Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- sziku69: Szólánc.
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Őskoczka
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
GoZoL
senior tag
Sziasztok!
A mydronespace regisztrációval több napja szenvedek. Visszaolvastam, kipróbáltam a törlést, visszatelepítést de sikertelen. Sikertelen bejelentkezés hiba és kezdje újra. De itt egy végtelen ciklusba keveredek.
Ötlet esetleg supportja van?
Köszi! -
Schaf
tag
válasz
Anthony001 #73141 üzenetére
Több esélyes a dolog.
Ha mázlid van, akkor megúszod egy figyelmeztetéssel.
Bár általában ha másik tagállam hatósága továbbít egy ilyen ügyet, annak fejleményeit a hazai hatóságnak majd feléjük is továbbítani kell.
A másik verzió, hogy az LH bal lábbal kel és mivel itthon is sokan szarnak a dolgokra, példát statuál. A helikopter leszállónál, vagy ellenőrzött légtérben repülés nem játék, mert az már nem szabálysértési kategória, hanem bűncselekmény is akár.
Szóval az "ejnyétől" a felfüggesztettig bármi lehet. Ismerni kellene a pontos körülményeket (pl. aktív volt-e a leszállóhely, vagy csak kijelölt, melyik ország, stb.)
Azért a magán véleményem az, hogy ha csak az ottani hatóság kifejezetten nem kérte a drákói szigort, akkor egy sima figyelmeztetéssel megúszod.
De előbb-utóbb valakinél elfogy a hatóság türelme... bízzunk benne, hogy nem nálad.
-
moklys1
aktív tag
válasz
Anthony001 #73145 üzenetére
Engem is érdekel, várjuk a fejleményeket, szinte nincs erről közzétett információ.
Egyébként gyanítom hogy figyelmeztetni fognak. -
vandor01
senior tag
válasz
vandor01 #73142 üzenetére
Péntek 13....
a masik gepemen jol meghuztam a propot le is tort a csavar....
Forester 2205 2300KV.... Ilyent is keresek 1db-ot de lehet 2-3 vagy akar egy set is!
de lehet mas tipus is de akkor 4-5db kellene DE max 30gramm/db!
ha valakinek van vmi elfekvo regi tipusu motorjai vagy akar ujfajtak is ??
2204 2300/2600KV max 22g
2205 2300/2600KV max 30g
johet az uzi! -
Sirandrish
legenda
válasz
Anthony001 #73145 üzenetére
Tényleg nagyon érdekel, hogy egy ilyenert mit kap/kaphat az ember.
Lehet csak szórakoztak... -
Anthony001
senior tag
válasz
Sirandrish #73144 üzenetére
Csak a regisztraciom hianyzott, nehany napos a dron. Biztositas es engedely nem kell itt, viszont regisztracio igen….
-
Sirandrish
legenda
válasz
Anthony001 #73141 üzenetére
Szerencsére tapasztalatom nincs ilyennel, de nagyon érdekel, szóval ha lesz valami vagy megtudsz valamit, azt jelezd itt kérlek.
-
Anthony001
senior tag
Sziasztok!
Egy EU-s országban vagyok, van egy Mini 2-m amit engedély nélkül használtam. Pechemre lekapcsolt a rendőrség, felvették az adataim, azt sérelmezték (csak), hogy 8km körzeten belül van helikopter leszálló. Büntetést nem kaptam, azt mondták, hogy továbbítják az ügyet Magyarországra. Találkozott már valaki hasonlóval? Mire lehet számítani?
Köszi! -
vandor01
senior tag
válasz
Sirandrish #73139 üzenetére
jah
fu alatt egett fc-nek alcaztam es fajan repult is
cuppanva huztam ki a sarbol
a lecket megtanultam 50ejro volt :
AiO nal meg minden masnal az aksi csatlakozot vagy a tapkabelt
fixen a vazhoz erdemes rogziteni mert kulonben az aksi viszi magaval
a csatlakozot a letort FC darabkajaval egyutt!
ugyanott
hasznalt kondik
ujszeru allapotban
kevesett repult
csak kiprobalva volt
bontasra discount aron eladok
-
vandor01
senior tag
válasz
Sirandrish #73137 üzenetére
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Valaki rendelt már a Runcam oldaláról? Mik a tapasztalatok?
Kinéztem egy Runcam Thumb-ot, sok fpv-s ajánlás után, és ott olcsóbb, mint Alin. -
vandor01
senior tag
-
Skynet258
veterán
Erről eszembe jutott a Terminator egy jelenete...
-
syler123
veterán
Már jó ideje nem vettem elő a 4s gépeimet (már vagy 2 éve), gondoltam megreptetem. A kezdés nem sikerült túl jól
Először csak 1 akkut töltöttem, hogy rendbe tegyem, ami nyűgje baja van. Folyamatosan sípolt... Nem jöttem rá mi a fene baja van, mert amúgy repül... Betaflight telepítés, mert már az sincs fent régóta... Kiderült, hogy csak kapcsolón volt a sípolás és észre sem vettem, hogy fel van nyomva
Oké, akkor töltök még 3 akkut... Amikor a 3.-at teszem rá a töltőre, a 3. balance csatiját fordítva hozzáérintettem a charging boardhoz. Pattant jó nagyot, az az egy pin kicsit bekormolódott, de szerencsére nem lett semmi baja, akkufeszültségek rendben...
Már készültségben voltam, hogy dobhatom ki a házból a betonra...
Jobb, amikor elő sem veszem, mert csak kárt csinálokAmúgy meglepően jól bírják az akkuk a storage-ban tárolást, szerintem kb semmi bajuk, 3,79V-on volt az összes cella mindegyik akkunál.
-
moklys1
aktív tag
Már voltam kint többször röptetni, miért lehet az, hogy a Mavic Mini mindig azt írja, hogy gyenge a gps jel, ha automata videó funkciókat szeretnék elindítani. Ha jól emlékszem, az első tesztrepülésnél egyszer sikerült használni több ilyen funkciót. Azóta egyszer sem. Bármikor rányomok, azt írja, hogy nem lehetséges, mivel gyenge a gps jel. Vannak ezzel kapcsolatban tapasztalatok, másnál is problémás?
-
Niczo
senior tag
Alin akadtam bele 40 usd-ért: [link]
Még 4db van, eléggé ajándéknak tűnik ennyiértSzerk.: felejtős, úgy látom javították
-
moklys1
aktív tag
válasz
Sirandrish #73127 üzenetére
Akkor meg lesz vásárolva
-
moklys1
aktív tag
válasz
Sirandrish #73123 üzenetére
Köszi, akkor lehet beruházok erre is, mert eddig egy nagy darab papundeklivel mentem ki a mezőre röptetni
-
Schaf
tag
válasz
Sirandrish #73122 üzenetére
A drón és az aksi súlya sem konzekvensen ugyanannyi. Japánban pl 180g az egész.
Az pedig igenis ésrdekeljen, hogy mennyi az MTOM, mert ha esetleg gond van, bizony ezért is elővehetnek. -
Sirandrish
legenda
Lehet kacifántosan kérdetem, de igazából csak a drón (plusz aksi) konkrét valós súlyára voltam kíváncsi, hogy az tényleg annyi-e amit a gyártó megad. Azt tudom hogy a DJI mennyit mondd, az érdekelt hogy igaz-e, vagy sem.
Nem a kiegészítők súlya, nem a MTOM, nem a TOW, semmi...a drón konkrét súlya érdekelt -
moklys1
aktív tag
válasz
Sirandrish #72996 üzenetére
Szia, meg vagy elégedve a 75ös Landig Pad -al?
-
Schaf
tag
válasz
Sirandrish #73119 üzenetére
Megnézted a DJI terméked adatlapját??
Ott mi szerepel? TOW vagy MTOM? Melyik a kisebb?
Mit nem értettél a válaszon?
A DJI TOW-ot ad meg, mert Európán kívül az elég. Európában nem.
MTOM-ot csak azoknál az eszközöknél ad meg most már a DJI ahol kénytelen. Pl. Mavic 3, M30, stb...
A Mini esetében nincs ilyen adat, de a hozzá vásárolható kiegészítők súlyát ismerve, az MTOM 250g feletti lenne... nyilván ezért is nem adja meg a gyártó, csak apró betúvel a reklámanyaga végén megjegyzi, hogy egyes országokban ez nem megfelelő és a te felelősséged. -
Schaf
tag
válasz
Sirandrish #73117 üzenetére
Ehhh.... Mit tanultál a jogsinál? Mi az MTOM?
A TOW azaz a felsállósúly kb olyan, mint a gépjármű aktuális tömege. Anyósod, a csajod és a pótkerék nélkül is akár az éppen aktuális súly. (Ezt veszi figyelmebe pl az FAA, de az EU már nem. Ezért trükközik a DJI, mert egyelőre nem akar megfelelni ezzel a géppel ezeknek a szabályoknak )
Az MTOM azaz a Maximum Take Off Mass az a megengedett legnagyobb felszálló súly. Mint a gépkocsinál a megengedett legnagyobb össztömeg. Nem számít teleraktad-e a csomagtartót, az egy állandó MAXIMUM érték.
-
Schaf
tag
A Légtér oldalán jó az infó.
2021 januárja óta nem sok minden változott, csak a 2023-as dátumot tolták ki 2024-re a nyílt kateóriában.
