Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22401) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Urak!

Küldöm be a telómat gariztatni a TMX-hez. Írták, hogy nem fontos a teló saját dobozában. De a töltőt meg kábelt is be kell raknom így kézenfekvő lenne, hogy a dobozában küldjem vissza (tudom, hogy kapok majd kiszivacsozott ládát). Vissza fogom kapni a dobozt is? :DDD Még nem küldtem így be.
Amúgy a netes felületükön rendeltem a garanciafutárt. Ott töltöttem fel a számlát, stb. De az emailben mégis azt írták, hogy rakjam a teló mellé. Akkor most mivan? :F Ott írtam le a hibát is, de azért rakjak be nekik egy hibaleírást papíron is?

Köszi, előre is. :R

(#22402) Lackooo84 válasza Tomi0703 (#22401) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Mégis mi a péknek kéne a töltőt beküldeni? Többször javították a telóm gariban, sosem küldtem és kértek töltőt... Küldenek egy dobozt a telónak, de abban lötyög, jobb a saját doboza.

The Truth is out there...

(#22403) , válasza Tomi0703 (#22401) üzenetére


,
addikt

Sajnos szervizfüggő, hogy visszakapod-e. Én nagyon rühellem, amikor nem adják vissza a dobozt, de jártam már úgy is, hogy nem is az általam elküldött terméket küldték vissza megjavítva, hanem egy másik, szintén használt és javított ugyanolyan terméket.

(#22404) Tomi0703 válasza Lackooo84 (#22402) üzenetére


Tomi0703
őstag

Beleírtam hibának az akksit is, hátha cserélik. ;] Akksi probléma esetén pedig írják, hogy kell a töltő és a kábel is.

(#22403) Scorp2011: Hát ezt sajnálattal olvasom... :( Akkor kukázok valami kis dobozt + összeírom, hogy mit küldök be, egy papírra és belerakom nekik. Vagy nem tudom mit kéne. :DDD

(#22405) , válasza Tomi0703 (#22404) üzenetére


,
addikt

Plusz fényképezd le, hogy egyrészt valóban benne vannak a csomagban az említett dolgok, illetve az állapotuk is hogy milyen. Küldtem én már vissza külsőleg hibátlan állapotú terméket garanciáztatni, és kaptam vissza olyant, hogy még kutyaólnak se használnám (fadobozos hangfal volt, több centis vésőnyomokkal, vagy nem is tudom mi okozhatott olyan sérüléseket rajta, mintha vésővel megvésték volna több centi hosszan több helyen is, talán leejtették valahonnan több alkalommal is?).

(#22406) Lackooo84 válasza Tomi0703 (#22404) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem kell, én is akkucserére küldtem a Honor 8-at töltő nélkül. A dobozt természetesen visszakapod a sajátod, ez nem is értem miért kérdés. Viszont nekem egyszer nem bélelt ládában küldték vissza a dobozom benne a telóval, hanem zacsiban, és faszán lesarkazták, csak kicsit voltam ideges... Ja, előtte fotózd közbe a telefont, és videózd is, minden egyes részletet, ha látszik valahol folyadék indikátor azt is. Nekem egyszer "véletlenül" rózsaszín lett a jack nyílásnál levő, amikor visszakaptam javítás nélkül a telefont, szerencsére volt ezer fotóm és videó, erre a Huawei rájuk koppintott, és javították...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22407) Indian74


Indian74
senior tag

Sziasztok!!
[link]
[link]
Nos szerintetek érdemes evvel kezdeni valamit?? :F
Már a telefont megjavították,már el is adtam,de azért csak oda tennék nekik ahova csak lehetne a válasz levelük miatt is :W

"Vásárlási ideje: 2020.07.13. Iktatószám: 4...13, U...6354
Számlaszám: nem ismert Ügyintéző: ........ Márk
Termék típusa: Xiaomi Redmi Note 9 Pro
Tisztelt ........ Zoltán!
A Vöröskő Kft. (Székhely: 8200 Veszprém, Pápai u 36.) vezetősége nevében és képviseletében a Budapest,
Futó u. 37-45. szám alatt található Euronics üzletben, 2020. szeptember 28-án, U...6354 iktatószámon, a
vásárlók könyvébe tett, illetve 4...13 iktatószámon, 2020.október 30-án, e-mail-ben tett panaszára.
válaszul küldjük az alábbi levelet:
Megértjük, hogy az Ön által felvetett probléma kellemetlenséget okozott.
Ügyfélszolgálatunk felvette a kapcsolatot az érintett üzlettel, panaszának teljes körű kivizsgálásának
érdekében. Munkatársaink tájékoztatása szerint az üzlet első felkeresésekor nem adta át a készüléket, mert
úgy döntött, hogy személyesen keresi fel a szervizt a gyorsabb ügyintézés érdekében. A második alkalommal
kollégáink tájékoztatták, miszerint a szervizes ügyintézés akár kettő hetet is igénybe vehet, de erre az időre,
nem áll módjukban cserekészüléket biztosítani, emiatt nem hagyta ott a telefont javítás céljából.
Szeretnénk tájékoztatni, miszerint a vállalkozások részére a jelenleg hatályos jogszabályok 15 nap
törekvési időt írnak elő.
Az erre vonatkozó jogszabály:
(19/2014. (IV.29.) NGM 5.§) alapján a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítás, vagy amennyiben az
gazdaságtalan, esetleg nem lehetséges, akkor a kicserélésre jogosító igazolás kiállítása legfeljebb 15 napon belül
megtörténjen.
A szakszerviz részére a jogszabály nem ír elő törekvési időt, emiatt a javítási idő szintén
meghosszabbodik.
Tájékoztatjuk, hogy a termékszállítás, a készülék bevizsgálása, illetve a kijavításhoz szükséges alkatrész
rendelése meghosszabbíthatja a kijavítás időtartamát, így a javítás időtartama ennek függvényében
hosszabbodhat.
Cégünknek nincs rálátása a szakszervizek belső működésére, szabályozásukra, illetve munkafolyamataik
elvégzésére."
Ez így abszolút nem igaz nem akarták egyszer átvenni a hibás termékemet,sőt még rossz szervizbe is küldtek,ezt mind tudom bizonyítani,sőt még az Euronics ügyfélszolgát is felvételt vette a telefonbeszélgetés... :K

NAGYPAPA

(#22408) LuckyL válasza Indian74 (#22407) üzenetére


LuckyL
őstag

mivel nem fogyasztó vagy hanem cég, ha nem tudsz megegyezni velük akkor az egyetlen lehetőséged a polgári per indítása

bocs storno, rosszul értettem, azt hittem te vagy a vöröskő kft
akkor így a békéltető testülethez fordulhatsz

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22409) Indian74 válasza LuckyL (#22408) üzenetére


Indian74
senior tag

Bocs de nem értem..."mivel nem fogyasztó vagy hanem cég",evvel mit szerettél volna mondani??
Én a üzletben vettem mint vevő...elromlott,garancia jegy ellenében nem vették át javítás céljából,sőt máshova küldtek szervizbe,más címet adtak... :Y

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22410) Indian74 válasza LuckyL (#22408) üzenetére


Indian74
senior tag

Igen a Euronics ,sza.házi mo..ok cég,arra nem volt képes hogy be vegye a garanciális telefonom,egy rezgő motor hibával,de még volt képe a szemebe hazudni..bocs hogy káromkodok,de ez már nekem is sok,akkor ha megjavították már a készülékemet. :W

NAGYPAPA

(#22411) BusinessGuy válasza BusinessGuy (#22396) üzenetére


BusinessGuy
senior tag

Az én problémám az Aqua garanciáztatással pozitívan zárult. Bementem személyesen hogy rákérdezzek mi a helyzet, az eladó megnézte a papírokat, elnézést kért a kellemetlenségért, kért pár percet amíg rátelefonál a szervízre. Ott közölték hogy a külsős szervíz nem hajlandó hetek óta reagálni az ügyben úgyhogy jóváírás.
Megköszönték a türelmemet és visszakaptam a pénzem. Korrekt. :R

(#22412) , válasza BusinessGuy (#22411) üzenetére


,
addikt

Ez is egy jó megoldás, ha tudsz az árából egy ugyanolyan (vagy hasonló tudású) terméket venni.
(Én SSD/RAM esetében pont ezt akarom elkerülni, hogy visszaadják a vételárat, mert azóta már kb 1,5-szer annyiba kerülnek, így nem tudnék már másik ugyanolyant venni belőle. Én inkább kivárom, míg megjön nekik a cserealkatrész.)

