Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22502) Katsu válasza Pornstar (#22501) üzenetére


Katsu
aktív tag

Szia,

Én nem vagyok szakavatott a témában, csak mostanában én is sokat olvasok a saját problémám miatt.
Úgy tudom, hogy ha cégre van vásárolva, akkor rájuk más jogszabályok vonatkoznak. A 14 napos elállási jog sem érvényes rájuk. Persze csak akkor, ha erről tájékoztatva vagy a vásárlás előtt. Ezt általában az ÁSZF-fel szokták lerendezni.
Esetleg kérd meg a kereskedőt, hogy mondja meg, hogy az ÁSZF melyik pontjában írják ezt meg vagy honnan kellett volna erről tájékozódnod.
Fontosnak tartom, hogy ne legyél támadó vele szemben, mert ő is nyitott volt a VGA-val kapcsolatban. Nem lett volna köteles átvenni tőled, ha valóban tájékoztatva voltál.
Ettől függetlenül várj meg más hozzászólást is, aki gyakorlottabb a témában. Szurkolok, hogy minden rendben legyen. Most COVID alatt pedig lassan mennek a külföldi dolgok sajnos. Sőt minden. :(

[ Szerkesztve ]

(#22503) asdf_ válasza Pornstar (#22501) üzenetére


asdf_
veterán

Ha kaptál papíron 3 év garit (remélem van másolat róla, az eredetit gondolom leadtad), akkor utólag nem lehet észbekapni, hogy jaaa, neked csak 1 év jár, akkor vásárláskor olyan papírt kellett volna adni. Anno köttetett egy szerződés, a jótállási jegy tartalma ezen szerződés egy eleme, utólagosan hasraütésre nem lehet módosítani rajta.
A gyártó amúgy pont leszarja, hogy magánszemély vagy cég a vevő, mindenki megkapja az x+y évet. Ez az 1 évezés vélhetően a céges számlán veszünk egy tonna VGA-t, bitcoint hajtunk vele 0/24-ben, majd amikor elfekszik, akkor legarizatjuk ellenszerre próbált lenni anno gondolom.

(#22504) arcsin


arcsin
senior tag

Sziasztok!
Edigitalnál a vásárlás mellé kapott számlára van szükség a garanciáztatáshoz, vagy a letölthető "Előleg számla" is elegendő ami a Számláim menüpont alatt van? Az előleg számla a tranzakció azonosítót és a rendelési számot tartalmazza. A terméket tételesen nem, csak a végösszeget, vásárlás/teljesítés dátumát.

[ Szerkesztve ]

(#22505) BB9000


BB9000
senior tag

Sziasztok,
Unibolt-tól rendeltem november 05-én egy alaplapot. Visszaigazolták és postázták.
A gondom az, hogy nagyon valószínű, hogy nem a megrendelt és visszaigazolt termék van a dobozban, hanem egy másik. A megrendelt termék árukereső linkje: Link
Még a csomag feladása előtt emailen jeleztem feléjük, hogy nekem a micro-ATX méretű lap nekem nem megfelelő. Az email után 2 perccel felhívtak telefonon és tájékoztatott az ügyintéző hölgy, hogy ő nem tudja ellenőrizni a csomagot, mert máshol van, mint ahol a csomagfeladás történik. Annyit segített, hogy náluk a termékek azonosítása EAN szám alapján történik. Következő emailemben megírtam neki, hogy én a 4710483931499 EAN számú termékre adtam le megrendelést. Az az ATX méretű.
Aztán jött egy email, miszerint a csomagba a 4710483932755 EAN számú termék került bele.
Az interneten rákeresve ellentmondó információkat találtam. Van ahol ez a Micro-Atx méretű lapot jelöli, de akad olyan találat is, ahol ez is az ATX méretű lapra mutat.
Holnap hozzák a csomagot. Átvegyem, vagy ne? Utánvétes, tehát ha átveszem a számomra használhatatlan lapot, akkor futhatok a pénzem után és kezdhetek vitatkozni velük.
A visszaigazolásban nincs EAN szám, ott csak a termék megnevezése van, ami ATX-es.
Mit javasoltok?