A DJI Mini-k TOW-ja 248g nem az MTOM-ja. Különbség. Az EU jogszabály MTOM-ot ír, az amerikai TOW-ot. Nagy különbség és nem igazán érdekelte a jogalkotót, hogy az üzembentartónak rendelkezésére áll-e az adat.
Volt ebből itt flame már, olvass vissza. A Mini tulaj természetesen foggal-körömmel ragaszkodik a 250g alatti státuszhoz, de ettől még tény marad.... a Mini repül a plusz 40g légcsavarvédővel, vagy bármilyen 20-40-g-os kiegészítővel, amit maga a gyártó ad hozzá, azaz az MTOM-ja biztosan 250g felett van, még akkor is, ha ezt a gyártó nem is publikálja. -
.mf
veterán
Köszi az infót!
(Esetleg az összefoglalóba is be lehetne tenni? Ilyen jól összefoglalva, és aktuális infókkal nem láttam máshol, ha van is valahol jó összefoglaló, az még a 2021-es törvény utáni képlékeny állapotot írja le)."Nem kell jogsi a 250g alatti MTOM-mal rendelkező eszközök esetén (A DJI Mini nem ilyen)"
Ez biztos? A Mini 3 Pro is 250 g alatti (DJI csak annyit ír, hogy <249 g, tesztek szerint 247~248 g).
-
Sirandrish
legenda
válasz
moklys1 #73113 üzenetére
Ugyan így voltam/vagyok vele én is.
Kifizettem a biztosítást (12K), kifizettem az üzembetartóit, meg a nyilvántartásba vételit (2x2K), annak az ára sem vágott volna földhöz, de ne kelljen már fél napot utaznom valamiért, amit amúgy az otthon melegéből ingyen is megkaphatok.. -
moklys1
aktív tag
Ma én is vizsgáztam az osztrák oldalon ingyenesen, rögtön nekimentem az éles vizsgának, gondoltam azon gyakorlok (mivel úgy tudom nincs korlátozva a próbálkozások száma), de elsőre átmentem 75%-al :) Vizsga közben egy-két új dolognak, rövidítésnek utána kellett néznem, de volt bőven idő erre is. A kérdések többségében csak józan parasztésszel kell válaszolni, a többinek meg utána kell nézni és egyúttal megtanulni. Nyilván előtte már tájékozódtam a drón használatról, nagyjából átolvastam a legter.hu 1-2 fontosabb oldalát. Így szerintem abszolút teljesíthető, ingyenes és még utaznunk sem kell a közlekedési hatósághoz.
Komolyan én a magyart is kifizettem volna, hogy google fordítóval ne keljen szerencsétlenkednem, de legalább ne kellene személyesen megjelenni… -
Schaf
tag
Akkor sorban....
Nem kell jogsi a 250g alatti MTOM-mal rendelkező eszközök esetén (A DJI Mini nem ilyen), viszont a 120g feletti, adatrögzítővel felszerelt UAS-t is regisztrálni kell a Légügyi Hatóságnál. Ugyancsak regisztrálni kell az ilyen UAS üzembentartóját is. 2-2e Ft és január 9 után kb 8 nap az ügyintézés.
Ugyancsak kötelező a magyar légtérben (3mm-rel a föld felett os az) a Mydronespace applikáció használata.
C0 osztályazonosítóval rendelkező drón jelenleg csak 3gy vqn, de már nem kapható (kivonta a forgalomból a gyártó).
Az új szabályozás 2024.01.01.-től lép életbe. Addig 500g MTOM alatt A1, 501-2000g között A2, 2001g-25000g között A3 nyílt művelet végezhető.
250g MTOM felett (pl DJI Mini) már kötelező a vizsga és az üzembentartó által megkötött felelősségbiztosítás (nagyobb lehúzás, mint a személygépkocsinál)
Lakott területen MINDEN ESETBEN eseti légtérre van szükség, ennek hiánya súlyos pénzekben mérhető büntetéshez vezet. A szabálysértési összeghatár 2021.01.01 óta 100 millió forint.
A KTI oldalán az A1/A3 képesítéshez szükséges tananyagot ingyen elolvashatod és megtanulhatod, regisztráció után. A tudás birtokában itthon személyes megjelenés mellett a KAV pontokon 4000 forintért, vagy online idegen nyelven ingyen vizsgázhatsz.
Ha nem akarsz olvasni, vagy lusta vagy, a légtér oldalán némi apró befizetése után megnézheted videós formátumban is az anyagot.
[link] -
.mf
veterán
Sziasztok, Boldog Karácsonyt!
Szeretnék visszatérni a drónozásba (régen a hőskorban volt egy játék-drónom, de a komolyabb drónos tervek utána parkolópályára kerültek), rég vártam, hogy a technika eljusson erre a szintre, egy Mini 3 Pro a kiszemelt.
A dolog jogszabályi részével viszont le vagyok maradva.
Főleg, hogy 2023.1.1-től új szabályok lesznek érvényben...
Találtam pár cikket dronehub.hu-n és légtér.hu-n, de a cikkek többsége a 2021-es szabályok megjelenése koriak, nem tudom, aktuálisak-e még. E légtér.hu-s cikk alapján:
- ha csak úgy repkedek, emberektől és lakott területtől távol, akkor <250 g C0-nál nem kell vizsga, biztosítás
- ha viszont munkára is használnám, akkor kell A1, majd A2 vizsga, valamint biztosítás, légtér-engedély, stb?
(S ha csak úgy repkedek, de látok valami érdekeset, lefotózom, s a fotót utána eladom, az minek számít?)
Szóval ha vennék a napokban egy C0 drónt, elég lenne csak regisztrálnom + magamat, azzal elvonulok lakott területen kívül, nem tiltott légtérbe, s mehetne máris a gyakorlás? -
moklys1
aktív tag
válasz
Sirandrish #73105 üzenetére
Sziasztok, köszönöm a válaszokat.
Ma voltam kint, Duna közelében, életem első kültéri röptetésén. Egy-egy akkumulátor, kb. 20 percet bírt. Nem volt szeles, UAV Forecast is jóváhagyta a repülést a helyszínen, 1-2 fok lehetett.
Meg kell, hogy mondjam, nagyon élveztem, bár ácsorogni hideg volt nagyon, meg kesztyűt sem használtam csak a vége felé.
Egy kis ízelítő egy éppen arra futóról: [link] -
Vyndree
őstag
válasz
moklys1 #73104 üzenetére
Szia, nálam 3 évesek az akkuk és 24-27 percet írnak felszállás után, de nem mértem meg hogy ténylegesen mennyit bírnak. Még nem igazán tudtam kipróbálni, talán majd januárban Portugáliában letesztelem, vagy ha ott is rossz idő lesz akkor legkésőbb tavasszal. Szobában nem reptetem még a kerettel sem, nincs sok értelme, elég "balesetveszélyes".
Itthon a kertben nem tudom, mert dupla No Drone Zone-ban lakom, szerintem felszállni se engedne hogy kipróbáljam, a GPS-t meg nem tudom hogy kell kikapcsolni, de nem is akarom. -
moklys1
aktív tag
válasz
Zoagel #73061 üzenetére
Sziasztok, szia Zoagel
én is most vettem életem első igazi dronját, mavic mini, használtan, 95 k-ért. Jópár éve volt Ali-ról egy kicsi szobai drón, na azzal azért megtanultam az alapokat, így ezt már szinte gyerekjáték volt röptetni.
Viszont azt veszem észre, hogy az akksik elég keveset bírnak, lakásban, 22 fokban, kb, 10-12 percet bírt ki egy-egy akkumulátor, mondjuk rajta volt a védőrács.
Neked mennyit bír az akksi? Mi a véleményetek? -
tknof1871
őstag
válasz
Sirandrish #73101 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
A cég kezdetben kicsi volt. Dinamikusan fejlődött. Az újabb csarnokok körbevették ezeket a magas tartályokat. Bekebelezték őket. Már sok éve mindegyik valamelyik csarnok tetőszerkezetéből emelkedik ki. Egészségi okokból nem tudok felmászni a tetőre. Azt csiripelték a verebek, ez néhány kollégának fájt. Arra gondoltam jobb a békesség és veszek egy kamerás quadkoptert,.De ez a Beyond Visual Line of Sight tanfolyam vagy jogosítvány kategória akkora költség, fényévekre van az én lehetőségeimtől. A Tello árát meg a fogorvosom nyerte meg. -
Vyndree
őstag
válasz
tknof1871 #73100 üzenetére
Tello-t felejtsd el, szerintem erre alkalmatlan. Hatótáv, plusz a pici szél is elviszi, az inkább egy "szobacirkáló". Egy Minivel ezt a feladatot meg tudod oldani, nem kell ennek akkora feneket keríteni.
Ára újonnan a Mini SE kb 135k, használtan a sima Mini 100 alatt már találni 3 akkuval Fly More Combo-t is. (múlt héten volt 85-ért, meg is megvettem)
Sirandrish: Tellóm 5 csomós szélben felengedtem, voltak 8 csomós lökések el is vitte kb 10-12 méter magasan, a fáról kellett leszedni. Küldtem is vissza az Alzába, szerencsére visszavették. Az a 4-5 órás élettartam is kicsit lehangoló, még ha a duplája is kevéske. Persze nem drága, de folyton forrasztgatni, cserélni.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Dell Latitude 5300 5310, 5400, 5410, 5420, 5430, 7480, 7490
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Apple iPhone 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! DELL OptiPlex 3050 asztali számítógép - i5 7600 16GB RAM 256GB SSD GTX 1650 4GB GDDR5
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest