Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25001) Lackooo84 válasza Exodion (#25000) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Talán ide kéne megírnia a problémát hátha felfigyelnek rá.

The Truth is out there...

(#25013) Brash89


Brash89
csendes tag

Srácok, ne veszekedjetek a TVmen. Ha ennyire akarjátok, eladó 380.000Ft-ért (ez a vicc helye). :DD

Köszönöm mindenkinek a segítséget, ötleteket. Tanulópénz megvolt. :R

Békés Ünnepeket!

(#25015) Lackooo84 válasza Brash89 (#25013) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Töröld, mert itt még ilyen viccet is hirdetésnek vesznek, és megy a banán, tapasztalat. :DDD

The Truth is out there...

(#25017) jeni válasza Brash89 (#25013) üzenetére


jeni
félisten

Felkapott lettél :DD

Kellemes Ünnepeket
U. I. Ne várjátok meg a 13-i napot sem.

[ Szerkesztve ]

(#25018) Allihoppa válasza Lackooo84 (#25015) üzenetére


Allihoppa
aktív tag

ment a report instant a hirdetésre természetesen. :D

#25016 LuckyL
+1

[ Szerkesztve ]

(#25019) Lackooo84 válasza Allihoppa (#25018) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

lál

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#25020) Superhun


Superhun
Topikgazda

A rasszista hozzászólást és a folytatását töröltem. Nem szeretnék több ilyet látni itt a topikban!!!

(#25021) st6969


st6969
őstag

Sziasztok, (elnézést, ha beszéltetek róla mostanában, nem volt időm most visszaolvasni)
November végén vettem egy hegesztőt (karácsonyi ajándéknak, így mos lett kipróbálva). Hibás a pisztolyban egy szelep, ez első próbán kiderült.
Bejelentettem a hibát, de szerviz csak januárban lesz, ők mondják meg, hogyan tovább.
Jól gondolom, hogy az ő jóindulatukon múlik, hogy a visszapostát kifizetik-e? Nem kötelesek, ugye? Még nem tudom, mit mondanak ezzel kapcsolatban, csak próbálok előre tájékozódni.
Nyilván, ha használtam volna x ideig és elromlik, akkor érthető, hogy én fizetem a visszapostát. De így, hogy eleve nem is jó, ez kicsit fájna :(

(#25022) Lackooo84 válasza st6969 (#25021) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Ha jótállási igényeddel élsz, akkor neked nem kerülhet semmilyen költségbe, tehát nekik kell fizetni minden postázást, márcsak azért is, mert 10kg-nál nehezebb a termék.

The Truth is out there...

(#25023) st6969 válasza Lackooo84 (#25022) üzenetére


st6969
őstag

Ez egy kicsi hegesztőgép. 5Kg-nál kisebb tömegű. Ez esetben?

(#25024) Lackooo84 válasza st6969 (#25023) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Párszor már belinkeltem a jogszabályt keresd vissza. A jótállási igény alatt a fogyasztót semmilyen plusz költség nem terhelheti. Így is nekik kell állni a postát, csak 10kg alatt nem nekik kell megoldani, küldeni a futárt.

The Truth is out there...

(#25025) st6969 válasza Lackooo84 (#25024) üzenetére


st6969
őstag

Ha jól értem, akkor a Ptk 166:6-os részre gondolsz. Akkor ezt fogom jelezni, ha esetleg nem ajánlanák fel, hogy rendezik a postázást.

(#25026) st6969


st6969
őstag

Eset: hegesztőgép első próbájakor kiderült, hogy rossz. 14 napon túl vagyunk már, jótállási igényem lenne.

Ahogy sejtettem, megjött a válasz, szó sincs futár küldés felajánlásáról:

"Tisztelt XY!
Beszéltünk a szervizzel, mivel garanciális, vissza kell küldenie a gépet a 4130 Derecske, Dózsa György u. 32/a címre a szervizbe, számlamásolat legyen a dobozban valalmint egy papírra írja le ezt a hibajelenséget és kérje a garanciális javítást."

Szerintetek mit kellene válaszolnom, hogy azért udvarias is maradjak, ne vesszünk össze az első levélváltásnál, de a jogaimat érvényesíthessem és komolyan is vegyenek?
Van valakinek ilyenben tapasztalata?

(#25027) Lackooo84 válasza st6969 (#25026) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Neked kell visszaküldeni, de a jogszabály szerint a szállítási költséget vissza kell majd részedre téríteniük.

The Truth is out there...

(#25028) st6969 válasza Lackooo84 (#25027) üzenetére


st6969
őstag

Ilyen esetben mindegy, milyen futárcéggel küldöm vissza az árut? Számlát kérnem kell róla a saját nevemre?
Köszi

(#25029) LuckyL válasza st6969 (#25028) üzenetére


LuckyL
őstag

számlát mindenképp kérj, de kérdezd meg őket még egyszer hogy legyen azért, lehet az ő nevükre kellen inkább
posta vagy gls biztos jó lesz

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#25030) st6969 válasza LuckyL (#25029) üzenetére


st6969
őstag

Rákérdeztem, és azt kell mondjam, egyáltalán nem lepődtem meg a válaszon:
"a szervizbe való visszajuttatás mindig az ügyfél feladata, de a visszaküldést már átvállaljuk ingyenesen
a dobozba legyen benne minden tartozéka, főleg a kábelek
a pajzs és a kalapács nem lényeges"

Konkrétan kikerestem az említett PTK 6:166 részt is:
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Ebben egy szóval nem említik a postázást. Én értem, hogy a postázás tekinthető a "A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek"-nek, de nem egyértelmű. Ők a javítást és a visszaküldést tekintik annak. Még az is lehet, hogy jóhiszeműen :U Nem értem, hogy a jogszabály miért nem fogalmaz egyértelműen (megemlítve a visszaküldést is).
Nyilván nem fogom hagyni magam, de ezt most egyelőre elengedem, azért, hogy legyen meg időben és jó minőségben a javítás, ne "köpködjék össze", de ha visszakaptam próbálok futni még egy kört, nem sok reménnyel :( Azt is értem, hogy ők azok, akik nem megfelelően értelmezik (?) a jogszabályt, csak az rajtam pont nem segít semmit :(

[ Szerkesztve ]

(#25031) LuckyL válasza st6969 (#25030) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem igazad van, kérdés hány kört vagy hajlandó futni 1-2 ezer ft ért
általában ezek a dolgok annyiban maradnak
ha van rá időd baszogasd őket, hátha kifizetik :K

cryptot minden termékemért elfogadom

(#25032) Lackooo84 válasza st6969 (#25030) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Na várj kikeresem újra, ahol ezt külön megemlítik...

The Truth is out there...

(#25033) Lackooo84 válasza st6969 (#25030) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Pár dolgot összemazsoláztam amiket anno ide belinkeltem már:

KATT

"PTK: "6:166. § [Költségviselés]

(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik."

Egy ezzel kapcsolatos békéltetői döntés:

"A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében továbbá a kötelezettet terheli bármely olyan költség, amely a jótállás/szavatosság alapján fennálló kötelezettséggel összefüggésben merül fel, vagyis mindaz a költség, amely a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos. Idetartoznak többek között a fuvarozási költségek akkor is, ha azok a jogosultnál merültek fel. Jelen ügyben a vállalkozás által is elismerten hibás termék visszaküldésének költségét kettő alkalommal is a fogyasztó viselte, amelynek megtérítésére a vállalkozás részéről nem mutatkozott hajlandóság. A fogyasztó a szerződéstől történt elállása során a hibás termék visszaadásától nem zárkózott el, azonban nem várható el a fogyasztótól, hogy a meghibásodott terméket ismét a saját költségén küldje vissza addig, amíg a vállalkozás nem teljesíti a jótállás/kellékszavatosság körében korábban felmerült kötelezettségeit."

Ezek közül bármit az orruk alá tolhatsz.

The Truth is out there...

(#25034) st6969 válasza Lackooo84 (#25033) üzenetére


st6969
őstag

Köszönöm, hogy foglalkozol a témával és segíteni próbálsz. :R Véletlenül sem szeretnék kötözködni, de ezeket hiába tolom az orruk alá (természetesen meg fogom próbálni):
- az első képedben kiemelt rész csak a 10kg-nál nehezebb, vagy rögzített bekötésű eszközökre vonatkozik (az én 65ezer Ft-os mini hegesztőm nem ilyen, 5kg), így ez itt nem releváns.
- a homar blog-ban pedig ez van: "Ilyen esetekben álláspontunk szerint, a visszaküldés költségét minden esetben a vállalkozásnak kell viselnie."
A "homár álláspontja" a lőtéri kutyát nem érdekli sajnos (ez nem egy törvényi következmény, vagy bírósági döntés). Ráadásul az alatta lévő diskurzus alapján kb. annyi érv van mellette, mint ellene.
- a békéltetői döntés már viszont elég konkrét, de az meg olyan, ha nem akar, nem is vesz róla tudomást. Mellékelem majd, de szerintem el sem olvassák (mi közük van egy játékvezérlő pedálhoz), persze tudom, itt a postázás a lényeg.
- a PTK-ra tudok még hivatkozni, itt viszont az egyértelműség hiánya buktatja meg a dolgot.

Meglátjuk, mi lesz, mindenkinek köszönöm :R
#25031 LuckyL "szerintem igazad van, kérdés hány kört vagy hajlandó futni 1-2 ezer ft ért"
Foxposttal 2900Ft-ba fog fájni a visszaküldés, nincs időm postára szaladgálni. 70 helyett akcióban 64-ért vettem a hegesztőt, ezzel el is megy a kedvezmény fele.
Arról nem is beszélve, ha cirkuszolok, bármi is lesz, a 2 év alatt, ha újabb jótállási igényem lesz, gondolom majd mindent megtesznek, hogy a lehető legrosszabbul és a leginkább kivárt határidővel teljesítsék. :U

(#25035) Superhun válasza st6969 (#25030) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ahogy a többiek már linkelték az idevágó jogszabályt, a boltnak kell(ene) állnia az oda és visszajuttatás költségeit is, viszont nem kötelezhető a legolcsóbb szállítási módnál drágább fuvardíj megtérítésére. A legolcsóbb fuvarozási mód kiválasztása pedig elég szubjektív szerintem, pl. lehet, hogy szerinted a posta a legolcsóbb, de lehet, hogy a bolt ismer valami olcsóbb megoldást. Nehéz ezt a jogszabályt betartatni, mert támadható... Ezért alakult ki talán az a "szokás", hogy a vevő állja az odautat, még ha nem is teljesen jogszerű. De azért próbálj minél több interenetes forrást belinkelni a boltnak, hátha meg tudod ezzel győzni őket. Pl itt is van egy ilyen sztori: [link]

(#25036) Attix82 válasza st6969 (#25034) üzenetére


Attix82
őstag

Egy rohadt posta költség miatt megy ez a sok iromány?

(#25037) st6969 válasza Attix82 (#25036) üzenetére


st6969
őstag

Mialatt ezt megírtad, akár át is tekerhetted volna a sok irományt...

(#25038) Attix82 válasza st6969 (#25037) üzenetére


Attix82
őstag

Nem hinném....5kg, küld vissza azt annyi.

(#25039) st6969 válasza Attix82 (#25038) üzenetére


st6969
őstag

Nyilvánvalóan ezt fogom tenni első körben.

(#25040) Lackooo84 válasza st6969 (#25034) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A GVH-sok írták, hogy álláspontjuk szerint, nem a homár. Ott is van az aláírás. Volt köztük és a homár blog közt cooperáció.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#25041) Lackooo84 válasza st6969 (#25039) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Találtam még neked valamit. Ha erre nem adnak neked igazat, akkor semmire, ugyanis ez a kormány hivatalos fogyvéd oldala... :)

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#25042) st6969 válasza Lackooo84 (#25041) üzenetére


st6969
őstag

Köszönöm :R
Bár elsősorban itt is a 10kg-nál nehezebb terméket emeli ki (az enyém 5-6kg). De fura egy világban élünk egyébként: több oldalról bizonyítható, hogy a forgalmazó a hunyó, mégsem biztos, hogy történik bármi is, miután ezeket megküldöm neki. Számára a legegyszerűbb, ha le sem reagálja :( Mi történhet? Békéltetőhöz úgysem viszem egy postaköltség miatt (ami egyébként 2900Ft-omba került), bíróságra meg pláne nem (se időm, se pénzem erre).
Hogy őszinte legyek, egyre inkább azon filózom, hogy lehet, "elegánsan" benyelem ezt, mert 2 év garancia van a termékre. Ha ugyanis mondjuk 1 év múlva meg újra be kell jelentenem, akkor attól tartok, azt a hozzáállást nem teszem majd zsebre :(
Meglátjuk, mi lesz...még úton van a csomagom vissza. Majd megírom.

A korábban linkelt homáros cikk alatt elolvastam jó pár hozzászólást, ahol a témában kereskedők és vevők feszültek egymásnak. A kereskedő azzal érvelt, hogy ez neki óriási veszteség, főleg, ha a termék kis értékű. Küldje vissza a vevő garanciális igénnyel saját költségen (jogszabály ide vagy oda), ha nem tetszik, jelentse fel a boltot. A vevő ezt nem fogja megtenni az ismert okok miatt (idő, pénz).
Tanulság ilyen esetben: egy dolog tisztában lenni a jogszabályokkal, egy másik meg érvényt szerezni neki.

(#25043) Lackooo84 válasza st6969 (#25042) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Nem. Olvasd el újra, és értelmezd. "különösen a 10kg feletti termékeknél sértő" azaz nem csak azoknál, de azoknál különösen. :) Hát jah amúgy cseszhetjük a jogszabályokat, ha nincs aki betartassa, és nincsenek szankciók a tróger boltokkal szemben. De én mindig megpróbálom a maximumot kihozni az ügyből. :D

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#25044) Kaci84 válasza st6969 (#25042) üzenetére


Kaci84
őstag

Hát igen csak tudjátok ha senki sem megy bele, mert idő és pénz akkor, hogy várjuk el, hogy bármi is változton? A cégnek is idő és pénz bíróságra járkálni. Valójába nem olyan sok idő és pénz se nagyon kell hozzá. Csak legtöbbször lusák vagyunk megvívni a harcainkat.
Nemsokára èn is sztorizok kicsit.

(#25045) st6969 válasza Kaci84 (#25044) üzenetére


st6969
őstag

" ha senki sem megy bele, mert idő és pénz akkor, hogy várjuk el, hogy bármi is változton?"

Csakhogy ennek nem így kellene működnie. Miért kellene a jogosultnak harcolnia pénzt és időt áldozva az igazáért? Szerinted az a normális?
Például a 14 napos elállás esetén, ha jól rémlik, kötelezővé tették a webshopoknak, hogy ezzel kapcsolatban egyértelműen kommunikáljanak. Nincs is vele gond, bármilyen webshop esetén élhetsz ezzel a jogoddal, legfeljebb az üzemeltető kicsit szívja a fogát, nagyobb cégek meg belekalkulálják (sőt, többen még a visszapostát is állják, pedig a 14 napos elállás esetében ez nem lenne kötelező).
Miért nincs a jótállási igény esetén, a visszaposta ügyében is ilyen követelmény, hogy a webshopok az ASZF-be írják bele, hogy kié a költség? Szerintem nem véletlenül. A kisebbeket ezzel ellehetetlenítenék. Viszont nem kellene esettanulmányokat, és net cikk foszlányokat keresgetni és lobogtatni, abban bízva, hogy majd ettől megijednek (nem fognak). Nem attól fog ez változni, hogy én meg te és Lackooo84, meg még páran megvívjuk a harcunkat :N

(#25046) Rabbitf_24


Rabbitf_24
őstag

Sziasztok

egy egyszerű kérdés, lehet hogy butaság.
Van olyan hogy értek függő garancia idő?
Pl 100.000 Ft alatt kötelező az 1 év, 300 Ft felett 5 év stb…?

(#25047) , válasza Rabbitf_24 (#25046) üzenetére


,
addikt

https://erthetojog.hu/egyeb-polgari-jog/a-kotelezo-garancia-uj-szabalyai-2021-tol/

"Az 1 éves garanciális időtartam 2021. január 1-től megváltozik. A jótállás időtartama az eladási ár alapján növekszik:
- a 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
- a 100 000 forintnál drágább, de 250 000 forintot el nem érő eladási ár esetén két év
- 250 000 forint eladási ár felett három év."

(#25048) Kaci84 válasza st6969 (#25045) üzenetére


Kaci84
őstag

"Békéltetőhöz úgysem viszem egy posta költség miatt (ami egyébként 2900Ft-omba került), bíróságra meg pláne nem (se időm, se pénzem erre)."

Erre válaszoltam. (Mondjuk a Békéltető valóban felesleges kör.)

"Nem attól fog ez változni, hogy én meg te és Lackooo84, meg még páran megvívjuk a harcunkat "

Hát akkor mégis mi a fitty fenétől változna? Ha te meg Jóska meg Pista meg én is elmegyünk Bíróságra és leírjuk különböző fórumomba, hogy sikerült nyerni és esetleg megoldódott a problémánk vagy kártalanítva lettünk és leírjuk, hogy nem is volt vészes akkor többen felbátorodnak. Aztán az ilyen cégek majd rájönnek, hogy nem valami gazdaságos 2-3e Ft-ért bíróságra járni ügyvédet meg eljárási költséget, büntetést fizetni és akkor elkezdenek leszokni róla.
Nem azt mondom, hogy kétes ügy esetén valaki kockáztasson. Ha viszont egyértelmű az ügy nem is kerülne sokba. A költségeket a vesztes állja, munkahelyről kötelesek elengedni. Ügyvéd nélkül is el lehet menni és a per is elindul. Nem is kerül nagy pénzbe.
Amúgy az egyértelmű ügyekbe el se fog jutni a Bíróságig. Már a közjegyzői fizetési meghagyásnál fizetni fognak, mert ha perré alakul és ott tudják, hogy veszíteni fognak és az jóval többe fog kerülni.

Van némi tapasztalatom, voltam Bíróságon. Távközlési cég számlázott jogtalanul, majd egy behajtó cég akarta bezsebelni. Ellentmondtam a fizetési meghagyásnak. Leírtam a jogtalanságokat. Még az ellenkeresetben küzdött az ügyvéd, de végül a tárgyalásra nem jöttek el. Így kértem az eljárás megszüntetését. Egyébként egy hölgy meghatalmazottjaként mentem el, akinek szintén "nem volt ideje és pénze ilyesmire" és inkább fizetett volna. Végül neki semmit sem kellett fizetni és a igazolható költségek is térítve lettek.

Igenis azt mondom aki csak teheti lépjen ki a komfort zónájából és harcolja ki az igazát!

(#25049) MaxxDamage válasza Kaci84 (#25048) üzenetére


MaxxDamage
félisten
LOGOUT blog

+1 !
Támogatom!

"Igenis azt mondom aki csak teheti lépjen ki a komfort zónájából és harcolja ki az igazát!"

◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►

(#25050) LuckyL válasza st6969 (#25045) üzenetére


LuckyL
őstag

mindig ugyanez megy ebben a topikban
megkérdezi a delikvens igaza van-e, IGEN
de ugysem érvényesíti, mert piti tétel, beletörődik inkább
ezért nincs sokmindenre "precedens" mert senki nem foglalkozik vele :)
vigasztaljon nem te vagy az egyetlen ;)

cryptot minden termékemért elfogadom

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.