(#22506) LuckyL válasza BB9000 (#22505) üzenetére


LuckyL
őstag

én a kérdést sem értem
ha nem tudod mi van a dobozban, minek vennéd át?
írj nekik hogy akkor küldjék ha biztosan azt küldik ami kell

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22508) , válasza BB9000 (#22505) üzenetére


,
addikt

Unibolt? Ilyenről még életemben nem hallottam, de ahogy utánaolvastam, ez valami tavaly alapított cseh cég? Ahogy nézem, amennyiért adják, annyiért meg tudod venni Magyarországon is, megbízható helyekről.
Az EAN számra ráguglizva valószínűleg nem azt küldik, amit rendeltél, bár azért ahhoz ritka pancsernak kell egy boltnak lennie, ha ASRock B550 PHANTOM GAMING 4 helyett ASRock B550M PHANTOM GAMING 4-et küldenek (nem csak méretben van különbség, hanem tudásban is, ha egy számtech alkatrészekkel foglalkozó cég ezzel nincs tisztában, akkor húzzák inkább le a rolót).

(#22509) BB9000 válasza , (#22508) üzenetére


BB9000
senior tag

Igen, Cseh cég. A (leárazott vagy elárazott) terméket levették azóta a honlapjukról. Már csak az Árukereső árgrafikonján látszik, hogy 5.-én leárazták. Itthon 40K körül van. Ők 33 800 Ft-ért hirdették + szállítás. Nekem nem mindegy. Nem gondoltam, hogy elárazás lenne. Azt hittem azért olcsóbb, mert kevesebb áfát kell fizetniük és olcsóbb beszerzési forrásuk van.
Azt fogom tenni, hogy megnézem a csomag méretét. Az eredeti csomagolása az M-ATX lapnak kb négyzet alakú, míg az ATX es téglalap.
Akkor leszek bajban, ha az eredeti csomagolást mégegy karton dobozba is beletették. Nincs kedvem vitatkozni, visszaküldeni. Ha nem tudom egyértelműen megállapítani, hogy az ATX lap van a dobozban, akkor nem fogom átvenni. Royal Sprint futárszolgálat hozza. Nyilván nem lehet majd kibontani mielőtt kifizetném.
Ismerem a különbséget a két lap közt. Nem jó nekem a micro, mivel azon csak 4 Sata port van, nekem meg 6 kell. Ha micro-t szeretnék venni, akkor azt rendeltem volna. Csak azt nem értem, hogy a supportnak is megírtam ezt. Azonnal vissza is hívott. Ha ezek után mégis elküldi nekem azt, amivel nem tudok mit kezdeni, akkor mi másra gondolhatnék, mint ki akar cseszni velem. Miért kell nekem amiatt aggódnom, hogy nem az a termék lesz a csomagban, amit rendeltem? Nekem mint vásárlónak a termék megnevezése azonosítja a terméket. Miért kell ezzel is foglalkoznom, hogy ők mi alapján azonosítanak be termékeket? A visszaigazoláson csak a termék neve szerepel. Akkor meg miért akar egy másik - gyengébb minőségű, olcsóbb - terméket rám sózni?

[ Szerkesztve ]

(#22510) Katsu válasza LuckyL (#22496) üzenetére


Katsu
aktív tag

Szia,

végülis most, hogy tisztázva lett, hogy nem volt törve, sem javítva a termék, tudsz végül valami mértéket írni az értékcsökkenésre? Egy beárazós topikban már kaptam választ, hogy a használt piacon mennyiért menne el, de az gyakorlatilag több éves kártya használat után reális. Úgyhogy most arra keresem a választ, hogy ha vissza viszem a boltba, ott mennyit ér ez a pár karc.
Köszi előre is.

(#22511) LuckyL válasza Katsu (#22510) üzenetére


LuckyL
őstag

így hogy az nem törés, 20% ot mondanék mondjuk
de ha nem volt tul drága, akkor sztem ennyiért eladod itt aprón is és nem kell görcsölni rajta

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22512) Nakivagyok


Nakivagyok
tag

Sziasztok,

Egy gyors kérdés: opel szervíz előleget szeretne fizettetni alkatrészrendeléshez, de azt nem hajlandó elárulni, hogy mi az alkatrész cikkszáma. Ezt megteheti? Nem szeretnék "látatlanba" fizetni.

Üdv.

(#22513) LuckyL válasza Nakivagyok (#22512) üzenetére


LuckyL
őstag

természetesen megteheti
kérdezd meg autósboltban, gondolom azért nem akarják megmondani mert sokkal olcsóbb máshol utángyártva

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22514) , válasza LuckyL (#22513) üzenetére


,
addikt

Vagy akár a gyári alkatrész is lehet sokkal olcsóbb máshol, mint mondjuk egy márkaszervizben.

(#22515) C64 válasza LuckyL (#22513) üzenetére


C64
őstag

Megteheti, hogy nem ad alapos felvilágosítást arról, hogy mit rak az autójába, amiért fizet? Ha veszel egy komplett szgépet, ott is tudod mit raknak a gépbe, nem így van?

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22516) LuckyL válasza C64 (#22515) üzenetére


LuckyL
őstag

megmondja mit rak bele, csak gyári számot nem ad előzetesen
miért ne tehetné meg? miylen szabály mondja hogy nem teheti meg?
segítek semmiylen..
az ő szempontjából érthető is, ezekért az adatbázisokért licenszdíjat fizetnek, nem ingyen tudakozó, hogy utána az alapján máshol megrendelje a (nem)ügyfél

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22517) Katsu válasza LuckyL (#22511) üzenetére


Katsu
aktív tag

Szia,

Köszi a választ.
Sajnos elég drága volt a cucc. Úgyhogy ma postára adtam és megírtam egyértelműen a kereskedésnek, hogy élek az elállási jogommal. Aztán majd meglátjuk mit mondanak.
De ha jól értettem, akkor így is úgy is vissza kell utalja az összeget, csak utána élhet kártérítési igénnyel, ugye?
Bízom benne, hogy valami középutat megtalálunk, ami nekik is "megéri" és nekem sem fáj annyira.
Köszönöm.

(#22518) koby11h válasza Nakivagyok (#22512) üzenetére


koby11h
aktív tag

Onnan jövök, de szó szerint. Előre nem mondja meg, a számlán majd fog szerepelni.
LucklyL jól írja én is megkérdezném autós boltban.

Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!

(#22519) C64 válasza LuckyL (#22516) üzenetére


C64
őstag

Nem a gyári számot kérte az illető, hanem a típusszámot. Azt miért ne tudhatná már meg, hogy mi kerül a pénzén a saját autójába....

[ Szerkesztve ]

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22520) LuckyL válasza C64 (#22519) üzenetére


LuckyL
őstag

igen, én is a tpiusszámra gondoltam természetesen
megtudhatja ha megadják neki, de ha nem akkor kérdezze meg máshol

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22521) BB9000 válasza BB9000 (#22509) üzenetére


BB9000
senior tag

Megérkezett az alaplapom. Minden rendben vele. Nem kellett volna aggódnom. Dicséret a boltnak, hogy jól kezelt egy ilyen problémás vásárlót mint én. Köszönöm.

(#22522) Hegyirabló válasza Katsu (#22493) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Ja, azt nem is írtam! Jótállás ideje alatt a szakértőt ők fizetik. Ha irreális végeredmény jön ki, megbízhatsz saját szakértőt is, de az már téged terhel.

Aquila non captat muscas.

(#22523) , válasza BB9000 (#22521) üzenetére


,
addikt

Milyen EAN szám szerepel az alaplap dobozán? Amilyent rendeltél, vagy amilyent az e-mailben írtak?

(#22524) BB9000 válasza , (#22523) üzenetére


BB9000
senior tag

Olyan pici az EAN szám, hogy csak akkor tudtam elolvasni, miután lefotóztam és kinagyítotam: 4710483931567. Ha megnézed, látod, hogy mit kaptam. Nincs okom panaszkodni. Nagyon rendesek voltak velem. Mindenesetre a mérete ATX-es, megvan rajta a 6 SATA port és még sok más, ami kellhet.

[ Szerkesztve ]

(#22525) , válasza BB9000 (#22524) üzenetére


,
addikt

Ha a garancialapon is az szerepel, amit kaptál, akkor nagyon jó vételt csináltál.

(#22526) C64


C64
őstag

Hali
Még januárban befizettünk 10e ft-ot egy egri szállásra foglalónak, hogy majd utazunk oda, csak aztán beütött a járvány, így azóta sem voltunk ott és mostanában nem is valószínű, hogy megyünk. Ilyenkor jogunk van az előleg visszakérni?

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22527) LuckyL válasza C64 (#22526) üzenetére


LuckyL
őstag

kérdés hogy előleg vagy foglaló volt, mert mindkettőt írod és nagyon nem mind1
ha esetleg booking volt, ott simán visszaadják

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22528) Brekecs


Brekecs
aktív tag

Sziasztok !
Nagycsaládos támogatásra rendeltünk egy 7személyes autót még idén februárban, utaltunk 500eft előleget, most novemberben megjött az autó, egyeztetve a felszereltséget több dolog is ki maradt az autóból ami a szerződésben is szerepel, így lemindtunk az autó vételéről, az autó szalon azt mondta hogy csak akkor adja vissza az 500eft előleget ha értékesítette az autót ! Kérdésem az hogy 9 hónap elteltével is még ki tudja meddig kell várnom az előleg vissza fizetésére ? jogos a szalon válasza? hiszen az autó ott van náluk, én nem tehetek róla hogy több dolog kimaradt az autóból! várjak türelemmel?
Udv

Windows 11 Pro x64 :-) Malwarebytes' Anti-Malware (Lifetime) + AdGuard (lifetime) ! + Wise Care 365 (lifetime) :-)

(#22529) BB9000 válasza Brekecs (#22528) üzenetére


BB9000
senior tag

Természetesen neked van igazad, de sajnos ennek kikényszerítésére nincs gyors és hatékony eszközöd. Mehetsz pereskedni, de annak kimenetele bizonytalan és az idegeid is megtépázza. Várj két három hetet és visszakapod a pénzt. Ha akkor se fizetnek, akkor egy ügyvéddel kell konzultálnod. Hátha neki lesznek ötletei.

(#22530) , válasza Brekecs (#22528) üzenetére


,
addikt

Az autószalon szerződésszegést követett el, a válaszuk sem jogos (sőt, felháborító!), konzultálj ügyvéddel. (Gyakorlatilag a pénzed ingyen használták 9 hónapig, és az általad rendelt autót azóta sem kaptad meg!)

(#22531) BB9000 válasza , (#22530) üzenetére


BB9000
senior tag

Nem ilyen egyszerű kérdés ez. Ők szerették volna teljesíteni, de sok külső körülmény közbejött. Covid, meg ilyenek. A másik oldal szempontjait is nézni kell.

(#22532) KaitouP


KaitouP
veterán

Sziasztok!

eMAG-ról vásároltam egy Lenovo laptop töltőt, viszont még sincs rá szükségem, ezért gyakorolnám a 14 napos elállási jogomat. Ugyanakkor mint kiderült, a cég akitől vettem nem maga az eMAG, hanem egy partnercég, és az eMAG-on található információ szerint ilyenkor ez elállási jogomat a partnercég felé kell gyakorolnom. A partnercégtől származó elállás jogi információkat itt találtam: [link]

Most ez azt jelenti, hogy írjam meg magyar nyelven papíron/e-mailen elállásról szóló nyilatkozatomat, aztán küldjem ki nekik Romániába a csomagot? MPL címiratkitöltővel "szimuláltam" egy csomagküldést nekik a címükre, de valami horribilis összegért vinné csak el a Posta. Csinált már valaki ilyet, és tudna segíteni a visszaküldésben (akár privátban)?

Előre is köszi! :R

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#22533) , válasza BB9000 (#22531) üzenetére


,
addikt

Teljesen mindegy, hogy ki mit szeretett volna, a lényeg az, hogy ki mit tett. Az egyik fél nem tartotta be a szerződésben vállalt kötelezettségeit, azaz szerződésszegést követett el. (Ezen kívül jogtalanul tartja vissza a befizetett előleget is.)

(#22534) Hegyirabló válasza Brekecs (#22528) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Bemész bármelyik közjegyzőhöz, kérsz tőle egy fizetési meghagyás csekket, befizeted a nyolcezer forintot, és meglátjuk mi lesz a kereskedő további álláspontja, ha megkapja a felszólítást, hogy fizessen.

Aquila non captat muscas.

(#22535) , válasza KaitouP (#22532) üzenetére


,
addikt

Ha nem az Emagtól vetted, hanem egy másik cégtől, akkor egyértelműen a másik cég fele kell jelezned az elállási szándékod, az Emagnak ehhez semmi köze sincs. Ennek a másik cégnek jelezd e-mailben az elállási szándékod, és az ő címükre kell visszaküldened a csomagot is. Ha épp Romániából vásároltál, akkor oda. (Vásároltam már én is így, bár visszaküldésem még nem volt, de gondolom minden ugyanaz, mintha Magyarországra küldeném vissza. A cég e-mailcíme, telefonszáma adott, biztos tudnak bővebb információt is adni. Valószínűleg értik a magyar nyelvet is, ellenkező esetében minek hirdetnének az Emag magyarországi oldalán keresztül. Engem hívtak már csomagküldés kapcsán ilyen cégtől Romániából, és magyarul beszéltek, némi román akcentussal.)

(#22536) BB9000 válasza Hegyirabló (#22534) üzenetére


BB9000
senior tag

A fizetési meghagyásra a kereskedő ellentmond és a végrehajtó nem vihet el semmit. Megy perre az ügy. Ebben a stádiumban nem feltétlenül ez a legcélravezetőbb megoldás. Terelheti ebbe az irányba is, de nem biztos, hogy jól jár vele. Ha hozzám jön tanácsért, azt mondom inkább várjon néhány hetet.
A szerződésszegés fennáll, az nem vitás, de létezik olyan helyzet, amikor nem tehet róla a kereskedő, hogy nem tud időre pontosan teljesíteni. Ha ez áll fenn itt is, az esetben a bíró mérlegelni fog és úgy ítél majd. A pénz visszajár, az nem kérdés, de hogy mikor kapja vissza az az adott helyzettől függ.
Szerintem kérdező először konzultáljon az ügyvédjével, akinek több és pontosabb infója van a konkrét ügyről és jól ismeri az ilyenkor szokásos gyakorlatot is. Utána mehet a fizetési meghagyás, vagy ha van jobb ötlete, akkor az.

(#22537) asdf_


asdf_
veterán

Én igazából azt a részét nem értem, hogy egy autókereskedésben fél misi egy LOL összeg, mit kell ezen szarozni, meg szivatni a vevőt?

(#22538) Hegyirabló válasza BB9000 (#22536) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Oké, perré alakul. És szerinted megnyeri a kereskedő, vagy sem?

Aquila non captat muscas.

(#22539) asdf_ válasza Hegyirabló (#22538) üzenetére


asdf_
veterán

A mikor lesz itt a fő kérdés. És a mennyibe fog ez kerülni pedig a második.

(#22540) Hegyirabló válasza asdf_ (#22539) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Még mindig jobb, mint ha sosem jut a pénzéhez.

Aquila non captat muscas.

(#22541) Brekecs


Brekecs
aktív tag

[vége a Turbadonak! ]
Tegnap utalták vissza a telefon árat, igaz 3,400ft - al kevesebbet, de legalább vissza jött a nagyja! :(((

[ Szerkesztve ]

Windows 11 Pro x64 :-) Malwarebytes' Anti-Malware (Lifetime) + AdGuard (lifetime) ! + Wise Care 365 (lifetime) :-)

(#22542) asdf_ válasza Brekecs (#22541) üzenetére


asdf_
veterán

Kérd csak vissza a 3400-at is, ez gondolom postaköltség lenne, amit viszont nekik kéne állniuk, lévén te nem elálltál a vásárlástól, hanem ők hibásan teljesítettek, igy minden költség őket terhel. Ha nem adják, nyugodtan (sőt, mindenképp) jelentsd be a hatóságnál. Már csak amiatt is, hogy később mást ne kúrjanak át ugyanígy.

[ Szerkesztve ]

(#22543) Brekecs válasza asdf_ (#22542) üzenetére


Brekecs
aktív tag

Nem posta költség, hanem plusz garancia lett volna egy évre a 3,400ft, írtam nekik még tegnap, de semmi, szerintem ez már igy veszett! Mint ahogy írták is a cikkben, lehúzták a rolót mindenhol.

[ Szerkesztve ]

Windows 11 Pro x64 :-) Malwarebytes' Anti-Malware (Lifetime) + AdGuard (lifetime) ! + Wise Care 365 (lifetime) :-)

(#22544) asdf_ válasza Brekecs (#22543) üzenetére


asdf_
veterán

Jaaaaa, hogy nem a te történetednek van vége, hanem a turbadónak magának.

(#22545) Brekecs válasza asdf_ (#22544) üzenetére


Brekecs
aktív tag

Igen, a fészen már van egy csoport akiket átvert a turbado így vagy úgy .

Windows 11 Pro x64 :-) Malwarebytes' Anti-Malware (Lifetime) + AdGuard (lifetime) ! + Wise Care 365 (lifetime) :-)

(#22547) MaxxDamage válasza Brekecs (#22541) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Ha onnan van telefonom és még garanciális, akkor a boltba már nem tudom érvényesíteni, ha gondom lenne vele, de gyártónál igen? (HUN régiós LG V50 ThinQ 5G)

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22548) Brekecs válasza MaxxDamage (#22547) üzenetére


Brekecs
aktív tag

Ha szürke importos akkor nem, imei szám alapján megmondják.

Windows 11 Pro x64 :-) Malwarebytes' Anti-Malware (Lifetime) + AdGuard (lifetime) ! + Wise Care 365 (lifetime) :-)

(#22549) MaxxDamage válasza Brekecs (#22548) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Rákérdek az LG-nél és kiderül. :R

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22550) BB9000 válasza Brekecs (#22543) üzenetére


BB9000
senior tag

Nem teljesen veszett az ügy. Ha bankkártyával fizetted ki, akkor a bankodnál kell panaszt tenned. Erre a fizetéstől számított 30 napig van lehetőséged. A hivatkozás kulcsszavai: "nem teljesült szolgáltatás". Erre a bank vizsgálatot fog indítani és ha megállapítják, hogy tényleg nem teljesült, akkor vissza fogod kapni a pénzed.
A Malév csődjénél is volt aki így tudta visszakapni a teljes befizetett összeget.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.