Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:28:18

LOGOUT.hu

A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#72946) Schaf


Schaf
tag

Úgy látom ezt időnként be kell írogatnom ide, mert sokan nem olvasnak vissza (ha pedig valaki más oldalakról déz, legyen kedves a teljes kontexusban tegye)

SZÓVAL..

Az EU rendelet szerint 250g MTOM alatti saját építésű (Azaz kereskedelmi forgalomban nem kapható) illetve C0 osztályazonosítóval rendelkező UAS esetén NEM KELL jogsi és itthon hobby cél esetén biztosítás sem.

NA DE...

A rendelet "MTOM"-ot határoz meg, nem pedig TOW-öt.

Hogy mi a különbség? Megpróbálom laikus ak is elmagyarázni...

Az MTOM a. megegengedett LEGNAGYOBB súly amivel a gép repülhet. Azaz NEM a gép aktuális súlya, hanem az az elméleti határ, amivel az UAS biztonsággal üzemel.

Értsd: Ez olyan, mint az autódnál a "megengedett legnagyobb össztömeg" Marhára mindegy, hogy a csajod, vagy az anyósod ott ül-e melletted, vagy hogy tele van-e a csomagtartó! Ez az érték nem változik!

A Mini széria esetén a Mini1-2 esetén a csupasz gép súlya ugyan valóban pl. 248g. De mi van ha fent vannak a légcsavar védők? Akkor is repül? Repül hát, hiszen az MTOM 250g feletti
A Mini 3 esetén ez még konkrétabb, hiszen ott már maga a gyártó ajánl hozzá nehezebb és nagyobb aksit, amivel a gép szintén repül.

Mennyivel lesz több a súlya, ha celkux-szal meg egy darab papírral ráteszed a regszámokat?

Szóval a Mini MTOM-ja bizony 250g feletti, ráadásul nem is saját építés vagy C0, így 2024. 01.01. után jelen állás szerint nyílt kategóriában csak A3 művelet végezhető majd vele

Ami jó hír egyelőre, hogy a magyar hatóság egyelőre nem akar ezzel foglalkozni, hiszen 500g-ig úgyis A1 műveletet végezhet minden UAS, azt pedig nem lepi át a Mini. Addig viszont mérleget I fogják... ha csak 0,001g-mal több repülés közben (leszarja egy madár, rá ragadt egy bogár, akármi) abból bünti lesz, ha nincs jogsi és biztosítás

Szóval senkit ne érjen meglepetés ha egy ellenőrzés esetén konkrétan mérleggel megmérik a gépet.

Ennek fényében mindenki döntse el vérmérséklete alapján, hogy a következő (egyben utolsó) A1 műveletes szezont hogy akarja repülni a Minijével.

Aki pedig érteni is akarja, nem csak letudni a vizsgát, hogy a következő szinten azért szívjon, mert A1/A3-ban nem tanulta meg amit kell, annak ajánlom az INGYENES KTI tananyagot, vagy a kicsit érthetőbb fizetősek valamelyiétt (pl Legter. hu)

Hülyeségeket meg ne terjesszünk... ha lehet...

:C :C

"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.