Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22851) v2 válasza asdf_ (#22849) üzenetére


v2
senior tag

Vagyis mehetek a búsba?

MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb

(#22852) asdf_ válasza v2 (#22851) üzenetére


asdf_
veterán

Ha vásárolsz egy használt terméket és nincs mellé se számla. se garjegy, akkor azt a terméket úgy kell kezelni, hogy nem garis (legfeljebb ha a gyártó kezeli enélkül is, kellemesen csalódsz). Ha az eladó garisnak adta el, akkor nála kopogtass, módosíts értékelést stb.

(#22853) kutga válasza Superhun (#22847) üzenetére


kutga
nagyúr

Küldtem nekik egy emailt az ÁSZF szerint az elállásról. Várható valamiféle válasz tőlük, vagy innen már ketyeg a dátum és vissza kell vinnem a készüléket?

Let the Zone take me if I am.

(#22854) Superhun válasza kutga (#22853) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Innen számítva 14 napjuk van, hogy visszaadják a pénzedet, amit addig visszatarthatnak, amíg a termék nem érkezik meg hozzájuk.

(#22855) Lackooo84 válasza Superhun (#22854) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Vagy elég igazolni az elküldés tényét is asszem.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22856) Superhun válasza Lackooo84 (#22855) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Valóban.

(#22857) kutga válasza Superhun (#22854) üzenetére


kutga
nagyúr

A fogyasztónak minősülő Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni az MMSH részére az alábbi postacímre.

Csak én nem látok személyes opciót? Bár lehet inkább hazafelé megkérdezem az Árkádban. ;]

Let the Zone take me if I am.

(#22858) kutga válasza kutga (#22857) üzenetére


kutga
nagyúr

Nem érdekes. A vevőszolgálaton azonnal elintézték. :)

Let the Zone take me if I am.

(#22859) emberr


emberr
csendes tag

Sziasztok!
Adott egy alzán vásárolt Xiaomi telefon, ami még garanciális és lett hozzá véve extra garancia is, viszont berepedt a kijelzője. Ezt lehet valahol javíttatni úgy, hogy megmaradjon a garancia?

(#22860) kutga válasza kutga (#22858) üzenetére


kutga
nagyúr

Ma megjött az MM válasza is emailben, ugyanezt írták, posta vagy személyesen.

Let the Zone take me if I am.

(#22861) Josi válasza emberr (#22859) üzenetére


Josi
aktív tag

Mi van az extra garanciában, mikortól indul?

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#22862) emberr válasza Josi (#22861) üzenetére


emberr
csendes tag

Most májusban lesz 2 éves, akkortól indul gondolom ez a +1 év kiterjesztett garancia.
A gyártói garancia feltételei szerint megy.

(#22863) Josi válasza emberr (#22862) üzenetére


Josi
aktív tag

Akkor el kellene olvasni, mit vállalnak a kiterjesztett garanciában. Mi csak találgatni tudunk.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#22864) emberr válasza Josi (#22863) üzenetére


emberr
csendes tag

Mármint az extra garancia sérülésre nem vonatkozik. Az ügyfélszolgálatos annyit tudott mondani, hogy amennyi Xiaomi akkreditált szerviz, vagy márkaszerviz végzi a javítást, úgy marad garancia. Ebben kérnék segítséget, hogy melyik cég számít annak, mert akiknek írtam, mindenhol azt mondták, hogy elvész a garancia.
Volt B opció, hogy beviszem hozzájuk, és ők intézik, de arra hónapos határidőt mondtak.

(#22865) Josi válasza emberr (#22864) üzenetére


Josi
aktív tag

Tudtommal a Wayteq Europa kft szervizeli a garanciális készüléket. Beszélj velük, ha még nem beszéltél.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#22866) emberr válasza Josi (#22865) üzenetére


emberr
csendes tag

Igen, nekik írtam már. Azt mondták, hogy ők nem xiaomi márkaszerviz.