(#22413) BÉCSÉ


BÉCSÉ
csendes tag

2019 decemberében vettem egy SGS10+ telót a Turbadonal. Időközben a töltőadaptere behalt. Ma felhívtam őket, hogy akkor gariztatnám. Erre az ügyfélközpontos csaj, annyit válaszol, hogy csak magára a készülékre vonatkozik a garancia, a tartozékokra nem.

Kérdésem, hogy szerintetek igaza van? Szvsz a töltő is gyári tartozék, szóval arra is járna gari.

(#22414) Lackooo84 válasza BÉCSÉ (#22413) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A tartozékokra, sőt az akkura is csak fél év gari van a szarszungnál. :)

The Truth is out there...

(#22415) asdf_ válasza BÉCSÉ (#22413) üzenetére


asdf_
veterán

Meg a lónak a pöcsét. Az 1 év vonatkozik a töltőre is (és bármi másra, ami a termék dobozában volt). Ezem 1 év lejárta után lehet csak ilyen kikötésekkel ügyködni.

(#22416) asdf_ válasza Lackooo84 (#22414) üzenetére


asdf_
veterán

Ha külön vásárolod (lévén 10e Ft alatti, így nem vonatkozik rá a 151/2003).

(#22417) Lackooo84 válasza asdf_ (#22416) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Aha, hívd fel a samut. Anyám S9+ töltője elromlott 9 hónaposan, és beintettek erre hivatkozván...

The Truth is out there...

(#22418) BusinessGuy válasza , (#22412) üzenetére


BusinessGuy
senior tag

Nyilván, de korrekt hogy nem próbálták húzni halasztani ahogy más helyeken szokták.
Egy videókártyás elromlott hdmi-s garanciáztatás, ami nagyjából annyit igényelt hogy 2 pöttyöt ráforrasszanak (csak garivesztés esete miatt nem csináltam meg magamnak) 3 hónapot vett igénybe telefonálgatással hitegetéssel hülyének nézéssel. Ipon garis cuccokat és eleve az ipont kapásból kerülöm mert számtalanszor bizonyították mekkora nulla fos cég.

(#22419) BÉCSÉ válasza asdf_ (#22416) üzenetére


BÉCSÉ
csendes tag

Nem külön vettem a töltőt, hanem gyári tartozékként benne volt a dobozban.

(#22420) Lackooo84 válasza Lackooo84 (#22417) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ja, és hozzáteszem, hogy ez németországi vásárlás volt, szóval nem csak a magyarok cigánykodnak. Kérdeztük itt is-ott is, mindenhol 6 hónapot mondtak akkura, töltőre. Na ezért nem vennék soha szarszung telót.

Barátom vett egy 700k-s szarszung tvt-t angliában. Ugye ott valamiért 1 év a jótállás, ami neki májusban járt le, és most teszik a hülyét, hogy nem tudják mi az a szavatosság (mert ugye az 100%, hogy 2 év)... Semmi gond, perre megy az ügy. :)

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22421) LuckyL válasza Lackooo84 (#22420) üzenetére


LuckyL
őstag

lehet perelni, csak a szavatosságnál ilyenkor már neked kell bizonyítani hogy a hiba eleve megvolt a készülékben azért ment tönkre
nyílván nem lehetetlen, csak a smileyból amit írtál úgy jött le, hogy ezt automatikus nyert ügynek gondolod
mondjuk az angol szabályokat nem ismerem, szerintem amit linkeltél "guarantee" címmel az nem egyezik meg a maygar szavatossággal, inkább jótállás féle

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22422) Lackooo84 válasza LuckyL (#22421) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Állítsd magyar nyelvre. Hát ha egy másfél éves tévében elszáll az alaplap, az szerintem eléggé nyert ügy, mármint a független szakértőnél.

The Truth is out there...

(#22423) BusinessGuy válasza Lackooo84 (#22422) üzenetére


BusinessGuy
senior tag

Csak a britek már nem uniósok ugye....Egyébként sem 100%a két év, elég 1 percben szétnézni a neten hány helyen árulnak 1 évvel olcsóbb - drágább készülékeket világszerte....
Persze egy próbát megér de pénzt nem tennék bele ügyvéd és egyéb szinten az biztos.

