Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#36351) ignorant válasza -v- (#36347) üzenetére


ignorant
senior tag

@[vilike] meg ám ;]

Durva hogy 150-170-es temponal 2-3 fokozat vissza+padlo utan elporgeti a kerekeket. :D

(#36352) malacka87


malacka87
senior tag

Autotuninghaus egy vicc komolyan. 07.07 volt a megrendelésem mondom most kivételesen online fizetek. Erre már 2 hete basszák elküldeni a csomagot+még a levélre se válaszolnak. 2 napot adtam nekik vagy fogyasztóvédelem lesz az irány.

btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I

(#36353) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Bekerult az autoba a tuningbox, box elott 321PS & 629NM.
Tuninbox -al 382PS & 748NM. :Y
Most 1 hetig tesztelem, hetvegen megyunk kirandulni ha minden igaz, aztan eldontom marad e. 1.-2. -ban meg nem mertem lepadlozni, na meg hazafele menet sem tudtam ugy igazan, mert forgalom volt, aztan meg 50- es limit vegig. Fogyasztast szerintem megvagja rendesen...

Asszony nem tudott rola, es meg most sem tud. Szvsz nem mertem neki elmondani, mire dobok ki megint egy vagon penzt. :D Szoval jo proba lesz, hogy ha majd elviszi az autot, akkor eszreveszi e a valtozast.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#36354) Skimaster válasza MPowerPH (#36353) üzenetére


Skimaster
senior tag

Csak nehogy veszélyes módon tapasztalja meg...bár gondolom mint a nők nagy része nem hajtós. ;]

(#36355) szilva01 válasza szőröscica (#36344) üzenetére


szilva01
őstag

Here! a legjobb!

(#36356) chess001 válasza ignorant (#36339) üzenetére


chess001
aktív tag

Szerintem éppen nem az. Baromi erős, nem lehet rendesen megcibálni a bajszát...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#36357) ignorant válasza chess001 (#36356) üzenetére


ignorant
senior tag

Szerintem pont tokeletes a balansz, konnyen megszokhato az ereje is.

Ennyire kiegyensulyozott M-et még nem vezettem. (e30, 36, 46,92, ft10, x5M-et volt alakalmam vezetni)

(#36358) CharlieDrop válasza ignorant (#36357) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Kíváncsi vagyok Ezredes úr mit szól, nekik van 1M Coupéjuk is :)

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#36359) ignorant válasza CharlieDrop (#36358) üzenetére


ignorant
senior tag

1M is nagy kedvencem, sajnos azt meg nem volt lehetosegem vezetni.

(#36360) CharlieDrop válasza ignorant (#36359) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Én imádnék egy olyat, az fix, de nem hiszem, hogy lesz hozzá szerencsém :(

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#36361) takacsbotond


takacsbotond
őstag

Üdv topiclakók!
Első autóm vásárlása előtt állok és egy BMW E36 316i Compactot szeretnék venni. Nagyjából 600000Ft a keretem. Mi a véleményetek erről a típusról? Mikre érdemes odafigyelni vásárlásnál?

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#36362) szőröscica válasza takacsbotond (#36361) üzenetére


szőröscica
addikt

A rozsdara. A gatyad rakoltod, ha lakatolni kell.

(#36363) fungi


fungi
aktív tag

Üdv mindenkinek, beléptem a BMW táborba, egy 116 benzines, 2 literes 122 Le-s géppel, (sz.é.2011) ami ugyan csak "dísz-BMW" de a fíling nagyon jó, volt pár autó a családban, de ez tényleg más. Respect Ezredesnek, cserélt rajta olajat, szűrőket, elmondta a motor nyavalyáit, (nagyjából tudtam hogy vannak, sötétkék,szép állapotú, /tudom sokan fikázták anno/, nekem tetszik!-elvben keveset futott, így a nagyobb szétszedések még odább vannak remélhetőleg)...

(#36364) Joker94Hun


Joker94Hun
tag

Sziasztok!

Mennyire normális az hogy m57TU2 motor megeszik 10000km-en 1-1.5 liter olajat?
Kartergáz szűrőt még nem cseréltem,esetleg lehet hogy elsazakadt a lecsapató és a turbó felé elmegy az olaj?
Ez elött e46 20d-m volt és annál 1 gramm olaj nem fogyott,ezért kicsit furcsa ez a dolog. :U

(#36365) Cxgrav válasza Joker94Hun (#36364) üzenetére


Cxgrav
senior tag

Szia!

