- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- sziku69: Szólánc.
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
válasz
CharlieDrop #52644 üzenetére
Az "X" bejegyzések mit jelentenek?
-
aero.
veterán
válasz
SzlobiG #52641 üzenetére
6 körül tud országúton. 160Nm/4250, nem egy rakéta, kelletlen kissé. Városban szereti a benzint, közvetlen befecsis.
BMW N43B20 disadvantages and problems
1. Engine vibration. This problem is one of the most common in N43. You need to change injectors.
2. Misfire and rough idling on N43. The problem is mainly connected with ignition coils. You should check them and replace in case of necessity.
Vacuum pump starts leaking after 40,000-50,000 miles (60,000-80,000 km) of mileage. The only way to solve this problem is to change pump.
Don’t forget to check conditions of your cooling system in order to prevent it from overheating.
N43 is rather demanding when it comes to motor oil and its quality. Operating temperature of the engine is rather high. It means that low quality oil may lead negative consequences for the engine. That is why you need to use motor oil that is recommended by BMW brand. -
SzlobiG
félisten
Van itt 116i tulaj? Fogyasztásról szeretnék érdeklődni, hogy a valóságba 90-100-as tempó körül mennyit eszik? Ez egy 2008-as 122 lovas 1.6-os benzin motor 6-os váltóval. Azt olvastam, hogy eléggé torkos.
Ezen felül mikre kell figyelni ennél a motornál? 130e km van csak benne.
-
Chris0321
veterán
válasz
Puma K #52639 üzenetére
Ja igen, ügyfélkapun érdemes rákeresni a rendszámra, hogy volt-e valami az autóval (elvileg viszsatekerést is mutat ha nem frissen hozták az országba) és a VIN szám alapján érdemes rákeresni milyen extrák voltak benne eredetileg, mennyire piszkáltak hozzá.
Én 1.1 millióért vettem az autót és végül mindennel együtt 1.6 körül állt meg. Ebből lejön a kasznizás mert 1.5 hónapig volt a fényezőnél a kocsi és ezt a részt cserébe elengedték és én nem a teljes árat fizettem a sógoromnak mint amennyit egy szerelőnek kellett volna. -
Puma K
nagyúr
válasz
Chris0321 #52634 üzenetére
Ugyan ne viccelj!
Semmi gond nincs, mert természetesen akkor írsz-válaszolsz ha az időd engediAzon gondolkodom, hogy a szerelő akihez vinném a leendő autót (mindent szerel, de korrekten) vele mennék és úgy vennék bármit is.
Vagy még esetleg autómentős-szerelőműhelyes ismerős (és akkor helyben fel is lehetne emelni ha a darussal megyünk megnézni a kiszemeltet) az aki szóba jöhet és ismeri az autókat. Csak hogy több szem többet lát alapon + szakavatottabb szempár is vizslassa végig a kinézett vasat.
A szedánokat nézegetem és látok lehetőségeket 320i esetén. Az áruk 2 millió alatt és a bennük lévő km 190ezer alatt van (a szöveg szerint). Külsőre a képek alapján kívül-belül egyben vannak, de persze a puding próbája az evés avagy élőben kell látni-megnézni és tapogatni-kopogtatni itt-ott.
Köszönöm a hibák-átnézendő részek említését!
Miután hozzád került mennyi volt a teljes összeg nagyjából (ha szabad kérdezni ilyet, akár privátban is megírhatod ha megírod) amit rá kellett költened és onnantól "csak használtad"?
