Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ignorant
senior tag
@[vilike] meg ám
Durva hogy 150-170-es temponal 2-3 fokozat vissza+padlo utan elporgeti a kerekeket.
malacka87
senior tag
Autotuninghaus egy vicc komolyan. 07.07 volt a megrendelésem mondom most kivételesen online fizetek. Erre már 2 hete basszák elküldeni a csomagot+még a levélre se válaszolnak. 2 napot adtam nekik vagy fogyasztóvédelem lesz az irány.
btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I
MPowerPH
félisten
Bekerult az autoba a tuningbox, box elott 321PS & 629NM.
Tuninbox -al 382PS & 748NM.
Most 1 hetig tesztelem, hetvegen megyunk kirandulni ha minden igaz, aztan eldontom marad e. 1.-2. -ban meg nem mertem lepadlozni, na meg hazafele menet sem tudtam ugy igazan, mert forgalom volt, aztan meg 50- es limit vegig. Fogyasztast szerintem megvagja rendesen...
Asszony nem tudott rola, es meg most sem tud. Szvsz nem mertem neki elmondani, mire dobok ki megint egy vagon penzt. Szoval jo proba lesz, hogy ha majd elviszi az autot, akkor eszreveszi e a valtozast.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Skimaster
senior tag
Csak nehogy veszélyes módon tapasztalja meg...bár gondolom mint a nők nagy része nem hajtós.
szilva01
őstag
Here! a legjobb!
chess001
aktív tag
Szerintem éppen nem az. Baromi erős, nem lehet rendesen megcibálni a bajszát...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
ignorant
senior tag
Szerintem pont tokeletes a balansz, konnyen megszokhato az ereje is.
Ennyire kiegyensulyozott M-et még nem vezettem. (e30, 36, 46,92, ft10, x5M-et volt alakalmam vezetni)
CharlieDrop
veterán
Kíváncsi vagyok Ezredes úr mit szól, nekik van 1M Coupéjuk is
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
ignorant
senior tag
1M is nagy kedvencem, sajnos azt meg nem volt lehetosegem vezetni.
CharlieDrop
veterán
Én imádnék egy olyat, az fix, de nem hiszem, hogy lesz hozzá szerencsém
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
takacsbotond
őstag
Üdv topiclakók!
Első autóm vásárlása előtt állok és egy BMW E36 316i Compactot szeretnék venni. Nagyjából 600000Ft a keretem. Mi a véleményetek erről a típusról? Mikre érdemes odafigyelni vásárlásnál?
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
(#36362) szőröscica válasza takacsbotond (#36361) üzenetére
szőröscica
addikt
A rozsdara. A gatyad rakoltod, ha lakatolni kell.
fungi
aktív tag
Üdv mindenkinek, beléptem a BMW táborba, egy 116 benzines, 2 literes 122 Le-s géppel, (sz.é.2011) ami ugyan csak "dísz-BMW" de a fíling nagyon jó, volt pár autó a családban, de ez tényleg más. Respect Ezredesnek, cserélt rajta olajat, szűrőket, elmondta a motor nyavalyáit, (nagyjából tudtam hogy vannak, sötétkék,szép állapotú, /tudom sokan fikázták anno/, nekem tetszik!-elvben keveset futott, így a nagyobb szétszedések még odább vannak remélhetőleg)...
Joker94Hun
tag
Sziasztok!
Mennyire normális az hogy m57TU2 motor megeszik 10000km-en 1-1.5 liter olajat?
Kartergáz szűrőt még nem cseréltem,esetleg lehet hogy elsazakadt a lecsapató és a turbó felé elmegy az olaj?
Ez elött e46 20d-m volt és annál 1 gramm olaj nem fogyott,ezért kicsit furcsa ez a dolog.
Cxgrav
senior tag
Szia!
Nem normális!
takacsbotond
6 hengeresben gondolkozz!
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
lali81
tag
Szia! nekem 7000 km-en evett meg ~ 4 decit. (M57D30TU2 nekem, Év:2009/03)
Udv
E39 muszerfal diszlec eltavolitasat csak en benazom tul? Minden videoban szinte leugrik az usernek kisujjmozdulatra, nekem meg feszul, reped es mar nem is merem tovabb fesziteni olyan erosen csinaltam eddig is.
chess001
aktív tag
Gondolom közúton vezetted és csak egyenesben nyomtad neki...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
chess001
aktív tag
Miért kell 316i? Akkor már 318ti szvsz, ha már hátul kapar, de tényleg a kaszni elég beteg tud lenni, a többi filléres történet.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Tárgytalan, vért izzadtam de szó szerint ki kellett tépni.
ignorant
senior tag
Rosszul gondolod, kedves chess001.
negro
őstag
En elore keszultem es vettem hozza egy tucat gyari patentet es ugy pikk-pakk lefeszitettem mert szartam bele ha torik a rogzitese vagy maga a lec ha mar ugy is cserelem.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
Nekem abból a célból kellett, hogy kivegyem a rádiókeretet, de még nem sikerült. Az istenért se tudom eléggé lefeszíteni a műszerfal alsó részét, pedig már elég sok csavart kiszedtem, de nem találok többet. Ha törne persze akkor vennék másikat, az nem gond.
H.Ezredes
őstag
Így van az 1M is iszonyat jó 50/50 a súlyelosztása
Kanyarban is nagyon jó érezni a kocsi határait nagyon jól vezethető. Versenypályán is. Megjárta már Imolát Slovakiaringet is meg persze az utcákat Apám megírta rá a remapot is most olyan ~ 420Le egész jól megy
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
szőröscica
addikt
chess001
aktív tag
Mit is?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
MPowerPH
félisten
Az kemeny... Az elozo tulaj tenyleg nem volt tul igenyes.
mod: Ma vegre kiprobalhattam, mit tud az auto ugy igazan a box -al. Jujjj... Brutalisat lep, mar 1500RPM -nel akkorat tol, es olyan hirtelen, hogy levegot venni sincs idom. Brutalis, es eddig sem fogyott el 5300RPM -ig, de most meg ugy van kedve porogni, mintha nem is diesel lenne. A felelmetes ugy igazan nem is a sebesseg, mert van sok gyorsabb auto, eleg csak a kis hot hatch -ekre gondolni. Itt inkabb az az ilyeszto, hogy ekkora kasztni mozog ilyen gyorsulassal, mindezt kenyelemben, siri csondben. Bele sem merek gondolni, milyen erzes lehet egy 400+ lovas 7er...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
ignorant
senior tag
"Gondolom közúton vezetted és csak egyenesben nyomtad neki..."
chess001
aktív tag
Még mindig nem értelek. Nyomtál 2 fényképet és beírad, hogy jó vezetni. Fényképet meg felsorolást én is tudok írni, sőt a "fészen" még menő is! Ez itt szerintem az kb. semmit nem ér mióta a www megjelent. Ha valami értelmest szeretnél adni a fórumnak, akkor megírhatnád részletesebben, esetleg, ha van video is az a legjobb.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
ignorant
senior tag
Na ilyenekre viszont nincs idom es jo lenne ha a topic-ot sem off-olnad szet.
Felteteleztel valamit, ami nem valos... erre reagaltam. Ezen felul a elgkevesbe sem erdekel hogy mit gondolsz.
Azt ajanlom hogy surgossen szerezz be magadnak valamit amit lehet eletnek nevezni. Neten kotekedni nem az.
[ Szerkesztve ]
Acheron
őstag
Sziasztok!
Autó csere projektben vagyok, és az egyik jelölt a BMW. Bár nincs teljesen kizárva a dízel, elsősorban benzines vonalon keresek. Formailag az F10 a befutó, de valószínűbb, hogy E60 -ból hamarabb találok megfelelőt a kereten belül. Többfelől jelezték, hogy az általam nézett modellekben (523i, 525i, 528i) a nem különösebben jó hírű N53 motor dolgozik. Utánaolvastam, és azt találtam, hogy a motorra nem feltétlenül jellemzők a drasztikus hibák (én ide sorolom, ha egy motor hajlamos motorblokk, hengerfej vagy kritikus vezérlés hibákra), ellenben a nagynyomású üzemanyag ellátó rendszert (pumpa + injektorok) 100 ezer kilométerenként, a gyújtótrafókat 50 ezrenként, a gyertyákat pedig 10 ezrenként illik cserélni - emellett a közvetlen befecskendezés áldásaként hajlamos szívóoldalon kokszosodni.
Mivel használtként szinte biztos, hogy bizonytalan futásteljesítménnyel fogok tudni autót venni, számolnom kell azzal, hogy ezeket rövid határidővel le kell cserélni, és akkor kb 100.000 km -ig van egy jó autóm (ez nálam cirka 5 év, ennél tovább nem is tervezem megtartani).
Próbáltam utánanézni az áraknak, és kb a következőket találtam:
Benzin injektorok (mókás, hogy már a benzineseknél is van ilyen): 20 - 25k. 6 db, ~150k (nálam max 5 évente 1x)
Nagynyomású pumpa (konkrét típust még nem találtam, remélem nem rosszat néztem): ~120k (nálam max 5 évente 1x)
Gyújtótrafó (12 - 15 k / db): 6db, ~90k (nálam kb 3 évente 1x)
Gyertyák (5k / db) : 6 db ~30k (nálam évente min 1 - 2x)
Vagyis ha egy motorikusan full lepukkant, a fenti mindenben instant cserés autót veszek, akkor cirka 400k -ra kell számítanom egy ütemben, ha nem, akkor kb ennyi fog előjönni a fenti jogcímeken az 5 év alatt.
Amivel nem tudtam számolni, hogy a koksz lerakódásokat milyen gyakran kell eltávolítani, és ez mennyibe kerül.
A kérdésem: jól számoltam -e, valóban jó alkatrészeket néztem?
Van esetleg egyéb problémája ezeknek a motoroknak?
A kokszosodás "elhárításról" mit érdemes tudni (gyakoriság, költség)?
A kérdéseim csak a motorra vonatkoznak, azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy autónak a sebváltójára, a futóművére és egyéb részeire is lehet költeni gazdagon, de ez minden más modellnél is így van.
Köszönöm, ha segítetek ennek a dilemmának a feloldásában.
CharlieDrop
veterán
Gyertya 10 ezrenként????????
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Acheron
őstag
Nekem is furcsa, ha jól vettem le, a gyári gyertyákról írták. Egy normális gyertya szettnek ennek a többszörösét el kell mennie. De a lényeg nem is a gyertyákon van.
Unsign
tag
Sziasztok!
E90-es vásárlását fontolgatom. A keret kb 2,8 M Ft, hogy maradjon is pénz az esetleges extra kiadásokra.
Jelenleg évente kb 15e km-t megyek főként Budapesten.
Annyi meg, hogy elsődlegesen nem a teljesítmény hajt.
Érdemes lehet egyáltalán dizelben gondolkodni ilyen feltetelek mellett vagy keressék benzinest a szűkebb kínálatból?
H.Ezredes
őstag
Nem tudom hol nézted az árakat de egy injektor ~65K a nagynyomású pumpa pedig ~ 270K Gyertyákat azért nem kell 10E Km után cserélni ~50E Km-t elmennek és a trafókra is azt mondanám,hogy inkább ~ 100 E Km Én biztos nem a benzinest választanám..... Vezérlést ugyan úgy kell cserélni mert nyúlik a lánc és hullanak szét a vezetők. A kokszosodás meg 50-120E Km.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
Acheron
őstag
Köszönöm az infót. Ezek szerint nem jó helyen néztem...
Ez jelentősnek mondható különbség, főleg az injektoroknál. Öt évre vetítve még mindig nem tragikus, de ha beleveszem a vezérlés cserét, a koksz tisztítást, és ezt kellene egyben kiadni (és ez csak a motor), az már ok lehet egy kevésbé őszinte mosolyra. Egy 523i a maga 204 lóerejével és 270Nm nyomatékával valóban nem biztos, hogy megér ennyi pluszt.
Persze az nem biztos, hogy ezek mind egyszerre jelentkeznek, mint ahogy azt sem tudom, hogy injektor cserénél szükséges -e szettben cserélni őket (logikus lenne, de nem túl költséghatékony).
Sajnos a dízel egyre kevésbé opció számomra, tartós és erős benzinest viszont szinte lehetetlen találni az újabb (2010 körüli) autók között, legyen szó bármelyik márkáról.
Ha nem indiszkrét a kérdés, dízel típusoknál ugyanezek a költségek hogyan aránylanak a benzineshez (dízel nagynyomású pumpa, injektor, ezek csereperiódusa) illetve a vezérlés cserénél mivel lehet számolni?
[ Szerkesztve ]
Skimaster
senior tag
Szerintem városba jobb a benzines az araszolgatásra, és persze automata váltó, ha nem hajt a teljesítmény akkor egy 320i jó lehet,de a motortípust járd körbe, melyik a jó.
CharlieDrop
veterán
hát a 20i-ből az elmúlt 16 évben nem készült jó, elvileg
bár én majdnem vettem egyet, de gyorsan lebeszéltek róla
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Unsign
tag
Ha nem a 20i akkor mi lehet alternatíva?
Olvasgatok, de azért itt nektek már elég nagy tapasztalatotok van ahogy látom, így előre is köszönöm, mielőtt beleugranek valami hülyeségbe. A használt autó így is rizikós, de azért jó ha tudom mi az amit alapból érdemes kizárni.