Nem normális!

takacsbotond

6 hengeresben gondolkozz!

[ Szerkesztve ]

Picture me Rollin' by 2pac

(#36366) lali81 válasza Joker94Hun (#36364) üzenetére


lali81
tag

Szia! nekem 7000 km-en evett meg ~ 4 decit. (M57D30TU2 nekem, Év:2009/03)

(#36367) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Udv

E39 muszerfal diszlec eltavolitasat csak en benazom tul? Minden videoban szinte leugrik az usernek kisujjmozdulatra, nekem meg feszul, reped es mar nem is merem tovabb fesziteni olyan erosen csinaltam eddig is. :F

(#36368) chess001 válasza ignorant (#36357) üzenetére


chess001
aktív tag

Gondolom közúton vezetted és csak egyenesben nyomtad neki...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#36369) chess001 válasza takacsbotond (#36361) üzenetére


chess001
aktív tag

Miért kell 316i? Akkor már 318ti szvsz, ha már hátul kapar, de tényleg a kaszni elég beteg tud lenni, a többi filléres történet.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#36370) aero. válasza aero. (#36367) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Tárgytalan, vért izzadtam de szó szerint ki kellett tépni. :D

(#36371) ignorant válasza chess001 (#36368) üzenetére


ignorant
senior tag

Rosszul gondolod, kedves chess001.

(#36372) negro válasza aero. (#36367) üzenetére


negro
őstag

En elore keszultem es vettem hozza egy tucat gyari patentet es ugy pikk-pakk lefeszitettem mert szartam bele ha torik a rogzitese vagy maga a lec ha mar ugy is cserelem. :)

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#36373) aero. válasza negro (#36372) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nekem abból a célból kellett, hogy kivegyem a rádiókeretet, de még nem sikerült. Az istenért se tudom eléggé lefeszíteni a műszerfal alsó részét, pedig már elég sok csavart kiszedtem, de nem találok többet. Ha törne persze akkor vennék másikat, az nem gond.

(#36374) H.Ezredes válasza CharlieDrop (#36358) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Így van az 1M is iszonyat jó :) 50/50 a súlyelosztása
Kanyarban is nagyon jó érezni a kocsi határait nagyon jól vezethető. Versenypályán is. Megjárta már Imolát Slovakiaringet is meg persze az utcákat :D Apám megírta rá a remapot is most olyan ~ 420Le egész jól megy :D

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#36375) szőröscica


szőröscica
addikt

Ma vizcsovek cserejen es huto takaritason volt az auto Ezredesnel. Ideje volt. Elotte, utana:

207 ezer km van most benne.

(#36376) chess001 válasza ignorant (#36371) üzenetére


chess001
aktív tag

Mit is?

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#36377) MPowerPH válasza szőröscica (#36375) üzenetére


MPowerPH
félisten

Az kemeny... Az elozo tulaj tenyleg nem volt tul igenyes. :(

mod: Ma vegre kiprobalhattam, mit tud az auto ugy igazan a box -al. Jujjj... Brutalisat lep, mar 1500RPM -nel akkorat tol, es olyan hirtelen, hogy levegot venni sincs idom. Brutalis, es eddig sem fogyott el 5300RPM -ig, de most meg ugy van kedve porogni, mintha nem is diesel lenne. A felelmetes ugy igazan nem is a sebesseg, mert van sok gyorsabb auto, eleg csak a kis hot hatch -ekre gondolni. Itt inkabb az az ilyeszto, hogy ekkora kasztni mozog ilyen gyorsulassal, mindezt kenyelemben, siri csondben. Bele sem merek gondolni, milyen erzes lehet egy 400+ lovas 7er...

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#36378) ignorant válasza chess001 (#36376) üzenetére


ignorant
senior tag

"Gondolom közúton vezetted és csak egyenesben nyomtad neki..."

(#36379) chess001 válasza ignorant (#36378) üzenetére


chess001
aktív tag

Még mindig nem értelek. Nyomtál 2 fényképet és beírad, hogy jó vezetni. Fényképet meg felsorolást én is tudok írni, sőt a "fészen" még menő is! Ez itt szerintem az kb. semmit nem ér mióta a www megjelent. Ha valami értelmest szeretnél adni a fórumnak, akkor megírhatnád részletesebben, esetleg, ha van video is az a legjobb.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#36380) ignorant válasza chess001 (#36379) üzenetére


ignorant
senior tag

Na ilyenekre viszont nincs idom es jo lenne ha a topic-ot sem off-olnad szet.

Felteteleztel valamit, ami nem valos... erre reagaltam. Ezen felul a elgkevesbe sem erdekel hogy mit gondolsz.

Azt ajanlom hogy surgossen szerezz be magadnak valamit amit lehet eletnek nevezni. Neten kotekedni nem az.

[ Szerkesztve ]

(#36381) Acheron


Acheron
őstag

Sziasztok!
Autó csere projektben vagyok, és az egyik jelölt a BMW. Bár nincs teljesen kizárva a dízel, elsősorban benzines vonalon keresek. Formailag az F10 a befutó, de valószínűbb, hogy E60 -ból hamarabb találok megfelelőt a kereten belül. Többfelől jelezték, hogy az általam nézett modellekben (523i, 525i, 528i) a nem különösebben jó hírű N53 motor dolgozik. Utánaolvastam, és azt találtam, hogy a motorra nem feltétlenül jellemzők a drasztikus hibák (én ide sorolom, ha egy motor hajlamos motorblokk, hengerfej vagy kritikus vezérlés hibákra), ellenben a nagynyomású üzemanyag ellátó rendszert (pumpa + injektorok) 100 ezer kilométerenként, a gyújtótrafókat 50 ezrenként, a gyertyákat pedig 10 ezrenként illik cserélni - emellett a közvetlen befecskendezés áldásaként hajlamos szívóoldalon kokszosodni.
Mivel használtként szinte biztos, hogy bizonytalan futásteljesítménnyel fogok tudni autót venni, számolnom kell azzal, hogy ezeket rövid határidővel le kell cserélni, és akkor kb 100.000 km -ig van egy jó autóm (ez nálam cirka 5 év, ennél tovább nem is tervezem megtartani).
Próbáltam utánanézni az áraknak, és kb a következőket találtam:
Benzin injektorok (mókás, hogy már a benzineseknél is van ilyen): 20 - 25k. 6 db, ~150k (nálam max 5 évente 1x)
Nagynyomású pumpa (konkrét típust még nem találtam, remélem nem rosszat néztem): ~120k (nálam max 5 évente 1x)
Gyújtótrafó (12 - 15 k / db): 6db, ~90k (nálam kb 3 évente 1x)
Gyertyák (5k / db) : 6 db ~30k (nálam évente min 1 - 2x)
Vagyis ha egy motorikusan full lepukkant, a fenti mindenben instant cserés autót veszek, akkor cirka 400k -ra kell számítanom egy ütemben, ha nem, akkor kb ennyi fog előjönni a fenti jogcímeken az 5 év alatt.
Amivel nem tudtam számolni, hogy a koksz lerakódásokat milyen gyakran kell eltávolítani, és ez mennyibe kerül.
A kérdésem: jól számoltam -e, valóban jó alkatrészeket néztem?
Van esetleg egyéb problémája ezeknek a motoroknak?
A kokszosodás "elhárításról" mit érdemes tudni (gyakoriság, költség)?
A kérdéseim csak a motorra vonatkoznak, azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy autónak a sebváltójára, a futóművére és egyéb részeire is lehet költeni gazdagon, de ez minden más modellnél is így van.
Köszönöm, ha segítetek ennek a dilemmának a feloldásában. :R

(#36382) CharlieDrop válasza Acheron (#36381) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Gyertya 10 ezrenként????????

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#36383) Acheron válasza CharlieDrop (#36382) üzenetére


Acheron
őstag

Nekem is furcsa, ha jól vettem le, a gyári gyertyákról írták. Egy normális gyertya szettnek ennek a többszörösét el kell mennie. De a lényeg nem is a gyertyákon van.

(#36384) Unsign


Unsign
tag

Sziasztok!
E90-es vásárlását fontolgatom. A keret kb 2,8 M Ft, hogy maradjon is pénz az esetleges extra kiadásokra.
Jelenleg évente kb 15e km-t megyek főként Budapesten.
Annyi meg, hogy elsődlegesen nem a teljesítmény hajt.
Érdemes lehet egyáltalán dizelben gondolkodni ilyen feltetelek mellett vagy keressék benzinest a szűkebb kínálatból?

(#36385) H.Ezredes válasza Acheron (#36381) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Nem tudom hol nézted az árakat de egy injektor ~65K a nagynyomású pumpa pedig ~ 270K Gyertyákat azért nem kell 10E Km után cserélni ~50E Km-t elmennek és a trafókra is azt mondanám,hogy inkább ~ 100 E Km Én biztos nem a benzinest választanám..... Vezérlést ugyan úgy kell cserélni mert nyúlik a lánc és hullanak szét a vezetők. A kokszosodás meg 50-120E Km.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#36386) Acheron válasza H.Ezredes (#36385) üzenetére


Acheron
őstag

Köszönöm az infót. Ezek szerint nem jó helyen néztem...
Ez jelentősnek mondható különbség, főleg az injektoroknál. Öt évre vetítve még mindig nem tragikus, de ha beleveszem a vezérlés cserét, a koksz tisztítást, és ezt kellene egyben kiadni (és ez csak a motor), az már ok lehet egy kevésbé őszinte mosolyra. Egy 523i a maga 204 lóerejével és 270Nm nyomatékával valóban nem biztos, hogy megér ennyi pluszt.
Persze az nem biztos, hogy ezek mind egyszerre jelentkeznek, mint ahogy azt sem tudom, hogy injektor cserénél szükséges -e szettben cserélni őket (logikus lenne, de nem túl költséghatékony).
Sajnos a dízel egyre kevésbé opció számomra, tartós és erős benzinest viszont szinte lehetetlen találni az újabb (2010 körüli) autók között, legyen szó bármelyik márkáról.
Ha nem indiszkrét a kérdés, dízel típusoknál ugyanezek a költségek hogyan aránylanak a benzineshez (dízel nagynyomású pumpa, injektor, ezek csereperiódusa) illetve a vezérlés cserénél mivel lehet számolni?

[ Szerkesztve ]

(#36387) Skimaster válasza Unsign (#36384) üzenetére


Skimaster
senior tag

Szerintem városba jobb a benzines az araszolgatásra, és persze automata váltó, ha nem hajt a teljesítmény akkor egy 320i jó lehet,de a motortípust járd körbe, melyik a jó.

(#36388) CharlieDrop válasza Skimaster (#36387) üzenetére


CharlieDrop
veterán

hát a 20i-ből az elmúlt 16 évben nem készült jó, elvileg
bár én majdnem vettem egyet, de gyorsan lebeszéltek róla

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#36389) Unsign válasza CharlieDrop (#36388) üzenetére


Unsign
tag

Ha nem a 20i akkor mi lehet alternatíva?
Olvasgatok, de azért itt nektek már elég nagy tapasztalatotok van ahogy látom, így előre is köszönöm, mielőtt beleugranek valami hülyeségbe. A használt autó így is rizikós, de azért jó ha tudom mi az amit alapból érdemes kizárni.

(#36390) CharlieDrop válasza Unsign (#36389) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Benzinesben csak a 25i és 30i a legmegbízhatóbb. Mindazonáltal úgy vélem, hogy bármit lehet venni, ha rászánod a megfelelő összeget és a megfelelő szakembert jó lesz.

Amiért általában az újabb motorokról lebeszélnek az az, hogy ár érték arányban durván elszállnak, értsd úgy, hogy egy 2-4 millás autóra simán rákölthetsz egy milliót is, hogy jó legyen

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#36391) Anubris válasza CharlieDrop (#36390) üzenetére


Anubris
őstag

Mondjuk most ha jól értem a korábbi hozzászólásokban leszólták ezekből a 25i-30i N53-as motorokat. N52 viszont csak a 2006 vagy 2007-ig volt asszem az E90-ben.
F10-nél viszont sztem már csak ilyen N53-al felszereltek vannak, meg később a turbósok.
Én sem tudom már milyen benzines lenne jó, pedig nálam is csak az játszik. :(((

(#36392) MPowerPH válasza Anubris (#36391) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igazabol mindegy, melyiket veszed, nem lesz egyik sem tokeletes. De ahogy leirtad, hogy Neked csak benzin jatszi, igy innentol izles dolga. Sajnos nehez olyan markat mondani, ahol megmaradtak a regi jo benzinesek. A HPFP, magas nyomasu befecskendezok, megjelenesevel es azok mellekhatasaval eleg sok problema van veluk, a turbo mar itt is jatszik. A BMW meg annyira nem rossz, az FSI-TFSI -k meg az olajat is ugy eszik, mintha benzin lenne....
A diesel alternativa, mert joval megbizhatobbak es nincs veluk akkora ktg. Ellenben varosba nem valok, olyan hasznalattal a DPF -t, EGR -t is kinyirod eleg hamar. Tudom, ki lehet szedetni, de az maradjon a -mar bocsanat- 'parasztok' megoldasa.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#36393) Satyricon


Satyricon
addikt

Sziasztok

Megvettem a fekete hathengeres E46-űt. Az lenne a kérdésem, hogy milyen jó minőségű mütorolajat érdemes bele venni? Illetve a szervónak az olaját is lecserélném. Abba milyet vegyek? Castrol kilőve!

(lOo \ (llll) (llll) / oOl)

(#36394) MPowerPH válasza Satyricon (#36393) üzenetére


MPowerPH
félisten

Akkor nezd meg az olajbetolto sapkan a logot. Vegyel Castrolt. Ne a legolcsobb helyrol es ne a sarki fuszerestol. Nem is ertem, ha gyarilag Castrol az ajanlott motorolaj, akkor mi a gondod vele?

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#36395) ADAM1337 válasza Satyricon (#36393) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Servo olaját miért kell cserélned ?
Csak mert zárt rendszer azért kérdezem.

Illetve láttam egy ilyet e39-nél, hogy servotronic, (elektromos szervó) ha jól vettem ki a leírásokból.
Van akinek ilyen van a gépébe ?
Ennyit találtam róla: [link]

[ Szerkesztve ]

(#36396) MPowerPH válasza ADAM1337 (#36395) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem teljesen. A servotronic az tulajdonkeppen a sebessegfuggo kormanyt takarja. Az is rendes pumpas. Az enyemben regen volt. A modern autoknal meg ugye mar majd alap dolognak szamit.
A szervoolajat, csak ugy mint a fekolajat is erdemes 2 evente cserelni.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#36397) Unsign válasza CharlieDrop (#36390) üzenetére


Unsign
tag

Laikuskent így a legnehezebb, mert kiadhatok 2M forintot és rakolthetek meg egy felet rosszabb esetben a duplajat, vagy kapásból 3M-ot, amire szintén mehet ennyi.

(#36398) ADAM1337 válasza MPowerPH (#36396) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

Köszi az infót.
Nekem a servo rendszert kéne átmosni, de már agyalok, hogy nem-e lehet valami elektromos szervóra átalakítani, lexus-ba próbáltam igaz ott több motor volt és a 22-es kormányt 1ujjal körbe tekered annyira könnyű.

(#36399) szőröscica válasza Unsign (#36397) üzenetére


szőröscica
addikt

Mindre nyugodtan szamolhatsz minimum fel milliot, ha nyugodt akarsz lenni, es mindent lecserelsz megelozo karbantartas jegyeben. Tomitesek, csovezes, hutes, stb, repkednek a huszezresek. Viszont egy alapbol megkimelt sokkal tovabb szep es jo auto, mint egy lefingott. Kell venni egy jo alapot dragan, kicserelni mindent, ami tipushiba lehet, ha jo, ha rossz, es lesz egy igazan fasza kocsid. Egyebkent meg allandoan csak bosszantani fognak a kisebb, nagyobb hibak.

ADAM1337: egy jo servotronic szinten egyujjas az E39-ben. ;)

[ Szerkesztve ]

(#36400) MPowerPH válasza ADAM1337 (#36398) üzenetére


MPowerPH
félisten

Servotronic is olyan, van allo helyzetben az extra rasegites piheve teszi a kormanyzast, mig nagy temponal megkemenyiti.

Don't Tread On Me

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.