-
H.Ezredes
őstag
válasz
Drago1 #52635 üzenetére
15-20K. Ez attól függ,hogy mi a baja a turbónak. Szétszerelés nélkül SENKI nem fogja megmondani mi az amit cserélni kell egy turbófelújítás nálunk 120-150K között mozog átlagban attól függően,hogy miket kell cserélni ( ez csak a turbófelújítás ára nincs benne a le / fel szerelés meg a hozzá tartozó egyéb olaj szűrő tömítés ) Nem kell semmit tanítani. A turbót beállítják a felújítás után úgy kerül visszaépítésre. Nem befolyásol semmit a chip-en. Akkor történhet olyan,hogy hozzá kell igazítani a szoftvert ha kap egy másik turbót / vagy hibrid lesz. Én ennek a turbónak adnék egy nagyobb kompresszorkereket de ez az én véleményem. tesómnak is az N47-ére nagyobb kereket kértünk úgy lett csinálva. csak a turbó módosításával a 80-180 vagy a 100-200 ( nem emlékszem pontosan,hogy melyik ) 2 másodpercet javult csak attól,hogy módosítva lett a turbó és még a szoftver nem.
-
Drago1
tag
válasz
H.Ezredes #52633 üzenetére
Mennyi kb a difibe egy olaj csere ?Csak hogy tisztában legyek vele .....
Turbó felújítás meg van 150 ezerből?
Mit jelent ha egy kicsit nehezebben forog a lapát?Lötyögni nem lötyög.
Turbó felújításnál kell újra tanítani az érékeket ?A chipp miatt kérdezem nem lenne jó ha újra kéne írni.Ha új turbót kap ,akkor fel kell tanítani az értékeit vagy csak csere azt kész?
Optimalizált softot mennyire érinti? -
Chris0321
veterán
válasz
Puma K #52612 üzenetére
Bocs, hogy csak most válaszolok de nem volt időm.
Én pestre mentem fel a kocsiért 180 km-re és a sógorom vitt aki autószerelő és ért is hozzá így nem kellett sehova elvinnem az autót átnézetni de biztos lesz aki tud ajálnani valakit. Azt tudom, hogy márciusban sógor egy ismerőséhez 2 hetet kellett volna várni, hogy be tudjuk vinni átnézetni.
Hibák: kaszni rozsdásodás a kerékíveknél, küszöbnél és a kombinál a csomagtartó ajtó ha jól emlékszem. Az, hogy kivülről nem nagyon csúnya nem jelent semmit, mert belülről rohad. Én is a kasznishoz vittem először, bal oldalt elől sárvédő csere újra mert nem volt értelme javítatni, bal hátsó ív javítás, jobb küszöb javítás. Bizonyos évjáratoknál a hátsó felfüggesztés bekötési pontjával volt gond a korai évjáratoknál, erre volt visszahívás és később már másképp gyártották.
A futómű is érzékeny tud lenni ezekre a jó magyar utakra, nálam szilenteket kellett cserélni és kormányösszekötőt mert be volt rohadva és nem lehetett beállítani.
Volt még egy olajcső amit cserélni kellett, mert kicsit eresztett és a lámpamosóval volt gond.
A motor hajlamos lehet az olajfogyasztásra, amit nem biztos, hogy észre lehet venni ha még nem füstöl és előtte rátöltik az olajat. Az enyémet az előző tulaj ilyen téren rendbe rakta, nem emlékszem pontosan mennyiért de több százezer volt a hf felújítás plusz egyéb. Azóta nem eszi egyáltalán az olajat. Ha 10w-t öntenek a kocsiba, hogy ne egye az olajat az nem megoldás mert nem arra van tervezve a motor és pl. télen a 10w sokkal sűrűbb és lassabban jut el mindenhova.
Ha jól emlékszem ennyi, ha valami kimaradt remélem valaki megírja. -
H.Ezredes
őstag
válasz
Drago1 #52632 üzenetére
Persze,hogy le kell cserélni..... Nem kérdés.... 100-150E Km után mindenképp érdemes / kell / kellene.... A turbót meg még most amíg lehet elvinném felújításra nem várnám meg amíg széthullik. 20D turbók elég gyengék és a gyári karbantartások mellett lazán elfáradnak 150-200E Km között... Én nem várnám meg amíg ez bekövetkezik.
-
Drago1
tag
Sziasztok 2015 F31 3.20xd volt már nagy szervíz lánc csere,váltó olaj,osztóműben olajat,szívósor ,hűtők tisztítása ,turbó ellenörzés a turbóra azt mondták, mintha egy kicsit "szorulna" kézzel nehezebb tekerni ,mondjuk előtte 1 évig nem volt használva ha 3000 km et ment azt is kis távokon.Mondták a szervízbe ,hogy most ne bántsuk nézzük meg következő olajcserénél ,érezni nem érzek rajta semmit azóta már chippen is túl van ,ott az értékek jók voltak amit hozott szóval ......... 155 ezer km óta mentem 10 ezret és én lecseréltem az olajat szűrőket ,mert csak 30 ezrenként viszem szervízbe a köztes 10 ezreseket én csinálom.
Difibe kérdeztem az olaj cserét azt mondták ők nem nyúlnának még hozzá 165 ezer km van az autóban,szerintetek erőltessem? -
p0lip
tag
válasz
H.Ezredes #52630 üzenetére
Órás csavarhúzó csodákra képes!
Finoman ki lehet pattintgatni a szimeringet. Közben elmentem az alkatrészekért és ellenőriztem, ezek nem zsírhiányosak, szóval igazad lehet, hogy nincs túl sok értelme. Amúgy a Merci megoldása nagyon hasonló, kb. ugyanazok a beszállítok. Bár az igaz, hogy ez egy régebbi történet, lehet akkor volt egy ilyen széria, ami kevesebb zsírral jött ki és onnan maradt fent ez a zsírozás.
Pechemre az EGR termosztát dobozából kimaradt a gumitömítés, bezzeg a vízpumpáé benne van a dobozban, ehhez pedig vettem külön... -
H.Ezredes
őstag
Normál esetben egy ilyen készre szerelt görgőt nem fogsz szétszedni....
De mivel nem is szokott probléma lenni ilyen téren velük így igény se volt rá... ~5-8 év 100-150E Km alatt mindenképpen elkopik a műanyag görgő. Kiveri a zsírt csapágyas is lesz..... Tömködheted a forgás miatt kijön egy idő után meg kiszárad... De BMW-be nem szokott probléma lenni ezzel kapcsolatban
-
szimi57
őstag
válasz
FIREBLADE78 #52618 üzenetére
"Ezért sem jó a nagyon öreg autó. Rákényszerít a rendszer,hogy válts"
Ez még semmi. 2030-tól lesz olyan ország, ahol csak 0% emissziós értékkel helyezhetők üzembe új autók.
-
p0lip
tag
válasz
FIREBLADE78 #52625 üzenetére
2003-as géppel már nincs márkaszerviz nyűg. Amúgy, ha garis autóm lenne és ragaszkodnék is a kötelező szervizekhez, otthon akkor is kicserélném az olajat , saját intervallumom alapján.
H.Ezredes
Köszönöm szépen a válaszod! Bár őszintén szólva az eddigi munkásságod elnézve arra tippeltem volna, hogy zsírozol. -
FIREBLADE78
addikt
Tegnap a szervizes főmufti: olajat azt úgyis 30k-nál kell cserélni, csak a fékolaj csere lesz nekem. ( Jót röhögtem magamban). Ő szemszögéből nézve biztosan tudja ( remélem),hogy nem jók ezek az intervallumok,de felsőbb utasítás azt mondja,hogy bezzeg ezt mond a vevőnek,akkor kénytelen így tenni.
-
p0lip
tag
Jómagam eddig is prémium üzemanyagot használtam, mint ahogy az olajokból is jó minőséget használok és mivel az autó még nem DPF-es, így motorolaj tekintetében a full SAPS olajat előnyben részesítem. És 8000 kilométerenként olajat és szűrőket is cserélek. Amúgy a motorolaj csere fontossága már talán beépült a köztudatba, de ugyanennyire fontos az egyéb folyadékok cseréje is, mint a difi, váltó, fék, hűtőfolyadék. Ezeket azért előfordul, hogy elodázzák...
-
MoP_FX 57
őstag
válasz
FIREBLADE78 #52618 üzenetére
Szokás szerint kicsit túl van lihegve a téma. Van hivatalos ACEA lista a gyártók által, ott meg lehet találni azt a pár kivételt. BMW-be például évjárattól függetlenül mehet az E10.