(#22424) Lackooo84 válasza BusinessGuy (#22423) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

De még azok decemberig, meg ugye a vásárlás dátuma számít. Mi nem 100%? Az EU területén a szavatosság 2 év, ez 100%...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22425) LuckyL válasza Lackooo84 (#22422) üzenetére


LuckyL
őstag

nem az angol nyelvet nem ismerem hanem az angol szabályokat :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22426) Lackooo84 válasza LuckyL (#22425) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

EU.

The Truth is out there...

(#22427) LuckyL válasza Lackooo84 (#22426) üzenetére


LuckyL
őstag

hát sok sikert, majd számolj be a fejleményekről

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22428) , válasza Lackooo84 (#22420) üzenetére


,
addikt

Nekem eddig minden telefonomnál így volt, hogy akksi, töltő (tartozékok) fél év garancia, maga a telefon meg több. És nem csak Samsungjaim voltak eddig.

(#22429) asdf_ válasza , (#22428) üzenetére


asdf_
veterán

De könyörgöm, most már a telefonok 99%-ában -sajnos- beéíptett akkumulátor van. Tehát ha csak a telefonra vonatkozna az 1 év kötelező jótállás, akkor az vonatkozna az akksira is, lévén az a telefonban magában van, a külön akkumulátor lényegében értelmezhetetlen már.

(#22430) , válasza asdf_ (#22429) üzenetére


,
addikt

Ettől függetlenül voltak olyan telefonjaim, amelyeknél még azt is megszabták, hogy nem csak hogy a tartozékokra (pl. headszet, akksi) 6 hó a garancia, de még a kijelzőre is csak 12 hó, a telefonra meg 24 hó.
Haverom is szívott emiatt ha jól emlékszek talán a Sony telefonjával, mert pont a kijelzőjével lett gond, és bár a telefon egyébként még garanciális lett volna, de a kijelzőre már nem élt a garancia (valamelyik szolgáltatótól vette itt Magyarországon). Jópár éve történt ez már, lehet azóta már nincsenek ilyen kikötések, de hogy voltak, az biztos.

(#22431) Lackooo84 válasza , (#22428) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Akkor még nem volt sem Huawei se Xiaomi telód... :DDD

The Truth is out there...

(#22432) , válasza Lackooo84 (#22431) üzenetére


,
addikt

Nem volt.

(#22433) Lackooo84 válasza , (#22432) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Igen gondoltam. Ezeknél a márkáknál az egész telóra együtt él a gari, akkura is.

The Truth is out there...

(#22434) asdf_ válasza , (#22430) üzenetére


asdf_
veterán

Ettől függetlenül voltak olyan telefonjaim, amelyeknél még azt is megszabták, hogy nem csak hogy a tartozékokra (pl. headszet, akksi) 6 hó a garancia, de még a kijelzőre is csak 12 hó, a telefonra meg 24 hó.

Jó, ez már kb. tuti valami szürke szemetet áruló boltigaris nepper, ilyen hülyeséget gyártó nem ír garjegyre. Hogy a szürkeimportos áfacsalt cuccal hogyan ügyeskednek gari terén (is), az ne legyyen már mérce, meg hivatkozási alap.

(#22435) , válasza asdf_ (#22434) üzenetére


,
addikt

Nem mérce, nem hivatkozási alap, viszont szolgáltatóktól vásárolt telefonoknál is így volt annak idején. Hogy jelenleg mi a helyzet náluk, nem tudom, utoljára amit vettem telefont a tavalyi évben, ahhoz semmiféle garanciapapírt nem kaptam sem nyomtatott, sem digitális formátumban, szóval hogy minek kellett volna rajta szerepelnie, azt nem tudom. Amit találtam a Telekom oldalán, az az, hogy ha egy telefonra 1+1 év jótállást adnak, az csak a készülékre vonatkozik, a tartozékokra nem, azokra csak a kötelező 1 év vonatkozik:
"Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülék, termék vásárlását követő 12 hónap után további 12 hónapos időtartamra vállalja. Ennek időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától. A készülék tartozékaira, alkatrészeire pedig nem terjed ki a kiegészítő jótállás."

(#22436) Indian74 válasza , (#22435) üzenetére


Indian74
senior tag

Akkor most az újonnan vásárolt mobiltelefonomra a telekom csak egy év jótállást ad vagy 12+12 hónapot??

NAGYPAPA

(#22437) , válasza Indian74 (#22436) üzenetére


,
addikt

Én azt nem tudhatom, tőlük kellene megkérdezni. Garanciapapírt ha kaptál, azon mit írnak?
Én amit vettem tőlük tavaly, az egyébként egy Samsung telefon, és amikor rendeltem, akkor 12 hónap volt kiírva a honlapjukra, én így is rendeltem meg, ennek tudatában. Ehhez képest mobilos topikokban olvastam, hogy ettől függetlenül mégis 12+12 hó jár rá, mindegy, hogy mi szerepelt a rendeléskor a honlapon.

Most rákeresve is ezt írják:
"A következő márkájú mobiltelefon készülékek esetében vállalja a gyártó a termék vásárlását követő 12 hónap után további 12 hónapra a kiegészítő/korlátozott jótállást: Alcatel, a 2015. január 1-je előtt vásárolt Blackberry, CAT, Emporia, Honor, HTC, Huawei, LG, Microsoft, Motorola, Nokia, Samsung, Sony és ZTE."

(#22438) asdf_ válasza Indian74 (#22436) üzenetére


asdf_
veterán

1 év kötelező jótállást az egész értékesítési csomag tartalmára, ezen kívül tovóbbi 12 hónap ingyen szerviz csak a telefonra, aminek igénybevétele esetén az ezt a további 12 hónapot nem újítja/hosszabbítja meg.

[ Szerkesztve ]

(#22439) Indian74 válasza asdf_ (#22438) üzenetére


Indian74
senior tag

Köszönöm a válaszokat,én is igy tudtam,és most regisztráltam a telefonomat a samsung oldalán :R :K

NAGYPAPA

(#22440) Tomi0703 válasza , (#22405) üzenetére


Tomi0703
őstag

es Lackooo84 #22406: Koszi. :R

Hatalmas +1 amugy a TMX-nek 21.-en vitte el a futar a telot tolem. 22.-en megkaptak, majd meg aznap meg is csinaltak es feladtak. Ma mar hoztak a telefont. Also hangszoro nem mukodott, de mondom akkor mar beleirom az akksit is, mert nincs ugyan baja, de mar nem birja ugy mint uj koraban. :D Kicsereltek azt is. :DDD

(#22441) tigerk


tigerk
tag

Sziasztok
Adott egy 120GB Intel SSD az AQUA-tól.Az SSD teljesen szokványos végelfáradás jeleit mutatva végül teljesen tönkrement így leadtam a karinthy utcai boltban garanciába a terméket.Jegyzőkönyvet is kaptam róla amiben az állapotnál :Használatból eredő karcokat határoztak meg.Egy héttel később kaptam egy emailt hogy a termék garanciális igényét a beszállító megtagadta ugyanis a SATA csatlakozóból le van törve egy darab.Mivel én nem tudtam erről a hibáról illetve a jegyzőkönyvben sem szerepelt így kérdőre vontam őket amire ezt a választ kaptam:

Üzleteinkben a visszaszolgáltatott termékének komolyabb átvizsgálására nincs lehetőségünk, azt minden esetben központi szervizünk és a beszállító végzi.

Az átvételről készült dokumentáció az átvételt végző kollégánk elsődleges szemrevételezését követően, ám a termék megfelelő vizsgálatát nélkülözően kerül felvételre.

Mikor visszakaptuk a terméket a szervizünktől, első körben nekem sem sikerült észrevennem a sérülést azon. Tüzetesebben átnézve, valóban hiányzik a SATA csatlakozóból egy darab.

A dolog azóta áll és az lenne a kérdésem hogy tuduk-e valamit még tenni vagy törődjek bele a dologba mégha unfairnek is érzem hiszen az SSD csak simán elhasználodott (4% kondicója volt utoljára amikor érzékelte a gép).
Üdv
Tigerk

[ Szerkesztve ]

(#22442) LuckyL válasza tigerk (#22441) üzenetére


LuckyL
őstag

több mindentől függ, ezeket az adatokat (topik összefoglaló) írd le hogy pontosan lehessen válaszolni

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
• Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon)
• Vásárlásának helye, időpontja
• Eladási ára
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e
• Hiba jellege
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az hányszor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele
• Használtan vetted-e
• Fénykép a jótállási jegyről (a személyes adataidat természetesen kitakarhatod rajta)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22443) tigerk válasza tigerk (#22441) üzenetére


tigerk
tag

• Termék gyártója és mivolta (pl. HP laptop, Samsung telefon)
120GB Intel SSD SATAIII 2.5" 535 Series meghajtó (SSDSC2BW120H601)
• Vásárlásának helye, időpontja
2015/11/17 Internetről rendelve házhoszállítással
• Eladási ára
20.690 Ft
• Magánszemélyként vagy cégnévre vetted-e
Magánszemélyként
• Hiba jellege
Fagyogatott a gép majd már fel sem ismerte még a BIOS sem
• Ha már leadtad garanciális ügyintézésre, akkor az mikor történt
2020/10/6
• Ha korábban már volt garanciálisan szervizelve, akkor az hányszor történt, mennyi ideig volt szervizben és mit csináltak vele
Nem volt garanciáztatva eddig
• Használtan vetted-e
Nem
Sajnos már csak a gyártói garancia érvényes.

[ Szerkesztve ]

(#22444) LuckyL válasza tigerk (#22443) üzenetére


LuckyL
őstag

akkor mivel feltételezem hogy itt már csak jótálláson túli "garanciád" van, ezért az ő feltételeik érvényesek
szerintem simán elutasíthatják hogy cseréljék/javítsák, és nincs részükről olyan bizonyítási kényszer mint jótállás esetén
bár az azért megérne egy misét, hogy ezeknél a plusz "garanciáknál" legtöbb esetben le sincsenek írva a konkrét feltételek

én megírnám nekik hogy a békéltető testülethez fordulok az ügyben és el is kezdeném a folyamatot, vesztenivalód nem igazán van vele, inygenes
valahol nem érzem korrektnek hogy fizikai sérülésre hivatkoznak és ezt nem vizsgálják leadáskor...

a másik szempont hogy kiszolgált téged ez az ssd, egyszerűen elhasználtad, de ha oylan hülye egy cég, hogy 5 év "garanciát" vállal használati korlátozások nélkül, akkor érdemes ezt megpróbálni kihasználni fogyasztóként
az a fizikai sérülés inkább csak iylen lerázó szövegnek tűnik számomra hogy ne kelljen vele foglalkozni, nemigen küldték az az ssd t ők sehova

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22445) bullseye válasza LuckyL (#22444) üzenetére


bullseye
addikt

Nem tudom mennyire érvényes erre a modellre, mivel alig valahol találtam rá adatot, de úgy tűnik 73 tera a TBW-je (Hard disk sentinel pl. látja), szóval ha azon túl van, akkor nem feltétlen érdemes erőltetni, mert majd azért pattinthatják le.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#22446) appleGjuice


appleGjuice
tag

Sziasztok! Az alábbi levelem mennyire állhatja meg a helyét, ha az eladónak elküldöm? Sajnos nem vagyok túl jártas a témában, valamilyen szinten azért utánanéztem. A leírtakat screenshotokkal, fotókkal, videókkal, híváselőzményekkel tudom alátámasztani, ha fogyasztóvédelemre kerül a sor. A választ köszi előre is!

Tisztelt Ügyintéző!

