Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22301) Indian74 válasza Hegyirabló (#22279) üzenetére


Indian74
senior tag

Egy kérdés...ha leadtam a TMX -nél egy javítási kérvényt,és elfogatták,szerinted adjam le,javítsam,vagy várjam mit mond az EURONICS?? :F
Legszívesebben kérném az azonnali cserét az üzlettől,csak úgysem adják meg. :(

[ Szerkesztve ]

NAGYPAPA

(#22302) Hegyirabló válasza Indian74 (#22301) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Ha a Telemax javítaná, akkor miért ne adnád le nekik, hiszen eddig pont ezt szeretted volna, hogy kezdjék el javítani, ha jól emlékszem!?

Aquila non captat muscas.

(#22303) Superhun válasza gabor9991 (#22289) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Békéltetők. Vagy panasztétel a vásárlók könyvében, ha személyesen be tudsz menni. Jobb ötletem nincs. 2021-től lesz csak érdemi előrelépés az elhúzódó javítások rendezésében. :(

(#22304) Indian74 válasza Hegyirabló (#22302) üzenetére


Indian74
senior tag

Igen csak úgy megsz....nám azta a ge. üzletet hogy csak na,csak egy a baj hogy sokáig tartana a hacacáré és legszívesebben a cserét kérném,vagy hogy adják vissza a lóvét,de ezeknek kicsi az esélye. :O

NAGYPAPA

(#22305) allein


allein
addikt

Sziasztok. Amennyiben online egy webáruházban megrendelek egy TV készüléket, jól tudom, hogy 14 napon belül elállhatok a vásárlástól úgy, hogy nem kell megindokolnom? A 14 nap az naptári vagy munkanap?

Gondolok itt arra, hogy megrendelem, kihozzák, kifizetem. Amennyiben nem válik be indok nélkül el tudok állni a vásárlástól. Az egy másik kérdés milyen módon jut vissza a készülék.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#22306) LuckyL válasza allein (#22305) üzenetére


LuckyL
őstag

igen, naptári nap
nem kérdés, neked kell visszaküldened

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22307) allein válasza LuckyL (#22306) üzenetére


allein
addikt

Köszönöm az infót. Visszaküldeni vagy visszavinni?

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#22308) LuckyL válasza allein (#22307) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem vissza is viheted, akkor legalább tudsz kérni egy átvételi elismervényt hogy hibátlan állapotban visszavitted

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22309) Soma01


Soma01
veterán

Ezt olvastátok már? Bocs, ha volt már. Módosul a kötelező jótállás

"A 10 ezer forintnál olcsóbb cikkekre nem jár jótállás, afelett pedig a következőképpen alakul az időtartama:
- 10-100 ezer forint vételárig 1 év,
- 100-250 ezer forint vételárig 2 év,
- 250 ezer forint vételár felett pedig 3 év a jótállás."

(#22310) allein válasza Soma01 (#22309) üzenetére


allein
addikt

Ez jó hír, főleg 250.000 felett. Nem mindegy a 2 vs. 3 év. A jogszabály 2021 januárban lép hatályba.

[ Szerkesztve ]

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=allein

(#22311) C64 válasza allein (#22310) üzenetére


C64
őstag

Ja, a 3070 meg a kisebb értékű cuccok az eddigi 3 év helyett már csak 2 évet kapnak.... 👎
Valag alkatrészre, cuccra már csak 2 év lesz, ez gááz!!

[ Szerkesztve ]

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22312) Hegyirabló válasza C64 (#22311) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Neeeeem! Teljesen félre tetszik értelmezni a dolgokat. A gyártók, akik három év jótállást adnak (Asus, MSI, meg mittomén), eddig is adhattak volna csak egy év jótállást, de még is hármat adnak, mert megtehetik. Ez nem fog változni. Kedvező irányba el lehet majd térni a jogszabálytól, ahogy eddig is.

[ Szerkesztve ]

Aquila non captat muscas.

(#22313) Gyuri27 válasza C64 (#22311) üzenetére


Gyuri27
félisten

Eddig is mit kaptál? 12+24-et (mondjuk). Ezután mit kapsz? 24+12-t. Szerintem ez nem kicsit jobb.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22314) C64 válasza Gyuri27 (#22313) üzenetére


C64
őstag

Ja igen, ez már máshogy fest :K

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22315) Gyuri27 válasza C64 (#22314) üzenetére


Gyuri27
félisten

Aki meg a csúcs kártyákat veszi az meg azért a nem kevés pénzért megkapja telibe a 36 hónapot.
2 évesen mikor eladod még lesz telibe 12 hó gari. Azért ez nem kicsit jóság.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22316) C64 válasza Gyuri27 (#22315) üzenetére


C64
őstag

Hát jah :D

Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ

(#22317) asdf_


asdf_
veterán

Azért kíváncsi vagyok, hogy ennek a tényleges eredménye mi lesz. Mert oké, hogy a kis Magyarország előírja a nagy Asus-nak meg MSI-nek, meg LG-nek meg egyebeknek, hogy akkor mostantól 30 napon belüli ügyintézés, meg mellékesen a 150e felettire 2 év, a 250e felettre meg 3 év a kötelező, én elég nagyot csodálkoznék, ha ettől hirtelen úgy felpörögne a garis ügyintézés időileg, mint a ringlispil (asszem a háztartási gépesben volt valaki, aki hűtő- vagy mosógéphez 3 hét alatt időpontot sem kapott, hogy kijöjjön a szerelő megnézni, nemhogy meg is javítsa azt). Sokkal inkább az lesz ebből szerintem, hogy az elején a kiskerek beszopnak majd egy rakás terméket, aztán ennek örömére gyorsan át is áraznak majd mindent.

[ Szerkesztve ]

(#22318) Hegyirabló válasza asdf_ (#22317) üzenetére


Hegyirabló
veterán

Az árat nem a garancia határozza meg, hanem a kereslet.

Aquila non captat muscas.

(#22319) Gyuri27 válasza asdf_ (#22317) üzenetére


Gyuri27
félisten

Azok a cégek akiknek euban van valami szervizközpontja az megoldja. Kivéve ha a kisker és a nagykerkel ül kicsit a dolgon.
Amúgy minden országban vannak szabályok. Nézd meg görögország és a meki megoldását. Pedig a meki se kis cég.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22320) asdf_ válasza Hegyirabló (#22318) üzenetére


asdf_
veterán

Örök példám lesz ez a 3 éves gari kapcsán:

képzeld el, hogy egy számtech kisbolt vagy. A nagykerben az alábbi termékeket az alábbi garival kapod:
alaplap 1+2
proci 1+2
vga 1+2
mem 1+2
ssd 1+2
ház lényegtelen
táp 1+x

Ebből összeépítesz az ügyfél kívánságára egy számítógépet, aminek az ára 251e Ft lesz, emiatt 3 év teljes garit kell adnod a komplett gépre. Tehát mindenre benne. Sőt, ha háromszor meghibásodik, az egész gépet (!!!) ki kell cserélned (a két és feledik évben sok szerencsét hozzá, amikor az alkotórészek fele már nem is kapható, tehát pénz vissza lesz belőle). Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a +2 év korlátozott jótállás helyett a teli, jogszabály szerinti, valamint a 3 hiba utáni csere adását a a semmiből (hiszen ezt magára az alkatrlészekre nem kapod meg) ingyen fogja a kisker odaadni a vevőnek, miközben ezek teljesítése a kisker számára azért egy szemmel igen jól látható összegbe is fájhat egy meghibásodás esetén (a ne tessék szart árulni dolgot engedjük el, mert hibátlan termék nincs, a legnevesebb gyártó legdrágább termékéből is van hibás darab).

[ Szerkesztve ]

(#22321) Gyuri27 válasza asdf_ (#22320) üzenetére


Gyuri27
félisten

A kisker az épitett géppel nem szopik. Azok a cégek talán (asus, acer, hp stb-stb).
Az hogy a vevő megvesz egy halom cuccot és azt össze dobják neki az nem egybe/komplett gép.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22322) asdf_ válasza Gyuri27 (#22321) üzenetére


asdf_
veterán

A kisker az épitett géppel nem szopik.

De, szopik, mert ugyanazt (proci, mem, háttértár) tartalmazó épített gép és a brandes gép között igen jelentős árkülönbség van, amit a magyar piacon, ahol a vevő szexualizálja a forintot, nem lehet eladni, lakossági vevő nem vesz brandes gépet (de még KKV sem).

Az hogy a vevő megvesz egy halom cuccot és azt össze dobják neki az nem egybe/komplett gép.

M'ár hogyne lenne az, számítógép egy darab, az lesz a számlán és zárójelben/megjegyzésben a konfig leírása.

[ Szerkesztve ]

(#22323) fricz19 válasza asdf_ (#22322) üzenetére


fricz19
őstag

Csak akkor szopik ha úgy adja el: GAMERPC 251.000Ft
Ha alkatrészenként szerepel a számlán nem.

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#22324) asdf_ válasza fricz19 (#22323) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, csak ha papíron alkatrészenként adja el, a valóságban meg egy összeszerelt számítógépet ad át az ügyfélnek, az tudod meddig lehet eljátszani? Az első garis esetig, amíg a boltot fel nem nyomják (és meg nem büntetik), hogy szándékosan a jótálllási kötelezettség alóli kibúvás miatt számlázott alkatrészenként. Ez kb. ugyanolyan színlelt szerződés, mint amikor bejársz dolgozni valahova napi 8 órában, széked, asztalod, névjegykártyád van, aztán közben egyéni vállalkozóként számlázol a foglalkoztató felé.

[ Szerkesztve ]

(#22325) fricz19 válasza asdf_ (#22324) üzenetére


fricz19
őstag

20 éve ad el a (volt) munkahelyem így gépeket és sose volt gond.
Pedig voltak békéltetőnél, fogyvédelemnél, bíróságon, különféle ellenőrzések stb..

Amennyiben alkatrészeket rendelnek egy szolgáltatással (gépszerelés) nem látom a gondot.

[ Szerkesztve ]

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#22326) asdf_ válasza fricz19 (#22325) üzenetére


asdf_
veterán

Azért nem volt gond még ebből, mert eddig nem volt olyan szabály, hogy 251e ft értékű árú alkatrészei egyesével 1 év, egyben viszont 3 év. Most majd lesz. Így gond is.

Amennyiben alkatrészeket rendelnek egy szolgáltatás keretein belül (gépszerelés) nem látom a gondot.

Én igen, mert az még mindig "színlelt szerződés" lesz. Nem az van a pípron, mint ami történt. Az ügyfél számítógépet venni jött be a boltba, és számítógépet vett, nem pedig 8 alktarészt + összeszerelési szolgáltatást.

(#22327) chopin42 válasza asdf_ (#22326) üzenetére


chopin42
őstag

Amit te írsz, az alapján az user nem cserélhet semmit, mert megbontva a "gépet" ugrik a garancia? Mert csak úgy van értelme a szetinted értelmezett dolognak. Ja, hogy rengetegen vesznek alkatrészeket, és szereltetik össze a bolttal, plusz pénzért. Ez alapján a bolt el kellene utasítsa az ügyintézést,ha valaki fél év alatt mondjuk alkatrészt cserél,egy másik meg behal? Sőt, ha egy alkatrész behal, a komplett gépet kéne visszaküldje, nem elég csak az adott alkatrészt, mindezt azért, mert gépösszeszerelést kért 4k-ért? :F :F :U

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22328) fricz19 válasza asdf_ (#22326) üzenetére


fricz19
őstag

1 év kötelező viszont volt/van, ha olyat rendelt amire nincs v csak 6 hó (10e alatti) jótállás van akkor mehetett volna a bünti, figyelmeztetés. Ilyen sosem volt.
Illetve ha így lenne ahogy te gondolod attól még legalább egy figyelmeztetést tettek volna, hogy a számlázási metódus hibás.

De, pontosan így történik, kiválasztják az alkatrészeket, kosárba teszik, majd egy + gombon rendelnek még mellé összeszerelést.

Bejövő számlán is az lesz h xy vga, xy cpu.

AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#22329) LuckyL válasza asdf_ (#22326) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem nincs igazad, az egy ügyfél kérésére összeszerelt alkatrészhalmaz lesz, nem egy komplett számítógép, hiszen az ügyfél választja ki az alkotóelemeit, nem komplett számítógépet vásárol ami egyben van hirdetve
semmilyen színlelt szerződés nincs ebben véleményem szerint

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22330) , válasza Soma01 (#22309) üzenetére


,
addikt

"A jótállási jegy elektronikus is lehet a jövőben"
Évek óta így adja már a számtech boltok többsége.

(#22331) Attix82


Attix82
őstag

Itt azzal lesz gondba a kisker, ha a gyártók vagy az EU-s nagykerek ahonnan esetleg jönnek a termékek a szokásos 1+2 évet adják. MO-n pedig kötelesek a boltoknak 1-3 év jótállást adni.

Ha az itteni nagykerek - kiskerek nem tudnak a beszerzési forrásuktól valós jótállást kicsikarni valószínű drasztikus áremelésre lehet számolni mivel fedezniük kell az esetleges meghibásodásokat.

(#22332) natë


natë
nagyúr

Sziasztok, jó tudom/gondolom, hogy 100e feletti értékben célszerű januártól vásárolni inkább elektronikai eszközt pl.?
Bocs, ha volt téma, de melóban kevés az időm (visszaolvasni).

[ Szerkesztve ]

(#22333) MasterDeeJay válasza MasterDeeJay (#22066) üzenetére

Legyen egy pozitív is:
Sony support átirányított Cordon-ba ahol megcsinálták a telefont. Kijelző csere (bár annak szerintem semmi baja nem volt) és antenna csere.
Most a telefon jól működik, térerő is van. Jótállási jegyem nem volt csak Emagos számla.
Szóval egy plusz a Cordonnak!

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#22334) Gyuri27 válasza natë (#22332) üzenetére


Gyuri27
félisten

"A 10 ezer forintnál olcsóbb cikkekre nem jár jótállás, afelett pedig a következőképpen alakul az időtartama:
- 10-100 ezer forint vételárig 1 év,
- 100-250 ezer forint vételárig 2 év,
- 250 ezer forint vételár felett pedig 3 év a jótállás."

Kereső: január, új, jobb.

Amd - Radeon - Ryzen

(#22335) natë válasza Gyuri27 (#22334) üzenetére


natë
nagyúr

:R

(#22336) twelvvy


twelvvy
csendes tag

Sziasztok! Van egy Dell Latitude 5490 2018.05 vettem. Ehez olyan 3 év garancia van, hogy felhívom a supportot és egy nap mulva házhoz jön a szervizes és megcsinálja a hibát. Bár nagyon szeret(t)em, de mostmár teljesen kivagyok tőle. Már a 4. alaplap van benne, 2. hangszóró, 2. ssd, 2. ram, illetve jelenleg a 2. kijelzője van, de útban van a 3., mert a sarokban foltos lett. Gyakorlatilag 3-4 havonta jön hozzám a szervíz, szinte semmi nem az eredeti a laptopban. Az előző javításnál előtt feltettem a Dell fórumban a kérdést, hogy nem tudok-e valami más lehetőséget (új gép, esetleg a pénz vissza), amire egy kedves kollégától azt a választ kaptam, hogy kérjem vissza a pénzemet, arra nagyobb esély van mint hogy kapjak egy újat. Hívtam is a folt miatt tegnap a supportot, jeleztem, hogy meguntam a szenvedést, szeretném visszakérni a pénzem. Háát az nem megy, mert csak akkor adja vissza a pénzem a dell, ha 28 napon belül 4x jött ki a szervíz, jött a válasz, de azért megkérdezi, küldjek képet. Küldtem képet, ma jött az email, hogy küldi a szervizest, mert egy hónapon belül nem volt szervizelve ezért csak javítani tudja. Akkor ezek szerint nincs más lehetőségem mint görgetni magamelőtt ezt a hulladék laptopot, addig amég le nem jár a garancia? Vagy (az amúgy nagyon készséges) supportos csaj, virágnyelven azt próbálta a tudtomra adni, hogyha ezután egy hónapon belül találok valami hibát, akkor már visszaadják a pénzem?

[ Szerkesztve ]

(#22337) Superhun válasza twelvvy (#22336) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia, 1 év a kötelező jótállás, utána minden ajándék, azaz gyártó hozzáállásán múlik, hogy kiállít-e csereutalványt.

(#22338) twelvvy válasza Superhun (#22337) üzenetére


twelvvy
csendes tag

rendben, köszönöm a választ

(#22339) Darth_Revan


Darth_Revan
veterán

Sziasztok!
Akkor mi van ha visszaküldik 1 terméket javításra de 1 hónap után a szerviz annak ellenére hogy fényképét is mellékelek a hibáról mégis azt válaszolja hogy nincs semmi hiba ?

(#22340) Zoltn


Zoltn
senior tag

Ismét egy olyan topik a PH! fórumán, aminek értelme van! (Nyilván a többinek is van, de ennek tényleg. :D )

Lezárult a kis sztorim, végül írtam egy hivatalosabb hangvételű fenyegetőzős levelet a Pcland-nak, érdekes módon 20 perc múlva hívtak, hogy cseréljék-e az alaplapot, vagy utalják vissza a pénzem.

Kitartást mindenkinek!
Köszönöm!

"Music is your only friend. Until the end!"

(#22341) cynric


cynric
tag

Sziasztok, lehet kicsit off a téma, bocsi. Hardveraprón veszek egy notit, van hozzá Telekom számla, Lenovo 2 év gari. Van értelme átadás/átvételit egyáltalán? Személyesen veszem át a gépet, lellenőrzöm fullra. (amúgy bontatlan) Előre is köszi! Bocs, ha volt már, de sürgős. :R :R

7lövetű konyhakés

(#22342) Dealer95 válasza cynric (#22341) üzenetére


Dealer95
őstag

Drága cuccokat érdemes papírozni szerintem.
De tanúk nélküli adás-vételi nem sokat ér, szóval... Ahogy érzed :) ha megbízható tag, akkor felesleges szerintem.
Lenovo weboldalán egyébként le tudod ellenőrzi serial alapján, hogy lopott-e.

(#22343) cynric válasza Dealer95 (#22342) üzenetére


cynric
tag

Drága. Előre tanúztatnám. 0 értékeléses a tag. A Telekom-os számla rendben van, megnézettem egy Telekomossal. Aláírások is stimmelnek.
Hol lehet látni, hogy lopott-e? :F

7lövetű konyhakés

(#22344) , válasza cynric (#22341) üzenetére


,
addikt

Mindenképpen legyen adásvételi. Ezen kívül lényeges, hogy az eredeti számla kinek a nevére szólt? Magánszemély vagy cég?

(#22345) cynric válasza , (#22344) üzenetére


cynric
tag

Magán szerencsére. :) Köszi! Lesz adásvételi. :R

7lövetű konyhakés

(#22346) LuckyL válasza cynric (#22345) üzenetére


LuckyL
őstag

még azt kérdezd meg a telekomos ismerőstöl hogy részletre lett-e véve mert ha nem fizeti neked meg garis gondod lesz, nehogy ne javítsák meg a tartozás miatt
nem tudom pontosan a részletre vásárlásnál mik az üzleti feltételek, kinek a tulajdona az eszköz amíg nincs kifizetve

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22347) MaxxDamage válasza LuckyL (#22346) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Telekomnál egyértelműen a Telekom tulajdona az eszköz, míg nincs kifizetve. :K
Elmaradsz, nem fizeted (x hónapig) és a T küldi is a behajtót...viszik a lapost + akár mást is.
Ők nem szórakoznak. :D

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22348) , válasza MaxxDamage (#22347) üzenetére


,
addikt

Részletre vásároltat biztos nem vennék meg, hisz az még nincs is kifizetve, tehát aki eladja nekem, ő jogtalanul teszi ezt, hiszen nem is az övé még.

(#22349) MaxxDamage válasza , (#22348) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Ez egyértelmű, hogy nem ajánlott vétel, ha részletre lett véve és még van vissza abból.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22350) cynric válasza MaxxDamage (#22349) üzenetére


cynric
tag

Ez volt az első dolog, amit a telekomos ismerőstől kérdeztem és nem gáz a részlet, telónál más a helyzet az imei letiltás miatt. A gyártóval se egyeztetnek semmit, ha nincs fizetve.

7lövetű konyhakés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.