-
KAMELOT
titán
válasz
FIREBLADE78 #52620 üzenetére
Abban nincs, mert egészen más az összetétele.
-
p0lip
tag
válasz
FIREBLADE78 #52618 üzenetére
Ez a normál üzemanyagokra értendő. Prémium üzemanyag a megoldás, ezekben nem az a gyorsan lebomló vacak van. És január 1 után sem az lesz.
-
FIREBLADE78
addikt
[link] hogy legyen ON is. Ezért sem jó a nagyon öreg autó. Rákényszerít a rendszer,hogy válts
-
KAMELOT
titán
válasz
Chris0321 #52608 üzenetére
Telitank aztán BP meg vissza. Összessen 260km /40 liter lpg. 15l/100km. 15x0,6eu---9eu.
FIREBLADE: az új 95-ös, csak annyi, hogy 3-4%-al több az etanol benne. Nem annyira jó ezt sokáig tárolni a tankban. Esetleg megoldásként + adalék folyadék vagy prémium benzin tankolása. Mixelve is tankolhatnak. 20 liter sima + 5 liter prémium. Megoldás van, nem kell megijedni az új benzintől.
-
p0lip
tag
válasz
CharlieDrop #52614 üzenetére
Kinek, hogy, lehet neked nincs abszolút hallásod.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
Vismajor01 #52600 üzenetére
Hol írtam,hogy ha két misid van kocsira az inkább gyalogoljon? Tudsz értelmezni szöveget? PISA teszt gondolom nálad is szar eredményt hozott anno... Ha nekem lenne 1-2 misim kocsira,biztosan nem vennék autót! Értem? Nekem nem szégyen gyalog járni. Ha úgy fogalmaztam volna,ahogy te állítod,akkor érthető az oltás. Hagyjuk is. Azt gondolsz rólam amit akarsz. Befejeztem a témát.
Indexelés: városban legtöbb autós kurvára nem indexel. Legyen ez bmw,trabant,lószar. -
Puma K
nagyúr
válasz
Chris0321 #52608 üzenetére
Vásárláskor mire kell külön figyelni ennél a típusnál és ennél a motornál?
Ha vannak ilyenek, akkor mik a visszatérő vagy ismert hibák-hibái?
Mit-miket érdemes cserélni vásárlás után ha megy szervizbe a kötelező szűrökön és olajokon felül?
Valamint Budapesten hová lenne érdemes vinni szervizeltetni.
-
p0lip
tag
válasz
CharlieDrop #52606 üzenetére
Mercedes szervizeléssel foglalkozó meglátása, hogy akár a gyári, akár INA, stb gyárilag elég halványan vannak kenve és ezért is, kezdenek el viszonylag hamar zajosodni.
Erre lennék kíváncsi, hogy más szervizesnek is van ilyen tapasztalata ?
szimi57
Nyilván nem kívülről, hogy minél jobban csússzon rajta a szíj :D -
Puma K
nagyúr
Helló!
Van közületek olyan aki E46-os 3-mas BMW-t hajt egészen véletlenül pont egy 320i-t 170 lóerős motorral?
Hegyvidékről Soroksárra járnék vele Budapesten át csak a munkába járás évi ~8000 km lenne.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
h1ght3chzor #52522 üzenetére
A 2.0 CDTI esetén a legnagyobb gond az olajpumpa tömítés, illetve a kasztni tömege, automatánál a váltó extra fenntartási költségei.
F10 20d miatt N47-re ajánlom, hogy keress vissza, F01 30d pedig az N57, szerintem mindkettő elég jól ki lett vesézve a topikban. Esetleg még F10 fb csoportban is tudsz tájékozódni.
Összességében szvsz a legnagyobb szakadék az Opel és a BMW között van, az F10 és F01 végső soron rokon termék, kisebb a különbség, persze nem elhanyagolható.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
h1ght3chzor #52599 üzenetére
Egy kis segítség N57 N47-hez ( meg úgy sok BMW-hez) :
Régebbi írásom:
F11 LCI 2014/10 231E Km. Vezérléscsere / csapágy csere és hozzá tartozó karbantartások. Sokakkal ellentétben mi rendes karbantartást végzünk az autón. Tapasztalataink alapján sok szerviz nem foglalkozik kellőképpen a kocsik állapotával !!!! Nincs olyan,hogy CSAK vezérlés csere ezeken az autókon. 150-200-250E Km után nem elég csak vezérlést cserélni. A szívósor teljesen lekokszolódik és a hengerfejben lévő szívó járatok is. Ezeket meg kell tisztítani különben nem fog megfelelően működni a motor.(Gyakorlatilag az összeszűkült járatok miatt lecsökken a teljesítmény szabályozni se tudja magát megfelelően alapjárati problémák lesznek stb. ) Ha nincs kitakarítva a szívósor még a tűzveszély is fennáll. N47-N57-en 100-150E Km alatt is akkora koromlerakódás keletkezhet,hogy már komoly problémát tud okozni.N47-57-nél akár már 150E Km után tönkremehet a turbó amit ha időben nem vesznek észre nagy baj lehet. Eltörik a tengely beszívja az olajat a motor felpöröghet / kigyulladhat stb... A másik fontos dolog,hogy a hűtőkazettát is ki kell takarítani mivel megáll a kosz a hűtőkben ezáltal romlik a hűtés hatásfoka ezzel akár komoly melegedési problémát előidézve. Ezek fontos dolgok főleg nyáron és hozzátartoznak ahhoz,hogy megfelelően működjön további ~200E Km-t. Sokan ezekkel abszolút nem törődnek. A váltó olajat és szűrőt kell cserélni mert nem lifetime.... A gyári kitolt olajcserék 20-30E Km ( levegőszűrő 60E Km !! ) és állandó regeneráció miatt a motorolaj felhígul és elveszíti a fő tulajdonságait. Emiatt idő előtti kopások alakulnak ki. Turbó / csapágyak. A főtengely nyugvócsapágyak erre érzékenyek Gyakorlatilag aki nem foglalkozik ezzel annak előbb utóbb kuka motorja lesz. Ezeket ellenőrizni kell de inkább cserélni. Mi olyan gondossággal nyúlunk az autóhoz,hogy ne kelljen 2 havonta szétszedni. Ezt tartjuk valódi megfelelő vezérléscserének és karbantartásnak. Lehet olcsón vezérlést cserélni igénytelenül úgy,hogy semmit se takarítanak ki és nem foglalkoznak semmivel mindent retkesen hagynak. A mi célunk a hibamentes működés hosszútávon. Egy prémium autónak prémium szervizelés jár
;) Ha igényes vagy az autódra és szeretnéd gondos kezekbe tudni keress bizalommal
:)
A kigyulladáshoz egy kis adalék:
Először is rengeteg autó azért gyullad ki mert a turbó tönkrement felpörgött a motor és úgy gyulladt be az egész szívósor / motor.... A turbók pedig azért mennek szét ~150-200E Km alatt mert 30 ezrenként van olaj cserélve az autókban ami alatt felhígult gázolajos "motorolaj" lesz és pluszba a levegőszűrőt 60 ezrenként cserélik ami szintén hozzátesz ahhoz,hogy hamar tönkremenjen egy turbó..... Persze vannak akik normálisan cserélnek olajat de általában amíg garanciális az autó meg márkaszervizbe hordják ott aszerint van olajcsere.... Aztán ott van az,hogy brutális nagy koromlerakódás képződik a szívósorban 100-150E Km alatt ami problémát okoz a motor működésében. Alapjárati problémák csökkent teljesítmény stb.... Az EGR hűtő is 2 módon tud tönkre menni 1. Belül elreped és a hűtővíz keveredik a kipufogógázzal. ( Önmagában ettől nem gyullad ki az autó hiszen a régi motorokon M57 M47 is rengeteg EGR hűtő volt ami szétrepedt és nem volt belőle kigyulladás... Más a 2 motor becsatlakozása a szívósorba is persze... ) Ez azért veszélyes mert ha nincs kitakarítva a szívósor akkor ott van a rengeteg lerakódott koksz és ha így keveredik a a hűtővízes kokszos massza abból lesz a probléma... Egyébként eldurrant EGR hűtő nélkül is ki tud gyulladni. A másik módja az EGR hűtő repedésnek mikor a megkerülő cső ami az EGR hűtő mögött van elreped így a kipufogógáz szabadon áramlik kifelé a motorra.... ( Illetve a vákuumcső is el tud szakadni / kidörzsölődhet ami szabályozza,hogy az EGR hűtőn keresztül vagy azt lekerülve áramoljon a kipufogó gáz ) Ha olyan helyen reped el ahol éghető anyag van a közelben az probléma tud lenni. A másik komoly probléma az az,hogy a hűtőkazetta elkoszolódik így nem látja el a feladatát a hűtő..... Első körben rengeteg tulaj látta,hogy melegszik az olaj / víz az autóba de nem tudta miért.... Ha a vízhűtő nem tudja a megfelelő hatékonysággal elvégezni a feladatát akkor ezek a problémák jelentkeznek... Mivel melegszik a motor hőmérséklete minden szempontból víz / olaj ezért fokozott igénybevételnek van kitéve az EGR hűtő is a koksz lerakódás + plusz állandó regeneráció a nyári nagy melegek a dugóban való araszolás a gyári csoda karbantartás egy idő után megteszi a hatását.... Egyszerűen megelőzhető lennének ezek...
1. A turbó állapotát ellenőrizni ~150E Km környékén és onnantól folyamatosan. Ha szükséges felújítani / cserélni kell.
2. A szívósort ki kell takarítani minden 100-150E Km megtétele után ( persze akkor ha gyári az autó )
3. A hűtőkazettát ki kell takarítani minden 100-150E Km után ( klímahűtő / vízhűtő / intercooler ha szükséges akkor hűtő csere ) és nem kúton hanem szétszerelt állapotban.
4. Normális olajcsere periódussal használni az autót ami mellett ki kell cserélni a szűrőket is. Ez segít abban,hogy megfelelő kenése legyen a motornak. Ez biztosítja a turbó megfelelő működését illetve,hogy ne legyen csapágyas az autó.
5. Prémium gázolajat tankol a tulaj. Ez segíti abban,hogy kevesebb legyen a koksz a szívósorban.
Az EGR szelep szoftveres kiírására van lehetőség. Ilyenkor zárt állapotba marad a szelep minden körülmény között így nem megy kipufogógáz a motorba soha többet. Nem lesz kokszlerakódás és emiatt biztosan nem is lesz kigyulladás sem. Ha kivan írva az EGR attól még a vizsgán át fog menni az autó nem fog senki szólni érte...... Kiírt EGR szeleppel nem jellemző,hogy a DPF eltömődne hamarabb. Elég sok autó közlekedik kiírt EGR szeleppel ráadásul remap-al úgy,hogy benn van a DPF katalizátorral és köszönik szépen jól vannak !!!!F11 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..
Vásárlás után átlagban el lehet költeni egy ilyen autóra 1-1,5M Ft-ot és akkor rengeteg dolog megvan rajta csinálva amivel nyugodtan lehet már közlekedni utána évekig. Nem fog kigyulladni / elszakadni a lánc / lecsapágyasodni stb stb
Itt van még pár album:
-
szimi57
őstag
válasz
FIREBLADE78 #52598 üzenetére
Azért, hogy legyen tartalom is, ne csak ár. Mellesleg nagyon randa.
-
szimi57
őstag
válasz
h1ght3chzor #52599 üzenetére
Fent beirod a keresőbe "F10", hozni fog egy pár infót. Az Opelről csak annyit tudok, hogy sosem kOpel.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen monitort vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Vezetékes FEJhallgatók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OTP Bank topic
- Xbox Series X|S
- Hobby elektronika
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest