték ki az eszközt (rengetek telefonhívás, és többszöri személyes megjelenés hatására), míg a másik -jelenlegi- helyen is ugyanezt csinálják. Mikor ezt szóvátettem, akkor hivatkoztak a 15 napra, hogy "törekedni kell rá", de nem előírás. Felhívtam a fogyasztóvédelmet, és tényleg. Megkérdeztem, hogy akkor lényegében addig húzzák a cserét, amíg akarják?: a válasz "Igen!" volt.
Most felteszem a kérdést: szerintetek van fogyasztóvédelem Magyarországon? Mert szerintem mindenkit véd a fogyasztóvédelmi törvény, csak a fogyasztót nem!!
A legviccesebb, hogy a második boltban van készleten ugyanolyan eszköz, mint ami nekem meghibásodott, mégsem cserélik ki, hanem a nagykerre várnak, és jogilag nem is tehetek semmit!

Hát ez a véleményem.

Üdv!

ez a kedvenc aláírásom

(#1025) Speed® válasza Teszla_ (#1023) üzenetére


Speed®
HARDVERAPRÓD

Ha javítás van, akkor nem újul meg a gari, így van. A bolt meg simán g*ci :o

(#1026) Teszla_ válasza Speed® (#1025) üzenetére


Teszla_
senior tag

Azért majd megnézem én rajta azt a gyári számot, nehogy megpróbáljanak átverni :) Valahogy úgy érzem, hogy tőlük már ez is kitelne :(

(#1027) Ariadne válasza ROBERTOH (#1024) üzenetére


Ariadne
őstag

A fogyasztóvédelem nem azért van, hogy helyettünk dolgozzon. Állam bácsi régen fogta a kis kezünket és megoldotta helyettünk, ha gondunk volt egy céggel, na a mai világban ez nem működik. Ha gondod van, nem megoldás, hogy szólsz a fogyasztóvédelemnek, aztán ők lezúzzák a céget, hanem szépen fogod magad, elmész békéltetőkhöz, bepereled, és hoppá, meglesz a pénzed. De sajnos sokan lélekben még mindig a cocializmusban élnek, ahol mindenható állam bácsi megsimogatta a fejedet, hogy nem baj, majd én megoldom helyetted. Fel kellene ébredni, 2007-et írunk, és piaci viszonyok közt működik a világ, magadnak kell elintézni, ha gondod van... :U
(A fogyasztót egyébként nem a fogyasztóvédelmi törvény védi, hanem a Ptk. és társai, csak hát ugye a fogyasztónak érvényesítenie is kellene ezeket, anélkül nem megy...)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1028) Ndruu


Ndruu
MODERÁTOR

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Sennheiser garanciális ügyéntézéseivel kapcsolatban? Van egyáltalán magyar kirendeltségük, vagy csak külföld?

Ndruu

Harrrr!!!!

(#1029) Vandit.


Vandit.
addikt

Helló!

A T-nél vettem,egy telót és később vettem csak észre,hogy lötyög a slideja.
Ezesetben 3 napon belül kérhetek azonnali cserét?

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1030) Vandit. válasza Vandit. (#1029) üzenetére


Vandit.
addikt

Link

Itt mit is jelent a kiegészítés 12-es pontja?Ha drágább mint br. 10.000.- akkor nemcserélik 3 napon belül.? :F

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1031) Ariadne válasza Vandit. (#1030) üzenetére


Ariadne
őstag

Ez annyit jelent, hogy ha br. 10.000-nél drágább a készülék (nyilván), és a vásárlástól számított 3 munkanapon belül visszaviszed valamilyen hiba miatt, akkor kérhetsz cserét másik ugyanolyanra, és ezt ők nem tagadhatják meg azzal, hogy javítaniuk olcsóbb lenne (amit 3 napon túl megtehetnek). A jogszabályválasztás tökéletes, kinyomtatva elviheted, ha nem akarnának hinni neked... ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1032) Vandit. válasza Ariadne (#1031) üzenetére


Vandit.
addikt

Huhh ezer hála,hogy válaszoltál,mert du. megyek hozzájuk. :R
Amúgy a jótállási jegyen is rajta van szerencsére ez a hivatkozás.És minden hozzávalót vissza kella adnom v. csak adnak egy újat készüléket e helyett. :F

[ Szerkesztve ]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1033) Ariadne válasza Vandit. (#1032) üzenetére


Ariadne
őstag

Elvileg mindent cakkpakk vissza kell adnod, de igyekezz valamilyen papírt szerezni tőlük arról, céges alárással, pontosan mit, mennyit és mikor adtál oda nekik.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1034) Vandit. válasza Ariadne (#1033) üzenetére


Vandit.
addikt

Oké és erre miért van szükség?Esetleg letagadják?

[ Szerkesztve ]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1035) Vandit. válasza Ariadne (#1033) üzenetére


Vandit.
addikt

És mégegy dolog.
Mi van,ha azt mondják nincs ilyen készülék,viszont nekem ugyanez kell? :F Akkor ugyanúgy rászívok,mert erre nem tudok mit mondani. :(

[ Szerkesztve ]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1036) luciferc válasza Vandit. (#1035) üzenetére


luciferc
őstag

pénz vissza azonnal.

(#1037) Vandit. válasza luciferc (#1036) üzenetére


Vandit.
addikt

Ok,de ez bonyolult,mert a telót részletre vettem,így minden felborul nem?

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1038) Ariadne válasza luciferc (#1036) üzenetére


Ariadne
őstag

:K Ráadásul itt szemmel egyértelműen látható hibáról van szó, szóval indokolatlan az is szerintem, ha azt mondják, izé a szerviz megnézné, hogy tényleg... Ahhoz nem kell szakértelem, hogy lássa az ember, lötyög.

Viszont az bejöhet, hogy a rendeltetésszerű használatot ez a hiba nem akadályozza, elvileg erre hivatkozhatnak, és akkor nincs 3 nap, és javíthatják. De ha nem hivatkoznak rá ugye, akkor nem hivatkoznak, és van 3 nap. ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1039) Vandit. válasza Ariadne (#1038) üzenetére


Vandit.
addikt

"Viszont az bejöhet, hogy a rendeltetésszerű használatot ez a hiba nem akadályozza, elvileg erre hivatkozhatnak, és akkor nincs 3 nap, és javíthatják"

És ha erre hivatkoznak,akkor mit tudok csinálni?Akkor ugyanúgy szervíz és több hétig nyista telefon? :F Akkor itt megint csak én veszíthetek. :((

szerk: Arra hivatkozhatok utólag,hogy ki volt bontva a doboz amiből kivették a telefont és nem előttem bontották ki?Vagy ezt egyből kellett volna nehezményeznem?

[ Szerkesztve ]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1040) Ariadne válasza Vandit. (#1039) üzenetére


Ariadne
őstag

Hát, ez van, erre nem tudok mit mondani... Javításnál 15 napra kell törekedniük, ha tovább húzzák, jó eljárás írásban elállni a szerződéstől a neked okozott jelentős kényelmetlenség miatt és a teljes vételárat követelni vissza, ilyenkor előfordul, hogy hamar meg szokott javulni a cucc hirtelen.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1041) luciferc válasza Vandit. (#1039) üzenetére


luciferc
őstag

Sajnos a jogszabályok hasonlóak az EU más országaiban lévőkhöz. A gond az, hogy a kereskedők többségének a mentalitása viszont elég távol van az EU-s országok kereskedői mentalitásától, így gyakran szív a magyar fogyasztó olyan dologgal, amivel nyugaton (mert sajnos bizony ilyen szempontból is kelet vagyunk) nem lenne gond.

(#1042) Vandit.


Vandit.
addikt

Remélem nem hivatkoznak semmire,hanem cserélnek. :))

#1033 miért szükséges írásban rögzíteni,hogy leadtam?Letagadják netán?

[ Szerkesztve ]

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1043) Ariadne válasza Vandit. (#1042) üzenetére


Ariadne
őstag

Szó elszáll, írás megmarad, ismered a régi mondást... ;) Meg mellékesen kötelesek is adni ilyen papírt, bármikor bármit viszel be és adsz le javítás vagy más célból.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1044) Vandit. válasza Ariadne (#1043) üzenetére


Vandit.
addikt

Igazad van.Akkor reménykedek,hogy nem lesz bent valami nagyokos,aki jön ezzel a "nem zavarja a rendeltetésszerű használatot" dumával.bár anno volt egy ügyem Nokia telóval és azt helyből cserélték,mert elqródott a hangszórója 2 nap után.

Köszi mindenkinek mindent. :R

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#1045) tlac


tlac
nagyúr

Van egy garaciás (már egy év eltelt, de még van rajta garancia, garipapiron is) számítógép alkatészem, ami nem javítható. Ha ezt visszaviszem és lehet tudnának ugyanilyet adni, akkor kérhetek mást helyette? Ilyenkor a napi ár számít?

Szerintem mindkét kérdésemre igen lehet a válasz, de nem vagyok biztos benne.

(#1046) Ariadne válasza tlac (#1045) üzenetére


Ariadne
őstag

Mindkettőre nem a helyes válasz. :) Ha javíthatatlan a cucc, és nem tudnak helyette pont ugyanolyan másikat adni (csere), akkor az eredeti vételár jár vissza. De persze legtöbbször ha nem vesztetted el a hited magában a cégben, akkor érdemes "levásárolni", de nem kötelezhetnek erre. Források: Ptk. szavatosság, jótállás; 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1047) tlac válasza Ariadne (#1046) üzenetére


tlac
nagyúr

Ha javíthatatlan a cucc, és nem tudnak helyette pont ugyanolyan másikat adni (csere), akkor az eredeti vételár jár vissza.

ez ok, de én ezt írtam:

"Ha ezt visszaviszem és lehet tudnának ugyanilyet adni, akkor kérhetek mást helyette?"

Tehát nekem más cucc kellene helyette, ha van pont ilyen akkor is.

Így is nem a válasz mindkét kérdésre?

(#1048) Ariadne válasza tlac (#1047) üzenetére


Ariadne
őstag

Megegyezni mindenben meg lehet, ami nem tilos. Ha tudják cserélni, elvileg köteles vagy elfogadni az ugyanolyat, és ha nincs ugyanolyan, csak teljes vételárról beszélhetünk. Ezen túl bármiben jogod van megállapodni velük, amit jónak találsz...

mod: De nem köteles pl. belemenni, hogy más dolgot adjon, ha tudná ugyanolyanra cserélni, és te sem vagy köteles belemenni egy alacsonyabb áron való levásárlásba (persze ha veszteni akarsz a dolgon, azt is lehet, szabad országban élünk).

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#1049) tlac válasza Ariadne (#1048) üzenetére


tlac
nagyúr

kösz
kb. értem, tehát elvileg csak ugyanolyat kaphatok vagy ha ez nem megy, akkor vételár

ha meg mégis mást kérek, akkor ahogy megtudunk egyezni...
nyílván a bolt ilyenkor nem megy bele az eredeti vételárba

(#1050) Ariadne válasza tlac (#1049) üzenetére


Ariadne
őstag

Sajnos egyébként is nehéz a legtöbb üzletnél, iszonyúan hiányosak a jogi ismereteik a legtöbb számtech üzletben mozgó emberkének (tisztelet a kivételnek, pl. net84-nek itt a fórumon :D).
A mást kéréssel én speciel úgy lennék, hogy oké, nem tudsz ugyanolyan másikat adni, jár vissza a teljes vételár. De hogy örülj, leszek olyan jó, teszek egy szívességet, és nem kérem vissza a lóvét most ide azonnal a tenyerembe kápéban, amire jogszabály kötelez téged, hanem levásárolom ezt a teljes vételárat most itt. ;) Nem tetszik? Akkor kérem a lóvét, fillérre ide, különben megyek a bíróságra, és egy év múlva ügyvédi költséggel megfejelve és kamatostul tehetem zsebre, nekem az is jó...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.