(#22867) Predator2


Predator2
addikt

Helló

Elég speciális helyzetben vagyok, a segítségeteket szeretném kérni!
650Ft/db áron járdalapokat vásároltam (120db) az egyik környező tüzépről.
alt="" title=""
12.000Ft volt a fuvar, fel illetve lerakással együtt amit egy fuvaros végzett a tüzép megbízásából.
A megrendelés online, e-mailen keresztül történt.
2021 január 20-án fizettem, aznap történt a kiszállítás is. Értelemszerűen előtte már egyeztettünk. Még aznap jeleztem az úrnak, hogy van pár lap ami sérült, amiket a tetején láttam, illetve oldalról lerakás közben. Azt írta, hogy a sérülteket vissza kell hozni, és kicseréli.
Nos a hó/eső illetve a munkám miatt ma kezdtem el a lapokat pakolni.
Nekem egy kis autóm van, azzal csak nehézkesen tudnám a szállítást megoldani.
Nem néztem még át minden lapot, de tartok tőle, hogy rengeteg hibás példány van közte, mert amiket eddig átnéztem minden 3. sérült.

Kérdéseim:
Mivel nem 1-2 lapról van szó, ami igen nagy súly, kérhetem, hogy ő szállítsa el és vissza a lapokat?
Építőipari termékre is vonatkozik a 14- napos elállás?
Az e-mailen keresztüli rendelés online megrendelésnek minősül?
Mit tennétek a helyemben?

Köszönöm a válaszokat előre is.

[ Szerkesztve ]

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#22868) Wictor


Wictor
senior tag

Sziasztok! Az alábbi kérdésemmel fordulhatok hozzátok, vagy van valamilyen erre szakaszosodott topic még a fórumban?

Vásároltam 2020. december elején a Telekom webshopban listaáron (tehát se hűség, se SIM kártya nem tartozik hozzá) egy LG V50 ThinQ mobilkészüléket, melyet szülinapi ajándéknak szántam, de nem jött be neki a mérete és kialakítása miatt, így éltem a 14 napos elállási jogommal (melyben feltüntetik, hogy hibátlan telefont is visszavesznek, amennyiben hiánytalan a csomagolása és új állapotban van). Gondosan kitöltöttem a formanyomtatványt, lecsomagoltam, elcsattogtam vele a legközelebbi Telekom üzletbe (Westend), ahol az ügyintéző srác jelezte, hogy átvenné ő is az ügyet, de a postával jobban járok, mert gyorsabban célba ér a csomag és a pénzemhez jutok. Ez volt december 8-án, mint a mellékelt ábra mutatja, azóta is csak várom a pénzemet...
December 22-én, 2 héttel a visszaküldés után ugyanebben a Telekom üzletben érdeklődtem, hogy mi újság a történettel. Közölte ugyanaz a srác, hogy rossz helyre lett elpostázva (végülis csak oda, amit a weboldal is ír...), de azóta már megtalálták és december 18-án ki is állítottak róla egy stornó számlát, melyet a Telekom fiókomba fel is töltöttek. Ettől számítva 30 napon belül kell visszakapnom a 150.000 Ft-om.
Január 15-én, több, mint 1 hónappal később érdeklődtem a 1414-en egy ügyintézőnél, aki azt mondta, hogy látják a készüléket, minden rendben van, annál a személynél van, akinek a visszautalást kell intéznie, nem érti, miért nem csinálják. Jobban utánanézett, kiderült, hogy az a gond, hogy az eredeti számlán két készülék szerepelt, én pedig csak egyet küldtem vissza. Na most, ennek a típusát ők sem a dobozról, sem a mellékelt, általam kitöltött dokumentumról nem tudták leolvasni... Ugyanis az ügyintéző állítása szerint csak azért akadt meg az ügy, mert nem tudták, melyik telefon árát kell visszautalni. Miután ezt közöltem vele (még higgadtan), megbeszéltük, hogy azonnal eljuttatja az illetékeshez az ügyem a helyes adatokkal, azonban újabb 30 napra számítsak, de "ez már nem szokott annyi lenni általában, nyugodjon meg, rendben lesz pár napon belül". Mint várható volt, ebből a pár napból már 2 hét letelt, fejlemény nélkül. Ezen telefonhíváson belül úgy búcsúztunk el, hogy néhány napon belül, a biztonság kedvéért keresni fognak egy adategyeztetés miatt. Ez sem történt meg.

Kezd elfogyni a türelmem. 150.000 Ft nem két fillér, hanem 1 havi fizetésem (szarabb helyeken). Mihez kezdhetnék? Forduljak fogyasztóvédelemhez, vagy van valami gyorsabb módja? Feltételezem, az is további hónapokba fog telni... Szeretném visszakapni a pénzem és nem hiszem el, hogy az azonnali utalás és online ügyintézés korában majdnem 2 hónapba telik egy ilyen ügy lezongorázása...

Tanácsot szeretnék kérni. Köszönöm, hogy elolvastátok! :R

[ Szerkesztve ]

(#22869) Lackooo84 válasza Wictor (#22868) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

"Ettől számítva 30 napon belül kell visszakapnom a 150.000 Ft-om." - Nem. Amint bizonyítani tudod, hogy elküldted a terméket, onnan ketyeg a 14 nap.

Telekomot valaki megujjazhatná már ezekért a 30 napos b*ziskodásaiért...

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22870) Wictor válasza Lackooo84 (#22869) üzenetére


Wictor
senior tag

Akkor ezt többszörösen túllépték. Az első Telekom üzletben történő megjelenésem (december 22.) volt a 14. nap. De, ha munkanapban számoljuk, az is még tavaly letelt. Az üzletben a postai feladóvevénnyel igazoltam, hogy elküldtem. Okézta is az ügyintéző, hogy már látják és elkezdtek vele dolgozni, stornószámlát kiállították.

[ Szerkesztve ]

(#22871) Lackooo84 válasza Wictor (#22870) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Facebook chaten írj nekik. Nekem az gyorsította be anno a visszafizetési folyamatot. És ott is 14 napra hivatkozz, ami a jogszabályban van, esetleg egy ki békéltetőt, fogyvédet be lehet lengetni...

The Truth is out there...

(#22872) Superhun válasza Wictor (#22868) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ott rontottad el, hogy hallgattál a Westendben az ügyintézőre és postán adtad fel. Kötelesek személyesen is átvenni a terméket. Így még a postaköltség is téged terhelt.

Ahogy Lackooo84 írta előttem, a 14 nap onnan kezdődik, hogy igazolni tudod, hogy elküldted a terméket (postai feladószelvénnyel például). A 14 napon túl késeselmi kamatot kell fizetniük. A legjobb szerintem, hogy panaszt teszel írásban a Telekomnál, részletesen leírva mindent, és hogy kártérítést is kérsz a bénázásuk miatt.

(#22873) Wictor válasza Superhun (#22872) üzenetére


Wictor
senior tag

Igen, ezt megtettem, valamint Lackooo84 tanácsára nemrég Facebook chaten is leírtam ugyanezeket nekik. A srácnak valószínűleg nem volt kedve dolgozni, pedig összesen 2 várakozó volt mögöttem és vagy 6 ügyintéző az üzletben. Én pedig jóhiszeműen bíztam a tanácsában, ami miatt most több ízben szívok.

[ Szerkesztve ]

(#22874) terapeuta007


terapeuta007
aktív tag

hello.vettem egy cubot x19 telefont és a kijelző also+ sarkai elváltak a kerettől.erdekes hogy csak az alja.vagy a kijelzo picit rosszullett legyartva es megvan hajolva.vagy azon a reszen rossz/kisfeluletu a ragasztas.
nem ment alá semmi por. gyorsan eszrevettem cellux benttartja a kijelzot ugy mint ahogy gyarilag volt. probaltam hőposztollyal ujraolvasztani es osszepreselni de utana ugyanugy feljott, ugyhogy maradt a cellux.

szerintetek ezt alap garanciaval megcsinaljak vagy viszakuldik a+gcibe?+valkinek+hasonlo+tapasztalat?

az+egyik+sarkán+van+egy+kicsike+ütésnyom+
a+kereten+meg+2+helyen+van+alig+lathato+mikrorepedes.

[ Szerkesztve ]

Jimi Hendrix-Purple Haze

(#22875) terapeuta007 válasza terapeuta007 (#22874) üzenetére


terapeuta007
aktív tag

az osszes szokoz + jel lett nembirtam kijavitani idoben sry.

Jimi Hendrix-Purple Haze

(#22876) banánocska válasza asdf_ (#22776) üzenetére


banánocska
aktív tag

Pontosan!

Van fejlemény. Az LG nem vállalta a garanciát, mondván, hogy ők a termékeikre 1 év gyártói garanciát vállalnak.
Ezután írtam a fogyasztóvédelemnek egy emailt, hogy milyen lehetőségeim vannak, cc-zve az Alzát is, majd pár órával később jött is az email, hogy vigyem be a központjukba, külön eljárással kezelik majd az ügyet. Ez meg is történt.

Szomorú, hogy ennyi herce-hurca kell egy ilyen ügyhöz.

(#22877) MaxxDamage válasza banánocska (#22876) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

LG csak szolgáltatótól vett/beszerzett telefonra tartja a 2 évet. (sajnos)
Más esetben 1 év.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22878) qqzs


qqzs
őstag

Kereskedesben vasarolt hasznalt autora milyen garancia/szavatossag, nem tudom hogy hivjak van? Es ez fugg-e attol mit tartalmaz az adasveteli szerzodes vagy fogyved torvenyben le van irva?
Van egy auto amivel minden ok lenne, de azt mondja az kereskedes, hogy a klima huto cserelve volt es ezert nincs gaz a rendszerben (mert azt mondtak neki amikor vette, szoval semmi bizonyitek) es ezert le van eresztve a gaz belole. Igy akarta eladni gaz nelkul, 100eft kedvezmennyel, vagy gazzal (de akkor 70eft a kedvezmeny), de semelyik esetben sem vallal garanciat a klimara. A motorban volt 4 porlaszto cserelve altaluk emiatt 6 honap garanciat vallal a motorra. Magyaroszagon eloszor forgalombahelyezett km szervizkonyv ellenorizve. de ezek nincsenek benne

[ Szerkesztve ]

Eladó: GTS450

(#22879) LuckyL válasza qqzs (#22878) üzenetére


LuckyL
őstag

olyan hogy garancia nem létező fogalom
szavatosság van, ez rejtett hibára vonatkozik
ha nem működik a klíma az nem rejtett hiba

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22880) qqzs válasza LuckyL (#22879) üzenetére


qqzs
őstag

Ha feltoltott klimaval adja el es azt mondja hogy a klima jo, de nem valal ra garanciat, akkor az rejtett hiba, ha 4 honap mulva mar nem mukodik, elmegy a gaz stb, nem?
De ha ezt tovabb gondolom akkor mondhatja azt, sot meg le is irhatja az adasvetelire hoyg a klima nem biztos hogy jo, es akkor irhatja azt is hoyg az auto rossz de mukodik :) hol a vege ennek?

Eladó: GTS450

(#22881) LuckyL válasza qqzs (#22880) üzenetére


LuckyL
őstag

tessék linkelek egy videot, elég jól, konyhanyelven összefoglalja a nepper amit tudnod kell
[link]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22882) asdf_ válasza LuckyL (#22879) üzenetére


asdf_
veterán

Viszont ha csak annyi baja lenne, hogy fel kellene tölteni a klímát, akkor az fel lenne töltve. Az ilyet ott kell hagyni a francba. Nem klimagázzal csinálni egy próbanyomást majd nézni megtartja-e, az azért nem atomfizika...

(#22883) asdf_ válasza MaxxDamage (#22877) üzenetére


asdf_
veterán

LG csak szolgáltatótól vett/beszerzett telefonra tartja a 2 évet. (sajnos)
Más esetben 1 év.

Kivéve 100e feletti telefonok ugyebár, de itt most egy tizenezres távirányítóról van szó. És még csak nem is az van, amire tippeltem, hogy a külön termék garijával futtatták az ajándékot, mert feketén-fehéren 1 év van rá mindenhol, a gyártó is annyit ad rá (kényszerűen, mivel 10e Ft. feletti 151/2003. termék tartozéka, tehát kötelezó jótállásos)

(#22884) LuckyL válasza asdf_ (#22882) üzenetére


LuckyL
őstag

persze, hogy ott kell hagyni
csak azt próbáltam elmondani a fórumtársnak finoman hogy nincs olyan hogy "garancia" használatautóra, és még maga a fogalom sem jelent semmit valójában, csak marketing

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22885) MaxxDamage válasza asdf_ (#22883) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Nekem 300 ezres telefont sem csinálnak garanciában, mert megszűnt a bolt ahol véve lett (Turbado) max. Szoftveres hibára vonatkozik a 2 év. (elmondásuk szerint)

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22886) jtzk


jtzk
tag

Sziasztok!
Nem garancia, hanem fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdés:

Rendeltem egy vízteres kandallóbetétet bruttó 311 ezer forintért egy webáruházról (működő, valós üzlet webes felülete).
1-2 nap múlva már bruttó 447 ezer forint lett az ár. A weboldal is átalakult. .HU-ból lett .EU

A rendelés majdnem 3 hete volt. Azóta se igazolták vissza a rendelést, telefonos hívásomkor csak kerülgetik a témát, meg a nagyker visszaigazolását várják stb. Jelenleg azt mondják, hogy mivel változott a weblapjuk közben, az előzőn feltüntetett árak nem biztos hogy aktuálisak, frissek voltak.

Ilyenkor van esélyem még a megrendelt áron megkapni az árut? Mit tehetek?

Köszi

(#22887) Josi válasza jtzk (#22886) üzenetére


Josi
aktív tag

Ha nem kaptál visszaigazolást a megrendelésről, akkor sajnos nem sokat.
Az automatikus visszajelzés, hogy a rendelési igényed beérkezett hozzájuk, nem jelenti azt, hogy el is fogadták.
Szerintem keress másik céget.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#22888) Superhun válasza jtzk (#22886) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Így van, amíg nem igazolják vissza a megrendelést, nincs reklamálási lehetőséged.

(#22889) banánocska válasza MaxxDamage (#22877) üzenetére


banánocska
aktív tag

Hát igen, sikerült most tapasztalnom a saját bőrömön.

Párhuzamosan intéztem egy Möbelix problémát is. Ők nem filléreskedtek. Bejelentettem, hogy a vásárolt nappali szekrénysor egyik elemét duplikálták, felhívtak, és már hozza is a GLS. Igaz, beletelt vagy 2 hétbe, de ennyi baja legyen az embernek.

Nekik pirospont.

(#22890) AXisBOLD


AXisBOLD
addikt

hello,

Sodastream készülék nem működik megfelelően, a Media Marktos számlán 1 év a jótállás, de a hozzá kapott Sodastream-es brosúrán 2 év.
a készülék 2019.02.10-én lett vásárolva.

A szavatosság így is 2 év, ha jól tudom, de ilyenkor kinél tudom érvényesíteni a garanciát, a gyártónál vagy a kiskereskedőnél?

Leginkább a Mediaba mennék vissza, hogy cseréljék vagy javítsák.

[ Szerkesztve ]

Aurea mediocritas

(#22891) Lackooo84 válasza AXisBOLD (#22890) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A gyártóhoz ill. a gyártóval szerződött hivatalos szervizhez fordulj!

The Truth is out there...

(#22892) AXisBOLD válasza Lackooo84 (#22891) üzenetére


AXisBOLD
addikt

hát nekem a fogyasztóvédelem oldalán az jön le, hogy a jótállás és szavatosság alatt az eladóhoz lehet fordulni.

Aurea mediocritas

(#22893) Lackooo84 válasza AXisBOLD (#22892) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Lehet ide is, oda is. De érdemesebb mindig rögtön a márkaszervizzel felvenni a kapcsolatot, és ott érvényesíteni a jótállási/szavatossági igényt. A bolt az csak egy külön kerülő.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#22894) Superhun válasza AXisBOLD (#22892) üzenetére


Superhun
Topikgazda

A jótállási idő alatt célszerű a bolthoz fordulni, de ha az lejárt és a szavatosságba lépsz át, akkor csak a gyártói szerviz, ha még van gyártói gari, mert a szavatossághoz neked kell bizonyítani, ami mission impossible.

(#22895) #45687808


#45687808
törölt tag

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni.

Adott egy 2018 szeptember végén vásárolt Acer Predator Helios 500 laptop, amelyet a DigiPrime-tól vásároltam magánszemélyként, vadiúj termékként, de alapvetően problémával kapcsolatban mindent az Acer ügyfélszolgálaton keresztül intézek. A gépre 3 év, tehát 2021 szeptemberig van garancia.

Korábban 2019 májusában volt szervizben, akkor a billentyűzet háttérvilágításával voltak gondok, és kb. 2 hét alatt meg is csinálták (több kevesebb eredménnyel, de jelen esetben ez most annyira nem lényeges).

Pár napja a masina rendellenesen működik, miszerint random időközönként elszürkül a kép (ilyenkor semmire nem is reagál), majd a gép fél perc után leáll. Amikor működik valami, akkor meg különféle képhibák úsznak be a képernyőbe, miszerint zöld-piros négyzetek jelennek meg, majd eltűnnek stb.

Megnézettem egy független szakszervízzel, illetve konzultáltam pár fórumtárssal, akik azt mondták (sajnos inkább megerősítettek abban a gyanúmban), hogy a GPU halt meg, vagy haldoklik, ki kell cserélni. Ha viszont ez a probléma forrása, akkor az egész alaplap lesz cserélve valószínűleg.

Kérdésem az, hogy ha laptopban főalkatrészt cserélnek, akkor miben változik a garancia? Jelenleg még kb. fél év van rá. Régebben úgy tudtam, hogy újraindul a garancia, kérdés, hogy nulláról, és az egész gépre, vagy csak arra amit éppen cserélnek?

(#22896) MaxxDamage válasza #45687808 (#22895) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

Szia,

Tudtommal ha pl. Alaplap csere van laptopban, akkor arra újra indul a garancia (új termék esetén a gyári gari vonatkozik rá) refurb/javított lap esetén a kevesebb gari érvényes rá.

Pl. VGA esetén nekem cserélték (Cseh Asus Szerviz) javított darabot kaptam és arra 2 év garit kaptam (gyártói, amit az iPon is dokumentált) ha újat kaptam volna, akkor a 3 év garit kaptam volna hozzá, de mivel az nem volt így maradt ez. :) (980 Ti Matrix Platinum VGA volt)

Asusnál tuti így van, Acernél nem tudhatom biztosra, ezt konkrétan a Magyarországi hivatalos szakszervíz tudná megmondani mi érvényes rá. Egy telefont megér rákérdezni.

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#22897) asdf_ válasza #45687808 (#22895) üzenetére


asdf_
veterán

Kérdésem az, hogy ha laptopban főalkatrészt cserélnek, akkor miben változik a garancia? Jelenleg még kb. fél év van rá. Régebben úgy tudtam, hogy újraindul a garancia, kérdés, hogy nulláról, és az egész gépre, vagy csak arra amit éppen cserélnek?

Jogszabály szerint természetesen csak a kicserélt alkatrészre indul újra (a többire mire föl?), de arra is csak a vásárlást követő első évben (mert hogy ennyi a kötelező jótállás időtartama). Ha a gyártó ennél többet kínál, azt önként a saját feltételei szerint teszi, tehát vagy újraindítja, vagy nem. Ezr viszont elvileg nem most kéne megtudod, hanem már a vásárlás előtt, hogy 3 év teljeskörű az a gari, vagy csak a szokásos 1 év teljeskörű +2 év ingyen szerviz (lelkileg ez utóbbira készülj fel).

(#22898) AXisBOLD válasza Superhun (#22894) üzenetére


AXisBOLD
addikt

& #22893Lackooo84

ok nem vitatkozni akarok, de a fogyasztóvédelmi oldalon egyértelműen az eladót jelölték meg a szavatossági időn belül is.

más hogy se az MM-et, se a Sodastreamet nem értem el a megadott telefonszámokon...

Aurea mediocritas

(#22899) Superhun válasza AXisBOLD (#22898) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha szavatosságot akarsz intézni, akkor persze, a boltot kell felkeresned, de ahogy mondtam, az kb lehetetlen, mert neked kell bizonyítani... Ettől függetlenül a bolt intézheti jópofiságból a gyártói szervizügyintézést is a kötelező jótálláson túl, de ezt többnyire elutasítják, mondván tessék a szervizbe vinni (hozzáteszem, ezt a kötelező jótállás idején belül is előszeretettel hangoztatják, ha van hazai szerviz, hogy minél kevesebbet kelljen foglalkozni a termékkel...).

[ Szerkesztve ]

(#22900) AXisBOLD válasza Superhun (#22899) üzenetére


AXisBOLD
addikt

yapp, valahogy így képzeltem.

köszi a segítséget!

Aurea mediocritas

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.