CharlieDrop
veterán
Benzinesben csak a 25i és 30i a legmegbízhatóbb. Mindazonáltal úgy vélem, hogy bármit lehet venni, ha rászánod a megfelelő összeget és a megfelelő szakembert jó lesz.
Amiért általában az újabb motorokról lebeszélnek az az, hogy ár érték arányban durván elszállnak, értsd úgy, hogy egy 2-4 millás autóra simán rákölthetsz egy milliót is, hogy jó legyen
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Anubris
őstag
Mondjuk most ha jól értem a korábbi hozzászólásokban leszólták ezekből a 25i-30i N53-as motorokat. N52 viszont csak a 2006 vagy 2007-ig volt asszem az E90-ben.
F10-nél viszont sztem már csak ilyen N53-al felszereltek vannak, meg később a turbósok.
Én sem tudom már milyen benzines lenne jó, pedig nálam is csak az játszik.
MPowerPH
félisten
Igazabol mindegy, melyiket veszed, nem lesz egyik sem tokeletes. De ahogy leirtad, hogy Neked csak benzin jatszi, igy innentol izles dolga. Sajnos nehez olyan markat mondani, ahol megmaradtak a regi jo benzinesek. A HPFP, magas nyomasu befecskendezok, megjelenesevel es azok mellekhatasaval eleg sok problema van veluk, a turbo mar itt is jatszik. A BMW meg annyira nem rossz, az FSI-TFSI -k meg az olajat is ugy eszik, mintha benzin lenne....
A diesel alternativa, mert joval megbizhatobbak es nincs veluk akkora ktg. Ellenben varosba nem valok, olyan hasznalattal a DPF -t, EGR -t is kinyirod eleg hamar. Tudom, ki lehet szedetni, de az maradjon a -mar bocsanat- 'parasztok' megoldasa.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Satyricon
addikt
Sziasztok
Megvettem a fekete hathengeres E46-űt. Az lenne a kérdésem, hogy milyen jó minőségű mütorolajat érdemes bele venni? Illetve a szervónak az olaját is lecserélném. Abba milyet vegyek? Castrol kilőve!
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
MPowerPH
félisten
Akkor nezd meg az olajbetolto sapkan a logot. Vegyel Castrolt. Ne a legolcsobb helyrol es ne a sarki fuszerestol. Nem is ertem, ha gyarilag Castrol az ajanlott motorolaj, akkor mi a gondod vele?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
ADAM1337
nagyúr
Servo olaját miért kell cserélned ?
Csak mert zárt rendszer azért kérdezem.
Illetve láttam egy ilyet e39-nél, hogy servotronic, (elektromos szervó) ha jól vettem ki a leírásokból.
Van akinek ilyen van a gépébe ?
Ennyit találtam róla: [link]
[ Szerkesztve ]
MPowerPH
félisten
Nem teljesen. A servotronic az tulajdonkeppen a sebessegfuggo kormanyt takarja. Az is rendes pumpas. Az enyemben regen volt. A modern autoknal meg ugye mar majd alap dolognak szamit.
A szervoolajat, csak ugy mint a fekolajat is erdemes 2 evente cserelni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Unsign
tag
Laikuskent így a legnehezebb, mert kiadhatok 2M forintot és rakolthetek meg egy felet rosszabb esetben a duplajat, vagy kapásból 3M-ot, amire szintén mehet ennyi.
ADAM1337
nagyúr
Köszi az infót.
Nekem a servo rendszert kéne átmosni, de már agyalok, hogy nem-e lehet valami elektromos szervóra átalakítani, lexus-ba próbáltam igaz ott több motor volt és a 22-es kormányt 1ujjal körbe tekered annyira könnyű.
szőröscica
addikt
Mindre nyugodtan szamolhatsz minimum fel milliot, ha nyugodt akarsz lenni, es mindent lecserelsz megelozo karbantartas jegyeben. Tomitesek, csovezes, hutes, stb, repkednek a huszezresek. Viszont egy alapbol megkimelt sokkal tovabb szep es jo auto, mint egy lefingott. Kell venni egy jo alapot dragan, kicserelni mindent, ami tipushiba lehet, ha jo, ha rossz, es lesz egy igazan fasza kocsid. Egyebkent meg allandoan csak bosszantani fognak a kisebb, nagyobb hibak.
ADAM1337: egy jo servotronic szinten egyujjas az E39-ben.
[ Szerkesztve ]