Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22101) asdf_ válasza Ginkologic (#22100) üzenetére


asdf_
veterán

Nekem szokásos válaszom ilyenre, hogy az adásvétel szóban köttetett. PTK. szerint jogodban áll így megkötni, ezáltal a papírt az Alza rajtad nem kérheti számon és nem teheti a jótállási ügyintézés feltételévé (lébén adásvétel esetén az eredeti vevőt megillető jótállási és szavatossági jogok átszállnak a vevőre), ha nem juttok előre, akkor vásárlók könyve majd békéltető testület (és írd meg a végét, hogy mi lett!). Másik fele a dolognak viszont, hogy amennyiben cégtől vásároltad, akkor annak mocskosul számlát kellett volna róla írnia részedre, ki kellett volna vezetnie a könyveléséből, ehhez viszont sem neked, sem az alzának semmi köze, a NAV viszont valószínű elég csúnyán nézne egy ellenőrzés során és jutalmazna is.

(#22102) LuckyL válasza Ginkologic (#22100) üzenetére


LuckyL
őstag

asdf-el ellentétben nekem az a véleményem hogy az alzával szemben nem lehet követelésed, csak azzal a céggel szemben akitől vásároltad
tőlük kellett volna számlát, jótállási jegyet kapnod
jól hangzik hogy szóbeli adásvétel, de ez elég magaslabda, hiszen hogyan bizonyítod? :F

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22103) Dealer95 válasza Ginkologic (#22100) üzenetére


Dealer95
őstag

Szia!

Itt az a gond hogy a vevő nem magánszemély volt, hanem cég.
Egyéb esetben tudnád gariztatni (legalábbis én tudtam Alzánál).

[ Szerkesztve ]

(#22104) asdf_ válasza LuckyL (#22102) üzenetére


asdf_
veterán

jól hangzik hogy szóbeli adásvétel, de ez elég magaslabda, hiszen hogyan bizonyítod?

Ellenkező érv felbukkanásáig vélelmezzük, hogy úgy igaz, ahogy előadták?

És huszonhatmilliomodszorra sem értem meg: ott van Gipsz Jakab a garis pult előtt, aki bevitte a terméket, az ő kis kezében van az a kurva termék, tehát az eredeti vevő már amúgysincs birtokban, őt már nincs mitől megvédeni, és nincs értelme magánrendőrséget játszani, mert az eredeti vevőt MÁR nem érheti kár, ami érhette, az már megtörtént (pl. ellopták a terméket tőle). Totálisan értelmeteln, amit az Alza csinál (meg ugyanígy próbált már minden felett állni az Euronics is több ember által panaszolva)

[ Szerkesztve ]

(#22105) Ginkologic válasza LuckyL (#22102) üzenetére


Ginkologic
senior tag

Írtam, hogy az eredeti számla és a garancia papírja nálam van, tehát én vagyok az új jogos tulajdonos, aki használtan vásárolta.

Ezt mondtam ott is, de kB átnéztek rajtam és elhajtottak.

Akkor ez így kvázi jogszerűtlen! Visszamegyek és panaszt teszek ha nem hajlandóak vállalni a törvényben vállalat kötelességüket!

[ Szerkesztve ]

Tévedni emberi dolog, viszont állati nagy hülyeség ;)

(#22106) LuckyL válasza asdf_ (#22104) üzenetére


LuckyL
őstag

itt nem fogyasztói szerződésről van szó, hanem cégek közötti megállapodásról
úgy szerződik ahogy akar
ha bizonyítani kéri a tulajdongjog átruházást, akkor bizonyítani kell
ha például pénzvisszatérítésre kerül a sor, hogyan fogja szavatolni hogy a negatív számlát befogadja az eredeti cég? (ez csak egy a felmerülhető problémák közül)

(#22105) centaurium
tudom hogy vonzó dolog csak a számodra kedvező információkat befogadni, de az eredeti számla nem bizonyítja hogy a te tulajdonodba került
neked NINCS jogviszonyod az alzával jelen pillanatban, nem tudsz mit követelni

[ Szerkesztve ]

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22107) asdf_ válasza LuckyL (#22106) üzenetére


asdf_
veterán

itt nem fogyasztói szerződésről van szó, hanem cégek közötti megállapodásról
úgy szerződik ahogy akar

Ez rendben van, de egyelőre el sem jutunk a feltételekig, mert, mert a kötelezett nem hajlandő jótállni. Egyáltalán.

ha bizonyítani kéri a tulajdongjog átruházást, akkor bizonyítani kell

A panaszos szóban közölte, hogy szóbeli adásvételi szerződés folyományaként ő a termék jelenlegi jogos tulajdonosa. End of story.Amíg nincs olyan körülmény, ami ennek ellentetjére mutat, az Alza ezt köteles elhinni. Nem mellesleg, de most tényleg, nem teljesen kibaszottmndegy az Alzának,. hogy egy garis terméket, ami a beszállítónál is garis, tehát csak le kell adni meg át kell venni, hogy ezt ők knek garizzák le? Változtat bármit is, hogy ki adja le ügyinrézésre, vagy csak fölöslegesen tolják be a botot a küllők közé mert épp olyan kendvük van?

ha például pénzvisszatérítésre kerül a sor, hogyan fogja szavatolni hogy a negatív számlát befogadja az eredeti cég? (ez csak egy a felmerülhető problémák közül)

Mivel eladás után a jótállási és szavatossági jogok jogosultja az új vevő, így a termék árának visszatérítése esten a visszatérítendő pénz jogosultja is ő, így a mínuszos száma írásakor az eredeti vevő bármilye teljesen indifferens, hiszen nem az ő nevére készül majd a mínuszos számla, hanem a termékkel megjelenő Gipsz Jakab magánszemélyére, aki a termék jelenlegi tulajdonosa.

(#22105) centaurium

Ezért írtam, hogy írd majd meg mi a törétenet vége, mert már vagy az ötödik vagy fél éven belül ilyen esettel, és tanácsoltunk, majd senki nem jött vissza megmondani, hogy melyikünk mond hülyeséget.

[ Szerkesztve ]

(#22108) asdf_ válasza asdf_ (#22107) üzenetére


asdf_
veterán

Átviszem a jogászba, megkérdezem, ők mit mondanak.

[ Szerkesztve ]

(#22109) , válasza Ginkologic (#22105) üzenetére


,
addikt

Az a gond, hogy ha cég/vállalkozó nevére vették, akkor te nem járhatsz el annak a cégnek a nevében, ha nincs erre felhatalmazásod (vagy nincs céges adásvételid, amivel tudod bizonyítani, hogy a cég tulajdonából már átkerült a te tulajdonodba).

(#22110) LuckyL válasza asdf_ (#22107) üzenetére


LuckyL
őstag

Mivel eladás után a jótállási és szavatossági jogok jogosultja az új vevő, így a termék árának visszatérítése esten a visszatérítendő pénz jogosultja is ő, így a mínuszos száma írásakor az eredeti vevő bármilye teljesen indifferens, hiszen nem az ő nevére készül majd a mínuszos számla, hanem a termékkel megjelenő Gipsz Jakab magánszemélyére, aki a termék jelenlegi tulajdonosa.

egyáltalán nem indifferens, mivel azt a számlát a cég leköltségelte esetleg az áfát is visszaigényelte
nem készülhet oylan nevére a minuszois számla akinek nem volt kiállítva előtte a nevére számla

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22111) asdf_ válasza LuckyL (#22110) üzenetére


asdf_
veterán

nem készülhet oylan nevére a minuszois számla akinek nem volt kiállítva előtte a nevére számla

Tehát a NAV számlaírási szabályok felülírják a PTK-s adásvételben írtakat? :D
És amúgy ez az állítás jogszabályilag megtámogatva? Könyvelős topik van? Megkérdem :D

Annyi lehet még necc a történetben, de ezt írtam a szomszédban, hogy céges vásárlónak kötelező jótállás nem jár, emiatt tőlük használt cuccot vásárolni nem jó ütlet. Csak az jár, amit vállaltak -no meg persze a szavatosság-, de a logikai bukfencet ott érzem a dologban, hogy itt nem arra megy a hivatkozás, hogy cégnek eladott termék továbbadása eseten a biztosított gari átkerüléséhez megköveteljük az írásbeli adásvételi szerződést, és erre a pontra mutogatnak hevesen, hogy na, hol ez a szerződés, hanem csak úgy simán a szerződést kérik. És ha volt bármi kiscsillagos feltétel, akkor azt kéne lobogtatni, meg kinyomtatni és szövegkiemelővel kisatírozni, hogy buta vevő, no ez alapján kérünk tőled ezt és ezt, de itt az elhangzottak alapján erről szó nincs, simán csak az adásvételin rugóznak.

[ Szerkesztve ]

(#22112) chopin42 válasza asdf_ (#22111) üzenetére


chopin42
őstag

Alza kiköti, én is buktam egy ilyne miatt a garit. Ha céges a számla, akkor kell az adásvételi, és a meghatalmazás IS. Pont. Ez sajnos ilyen, az olcsójános szarrágó aprós eladók nem szólnak az áfacsalt szarjukról, az alza meg nem köteles szarakodni vele. Ezért. A cégek 99.9%, hogy már becsődöltek, nem léteznek, stb.
(#22105) centaurium ez neked is szól. Magánszemély és cég a jogban NEM ugyanaz. Ha a cég a tulajdonos, akkor teljesen más szabályok vonatkoznak rájuk. Az, hogy neked eladták, amihez nem lett volna joguk, az sajna a te gondod, mert azzal, hogy nálad vannak a cuccok, nem lett a tiéd. Jogilag. Gondolom az eladó már nincs is fent aprón.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22113) asdf_ válasza chopin42 (#22112) üzenetére


asdf_
veterán

Olvastad, láttad, vagy neked is csak mondták? Holnap majd megolvasom az alza ÁSZF-et. Bár ennek a jótállásin is rajta kéne lennie (lévén az ÁSZF bármikor változhat), a panaszosnál meg ott az eredeti alzás garjegy, feltételezem, hogy ő már elolvasta.
Amennyiben ez tényleg így van, akkor továbbra sem értem, hogy az alza mért azzal rázza le a vevőt, hogy adásvételi kell neki, ahelyett, hogy azt mondaná, hog az ÁSZF 86. oldala 48-as pontja második bekezdése vagy a jótállási jegy ezen pontja értelmében továbadott céges vásárlásnál írásbeli adásvételit követelnek meg garis ügyintézéshez (de ez nem érintheti a PTK-ból eredő jogokat, tehát mondjuk a vásárlás utáni első 6 hónapban tőlem még ilyen feltételek mellett is hiába kérnének adásvételit, mert alaptalan, de itt gondolom már túl vagyunk a 6 hónapon bőven).

Az, hogy neked eladták, amihez nem lett volna joguk,

Ez viszont bullshit, természetesen egy cég bármikor eladhat bárkinek bármit, más kérdés, hogy számla ellenében (ami rögtön teljesen fölöslegessé teszi amúgy az adásvételi szerződés megírását, jegyzem meg halkan) és természetesen ki kell vezetnie a könyveléséből, és ha nem ÉCS-ződött le nullára, akkor természetesen a maradékra vonatkozó áfát is be kell fizetnie. Ennek az egészhez viszont sem a vevőnek, sem az Alzának nincs moskosul semmi köze, és a NAV-on kívül senkit nem kell érdekeljen. És akkor még azt is hozzáteszem, hogy mivel az eredeti számla a mostani vevőnél van, simán az is lehet, hogy az a termék a cég könyvelésébe soha az életben be sem került (dupla/nem jóváhagyott vásárlás pl., és aki elcseszte, az saját zsebre bukta a beszerzési ár és az eladási ár különbségét), lévén ugye ha bekerült volna a könyvelésbe, akkor szerintem a számla eredeti példányának kéne a könyvelésben csücsülnie 5+ évig és az marhára nem lehetne most a jelenlegi tulajdonosnál.

[ Szerkesztve ]

(#22114) chopin42 válasza asdf_ (#22113) üzenetére


chopin42
őstag

Alza a következőképpen ad(ott) el: az áfát levonták az árból, ezt mikor volt a bányászat, rengeteg "cég" eljátszotta velük, hogy berendelt pl 10 videókarit, megkapták áfa nélkül (az egyik ilyen tulaja én lettem, csak ezt még akkor nem tudtam: "nem kellek hozzá, alzás gari" szólt a fáma). Majd a "cég" 2-3-6 hónap múlva csődbe ment, az alzánál lekönyvelt áfá-t pedig senki nem fizette be ( legalábbis egy ideig) a hatóságoknál. Pontosabb sztorit nem tudok, csak hogy többek között ezek miatt megszüntették a garanciális ügyintézést a céges kártyáknál, ha nincs adásvételi meghatalmazással. Ezt a telefonos ügyintézők, és viszonteladók is így tudják (a kártyát egy viszonteladó vette, neki sok gondja volt céges kártyákkal, a céges gari miatt 10k-val olcsóbban vette át tőlem, de még így is tűrhető üzletet csináltam, ahogy ő is). Hozzátenném, hogy aki eladta, annak meg volt a száma, felhívtam, "nem én adtam el", adott egy számot, felhívtam, "nem tőlünk vetted, de ha mégis, utánanézek..." azóta is. Pedig egy retkes adásvételi kellett volna a kamu tulajjal meg egy pecsétnek látszó szarral. És onnan nem lehetett egyiküket sem elérni. Az eredeti eladó "Oliver" néven ténykedett, azóta már kitiltották.

[ Szerkesztve ]

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22115) LuckyL válasza asdf_ (#22113) üzenetére


LuckyL
őstag

magát az alap témát nem érinteném, már elmondtam amit tudtam, de az kikívánkozik belőlem, hogy számlának "eredeti példánya" már vagy 10 éve nincs ;)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22116) umfrider válasza chopin42 (#22114) üzenetére


umfrider
senior tag

Külföldi cég vásárolta, vagy ki vonta le, hogyan az ÁFA-t?

'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'

(#22117) asdf_ válasza LuckyL (#22115) üzenetére


asdf_
veterán

Ez most a példányszám-megjelölésre vonatkozik, vagy arra, hogy egy sima fénymásolat is betehető a könyvelésbe?

(#22118) chopin42 válasza umfrider (#22116) üzenetére


chopin42
őstag

Nem tudok bővebbet, a cég magyar volt, magyar székhellyel (ami kiskunbüdösfütykös és alsózsebalja mellett volt valahol). Elvileg úgy van, hogy a nagyobb eladók köthetnek megállapodást az állam(okk)al (pl amazon), és lehet tőlük áfamentesen vásárolni cégként, amit aztán adóbevalláskor utólag befizetsz, az állam meg kiegyenlíti nekik. Namost becsődölt cégek ezt nem tették meg (gondom).

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22119) asdf_ válasza chopin42 (#22118) üzenetére


asdf_
veterán

A nem fizet áfát azt csak úgy lehet szerintem, hogy nem a magyar cégtől vették, hanem direktben a szlovák alzától magyar EU-s adószámmal, szerintem az az egyetlen eset, amikor tényleges nettóban kapja meg a vevő a cuccot (meg persze a fordított áfás dolgok, de ez most nem az).

(#22120) Josi válasza asdf_ (#22119) üzenetére


Josi
aktív tag

Ha meg magyartól vette, akkor kifizeti, de vissza is igényli. (végül is nettóban kapja meg, csak kis idő eltelik)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#22121) asdf_ válasza Josi (#22120) üzenetére


asdf_
veterán

Igen, de ha céget dönteni a célod, akkor sokkal egyszerűbb be sem fizetni és dőlni, mint befizetni, visszaigényelni és aztán dőlni :) No meg veszélytelenebb is.

(#22122) LuckyL válasza asdf_ (#22117) üzenetére


LuckyL
őstag

nincs iylen hogy példányszám megjelölés
sőt még aláírni vagy bélyegezni sem kell
van egy számla és kész
kinyomtathatod 100x is, minden példány ugyanoylan lesz

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22123) chopin42 válasza asdf_ (#22119) üzenetére


chopin42
őstag

Amúgy igen, de a lényegen nem változtat: az Alza akár még át is veszi, de CSAK az eredeti céges tulajnak adhatja ki a cuccot. Emberünket átverték sajna :(

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22124) Ginkologic


Ginkologic
senior tag

Hát köszönöm a segítséget mindenkinek.

Akkor tulajdonképpen nem derült ki nagyon semmi.