Panaszt kívánok tenni a következő Önöknél vásárolt termékkel kapcsolatban:
[termék]
Az Önöknél vásárolt termék 1 év jótállással rendelkezik. A vásárlás időpontja XXXX.XX.XX volt. A termék működött XXXX.XX.XX-ig, majd a kijelző meghibásodását jeleztem, javítását kértem. Személyesen kellett visszajuttatnom a hibás terméket az üzletbe, mely XXXX.XX.XX-án megtörtént. A javítás XXXX.XX.XX-ig tartott (azaz több, mint 4 hónapig), ami alatt az eladó sokszori telefonbeszélgetés során tett ígérete alapján a javítási idő folyamatosan húzódott engem, a vevőt megtévesztve. Rendszeresen azt a választ kaptam, hogy 1-2 hét múlva telefonáljak, érdeklődjek ismételten, mert különböző ürügy miatt tovább húzódik a javítási folyamat. Az eladó nem ajánlotta a készülék cseréjét, azonban láthatóan nem volt alkalmas annak javítására. Végül XXXX.XX.XX-én visszakaptam a „javított” terméket, melynél az üzletben való személyes átvétel után az otthoni kicsomagolás során tapasztaltam, hogy a doboza vállalhatatlan állapotban van, darabokra van szaggatva, a televízió hátuljáról hiányoznak a csavarok, tehát összességében nem kezelték a terméket megfelelő gonddal, sokkal rosszabb állapotban jutottam hozzá, mint ahogyan azt javításra átadtam. Emellett azt a tájékoztatást kaptam, hogy a televíziót, amit több, mint 4 hónapig nem használtam, mivel javítás alatt állt, ugyanennyi idővel kevesebb jótállással kapom vissza. A televízió látszólag működött, azonban kaptam egy figyelmeztetést az eladótól, hogy tesztelés során párszor kikapcsolt váratlanul a készülék, viszont szerinte nem lesz gond a működéssel. XXXX.XX.XX-án azonban normális használat során a televízió nem használható többet (bekapcsol, majd egyből a kikapcsoló hangot hallatja).
A fent leírtak alapján nem kívánom ismét a terméket saját költségre szállítani, hónapokat várni ismételt „javításra” (miközben a jótállásom fogy, úgy, hogy a készüléket nem is használhatom), még rosszabb állapotban visszakapni, mint ahogy átadtam és ígérgetéseket hallgatni a folyamatos javítási idő eltolásáról, melyre saját költséggel kell hónapokig telefonálnom.
Véleményem szerint ezek a körülmények egyáltalán nem felelnek meg azoknak az eladó felé irányuló elvárásoknak, melyek a weboldaluk vásárlási feltételeiben szerepelnek és a fogyasztó jogait ellehetetlenítik ezzel a bánásmóddal. Ezért kérem, hogy a jótállásban szereplő feltételeknek megfelelően, (mivel a javítást láthatóan nem tudják megfelelő minőségben és időben elvégezni) a hibás készülékem elszállítását és ugyanilyen vagy újabb, új, bontatlan, a magyarországi garanciával rendelkező [termék] készülékre való cseréjét, vagy amennyiben az előbbire az eladónak nincs lehetősége, a szerződéstől való elállást és teljes vételár visszatérítését.

Amennyiben a fenti kérés nem teljesül, a részletesen dokumentált panaszommal a Fogyasztóvédelemhez fordulok.

[ Szerkesztve ]

(#22447) asdf_ válasza appleGjuice (#22446) üzenetére


asdf_
veterán

Amennyiben a vásárlás és a meghibásodás között nem telt el egy év, akkor a 4 hónappal meghosszabbodott a készülék jótállása azon részek tekintetében, melyet a javítás érintett (de csak az első év kötelező jótállás, ha mondjuk 5 évvel tolták, annak a vége jellemzően nem módosul).

151/2003.
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

PTK
XXIV. Fejezet
Hibás teljesítés
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A továbbihoz legalább év hónapok ismerete szükséges a fenti dátumokból.

(#22448) appleGjuice válasza asdf_ (#22447) üzenetére


appleGjuice
tag

Köszi a válaszokat, ez mind új, hasznos infó volt nekem. A dátumok az elmúlt fél évre vonatkoznak áprilistól számítva.

(#22449) KaitouP


KaitouP
veterán

Sziasztok!

Egy hibás, garanciával rendelkező PS4 kontrollert (alig 1 éve vettem) cserélt nekem az Alza, ki is küldték most a vadiúj példányt. Kérdésem lenne, hogy ilyenkor az eredetileg 2 évre szóló garancia megújul, és újabb két év lesz, vagy folytatódik az eredeti garancia időtartama?

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#22450) C64 válasza KaitouP (#22449) üzenetére


C64
őstag

Szia. Ha cserélték újra, akkor újraindul a garancia is! Ha ez nem szerepel a papírokon, akkor szólni kell alzának, hogy korrigálja.

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.