Vagy bejelentést teszek és majd kiderül mi lesz vagy viszek adásvételit.

Ha ezt tudom, tuti nem veszem meg a lapot :(

Tévedni emberi dolog, viszont állati nagy hülyeség ;)

(#22125) asdf_ válasza chopin42 (#22123) üzenetére


asdf_
veterán

De pont ezen megy a rugózás, hogy már nem a cég a tulaj, ebből adódóan irreleváns, hogy ki adhatja le meg ki veheti át (nagyon sok helyen még cég esetén is mindegy, az veheti át, aki a leadási munkalappal jelentkezik átvenni, kutyát nem érdekel ki az, arra pont ugyanúgy kell vigyázni, mint magára a termékre).

[ Szerkesztve ]

(#22126) Dealer95 válasza Ginkologic (#22124) üzenetére


Dealer95
őstag

Próbáld meg a gyártó felé vinni a dolgot, hátha ők tudnak segíteni. Írd le nekik mi történt stb, hátha elfogadják a garijegyet/számlát és direktbe intézheted velük (postázási költség külföldre téged terhel majd az oda úton)

(#22127) umfrider válasza umfrider (#22078) üzenetére


umfrider
senior tag

Sziasztok!

edigital válasz megérkezett:
"""Elsősorban elnézését kérjük az okozott kellemetlenségért. A termék garanciális javításával kapcsolatban tett panaszait megkaptuk. A márkaszervizben végzett javításra nincsen rálátásunk, ezáltal nem tudjuk a folyamatokat meggyorsítani. Mivel a terméket Ön szállítatta el a szervizbe, így közvetlenül Önnek tudnak információt kiadni a javítás állapotáról.
Kérjük, hog a javítással kapcsolatos kérdéseivel a javítást végző szervizt keresse fel.
A termék vételárát csak a szakszerviztől kapott szakvélemény alapján tudjuk jóváírni, annak hiányában nincs rá módunk.
A csomagolással kapcsolatos panaszával az elszállítást nem vállaló futrászolgálattal tud egyeztetni.
Amennyiben az Extreme Digital ingyenes Garanciafutár szolgáltatását vette volna igénybe, akkor nem került volna plusz költségébe a termék szervizbe szállítása.

Az Extreme Digital Zrt. a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29.§ (11) bekezdése alapján együttműködik és részt vesz a Békéltető Testületi eljárásokban. Tájékoztatjuk, hogy panaszával az alábbi, területileg illetékes felügyeleti szervekhez fordulhat jogorvoslatért."""

Sajnos hasonlóra számítottam, de bíztam benne, hogy másképp alakul.
Edigital telefonos üf szolgálat azt mondotta, hogy nincs lehetőség náluk garancia futár kérésre, mert ezt minden esetben a szervíz végzi. Sőt, ha gyorsítani szeretnék a folyamaton, akkor közvetlen a szervízt keressem. Ezt megtettem, hiszen ha van egy televazióm, akkor fogyasztóként a lehető leggyrosabb garanciális megoldást keresek és választok.

Tegyük fel megrendelem a garanciafutárt mégis (vagyis meg lehet rendelni). Majd kijön, nem veszi át a csomagot, ezt követően azt mondják, hogy kell a gyári doboz. Ugyan ott tartok, ahol a part szakad. Most annyival előrébb vagyunk, hogy a TV készen van.

Mit gondoltok? Reagáljak edigitalnak, írjak panaszt Cordonnak, fogyasztóvédelem, vagy békéltető?

(szívesen feltöltöm az 5 oldalas panaszt is. Szerintem f@szán összefoglaltam mindent)

Köszi a választ :DD

[ Szerkesztve ]

'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'

(#22128) koko52


koko52
veterán

Üdv!

Csak egy kérdésem lenne. Vagy egy vitás ügyem, amiben elismeri a webshop hogy hibás terméket küldött. 1.5 hónapja húzódik, hogy hogyan tovább. Fogyasztóvédelem jelezte, hogy küldjek nekik tértivevényt. Elküldtem. Most értékeltem őket google értékelőn, ami nem tetszik nekik és sértődött e-mail-ben közölték, hogy ezért most nem veszik vissza! :DDD :DDD :DDD
Hogyan tovább?

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22129) LuckyL válasza koko52 (#22128) üzenetére


LuckyL
őstag

most nevetsz de lehetne annyi eszed hogy utólag hagysz értékelést, mert most pedálozhatsz velük hetekig még, és ha kitanult zsibisek akkor addig fognak szivatni amíg meg nem unod és feladod

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22130) koko52 válasza LuckyL (#22129) üzenetére


koko52
veterán

Mire kéne várnom? Hogy nem válaszolnak olyan okok miatt, hogy szabadság, túlterheltség stb. Hagyjuk már. Velem jól járnak, mert pont az ilyen szarháziakat nem unom meg. Ha bíróságra kerül, ez nekik nem lesz fényes, főleg a hangnem a levélben. Tudod mit ajánlottak? Hogy csökkentett áron visszaveszik a selejtjüket.

[ Szerkesztve ]

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22131) LuckyL válasza koko52 (#22130) üzenetére


LuckyL
őstag

nincs ezzel gond, évekig tart egy per, főleg most hogy vírus van (plusz százezres költséged is lesz vele)
közben meg ha valami jókis zugwebshop, akkor 3x céget vált addig, és/vagy felszámolás alá kerül

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22132) chopin42 válasza asdf_ (#22125) üzenetére


chopin42
őstag

Persze, értem, de ha a bolt egyszer nem áll jogviszonyban a fogyasztóval, akkor milyen kötelessége van a fogyasztó irányába? Értelek, hülyeség, de az alzások sajnos nem állnak a helyzet magaslatán, de ebben legalább következetesek. Meg amúgy honnan tudhatnák, hogy pl nem lopott? Ha nincs róla adásvételi, ahol látszik, hogy a cég eladta. Mindegy. Ez van :(
Mellesleg én alapból baromságnak tartom ezt az egész garancia-jótállás-szavatosság fogalomzavart, főleg azt a részét, ahol kikötik a gyártók, hogy nem átvihető máshoz. Mégis mi a szarért számít hogy a legyártott fos kinél döglik be? A vásárlásos nyugtán ott a cikkszám meg a dátum meg az áfa. Hogy ki, hol mikor fizette, tökmindegy (kellene, hogy legyen). Adott a cucc, megdöglött, megnézik a rendszerben, hogy mikortól vállalják rá a szaros garanciaidőt, és javítják, ha adott időn belül elromlik. Ezzel szemben a garancia "személyhez" kötött, nem termékhez (pl evga, ocuk,megkérdeztem). Mekkora faszság ez már??? Nem mindegy, hogy gipsz jakabnál döglött be a híres neves 10 év garis tápjuk 3 hónap után, vagy katlan karcsinál?
Bocs, ez itt már nagyon off, úgyhogy én elengedem, de főleg ez a gond.

Szakmai kérdések csak a fórumban...

(#22133) koko52 válasza LuckyL (#22131) üzenetére


koko52
veterán

Nem zugwebshop. Per sem lesz szerintem, mert teljesen egyértelmű a dolog. Rövidített eljárás, vagy jogszabály miatt rövidre zárható. Ha minden ilyen bíróság elé kerülne, akkor volna itt baj rendesen.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22134) asdf_ válasza chopin42 (#22132) üzenetére


asdf_
veterán

Persze, értem, de ha a bolt egyszer nem áll jogviszonyban a fogyasztóval, akkor milyen kötelessége van a fogyasztó irányába?

Mivel a termék eladásra került, a vásárloskori eredeti vásárlót illető jogok átszálltak a használt terméket vevőre (ezt a PTK írja elő, automatikusan történik, tehát még adásvételi sem kell hozzá). Így felé jótállásra szavatosságra köteleztett az Alza. Punktum. Legalábbis magánszemély eredeti vevő esetén mindenképp, céges eredeti vevőnel lehet szopó, ott csak 24 hónap szavatosságot, és ennek első 6 havában automatikusan feltételezett gyári hibát (lényegében 6 hónap jótállásnak megfelelő jogokat) lehet örökölni automatikusan, az ettől eltérő továbbira tehet kitételt a forgalmazó. Emiatt már sokadszorra nem értem ezt a nincsenek jogviszonyban dolgot. De, vannak, a Gipsz Jakab kezében levő, már az ő tulajdonában levő termékre jótállási és szavatossági kötelezettsége van az Alzának. Szerződésben nem állnak.

Meg amúgy honnan tudhatnák, hogy pl nem lopott?

Jótállási kötelezettség teljesítése szempontjából totálisan idifferens, hogy lopott. Eladta az Alza? Igen. Megkapta érte a pénzt és keresett rajta? Igen. Jótállással szavatossággal tartozik emiatt valaki felé? Igen. Kurvamindegy az Alza szempontjából (hiszen nem ők szerelik meg a terméket a két kis kezükkel, hanem csak eljuttatják a gyártó szakszervizébe meg vissza), hogy ki ez a személy? Igen. Akkormeg?

Mellesleg én alapból baromságnak tartom ezt az egész garancia-jótállás-szavatosság fogalomzavart, főleg azt a részét, ahol kikötik a gyártók, hogy nem átvihető máshoz.

A jótállásból és szavatosságból eredő jogokat NEM érintő kitételeket tehet csak az eladó, a jog által biztosított dolgktól a fogyasztó hátrányára eltérő kitételek automatikusan semmisek. Mivel azonban egy 500e Ft-os fényképezőgépre is -jelenleg- jog szerint egyetlen nyomorult év kötelező jótállás jár, ha a gyártó azt mondja, hogy én további 4 évet adok, de csak az eredeti vevőnekl, a jog szerin megteheti.Ezért nem az értékesítőket, hanem a kedves jogalkotókat kell szapulni (de ez most pont nem jó példa, hiszen januártól már 3 év jár majd rá, önként adott 5 évesnek a Bauhaus ugrik be sok barkácsgépre adnak ilyet, ez nem tudom átszáll-e, majd elolvasom, van tőlük garjegyem).

Mégis mi a szarért számít hogy a legyártott fos kinél döglik be?

Ezt a mondatot akkor most alkalmazd légy szíves a fenti Alzás történetnél is. Mert pont ez a lényege a dolgonak. hogy mindegy kéne legyen, de az Alza kiskirályt játszik.

Nem mindegy, hogy gipsz jakabnál döglött be a híres neves 10 év garis tápjuk 3 hónap után, vagy katlan karcsinál?

3 hónap után mindegy, a fent írtak alapján kötelező jótállás hatálya alatt van a termék, csak annak lejárta utáni időre tehet ilyen kitételt a forgalmazó, tehát 3 hónapos korában még továbbértékesítés esetén is él az 1 év kötelező jótállás, bárkinél is van a termék és bárki is adja le (magánszemélyek esetén természetesen).

(#22135) asdf_ válasza umfrider (#22127) üzenetére


asdf_
veterán

Tehát jól értem, tudathasadásost játszik az Edigital? Garis hiba jelentkeztekor lepattint a g**be, menjél csak a gyártói szervizhez, az gyorsabb, aztán amikor a gyártói szerviz nem gyorsabb és tetülassú (es nem mellesleg nem tesze eleget annak aminek kellene, lévén nekik csomagolás nélkül is be kellett volna tudni szálítaniuk a saját szervizükbe a TV-t, így tehát most, visszaúton ugyanúgy meg kéne tudniuk oldani anélkü, tehát lényegtelen, hogy nem ért még oda a rendelt csomagolás, hozzák a TV-t és kész, a plusz csomagolás árát meg buktadl), akkor meg de hát miért nem hozánk fordult, és miért nem rajtunk keresztül gariztatott? Tudnak élni...

Ha megvan, hogy mikor kontaktoltál velük (email, telefon), én rákérdeznék, hogy baszkikáim, én nálatok jelentkeztem, olvassátok el, halgassátok vissza, TI MONDTÁTOK, hogy menjek a gyártói szervizhez.

(#22136) LuckyL válasza koko52 (#22133) üzenetére


LuckyL
őstag

"Rövidített eljárás, vagy jogszabály miatt rövidre zárható."

ennek tudnád idézni a jogszabályi hátterét? :)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22137) koko52 válasza LuckyL (#22136) üzenetére


koko52
veterán

Ha egy cég nem tartja be a törvényt akkor hivatalból indul eljárás ellene. Téged bíróságra visznek, ha nem fizetsz be egy csekket?

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22138) LuckyL válasza koko52 (#22137) üzenetére


LuckyL
őstag

hát szerinted hogy a bánatba hajtanák be a követelést ha nem bíróságon? :U

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22139) #12901120


#12901120
törölt tag

Sziasztok,
nem tudom jó helyre írok-e, nem találtam egyelőre jobb topikot, ezért itt próbálkozok. :)
Online rendeltem hagyományos mobiltelefont, ami végül nem felelt meg, ezért a 14 napos elállással élve szeretném visszajuttatni az Extreme Digitalhoz. Két mód létezik: személyesen beviszem az üzletbe, vagy futárral visszaküldöm a bolt által megadott címre. Kérdésem az, hogy egyik ismerősöm beviheti-e helyettem az üzletbe és át veszik-e tőle, vagy ilyen módon csak én járhatok el?

(#22140) koko52 válasza LuckyL (#22138) üzenetére


koko52
veterán

Csak ahhoz sem én sem ügyvéd nem kell. Kapnak egy fizetési meghagyást.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22141) LuckyL válasza koko52 (#22140) üzenetére


LuckyL
őstag

és ha ellentmondanak, mi következik?

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22142) umfrider válasza asdf_ (#22135) üzenetére


umfrider
senior tag

Így van. Tökéletes a konklúziód.

Chatbottal is beszéltem, szó a napot még vissza tudom keresni. Napszakot is ez alapján.

'Egy nap 24 órából áll; akkor, ha 6 órát alszol marad 18 órád. Persze mondhatod, hogy "várj egy picit, én 8 - 9 órát alszom". Ebben az esetben azt javaslom, aludj gyorsabban!'

(#22143) koko52 válasza LuckyL (#22141) üzenetére


koko52
veterán

E-mail -ben elismerték.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22144) LuckyL válasza koko52 (#22143) üzenetére


LuckyL
őstag

rendben, akkor sok sikert

cryptot minden termékemért elfogadom

(#22145) koko52 válasza LuckyL (#22144) üzenetére


koko52
veterán

Köszi. Közben írtak már hogy visszaveszik.

"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets

(#22146) sanya53


sanya53
aktív tag

Sziasztok!
Vásároltam egy Logitech G903 egeret, de vissza vittem a boltba mert nem jól működik. Természetesen garanciális, át is vették elküldték szervizbe, már három hónapja is elmúlt, de még mindig semmi.
Kérdésem az volna, hogy mit tehetek, kérhetem e a termék árának visszafizetését? Vagy várnom kell az idők végezetéig?
Köszi a választ.

(#22147) spileraaa


spileraaa
senior tag

ipon.ro rendeltem az alaplapot amit
augusztus 5-en vitt el a garancia futár
ha eltelik 1 hónap lehet valamit tenni?

ilyenkor gondolom nem egyszerű a reklamáció mert magyar cég és innen Erdélyből nem tudok csak itt reklamálni ami pedig lehet nem sokat ér

Erdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660

(#22148) Josi válasza sanya53 (#22146) üzenetére


Josi
aktív tag

1 éven belül, vagy kívül vagy?
Ha belül, szabj egy határidőt a boltnak, amire ha nem kapod vissza, elállsz a vásárlástól, jelentős kényelmetlenségre hivatkozva.
Ha kívül, akkor nem sok mindent tudsz tenni.
Egyébként a logitech direktben is garoztat. Futárt küld érte, és javítás végén vissza is viszi.
Én egy M185 egeret intéztem náluk, nem volt 2 hét az oda-vissza szállítással együtt.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#22149) sanya53 válasza Josi (#22148) üzenetére


sanya53
aktív tag

Egy éven belül vagyok.
Köszönöm a választ, remélem sikerül. :R

(#22150) mefistofeles válasza koko52 (#22128) üzenetére

Hihetetlen milyen türelmes emberek vagytok. Elismerték, hogy hibás a cucc és mégis másfél hónapja húzódik. ....?
kb. az határozza meg, hogy meddig húzódik az ügy, hogy mennyire vagy halvérű és meddig tűröd.... Fogyasztóvédelem két-három hét alatt lerendezi az ilyen egyértelmű eseteket.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.